برند سازی شخصی با پرسونال برندینگ چیست؟ مراحل انجام آن

4 نکته مهم پرسونال برند یا برند سازی شخصی که باید بدانید!
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

برندسازی شخصی یا پرسونال برند می­‌تواند در ابتدا کاری بسیار دشوار باشد؛ اگر قصد انجام این کار را دارید ولی اطلاعات کافی درباره­ این موضوع در اختیار ندارید، این مقاله می­‌تواند برای شما بسیار مفید باشد و اطلاعات مناسبی از نحوه پرسونال برندینگ در اختیارتان قرار دهد. در حقیقت برندسازی کاری نیست که بتوانید در طول یک شبانه روز آن را به اتمام برسانید.

حتی برند شخصی «اپرا وینفری» نیز از برنامه‌های کوچک محلی قبل از اینکه بتواند به یکی از مالکان آن‌ها تبدیل شود شروع به کار کرد و در طول این سال‌ها همواره تحولات زیادی تجربه کرده است.

اگر تصمیم شما برای داشتن یک برند شخصی بسیار جدی است باید بدانید که در وهله­ اول شما به یک برنامه تنظیم شده برای ادامه کار خود نیاز دارید و برای شروع این روند باید کمی وقت بگذارید و در مورد آن به خوبی مطالعه کنید.

همچنین شما در همین ابتدای کار باید بدانید که دقیقا چه چیزی را می­‌خواهید و سعی کنید تا رقیبان خود را به خوبی بشناسید.

در واقع یک پرسونال برند آن چیزی است که از ایده کسب و کار شما به خوبی پشتیبانی می‌کند و به سرعت باعث پیشرفت شما می‌شود. در واقع مردم از پرسونال برای تمایز دادن کار خود از سایر رقبا استفاده می‌کنند.

مورد مهمی که در برند سازی شخصی باید به ان توجه داشته باشید، شناخت هدف خودتان از کسب و کار است. هدفی که کسب و کار شما را مشخص میکند، موضوع مهمی در انتخاب برند شخصی شما است. از طرفی شما با شناخت بیشتر تکنیک های پرسونال برندینگ با مخاطب خود، بیشتر و بهتر ارتباط برقرار می­کنید. مخاطب با شناخت و توجه به برند شما از اهداف کاری­تان باخبر می­شود. در نتیجه بهتر است توجه خاصی به موضوع چگونه برندسازی شخصی کنیم؟ بپردازید. در ادامه ما شما را با 4 نکته مهم پرسونال برند یا برند سازی شخصی که باید بدانید آشنا خواهیم کرد:

4 نکته مهم پرسونال برند یا برند سازی شخصی

  • توجه خود را به یک جنبه خاص متمرکز کنید

دلیل اصلی اینکه بسیاری از افراد هنگام برقراری ارتباط با افراد جدید تمرکز کافی را ندارند این است که در هنگام ملاقات با افراد جدید شخصیت جدیدی به خود می­گیرند که این امر بصورت ناخداگاه تمرکز شما را بهم میزند.

پس با توجه به این نکته اگر شما می­خواهید که به صورت حرفه‌ای شخصی سازی برند خود را انجام دهید، باید در ابتدا هدف اصلی کار خود را به درستی تعریف کنید و سپس همیشه به ­آن پایبند باشید و اجازه دهید که پایبندی شما به هدف‌تان توجه مخاطبین را به شما جلب کند.

پرسونال برند یا برند سازی شخصی

این امر موجب هدف و محتوایی ثابت از شما را برای مخاطبان تعریف می­کند و به دیگران این اجازه را می­دهد تا بتوانند شما را بهتر بشناسند. تنها کاری که شما لازم است در این مرحله انجام دهید این است که یک زمینه کاری خاص را برای خود انتخاب نمایید، سپس در آن زمینه کاری متخصص شوید. یک پرسونال برند متمایز، برندی است که صاحبان آن توجه ویژه‌ای را به حیطه کاری تجارت و برند خود اختصاص داده باشند.

پس بگذارید تا هدف شما و محتوایی که به مخاطبین ارائه می­دهید همیشه بر روی یک موضوع خاص تمرکز داشته باشد تا هدف و محتوای شما در ذهن مخاطب تا مدت­ها حک گردد. هرچه که منطقه هدف یک برند شخصی باریک تر باشد و تخصص صاحب این برند بر روی یک موضوع خاص بیشتر باشد، باعث می‌شود تا تمرکز بیشتری داشته باشد و بتواند تجارت خود را حرفه ای تر ادامه دهد.

  • یک داستان بگویید

اگر پرسونال برند شما داستان خاصی برای بیان کردن نداشته باشد، باید بدانید که ممکن است به این دلیل نیمی از مخاطبین خود را از دست بدهید.

در واقع مشاور کسب و کار و کارشناسان معتقدند که بهترین استراتژی برای برند­ سازی شخصی، امروزه داشتن یک داستان واقعی در پشت پرده آن است، و هیچ عامل دیگری جز داشتن یک داستان واقعی نمی‌تواند شما را اینقدر در کارتان جلو بیاندازد.برای آشنایی با 21 استراتژی سازمانی و مدیریتی می توانید به مقاله “اجرای استراتژی چیست” مراجعه نمایید.

برند سازی شخصی چیست

برای شروع این کار می­توانید از داستان شروع برند خود اغاز کنید، از راه و مسیری که برای موفقیت در برند خود طی کردید شروع کنید. از داستان ایده شکل گیری ایده خود برای شروع کسب و کار بگویید و بیشتر با مخاطب ارتباط برقرار کنید.

این موضوع در نهایت باعث به ایجاد ارتباط بیشتر و صمیمی تر مخاطب با شما می­شود. و ارتباط بهتر منجر به آشنایی و نزدیکی بیشتر افراد به شما می­شود.

اصلی که بهتر است در این موضوع در نظر داشته باشید، صداقت است. صداقت در هر حال، باعث شناخت بیشتر افراد از شما می­شود و ارتباط دوطرفه مناسبی شکل می­گیرد.

”]

پس بهتر است تا برند شما داستانی را با مردم در میان بگذارد تا مردم هم بتواند به شیوه­ای مناسب با آن رتباط برقرار کنند. شما باید سعی کنید تا با برقراری ارتباط با مردم زمینه لازم برای ارتقاء برند شخصی خود را بیش از پیش تقویت کنید.

یکی از بهترین روش­های حال ممکن برای روایت یک داستان تولید محتوا است. همچنین از اشتراک­ گذاری فیلم نباید غافل شوید؛ زیرا امروزه فیلم ها شخصی­ترین راه برای برقراری ارتباط شما با مخاطبین از طریق اینترنت هستند.

در واقع برخی از کارشناسان معتقدند که برند شخصی شما همان چیزی است که در صورت عدم حضورتان، داستان شما روایت می‌کند. به‌طور خلاصه پرسونال برند نام و آوازه ای است که شما در بین مردم دارید. اگر علاقه پیدا کردید بدانید تولید محتوا چیست؟ با دکتر ویز همراه باشید.

نحوه برند سازی شخصی

  • از خود تاثیر مثبت به جا بگذارید

پس از اینکه برند سازی شخصی را با موفقیت پشت سر گذاشتید، به طور کلی شما دو راه برای توسعه برند در اختیار خوهید داشت:

  1. نام تجاری که با این همه طحمت و تلاش ساخته­اید را به حال خود رها کنید
  2. یا اینکه به تدریج افراد بیشتری را به سمت برند شخصی خود جذب نماید

یکی از توصیه‌هایی که متخصصین همواره به افرادی که به دنبال ساخت برند شخصی خود هستند ارائه می دهند، این است که شما باید این موضوع را به یاد داشته باشید که نماینده و رهبر برندتان هستید و هر کاری که انجام بدهید. پیشنهاد می دهیم مقاله توسعه برند چیست را مطالعه کنید.

پرسونال برند چیست

پروژه­هایی که در حال حاضر در دست دارید، شیوه رفتار و روابطتان با مردم و حتی مواردی که در اولویت‌های لیست خود یادداشت می­کنید همیشه به نحوی تاثیر خود را در برندتان به جا خواهد گذاشت زیرا شما صاحب آن هستید.

مزایا برند شخصی

پس سعی کنید تا با انجام دادن اقداماتی حرف‌ه­ای و کمک به دیگران نگرشی مثبت را در مورد برند شخصی خود ایجاد نمایید و باعث رشد تجارت خود گردید.

  • زندگیتان را وقف مارک شخصی خود کنید

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم یکی از مواردی که می تواند برند سازی شخصی شما را با دشواری روبرو کن،د جدا کردن برند از زندگی شخصی­تان است. اگرچه این امکان هم وجود دارد، اما اگر شما بین این دو جدایی ایجاد نکنید سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانید به اهداف خود برسید.

در واقع یک برند شخصی باید در همه زمینه­‌ها از شما پیروی کند و صادقانه شخصیت حقیقیتان را منعکس نماید، همچننین باید بیانگر باورهایی باشد که به آن اعتقاد دارید.

هنگامی که شما موارد گفته شده را به خاطر بسپارید خواهید دید که برند شخصی درواقع تنها بازتاب کننده­ی عملکرد­هایی چون بازاریابی، تامین مالی یا خلاقیت نیست، بلکه انعکاس دهنده­ی اصولی چون رهبری آگاهانه و سرپرستی یک تیم است.

در واقع برند سازی شخصی یا پرسونال برند یک پروژه مادام­العمر است، که دائماً در حال تغییر و تحولات اساسی است. حتی اگر افراد سرشناسی که بزرگترین برند­ها و معروف­ترین آن­ها را ساختند و توسعه دادند را ملاقات کنید و از آن ها راجع به چگونگی دستیابی به موفقیتشان بپرسید، به شما خواهند گفت که قانون مشخصی برای شخصی سازی یک برند وجود ندارد.

اما با پیروی از قوانین عمومی کلی می­توانید نخستین گام­های خود را در این راه بردارید. خصوصاً اگر قصد ساختن برندی جدید یا بازسازی یک برند قدیمی را داشته باشید این راهکار­ها می­توانند برایتان بسیار مفید واقع گردند.

برند سازی شخصی

یکی از مواردی که باعث پیشرفت شما در زمنه شخصی سازی برند شما می­شود، تعیین اهداف و نشان دادن آن به مخاطب است. با مخاطب ارتباط برقرار کنید و به او بگوییده چه برنامه­هایی برای پیشرفت برند خود دارید. در این صورت افرا دارتباط بهتری با شما برقرار می­کند.

مورد دیگری که بهتر است به آن توجه داشته باشید، شناخت نیاز مخاطب است. با شناخت نیاز مخاطب در مسیر ساختن برند شخصی خود، گام بزرگی در جهت بهبود کسب و کار خود برمی­دارید. به این موضوع توجه داشته باشید، اگر مخاطب درک درستی از هدف شما داشته باشد و از ارضا شدن نیاز خود اطمینان پیدا کند، روند گسترش و شناخت برند شخصی شما مسیر بهتری را طی می­کند.

برند سازی شخصی چیست؟

اگر می­خواهید بدانید که برند سازی شخصی چیست و چگونه عمل می­کند باید به شما بگویم که برند سازی از بسیاری جهات شبیه به یک مارک تجاری است و بر شناسایی دقیق فرد با توانایی­های وی متمرکزاست.

برند شخصی با پیگیری کردن یک برنامه موثر برای ساختن محتوایی مناسب از خود، در تعیین ارزش افزوده خدمات ارائه شده توسط مالک در زمینه تخصصی، بازاریابی و گسترش تجارت به شما کمک می­کند.

همانطور که مارک تجاری یک شرکت به برقراری ارتباط هر چه بهتر شما با مشتریان کمک می­کند و باعث تمایز شما از رقبا می‌شود‌، یک برند شخصی(پرسونال برند) نیز همین کار را برای مالک خود انجام می­دهد و به وی کمک می­کند تا یک هویت برند منحصر به فرد و دارای ارزش مشخص را به کارفرمایان یا مشتریان بالقوه منتقل نماید.

در واقع در پاسخی کوتاه به سوال پرسونال برند چیست؟ می‌توان گفت که پرسونال برند یا شخصی سازی برند، در وهله­ی اول و پیش از هر کارایی دیگر حکایت­کننده­ی داستان یک شخص است.

تکنیک های پرسونال برندینگ

این داستان می­تواند نقش مهمی در ایجاد یا تقویت موقعیت شغلی شما داشته باشد. در حقیقت، 85 درصد قریب به اتفاق مدیران استخدام، گزارش می­دهند که پرسونال برند یک نامزد شغلی، می­تواند بینهایت بر تصمیمات استخدام وی تأثیر بگذارد.

برند شخصی شما باید نقاط قوت شما را برجسته ­تر کند، شما را به شهرت برساند، در میان مخاطبان‌تان اعتماد ایجاد کند و ویژگی­های منحصر به‌فرد شما را به صنعت‌تان منتقل کند.

ممکن است که نحوه برند سازی شخصی(پرسونال برند) امری بسیارچالش برانگیز به نظر برسد، اما با پیروی کردن از دستورالعمل­‌های ارائه شده در این مقاله می­‌توانید بسیار راحت‌تر از حالت معمول به اهداف‌تان برسید.

در ابتدای مسیر برند سازی شخصی بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که، بازار هدف خود رابشناسید. درواقع مخاطب، علاوه بر شما، با بازار مخاطب نیز روبه رو است. شناخت بیشتر وبهتر بازار مخاطب به شما درک بهتری از شرایط می­دهد و باعث می­شود برای افزایش کیفیت کسب و کار خود به بهترین شکل گام بردارید و محصول با کیفیت تری ارائه دهید و همین موضوع در نهایت منجر به شناخت بیشتر و بهتر برند شما می­شود. همچنین برای مطالعه بیش‌تر این بحث مقاله «چطور برندسازی مجدد و قوی را شروع کنیم» را مطالعه کنید.

مزایا برند شخصی (پرسونال برند) چیست؟

مزایا برند شخصی و عامل برتری و تمایز آن از سایر روش ها­ی موجود این است که این روش در مقایسه با سایر روش­های مورد استفاده برای تعریف و بازاریابی از خود، فقط و فقط بر پررنگ کردن نقاط قوت موجود تمرکز دارد و مشاغل و پروژه­‌های موفق را برجسته ­تر از آن­چه هستند می­کند و همچنین در مدتی کوتاه میزان دستاوردهای شما را افزایش می­دهد.

۴ نکته مهم پرسونال برند یا برند سازی شخصی که باید بدانید!

همچنین به شما کمک می کند تا نکات منفی، ضعف­‌ها و شکست‌­هایی را که میزان چشمگیری موفقیت شما را کاهش می­دهد را کمتر کنید. به همین دلیل است که باید از روش شخصی سازی برند به عنوان پیوندی بین صاحبان مشاغل و شرکت­‌ها یا به عنوان یک استراتژی بازاریابی برای مشتریانی که در شبکه های اجتماعی شما را دنبال می­کنند استفاده کرد.

چگونه برندسازی شخصی کنیم

نتیجه گیری

نحوه برندسازی شخصی بدین صورت است که:

۱- شما باید ویژگی های برند و شخصیت خود را مشخص کنید

شما باید یک کاغذ و قلم بیرون بیاورید و شروع به نوشتن عبارات، ارزش ها یا کلماتی کنید که می­خواهید مردم شما و تجارتتان را با آن­ها توصیف کنند. همچنین شما باید حیطه­ ی کارتان را توصیف و مشخص نمایید و در عین حال باید در این راه کاملا صادقانه گام بردارید در حالی که در این­باره بسیار مثبت فکر می­کنید پاسخ به سوالاتی را مثل  “من کی هستم؟” را به درستی بنویسید؛ زیرا این همان وجه کار است که شما را از دیگران متمایز می­کند.

۲- رشته مورد نظر کاری خود را تعیین کنید

شما باید تخصصی را که در آن بیشترین مهارت را دارید تعیین نمایید، این موضوع به شما کمک می­کند تا تبدیل به عضوی برجسته در بازارها شوید و راه دیگر تمایز یافتن پرسونال برند شما از رقیبان است.

بنابراین شما در این راه باید فکر کنید که چگونه می­توانید برند شخصی خود را ازسایر رقبای بازار متمایز کنید.زیرا این به نوبه خود باعث می­شود که شما به انتخاب اول مردم در زمینه کاریتان تبدیل گردید. همچنین برای مطالعه بیش‌تر این بحث مقاله «صدای برند چیست» را مطالعه کنید.

3- نیاز مخاطب را بشناسید

شناخت نیاز مخاطب باعث می­شود درک بهتری و واضحی از تمایلات و خواسته­های او داشته باشید. که همین موضوع در نهایت به گسترش و شناخت بیشتر کسب و کار شخصی شما منجر می­شود.

مورد دیگری که بهتر از در شناخت درست مخاطب به آن توجه داشته باشید، استفاده از ابزار مفید در برند شخصی خودتان است. برای مثال تمام المان های موجود در برند شخصی شما برای مخاطب مهم است. نحوه بیان و معرفی محصول، رنگ­هایی که در تبلیغات و ارائه محصول به مخاطب خود استفاده می­کنید. موارد مهمی است که بهتر است به آن توجه داشته باشید.

4- صداقت

با مخاطب خود صادق باشید، صداقت یکی از مهم­ترین مولفه ها در گسترش و افزایش عملکرد برند شخصی شما است. صداقت شما منجر بخ اعتماد بیشتر مخاطب می­شود و همین مسئله در نهایت به شناخت بیشتر برند شخصی شما می انجامد. برای مطالعه و اطلاعات بیشتر می­توانید از مقاله برندسازی شخصی که ارائه شد، استفاده کنید.

برخی از سوالات رایج:

1. موارد مهم و اساسی در برند سازی چیست؟

1. توجه خود را به یک مورد خاص متمرکز کنید.
2. یک داستان برای برند خود داشته باشید.
3. به نکان مثبت برند خود توجه کنید.

2. شخصی سازی یک برند به چه معناست؟

شخصی سازی یک برند درواقع به داستان برند شما می پردازد و نقطه ایی است که شما را از سایر کسب و کارها متمایز می کند.

3. دلیل اهمیت شخصی سازی یک برند چیست؟

شخصی سازی یک برند درواقع به نقطه قوت و تمایز کسب و کار شما از سایز کسب و کارها می پردازد و همین موضوع باعث بیشتر دیده شدن محصول و سود بیشتر می شود.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان