چطور برندسازی مجدد و قوی را شروع کنیم؟ | 10 راهکار هوشمندانه برای برند سازی مجدد

چطور برندسازی مجدد و قوی را شروع کنیم؟
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

برندسازی عملی جذاب و زمان‌بر است که صاحبان کسب‌وکار انجام می‌دهند. اما گاهی برندهای معتبر در اثر عوامل داخلی و خارجی متعدد رو به زوال رفته و نیاز به احیای مجدد دارند.

در همین راستا در این مطلب به دلایل و راه‌های احیای برند و برندسازی مجدد خواهیم پرداخت. برندسازی مجدد مرحله‌ای سخت‌تر از برندسازی ابتدایی است؛ چرا که گاهی باید افکار عمومی منفی در مورد کسب‌وکار و فعالیت خود را با یک برندسازی مجدد خلاقانه به افکار مثبت تبدیل کنیم. این تغییر روند به برنامه‌ریزی درستی نیاز دارد. برای آگاهی از چگونگی احیای برندینگ‌تان با ما همراه باشید.

برندسازی مجدد چیست؟

برندسازی مجدد یا Rebranding شامل تغییر تصویر برند در ذهن مشتریان و عموم مردم است. این تغییرات می‌تواند در زمینه تغییر محصولات یا خدمات، سازگاری بیشتر محصولات یا خدمات باشد.

تصور کنید یک شرکت در ابتدا با تولید محصولات کاربردی توانسته باشد جایگاه خوبی در بین مصرف‌کنندگان پیدا کرده و برندسازی خوبی انجام دهد. پس از گذشت یک دهه شرکت‌های مدرن‌تر با محصولات باکیفیت‌تر ایجاد می‌شوند که باعث نزول بازار و فروش شرکت مذکور می‌شوند.

در چنین شرایطی شرکت باید بتواند با تولید محصولات بهتر و بازاریابی موثرتر و معرفی محصول ، برندسازی مجدد انجام داده و بار دیگر جایگاه خود را در بازار پیدا کند. پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه یک محصول جدید را وارد بازار کنیم؟ را در دکتر ویز مطالعه کنید.

برندسازی مجدد می‌تواند فرآیند پیچیده‌ای داشته باشد؛ چرا که در آن باید گزینه‌های زیادی را تغییر داده و کلاً جور دیگری خود را به بازار، مشتریان و مصرف کنندگان بالقوه محصول‌تان معرفی کرد.

مورد مهمی که در ریبرندینگ یا برندسازی مجدد باید به آن توجه داشته باشید.انتظار مخاطب است. برای شروع مجدد لازم است تجربه و فیدبک­هایی که در مسیر خود به دست آورده­اید را به خوبی بشناسید. با شناخت درست مسیری که طی کردید. برندسازی مجدد را با کیفیت و استفاده از فیدبک­های مخاطب انجام می­دهید.

توجه داشته باشید در برندسازی مجدد شما یک مرحله جلوتر از برندسازی قرار دارید. پس طبیعتا انتظار بیشتری از شما براب شناخت نیاز مخاطب می­رود.

برندسازی مجدد

همچنین برای مطالعه بهتر مبحث برند توصیه می‌شود مقاله «برند یا نام تجاری چیست؟ + 6 ویژگی حیاتی اسم برند» را مطالعه کنید.

 

چرا باید مجدداً برندسازی کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که سازمان‌ها و شرکت‌ها را برای برندسازی مجدد ترغیب می‌کند. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشی گرفتن از رقبا

گاهی کسب‌وکارها وقتی متوجه می‌شوند که رقبای زیادی درحال پیشی گرفتن از آن‌ها هستند، به فکر برندسازی مجدد می‌افتند تا بتوانند با تغییر محصول، تغییر بسته‌بندی، تغییر شیوه‌ بازاریابی یا تغییر شیوه تبلیغات از رقبای خود پیشی گرفته و بازار هدف خود را حفظ کنند.

  • متمایز کردن نام تجاری

گاهی صاحبان سازمان‌ها یا شرکت‌ها متوجه می‌شوند که نام‌های تجاری دیگری وجود دارند که به نام تجاری ایشان شبیه بوده و موجب می‌شوند مشتریان محصولات رقیبان را به اشتباه خریداری کنند. صاحبان این فعالیت‌ها در پی ایجاد یک تمایز عمده که امکان چنین اشتباهاتی را به حداقل برساند، در پی برندسازی مجدد برمی‌آیند.

  • درگیر گردن مجدد مشتریان فعلی

وقتی صاحبان فعالیت‌های مبتنی بر ارائه کالا یا خدمات متوجه شوند که مشتریان فعلی‌شان در حال کم شدن هستند، باید این موضوع را پیگیری کرده و دلیلش را پیدا کنند.

معمولاً مشتریان دائمی و وفادار تنها زمانی یک برند را ترک می‌کنند که برند دیگری را پیدا کرده باشند که نیازهای آنان را از هر لحاظ بهتر پوشش دهد. در چنین شرایطی صاحبان فعالیت‌ها باید با برندسازی مجدد و ایجاد تغییرات عمده همچون تغییر رنگ برند در راستای حفظ منافع و رفع نیاز مشتریان به فعالیت بپردازند.

  • ایجاد مشتریان جدید

شرکت‌ها برای پیدا کردن مشتریان تازه و توسعه برند خود دست به برندسازی مجدد می‌زنند. با این کار می‌توانند ضمن بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید و سازگاری بیشتر محصولات با نیاز مشتریان، به بازار بزرگ هدف خود دست پیدا کنند.

احیای برند

از بین بردن ایرادات گذشته

مورد مهمی که در ربرندینگ اتفاق می­افتد، از جبران کاستی­های گذشته است. بر همین اساس توجه داشته باشید در مسیر شروع و گسترش برند شخصی خود به چالش­ها و دغدغه­هایی که مواجه می­شوید، دقت کنید. ایراداتی که با آن­ها مواجه می­شوید را بشناسید.

از نظر مخاطب آگاه باشید، آگاه بودن به سلیقه مخاطب درک واضحی و چالش­هایی که در استفاده از محصول شما با آن درگیر بوده، مسیر را در جهت برندسازی مجدد به شما کمک می­کند.

در کل می‌توان گفت که اگر شرکت، سازمان، فعالیت یا کسب‌وکاری نتواند براساس آخرین متد تکنولوژي محصولات و خدمات خود را به پیش ببرد، در نهایت با نزول بازارش مجبور به احیای برند خود می‌شود.

انواع برندسازی مجدد کدام‌ها هستند؟

برندسازی

برندسازی مجدد براساس استراتژی‌های مدیریت سازمان، شرکتی و شخصی در دوسطح انجام می‌شود که به قرار زیر هستند:

  • برندسازی مجدد با تغییرات جزئی

در این نوع از بازسازی برند، شرکت‌ها سعی می‌کنند تا با ایجاد یک‌ سری تغییرات کوچک، سازمان خود را از نظر برندینگ، نوسازی کنند. در این نوع از ریبرندینگ، تنها تغییرات در ظاهر بسته‌بندی کالاها و لوگوی سازمان ایجاد می‌شود تا هم موجبات رضایت مشتریان فعلی فراهم شود و هم برای مشتریان جدید جذابیت ایجاد شود. مانند شرکت «پپسی» که لوگوی قدیمی خود را بارها تغییر داد تا به لوگوی کنونی برسد.

شاید بیشتر افراد به تغییرات جزیی در برند، توجه نذاشته باشند و از کنار آن به راحتی عبور کنند. اما ب این نکته داشته باشید که در برندسازی مجدد، بررسی جزییات بهترین مسیر برای افزایش کیفیت است. توجه به جزییات در نهایت به موفقیت بیشتر و رشد و گسترش کسب و کار شما می­شود.

rebranding

  • برندسازی مجدد با تغییرات عمده

در برندسازی مجدد با تغییرات عمده، کل برند قبلی پاکسازی شده و برند جدیدی معرفی می‌شود. یعنی یک سازمان در برندسازی عمده خود هم لوگو، هم ساختار بسته‌بندی و بازاریابی و هم سایر گزینه‌های مربوط به برندسازی را به صورت کلی و عمده مورد تغییر قرار می‌دهد.

مانند تمام برندهای جدیدی که بر سر زبان‌ها می‌افتند و بعدها متوجه می‌شویم که صاحبان آن‌ها صاحب برندهای قبلی بوده‌اند که آن‌ها را تغیییر داده‌اند.

برندسازی مجددارزشیابی و برندسازی مجدد

برای برندسازی مجدد باید چکار کنیم؟

برندسازی مجدد مراحل تخصصی و نسبتاً پیچیده‌ای دارد. یک کسب‌وکار یا فعالیت مشخص از آن جهت به برندسازی مجدد می‌پردازد تا بتواند در کار خود پیشرفت قابل توجهی ایجاد کند.

ایجاد پیشرفت و رونق در کسب‌و‌کارها در بازار گسترده امروزه باید حتماً با دانش و آگاهی کامل انجام شود. بدون برنامه‌ریزی درست و بدون کمک گرفتن از متخصصین این حوزه، برندسازی مجدد نمی‌تواند به موفقیت منجر شود. گاهی لازم است ریبرندینگ تنها در یک جنبه کسب‌وکارها و تولید اتفاق بیفتد و دیگر جنبه‌ها نیازی به تغییر نداشته باشند.

مثلاً گاهی تنها با تغییر در شیوه بسته‌بندی یا استفاده از شیوه‌های نوین بازاریابی مشکل برندها حل شده و نیاز به تغییر دیگر گزینه‌ها نیست. برای پی بردن به این نقطه تغییر، باید حتماً از افراد متخصص کمک گرفته شود.

برهمین اساس ما نیز در ادامه به بررسی 10 راهکار هوشمندانه می‌پردازیم که به کمک آن‌ها برندسازی مجدد می‌تواند با موفقیت گسترده‌ای همراه شود. این راهکارها توسط متخصصین زیادی توصیه شده‌اند. همچنین برای مطالعه بیش‌تر این بحث مقاله «داستان سرایی برند (Brand Story) چیست؟ +5 نمونه داستان برند» را مطالعه کنید.

10 راهکار هوشمندانه برای برندسازی مجدد

در برندسازی مجدد باید از اصول دهگانه زیر پیروی کنید:

  • هدف از احیای برند خود را مشخص کنید

قبل از هر اقدام برای برندسازی مجدد، مطمئن شوید که می‌دانید دلیل اصلی‌تان برای این تغییر بزرگ چیست. دلیل شما ایجاد تمایز، پیدا کردن مشتریان جدید، بازاریابی متفاوت یا هر چیز دیگری باشد باید کاملاً ‌از آن آگاه باشید. آگاهی از دلیل برندسازی مجددتان اولین فاکتور برای پیگیری مراحل دیگر کار است.

در این مرجله اگر از احیای مجدد برند خود، درک مشخصی نداشته باشید. در نهایت بازهم به چالش­های اولیه خود دچار می­شود. سعی کنید در این مرجله هدف مشخصی از برندسازی مجدد داشته باشید، که در نهایت منجر به افزایش رضایت مخاطب و گسترش بهره­وری کسب و کار خود شوید.

  • چشم‌انداز برند جدیدتان را مشخص کنید

پس از برندسازی مجدد می‌خواهید به چه موقعیتی دست پیدا کنید؟ جواب این سوال نزد شما هر چیزی باشد تعیین کننده نحوه تغییرات در سازمان یا کسب‌وکار و تشکیلات شما خواهد بود.

اگر چشم‌انداز مشخصی برای احیای برند خود نداشته باشید، نمی‌توانید برای تغییر آن برنامه‌ای هم داشته باشید. پس آگاهی از هدف و تعیین چشم‌انداز برای آغاز برندسازی مجددتان حیاتی است. اگر نمی‌دانید برای چه می‌خواهید تغییر کنید، پس تغییر هم بی‌فایده خواهد بود.

ریبرندینگ

  • تحقیق کنید

تحقیق نه تنها در بحث برندسازی مجدد بلکه در هر زمینه دیگری باید رعایت شود. این تحقیقات گسترده است که همیشه انسان‌ها را برای ایجاد تغییرات بزرگ آماده می‌کند. وقتی از پیشرفت‌های جدید مربوط به حوزه کاری خود آگاه نباشید، نمی‌توانید تکنولوژي‌های جدید را وارد کسب‌وکار خود کنید.

تحقیق در مورد چگونگی کار، نحوه بازاریابی، مواد اولیه و هر چیز رقبا در اولویت تحقیقات قرار دارد. باید بدانید که رقیبان برتر شما چگونه رفتار می‌کنند. پس از آن نوبت به بررسی مشتریان فعلی و مشتریان هدف شما می‌رسد. باید بدانید که مشتریان بالقوه شما در چه صورتی جذب شما، محصول یا خدمات شما می‌شوند. با اجرای نظرسنجی‌های گسترده می‌توانید به این انتظارات دست پیدا کنید.

  • کلیه کارکنان و افراد ذی‌نفع را آگاه کنید

برندسازی مجدد به‌صورت گسترده به تنهایی قابل انجام نیست. کارکنان شما می‌توانند بزرگترین کمک‌کننده‌ها برای این روند باشند. بنابراین پس از تحقیق و بررسی‌های لازم، تمام کارکنان و افراد ذی‌نفع شرکت خود را از این تغییر بزرگ آگاه کنید.

یادتان باشد سازمان شما به کمک این افراد است که می‌تواند به پیشرفت دست پیدا کند. بنابراین آن‌ها را نادیده نگیرید و سعی کنید حس کار تیمی را نیز به همراه سایر تغییرات در تشکیلات خود ایجاد کنید.

برندسازی مجدد در هر حال  به همراهی و همکاری کارکنان احتیاج دارد. با توجه به این موصضوع بهتر است، زمانی که تصمیم به برندسازی مجدد گرفتید. با برگزاری نشستی، تمامی افراد مجموعه را از تصمیم خود آگاه کنید و راجع به تمام موارد در راستای برندسازی مجدد صحبت کنید.

برندسازی مجدد چیست؟

  • تمایز ایجاد کنید

ببینید چه تمایزی می‌توانید در کار خود ایجاد کنید. تمایز می‌تواند برگ برنده بزرگی برای شما باشد. کیفیت برتر، بسته‌بندی شیک‌تر، بازاریابی گسترده‌تر، احترام بیشتر به حقوق مصرف‌کنندگان، تعامل با مصرف‌کنندگان و ارائه قیمت‌های مناسب‌تر همگی می‌توانند وجه تمایز شما با دیگر رقیبان باشند.

ببینید که شما کدام‌یک از این وجوه را می‌توانید در پی برندسازی مجدد خود ایجاد کنید. در فکر اجرای چند مورد نباشید. اگر یکی از وجوه تمایز را به درستی ایجاد کنید، نتیجه مطلوب را خواهید گرفت.

  • به مخاطبان خود بیندیشید

مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه نیازها و چه علایقی دارند؟ پاسخ به این سوال یکی از مواردی است که نه تنها در بحث برندسازی مجدد بلکه در تولید و تبلیغ هم می‌تواند پیشرفت بی‌نظیری را در کار شما ایجاد کند.

مصرف‌کنندگان و مخاطبان اصلی‌ترین عاملان رونق کار شما خواهند بود. بنابراین شناختن آن‌ها جزو ضروریات کسب ‌و کار شماست که در بحث برندسازی مجددد دوچندان اهمیت پیدا می‌کند. شما تنها زمانی می‌توانید یک برندسازی مجدد موفق ایجاد کنید که مخاطبین خود را به‌درستی شناخته باشید.

  • برنامه خود را به شکل استراتژی درآورید

استراتژی به برنامه‌ریزی‌های کاملاً هدفمندی اطلاق می‌شود که در پی آن‌ها تک‌تک اهداف استراتژی قابل دستیابی خواهند بود. بنابراین برنامه‌ریزی‌های خود را به استراتژی‌های هوشمندانه و قابل اجرا تبدیل کنید تا با اجرای هر فاز آن به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید.

بهتر است آن گزینه‌هایی که مشتریان فعلی در سازمانتان دوست دارند را تغییر ندهید. آن‌ها را باقی بگذارید و موارد جذاب و جدیدتری به سازمان خود اضافه کنید. برای آشنایی با 21 استراتژی سازمانی و مدیریتی می توانید به مقاله “اجرای استراتژی چیست” مراجعه نمایید.

  • هیچ چیز قدیمی برجای نگذارید

اگر هدف شما ایجاد یک برندسازی مجدد عمده است، باید تمام آثار قدیمی کسب‌وکار خود را از بین ببرید. تصور کنید چقدر ناخوشایند است اگر شما برندسازی مجددی انجام دهید اما در بعضی جاها مخاطبین لوگوی قدیمی شما را ببینند. این بی‌نظمی در ذهن مخاطبین می‌ماند. بنابراین توجه کنید که همه آثار برند قبلی را پاک کرده و همه چیز را به شیوه جدیدی به عموم مردم نشان دهید.

توجه داشته باشید که طراحی برند جدید، نیز به شناخت هدف شما از برندسازی مجدد دارد. در هر برندسازی مجدد شما با مجموعه ایی از نیازها و خواسته­های جدید خود و مخاطبتان مواجه هستید، در همین راستا بهتر است. در ساخت لوگوی جدید برای کسب و کار خود دقت لازم را به عمل آورید.

طراحی لوگوی شما بخش زیادی از هویت کسب و کار شما را تشکیل می­دهد.س بهتر است به این موضوع توجه زیادی داشته باشید.

  • رسانه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

گاهی بزرگترین تمایز رقبایتان با شما در استفاده درست و کاربردی از رسانه‌های اجتماعی است. این رسانه‌ها در عصر حاضر به حدی قدرتمند شده‌اند که می‌توانند به تنهایی یک کسب‌وکار را بازاریابی کرده و گسترش دهند.

اگر تا به امروز در برابر این رسانه‌ها مقاومت می‌کردید، بدانید که نادیده گرفتن آن‌ها می‌تواند نزول دوباره کسب‌وکار شما حتی بعد از احیای برند را نیز به همراه داشته باشد. استفاده از رسانه‌های جمعی مانند اینستاگرام می‌تواند در کنار وبسایت، شما را به بازار هدف بسیار گسترده‌ای هدایت کند که در آن می‌توانید منافع خود را هر روز بیش از پیش گسترش دهید.

اگر بتوانید علاوه بر پلتفرم قوی اینستاگرام در سایر رسانه‌های معروف مانند پلتفرم ویدئویی یوتیوب جهانی و آپارات ایرانی نیز دیده شوید، بسیار بهتر پیشرفت خواهید کرد. برای اینکه از عملکرد صعودی خود در رسانه‌های اجتماعی آگاه شوید، می‌توانید از متخصصین دیجیتال ‌مارکتینگ در این باره مشورت بگیرید.

برند سازی مجدد موفق

  • مشتریان خود را غافلگیر نکنید

به مخاطبان فعلی خود نوید بدهید که اتفاق بزرگی در راه است و آن‌ها را برای این تغییر بزرگ آماده کنید. در صفحات اجتماعی خود همواره از این تغییر اساسی صحبت کنید اما همه چیز را آشکار نکنید. اجازه بدهید مخاطبین‌تان بشدت کنجکاو شوند.

در این‌صورت با ایجاد تغییر، نه تنها شگفت‌زده نمی‌شوند بلکه برای ارضای کنجکاوی خود تمام وجه تغییرات شما را بررسی می‌کنند تا بدانند چه چیزی بیشتر از بیش منافع آن‌ها را تأمین می‌کند. در همین راستا شما را به سایر افراد نیز معرفی خواهند کرد.

اگر تعامل خود را پس از برندسازی مجدد با این مخاطبان حفظ کنید، آن‌ها به مشتریان و طرفداران وفادار شما تبدیل خواهند شد. نظرات این افراد را جدی بگیرید، زیرا آن‌ها نقاط قوت و ضعف کار شما را حتی بهتر از متخصصین کسب‌وکار به شما گوشزد می‌کنند. اگر یاد بگیرید به درستی با مخاطبین خود تعامل داشته باشید، ایشان راه را به شما نشان خواهند داد.

پیشنهاد می شود مطلب “منشور هویت برند” دکتر ویز را مطالعه نمایید.

چطور می‌توان پس از احیای برند در اوج باقی ماند؟

اگر احیای برند شما موفقت‌آمیز بود، پیش از آن‌که نیاز به برندسازی مجدد دیگری باشد، تغییرات کوچک را در روند تغییرات عمومی جامعه اعمال کنید. فعالیت‌هایی که نتوانند خود را با تغییرات اجتماعی، سیاسی و علمی عصر حاضر هماهنگ و سازگار کنند هر چند وقت یکبار باز هم نیاز به صرف هزینه‌های هنگفت و برندسازی‌های مجدد خواهند داشت.

بنابراین سعی کنید یک تیم تحقیقاتی تشکیل دهید و درصورت مشاهده هرگونه تغییر در حوزه کاری خود، تجهیزات، کارکنان و همه چیز سازمانتان را با آن هماهنگ کنید.

تنها در این صورت است که می‌توانید همواره در اوج باقی بمانید. می‌توانید به شرکت‌های بزرگی همچون تسلا و اپل بیندیشید. این شرکت‌ها اگرچه با فاصله زیادی از رقیبان خود جلو هستند اما باز هم هر روز کار تازه‌ای کرده و تکنولوژي تازه‌ای ارائه می‌کنند. تا زمانیکه این دو شرکت از تحقیق و پیشرفت غافل نیستند، پیشی گرفتن از ایشان غیرممکن خواهد بود.

نمونه‌های موفق برندسازی مجدد در جهان

در جهان شرکت‌های بزرگ زیادی وجود دارند که با برندسازی مجدد توانستند بازاری بزرگتر از بازار قبلی خود را بدست آورده و بیش از پیش به موفقیت دست پیدا کنند. از جمله این کسب‌وکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دراپ‌باکس (Dropbox)

کمپانی دراپ‌باکس در سال 2007 به کمک دو مهندس برجسته دانشگاه MIT جهت ذخیره‌سازی و انتشار فایل ایجاد شد. این پلتفرم که به کاربران اجاره می‌داد در فضای ابری اطلاعات خود را ذخیره و اشتراک‌گذاری کنند، در مدت زمان کمی به شهرت قابل توجهی دست پیدا کرد.

اما دراپ‌باکس پس از ایجاد دیگر پلتفرم‌های ابری رقیب، پیش از اینکه سهم بازار خود را به رقبا واگذار کند در پی برندسازی مجدد و ایجاد تغییرات عمده برآمد. در همین راستا دراپ‌باکس لوگو و هویت برند تازه‌ای را آشکار کرد و خود را به عنوان یک محیط کار زنده و پویا معرفی کرد. دراپ‌باکس با هدف گردآوری ذهن‌های خلاق در یک مکان توانست بیشتر از پیش به موفقیت برسد و هنوز هم در اوج باقی بماند.

نمونه‌های موفق برندسازی مجدد

  • پیزاهات (Pizza Hut)

پیتزای لحظه‌ای نام برندی مشهوری از غذاهای آماده است که در سال 1958 توسط دو دانشجوی خوش‌ذوق تاسیس شده و بزودی به رونق زیادی در سراسر ایالات متحده دست پیدا کرد.

این برند بعدها در سایر کشورهای آمریکای شمالی شعبه ایجاد کرد تا اینکه در سال 2008 کم‌کم با چالش‌های بزرگی روبه‌رو شد. پخش شدن فیلم‌هایی مبنی بر عدم رعایت بهداشت در شعبه‌های پیتزا لحظه‌ای و همچنین بوجود آمدن پیتزاهای کوچکتر با قیمت مناسب‌تر باعث پیشی گرفتن رقبا از ایشان شدند.

این چالش تا سال 2013 به طول انجامید تا اینکه بالاخره برندسازی مجدد به داد این کسب‌وکار رسید. صاحبان پیتزا لحظه‌ای تحقیقات گسترده‌ای انجام دادند تا به سلیقه مشتریان در استفاده از غذاهای آماده پی ببرند.

”]

این گروه با پیگیری‌های پی‌در‌پی و تحقیقات بسیار در نهایت به فرمول‌هایی دست پیدا کردند تا بتوانند رضایت مشتریان خود را جلب کرده و با لوگوی تازه‌ای وارد میدان شوند. این شرکت هنوز هم از کیفیت، خدمات و مشتریان قابل توجهی برخوردار است.

  • ایربی‌ان‌بی (Airbnb)

ایربی‌ان‌بی که در زمینه اجاره دادن اتاق‌های اضافی خانه‌ها شروع به‌کار کرد در مدت زمان کمی به شهرت قابل توجهی رسید. پس از مدتی با ایجاد یک سری خسارات،  ایربی‌ان‌بی به چالش بزرگی افتاد. این سیستم پس از تغییر لوگو و برندسازی مجدد توانست باز هم به بازار برگردد و شهرت تازه‌ای کسب کند.

سخن نهایی

در نهایت می‌خواهم به شما بگویم که: «مهم نیست چقدر افت کرده‌اید؛ مهم نیست چقدر ار رقیبان خود عقب افتاده‌اید؛ حتی مهم نیست چقدر ضرر کرده‌اید! اگر بخواهید می‌توانید با یک برندسازی مجدد به بازار برگردید و به درجه‌ای برسید که حتی فکرش را هم نمی‌کردید.» بنابراین هرگز ناامید نشده و با تحقیقات درست در پی یک احیای برند فوق‌العاده باشید.

یادتان باشد برندسازی مجدد اگرچه ممکن است سخت و زمانبر باشد اما می‌تواند شما را به اوج برساند. از افراد متخصص بارها مشورت بگیرید و برای برندسازی کاملاً حساب‌شده عمل کنید.

شاید بتوان گفت مهمترین معیاری که در برندساز مجدد باید به آن توجه داشته باشید. نظر مخاطبان از برند و چالش­های گذشته خودتان است. بر همین اساس بهتر است، درک درستی از روند گذشته خود داشته باشید و آن را به خوبی آنالیز کرده باشید.

مورد دیگری که در این مقاله هم به آن اشاره شد، زمان است. در برندسازی مجدد زمان مهم­ترین فاکتوری است که باید به آن توجه داشته باشید. در نتیجه برای افزایش عملکرد خود در برند سازی مجدد، صبور باشید. در غیر اینصورت ممکن است، به نتیجه­ی مطلوب نرسید.

تجربه­های گذشته خود را دست کم نگیرید، راهی مسیری که طی کردید بهترین معلم شما در راه ایجاد برندسازی مجدد است، به این موضوع توجه کنید و در دستور کار خود قرار دهید.

همچنین برای مطالعه بیش‌تر این بحث مقاله « 4 نکته مهم پرسونال برند یا برند سازی شخصی که باید بدانید! » را مطالعه کنید.

برخی از سوالات رایج:

1. برند سازی مجدد به چه معناست؟

تغییراتی که در یک محصول یا ارائه یک محصول صورت می گیرد باید به روشی به مخاطب نشان داده شود که به این تغییرات برندسازی مجدد می گویند.

2. علت برندسازی مجدد چیست؟

1. افزایش کیفیت محصول
2. جلوتر بودن از رقیب ها
3. جلب توجه مشتریان جدید
4. افزایش اعتماد مشتریان قدیمی

3. انواع برندسازی را نام ببرید؟

1. برندسازی مجدد با تغییرات جزیی
2. برندسازی مجدد با تغییرات عمده

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان