23 ایده کارافرینی زنان ؛ 0 تا 100 موفقیت در کارافرینی

ایده کارآفرینی زنان
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

کارافرینی زنان در جامعه امروز بسیار مورد توجه است زیرا زنان نقش مهم و در حال پیشرفتی در زمینه کسب‌وکار دارند. در سال‌های اخیر، سهم زنان در کسب‌وکارهای خصوصی به اندازه کارهای دولتی روند رو به رشدی را طی کرده است. موفقیت زنان کارآفرین در جوامع نه تنها سبب سودهای اقتصادی می‌شود، بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی هم ایجاد می‌کند.

ایده‌های پولساز برای بانوان و کارآفرینی  مواردی ست که امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. این موضوعات، منابع متعددی را نیز شامل می‌شوند. بر همین اساس بهتر است با توجه به نیاز و موقعیت خود بهترین منابع را انتخاب کنید.

در سال‌های اخیر موضوع اشتغال زنان مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است و زنان نیز در سال‌های اخیر بیشتر وارد بازار کار و درآمد‌زایی شده‌اند. بر همین اساس بهتر است زنان برای ورود به بازار و کسب درآمد در ابتدا به علایق و توانایی­های خود توجه کنند و در مراحل بعد به آموزش مهارت­‌های مورد علاقه خود بپردازند.

زنان به دلایل معتدد از جمله بیکاری و کاهش دستمزد‌ها و نارضایتی از شغل قبلی، پا در عرصه کارآفرینی می‌گذارند. کار آفرینی راهی برای برون‌رفت از بیکاری معمول است. بررسی‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد 11 عامل اصلی زمینه‌ساز بیکارشدن زنان عواملی همچون:

  1. پایین بودن درآمد
  2. تعطیلی دائمی محل کار
  3. فصلی بودن کار
  4. موقتی بودن کار
  5. جابه‌جایی محل کار
  6. تحصیل یا آموزش
  7. اخراج یا تعدیل نیرو
  8. مسائل خانوادگی
  9. مهاجرت
  10. بازنشستگی
  11. کهولت سن و بیماری

۰ تا ۱۰۰ موفقیت در کارافرینی زنان

از میان عوامل بالا، سه عامل اخراج، حقوق اندک و موقتی بودن کار بیش از دیگر عوامل تأثیرگذار هستند. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی 0 تا 100 کارافرینی زنان بپردازیم. برخی از چالش‌ها و ایده‌های کارافرینی زنان (ایده‌های نو برای کارآفرینی) را بررسی و موفق‌ترین زنان کارآفرین در ایران را معرفی‌کنیم. همچنین 18 ایده کارافرینی زنان را نیز برای مشتاقان ذکر خواهیم کرد. ایده‌های کار افرینی چیست؟

برای مشاوره کسب و کار کلیک کنید

23 ایده کارافرینی زنان

برخلاف باور عموم، ایده‎‌های زیادی برای کارافرینی زنان وجود دارد. بین زنان و مردان در حوزه کارآفرینی تفاوتی وجود ندارد. اگر یک مرد قادر به راه اندازی کسب و کاری است پس مطمئناً یک زن هم این توانایی را دارد. زنان نیز مانند مردان توانایی این را دارند که هر ایده‌ای را محقق کنند و کسب و کار خود را راه اندازی کنند. زنان زیادی وجود دارند که می‌توانند کارهایی را که به اشتباه در باور عموم مردانه هستند بهتر از مردان انجام دهند.

برای مثال یک زن می‌تواند پلیس و یا حتی خلبان بهتری از یک مرد باشد؛ این موضوع در رابطه با کارافرینی زنان نیز صادق است و زنان هم مانند مردان می‌توانند یک کارخانه یا کسب و کار بزرگ با هزاران کارمند را راه‌اندازی و مدیریت کنند. پس زنان نباید خود را محدود کنند و با تقویت عزت نفس و پشتکار پا در مسیر کارآفرینی بگذارند.

از طرفی کارآفرینی بانوان موضوعی است که در نهایت باعث اعتماد به نفس و کارکرد بهتر آن­ها در جامعه می­‌شود؛ بر همین اساس بهتر است زن­ها بیشتر از سال‌های قبل وارد بازار کار و سرمایه‌گذاری شوند و مهارت­‌های خود را به چالش بکشند و در تعامل بیشتری با افراد قرار بگیرند.

18 ایده کارافرینی زنان و شروع یک کسب و کار را در ادامه نام خواهیم برد.

1. کارگاه تولیدی

اگر در تولید محصولی مهارت دارید یا فردی را می‌شناسید که می‌توانند محصولی را با کیفیت تولید کنند می‌توانید یک گارکاه تولیدی راه‌‌اندازی کنید. ابتدا خودتان به صورت فردی شروع به تولید تعداد محدودی کنید و بازار خرید و فروش را بسنجید.

اگر متوجه شدید که از آن محصول تولیدی شما استقبال شد با تعداد محدودی کارمند شروع کنید؛ ابتدا باید به‌دنبال خریداران عمده برای فروش محصول باشید و سعی کنید نیاز مخاطبانتان را بر طرف کنید.

سعی کنید با افرادی همکاری کنید که مهارت‌های مکمل شما را دارند و احتمال موفقیت شما را افزایش می‌دهند.

راه اندازی کارگاه تولیدی جز ایده کارافرینی زنان

2. شرکت خدماتی

نقش زنان کارآفرین در حوزه خدمات نیز بسیار پررنگ و موفق است. خدمات مختلف همیشه مخاطبان خود را دارند. شما هم می‌توانید شرکت کوچکی برای ارائه خدمات مورد نیاز مخاطبان راه‌اندازی کنید.

برای موفقیت در این کار بهتر است که نوآوری و خلاقیت داشته باشید و کار خود را با تکنولوژی تلفیق کنید. برای مثال می‌توانید سایت و اپلیکیشن کسب‌و‌کار خود را از ابتدای فعالیت راه‌اندازی کنید تا مخاطبان بیشتر دسترسی داشته باشید.

۱۸ ایده کارافرینی زنان : ۰ تا ۱۰۰ موفقیت در کارافرینی

3. فروشگاه

راه‌اندازی فروشگاه ساده‌ترین کاری است که یک کارآفرین زن می‌تواند انجام دهد. برای موفقیت در این کار هم باید تکنولوژی را وارد کار خود کنید و با نوآوری و خلاقیت خود یک مزیت رقابتی برای خود ایجاد کنید.

4. مرکز آموزشی

راه‌ اندازی یک مرکز آموزشی با تمام سختی‌هایی که دارد یکی از کارهایی با درآمد خوب و لذت بخش برای کارافرینی زنان است. برای را‌ه‌اندازی مرکز آموزشی باید از نهاد‌های مربوطه مجوز‌های لازم را دریافت کنید.

برای موفقیت در این کار به شما توصیه می‌ کنیم که همیشه در کار خود صادق باشید و شفافیت داشته باشید. مؤسسات زیادی برای آموزش مهارت‌های مختلف وجود دارند که شما برای برتری نسبت به آن‌ها بهتر است که دوره‌های مفیدتر و با کیفیت‌تری ارائه دهید و از اساتید حرفه‌ای کمک بگیرید.

5. باشگاه ورزشی

راه‌اندازی باشگاه ورزشی به سرمایه تقریباً زیادی نیاز دارد؛ اما می‌تواند برای شما بسیار سودآور باشد. برای این کار ‌هم باید مجوز‌های لازم را دریافت کنید و با مربی‌های حرفه ای همکاری کنید.

6. کارگاه نمد دوزی

از سری ایده‌های کارافرینی زنان هنر نمد دوزی است. نمد دوزی در عین سادگی بسیار کاربردی و زیباست و همه افراد با سنین مختلف می‌توانند با توجه به نیاز خودشان از این هنر استفاده کنند.

نمد دوزی هم در منزل امکان پذیر است و چیز مشاغل کسب و کار خانگی بحساب می آید و هم کارگاه‌های کوچک و بزرگ این کار هزینه زیادی نمی‌خواهد و محصولات متنوعی را می‌توان به تولید رساند که در بازار نیز پر طرف‌دار هستند.

همین تنوع در محصولات و هزینه کم راه‌اندازی این کار باعث شده است طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد. نمد دوزی نیاز به مهارت دارد اما نیازی به کلاس رفتن‌های پی‌درپی ندارد.

کارگاه نمد دوزی ایده کارافرینی زنان

7. چرم دوزی

در فنی و حرفه‌ای‌ها کلاس‌های هنری آموزش چرم دوزی بسیار به چشم می‌خورد. زنان کارآفرین می‌توانند به راه اندازی کارگاه‌ چرم دوزی بپردازند.

چرم دوزی نیز مانند نمد دوزی نیاز به مهارت دارد و البته کمی سرمایه برای خرید مواد اولیه و اجاره یک کارگاه اما تفاوت چرم ‌دوزی و نمد دوزی این است که در دوخت و تولید چرم دقت و ظرافت حرف اول را می‌زند باید در این راه بسیار تمرین کنید و بعد از حرفه‌ای شدن شروع به فروش محصولات چرمی کارگاه خود کنید.

بسیاری از زنان کار آفرین موفق را می‌توان یافت که با کارگاه چرم‌دوزی درآمد بسیار خوبی دارند در نتیجه می‌توان گفت اگر حرفه‌ای باشید و از بازار فروش بهره‌مند باشید ایده فوق‌العاده‌ای است.

8. عروسک سازی

اخیراً زنان کارآفرین بیشتری اقدام به تولید و راه‌اندازی کارگاه‌هایی کرده‌اند. عروسک‌سازی یکی از ده‌ها ایده‌ی کسب و کار است. برای موفقیت در کسب و کار عروسک سازی باید با سلیقه بچه‌ها آشنا باشید به صورتی عروسک را طراحی کنید که بچه‌ها با دیدن عروسک شما عاشقش شوند.

اگر کمی سلیقه و خلاقیت در این زمینه به کار ببرید درآمد شگفت‌انگیزی خواهید داشت. سرکارخانم معصومه تاجیک نمونه کارآفرین در این زمینه است. خانم تاجیک با ترکیب ایده و خلاقیتش، با عروسک‌های متفاوتی که در سایت‌های خارجی دیده، عروسک‌هایی منحصر به فرد ساخته و آن‌ها از طریق اینترنت به فروش می‌رساند.

9. شمع سازی

شمع‌سازی از هنرهای جذاب و زیبا است که طرفدارن زیادی دارد. شمع‌ها کابرد‌های بسیاری دارد بسیاری برای دکوراسیون و زیبایی منزل از شمع استفاده می‌کنند همچنین شمع‌ها در سایز‌ها مدل‌ها و رنگ‌های متفاوتی هستند.

درنتیجه شمع‌ها بازار فروش خوبی ‌دارند. شمع سازی ‌کار سختی نیست نیاز به کلاس و مهارت‌های‌ خاصی نیز ندارد برای راه‌اندازی این کسب و کار نیاز به سرمایه زیادی نیست.

شمع سازی از ایده های کسب و کار برای زنان

10. تولید ست آشپزخانه

تولید ست آشپزخانه و راه‌اندازی کارگاه تولیدی و فروش آن ایده‌ی جالبی است که امروزه بازار داغی دارد. ست آشپزخانه شامل موارد زیر است:

  • پیشبند آشپزخانه
  • دستکش فر
  • دستگیره آشپزخانه
  • حوله آشپزخانه
  • حلوی اجاق‌گاز
  • انواع دمکنی

11. بسته‌بندی خشکبار

بسته‌بندی خشکبار یکی از پول‌ساز ترین مشاغل محسوب می‌شود. روش کار به این صورت است که پس از اخذ مجوز از جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت محصولات خشکباری را به صورت فله‌ای خریداری کرده و در دستگاه بسته‌بندی خشکبار قرار می‌دهید.

این دستگاه محصولات را شسته و تمیز می‌کند سپس در بسته‌بندی‌های مخصوص خشکبار بسته‌بندی می‌کند. این کار درآمد خوبی دارد و می‌تواند زنان زیادی را مشغول کار کند.

۱۸ ایده کارافرینی زنان : ۰ تا ۱۰۰ موفقیت

12. ساخت تراریوم

ساخت تراریوم مناسب کارآفرینانی است که به پرورش گل و گیاه علاقه‌مند هستند برای موفقیت در این کار نیاز است کمی خلاقیت و سلیقه به خرج دهید. سرمایه مورد نیاز برای این ایده زیر یک میلیون تومان است.

13. پرورش گیاهان دارویی

غالباً همه ما در خانه گلدان گیاهان زینتی نگهداری می‌کنیم یا در باغچه خود بعضی از گیاهان را بخاطر زیبایی آن‌ها پرورش می‌‌دهیم علاوه بر این گیاهان دیگری هستند که جنبه دارویی دارند و پرورش آن‌ها کار سختی نیست.

تنها کافیست به پرورش گیاهان نظم دهیم و با برنامه‌ریزی درست و همچنین احداث یک گلخانه کوچک می‌توان یک کسب و کار پر سود راه‌اندازی و به پیشرفت شغلی نیز دست پیدا کنید .

14. پرورش قارچ

این روزها پرورش قارچ بسیار تبلیغ می‌شود، ولی آیا این کار برای علاقه‌مندان پرورش قارچ می‌صرفد؟ جواب مثبت است. زنان کارآفرین بسیاری از پرورش قارچ در گلخانه‌های کوچک شروع کردند و هم اکنون تولیدات خود را به کشور‌های همسایه صادر می‌کنند.

15. پاک کردن سبزی و بسته‌بندی

شما کاری را سراغ دارید که سود آن 400 الی 500 درصد باشد؟ یعنی با هزار تومان سرمایه‌گذازی 5 هزارتومان درآمد داشته باشید!! برای این کار به یک آشپزخانه نیازمندید صاحب کار یا کارآفرین سبزی را به صورت فله‌ای و عمده می‌خرد و سپس به بسته‌بندی اقدام می‌کند. خلاف تصور عموم این ایده‌های جدید کارآفرینی جز پولساز‌ترین‌ها قرار دارد.

پاک کردن سبزی و بسته‌بندی از ایده های کارافرینی زنان

16. ساخت زیورآلات

ساخت زیورآلات رشته‌ای است که اکثر خانم‌ها به آن علاقه دارند مخصوصاً خانم‌های جوان، این رشته نیازمند سلیقه و پشتکار است. چه کاری بهتر از تولید زیورآلات برای زنان کارآفرین، همان‌طور که گفته شد سلیقه امر مهمی برای تولید این محصول است.

17. پرورش بلدرچین

به دلیل استقبال زیاد پرورش طیور و وجود کارآفرینان خانم موفق دراین صنعت انواع پرورش طیور را گردآوری کرده‌ایم. یک ایده جدید با مشتریان فراوان پرورش بلدرچین است کارآفرینی از طریق بلدرچین درآمد فوق‌العاده‌ای دارد.

بلدرچین از جمله منابع پروتئینی است که آرام آرام جای خود را در سفره‌های ایرانی باز می‌کند و تولید آن در کشور روز به روز افزایش می‌یابد. ویژگی‌های استثنایی بلدرچین و سودآوری تولید آن موجب جلب توجه پرورش دهندگان طیور شده است. انواع بلدرچین عبارت است از:

  1. بلدرچین تخم‌گذار
  2. بلدرچین گوشتی

پرورش بلدرچین از جمله حوزه‌های جدید در صنعت کشاورزی است که در سال‌های اخیر توجه خوبی به آن شده است. شما می‌توانید در یک مکان کوچک پرنده کوچک بلدرچین راچه به صورت گوشتی و چه به صورت تخم‌گذار نگهداری کنید و از سود اقتصادی خوب آن بهره‌مند شوید.

18. پرورش پرندگان زینتی

پرورش پرندگان نیز یکی از ایده‌های کارافرینی زنان است. علاقه‌مندان به طیور به پرورش انواع پرندگان زینتی پرداخته و می‌توان ماهانه درآمدی بالا کسب کنند.

19. طراحی لباس

طراحی لباس یک هنر است که در صنعت مد و پوشاک از تجارت بسیار خوبی برخوردار است بسیاری از افراد که در این صنعت کار ‌می‎‌کنند درآمد کمی دارند.

اما اقلیتی وجود دارد که به برند تبدیل شده‌اند و درآمد آن‌ها از پزشک متخصص قلب نیز بسیار بیشتر است. اگر به این حرفه علاقه دارید باید بسیار تلاش کنید هم در زمینه تخصص خود هم در زمینه برندینگ.

20. پرستاری از سالمندان

بسیاری از زنان کارآفرین اقدام به تأسیس مراکز خدماتی در زمینه نگهداری از سالمندان کرده‌اند. در زندگی امروزی و دغدغه‌ها، بسیاری از خانواده‌ها را مشاهده می‌کنیم که برای نگهداری از سالمندانشان با مشکل روبه‌رو هستند. شما می‌توانید در این زمینه کارآفرینی کنید و مرکزی تحت عنوان خدمات رسانی به سالمندان تأسیس نمایید.

پرستاری از سالمندان از ایده های کسب و کار برای زنان

21. ویترای روی شیشه

با استفاده از ظروف شیشه‌ای ساده می‌توان وسایل تزئینی و دکوری جالبی ایجاد کرد. در صورتی که نقاشی کردن هم بلد نباشید می‌توانید با استفاده از نقش‌های اطرف خود یک نقاشی زیبا بر روی شیشه‌ها رسم کنید. نقاشی روی شیشه را ویترای می‌گویند، زیرا رنگ‌هایی که برای این نوع نقاشی استفاده می‌شود، ویترای نام دارد.

22. ساخت باکس هدیه

برای تولید باکس‌های هدیه به یک کارگاه کوچک و مواد اولیه نیاز است. به راحتی می‌توانید باکس‌های هدیه تولید کنید البته کمی خلاقیت و سلیقه هم نیاز است. نقش زنان کارآفرین در تولید این نوع از محصولات بسیار پررنگ است.

با توجه به این که در سال‌های اخیر علاقه افراد برای شرکت در مراسم های مختلف و استفاده از باکس­های هدیه در ابعاد و طرح­های مختلف بیشتر شده است و همین موضوع باعث می­شود تا افرادی که وارد این مقوله می­شوند با توجه به خلاقیتی که در کار خود نشان می­‌دهند بیشتر دیده بشوند و به درآمد بیشتر برسند.

23. بسته‌بندی ادویه‌جات

کارآفرینی به وسیله بسته‌بندی ادویه‌جات یکی از پول‌ساز‌ترین ایده‌های کار در منزل است که باید مجوز‌های لازم از جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت دریافت کنید بعد دستگاه بسته بندی ادویه‌جات تهیه و ادویه‌ها را بسته‌ بندی کنید.

این کسب و کار در سال‌­های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده. بسیاری از خانم‌های خانه‌دار به این شغل روی آورده‌اند که در نهایت باعث افزایش درآمد و بازدهی بیشتر در دراز مدت برای آن­ها شده است.

۱۸ ایده کارافرینی زنان : ۰ تا ۱۰۰ موفقیت در کارافرینی

0 تا 100 موفقیت در کارافرینی زنان

شاید افراد زیادی بخواهند کارآفرین شوند ولی ندانند از کجا شروع کنند. برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق باید اصولی را به خوبی یاد بگیرید.

نیازی نیست شما هیچ کدام از موارد زیر را داشته باشید چون این تصور غلط از گذشته وجود داشته که حتماً یک کارآفرین 1. پول یا حامی 2. تجربه کار 3. شریک 4. محیط خوب 5. ایده و یک مغز متفکر داشته باشید. پس کافیست این باورهای غلط را از ذهنتان دور کنید شما به هیچ‌کدام از این موارد نیازی ندارید.

  • ایده‌ای ندارم آیا در کارآفرینی موفق‌ می‌شوم؟

متأسفانه افراد زیادی فکر‌ می‌کنند اگر ایده‌ای نداشته باشند پس موفق نمی‌شوند ولی اصلاً جای نگرانی نیست بدون ایده‌ هم می‌توانید موفق شوید. در بعضی از شرایط حتی اگر هزار ایده هم داشته باشید باز هم نمی‌توان موفق بود فقط باید بر روی چیزهایی مثل ایده کار کنید. البته ایده چیزی نیست که تمامی نتیجه شما به آن وابسته باشد چرا که بدون آن هم امکان موفقیت وجود دارد.

به طور مثال برای شروع کارافرینی و ایجاد تعامل بیشتر با افراد لازم است که به نیازهای اطرافیان خود دقت کنید. محصولاتی طراحی و ارائه کنید که باعث برطرف کردن نیازهای آنان شود و شما هم از طریق برطرف کردن نیاز آن‌ها به درآمد برسید و تجربه مناسبی نیز در این مسیر کسب کرده باشید.

گام‌های رسیدن به موفقیت در کارافرینی زنان

گام‌های رسیدن به موفقیت در کارآفرینی

  1. اگر قرار است که شما به یک کارآفرین تبدیل شوید باید در گام اول به جای اینکه یک سرمایه‌دار باشید کارآفرین خوبی باشید.
  2. باید حتماً مرحله کارآفرینی ایده را پشت سر بگذارید تا بتوانید به مرحله سرمایه‌گذاری برسید.
  3. کارآفرینی مسیری سختی است و اصلا نباید آن را ساده گرفت. هرچقدر آن را ساده‌تر بدانید به شکست نزدیک‌تر می‌شوید.
  4. شما‌ هم می‌توانید یک کارآفرین باشید پس این را برای خودتان یک آرزوی محال ندانید.
  5. همانطور که اشاره کردیم شما باید یک سیستم داشته باشید. پس حتماً باید به فکر طراحی سیستم باشید و با توجه به آن به سود و سرمایه برسید.
  6. قرار نیست شما یک ایده دست نیافتنی داشته باشید گاهی ایده‌های ساده شما را به سود کلان می‌رساند.
  7. کافی است شما دنبال ایده‌های معمولی باشید و به مرور آن را تقویت نمایید.

در انتهای این بحث می­‌توان گفت برای آغاز راه خود نترسید. به توانایی‌ها مهارت های خود ایمان داشته باشید و براساس آن­ها اهداف و برنامه‌های خود را پیش ببرید. به ایت نکته نیز توجه داشته باشید که مسیر پیشرفت تمام افراد به یک شکل نیست و شما می­توانید از راه­‌های مختلف به درآمد برسید. پیشنهاد می شود مقاله بهترین کار تولیدی در منزل را دنبال کنید.

برای مشاوره کسب و کار کلیک کنید

برخی از زنان کارآفرین موفق در ایران

  • نازنین دانشور

مؤسس و بنیان‌گذار شرکت تخفیفان است. خانم دانشور پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود به لندن مهاجرت کرد و بعد از مدتی به ایران بازگشت و با سرمایه شخصی و به کمک خواهر خود سایت تخفیفان را راه‌اندازی کرد.

  • تبسم لطیفی

تبسم لطیفی که مؤسس استارتاپ مامان پز است، دانش آموخته رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی و رشته کارآفرینی در مقطع کارشناسی ارشد است.

  • ثنا خالصی

ثنا خالصی که بنیان‌گذار استارتاپ کمدا است؛ بعد از تحصیل در دانشگاه آکسفورد و فعالیت در چند شرکت خارجی در زمینه تجارت الکترونیک به ایران بازگشت و کسب و کار خود را راه‌اندازی کرد.

  • انوشه انصاری

بسیاری از ما، انوشه انصاری را به عنوان اولین ایرانی که به فضا رفت می‌شناسیم اما انوشه انصاری جز زنان کارآفرین موفق دنیا است. شرکت‌های انوشه انصاری در لیست 500 شرکت سریع و درحال رشد دنیا قرار گرفته است.

برخی از زنان کارآفرین موفق در ایران

سخن آخر

در این مقاله به توضیح 0 تا 100 کارآفرینی پرداخته شد همچنین 23 ایده کارافرینی (ایده برای کارآفرینی) زنان را بررسی کردیم. فعالیت زنان در عرضه کارآفرینی در جوامع، تحولات زیادی در کلیه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره به وجود آورده و به عنوان مهم‌ترین ابزار کارآفرینی مدرن مورد توجه قرار گرفته است.

هر چند در ابتدای مسیر ورود زنان به بازار کار، چالش­های زیادی برای آنان فراهم می‌­شود. این چالش­ها در مراحل اولیه ورود آن­ها به بازار کار ممکن است باعث سردی و عدم ادامه آن­ها برای شروع کسب و کار شود. اما باید توجه داشت، شروع هر کاری در ابتدا برای همه افراد با چالش‌­های زیادی همراه است. بهتر است برای ادامه مسیر به نیاز بازار و توانایی های خود توجه داشته باشید که در نهایت براساس توانایی و شرایط خود بهترین تصمیم برای ورود به بازار کار را بگیرید.

موردی که بهتر در ابتدا تصمیم گیری و قبل از شروع کار به آن توجه داشته باشید، برنامه‌ریزی دقیق و درست برای انجام درست اهداف است. در آغاز شروع هر کسب و کار خود روش مناسبی را برای برنامه ریزی و نوشتن اهداف در نظر بگیرید تا بعد از مدتی در حجم کارها و محصولات قابل ارائه دچار سردرگمی و بی نظمی نشوید. در مسیر برنامه ریزی و ایده پردازی می توانید از خدمات مشاوره کسب و کار  و مشاوره کارآفرینی تخصصی دکتر ویز نیز کمک بگیرید. ما از ابتدا تا انتهای این مسیر همراه شما خواهیم بود.

همان‌گونه که گفته شد، زنان با داشتن دیدی خلاق و برخودار از مهارت‌های بالا، به عنوان نان‌آور خانواده و عامل اصلی تربیت فرزندان نقش بسیار مهمی در چرخه اقتصاد خانواده و جامعه دارند و در جامعه اسلامی وجود و حضور آن‌ها حتی در تمامی دستاوردهای پیشترفته امروزی مانند تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات نباید نادیده گرفته شوند.

برای مشاوره کسب و کار کلیک کنید

برخی از سؤالات رایج

پرطرفدارترین ایده کارافرینی زنان کدامند؟

  1. کارگاه تولیدی
  2. شرکت خدماتی
  3. فروشگاه
  4. مرکز آموزشی
  5. باشگاه ورزشی
  6. کارگاه نمد دوزی
  7. چرم دوزی
  8. عروسک سازی
  9. شمع سازی

تفاوت ایده‌های کارافرینی مردان و زنان در چیست؟

برخلاف باور عموم، ایده‎‌های زیادی برای کارافرینی زنان وجود دارد. بین زنان و مردان در حوزه کارآفرینی تفاوتی وجود ندارد. اگر یک مرد قادر به راه اندازی کسب‌وکاری است پس مطمئناً یک زن هم این توانایی را دارد. زنان نیز مانند مردان توانایی این را دارند که هر ایده‌ای را محقق کنند و کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

ایده کارافرینی زنان نیازمند چه اصولی است؟

برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق باید اصولی را به خوبی یاد بگیرید. نیازی نیست شما برای کارآفرین موفق شدن حتماً 1. پول یا حامی 2. تجربه کار 3. شریک 4. محیط خوب 5. ایده و یک مغز متفکر داشته باشید. پس کافیست این باورهای غلط را از ذهنتان دور کنید شما به هیچ کدام از این موارد نیازی ندارید.

دیدگاه‌های شما

3 دیدگاه دربارهٔ «23 ایده کارافرینی زنان ؛ 0 تا 100 موفقیت در کارافرینی»

  1. نمیدونم چحوریک شغل روشروع کنم وازخیلی ازکارها فقط یک سری اطلاعات دارم که کم هست.راهنمایین میکنین؟

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      پیشنهاد می کنم با مشاورین ما در دکتر ویز با شماره 88505785 تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان