معرفی 20 کسب و کارهای کوچک پرسود در ایران (1402)

کسب و کارهای کوچک پرسود در ایران
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

کسب و کارهای کوچک پرسود همان عاملی هستند که می‌توانند سبب ثروتمند شدن شما گردند. هر انسانی به منظور گذران زندگی خود نیازمند اشتغال در یک کار است. با توجه به خصوصیات فردی هر شخص شیوه مناسب برای کسب درآمد توسط او می‌تواند متفاوت باشد. ممکن است شما فردی باشید که ترجیح می‌دهید در یک شرکت کار کنید و ماهانه حقوق دریافت نمایید؛ حال برخی برخی از افراد چنین شرایطی را نمی‌پذیرند و به دنبال کسب و کارهای کوچک پرسود می‌روند.

اگر شما جزء این دسته از افراد هستید و به دنبال تاسیس کسب و کارهای کوچک پرسود می‌گردید. مطالعه این مقاله می تواند برای‌تان بسیار مفید باشد. اگر قصد راه‌اندازی کسب و کار کوچکی برای خودتان را دارید؛ اما نمی‌دانید که باید چگونه و از کجا شروع کنید.

با توجه به موارد گفته شده اگر شما به دنبال راه اندازی کسب و کارهای کوچک پرسود ایرانی هستید، در ابتدا باید توانایی و استعداد های خود را بشناسید. با توجه به این موضوع میتوان گفت برای رشد و پیشرفت هر کسب و کاری اولین قدم شناخت توانایی­های خود است.

کسب و کارهای کوچک پرسود

به این موضوع توجه داشته باشید که بعد از شناخت توانایی خود بهتر است بازار و سلیقه افراد را در نظر بگیرید. در ادامه این مقاله بیشتر به موضوع کسب و کارهای کوچک پرسود برای تازه کار ها پرداخته می­شود.

کسب و کارهای کوچک پرسود جزء آن ردیف شغل‌هایی هستند که دیگر از حالت خانگی خود خارج شده‌اند. چنین کسب و کارهایی هستند که در آینده تبدیل به شرکت‌ها، موسسه‌ها و کمپانی‌های بزرگ تجارتی می‌گردند. در مقاله ای اختصاصی در مورد کسب و کار خانگی صحبت کردیم که می توانید آن را مطالعه نمایید.

کسب و کارهای کوچک میزان درآمدی کمتر از شرکت‌های معمولی دارند. یک کسب و کار کوچک پرسود می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

نانوایی، بیرون‌بر، آرایشگاه، عکاسی، فروشگاه اینترنتی، غذاخوری و غیره.

کسب و کارهای کوچک پرسود ایرانی

بر اساس آمار ارائه شده در این خصوص تعداد کارکنان این کسب و کارها باید کمتر از ۱۰ نفر باشد. در غیر این صورت ممکن است در دسته‌بندی دیگری لحاظ شوند.

با توجه به شرایط حال کشور اکثر افراد دیگر به دنبال چنین شغل‌هایی برای کسب درآمد هستند. ما قصد داریم چند تا از کسب و کارهای کوچک پرسود برای تازه کارها را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین پیشهاد می شود مقاله اختصاصی ما در مورد انواع کسب و کار را مطالعه کنید.

معرفی 20 کسب و کار کوچک پر سود

گرایش به موفقیت بسیاری از جوانان را تشویق به شروع کسب و کار می‌کند. برخی از افراد با هدف دستیابی به جاه‌طلبی‌ها برای رسیدن به استقلال مالی اقدام به راه‌اندازی یک شغل می‌کنند.

توجه کنید که راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک پرسود با چالش‌ها و سختی‌های خاص خود همراه خواهد بود.

اما به این موضوع توجه داشته باشید که وجود چالش در هر کسب و کاری طبیعی است، اما بهتر است در است در این موارد تداوم داشته باشید، استمرار در انجام کارها در نهایت شما را به جایگاه مناسبی میرساند. با توجه به مواردی که اشاره شد، بهتر است هنگام مواجهه با چالش های مختلف در ابتدا صبور باشید، در مراحل بعدی سعی کنید، چالش پیش امده را به درستی بررسی کنید و در مراحل بعدی به حل چالش بپردازید.

توجه کنید که چالش ها برای حل شدن به زمان و صبوری احتیاج دارند. سعی کنید ارام باشید و به اره حل مناسب فکر کنید.

حال به منظور توسعه ایده‌های شما و همچنین گشودن افق‌های دید‌تان اقدام به تهیه لیستی از این مشاغل کردیم. توجه کنید که تنها داشتن سرمایه به منظور راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک پرسود کافی نیست. در مورد کار تولیدی پر سود و بهترین کار تولیدی در منزل را بخوانید.

شما باید قادر به فعالیت و مقاومت در برابر رقابت‌های شدید بازار نیز باشید. قبل از شروع یک کار باید جنبه‌هایی مانند هزینه، امکان تحقق مدت زمان اتمام، مزایا و خطرات را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که برنامه‌ریزی، بازاریابی و مدیریت سه رکن اصلی تبدیل شدن به یک کسب و کار کوچک پرسود هستند.

کسب و کارهای کوچک پرسود برای تازه کار ها

  1. مرکزی برای تولید محتوا

با توجه به آنلاین شدن اکثر کسب و کارها نیاز به تولید محتوا نیز افزایش یافته است. یکی از کسب و کارهای کوچک پرسود برای تازه کارها احداث یک مجموعه به منظور تولید محتوا است. البته این کار جزء کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی به حساب می‌آید. کارهایی که در حوزه تولید محتوا انجام می‌شوند تماماً سود هستند. البته تولید محتوا تنها خلاصه به تولید محتوای متنی نمی‌شود. بازار تولید محتوای تصویری و ویدیویی نیز این روزها بسیار داغ است.

محتوا را می‌توان مهم‌ترین عامل در دیده شدن سایت‌ها دانست. در اصل آن چیزی که سبب فروش یک جنس در فروشگاه اینترنتی می‌شود محتوا است. شما به راحتی و از طریق استخدام چند مقاله نویس و یا نویسنده می‌توانید استارت کسب و کار کوچک پرسود خود را بزنید. علاوه بر سایت‌ها شما می‌توانید اقدام به تهیه تولید محتوا برای انواع رسانه‌های اجتماعی نیز کنید.

برای ایجاد تولید محتوای مناسب بهتر است بازار هدف و مخاطب را بشناسید، با توجه به این موضوع بهتر است در ابتدا با مخاطب خود ارتباط موثری برقرار کنید. برای نزدیک شدن به مخاطب سعی کنید تبلیغات درستی از محصول خود داشته باشید.

کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی

تبلیغات

در ادامه بررسی موضوع کسب و کارهای کوچک پرسود تولیدی می­توان گفت، تاثیر تبلیغات را دست کم نگیرید. با توجه به شرایط حال حاضر دنیا بیشتر کسب و کارها به سمت مجازی شدن رفته اند. کسب و کارهای مجازی برای پیشرفت و دستیابی به سود بیشتر احتیاج به تبلیغات دارند. با توجه به این موضوع سعی کنید با ابزارهای تبلیغات اشنا شوید و گسترش توانایی های خود در این زمینه پیشرفت کنید.

  1. کامیون‌های غذایی

راه‌اندازی رستوران می‌تواند سختی‌ها و هزینه‌های مخصوص به خود را داشته باشد. با در نظر گرفتن اینکه صنعت غذا و خوراکی میان مردم بسیار محبوب است؛ کامیون‌های غذایی می‌توانند انتخاب درستی برای شما باشند.

اگر به دنبال راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک پرسود هستید، انجام این کار می‌تواند شما را به هدفتان برساند. با راه‌اندازی کامیون‌های غذایی دیگر نیاز به استخدام پرسنل و صرف هزینه تبلیغاتی ندارید.

  1. نانوایی

نانوایی یکی دیگر از کسب و کارهای کوچک پرسود در ایران است.

این شغل که جزء کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی نیز به حساب می‌آید نیاز هرروزه مردم برای زندگی است. شما می‌توانید با اضافه کردن چاشنی خلاقیت به نانوایی خود در بازه زمانی کوتاهی موفق شوید.

توجه داشته باشید که احداث یک نانوایی مقررات خاصی در خصوص رعایت بهداشت دارد که رعایت آن ضروری است.

تدوین ویدئو

در ادامه بررسی موضوع کسب و کارهای کوچک و پرسود در سال های اخیر تدوین ویدئو مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. با توجه به توسعه و گسترش کسب و کارهای مجازی این حرفه بسیار رشد کرده است. در همین راستا بهتر است مهارت های مربوط به این حرفع را بیاموزید و از این روش کسب درامد کنید.

توجه داشته باشید امروزه بیشتر شرکت ها و کسب و کارها به تدوینگر ویدئو برای محصولات خود احتیاج دارند، در همین راستا با یادگیری مهارت ها در این زمینه به منبع درامد مناسبی می­رسید.

  1. کلاس آشپزی

آموزش غذاهای خوشمزه و خلاقانه یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد است. احداث کلاس آشپزی جزء یکی از کسب و کارها کوچک پرسود در ایران است. برای آموزش آشپزی شما تنها به یک مکان و آشپزخانه به منظور تدریس نیازمندید. پس سود خالص حاصل از این کار می‌تواند بسیار مناسب باشد.

  1. بستنی فروشی

فروش بستنی به ویژه در ماه‌های گرم سال بسیار مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد. برای راه‌اندازی این کار که یکی از کسب و کارهای کوچک پرسود است؛ شما به مغازه و لوازم مربوطه نیاز دارید. لوازم مورد نیاز برای شروع ایکار عبارتند از یخچال، آبمیوه گیری، میز و صندلی، بستنی ساز و غیره. توجه داشته باشید که باید مغازه بستنی فروشی خود را در محلی پررفت‌وآمد احداث کنید. نکته دیگر که باید در نظر بگیرید وجود جای پارک مناسب برای مشتریان است. اگر تمامی موارد را رعایت کنید قطعاً در کار خود موفق خواهید شد.

  1. بیرون‌بر و غذای خانگی

بیرون برها و غذاهای خانگی طرفداران خاص خود را دارند. کسب و کارهای کوچک پرسود این‌چنینی برای زن‌های خانه‌دار بسیار مناسب است. خصوصاً اگر دستپخت بسیار لذیذی داشته باشند. برای شروع این‌کارعلاوه بر خرید و یا اجاره یک مکان مناسب، شما نیاز به تهیه روزانه مواد غذایی دارید. این‌کار جزء پرطرفدارترین کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی است.

  1. طراحی سایت

این روزها طراحی‌سایت جزء مشاغل محبوب جوانان محسوب می‌شود.

اگر به دنبال کسب و کارهای کوچک پرسود در روستا هستید، طراحی سایت می‌تواند یکی از آن‌ها باشد. برای طراحی سایت شما نیاز به مکان خاصی ندارید و می‌توانید حتی در اتاق خود نیز کار کنید. البته توجه کنید که به منظور تبدیل شدن به یک طراح موفق باید کلاس‌های آموزشی آن را بگذرانید. شما می‌توانید اقدام به طراحی سایت برای انواع فروشگاه‌های اینترنتی و یا شرکت‌ها کنید.

  1. طراحی اپلیکیشن‌های سفارشی

انجام این‌کار نیازمند دانستن مهارت برنامه‌نویسی است. در صورت داشتن این توانایی شما می‌توانید به راحتی اقدام به کسب درآمد از این طریق کنید. علاوه بر ساخت برنامه شما می‌توانید اقدام به آموزش این علم به دیگران نمایید. اگر دانش انجام این کار را داشته باشید، طراحی اپلیکیشن جزء کسب و کارهای کوچک پرسود برای تازه کارها است.

  1. طراح داخلی

با در نظر گرفتن تاثیر فوق‌العاده ظاهر زیبا شرکت‌ها و فروشگاه‌ها در جذب مشتریان طراحی داخلی جزء کسب و کارهای کوچک پرسود در ایران محسوب می‌شود. به منظور راه‌اندازی این کسب و کار شما به دفتر کار، مجوز و وسایل مربوطه برای کار نیازمندید. اگر علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه هستید، می‌توانید برای خود یک وب‌سایت طراحی کنید و مشتری جذب کنید. فعالیت در این زمینه می‌تواند درآمد بسیار مناسبی برای شما به همراه داشته باشد.

کسب و کارهای کوچک پرسود

  1. خرد کردن سبزی

یکی از کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی خرد کردن سبزی است.

شما می‌توانید این‌کار را هم به صورت دستی و هم با کمک دستگاه انجام دهید. با انتخاب این کسب و کار می‌توانید حتی در خانه خود نیز فعالیت کنید. اگر قصدتان جذب مشتری در سطح گسترده‌تر است، اجاره یک مغازه می‌تواند کمک کننده باشد.

  1. نجاری

کارگاه‌های نجاری جزء کسب و کارهای کوچک پرسود در ایران هستند.

اگر توانایی ساخت مبلمان و یا دیگر وسایل خانه را از جنس چوب دارید این‌کار مناسب شما است. همچنین می‌توانید به منظور گسترش تجارت‌تان نمونه کارهای نجاری خود را در سایت‌تان قرار دهید.

ساخت لوازم چوبی در وهله اول مستلزم داشتن توانایی و مهارت ویژه در این زمینه است. سرمایه اولیه شروع این کسب و کار می‌تواند بسیار مناسب باشد. می‌توانید در ابتدا کار خود را از یک کارگاه کوچک شروع کنید و سپس با راه‌اندازی سایت وتجارت‌تان را توسعه بخشید. این‌کار حتی جزء کسب و کارهای کوچک پرسود در روستا نیز هست.

  1. فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال

شما می‌توانید از طریق هولد کردن و یا ترید کردن ارزهای دیجیتال اقدام به کسب درآمد کنید. هزینه‌ اولیه کسب و کارهای کوچک پرسود این‌چنینی برای شما تنها هزینه آموزش و هزینه خرید رمزارز است.

اگر سابقه فعالیت در زمینه بورس ایران را دارید، انجام این کار می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد. تجارت ارز دیجیتال می‌تواند شما را یک شبه پولدار سازد و یا تمامی دارایی‌های شما را نابود کند. البته کسب درآمد از این کار تنها محدود به دادوستد نمی‌شود. شما می‌توانید اقدام به احداث کلاس‌های آموزشی مهارت ارزهای دیجیتال کنید.

با در نظر گرفتن محبوبیت رمزارزها در سطح جهانی، قطعا شاگردان زیادی پیدا خواهید کرد. توجه کنید که به منظور آموزش ترید شما نیازمند اجاره یا خرید یک مکان مناسب برای آموزش هستید. البته بهتر است در این راه فعالیت موثر در رسانه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام را فراموش نکنید.

  1. عکاسی

عکاسی جزء دیگر مشاغلی است که می‌تواند به عنوان یک کسب و کار کوچک مناسب باشد. اکثر کسب و کارها این روزها به منظور تبلیغات خود نیازمند به عکاسی حرفه‌ای هستند. در شبکه‌های اجتماعی استفاده از یک عکس مناسب می‌تواند یک تجارت را منقلب کند. البته باید به این نکته توجه کنید که تعداد فعالان در زمینه عکاسی در ایران خیلی زیاد است. اگر بتوانید در این زمینه خلاقیت را نیز به کیفیت کار خود اضافه کنید، قطعاً موفق خواهید شد.

برای تبدیل به یک عکاس حرفه‌ای ابتدا باید کلاس‌های مرتبط با آن را پشت سر بگذارید. در ابتدای کار بهتر است تا در ازای دریافت هزینه‌ای کمتر از افراد برای خود چند نمونه کار تهیه کنید. به منظور فعالیت در این زمینه شما به آتلیه، دوربین‌های عکاسی، دکور و … نیازدارید.

کسب و کارهای کوچک پرسود ایرانی

  1. پرورش حیوانات

شما پس از اخذ مجوزهای قانونی می‌توانید اقدام به احداث پرورش مرغ، بوقلمون، بلدرچین و … کنید.

عمده هزینه شروع این کسب و کار موارد ذکر شده زیر است:

محلی تمیز، جواز، آبخوری حیوانات، کنترل کننده دما و …

توجه داشته باشید که بروز هرگونه بیماری میان پرندگان‌تان می‌تواند به سرعت به باقی نیز سرایت کند. پس رعایت اصول بهداشتی و پرورشی در این کسب و کار خیلی مهم است. پرورش مرغ و یا بوقلمون جزء کسب و کارهای کوچک پرسود در ایران است. چنین کسب‌وکارهایی باید زیر نظر مستقیم سازمان دامپزشکی فعالیت کنند.

  1. نگهداری از کودکان و سالمندان

ارائه خدمات در این زمینه نیازمند گذراندن دوره‌های آموزشی مربوطه است. افراد علاقه‌مند به فعالیت در این حیطه باید اصول خدمات به کودکان و سالمندان را بدانند. در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد سالمندان در ایران بودیم. با توجه به این اطلاعات می‌توان انتظار داشت که نیاز به این شغل در آینده نزدیک بیشتر شود. با توجه به شاغل بودن خانواده برخی از سالمندان و کودکان، اقدام به استخدام افرادی به منظور پرستاری از آن‌ها می‌کنند. این دو قشر حساس جامعه نیازمند توجه و رسیدگی خاصی هستند. اگر مایلید که چنین شغلی را انتخاب کنید، باید علاوه بر داشتن اطلاعات و مهارت لازم، روحیه انجام این کار را نیز دارا باشید.

  1. بوتیک لباس

بوتیک‌های لباس جزء مشاغل و کسب و کارهای کوچک پرسود در ایران هستند. فرقی نمی‌کند که قصد احداث یک بوتیک زنانه را دارید یا یک بوتیک مردانه زیرا این کسب و کار همواره مورد توجه مردم قرار داشته است.

به منظور توسعه کسب و کار کوچک خود ضروری است که در سایت و یا شبکه‌های اجتمائی نیز فعالیت داشته باشید. در عصر حاضر دیگر اکثر فروش بوتیک‌ها از طریق اپلیکیشن اینستاگرام و به صورت آنلاین است.

اگر در زمینه مد و فشن بینش خوبی دارید، این کار می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد. عمده هزینه راه‌اندازی این کسب و کار کوچک در زمین اجاره بوتیک و خرید لباس خرج می‌شود. فراموش نکنید که طراحی و دیزاین زیبا در محیط بوتیک می‌تواند شما را در تجارت‌تان موفق‌تر سازد.

  1. کافی شاپ

یکی دیگر از کسب و کارهای کوچک پرسود که میان جوانان بسیار محبوب است کافی شاپ است. شما با ارائه منویی بسیار جامع و کامل می‌توانید در زمان کوتاهی طرفداران خاص خود را پیدا کنید.

کسب و کارهای کوچک پرسود برای تازه کار ها

فراموش نکنید که شروع هر کسب و کاری در ابتدا نیازمند صرف هزینه و زمان است. اگر در زمینه مدیریت یک کافه توانایی کافی دارید، احداث یک کافی شاپ می‌تواند شغل بسیار مناسبی باشد. کسب و کار کافی شاپ جزء شغل‌های شیک و لاکچری محسوب می‌شود.

توجه کنید که جوانان اغلب کافی شاپ‌های زیبا و دنج را به منظور ملاقات با دوستان خود انتخاب می‌کنند. شما با ایجاد فضایی زیبا و دلنشین در کافی شاپ می‌توانید مشتریان زیادی جذب کنید. فراموش نکنید که فعالیت حرفه‌ای در شبکه اینستاگرام می‌تواند به تسریع روند موفقیت شما کمک کند.

ممکن است اندکی هزینه اولیه احداث کافی شاپ در مقایسه با سایر کسب و کارهای ذکر شده بیشتر باشد. نگران نباشید، زیرا در صورتی که بتوانید ارتباط خوبی با مشتریان‌تان برقرار کنید به مرور زمان پیشرفت خواهید کرد. پیشنهاد می کنیم مقاله بوم مدل کسب و کار رستوران و کافی شاپ را در دکتر ویز دنبال کنید.

  1. ساخت زیورآلات دست‌ساز

یکی از کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی ساخت زیورآلات دست‌ساز است. زیورآلات همواره توسط خانم‌ها مورد استقبال فوق‌العاده‌ای قرار گرفته‌اند. ساخت زیورآلات خود را باید از حالت عادی و معمولی خارج کنید و اندک خلاقیت به آن اضافه نمایید. شما می‌توانید بدون نیاز به اجاره مغازه و در خانه خود کسب درآمد کنید.

با ساخت زیورآلاتی زیبا و قرار دادن نمونه کار در اینستاگرام می‌توانید فروش خوبی کسب کنید. مزیت فعالیت در زمینه زیورالات این است که می‌توانید اقدام به تهیه زیورآلات متنوعی کنید. شما می‌توانید به شیوه‌ای خلاقانه اقدام به ساخت زیورآلات پارچه‌ای، ویترایف چوبی و حتی رزینی کنید. هزینه شروع این کار بسیار کم است و می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد. ساخت زیورآلات جزء کسب و کارهای کوچک پرسود در روستا نیز محسوب می‌شود.

  1. ترجمه

شما می‌توانید با تسلط به دو و یا چند زبان به سادگی اقدام به کسب درآمد کنید. با مسلط بودن به زبان‌های خارجی می‌توانید در آموزشکده‌ها فعالیت نمایید و یا اقدام به ترجمه کتاب کنید. فراموش نکنید که با تسلط به زبان‌های خارجی می‌توانید از طریق تولید محتوای خارجی و تاسیس آموزشکده درآمد کسب کنید.

  1. تدریس خصوصی آنلاین

با فراگیر شدن ویروس کرونا تدریس آنلاین محبوبیت زیادی پیدا کرد.

اگر در زمینه‌ی هنر، ریاضیات و یا موضوعات دیگری تبحر دارید می‌توانید تجارت آنلاین خود را شروع کنید. سایت‌های زیادی هستند که به شما امکان تدریس خصوصی را می‌دهند. تنها کافی است یکی از این سایت‌ها را پیدا کنید و یا این که اقدام به ضبط دوره آنلاین یک مهارت خاص نمایید. برای مثال اگر مهارت آموزش کاشت ناخن را دارید، می‌توانید از آموزش خود فیلم بگیرید و در سایت برای فروش قرار دهید.

شما می‌توانید از طریق نرم افزارهایی مانند اسکایپ و ادوبی کانکت اقدام به کسب درآمد از طریق تدریس خصوصی آنلاین کنید.

معرفی 20 کسب و کارهای کوچک پرسود در ایران

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم تا به معرفی ۲۰ تا از کسب و کارهای کوچک پرسود در ایران در سال ۱۴۰۰ بپردازیم. و برای مشاوره کسب و کار می توانید با دکتر ویز تماس بگیرید.

ما ۲۰ تا از کسب و کارهای کم هزینه و کوچکی که می‌توانند شما را موفق سازند معرفی کردیم.

در نهایت توجه داشته باشید اگر قصد شروع کسب و کار خودتان را دارید، نترسید. در هر شرایطی سعی کنید، مسیر خود را شروع کنید و در ادامه با توجه به استعداد و توانایی های خود سعی کنید در مسیر پیشرفت کنید. یادگیری مهارت در مسیر پیشرفت را فراموش نکنید، هر مسیری احتیاج به کسب تجربه و مهارت دارد. با توجه به این موضوع سعی کنید در مسیر شروع کسب و کار خود اموزش را دست کم نگیرید و در نهایت برای رسیدن به مهارت مناسب صبور باشید.

صبر مهم­ترین مولفه برای شروع و پیشرفت در کسب و کار شخصی است.

اگر قصد شروع یک کسب و کار را دارید اما نمی‌دانید در چه زمینه‌ای باید فعالیت کنید، این مقاله مناسب شما است. پیشنهاد می شود در مورد تبلیغات کلیکی بیشتر بخوانید.

 

برخی از سوالات رایج:

1. تعریف کسب و کارهای کوچک چیست؟

کسب و کارهای کوچک پر سود فعالیت هایی هستند که در زندگی امروز از خانگی بودن خارج شده اند و شکل صنعتی گرفته اند بعضی افراد با دارا بودن یک شغل در زمان های آزاد خود به فعالیت در این زمینه ها می پردازند.

2. تعدادی از کسب و کارهای کوچک پر سود را نام ببرید؟

1. تولید محتوا
2. کامیون های غذایی
3. نانوایی
4. کلاس آشپزی
5. بستنی فروشی

3. تعداد افراد در یک کسب و کار کوچک چند نفر است؟

تعداد افراد این کسب و کارها معمولا کمتر از 10 نفر است که اگر این تعداد بیشتر شود ممکن است در مدیریت کردن اعضا و مجموعه مشکل به وجود بیاید.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان