63 پیشنهاد ایده استارت آپ خانگی [بدون نیاز به سرمایه اولیه]

ایده های استارتاپی
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

در این مقاله قصد داریم تا 63 ایده استارت آپ کارآمد (ایده‌های استارتاپی) را در جهت راه اندازی استارت‌آپ‌های مفید و موفق در دوران کرونا بررسی کنیم. نکته‌ای که حائز اهمیت می‌باشد این است که با توجه به دوران کرونا و قرنطینه بسیاری از مشاغل با مشکلات جدی برخورد کرده‌اند و درآمد قبل خود را ندارند.

شاید برای بعضی از کاربران این سؤال پیش بیاید که استارت آپ چیست؟ در واقع به راه‌اندازی یک کسب‌وکار با ایده‌هایی نو و کارآمد می‌گویند.

استارت آپ‌ها حتماً نباید در حوزه کاری فناوری و حوزه دیجیتال مارکتینگ باشند اما باید به این امر توجه داشت که برای استفاده بهتر و به نتیجه رسیدن در رابطه با آن‌ها نیز نباید بی ربط به این حوزه‌ها نیز باشند و در جایی یا به نحوی از فناوری‌های روز دنیا و دیجیتال مارکتینگ برای پیش برد اهداف پروژه استفاده نمود.

همین امر باعث می‌شود تا بسیاری از افراد به فکر ارائه خدمات به صورت آنلاین یا غیر حضوری بیافتند. ایده‌های استارتاپی که در این مقاله بررسی می‌شود می‌تواند به شما کمک کند تا ایده استارت آپ خود را راه‌اندازی کنید و بتوانید در این دوران سخت درآمد معقول و حتی بالایی داشته باشید. با بهترین ایده‌های استارتاپی همراه ما باشید.

ایده استارت آپ

ایده های استارتاپی

  1. ایده استارت آپ صنایع دستی

یکی از یکی ایده استارت آپ موفق در این حوزه می‌تواند راه اندازی یک کسب و کار خانگی با خدمات آنلاین در حوزه هنر‌های تجسمی و … باشد.

استارت‌آپ‌های هنری این روزها درآمد‌های خوبی دارند، به عنوان مثال می‌توانید مجسمه سازی، سوزن دوزی، ساخت دستبند و گردنبند، ساخت اکسسوری‌های زنانه و مردانه و … را استارت زده و شروع به فراهم کردن شرایط مناسب برای شروع این نوع استارت آپ کنید. اما توجه داشته باشید قبل از راه‌اندازی سایت یا پیج خود تحقیقات و آموزش‌های لازم را در رابطه با این زمینه به عمل بیاورید.

  1. عرضه محصولات بهداشتی به صورت آنلاین

در دوران کرونا راه‌اندازی استارت‌آپ‌‌هایی با محوریت عرضه محصولات بهداشتی می‌تواند درآمد بسیار بالایی را برای شما به همراه داشته باشد. بسیاری از مردم با توجه شرایط حاکم برای تهیه مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده با به جان خریدن ریسک و خطر به بیرون از خانه و فروشگاه‌های مربوطه مراجعه می‌کنند.

با راه‌اندازی سایت یا اپلیکیشن با محوریت عرضه محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده مطمئن باشید ضمن استقبال بالای مردم، درآمد خوبی نیز برای شما به همراه خواهد داشت. ایده‌های خلاقانه استارت‌آپ در ابتدا کمی ساده و خنده‌دار به ‌نظر می‌آیند اما با کمی تحقیق می‌توانید یک تجارت پرسود داشته باشید.

  1. ایده استارت آپ فروشگاه آنلاین عرضه محصولات غذایی

با راه اندازی و ساخت یک فروشگاه اینترنتی یا اپلیکیشن می‌توانید کار خود را شروع کنید. با توجه به شرایط حاکم در زمان شیوع ویروس کرونا رفت و آمد‌ها و مراجعه به فروشگاه‌های سطح شهر جهت تأمین مواد غذایی کمی سخت و خطرناک شده است، از این رو می‌توانید با راه اندازی یک استارت آپ در این زمینه بسیاری از نیاز‌ها را برطرف کرده و درآمد بسیار خوبی از این راه کسب کنید.

لازم به ذکر است که برای موفقیت در این نوع استارت آپ‌ها باید کمی صبور و سختکوش باشید چرا که رقبای شما در این حوزه، سرمایه گذاری و فعالیت‌های عظیمی را انجام داده اند.

  1.  ارائه خدمات پرینت، کپی و … به صورت غیر حضوری

یکی دیگر از ایده‌هایی که می‌توانید به عنوان یک استارت آپ به آن نگاه کنید و کسب و کار خود را رونق ببخشید ارائه خدمات غیر حضوری پرینت، کپی، اسکن و … است. اگر مغازه دار هستید و با توجه به شرایط کنونی میزان فروش و درآمدتان پایین آمده است می‌توانید با ارائه خدمات آنلاین در این حوزه درآمد خوبی را حتی بیشتر از قبل برای خود رقم بزنید.

  1. ایده استارت آپ فروش کیک و شیرینی خانگی

یکی ایده برای استارتاپ دیگر فروش کیک یا فینگر فود‌های خانگی یکی دیگر از استارت آپ‌‌هایی می‌باشد که با توجه به استقبال و بازه کاری که در حال حاضر دارد، درآمد خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت. کافی است با یک پیج و ارائه توضیحات و ویدئو‌هایی از خدماتتان این کار را کلید بزنید.

بعد از گذشت مدتی خواهید دید که کافه‌ها و حتی مردم عادی با شما قرارداد‌های طولانی مدتی منعقد خواهند کرد. ناگفته نماند کیفیت کار نیز در این امر از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

ایده استارت آپ

  1. اپلیکیشن رژیم آنلاین

این دسته از استارت آپ‌ها شاید بسیار رایج شده باشند و به وفور یافت شوند اما همان‌طور که اشاره کردیم ایده‌های نو با با رویکردی تازه، خلاقانه و کامل‌تر می‌توانند از دیگر استارت آپ‌های قدیمی و بنام پیشی بگیرند.

برای آغاز چنین کسب‌وکار‌هایی، هوشمندانه فکر کنید و سعی کنید معایب دیگر استارت آپ‌های مشابه را شناسایی کنید و در استارت آپ خود این ایرادات را برطرف کنید و در حوزه کاری خود به نتیجه‌ای قابل قبول برسید.

با راه‌اندازی همچین اپلیکیشن‌هایی می‌توانید درآمد بالایی داشته باشید، البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که با توجه به این نکته که در این اپلیکیشن با سلامت افراد سر و کار دارید در صورتی که خود تخصصی در این زمینه ندارید، بهتر است از یک دکتر تغذیه دعوت به همکاری کنید.

اپلیکیشین‌های رژیم آنلاین یک یکی ایده استارت آپ بسیار کاربردی برای این روزهایی است که بیش‌تر مردم به خاطر شیوع ویروس کرونا خانه نشین شده‌اند و دچار افزایش وزن هستند. بهتر است بدانید که موفقیت استارت آپ ها تا حد زیادی به ایده و تیم اجراکننده دارد پس سعی کنید در انتخاب این ۲ مورد حساس و سخت‌گیر باشید.

قطعاً می‌دانید که این روزها فروشگاه‌‌های محلی به ویژه سوپرمارکت‌ها با افت فروش زیادی روبه‌رو شده‌اند که این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده است. برای آشنایی با  روش‌ های افزایش فروش سوپرمارکت مقاله «خلاقیت در سوپرمارکت» را مطالعه کنید.

  1. تحویل دارو

یکی دیگر از استارت آپ‌هایی که می‌توان از آن به عنوان یک ایده نو و خلاقانه استفاده کرد طراحی سایت یا اپلیکیشنی در حوزه پزشکی با محوریت تحویل دارو می‌باشد. قوانین و مجوز‌های لازم برای راه اندازی همچین استارت آپ‌هایی شاید کمی سخت باشد اما با کمی تبلیغات و معرفی سایت یا اپلیکیشن می‌توانید درآمد بالایی داشته باشید.

گذاشتن برخی قوانین برای همچین استارت آپ‌هایی لازم است چرا که اگر نظارت لازم بر روی آن نباشد ممکن است مشکلات کوچک و بزرگی را برای شما به همراه داشته باشد.

این ایده می‌تواند یکی از ایده‌های نو و خلاقانه‌ای باشد که درآمد بالایی را در دراز مدت برای شما به همراه خواهد داشت. استفاده از این اپلیکیشن در دوران کرونا و قرنطینه بسیار فکر هوشمندانه‌ای بوده چرا که با وجود خطری که در بیرون از خانه متوجه افراد می‌باشد با استفاده از آن به‌راحتی می‌توان مایحتاج خود را بدون رفت و آمد داشتن تامین کرد. البته ایده استارت آپ تحویل دارو جز ایده‌های جدید استارت آپی است و می‌تواند در شروع چالش‌های زیادی را به همراه داشته باشد.

قطعاً می‌دانید که این روزها فروشگاه‌ های محلی به ویژه سوپرمارکت‌ها با افت فروش زیادی روبه‌رو شده‌اند که این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده است. برای آشنایی با  روش‌ های افزایش فروش سوپرمارکت مقاله «خلاقیت در سوپرمارکت» را مطالعه کنید.

  1. ایده استارت آپ آموزش تولید مواد ضد عفونی کننده

یکی دیگر از کسب‌وکار‌هایی که در حوزه استارت آپ‌های شیمی می‌توان آن را دسته بندی کرد، آموزش تولید مواد ضد عفونی کننده می‌باشد. این امر را می‌توان از یک پیج اینستاگرامی بدون هزینه اولیه برای طراحی سایت شروع کرد. در پیج اینستاگرامی خود ویدئو‌های آموزشی جهت ساخت مواد ضدعفونی کننده تهیه کنند و قرار دهید.

قبل از هرچیز باید به این نکته توجه داشته باشید که این پیشنهاد استارت آپ مستلزم داشتن مهارت و دانش بوده و در صورتی که در این حوزه اطلاعات یا دانش کافی ندارید وارد این حوزه کاری نشوید. بسیار از وقت‌ها ایده های استارتاپی خارجی بهترین ایده ممکن هستند چرا که این ایده‌ها اجرا شده‌اند و چالش‌های اجرای آن مشخص است و با نگرانی کمتری می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

  1. تولید محتوای متنی

می‌توانید با توجه به تحقیقاتی که در رابطه با کرونا و شیوع آن انجام می‌شود و با توجه به مقالات پژوهشگران و دانشمندان در این زمینه، مقاله‌های مفید و دقیقی را تولید و تنظیم کنید و بر روی سایت یا پیج اینستاگرامی خود قرار دهید. با توجه به شرایط کنونی کسب و کار‌هایی نظیر تولید محتوا تخصصی می‌تواند درآمد خوبی را برای شما به همراه داشته باشد.

  1. تولید محتوای ویدئویی

یکی دیگر از ایده‌های کسب‌وکاری که در دوران کرونا می‌تواند برای شما درآمد خوبی را به همراه داشته باشد تولید محتوای ویدئویی و آموزشی در رابطه با مراقبت‌های لازم در زمینه کرونا است و به شما کمک خواهد کرد تا به سرعت فالوور و مخاطبان زیادی را جذب کنید. توجه داشته باشید که کیفیت و جذابیت محتوایی که تولید می‌کنید اهمیت بالایی داشته و در جذب مخاطب تأثیر مستقیمی خواهد داشت.

ایده موفق برای استارت آپ

  1. ایده استارت آپ تولید محتوای آموزشی

یکی دیگر از استارت آپ‌های موفق تولید محتواهای آموزشی است. اگر صاحب یک کارگاه هستید و با توجه به دوران کرونا و … فروش پایینی دارید، با تولید محتوا‌های آموزشی یا تهیه ویدئو‌های کوتاهی از نحوه کار و تولید یک محصول بیشتر شناخته خواهید شد و درآمد خوبی را حتی بیشتر از دوران قبل از شیوع بیماری کرونا کسب خواهید کرد.

  1. ساخت تیزر

ساخت تیزر یکی دیگر از استارت آپ‌هایی به شمار می‌رود که می‌توان با کسب مهارت و تخصص در آن در دوران کرونا و قرنطینه به راحتی از آن درآمد خوب و بالایی داشت.

  1. پرورش گیاهان زینتی

پروش گیاهان زینتی یکی دیگر از استارت آپ‌هایی می‌باشد که می‌توان از آن درآمد خوبی کسب کرد. در رابطه با این نوع کسب و کار باید به این نکته توجه داشته باشید که شرایط مناسب را برای انجام این کار به صورت حرفه‌ای داشته باشید.

بسیاری از افراد برای تهیه گل و گیاهان زینتی به فروشگاه‌ها یا بازار گل مراجعه می‌کنند اما با توجه به شرایط کنونی ترجیح می‌دهند تا به صورت آنلاین گل یا گیاه زینتی مورد نظر خود را تهیه کنند. احتمالا می‌دانید که بسیاری از مردم چشم به استارت آپ های جدید آمریکا دوخته‌اند و ایده‌های استارت آپ‌های خارجی را اجرا می‌کنند تا بتوانند از الگوی مناسبی استفاده کنند.

  1. ایده استارت آپ پرورش ماهیان زینتی

در رابطه با پرورش ماهیان زینتی نیز باید گفت که این نوع کسب و کار نیز می‌تواند برای شما درآمد خوبی را به همراه داشته باشد. این نوع استارت آپ در دوران کرونا که رفت و آمد یا مراجعه به فروشگاه‌های عرضه کننده ماهیان زینتی خطرناک و وقت گیر است می‌تواند یک ایده پولساز و خوب به شمار برود. ایده استارتاپ‌های هنری برای بسیاری از افراد مناسب است و اتفاقاً بازار بسیار خوبی هم دارد پس در لیست ایده‌های‌تان چند ایده هنری هم بگنجانید.

ناگفته نماند این کار نیز مستلزم داشتن اطلاعات کافی در رابطه با ماهیان زینتی، شرایط نگهداری آنها و فراهم کردن امکانات مناسب برای شروع این حرفه می‌باشد.

  1. پرورش پرندگان زینتی

اگر به نگهداری از پرندگان زینتی علاقه دارید و اطلاعات بالایی در رابطه با شرایط نگهداری، تغذیه و … دارید، این استارت آپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با نگهداری و خرید و فروش پرندگان زینتی بتوانید از درآمد بالایی برخوردار شوید.

این نوع کسب‌وکار نیز در نوع خود می‌تواند در دوران کرونا و قرنطینه درآمد خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. می‌توانید با احداث یک پیج و کمی تبلیغات کسب و کار خودتان را داشته باشید و درآمد خوبی را از این راه کسب کنید. ایده استارت آپ پرورش پرندگان زینتی در عین ساده بودن بسیار پول‌ساز است پس حتما آن را در نظر داشته باشید.

  1. تولید مواد اولیه غذایی

در دوران کرونا بسیاری از افراد روی به پخت کیک، نان و … در خانه‌ها آورده اند، از این رو شما نیز می‌توانید این پیشنهاد استارت آپ خود را کلید زده و شروع به عرضه مواد اولیه غذایی کنید و با خرید پیج اینستاگرامی و تبلیغات درآمد خوبی را از طریق سفارش‌هایی که به شما داده می‌شود داشته باشید. ایده‌ای که مطرح شد نیاز به سرمایه اولیه زیادی نخواهد داشت و سود خوبی را برای شما به همراه دارد.

برای مشاوره کسب و کار کلیک کنید
  1. ایده استارت آپ مشاوره و ایده پردازی برای بسیاری از صاحبان مشاغل

بسیاری از مشاغل و کسب و کارها در این دوران به مشکل خورده‌اند و فروششان در مقایسه با دوران قبل از کرونا بسیار پایین آمده است. از این رو می‌توانید با ارائه راهکار‌ها و مشاوره‌های لازم جهت بهبود کسب و کارشان درآمد خوبی را از این راه کسب کنید.

همچنین با تولید محتوای رایگان و ارائه راهکار‌های ساده و رایگان نیز بازدید پیج خود را بالا ببرید و از طریق تبلیغات نیز درآمد داشته باشید.

  1. چاب سیلک

با تهیه یک یا دو دستگاه ساده چاپ می‌توانید انواع طرح‌های درخواستی را با کیفیت خوب بر روی لیوان یا ظروف سرامیکی چاپ کنید. این نوع استارت آپ یکی دیگر از کسب و کار‌هایی به شمار می‌رود که در دوران کرونا یا حتی بعد از کرونا نیز می‌توان از آن به عنوان یک کسب و کار با درآمد خوب استفاده کرد.

  1. ساخت جعبه‌های کادویی

ساخت جعبه‌های کادویی یا به اصطلاح شاپینگ بگ‌ها یکی دیگر از ایده‌های خلاقانه در رابطه با استارت آپ‌ها به شمار می‌رود و می‌توان با استفاده از هزینه اولیه بسیار پایین کسب و کاری پر سود در دوران کرونا داشت.

از طریق پیج اینستاگرامی و هزینه کمی برای تبلیغات استارت آپ خود می‌توانید درآمد خوبی را از این طریق داشته باشید و در آینده کار خود را گسترش نیز بدهید.

  1. ایده استارت آپ طراحی وبسایت

طراحی وبسایت یکی دیگر از استارت آپ‌هایی به شمار می‌رود که می‌توان به آن به عنوان یک کسب و کار با درآمدی خوب و در بعضی از شرایط بسیار بالا و پر سود نگاه کرد.

این نوع کسب و کار احتیاج به سرمایه اولیه زیادی نخواهد داشت و تنها نیازمند تخصص و تجربه می‌باشد. با تبلیغات و فعالیت مستمر و تولید محتوا‌های آموزشی می‌توانید پیج خود را به افراد زیادی معرفی کنید و درآمد خوبی را از این طریق کسب کنید. ایده استارتاپ طراحی وبسایت ایده جدیدی نیست اما باید در نظر داشته باشید که حوزه طراحی وب سایت رقبای قدرمت‌مندی دارد.

  1. طراحی لوگو

یکی دیگر از استارت آپ‌های مطرح و درآمدزا طراحی لوگو می‌باشد. اگر تخصصی در این زمینه دارید و به طراحی و کار با نرم‌افزار‌های طراحی آشنا هستید می‌توانید با راه اندازی سایت یا پیج و تبلیغات جهت معرفی پیج و سایت خود در دوران کرونا و قرنطینه درآمد خوبی را داشته باشید و بتوانید از این راه بدون هزینه اولیه بالا و در منزل خود تنها با استفاده از اینترنت کسب و کار خود را راه اندازی کنید. با بهترین طراح لوگو آشنا شوید.

  1. انجام امور گرافیکی

طراحی بنر، پوستر و … یکی دیگر از کسب و کار‌هایی به شمار می‌رود که می‌توان در ایام کرونا و قرنطینه درآمد بالایی از طریق آن داشته باشید. این کسب‌وکار هزینه اولیه بالایی لازم نداشته و تنها هزینه‌ای که باید صرف آن شود اینترنت، سیستم قوی و تبلیغات برای معرفی پیج یا سایتتان است.

استارت اپ های موفق در کرونا

  1. ایده استارت آپ طراحی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن یکی از استارت‌آپ‌های قوی و درآمدزا بوده که با ورود و جا افتادن در این حوزه می‌توانید درآمد بسیار بالایی را داشته باشید و در ایام کرونا و قرنطینه که بیش از پیش اپلیکیشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانید با الگو برداری از استارت آپ‌های جدید آمریکا و سایر کشور‌های پیشرفته کسب و کاری با درآمد بالا داشته باشید.

امروزه با توجه به استفاده زیاد از گوشی‌های هوشمند می‌توانید از این امکان نهایت استفاده را کرده و با استفاده از طراحی اپلیکیشن‌های کاربردی و جذاب درآمد بسیار بالایی را برای خود فراهم کنید.

  1. راه اندازی پیج آموزشی

استارت آپ‌هایی امروزه موفق و محبوب هستند که جنبه آموزشی داشته باشند. با راه اندازی پیج آموزشی در حوزه کاری خود می‌توانید درآمد خوبی را داشته باشید و با کمترین هزینه، بیشترین استفاده را از تخصص و وقت خود کنید. پیج‌های آموزشی در حوزه‌های مختلفی وجود دارند که رقبای سرسختی برای شما به شمار می‌آیند، اما توجه داشته باشید نو بودن یا خلاقانه بودن یک ایده می‌تواند در هر حوزه کاری باعث موفقیت باشد و درآمد بالایی را برای شما به همراه داشته باشد.

  1. پیج آشپزی

اگر در زمینه آشپزی مهارت و تخصص دارید چرا استارت آپ خود را کلید نمی‌زنید؟ امروزه کسب‌وکار‌هایی نظیر آموزش آشپزی در اینستاگرام و یوتیوب مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کرده اند. توجه داشته باشید در دوران کرونا و قرنطینه که اکثر مردم در خانه‌های خود بوده و کمتر از تهیه غذا‌ها یا فست فود‌ها خرید می‌کنند به دنبال دستور غذا یا دسر‌های جدید هستند. یک ایده استارتاپ خوب می‌تواند تا ۵۰ درصد سختی مسیر را کم کند. پس سعی کنید در انتخاب ایده اولیه سخت‌گیر باشید.

برای خرید کتاب یوتیوب کلیک کنید

با توجه به این امر می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و اگر تخصصی در این زمینه دارید آموزش دستور پخت غذا‌ها یا میان وعده‌های جدید را با تهیه ویدئو‌های با کیفیت در پیج خود قرار دهید. با انجام این کار می‌توانید درآمد خوبی را از طریق تبلیغات یا حتی همکاری با عرضه کنندگان مواد غذایی و برند‌های معتبر داشته باشید و از این طریق درآمد بالایی داشته باشید.

  1. ساخت اپلیکشین غذایی

ساخت اپلیکیشن همانطور که به آن اشاره‌ای کوتاه داشیتم در دوران کرونا و قرنطینه بازخورد خوبی را به همراه خواهد داشت. می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و دستور پخت انواع کیک و غذا‌های ایرانی و بین المللی را در آن قرار دهید.

برای بازخورد بهتر و کاربردی بودن بیشتر اپلیکیشن می‌توانید ویدئو کوتاهی از نحوه تهیه غذا یا دسر مورد نظر تهیه کنید و در صفحه مربوط به آن قرار دهید تا فهم و درک مطلب را برای مخاطب خود دوچندان کنید. با بالا رفتن تعداد دانلود و کاربران اپلیکیشن خود می‌توانید از طریق تبلیغات و حتی همکاری با بلاگر‌های معروف در این حوزه درآمد خوبی را داشته باشید.

  1. ایده استارت آپ مدیریت دور ریز‌های مواد غذایی

یکی از ایده‌های استارتاپی خارجی مدیریت دور ریز‌های رستوران‌ها، کافه‌ها و تهیه غذا‌ها و … است. می‌توانید سایت یا اپلیکیشنی در این رابطه طراحی کنید تا مخاطبان بتوانند با ارتباط گرفتن با رستوران‌ها و کافه‌ها دور ریز‌های آن‌ها را جهت مصارف مختلف استفاده کنند. به این ترتیب نه تنها کاربر پول اضافه‌ای بابت تهیه غذا صرف نمی کند، بلکه از اسراف مواد غذایی نیز جلوگیری خواهد شد.

جدا از فواید این نوع اپلیکیشن‌ می‌توانید با راه اندازی این نوع اپلیکیشن‌ها و دریافت هزینه برای ثبت نام کاربران در دوران کرونا و قرنطینه در منزل بدون صرف کردن هزینه اولیه بالا درآمد خوبی را کسب کنید. استارت آپ های شیمی همیشه به‌عنوان حامی محیط زیست فعالیت کرده‌اند.

  1. اجاره موتور‌های برقی

اجاره موتور‌های برقی نیز یکی دیگر از استارت آپ‌هایی می‌باشد که می‌تواند در دوران کرونا و پایین آمدن فروش بعضی از مشاغل یک راه درآمدزایی خوب به شمار برود. برای راه اندازی این نوع کسب و کار کافیست تا چند دستگاه موتور برقی داشته و آن را اجاره دهید. با این کار نه تنها از آلوده شدن محیط زیست جلوگیری می‌شود بلکه درآمد خوبی نیز برای شما همراه خواهد داشت. برای پیدا کردن یک ایده استارت آپ خوب باید همه شرایط را در نظر بگیرید از جمله میزان پول لازم، هزینه‌های نگهداری، زمان اجرا و….

  1. مشاوره و ارائه خدمات پزشکی

در دوران کرونا و قرنطینه نگرانی‌هایی در رابطه با سلامتی و مبتلا نشدن به این بیماری یا سایر بیماری‌ها بیش از پیش شدت خواهد گرفت. از این رو می‌توانید اپلیکیشن، سایت یا پیج اینستاگرامی را احداث کنید و با همکاری با چند پزشک متخصص این امکان را برای افراد مهیا کنید تا بتوانند از ویزیت شدن آنلاین یا مشاوره‌های پزشکی با پرداخت هزینه‌ای پایین و مناسب بهره مند شوند.

استارت آپ های جدید امریکا

  1. اعلام وضعیت بیماران کرونایی

می توانید استار تاپی را طراحی کنید که در آن وضعیت مرگ و میر، بهبود یافتگان و مبتلایان را به نمایش بگذاریدو با طراحی این نوع سایت یا پیج اینستاگرامی و فعالیت زیاد و به روز نگه داشتن مطالب می‌توانید بازدید‌های بسیار بالایی را داشته باشید و از طریق پذیرفتن تبلیغات درآمد خوبی را به همراه داشته باشید. این یکی ایده استارت آپ نیز در کشورهای خارجی در حال اجرا است و مجریان این ایده به درآمد بسیار بالایی رسیده‌اند.

  1. ایده استارت آپ درست کردن ماسک

درست کردن ماسک کاری تخصصی می‌باشد اما می‌توانید با مشاوره گرفتن از متخصصین، ساخت ماسک‌های خانگی را آموزش دهید. این ایده می‌تواند در قالب سایت، اپلیکیشن یا پیج اینستاگرامی اجرا شود.

این ایده استارت آپی مزیت‌های فراوانی دارد، یکی از این مزیت‌ها کمک به حفظ جان صد‌ها نفر می‌باشد و مزیت بعدی نیز راهنمایی به افرادی که توان مالی بالا برای خرید ماسک‌های گران را ندارند می‌باشد. در نهایت می‌توانید از این نوع کسب‌وکار در دوران کرونا درآمد خوبی داشته باشید و هزینه اولیه بالایی نیز متحمل نشوید.

  1. مشاوره آنلاین

شما در هر زمینه‌ای که اطلاعات گسترده داشته باشید، می‌توانید به دیگران به صورت آنلاین یا تلفنی مشاوره بدهید. این مشاوره می‌تواند شامل موضوعاتی چون آشپزی، طراحی، روانشناسی و … باشد.

  1. بهینه‌سازی و سئو

کسب‌وکارها پس از ایجاد وبسایت، به بهینه‌سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو نیاز دارند. افرادی که در زمینه بهینه‌سازی و سئو فعالیت می‌کنند، می‌توانند از این بازار غنی، درآمدهای قابل توجهی داشته باشند.

  1. فروش محصولات دست دوم

گروه‌های تلگرامی، پیج‌های اینستاگرامی، اپلیکیشن‌ها و سایت‌های خرید و فروش محصولات دست دوم، هر روز بیشتر می‌شوند. شما نیز می‌توانید محصولات دست دوم را با قیمت پایین از دیگران بخرید و با مقداری سود به افراد دیگر بفروشید.

  1. پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ به نسبت سایر انواع ایده استارت آپ، به مقدار بیشتری سرمایه اولیه نیاز دارد که اگر بتوانید این سرمایه را تأمین کرده و فضای کافی را به پرورش این پرنده اختصاص دهید، درآمد خوبی خواهد داشت؛ چراکه گوشت، روغن، پوست، تخم و تمام متعلقات این پرنده در بازار به فروش می‌رسد.

  1. پرورش قارچ

پرورش قارچ می‌تواند در یک اتاق با سرمایه بسیار اندک هم انجام شود. شما می‌توانید قارچ تازه محله خود و محلات اطراف را به صورت روزانه تأمین کرده و درآمد جاری از این کار داشته باشید.

  1. پرورش زعفران

تا چند سال پیش، پرورش زعفران فقط در مناطق خاصی از کشورمان انجام می‌شد، اما در حال حاضر به لطف پیشرفت‌های علم کشاورزی، پرورش این گیاه ارزشمند می‌تواند در داخل اتاق خانه‌ها، حتی بدون استفاده از خاک انجام شود. شما می‌توانید آموزش پرورش زعفران را فرا بگیرید و مشغول به کار شوید.

  1. ساخت بدلیجات

اگرچه کارگاه‌های صنعتی و خانگی تولید بدلیجات روز به روز بیشتر می‌شوند، اما تقاضا برای این محصولات نیز بسیار زیاد است. بنابراین اگر شما بتوانید بدلیجات دست ساز با سبک خاص تولید کنید، حتماً مشتریان خوبی خواهید داشت.

  1. ساخت محصولات چرمی

کیف، جاسوئیچی، کمربند و سایر محصولات چرمی نیز با یک آموزش چند هفته‌ای قابل فراگیری هستند. پس می‌توان به آن به چشم یک ایده استارت آپ قابل اجرا نگریست.

  1. تولید پادکست

تولید پادکست یک ایده استارتاپ دیگر است. اگر صدای خوبی داشته باشید، می‌توانید برای تولید پادکست در رسانه‌ها و وب‌سایت‌های برتر این نوع از محتوا، درخواست داده و مشغول به کار شوید.

  1. تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی برای وبسایت‌ها نیز جزئی از برنامه بازاریابی محتوایی کسب‌وکارها است و در حال حاضر بازار کار خوبی دارد. پس اگر مهارت نویسندگی دارید، می‌توانید تولید کننده محتوای متنی شوید.

  1. ویراستاری

اگر توانایی کار با نرم‌افزارهایی مانند ورد و این‌دیزان را دارید، ویراست کتاب‌های در آستانه‌ی چاپ را برعهده گرفته و یک کسب‌وکار خوب برای خود ایجاد کنید.

  1. تایپ ده انگشتی

اگر مسلط به تایپ ده انگشتی هستید، می‌توانید هم برای شرکت‌های خدمات تایپ کار کنید و هم به‌صورت شخصی به این فعالیت پرداخته و پروژه دریافت کنید.

  1. توسعه دهنده اپلیکیشن

تولید و توسعه اپلیکیشن‌ها به توانایی برنامه‌نویسی وابسته است. پس اگر این توانایی را دارید، کارتان را شروع کنید. اگر هم علاقه‌مند هستید اما مهارت ندارید، برنامه‌نویسی تحت موبایل را فرا بگیرید!

  1. معامله املاک آنلاین

اگر در زمینه مشاوره املاک توانایی دارید، می‌توانید این توانایی را به صورت آنلاین از طریق رسانه‌های اجتماعی به افراد ارائه داده و از ایشان هزینه مشاوره دریافت کنید. این هم یک پیشنهاد استارت آپ دیگر است.

  1. برگزاری وبینارهای آموزشی

شما می‌توانید به‌صورت انفرادی یا مصاحبه‌ای به برگزاری کلاس‌های آنلاین در قالب وبینار با موضوعات اختصاصی بپردازید. افرادی که به موضوع شما علاقه‌مند باشند، هزینه شرکت در وبینار را پرداخت خواهند کرد.

  1. خدمات ترجمه

اگر به زبان‌های انگلیسی، عربی و … تسلط دارید، خدمات ترجمه آنلاین و جذب مشتری در بازار آزاد می‌تواند برای شما بهتر از کار کردن در شرکت‌ها و مراکز دولتی و خصوصی باشد.خدمات ترجمه یک ایده استارتاپ معقول می باشد.

  1. نگهداری از کودکان

والدین شاغل به افرادی نیاز دارند تا از کودکان آن‌ها در ساعات کاری‌شان مراقبت کند. پس اگر به نگهداری از کودکان علاقه دارید، برای چنین کاری داوطلب شوید.

ایده استارت آپ

  1. نگهداری از سالمندان

برخی از فرزندان به دلیل مشغله‌هایی که دارند، نمی‌توانند از والدین سالمند خود به‌صورت تمام‌وقت نگهداری کنند. پس به یک پرستار نیاز دارند. اگر توانایی نگهداری از سالمندان را دارید و به این کار علاقه‌مند هستید، این کار درآمد بالایی دارد.

  1. مراقبت حیوانات خانگی

افرادی که حیوانات خانگی مانند سگ و گربه دارند، نمی‌توانند همیشه پِت‌های خود را به همراه داشته باشند. بنابراین اگر در زمینه مراقبت از این حیوانات اطلاعات و تبحر دارید، می‌توانید برای مراقبت از این حیوانات داوطلب شوید.

  1. طراحی دکوراسیون

اگر سلیقه خوبی در چیدمان داخلی منازل و مکان‌ها دارید، اطلاعات خود را آپدیت کرده و به عنوان طراح دکوراسیون مشغول به کار شوید.

  1. مشاوره ورزشی

برخی از افراد به دلایلی نمی‌توانند به باشگاه بروند، اما در خانه ورزش می‌کنند و علاقه‌مند هستند تا از افراد آگاه مشاوره ورزشی دریافت کنند. شما اگر در این زمینه اطلاعات دارید، می‌توانید مشاور خوبی برای آن‌ها باشید. البته شما می‌توانید برای افراد باشگاهی هم مشاوره تکمیلی ارائه دهید.

  1. مشاوره رژیم‌های غذایی

موضوع رژیم گرفتن و کاهش وزن برای بسیاری از اشخاص تبدیل به یک معضل بزرگ شده است. پس اگر بتوانید به شیوه‌ای صحیح این اشخاص را برای رژیم گرفتن و متعهد ماندن به برنامه رژیم‌شان راهنمایی کنید، صاحب یک کسب‌وکار مبتنی بر ایده استارت آپ خواهید بود.

  1. عکاسی فرمالیته

اگر در زمینه عکاسی تحصیل کرده یا به صورت آزاد این مهارت را فراگرفته باشید، می‌توانید به‌صورت فرمالیته با افراد همراه شده و از آن‌ها در محیط‌های گوناگون عکاسی کنید.

  1. پرورش ماهی‌های زینتی

اکثر خانه‌ها آکواریوم دارند و در آن از ماهی‌های زینتی نگهداری می‌کنند. اگر بتوانید این ماهی‌ها را پرورش دهید، بازار کار غنی برای شما وجود دارد.

  1. ارائه غذای آماده

اگر آشپزی‌تان خوب است، غذای آماده درست کنید و با تبلیغ گسترده در فضای شهرتان و همچنین با تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی، مشتریان دائمی جذب کنید.

  1. خدمات خشکشویی سیار

گرفتن لباس افراد و انجام خدمات خشکشویی روی آن‌ها و سپس برگرداندن لباس‌ها به دم درب منازل، می‌تواند یک ایده استارت آپ خوب باشد که در بسیاری از شهرهای کشورمان اجرایی شده است.

  1. تعمیرات سیار

اگر کار تعمیرات کامپیوتر، لوازم خانگی یا حتی گوشی اسمارت بلد باشید، می‌توانید بدون اجاره مغازه و به صورت سیار فعالیت کنید. به طوری که هرکس نیاز به تعمیرات داشت، در محل حاضر شده و مشکلش را حل کنید.

  1. ادمین شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از کسب‌وکارهای فیزیکی، فعالیت خود را به فضای مجازی کشیده‌اند و معمولاً برای مدیریت محتوای تجاری خود به ادمین نیاز دارند. پس شما می‌توانید به صورت همزمان مدیر چند صفحه اجتماعی باشید و دستمزد خوبی دریافت کنید.

  1. تبلیغ‌نویسی

تبلیغ نویسی یک علم است که با شرکت در چند دوره و خواندن چند کتاب در آن زمینه، قابل فراگیری است. اگر بتوانید در زمینه تبلیغ نویسی تبحر کسب کنید، قطعاً در فضای تبلیغات آنلاین، جایگاه خود را پیدا خواهید کرد.

ایده استارت آپ

  1. تدریس خصوصی آنلاین

در هر زمینه‌ای که تخصص دارید، می‌توانید به‌صورت خصوصی شاگرد بگیرید و با اپلیکشن‌هایی که امکان چت تصویری دارند، به‌صورت آنلاین افراد را آموزش دهید.

  1. عروسک‌سازی

عروسک‌سازی در انواع مدل‌های روسی روز به روز مورد توجه قرار می‌گیرد و کودکان علاقه وافری به این نوع عروسک‌ها نشان می‌دهند. شما می‌توانید با شرکت در یک دوره‌ی کوتاه، این مهارت را فرا بگیرید و به فعالیت بپردازید.

  1. بسته‌بندی ادویه‌جات

پیدا کردن ادویه‌های خالص و فله در بازار آزاد، اگرچه در ابتدا به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، اما در ادامه می‌تواند منجر به درآمدسازی‌های خوبی شود. اگر محصول شما کاملاً اصل بوده و بسته بندی شکیلی داشته باشد، مشتریان شما دائمی خواهند بود.

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم تا ایده استارت آپ (ایده های استارتاپی) بکر و نو را بررسی کنیم و برای کسانی که به دنبال کسب و کار‌های پر سود هستند ایده‌هایی را به صورت مختصر و مفید مطرح کنیم. تمامی استارت آپ‌هایی که به آن‌ها اشاره شد را می‌توانید در دوران کرونا و قرنطینه استفاده کنید و با توجه به پایین آمدن درآمد بعضی از مشاغل با شیوع ویروس کرونا از این ایده‌ها جهت ارائه خدمات خود و کسب درآمد بالا الگو برداری کنید.

انواع ایده استارت آپ که در این مطلب ارائه شد، بسته به روحیه و استعداد شما باید انتخاب شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم که ایده های استارت آپی جدید خود را صرفاً براساس این فاکتورها انتخاب کنید و صرفاً به بازار کار آن‌ها توجه نداشته باشید، چراکه اگر به کاری علاقه داشته باشید، حتماً مشتری‌های موردنظر خود را جذب خواهید کرد.

در واقع بهترین ایده‌های استارتاپی می‌تواند همان ایده موردعلاقه شما باشد! هرکسی می‌تواند در بین تمام ایده های خلاقانه استارت آپ (سایت ایده‌های استارتاپی) و همچنین انواع ایده استارت آپ خانگی، موضوع موردنظر خود را بیاید. پس اگر هنوز شک دارید و زمینه کاری‌تان را انتخاب نکرده‌اید، متن فوق را دوباره و دوباره مرور کنید تا در نهایت یکی از انواع ایده استارت آپ مطرح شده یا ایده‌های شبیه به آن را برای فعالیت حرفه‌ای خود انتخاب کرده و به مرحله‌ی اجرا در آورید. اگر باز هم به تصمیم قطعی برای انتخاب حوزه و زمینه استارتاپ خود نرسیدید می توانید از مشاور کسب و کار برای این منظور و اطمینان بیشتر و انتخاب درست کمک بگیرید.

برای مشاوره کسب و کار کلیک کنید

برخی از سؤالات رایج

بهترین ایده استارت آپ موفق در حوزه­ صنایع دستی چیست؟

ایده استارت آپ موفق در این حوزه می‌تواند راه اندازی یک کسب‌وکار خانگی با خدمات آنلاین در حوزه هنر‌های تجسمی و … باشد.

بهترین ایده استارت آپ در دوران کرونا چیست؟

در دوران کرونا راه اندازی استارت آپ‌هایی با محوریت عرضه محصولات بهداشتی می‌تواند درآمد بسیار بالایی را برای شما به همراه داشته باشد. بسیاری از مردم با توجه شرایط حاکم برای تهیه مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده با به جان خریدن ریسک و خطر به بیرون از خانه و فروشگاه‌های مربوطه مراجعه می‌کنند.

کسب و کارهای پردرآمد در دوره کرونا کدامند؟

اعلام وضعیت بیماران کرونایی

مشاوره و ارائه خدمات پزشکی

ایده استارت آپ درست کردن ماسک
فروش آنلاین محصولات ضدعفونی و بهداشتی

دیدگاه‌های شما

8 دیدگاه دربارهٔ «63 پیشنهاد ایده استارت آپ خانگی [بدون نیاز به سرمایه اولیه]»

  1. شهین صالحی زاده

    سلام وعرض ادب
    لیسانس علوم تربیتی دارم ۵۱ سالمه -مدتی دبیر بودم ۱۷سال که موسسه فرهنگی هنری دارم .جوایز بی شماری از مدرسه ومطبوعات دریافت کردم
    در زمینه طرح نویسی ذوق وعلاقه بی شماری دارم .چگونه میتونم طرحهام نهایت استفاده را داشته باشم وازاین طریق درامدزایی کنم باسپاس

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      سلام دوست عزیز تبریک می گیم بهتون برای جوایز متعدد و پیشنهاد می کنیم برای شروع کار با مشاورین حرفه ای ما در دکتر ویز تماس بگیرید. شماره تماس: 88505785

  2. چه ایده های استارتاپی خوبی هستند واقعا
    اما هر کدوم اینها باید بررسی بشن که آیا تجاری هستن یا نه

  3. فاطمه محمدبیگی

    سلام خیلی جامع و کامل بود ممنوم حین مطالعه ایده بسیار خوبی به ذهنم رسید که علیرغم موانع مختلفی که سر راه خواهد داشت یقین دارم مشکلات خیلی از هموطنانم اعم از همین دوستی که در نظرات گفتن اوضاع خوب نیست رو تا حد زیادی مرتفع خواهد کرد. البته خیلی باید روش کار کنم فعلا در حد ایده اس البته خیلی خام هم نیست مدتها بود که دغدغه نیازش رو داشتم

  4. الان که وضع خرابه بیشتر این ایده ها عملی نیستن چون ضروری نیستن

    اگه ایده جدید داشتید خوشحال میشم برام بفرستید 🙂
    irea983@gmail.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان