+19 دلایل شکست کسب و کار اینترنتی [در ایران و جهان]

دلایل شکست کسب و کار اینترنتی
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

اگر شما هم چنین سوالی در ذهن خود دارید و به دنبال پاسخ می‌گردید. باید به شما بگویم که پاسخ دادن به این سوال کار چندان آسانی نیست، چون دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی را می‌توان عوامل متعددی دانست که مانع از سودآوری کسب و کار آنلاین آنها شده است و در نهایت تجارت آنها را با شکست روبرو کرده.در این مقاله دلایل اصلی شکست در کسب و کارهای اینترنتی را بررسی خواهیم کرد.

این عوامل ممکن است در یکسری نکات ساده مانند سنگین بودن رقابت، کمبود دانش و نداشتن تجربه لازم در زمینه ی بازاریابی اینترنتی دانست.

براساس برخی مطالعات که تا کنون توسط محققان انجام شده است، نشان داده که 90٪ مشاغل آنلاین در چهار ماه اول شروع به فعالیتشان شکست می‌خورند. این یک آمار بسیار ناخوشایند برای کسانی است که به تازگی تصمیم گرفتند تا تجارت خود را به صورت آنلاین گسترش دهند.

اگر قصد فعالیت در زمینه ی کسب و کارهای اینترنتی را دارید،احتمالاً در ابتدای کارتان می‌خواهید هر چه در توان دارید را انجام دهید تا جزو 10٪ افراد موفق در این نوع تجارت گردید.

بنابراین چه کاری می‌توانید انجام دهید تا وب سایت تجارت الکترونیک یا تجارت آنلاینتان با شکست مواجهه نگردد؟ در این مقاله، برخی از رایج ترین عوامل شکست کسب و کار اینترنتی را بررسی خواهیم کرد، و چند روش برای جلوگیری از این مشکلات و هدایت تجارتتان در مسیر موفقیت را به شما خواهیم گفت. پس در ادامه با ما همراه باشید تا تسلط بیش‌تری روی دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی پیدا کنید. مقاله ما در خصوص کسب درآمد از آپارات را مطالعه نمایید.

دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی

دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی [در ایران و جهان]

  1. عدم دانش پایه تجارت مهم‌ترین دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی

پیشرفت علم و تکنولوژی و خدمات آنلاین باعث شده تا امکان کار کردن در یک فضای آنلاین برای همه امکان‌پذیر گردد. در واقع فضاهای مجازی و بستر های وب سایت ها این فرصت را برای شما به وجود آورده‌اند، تا بتوانید محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید و یک کسب و کار اینترنتی برای خود ایجاد کنید.

البته ایده راه اندازی کسب و کارها ممکن است از چند ساعت تا چندین روز به طول بینجامد. در واقع اگر شما با اینترنت و html آشنایی داشته باشید ممکن است طی کردن این روند برای شما ساده تر گردد.

متاسفانه عدم داشتن دانش کافی از اصطلاحات اساسی این نوع کسب و کار ها ممکن است جزو عواملی باشد که باعث سقوط یک کسب و کار اینترنتی گردد.

می‌توان از این مورد به عنوان مهم‌ ترین عامل شکست کسب و کار اینترنتی نام برد. قطعا برای موفقیت در هر نوع فعالیتی نیاز به دانش مناسب و تجربه کافی در آن زمینه خاص داریم. در ایجاد و توسعه کسب و کارها، خصوصا کسب و کارهای اینترنتی، اهمیت این نکته دو چندان می‌شود.

در واقع اگر قصد دارید وارد همچنین کسب و کاری گردید باید بدانید که تنها تعداد کمی ‌از کارآفرینان خوش شانس در این حرفه وجود دارند که که قادرند همزمان با یادگیری کسب و کار خود را پیشرفت دهند، اما فکر نکنید که این تفاق برای همه می‌افتد.

در واقع یادگیری همزمان با کار، یک اشتباه بزرگ می‌باشد و هنگامی‌که کسب و کار اینترنتی شما در حال فعالیت است شما به جای یادگیری باید بر روی راه اندازی آن و توسعه دادن آن متمرکز کنید نه اینکه تازه یاد بگیرید چگونه آن را اداره کنید. برای اطلاع در مورد دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی تمام موارد این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

دلایل شکست بازاریابی اینترنتی

  1. فقدان هویت تجاری مشخص:

دیگر دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی، فقدان هویت تجاری و برندینگ است. قبل از اینکه کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید، باید بتوانید با اطمینان به این چند سوال ساده پاسخ دهید:

عامل موفقیت کسب و کار اینترنتی چیست؟

عامل شکست کسب و کار اینترنتی چیست؟

من دقیقا چه چیزی به مشتری عرضه می‌کنم؟

چرا محصولات و خدمات من مطلوب است؟

مشتری من کیست؟

این محصول یا خدمات چه فایده ای برای آنها دارد؟

اهداف من در بلند مدت چیست؟

اگر نمی‌توانید به درستی به این قبیل سوالات اساسی پاسخ دهید، ممکن است در ادامه راه منجر به سقوط تجارت آنلاینتان گردند. به عنوان مثال، اگر “فقط چیزهایی را می‌فروشید که فکر می‌کنید باحال هستند”، این قصیه ی عدم شناخت دقیق محصول ممکن است در آینده به نحوی باعث زیان به شما گردد.

در واقع اگر می‌خواهید واقعاً از وبسایت ها یا رقیبان تجاری آنلاین خود پیشی بگیرید و کاملاً از آن ها متمایز گردید، باید بدانید چه هدفی دارید و شناخت جامعی بر محصولات خود داشته باشید.

  1. نداشتن مهارت کافی در این زمینه دیگر دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی

حتی اگه شما صاحب یک شغل با تجربه موفقیت آمیز در زمینه فروش و تولید آجر و ملات باشید، احتمالاً پس از شروع یک کسب و کار اینترنتی به زودی خواهید فهمید که فروش آنلاین با فروش در فروشگاه به صورت فیزیکی کاملاً متفاوت است.

همانطور که در بالا تر برایتان توضیح دادم تقریباً هر کس قادر است تا به صورت آنلاین شغلی را راه اندازی کند، و همین دلیل باعث بالا رفتن رقابت در این زمینه کاری شده است.

پس اگر دوست دارید در کسب و کار اینترنتی خود پیشرفت کنید و جزو آن دسته از افرادی نباشید که پس از مدت کوتاهی فعالیت در این زمینه با شکست روبرو شده اند، پس بهتراست بسیاری از مفاهیم و اصطلاحات و مهارت های جدید در این زمینه را بیاموزید، مثلاً css یا html یکی از این موارد می‌باشد.

عامل شکست کسب و کار اینترنتی

  1. فروش کالای اشتباه:

قطعا انتخاب کالای نامناسب و فروش آن در فروشگاه اینترنتی شما، یک دلیل برای شکست کسب و کار اینترنتی شما خواهد بود.

هدف از فروش کالاها برطرف کردن نیازهای مشتریان است. هدف فروش اینترنتی، برطرف کردن نیازهای مشتریان در سریع ترین زمان ممکن و ارائه بهترین خدمات با بالاترین کیفیت است.

حالا فرض کنید کالای انتخابی شما تقاضایی در بازار نداشته باشد و نیازی را برطرف نکند. آن وقت همین کالا عامل شکست کسب و کار اینترنتی شما خواهد بود.

پس با انتخاب کالای مناسب و ارائه خدمات عالی به مشتریان خود، شانس موفقیت کسب و کار‌تان را افزایش دهید.

فروش کالا غیرمنطبق با خواسته مشتری نیز یک دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی است. یکی از اصلی‌ترین دلایل شکست بازاریابی اینترنتی را می‌توان فروش کالایی دانست  که مردم آن را نمی‌خواهند، در چنین موقعیتی شما در همان ابتدای شروع کسب و کارتان در دنیای تجارت الکترونیکی با مشکل روبرو خواهید شد.

شما باید قبل از اینکه شروع کنید به فروش یک محصول باید معرفی محصول را در دستور کار خود قرار بدهید تا بتوانید آن را به خوبی به شمتریان معرفی نمایید.

  1. قیمت گذاری:

همه ما تا به حال سایت ها و پیج های اینستاگرامی ‌زیادی را دیده ایم، که میلیون ها تومان درآمد کسب می‌کنند. حتی بیشتر این اگر سایت ها از طراحی قوی و جذابی هم برخوردار نیستند.

اما این افراد توانسته اند به این دلیل موفق گردند که بهترین قیمت ها را ارائه دادند و البته اگر طراحی بهتر و استراتژی بازاریابی محکمتری هم داشته باشند، این سایت ها مسلما عملکرد بهتری هم خواهند داشت، ‌اما این موضوع که قیمت های مناسبتری دارند بیشتر از طراحی سایتشان باعث جذب مشتری برایشان شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع استراتژی با مثال به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

زیرا قیمت یکی از مهمترین مبانی است که مشتری شما همیشه قبل از خرید آن را در نظر می‌گیرد.

  1. نداشتن یک برنامه محکم بازاریابی:

یکی دیگر از عوامل شکست کسب و کار اینترنتی نداشتن برنامه بازاریابی می‌باشد. در واقع تعیین هدف بازاریابی اولین و مهمترین گام در این نوع کسب و کارهاست.

می‌توان گفت که مهم ترین عامل شکست کسب و کار اینترنتی در زمینه فروش، عدم وجود برنامه بازاریابی مدون و مشخص است.

طراحی استراتژی بازاریابی خود نیازمند درک عمیقی از این زمینه و داشتن تجربه ای قابل اطمینان در کسب و کار می‌باشد.

برای موفق شدن کسب و کار اینترنتی خود، شما می‌بایست در ابتدا بهترین روش بازاریابی ممکن را برای خود و محصولاتتان انتخاب نمایید و سپس روشهای معامله در اینترنت را به خوبی یاد بگیرید. در صورتی که علاقمند به این موضوع می باشید پیشنهاد میکنیم مقاله ” مراحل بازاریابی چیست؟ 18 مرحله +3 مرحله مخصوص ایران! ” را مطالعه نمایید.

  1. نداشتن رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو دیگر دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی

برنامه شما باید تنظیم موتورهای جستجو یا آنچه به عنوان بهینه سازی موتور جستجوگر معروف است باشد. با رعایت نکاتی چون قرار دادن محتوای مناسب در سایت و انجام سئوی مناسب می‌توانید رتبه خوب و قابل قبولی برای سایتتان در جستجوگر گوگل دریافت نمایید.

عدم وجود برنامه در زمینه تولید محتوا وبسایت یکی دیگر از دلایلی است که باعث عدم پیشرفت وبسایت در موتور های جست و جو می‌باشد. حقیقتا می‌توان گفت که عدم وجود برنامه تولید محتوا با ارزش برای وبسایت، عامل شکست کسب و کار اینترنتی خواهد بود.

در واقع اگر بتوانید در نوع فعالیت خود جزوه بالاترین رده بندی های گوگل قرار بگیرید در نتیجه فروش شما به میزان خیلی چشمگیری در مدت زمان کوتاهی افزایش پیدا خواهد کرد. پس بهتر است در همین ابتدا که قرار است شروع به کار کنید این موضوع را نیز بسیار جدی بگیرید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا سایت، محصولات یا خدماتتان بهتر از قبل دیده شوند.

دلایل اصلی شکست در کسب و کارهای اینترنتی

  1. داشتن طراحی مناسب برای فروشگاه اینترنتی:

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند بسیار به شما در زمینه رونق کسب و کار اینترنتی تان کمک کند داشتن یک طرح یا قالب مناسب برای فروشگاه اینترنتی می‌باشد.

اگر شما در طراحی سایت خود از رنگ های زیبا و طرح هایی عوام پسند آن استفاده کنید می‌توانید به راحتی سایت خود را از سایر رقیبان اینترنتی‌تان متمایز نماید همچنین این فرآیند باعث می‌شود تا کاربران محو زیبایی آن گردن و زمان بیشتری را در داخل فروشگاه آنلاین شما سپری نمایند.

همچنین نکته دیگر که می‌تواند شما را پیروز این میدان کند این است که به این سوال پاسخ دهید که آیا سایت شما در تلفن همراه عملکرد خوبی دارد. دانستن این جواب و تلاش برای رفع آن در صورت اشکال می‌تواند شما را چند پله به جلوتر هدایت کند.

شما باید سخت کار کنید تا طراحی سایت برای بازدید کننده شما راحت باشد و سایت در رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه به خوبی کار کند. در ادامه به بررسی دیگر دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی می‌پردازیم.

  1. داشتن محتوای مناسب:

ارتباط نزدیک و تنگاتنگی میان تولید محتوا مناسب و رتبه مناسب گرفتن در موتورهای جست و جو وجود دارد. به این معنا که هر قدر محتوای مناسب تولید کنید، به همان اندازه مورد توجه مثبت موتورهای جست و جو خواهید بود و هر قدر که محتوای نامناسب تولید کنید، به همان اندازه، مورد توجه منفی موتورهای جست و جو خواهید بود.

همان طور که قبلا در مورد ۷ گفته بودیم، عدم وجود محتوای مناسب قطعا عامل شکست کسب و کار اینترنتی خواهد بود.

یکی دیگر از اشتباهات غیر قابل قبولی که به طور حتم منجر به سقوط یک تجارت اینترنتی می‌گردد، داشتن یک محتوای بد و غیر مفید در سایت و شبکه های اجتماعی تان می‌باشد.

داشتن متن های طولانی که برای بازدیدکننده اصلاً مهم نیستند و هیچکس آنها را نمی‌خواند می‌تواند دلیل دیگر برای از بین بردن تعداد بازدید کننده شما باشد. شما می‌توانید با داشتن تولید محتوای خوب و مناسب در سایت تان باعث تسریع در تصمیم گیری مشتری در خرید محصولات و خدماتتان گردید.

با استفاده از یک محتوای مناسب می‌توانید به خوبی جزئیات مربوط به محصولات و خدماتتان را با روشی جذاب به مخاطبین و بینندگان نشان دهید. بهتر است تا در نوشتن این متون از عباراتی استفاده کنید که فهم آن برای بیشتر مردم راحت باشد.

در واقع اگر شما بهترین محصول دنیا را هم در سایت یا اینستاگرام خود به مردم ارائه بدهید ولی نتوانید با استفاده از کلمات محصولتان را توصیف کنید، قطعاً تعداد کمی‌از افراد پیدا می‌شوند که حاضر به خرید آن باشد.

دلیل برای شکست کسب و کار اینترنتی

  1. تهیه تصاویر مناسب از محصولات:

دیگر دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی عدم داشتن تصویر مناسب است. تصاویری که از محصول خود تهیه می‌کنید و در وب سایت ها یا شبکه های اجتمائی قرار می‌دهید به نوعی معرفی کننده ی شما و محصولاتتان می‌باشند.همچنین این تصاویر باعث می‌شوند تا مشتری به شما اعتماد کند و انگیزه ی خرید آن محصول را در خود بیابد.

در اینجا تعدادی از نکات را که باید در هنگام عکاسی  از محصولاتتان بدانید را برایتان اورده ایم:

  • گرفتن عکس از زوایای مختلف
  • استفاده از یک پس زمینه جذاب
  • قرار دادن محصول در بهترین حالت ممکن
  • داده های مربوط به هر محصول را در کنار آن نشان دهید

یا حتی اگر استفاده از عکس محصولی که تبلیغ آن را می‌کنید اندکی دشوار است، می‌توانید به جای عکس از یک ویدیو در معرفی محصولتان استفاده نمایید.

  1. بستری مناسب برای تجارت الکترونیکی خود انتخاب کنید:

شکی نیست که بازار تجارت الکترونیکی مملو از فروشگاه های مختلف است. اگر اندکی هم گشت و گذار در این فروشگاه ها انجام دهید، متوجه خواهید شد  که از نظر ارائه کالا یا محصولات هیچ کمبودی ندارند. همچنین یکی از بدترین ضررهایی که ممکن است در این راه بکنید این است که از ابزارهای استفاده کنید که با مهارت شما در ارائه محصول و توسعه بستر آنلاین مطابقت نداشته باشد.

  1. ارائه ی خدمات به مشتریان:

دیگر دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی ارائه نادرست خدمات به مشتریان است. در واقع اندازه وسعت شغل یا شرکت شما در ارائه خدمات به مشتری اصلاً مهم نیست.

ارائه خدمات به مشتریان، قبل یا بعد از فروش از مهم ترین عوامل برندسازی و توسعه کسب و کار اینترنتی شما خواهد بود.

با ارائه خدمات مناسب به مشتریان، حس ارزشمند بودن به مشتریان خود تقدیم می‌کنید و این نکته‌ ای بسیار مهم و حیاتی است.

ارائه خدمات به مشتریان، آن‌ها را نسبت به شما و نسبت به برند شما وفادار می‌کند.

با این کار نشان می‌دهید که مشتریان برای شما مهم هستند و در هر زمینه ای سعی دارید تا رضایت و خوشحالی مشتریان را در اولویت قرار دهید.

اگر فقط یک نقطه اشتراک بین تمام کسب و کارهای موفق در دنیا وجود داشته باشد، آن نکته همان ارائه خدمات به مشتریان در بالاترین و عالی ترین سطح ممکن است.

کسب و کارهای بزرگ و موفق در دنیا که از آن‌ها به عنوان رهبران صنایع نیز یاد می‌شود، به اهمیت وجود مشتریان، حفظ مشتریان و وفاداری مشتریان واقف هستند و به همین دلیل هر اقدامی که باعث بالا رفتن ارزش مشتریان شود را عملی می‌کنند.

مهم ترین عامل در بالا رفتن ارزش مشتریان، قطعا ارائه خدمات به مشتری است.

شما بدون ارائه دادن خدمات مناسب به مشتری به منظور پاسخگویی به سوالات آنها و متوجه شدن اینکه آنها دقیقا به چه چیزی احتیاج دارند، هیچگاه نمی‌توانید ارتباطی مناسب با مشتریان و کاربران خود برقرار کنید.در صورت عدم توجه کافی به این موضوع مشتریان به زودی به جای خرید از شما ما از رقیبانتان خرید خواهند کرد.

در واقع اگر مشتری با یکی از محصولاتی که از شما خریده مشکل پیدا کند و یا اینکه سایت تان مشکل داشته باشد و مشتری نتواند خرید خود را تکمیل نماید، باید راهی پیدا کند تا بتواند به واسطه آن با شما ارتباط برقرار کند.پس حتما به یان موضع توجه نمایید.

  1. درباره ی رقبای خود مطالعه کنید:

اهمیت این کار در این است که شما با بررسی همه جانبه رقبایتان در زمینه کسب و کارهای اینترنتی می‌توانید اولین قدم را در شناسایی مکانیسم مورد نیاز مشتریان تان بردارید.

پس از اتمام مرحله مطالعه و کسب اطلاعات دیگر نوبت آن می‌رسد تا به پرورش نقاط قوت و رفع ضعف های خود بپردازید. همچنین باید به دنبال اتخاذ یک استراتژی متفاوت تر و موثرتر از رقیبان خود باشید.

  1. نداشتن آرم یا لوگوی مخصوص دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی

آرم ها یکی دیگر از عواملی هستند که می‌توانند یادآور کیفیت محصولات و خدمات شما برای مشتریان باشند. اگر به آرم های شرکت های معروف تا کنون توجه کرده باشید متوجه می‌شوید که در طراحی آرم هایشان از نمادهای بسیار ساده استفاده کردند.

در واقع استفاده کردن از آرم یا لوگو یک ترفند برای جذب مشتریان ثابت و وفادار به محصولات و خدمات شما می‌باشد. داشتن یک آرم یا لوگوی منحصر به فرد می‌تواند به سرعت توجه کثیری از افراد را به کار شما جلب نماید.

  1. نداشتن تیم مناسب:

یکی دیگر از دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی این موضوع می‌باشد که شما تیم مناسب خود را پیدا نکردید. در واقع این موضوع که بخواهید تمام مراحل تولید محتوا، انجام سئو، چرخاندن و مدیریت شبکه‌های اجتماعی، عکاسی و غیره را به تنهایی و با تکیه بر خود انجام دهید، امری است که ممکن است باعث شکست شما در کوتاه مدت گردد.

زیرا تمامی ‌این کارهای ذکر شده در بالا تخصصی می‌باشند و یک فرد نمی‌تواند در تمام مراحل گفته شده تخصص کافی را در کوتاه مدت کسب نماید. به همین منظور تشکیل تیم مناسب شاید اولین گام مهم برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی پایدار باشد. همچنین کار کردن با یک تیم خلاق و مبتکر علاوه بر بالا بردن سرعت فرآیند کارهای شما می‌تواند منجر به خلق و پیدایش ایده‌های ناب و جدید گردد.

دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی

  1. نگرش غیرعادی:

دیگر دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی نگرش غیرعادی است؛ شما فقط سعی می‌کنید تا دنبال کنندگان خود را در فیس بوک و اینستاگرام افزایش دهید، اما به جای استفاده از تدبیر و داشتن استراتژی مناسب، تمام روزها را بی هدف تنها صزف افزایش فالور می‌کنید.

  1. شما نمی‌دانید مشتریان هدف شما چه کسانی هستند و یا کجا می‌توانید آنها را پیدا کنید:

شما با انجام تعدادی از پروژه های دیجیتال مارکتینگ به صورت کاملاً اشتباه انتظار دارید تا همانند سایت های رقیب تان که چندین سال است در این زمینه مشغول به کار هستند و به شهرت و معروفیت نسبی رسیده اند فروش داشته باشید.

اما شما علاوه بر اینکه مشتریان هدف خود را نمی‌شناسید حتی نمی‌دانید که چگونه باید آنها را پیدا کنید. خیلی خوب می‌شود تا در این زمینه بتوانید از افرادی که دارای تجربه کافی هستند کمک بگیرید.

  1. نداشتن عزت نفس:

مقایسه کردن تجارت آنلاین خود با دیگران علاوه بر مزایای که می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد، می‌تواند گاهی باعث خدشه وارد شدن به عزت نفس شما می گردد.

نداشتن عزت نفس کافی در این راه می‌تواند باعث نگرانی و ایجاد شک و شبهه در شما گردد. داشتن شک و نداشتن عزت نفس کافی و پرسیدن سوالاتی چون

آیا من به اندازه کافی خوب نیستم؟ به اندازه کافی باهوش نیستم؟ یا آیا خیلی برای این کار پیر نیستم؟ می‌تواند باعث شکست تجارت شما گردد. این نکته را بدانید که اگر شما به خود و محصولات تان  باور قلبی داشته باشید مشتریان نیز شما را باور خواهند کرد.

  1. نداشتن تبلیغات:

تبلیغات خوب یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند یک کسب و کار اینترنتی را به شدت موفق نماید. امروزه یکی دیگر از دلایل اصلی که مردم از یک فروشگاه آنلاین خرید می‌کنند، در وهله ی اول تبلیغات آن فروشگاه در سطح وسیع است.

برای مثال وقتی شما برای اجناس تان ۱۵% تخفیف تعیین کنید و تبلیغات تان را هم همزمان در سطح عالی انجام دهید، مطمئن باشید که فروش شما به نسبت قبل بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین می‌توانید در سایت خود روی برخی محصولات تان  از استراتژی تایمر استفاده نمایید. توجه داشته باشید که تبلیغ تجارت تان در سطح گسترده می‌تواند نتیجه کار را به کلی تغییر دهد.

نداشتن تبلیغات دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی

نتیجه گیری:

دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی این می‌باشد که بسیاری استارتاپ ها و مشاغل آنلاین، بسیاری از موارد اساسی در این صنعت را برنامه ریزی نمی‌کنند و اطلاعات بسیار کمی ‌در مورد بازار هدف و مشتریان دارد. کسانی که در این صنعت شکست خورده اند کسانی هستند که برای برقراری ارتباط بصری معنادار با مشتریان تلاش کافی نکرده اند.

طبق برخی آمارها ۸۰ درصد از فروشگاه های آنلاین و نو ظهور در همان ابتدای آغاز به فعالیتشان با شکست روبرو می‌شوند. کوتاهی کردن در هر یک از موارد ذکر شده در این مقاله می‌تواند باعث از دست دادن مشتریان و واگذاری خرید های آنها به رقیبانتان شود.

پس قبل از شروع هر پروژه جدید لازم است تا دلایل شکست یا موفقیت کسانی را که در این زمینه پیش از شما مشغول به فعالیت شدند را به خوبی خوب مطالعه کنید و از تجارب موفقترین ها در این صنعت استفاده نمایید.

 

برخی از سوالات رایج:

1. دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

1. نداشتن اطلاعات کافی در مورد تجارت و بازارهای فروش اینترنتی
2. عدم توجه به داشتن هویت تجاری معین
3. اطلاعات کافی نداشتن از نیاز مخاطب

 

2. مهارت های مهم در زمینه فروش اینترنتی چیست؟
این مهارت ها با توجه به هر کسب و کار متفاوت است اما یادگیری مهارت هایی مثل: Html وCss ضروری است.

 

3. نکات مهم در عکاسی برای افزایش فروش اینترنتی چیست؟
1. نشان دادن زوایای مختلف یک محصول
2. استفاده از محیط مناسب
3. استفاده از نور مناسب و کافی برای عکاسی از محصول

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان