نمونه متن پایان سخنرانی: +21 جملات زیبا، شعر و تشکر در پایان سخنرانی

21 نمونه متن پایان سخنرانی
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

شاید بسیار با این مسئله روبه‌رو شده باشید، که برای نمونه متن پایان سخنرانی خود باید از یک سری روش، تکنیک و قواعد استفاده کنید تا بدین ترتیب بتوانید به بهترین شکل ممکن سخنرانی خود را به پایان برسانید؛ چراکه اهمیت متن پایان سخنرانی به این جهت است که جذابیت سخنرانی شما به خوبی حفظ گردد و مهم‌تر از همه مخاطب شما به فن بیان‌تان پی ببرد.

البته یکی از دلایل اهمیت بالای متن پایان سخنرانی به خاطر تشکر از مخاطبینی است که به سخنان شما گوش فرا داده‌اند. همان‌طور که می‌دانید قدردانی از دیگران باعث می‌شود که افراد متوجه شخصیت والای شما شوند؛ برعکس اگر شما قدردانی و تشکر را در پایان سخنرانی خود در نظر نگیرید، ممکن است مخاطبین، شما را فردی کاملاً از خود راضی بشناسند. در صورتی که صحبت کردن در جمع باعث ترس و اضطراب در شما می‌شود مطالعه مقاله «درمان ترس از صحبت در جمع» را از دست ندهید.

این کار برای وجه شخصیتی شما به هیچ وجه مناسب نیست؛ بدین ترتیب بهتر است همیشه به نمونه متن پایان سخنرانی توجه داشته باشید و تا حد امکان از انواع شعر در پایان سخنرانی خود استفاده کنید؛ چرا که جملات زیبا برای پایان سخنرانی باعث می‌شوند که افراد به اهمیت سخنرانی شما کاملاً آگاه شوند.

تشکر در پایان سخنرانی

تشکر در پایان سخنرانی یعنی احترام به حضور مخاطبین

باید همیشه به این نکته کلیدی توجه ویژه داشته باشید که تمام مخاطبین شما که از سخنان شما بهره می‌برند در بسیاری از حالات برای زمان و تلاش‌هایتان ارزش قائل می‌شوند؛ به همین دلیل تشکر در پایان سخنرانی طبیعی‌ترین و معمولی‌ترین کاری است که شما باید به واسطه نمونه متن پایان سخنرانی انجام دهید؛ زیرا اگر مخاطبین وجود نداشته باشند سخنرانی شما هیچ بازدهی و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

به همین دلیل، به واسطه حضور مخاطبین شما است که سخنرانی شما ارزش، جایگاه و اعتبار پیدا کرده است. پس بهتر است به مخاطبین خود احترام گذاشته و با جملات زیبا برای پایان سخنرانی نهایت قدردانی خود را از آن‌ها داشته باشید. هم چنین می‌توانید با استفاده از مقاله «متن شروع سخنرانی در جلسات اداری» شروعی فوق العاده برای سخنرانی خود داشته باشید.

در این بین می‌توانید با استفاده از جملات خاصی همانند به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی و یا سعدی عمر گرانمایه به پایان آمد و همچنان قِصِّۀ سودایِ تو را پایان نیست را به راحتی به پایان برسانید. این  جملات زیبا برای پایان سخنرانی را به هیچ وجه از یاد نبرید.

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست.
دکتر ویز

گام به گام عمل کنید تا موفق شوید

تمامی فعالیت‌های انسان در یک سخنرانی دارای آداب خاصی باید باشد. به همین دلیل بهترین کار این است که تشکر در پایان سخنرانی را شما با نکات و قواعد خاصی در نظر بگیرید؛ چرا که در غیراین‌صورت شاید تشکر شما غیر اصولی باشد و همچنین حمل بر بی‌ادبی گردد.

همیشه نکات خاصی را برای متن پایان سخنرانی خود در نظر داشته باشید.

سعی کنید در سه مرحله خاص تشکر خود را در پایان سخنرانی خلاصه کنید. در ابتدا فرد یا افرادی که قصد تشکر از آن‌ها را دارید را به وضوح مشخص کرده و در مرحله بعدی تا حد امکان از شعر در پایان سخنرانی برای تشکر خود استفاده کنید.

بعد از این مرحله نیز شما باید دلیل خود را برای تشکر خود عنوان کنید. در هر صورت هر فرایندی دارای مراحل خاصی است و شما اگر مراحل آن را رعایت نکنید نخواهید توانست جذابیت کار خود را به‌نحواحسن نشان دهید.اگر برای تشکر به دنبال کلمات مناسب می‌گردید مطالعه مقاله «کلمات تشکر» را پیشنهاد می‌کنیم.

1. زیاد جدی نباشید

سعی کنید متفاوت عمل کنید به این جهت که شما برای نمونه متن پایان سخنرانی خود چنانچه از جملات زیبا برای پایان تدریس استفاده کنید، تدریس و سخنرانی شما به‌بهترین شکل ممکن خواهد توانست جذابیت شیوه بیان شما را به نمایش بگذارد و شما را فردی خلاق معرفی کند. پس از اشعار افراد و شاعران به‌نام به هیچ عنوان غافل نشوید که در این بین، اشعار بسیار زیبایی نهفته است تا بتوانید برای نمونه متن پایان سخنرانی خود استفاده کنید.

البته اگر در این میان بتوانید نسبت به جو سخنرانی و تدریس خود مقداری مزاح و شوخی را چاشنی تشکر و قدردانی خود نمایید صددرصد شاید جذابیت سخنرانی شما به شکل ویژه احساس شود؛ مانند به کار بردن این جمله «در پایان از تمام کسانی که هنوز بیدار هستند می‌خواهم سالن را به آرامی ترک کنند تا دیگران بیدار نشوند».

این چنین است که احترام را با کمی مزاح و شوخی ترکیب کرده‌اید و از مخاطبین خود تشکر کنید که به سخنرانی و تدریس شما به شکلی خاص و کاملا با دقت گوش فرا داده‌اند. مطالعه مقاله زبان بدن در فن بیان می تواند مفید باشد.

هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
????????

2. درست از کلمات استفاده کنید

شما عزیزان برای نمونه متن پایان سخنرانی خود باید به این نکته توجه داشته باشید که به‌هیچ عنوان نباید از لغات و عبارات عامیانه استفاده کنید؛ چراکه سخنرانی شما یک سخنرانی رسمی است. چنانچه بخواهید تفاوت را در بین لحن و قدردانی خود به نمایش بگذارید، بهترین کار این است که سعی کنید از کلمات و عبارات گوناگون مانند:

  • مثل همیشه عالی هستید
  • هرگز لطفتان فراموش نمی‌کنم
  • لطفتان همیشه پایدار
  • از لطف و محبت شما کمال تشکر و قدردانی را دارم

و چنین جملاتی تا حد امکان استفاده کنید؛ چرا که اگر قصد داشته باشید از کلمات معمولی استفاده کنید صددرصد علاوه‌بر ادبیات شما که ضعیف جلوه می‌کند، قادر نخواهید بود به شکل رسمی فن بیان خود را به مخاطبین نشان دهید. به همین دلیل لطفاً تا حد امکان سعی کنید از شعر در پایان سخنرانی استفاده کنید؛ چرا که اشعار جذابیت و جلوه خاصی را برای نمونه متن پایان سخنرانی به وجود می‌آورند.

در مقاله شعر برای شروع سخنرانی می توانید 22 نمونه شعر مناسب برای شروع صحبت‌های خود پیدا کنید.

3. فضا را بشناسید

شما در فضای خاص سخنرانی و تدریس باید به جو و نوع فضا توجه کنید؛ چرا که اگر جو خانوادگی، دوستانه و رسمی حاکم باشد، باید از جملات گوناگون استفاده کنید. به همین دلیل است که جملات زیبا برای پایان تدریس را باید وابسته به جو و فضای حاکم به کار ببرید؛ چرا که هر جمله‌ای نمی‌تواند در فضا و جوی به کارگیری آن درست و مناسب باشد.

شعر در پایان سخنرانی

شناخت شرایط در فضای تدریس و سخنرانی مهم‌ترین نکته‌ای است که نباید آن را نادیده گرفت. همچنین خاطر نشان می‌کنیم که شما جملات زیبا برای پایان تدریس را باید به گونه‌ای کاملا خاص به کار ببرید که بتواند به شکلی درست نکته اصلی یعنی تشکر و قدردانی شما را به افراد اعلام کند.

برخی از اوقات تشکر می‌تواند از صمیم قلب باشد و برخی از اوقات دیگر، شما به خاطر شرایط مجبور به تشکر و قدردانی هستید. در این بین شما همیشه باید به نحوه احسن به صورت صحیح در نظر داشته باشید که چگونه نمونه متن پایان سخنرانی خود را وابسته به این شرایط آماده کنید.

4. قدرنشناس نباشید

توجه داشته باشید که چنانچه به هر دلیل در پایان سخنرانی و یا تدریس خود از حضار و مخاطبین تشکر نکنید، این امکان وجود دارد که سوء تفاهم‌های بسیاری به وجود آید و به همین دلیل است، که تأکید ما همیشه برای آماده کردن متن پایان سخنرانی به شکل کاملاً جدی و اصولی است؛ چراکه اگر شما این نمونه متن را انتخاب نکنید و به آن نیندیشید صددرصد نخواهید توانست اعتبار و جایگاه خود را به درستی نشان دهید.

مهم‌ترین پیامد این کار می‌تواند این باشد که شما را به فردی تبدیل می‌کند که به هیچ عنوان انسان قدرشناسی نیستید. آن چنان مغرور و از خود راضی هستید که از زمان و وقتی که مخاطبین برای شما قائل شده‌اند را به هیچ وجه نمی‌بینید و تشکر و قدردانی را به جا نمی‌آوردید و به همین سادگی، باعث دلزدگی حضار و مخاطبین در سخنرانی‌های بعدی خود می‌شوید و بدین ترتیب است که پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید نسبت به آماده کردن نمونه متن پایان سخنرانی به شکل ویژه تمام عوامل را در نظر بگیرید، تا بتوانید حضار و مخاطبین خود را برای سخنرانی و یا تدریس‌های آینده به صورت هرچه خاص‌تر مشتاق کنید.

اهمیت تشکر و قدر شناسی در زندگی

اما ممکن است برخی از افراد به هر دلیل ندانند که باید از چه کسی تشکر کنند و به همین خاطر در نوشتن متن پایان سخنرانی دچار مشکل می‌شوند. ما در اینجا به شما یادآوری می‌کنیم که شما عزیزان قادر هستید از افراد زیادی همانند فردی که مراسم را برای شما برگزار کرده است، نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشید. در صورتی که سخنرانی شما جنبه‌ی انگیزشی دارد می‌توانید از مقاله «نمونه سخنرانی انگیزش» کمک بگیرید.

مهم‌تر از همه از مخاطبین و شرکت‌کنندگان که زمان خود را در اختیار شما قرار داده‌اند به طور صددرصد باید تشکر کنید و این مورد در اولویت است. در هر صورت افراد و کسانی که با شما همکاری کرده‌اند لایق تشکر شما هستند. توصیه ما به شما این است که اگر قصد دارید انسان موفقی باشید سعی کنید قدرشناسی و تشکر از دیگران و اطرافیان خود را به یکی از عادت‌های اصلی زندگی خود تبدیل کنید. این چنین از نظر شخصیتی دیگران شخصیت شما را با شخصیتی بسیار ارزشمند می‌شناسند.

عمدتا انسان‌هایی که تشکر و قدرشناسی را به هیچ عنوان در روال زندگی خود به‌کار نمی‌گیرند به هیچ وجه انسان‌هایی با ثبات اخلاقی منظمی نیستند نمی‌توانند به شکل صحیحی در رابطه باشند.

مهم‌ترین چیزی که افراد باید در روابط خود به عنوان یک مهارت به آن بیندیشند قدرشناسی و احترام به اطرافیان است. آماده کردن نمونه متن پایان سخنرانی صددرصد می‌تواند به تمام این قضایا اشاره واضحی داشته باشد.

نمونه هایی از متن پایان سخنرانی

  • در خلوص و خلوت پنهانی ام من پر از موسیقی روحانی‌ام

          ای خدای لحظه‌های دلپذیر     شادی این لحظه را از ما مگیر

  • لبتان پرخنده، قلبتان از مهرآکنده، دولتتان پاینده و هر روزتان فرخنده باد
  • خدای اطلسی‌ها با تو باشد پناه بی کسی‌ها با تو باشد

         تمام لحظه‌های خوب یک عمر  بجز دلواپسی‌ها با تو باشد

  • که ایزد مقامی ببخشد بلند   برآنان که‌در بحر دانش درند

         بر اعمال روشن به سر ضمیر   همه هست آگه خدای خبیر

  • شب که آرام تر از پلک ، تو را می‌بندم با دلم طاقت دیدار تو تا فردا نیست
  • به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی
  • ماجرای من و معشوق مرا پایان نیست     هر چه آغاز ندارد نپذیرد انجام
  • که چند به کودکی باستاد شدیم         یک چند به استادی خود شاد شدیم
  • پایان سخن شنو که ما را چه رسید      از خاک در آمدیم و بر باد شدیم

جملات زیبا برای پایان سخنرانی

  • سعدیا عمر گران مایه به پایان آمد

          همچنان قصه سودای تو را پایان نیست

  • مرا سخن به نهایت رسید و فکر به پایان

         هنوز وصف جمالت نمی‌رسد به نهایت

  • نرود هوشمند در آبی

          تا نبیند نخست پایانش

  • هنوز قصه هجران و داستان فراق

         به سر نرفت و به پایان رسید طومارم

  • دولتت باد وگر از روی حقیقت برسی

         دولت آنست که محمود بود پایان

  • گرچه منزل بس خطرناک است و مقصد بس بعید

          هیچ راهی نیست کان را نیست پایان غم مخور

  • در این پایان در این ساران چو گم گشتند هشیاران

         چه سازم من که من در ره چنان مستم که لاتسأل

  • به پایان بر چو این ره بر گشادی

         تمامش کن چو بنیادش نهادی

اهمیت پایان سخنرانی

پایان سخنرانی و تدریس مهم‌ترین زمانی است که باید به آن توجه شود؛ چرا که پایان سخنرانی می‌تواند نهایت تأثیرپذیری را روی مخاطبان بگذارد. به یاد داشته باشید که نمونه متن پایان سخنرانی به شما کمک می‌کند تا بهترین پایان را بتوانید برای سخنرانی و تدریس خود در نظر بگیرید.

چنانچه شما از تشکر در پایان سخنرانی غافل باشید به هیچ عنوان نخواهید توانست تأثیر عمقی سخنرانی خود را منتقل کنید. بعد از جمع‌بندی تمام مباحث سخنرانی بهتر است با توجه به نمونه متن پایان سخنرانی سعی کنید از جملات و عبارات مفهومی استفاده کنید.

به شکل کاملاً واضح و خاص این قدرت را داشته باشید که به عنوان فردی خلاق و کاملاً حرفه‌ای پایان سخنرانی خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. به شکلی که برای ابتدای تدریس و سخنرانی خود یک برنامه خاص را در نظر می‌گیرید باید برای پایان سخنرانی و تدریس از جملات و عبارات متفاوت استفاده کنید.

به همه چیز توجه کنید

شما هرچه به پایان سخنرانی خود توجه بیشتری داشته باشید صددرصد تاثیر سخنرانی شما روی مخاطب نیز بیشتر خواهد بود؛ چرا که تمامی هدف شما در یک جمع‌بندی کلی در پایان سخنرانی مشخص می‌شود. در پایان از مخاطبین و حضار خود به واسطه صبر و شکیبایی و همچنین توجهی که داشته‌اند تشکر ‌کنید و تا حد امکان سعی کنید، در کنار جملات زیبا به نشانه‌های مثبت سخنرانی اشاره کنید.

بسیاری از سخنرانان حرفه‌ای در پایان متن سخنرانی خود سعی می‌کنند از اشعار شاعران بلند پایه و یا بسیاری از جملات انگیزشی برای سخنرانی استفاده کنند. در هر صورت انتخاب با شماست تا با توجه به فضای سخنرانی و تدریس بتوانید از هر کدام از راهکارهای گفته شده به‌نحو احسن استفاده کنید.

سعی کنید اشعاری که انتخاب می‌کنید با موضوع سخنرانی و تدریس شما مطابقت داشته باشد و حتی به صورت مفهومی در ابتدا شعر را متوجه شوید تا بتوانید آن را به شیوه‌ای درست و حرفه‌ای به مخاطب خود منتقل کنید.

اما چنانچه شما قادر باشید از شعرهای تقریباً کوتاه و پرمعنی استفاده کنید علاوه‌بر این که مخاطب را خسته نمی‌کنید به شکل حرفه‌ای‌تری سخنرانی خود را به پایان خواهید رساند.

اگر به مقوله توسعه رشد فردی علاقه‌مند هستید کتاب چگونه هرآنچه از قدردانی و تشکر باید بدانیم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برخی از سوالات رایج:

1. برای یک سخنرانی موفق به چه عواملی باید توجه داشت؟

1. تشکر در پایان سخنرانی
2. گام‌به‌گام در سخنرانی عمل کنید.
3. زیاد جدی نباشید.
4. درست از کلمات استفاده کنید.

2. برای بهتر استفاده کردن از کلمات در سخنرانی چند مورد ذکر کنید؟

1. مثل همیشه عالی هستید
2. هرگز لطفتان فراموش نمی‌کنم
3. لطفتان همیشه پایدار
4. از لطف و محبت شما کمال تشکر و قدردانی را دارم

3. اهمیت پایان سخنرانی چیست؟

در پایان سخنرانی درواقع شما مطالبی را ارائه داده‌اید را به طور خلاصه با استفاده از کلمات مناسب بیان می‌کنید بر همین اساس لازم است تا به پایان سخنرانی اهمیت دهید.

دیدگاه‌های شما

7 دیدگاه دربارهٔ «نمونه متن پایان سخنرانی: +21 جملات زیبا، شعر و تشکر در پایان سخنرانی»

  1. بسیار عالی هستین واقعین بابت این همه رهنماعی های درست تشکری بعمل می آورم . استادی نهایتأ عزیز❤

  2. محسن مهدیزاده

    سلام چنین روشهایی خوب است امیدادامه آن رادارم .نیازبه مشاوره باشمادرکسب وکاربنده احساس میشود.

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز(با مدیریت دکتر پدرام)

      سلام. شماره تماس لطف بفرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

30.000 تومان

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

تخفیف استثنایی

65.000تومان

30.000 تومان