پیشنهاد ایده‌های موفق برای راه اندازی کسب و کار در ایران

ایده کسب و کار موفق
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

وقتی صحبت از ایده کسب و کار موفق به میان می‌آید، همیشه پاسخ به این سؤال، یک شغل با در آمد خیلی زیاد مورد انتظار است. معمولاً بیشتر افراد در مشاغل مختلف، همواره یک نظر واحد در مواجه با سؤال کسب و کار موفق دارند و آن توانایی در آوردن درآمد بالا از آن شغل است. اما خب باید بگوییم، این جواب اصلاً درست نیست! زیرا طبق پژوهش‌های معتبر، درآمد در رتبة سوم مولفه‌های رضایت‌مندی شغلی مطرح است. پس بهترین ایده‌های کسب و کار در ایران چیست؟

طبق گفته دانلد سوپر روانشناس مشهور (۱۹۷۵)، شغل خوب باید این امکان را فراهم کند تا شما تصویری را که از خود در ذهن دارید، به فعل درآورید و آن را ابراز کنید. شغل مناسب در واقع آن کاری است که حاضریم برای انجامش صبح‌ها زودتر از خواب بلند شویم و تا پایان شب علی‌رغم تمام خستگی‌ها، انرژی و روحیه خود را حفظ کنیم.

ما برای پیداکردن ایده برای شروع کار و رسیدن به اولین سکوهای موفقیت، باید به‌جای جازدن و استعفادادن، انعطاف‌پذیری را انتخاب کنیم. در واقع، ما باید برای فتح سکوی موفقیت در کسب‌وکارمان، پتانسیل‌ها و خلاقیت‌هایمان را ارتقا دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مبحث توصیه می‌کنیم مقاله ما در مورد ایده هایی برای راه ‌اندازی کسب و کار را بخوانید.

در ادامه 70 ایده برتر کارآفرینی (ایده جدید کسب و کار) که توسط مشاوره کارآفرینی دکتر ویز تایید شده است را برای شما آورده‌ایم پس با ما همراه باشید.

ایده های خلاقانه کسب و کار

70 ایده کسب و کار موفق در ایران

اگر به دنبال یافتن ایده کسب و کار موفق در ایران هستید، با خواندن این ایده‌ها می‌توانید یکی از شغل‌های موردعلاقه خود را پیدا کنید. پس با ما همراه باشید.

1- سمساری

سمسارهای دوره‌گرد درگذشته تمام طول روز در خیابان‌ها، کوچه‌ها و بازارها پرسه زده و فریاد می‌زدند که متاع یا کالاهای کهنه از قبیل کت‌وشلوار، آهن‌پاره و غیره خریداری می‌کنند. امروزه نیز شما می‌توانید برخی لوازم را سایت دیوار بخرید و با کمی خلاقیت آنها را تروتمیز کرده و با قیمت بالاتری در همان دیوار بفروشید.

2- غذافروشی سیار

بسیاری از افراد به علت مشغله زیاد، وقت غذاخوردن در رستوران یا غذاخوری را ندارند. از طرفی به علت قیمت بالای غذا در چنین محیط‌هایی و اضافه‌شدن مالیات بر ارزش‌افزوده، معمولاً غذاهای رستوران‌ها قیمت بالایی دارد. اما با کمی خلاقیت، می‌توان از این نیاز مردم، یک ایده کسب و کار موفق ساخت.

در واقع، شما می‌توانید با یک ون و کمی وسایل آشپزی، در جاهای شلوغ شهر به افراد غذاهای حاضری مانند فلافل و یا انواع ساندویچ‌های دیگر بفروشید. همچنین اگر کمی ذوق و سلیقه به خرج دهید، می‌توانید ماشین خود را تزیین کرده و با این روش به جذب مشتریان بیشتر برای خود کمک کنید.

3- عکاسی در طبیعت

عکاسی از قدیم تا به امروز موردعلاقه بیشتر انسان‌ها بوده، تقریباً همه افراد دوست دارند تا در لحظه‌های قشنگ زندگی‌شان، عکسی از خود به یادگار بگذارند و عکس‌های خانوادگی قدیمی حکایت از همین مسئله دارد. به همین دلیل، شما می‌توانید با تجهیزات کمی، در مراکز تفریحی و گردشگری و یا حتی کمپینگ‌های طبیعت‌گردی به کار عکاسی بپردازید.

4- خیاطی

 خیاطی شغلی است که همیشه جز پردرآمدترین کسب‌وکارهای دنیا بوده و هست؛ زیرا هر انسانی برای پوشش بدن خود نیاز به لباس دارد. حال هرچه فرد خیاط از ایده‌های خلاقانه کسب‌وکار بهتری در دوخت انواع لباس بهره گیرد طبیعتاً مشتریان بسیاری را به خود جذب می‌نماید. به طور مثال، شما می‌توانید با پارچه‌های گل‌گلی که درگذشته ترند بوده، لباس‌هایی در سبک جدید برای خانم‌ها بدوزید و آنها را در یک پیج یا سایت و یا حتی مزون به فروش برسانید.

کسب و کار کوچک و موفق

5- فروش کتاب‌های دست‌دوم

 شما می‌توانید با فروش کتاب‌های دست‌دوم نیز کسب درآمد کنید. زیرا خیلی از افراد که دوستدار محیط‌زیست هستند، به دنبال خرید کتاب نو نیستند و از طرفی هم می‌خواهند کتاب موردنظر خود را در ازاء پول کمتری خریداری کنند. همچنین کتاب‌هایی هستند که قدیمی بوده و دیگر چاپ نمی‌شوند و شما می‌توانید با قیمتی بالاتر، آنها را به فروش برسانید.

6- آهنگری

آهنگری، هنر شکل‌دادن به فلزات با استفاده از حرارت است. البته این شغل در طول قرن‌ها بسیار تکامل‌یافته و به یک فرآیند مهندسی با دستگاه CNC به شکل مدرن تبدیل کرد. در واقع، شما می‌توانید با خرید این دستگاه، بسیاری از لوازم خاص و حتی سفارشی‌سازی شده را برای افراد بسازید و پول خوبی به دست آورید.

7- قالی بافی

قالی بافی یا فرش بافی نیز یکی از هنرهای دیرین است که از گذشته تا به امروز به‌عنوان یکی از منابع کسب درآمد بوده است. اگر اهل هنر باشید، می‌توانید با کمی تمرین در قالی بافی حرفه‌ای شوید. همچنین با خرید نخ‌های ابریشم و کمی ذوق و سلیقه به‌خرج‌دادن می‌توانید تابلوفرش‌های زیبایی ببافید و با قیمت زیاد به نمایشگاه‌های فرش بفروشید.

8- گلیم بافی

 گلیم بافی از تاروپود و از پنبه و پشم (معمولاً پشم حیوانات اهلی) است که درگذشته بیشتر به‌عنوان فرش کاربرد داشته است. این کار عمدتاً در بین عشایر هنوز هم انجام می‌شود. البته در شرق اروپا، شمال آفریقا، آسیای مرکزی و هرجایی که بز و گوسفند پرورش می‌دهند این شغل رواج داشته و مردمان آن دیار در بافت گلیم تخصص دارند.

9- فروش عینک

یکی از مواردی که می‌توان به‌عنوان ایده کسب و کار موفق در نظر داشت که سود قابل‌توجهی دارد فروش عینک است. فروشندگان عینک معمولاً به‌غیراز فروش، ساخت و تعمیرات این کالای حساس و ضروری را نیز انجام می‌دهند. شما می‌توانید با یادگیری رفع شکستگی، نصب لنز روی فریم عینک، تراش عدسی و بسیاری از کارهای دیگر که مربوط به این کسب و کار می‌شود و حتی تراش عدسی را می‌توان در منزل انجام داد. در واقع فروش عینک نوعی کسب و کار خانگی محسوب می‌شود و می‌توان از این راه کسب درآمد کرد.

10- کامیون‌های حمل‌ونقل بار

 یکی از ماشین‌های حمل‌ونقل، کامیون است که می‌تواند در جابه‌جایی انواع کالا و خدمات زیاد به کار برده ‌شود. در واقع این کسب‌وکار رابطی میان تولیدکننده و مصرف‌کننده است. تا اوایل قرن نوزدهم کامیون‌ها نقش بسیار مهمی را برای توسعه اقتصادی از طریق توزیع عادلانه ثروت و مشاغل میان شهرها و روستاها ایفا می‌کردند. حمل‌ونقل جاده‌ای به‌صورت مستقیم نیز شغل‌های زیادی را پدید آورده است. در واقع بیش از ۵ میلیون نفر در اتحادیه اروپا و بیش از ۹ میلیون نفر در آمریکا در این کسب و کار هستند.

11- تعمیرگاه خودرو

 تعمیرگاه خودرو نیز یکی از کسب‌وکارهایی است که در آن تعمیرکاران به تعمیر خودروها، بازدید و تعویض روغن‌موتور، تعویض فیلتر هوا، شمع، تعویض لاستیک‌ها و غیره می‌پردازند. ازآنجایی‌که امروزه هر خانواده‌ای به طور متوسط یک اتومبیل دارد؛ این فرصت می‌تواند برای تعمیرکاران به‌عنوان یک ایده کسب و کار موفق تلقی شود.

12- کافی شاپ (coffee shop)

 کافی‌شاپ‌ها هم یکی از کسب‌وکارهای جذاب بوده و درصورتی‌که سرویس خوبی ارائه دهند می‌توانند سود زیادی برای صاحبانش بیاورند. ازآنجایی‌که کافی‌شاپ‌ها در تمام روز باید آماده سرویس‌دهی باشند؛ بنابراین مدیر و صاحب آن باید ضمن سرویس‌دهی عالی، محیطی آرام و کارآمد و با خلاقیت زیادی ایجاد نمایند. به طور مثال، با ارائه اینترنت رایگان، می‌توانند مشتریان بیشتری را جذب نمایند؛ زیرا برخی از دانشجویان یا نویسندگان به کافی‌شاپ می‌روند تا روی پروژه‌های خود مطالعه یا کار نمایند. پیشنهاد می کنیم مقاله بوم کسب کار رستوران و کافی شاپ را در دکتر ویز دنبال کنید.

13- کسب و کار نظافت منزل (Home Laundry Business)

 بسیاری از خانم‌ها در بیرون از منزل کارکرده و زمانی برای صرف انجام نظافت منزل ندارند. همچنین بعضی از مردان نیز که تنها زندگی می‌کنند نیاز به کمک فردی برای تمیزی منزل خویش دارند. ازاین‌رو افرادی شرکت‌هایی هستند که با استخدام افراد مورداعتماد و بستن قراردادهای ساعتی و فرستادن آنها جهت انجام امور نظافت می‌توانند کسب درآمد کنند.

14- کیترینگ (catering)

کیترینگ یکی از ایده‌های کسب و کار جهت آماده‌سازی و تهیه نوشیدنی و غذا در مکانی مشخص و سرو آن در محلی دیگر برای پذیرایی است. در حدود سال ۱۸۲۰ میلادی در آمریکا کیترینگ به‌عنوان یک صنعت غذایی توسط آمریکایی‌ها رشد کرد و به یک صنعت سودآور غذایی تبدیل شد. انواع کیترینگ‌ها جهت ارائه خدمات عبارت‌اند از کیترینگ هواپیمایی، کیترینگ قطار، کیترینگ بیمارستانی، کترینگ هتل‌ها و کترینگ کشتیرانی.

موفقیت در ایجاد کسب و کار

15- فروش غذای خانگی

اگر شما دست‌پخت خوبی دارید و عاشق آشپزی هستید می‌توانید روزانه غذاهای خوشمزه بپزید و از فروش آنها کسب‌وکاری برای خود راه بیندازید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای خوردن غذاهای فست فود از غذای خانگی در بیرون استفاده کنند. به همین دلیل، شما می‌توانید با راه‌اندازی یک پیج موفق و یا سایت (مانند سایت مامان پز) هر روز غذاهای مختلفی را درست کنید و به دست مشتریان برسانید.

16- درست کردن انواع محصولات خانگی

 یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد آماده و ارائه محصولات خانگی است. شما می‌توانید با درست‌کردن انواع مرباها، ترشی‌ها و لواشک‌ها و سایر خوراکی‌های خوشمزه درآمدزایی نمایید. در واقع بسیاری از افراد حوصله درست‌کردن این محصولات را نداشته و اگر بتوانید محصولاتی باکیفیت ارائه دهید قطعاً سود زیادی از این راه به جیب خواهید زد.

17- طراحی دکوراسیون منازل

مهارت چیدن وسایل منزل و ایجاد هماهنگی میان آنها از مهارت خاصی پیروی می‌نماید. اگر شما دارای این مهارت هستید می‌توانید هنر خود را در شبکه‌های اجتماعی به معرض نمایش گذاشته تا دیگران با این مهارت شما آشنا شوند. برای مثال یکی از این کسب‌وکارهایی که امروزه بسیار رواج یافته است طراحی و دیزاین جهیزیه و زیباسازی آشپزخانه نو عروس‌هاست.

18- معلم خصوصی یا معلم خانگی (Home Tutor)

امروزه تدریس خصوصی یکی از بهترین ایده‌های کسب و کار در ایران است. اگر در دروسی مانند ریاضیات، زبان انگلیسی و غیره خبره هستید و همچنین به‌خوبی می‌توانید با بچه‌ها ارتباط برقرار نمایید می‌توانید به‌عنوان یک معلم خصوصی به این ایده عالی کسب و کار فکر کنید. حتی اگر شغل دیگری دارید می‌توانید در مواقع بیکاری تدریس کنید. به جز این می‌توانید در سایت‌هایی که آموزش آنلاین (فرادرس) دارند عضو شده و از منزل به بچه‌ها درس موردنظر را آموزش دهید.

19- کارهای بسته ‌بندی در منزل

امروزه خیلی از مشاغل وجود دارند که بسته بندی محصول خود را به افراد در منازل واگذار می‌کنند. اگر شما هم وقت آزاد دارید و مایل هستید که در منزل کار کنید، می‌توانید کارهای بسته بندی را از اینشرکت‌هاا را دریافت کرده و درآمدزایی نمایید. همچنین اگر از گرافیک و نرم‌افزارهای طراحی سررشته‌ای دارید، نیز می‌توانید برای شرکت‌های مختلف، ظرف‌های بسته‌بندی محصولاتشان را طراحی کنید.

20- برنامه ریزی عروسی (Wedding planning)

برنامه‌ریزی عروسی یک انتخاب شغلی منحصربه‌فرد است؛ کارکردن با عروس و داماد که بهترین روز زندگی خود را می‌گذرانند، می‌تواند یکی از بهترین مشاغل دنیا باشد. زیرا شما می‌توانید با شادی آنها سهیم شوید و درعین‌حال کسب درآمد هم نمایید. برنامه‌ریز عروسی وظایفی چون مشاوره‌دادن در مورد دیزاین تالار، چیدمان مبلمان، روشنایی سالن، نوع دسته‌گل عروس، لباس‌های مراسم و غیره را برعهده دارد. ازآنجایی‌که این اتفاق زیبا و شیرین برای همیشه در ذهن عروس و داماد و میهمانان ثبت خواهد شد پس سعی کنید مراحل برگزاری و مدیریت عروسی را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

21- میکاپ آرتیست

 همه انسان‌ها به زیبایی گرایش دارند. البته زیبایی طبیعی و نه افراطی. اگر شما بتوانید سبک موردنظر خود را یافته و با سادگی هرچه‌تمام‌تر این هنر را در چهره افراد پیاده کنید قطعاً ایده خوبی از کسب‌وکار در ایران را انتخاب نموده‌اید. شما می‌توانید با ارائه مدل‌های ساده و درعین‌حال زیبا در شبکه‌های اجتماعی طرف‌داران زیادی به دست آورید.

شینیون مو (chignon) هم از ایده‌های تجاری موفق است که یکی از زیرشاخه‌های دنیای آرایشگری محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که بیشتر خانم‌ها دوست دارند که برای میهمانی‌های دورهمی و یا مجالس موهای خود را به شکلی زیبا بیارایند؛ بنابراین اگر شما به این حرفه علاقه‌مند هستید و فکر می‌کنید می‌توانید انواع شینیون‌های زیبا را روی موهای بانوان پیاده کنید، می‌توانید آن را از حتی از منزل خود آغاز کنید.

22- باغبانی و پرورش گیاهان

 اگر عاشق باغبانی و پرورش گل‌وگیاه هستید می‌توانید به‌راحتی از این راه درآمدزایی کنید. شما می‌توانید گل‌های زیبا را در گلدان کاشته و پس از رشد و نگهداری خوب برای فروش بگذارید. حتی اگر در طراحی باغچه و باغ توانایی دارید می‌توانید با ارائه دیزاین‌ها و پیشنهادهای خاص، مشتری‌های زیادی را داشته باشید.

23- طراحی تم تولد

 اگر تبحر خاصی در دادن ایده و طرح‌های زیبا برای تولد دارید، می‌توانید از این را کسب درآمد نمایید. افراد با دیدن جشن تولدی که دقیقاً با طرح موردنظرشان تزیین شده است به وجد خواهند آمد. تصور کنید، ریسه‌های چندلایه اختصاصی که به نام فرزندشان طراحی شده است و یا تم‌های تولد سفارشی که با رنگ، طرح و اندازه دلخواه مشتریان تهیه می‌شود، همه این موارد می‌تواند برایتان به‌عنوان یک ایده کسب و کار موفق تلقی شود.

24- طراحی دعوت نامه یا کارت دعوت

 اگر دستی در طراحی‌ دارید، می‌توانید از آن برای دعوت‌نامه‌های عروسی، کنفرانس‌ها، تولد و غیره استفاده کنید. در واقع، این کار می‌تواند یک ایده مناسب از انواع کسب و کار برای شما باشد. تنها کافی است که طراحی‌های و سفارشی انجام داده و نهایت خلاقیت خود را برای آن به کار بگیرید. شما می‌توانید با یک لپ‌تاپ یا رایانه در منزل خود کار خود را شروع نمایید و طرح‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی نشر دهید. پس از اینکه به مرور زمان مشتریان بیشتری به دست آوردید می‌توانید یک وب‌سایت راه‌اندازی کرده و طرح‌های خود را به‌صورت آنلاین به فروش برسانید.

25- ارائه محصولات ارگانیک

 امروزه بسیاری از افراد برای حفظ و بهبود سلامت جان خود و عزیزانشان به استفاده از محصولات ارگانیک روی آورده‌اند. شما می‌توانید با پیگیری همین ایده کار و با تهیه این محصولات به‌صورت محصول و ارائه آن به مشتریان با خدمات ویژه کسب و کار خوبی راه بیندازید.

ازآنجایی‌که دنیای محصولات خوراکی در ایران بسیار گسترده است؛ کافی است با برخی کشاورزان یا دامداران در شهرهای مختلف ارتباط برقرار کنید و سپس محصولات آنها را به‌عنوان واسطه به دست مشتریان برسانید.

26- راننده تاکسی اینترنتی

 همان‌طور که در جریان هستید تاکسی‌های اینترنتی تحت نام‌های اسنپ و تپسی وجود دارند که وظیفه جابه‌جایی مسافران را بر عهده دارند. مزیت این کار انعطاف‌پذیربودن آن است و اینکه هر زمان و هر چقدر که خواستید می‌توانید از این طریق کسب درآمد کنید.

27- طراحی صنایع دستی

 شما می‌توانید با طراحی‌های ویژه و همه‌پسند کالاهایی با هنر دست خودتان تولید کرده و آن‌ها را به‌صورت آنلاین و یا حضوری در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی به فروش برسانید. برای موفقیت در این کسب و کار، سعی کنید لوازمی را بسازید که مردم در هیچ فروشگاهی آن را پیدا نمی‌کنند.

28- آتلیه های خانگی

 از دیگر ایده‌های تجاری موفق در ایران راه‌اندازی آتلیه خانگی است. امروزه به دلیل هزینه‌های بالای آتلیه‌ها، بسیاری از والدین کار عکاسی کودک خود را به افرادی می‌سپرند که به‌صورت آنلاین و با هزینه‌ای بسیار مناسب آن را در منزل انجام می‌دهند. در واقع، کافی است که آن‌ها عکس خامی از کودک خود را به طراح بدهند و در قالب و طرحی زیبا عکس را دریافت نمایند. شما می‌توانید برای این کار جالب با طراحی در فتوشاپ و استفاده از فریم‌های ازپیش‌ساخته درآمد خوبی کسب کنید.

29- طراحی و دوخت لباس برای کودکان

 این ایده کسب و کار می‌تواند در عین جذاب بودن، خیلی هم درآمدزا باشد. برای شروع این کار کافی است که طراحی و دوخت‌های منحصربه‌فرد برای لباس کودکان را یاد بگیرید. با این کار قطعاً می‌توانید مشتری‌های زیادی را به خوب معطوف سازید، مخصوصاً مادرانی که دوست دارند، فرزندشان در هر جمعی بدرخشد.

30- قنادی

 شما می‌توانید با خلاقیت بالای خود و در منزل کیک‌ و شیرینی های خوشمزه و خاص درست کنید و از این طریق مشتری‌های زیادی پیدا کنید. امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از محصولات خانگی استفاده کنند و ایده شیرین پزی می‌تواند یک ایده کسب و کار موفق برای شما باشد.

31- پرستاری از بچه‌ها در منزل

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که حوصله زیادی دارید و از نگهداری کودکان لذت می‌برید می‌توانید در منزل خود جای مناسبی را به این کار اختصاص دهید و یا خود به منزل مشتری رفته و از کودک آنها نگهداری نمایید.

32- خریدوفروش ملک

 یکی از ایده‌های جالب شغل خانگی با سرمایه کم جمع‌آوری اطلاعات در مورد خریدوفروش منزل و در اختیار گذاشتن اطلاعات موردنظر به مشتری است. شما می‌توانید از وب‌سایت‌های معتبر خریدوفروش مشتریان موردنظر خود را بیابید و آن اطلاعات را در اختیارشان قرار دهید. در نهایت، شما می‌توانید برای قرارداد نهایی به بنگاه مراجعه کنید.

33- تعمیر مبلمان قدیمی

یکی دیگر از ایده‌های کسب و کار و یا ایده‌های اشتغال‌زایی، تعمیر مبلمان‌های قدیمی است. اگر در این کار توانمند هستید می‌توانید با مهارتی خاص مبلمان‌های قدیمی را بازسازی کنید و به قیمت خوبی به فروش برسانید.

34- مربی شخصی

شما می‌توانید با سرمایه‌ای اندک و کسب مهارت در رشته‌های ورزشی، گواهینامه کسب کنید و به دیگران برای رسیدن به اندامی ایدئال کمک کنید. رضایت افراد از بدن خود قطعاً می‌تواند برای شما درآمد خوبی رقم بزند.

کسب و کار موفق در ایران

35- ارائه خدمات دی جی

 یکی ایده‌های کسب و کار موفق و پاره‌وقت، خدمات دی جی است. شما می‌توانید با ارائه این خدمات در مناسبت‌های مختلف، موفقیت زیادی در این حیطه کسب نمایید. یکی از مزایای این شغل، شاد بودن و هیجان است، پس اگر فرد فعالی هستید، از انتخاب این ایده غافل نمانید.

36- کاریابی

 از دیگر ایده‌های اشتغال‌زایی ایده کاریابی است. شما می‌توانید باتوجه‌به گزینه‌های متعدد شغلی که وجود دارد برای افرادی که بیکار بوده کارآفرینی کنید و در جستجوی شغل هستند ایده‌های کسب و کار ارائه دهید و در ازاء آن مبلغی دریافت کنید.

همچنین اگر در برنامه‌ریزی مالی تخصص دارید می‌توانید با مشاوره کسب و کار به سرمایه‌گذاران کسب درآمد کنید.

37- تعمیرات لوازم الکتریکی

 بسیاری از افراد برای تعمیرات وسایل الکتریکی خود در جستجوی افراد خبره در این زمینه هستند. اگر شما در این زمینه تخصص دارید می‌توانید از این ایده کسب و کار موفق استفاده نموده و خدمات الکتریکی خود را ارائه دهید.

38- فروش لبنیات سنتی

یکی از ایده‌های کسب و کار موفق، فروش لبنیات سنتی است. در کنار لبنیات می‌توانید سایر محصولات ارگانیک مانند نان سنتی، شیره انگور، ارده، کشمش و مویز و بسیاری محصولات دیگر را نیز به فروش برسانید. برای شروع این کار می توانید با یک فروشگاه بزرگ به توافق برسید و محصولات خود را در گوشه‌ای از آنجا قرار دهید.

39- خدمات مشاوره تغذیه

 امروزه اکثر افراد به دنبال تناسب‌اندام و مصرف غذاهای سالم و رژیمی هستند. اگر در این زمینه متخصص هستید می‌توانید در این راستا به افراد مشاوره داده و درآمدزایی نمایید. شما می‌توانید با مطالعه مقالات خارجی و در کنار تحصیلات مرتبط با علم تغذیه، یک پیج آموزشی راه‌اندازی کنید. همچنین می‌توانید پس از موفقیت در حرفه مشاوره تغذیه، یک سایت طراحی کنید و برخی محصولات رژیمی و ارگانیک را در آن به فروش برسانید.

40- تزیین اتومبیل

ازآنجایی‌که امروزه قیمت اتومبیل مخصوصاً مدل‌های خارجی به‌شدت افزایش‌یافته است افراد اغلب در پی استفاده از لوازم جانبی برای خودروی خود هستند. اگر در این زمینه سررشته دارید می‌توانید ایده‌های خوبی پیاده کرده و کسب درآمد کنید.

41- مدیریت شبکه های اجتماعی

 بسیاری از کسب‌وکارها برای پیشبرد شغل خود نیاز به مدیریت شبکه‌های اجتماعی و جذب مشتری دارند. در واقع مهارت‌های ارتباطی خوب و استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و غیره بسیار مهم است. اگر شما هم این مهارت را در خود می‌بینید می‌توانید مدیریت شبکه‌های اجتماعی که یکی از انواع ایده کسب و کار اینترنتی است را بر عهده بگیرید و درآمد زیادی را کسب کنید.

42- طراحی گرافیکی

 بسیاری از افراد برای شغل خود نیاز به طراحی لوگو، کارت ویزیت، سربرگ و غیره دارند. اگر شما توانایی گرافیکی دارید، می‌توانید با طراحی‌های زیبا مشتریان زیادی را به‌سوی خود جذب کنید. خوبی این کار این است که شما می‌توانید به‌صورت فریلنسری با مشتریان خارجی نیز ارتباط برقرار کنید و درآمد دلاری کسب کنید.

43- مترجم زبان‌های مختلف

 اگر در بیش از یک‌زبان تبحر دارید و می‌توانید زبانی را به زبان دیگر برگردانید می‌توانید خدمات ترجمه راه‌اندازی کرده و از این راه کسب درآمد کنید. امروزه مترجم زبان‌های عربی، ترکی و روسی به یکی از فیلدهای پرکار در این حوزه تبدیل شده است.

44- سئوکار

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو به افراد کمک می‌نماید تا اطلاعات موردنظر خود را در سایت‌های جستجو مانند گوگل خیلی راحت و سریع‌ بیابند. یک سئوکار با پیاده‌سازی استراتژی‌هایی سعی می‌نماید تا نتایج جستجو را برای یک وب‌سایت مشخص بهبود بخشد. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سئوکار ارائه مشاوره در کسب‌وکارهای گوناگون است. اگر شما این توانایی را دارید که برای پروژه‌های حوزه‌های مختلف راهکارهایی مناسب ارائه دهید پس می‌توانید به‌راحتی از این راه کسب درآمد کنید.

45- تولید محتوای متنی

 بسیاری از وب‌سایت‌ها هستند که برای ارائه محتوا در مورد موضوعات مختلف در جستجوی نویسندگان ماهر هستند. اگر شما هم در نویسندگی تبحر دارید می‌توانید محتوا تولید کرده و درآمدزایی نمایید. آیا شما در نویسندگی دستی دارید؟ یا به نوشتن موضوعات مختلف علاقه‌مند هستید؟ وبلاگ‌نویسی می‌تواند راهی عالی برای کسب درآمد باشد. اگر وبلاگ شما پربازدید باشد می‌توانید با تبلیغات درآمد خوبی کسب کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله تولید محتوا چیست؟ را مطالعه کنید.

46- خدمات پیک رسانی یا سامانه حمل و نقل آنلاین

 امروزه بسیاری از افراد نیازمند این شرکت‌ها با قیمت‌های مناسب و حمل‌ونقل مناسب اجناس خود هستند. تنها کافی است که با نصب اپلیکیشن شرکت پیک رسانی به‌راحتی حمل‌ونقل خود را انجام دهید.

47- طراحی وب‌سایت

 امروزه بسیاری از افراد برای ارائه محصولات و خدمات خود و نیز فروش آنلاین به دنبال طراحی وب‌سایت هستند. اگر در این زمینه تخصص دارید این یکی از بهترین ایده‌های کسب و کار برای شما است که می‌توانید از آن درآمدزایی بالایی داشته باشید. همچنین شما در سایت دکتر ویز امکان سفارش طراحی سایت نیز دارید.

کسب و کار اینترنتی

48- تعمیر رایانه

یکی دیگر از کسب‌وکارهای جدید در ایران تعمیر رایانه است. یکی از نیازهای ضروری امروزی تعمیر رایانه در محل است. بسیاری از افراد نیازمند متخصصین در زمینه تعمیرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در محل هستند. اگر در این حیطه فعالیت دارید می‌توانید با مراجعه به مکان موردنظر و تعمیر و ارائه خدمات برای رایانه هزینه خوبی را دریافت کنید.

49- نگهداری از حیوانات خانگی

 امروزه افراد برای حیوانات خانگی خود ارزش زیادی قائل بوده و چون سرکار می‌روند یا مشغله کاری زیادی دارند، نیازمند کسی هستند که از حیوانات آنها نگهداری نماید. این شغل یک ایده کسب ‌و کار موفق در ایران به‌حساب می‌آید که درآمد خوبی هم دارد.

50- سخنران انگیزشی

 اگر در مشاوره‌دادن و دادن روحیه به افراد مهارت دارید و همچنین از اعتمادبه‌نفس بالایی برخوردار هستید پس می‌توانید سخنران انگیزشی باشید. برای این کار می‌توانید اول ویدئوهایی از سخنرانی‌های خود در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید تا طرف‌داران خاص خود را بیابید.

51- مربی موسیقی

 بسیاری از افراد دوست دارند که موسیقی را نزد یک مربی خصوصی موسیقی فرا گیرند. شما می‌توانید با مراجعه به منازل مشتریان، موسیقی را به آنها یاد دهید. همچنین با طراحی یک پیج آموزشی می‌توانید به هنرجویان به‌صورت آنلاین نیز تدریس کنید.

52- مشاوره پزشک آنلاین

 باتوجه‌به وضعیت ترافیک در جامعه، این شغل از کسب و کارهای جدید در ایران محسوب می‌شود. یک وب‌سایت مشاوره پزشکی آنلاین امروزه می‌تواند به دلیل بیماری و اینکه افراد مثل قبل برای مشاوره پزشکی به این مراکز رجوع می‌کنند ایده بسیار خوبی برای کسب‌وکار باشد.

53- داروخانه آنلاین

 اگر در زمینه دارو آگاهی دارید این یکی از بهترین ایده‌های کسب‌وکار برای شما است که در آن می‌توانید به‌صورت آنلاین اطلاعات موردنظر داروها را ارائه داده و محصولات خود را به فروش برسانید.

54- فروشگاه خریدوفروش موبایل ‌های دست دوم

 ازآنجایی‌که امروزه دائماً گوشی‌های تلفن همراه جدیدی وارد بازار می‌شوند افراد گوشی‌های قدیمی خود را می‌فروشند تا به‌جای آن گوشی جدیدی خریداری نمایند. شما می‌توانید این گوشی‌ها را خریداری کرده و با کشیدن دستی روی آنها با قیمتی خوب آنها را بفروشید.

55- خرید و فروش دامنه

 خریدوفروش دامنه جزء آن دسته از اموری است که به زمان و سرمایه کمی نیاز دارد. برای این کار تنها کافی است در ابتدا ایده کسب‌وکارهای خوبی از اسامی موجود در دامنه‌ها کسب نموده و سپس با قیمت مصوب یا بسیار ارزان‌تر یک دامنه را خریداری نموده و آن را به قیمت بیشتری بفروشید.

56- فروشگاه و تعمیر اسباب بازی

اگر در تعمیر اسباب بازی مهارت دارید می‌توانید با راه‌اندازی یک فروشگاه کوچک به فروش اسباب‌بازی بپردازید. همچنین شما می‌توانید با تعمیرات برخی اسباب‌بازی‌های گران به افراد خدمات دهید و درآمد کسب کنید.

57- فشن شوی خانگی

 فشن شو رویدادی است که در آن طراح مد آخرین طرح‌های خود را معمولاً در یک هفته مد به نمایش می‌گذارد. شما هم می‌توانید این کار را با لباس‌هایی که دوست دارید شروع کنید و مد را به سبکی منحصربه‌فرد ارائه دهید. در ابتدا می‌توانید طرح‌های خود را به فروشگاه‌های آنلاینی که در این زمینه کار می‌کنند بفروشید.

58- تایپ‌کردن

 سرعت بالای تایپ و بدون غلط نیز مهارت خاصی می‌طلبد. اگر شما جزء این دسته از افراد هستید می‌توانید عضو سایت‌های فریلنسر شده و مشتری بگیرید. بادقت و تمرکز بالا می‌توانید در زمان کمی کلمات زیادی را تایپ کنید.

همچنین شما می‌توانید کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بسیاری از افرادی را که خودشان زمان کافی برای چنین کارهایی را ندارند به عهده بگیرید و کسب درآمد نمایید. همچنین با تایپ پایان‌نامه این افراد نیز می‌توانید از این ایده کسب ‌و کار موفق در ایران موفقیت کسب کنید.

59- ساخت اپلیکیشن

تقاضای اپلیکیشن یا برنامه‌های کاربردی با وجود همه‌گیری تلفن‌های هوشمند محبوبیت روزافزونی یافته است. بهای ساخت واقعی این برنامه‌ها زیاد نبوده و اگر در این امر تخصص دارید می‌تواند روش بسیار پرمنفعتی برای شما باشد.

سه کسب و کار موفق در ایران

60- کپی رایتینگ یا نوشتن محتوای تبلیغاتی

 یکی از کسب‌وکارهای جالب و پول‌ساز کپی‌رایتینگ است. فرد کپی‌رایتر با بهره‌گیری از مهارت نویسندگی و ادغام آن با فروش و بازاریابی، متون تبلیغاتی جذابی می‌نویسد. این نوشته‌های جالب می‌توانند در تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها، پوسترهای تبلیغاتی در مجلات و روزنامه‌ها و غیره منتشر شوند.

61- طراحی گیفت برای مراسم

معمولاً در مراسم‌هایی مانند نامزدی یا تولد و یا زمانی که فرزندی به دنیا می‌آید، هدیه‌های کوچک و به‌یادماندنی به مهمانان داده می‌شود. شما می‌توانید محصولات خلاقانه‌ای بدین منظور تولید کرده و از مشتریان سفارش بگیرید. به طور مثال، درصورتی‌که به طراحی علاقه‌مند هستید می‌توانید با خلق طرح‌های زیباروی لیوان و یا اشیا دیگر از آنها به‌عنوان هدیه استفاده کنید.

62- طراحی روی پارچه طراحی و نقاشی

 روی پارچه مهارت خاصی می‌طلبد و به شما کمک می‌نماید تا با زدن طرح‌های جالب روی پارچه مثلاً روی تیشرت درآمدزایی کنید.

63- همکاری در فروش

برخی از فروشگاه‌ها در انبار خود دارای جنس‌های زیادی هستند که می‌توانند برای فروش آن‌ها از خانم‌های خانه‌دار کمک بگیرند. شما نیز می‌توانید با آنها همکاری نموده و سود خود را از این کار خوب دریافت نمایید. پیشنهاد می کنیم مقاله همکاری در فروش را در دکتر ویز بخوانید.

64- مرکز مراقبت از پوست

ارائه راهکارهایی برای مراقبت از پوست یک کار خوب پول‌ساز است. زیرا افراد روزبه‌روز علاقه بیشتری در مورد مراقبت از پوست خود نشان می‌دهند. شما می‌توانید انواع راهکارها را برای مراقبت از انواع پوست ارائه دهید و بعداً برای محصولاتی که تولید می‌کنید مجوز بگیرید.

65- آژانس مسافرتی

 بسیاری از افراد نمی‌خواهند برای مسافرت‌کردن و لذت‌بردن از تعطیلات دیگر نگران رزرو بلیت، هتل و موارد دیگر باشند؛ در عوض برای این کار از آژانس‌های مسافرتی کمک می‌گیرند. به همین دلیل این شغل یکی از بهترین کسب و کار در ایران محسوب می‌شود.

کسب و کار جدید در ایران

66- طراحی طلا و جواهرات

اگر در طراحی طلا و جواهرات مهارت خاصی دارید می‌توانید موفقیت خود را در این راستا تضمین نمایید. شما می‌توانید با استفاده از مواد مختلف نظیر طلا، نقره و سنگ‌های قیمتی جواهرات را برای مشتریان خود طراحی کنید.

67- روانشناس

یکی از حوزه‌های مهمی که این روزها طرف‌داران زیادی را به خود اختصاص داده، حوزه روان و خدماتی که در این زمینه ارائه می‌­شود، است. باتوجه‌به این موضوع می‌توان گفت، برای موفقیت در این راه می‌توانید با ارائه خدمات آنلاین به درآمد مشخصی برسید. در ادامه توجه داشته باشید شما می‌توانید با ارائه خدمات مشاوره و روان‌درمانی به افراد در خارج از ایران به ثبات و جایگاه خوبی در این مسیر برسید و درنهایت کسب‌وکار خود را گسترش دهید.

68- ساخت یک فروشگاه اینترنتی خاص

این روزها تعداد فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیاد شده است. درست است که بسیاری از مردم سراغ فروشگاه‌‌های مرجع و بزرگ می‌روند؛ اما دراین‌بین نباید نقش فروشگاه‌های اینترنتی را نیز دست‌کم گرفت. این موضوع باعث شده تا در ایران فروشگاه‌های اینترنتی کوچکی شکل بگیرند و طیف وسیعی از مشتریان را به خود جذب کنند.

البته جالب است بدانید که تعدادی از این بهترین فروشگاه اینترنتی مخاطب کودک و نوزاد دارند. اگر یک جست‌وجوی ساده در اینترنت انجام دهید متوجه می‌شوید که تعداد فروشگاه‌های کوچکی که در فضای سیسمونی و دیگر موارد کودک مشغول هستند، چقدر زیاد شده است.

69- کسب درآمد از یوتیوب

ایده برای کسب‌وکار پول‌ساز می‌تواند زندگی شخصی و کاری شما را دگرگون کند؛ بسیاری از افراد به دنبال جدیدترین ایده‌های سودآور هستند. این ایده‌ها بسیار زیاد هستند؛ اما یکی از مهم‌ترین ایده‌های پول‌ساز کسب‌وکار موفق، کسب درآمد از یوتیوب است که این روزها بسیار رونق گرفته است.

البته این موضوع هنوز در ایران جای کار بسیار زیادی دارد؛ اما در همین شرایط هم تعداد افراد زیادی از این موضوع درآمد فوق‌العاده‌ای دارند. این درآمد فوق‌العاده به این خاطر است که درآمد از یوتیوب به‌صورت دلاری است و باتوجه‌به اختلاف ارزش این پول و ریال این موضوع بسیار پرسود است. به عبارت دیگر شما به دلار درآمد دارید؛ اما به ریال خرج می‌کنید.

70- بلاک چین و ارزهای دیجیتال

بلاک‌چین نیز یک ایده‌ پولساز در کسب و کار است که نیاز به اطلاعات در این زمینه دارد؛ درصورتی‌که اطلاعاتی از این حوزه ندارید توصیه می‌شود مقاله کسب درآمد بلاک چین دکتر ویز را مطالعه کنید تا اطلاعات مناسبی از این حوزه به دست بیاورید. بلاک‌چین یکی از جدیدترین حوزه‌های دیجیتال است که شروع آن از اواخر دهه ۹۰ میلادی بود؛ اما در اروپا و آمریکا از سال ۲۰۰۹ رونق گرفت.

نتیجه گیری

در سال‌های اخیر، پیدا کردن ایده کسب و کار موفق در ایران بسیار افزایش یافته است. این افزایش به دلیل چند عامل اساسی است. با پیشرفت فناوری و افزایش استفاده از اینترنت و فضای مجازی، ایجاد فرصت‌های جدید برای کسب و کارهای نوپا به وجود آمده است. توانایی یافتن یک ایده کسب و کار نوآورانه و متمایز، می‌تواند به رشد و پیشرفت موفقیت آمیز کسب و کار کمک کند.

همچنین با افزایش رقابت در بازارهای مختلف، ایده‌های کسب و کار باید برای جذب مشتریان و حفظ رقابت‌پذیری خود، منحصر به فرد و جذاب باشند. از طرفی، یافتن ایده‌های کسب و کار موفق در ایران می‌تواند به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک کند. این ایده‌ها می‌توانند موجب ایجاد اشتغال، افزایش تولید، و توسعه صنایع مختلف شوند.

در پایان، یافتن یک ایده کسب و کار موفق در ایران، به دلیل تغییرات در بازار، فناوری و توسعه اقتصادی، بسیار اهمیت دارد و می‌تواند به رشد و پیشرفت کشور کمک کند. اگر شما هم در اول راه برای پیدا کردن ایده کسب و کار موفق در ایران هستید، همه روزه می توانید با کارشناسان ما در دکتر ویز تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

شغلی که انتخاب می‌کنیم تأثیر مستقیم بر سبک زندگی ما دارد. با یک بررسی ساده می‌توانیم به نتایج قابل‌توجهی برسیم. اگر انتخاب شغل صرفاً برای کسب درآمد باشد، باتوجه‌به هدف که همان کسب پول بیشتر است، ممکن است به هر فعالیتی دست بزنیم و برایمان مهم نباشد که چه تأثیراتی روی خودمان یا دیگران دارد.

ساخت یک فروشگاه اینترنتی خاص، آموزش در دنیای مجازی، کسب درآمد از یوتیوب، بلاک چین و ارزهای دیجیتال، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، طراحی سایت، سئو و تولید محتوا، سرمایه‌گذاری در بورس و غیره.

ویژگی شغل خوب جزو مطالبی است که باید با دقت بررسی گردد و نتایج تحقیقات صورت گرفته از افراد مختلف با سنین و تجربه های گوناگون نشان داده است، که افراد با نارضایتی از زندگی شغلی خود ممکن است، بین ۱۰ الی ۱۵ بار تجربه‌ی تغییر شغل را داشته باشند.

 

دیدگاه‌های شما

26 دیدگاه دربارهٔ «پیشنهاد ایده‌های موفق برای راه اندازی کسب و کار در ایران»

  1. Everything is very open with a clear description of the
    challenges. It was definitely informative. Your website
    is very useful. Many thanks for sharing!

  2. سلام مقاله خوب و با مسمایی بود ممنون از کسانی که زحمت تولید چنین مقاله با ارزشی را کشیدند. در مورد کسب و کارها به نظر من راه اندازی خط تولید از جمله تولید مواد شوینده و یا تولید مواد غذایی میتونه درآمد خیلی خوبی داشته باشه و بازگشت سرمایه هم خیلی سریع اتفاق می افته تولید مواد شوینده شامل موارد مختلفی میشه از جمله تولید انواع شامپوها، سفید کننده ها، مایعات ظرفشویی و دستشویی، مواد کارواشی، ضد یخ ها، آب رادیاتورها و… که تولید چند محصول با یک تجهیزات قابل انجامه و با حداقل سرمایه میشه خط تولید رو راه اندازی کرد

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      خوشحالیم که مقاله رو دوست داشتید ممنون از پیشنهادهای خوبتون تحقیق می کنیم و در آپدیت های بعدی حتما به مقاله اضافه اش می کنیم.

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      ممنون از کامنتتون. بله دقیقت همین جوری هست که می فرمایید

  3. سلام من ۲۰سالم هست و الان واقعا هیچ سرمایهوای ندارم حتی گوشی تلفن هم ندارم .و میخوام از صفر شروع کنم .دیپلم دارم .و خودمم نمیدونم که تو چی مهارت دارم .دوستانم میگن ک صدات خوبه برو تست بدع .نمیدونم اونم کجا باید برم.

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      اصلا نگران نباشید و با مشاوران در دکتر ویز با شماره 88505785 تماس بگیرید.

  4. سلام دوستان دنبال پرورش گل در منزل و کسب درآمد هستم
    اگه ممکنه تجربیات خودتونو در اختیار ما قرار دهید ممنون

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      خوشحال می شیم بتونیم کمکتون کنیم با مشاوران ما در دکتر ویز با شماره 88505785 تماس بگیرید

  5. عباس بابالویی

    سلام،از آنجایی که برای موفقیت در هر شغلی باید بدانیم در چه زمینه‌هایی استعداد داریم ،من نمیدانم چگونه استعداد خود را کشف کنم لطفاً مرا راهنمایی نمایید

  6. سلام خدا قوت، مطلب جالبی بود، من میکاپ آرتیست هستم، و خیلی از درآمدم راضی هستم، به خانومایی که به دنبال شغل میگردن ، پیشنهاد میکنم که حتما یکی از شاخه های خدمات زیبایی مثل کاشت ناخن، کاشت مژه، شینیون و… رو یاد بگیرند
    مدتی هم هست که ، سالنم رو توی ” سامانه ثبت مشاغل ” معرفی کردم، به دوستانی که میخوان شغل شون دیده بشه هم پیشنهاد میکنم شغل شون رو تو” سامانه ثبت مشاغل ” درج کنند.

  7. سلام روزتون بخیر
    امکان معرفی چند تا از ایده های خلاقانه کسب و کار وجود داره ؟ و اینکه اگه ایده ای داشته باشیم چه کاری باید انجام بدیم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      در مقاله بهترین ایده های کسب و کار در ایران به تفصیل گفته شده است. اگر شما ایده های خلاقانه کسب و کار دارید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

    2. تیم تحقیقات دکتر پدرام شهدوست

      بله با شماره
      02188746213 تماس بگیرید و راهنمایی شوید

    1. سلام دوست عزیز
      کسب و کارهای موفق در ایران بی شمار هستند که در مقاله به تفصیل در مورد تعدادی از آنها صحبت کردیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان