لیست جامع “جملات انگیزشی برای سخنرانی” شامل +45 جلمه انگیزشی سخنرانی

جملات انگیزشی برای سخنرانی
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

اگر می‌خواهید به یک سخنران ماهر و بزرگ تبدیل شوید، باید مانند سخنرانان بزرگ نیز صحبت کنید و یا با جملات انگیزشی برای سخنرانی‌ آشنا شوید. در دنیای سخنرانی‌های انگیزشی جملات متفاوتی وجود دارد که با گفتن آن‌ها می‌توانید دریچه ای جدید را در ذهن مخاطب خود ایجاد کنید.

با بکار بردن جملات انگیزشی برای سخنرانی روحیه مخاطب خود را تقویت نموده و او را تحریک به گوش دادن به ادامه سخنرانی انگیزشی خود می‌کنید، اگر با جملات انگیزشی آشنایی ندارید و به دنبال نمونه های کارآمد و قوی آن‌ها هستید، به شما توصیه می‌کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. پس از خواندن این مطلب شما می‌توانید به راحتی جملات جالبی را در سخنرانی‌های خود استفاده کنید، تا سخنرانی شما جذاب‌تر و حرفه ای تر به نظر برسد. با ما باشید.

لیست جامع جملات انگیزشی برای سخنرانی

تقویت مهارت سخنرانی

پیش از آنکه به سراغ جملات انگیزشی برای سخنرانی برویم بهتر است کمی با قوانین و اصول سخنرانی آشنا شویم. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش مهارت سخنرانی این است که بهترین‌ها را در این حوزه شناسایی کنید و با بهره گیری از رفتار و حرف‌های آن‌ها مهارت‌های خود را افزایش دهید. آن‌ها می‌توانند برای شما نقش الگو را ایفا کنند.مطالعه مقاله “تشکر در پایان سخنرانی” می تواند مفید باشد.

یکی دیگر از روش‌های تقویت مهارت سخنرانی شرکت کردن در کلاس‌های فن بیان است. با حضور در این کلاس‌ها شما می‌توانید نحوه درست صحبت کردن و حتی ادای کلمات را بیاموزید. اگر درباره فن بیان به دنبال اطلاعات بیشتری هستید مطالعه مقاله “زبان بدن در فن بیان” را پیشنهاد می کنیم.

اگر فرصت شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارید بهتر است که در کلاس‌های آنلاین و یا غیرحضوری این حوزه شرکت کنید. در این کلاس‌ها علاوه بر یادگیری فن بیان، تمرین‌های کاربردی عملی نیز به شما داده می‌شود و با انجام دادن این تمرین‌ها بدون شک می‌توانید همانند یک سخنران واقعی صحبت کنید. حال شما را با بهترین جملات انگیزشی برای سخنرانی آشنا می‌کنیم.

بهترین جملات انگیزشی برای سخنرانی

در این بخش شما را با جملات جذاب انگیزشی برای سخنرانی آشنا می‌کنیم. با مطالعه این لیست می‌توانید آن ها را در سخنرانی‌های خود استفاده کرده و مخاطبین خود را بیشتر و بهتر به سخنرانی‌تان جذب نمایید. مطالعه شعر برای شروع سخنرانی می تواند مفید باشد.

  1. برای بدست آوردن هر چیزی باید تلاش کنی، پس همین حالا دست به کار شو
    از زمان کودکی تا به امروزه هر خواسته ای که داشتیم، به ما گفتند به دنبال آن برو و خودت آن را به دست بیاور. اگر این طرز تفکر را اکنون داشته باشیم، می‌توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. انسان‌های موفق و بزرگ با این ذهنیت که تنها با تلاش کردن به موفقیت می‌رسی، می‌توانند به اهدافشان برسند. برای سخنرانی نیز باید کار کنید، تمرین کنید، تلاش کنید تا بتوانید یک سخنرانی جذاب داشته باشید.
  2. بزرگترین ریسک در زندگی، ریسک نکردن است
    تا زمانی که به سمت سخنرانی نروید، از آن ترس دارید، اما واقعا ریسک نکردن، بزرگترین ریسک در زندگی شماست. یکبار ریسک کنید و سخنرانی کنید، دل خود را به دریا بزنید و در جمع صحبت کنید، این ریسک کردن می‌تواند به شما در روند موفقیتتان کمک شایانی کند.
  3. بزرگترین لذت در زندگی انجام دادن کارهایی است که دیگران می‌گویند شما نمی‌توانید
    شاید این اتفاق برای شما هم پیش آمده باشد. در پی انجام کاری هستید و افرادی به شما می‌گویند که نمی‌توانید این کار را انجام دهید، در چنین شرایطی باید مصمم‌تر پیش بروید و به همگان ثابت کنید که می‌توانی. تو می‌توانی در واقع یکی از بهترین و موثرترین جملات انگیزشی برای سخنرانی است.
  4. موفقیت بسیار ساده است تنها کافیست هر چیزی را به طور درست و در زمان درستی انجام دهید.
    این جمله برای سخنرانی‌ها هم صدق می‌کند. باید در سخنرانی خود از جملات و کلمات در شکل و زمان درست استفاده کنید تا حرف‌هایتان به دل مخاطبین بنشیند. اگر می‌خواهید یک سخنران حرفه ای شوید بهتر است که در زمان و مکان صحیح صحبت کنید.
  5. هرگز منتظر فرصت نباش، فرصت‌ها را خودت خلق کن
    بسیاری از افراد همیشه منتظر هستند تا فرصتی برایشان به وجود آید تا کاری را انجام دهند و یا سخنرانی کنند، این فرصت شاید هرگز به سراغ شما نیامد، پس باید خودتان این فرصت را برای خود ایجاد کرده و آن کار را انجام دهید. در امر سخنرانی نیز، باید صحبت کنید، تا ترس شما از سخنرانی بریزد، فن بیان را در خود تقویت نمایید و از موقعیت فرار نکنید، زیاد صحبت کردن می‌تواند تسلط شما را بیشتر و بیشتر کند.
  6. گذشته افراد قدرتی بر زمان حال آن‌ها ندارد
    اگر جزء آن دسته از افراد هستید که یک بار فرصتی را خراب کرده اید و از گذشته خود ترس دارید، بهتر است بگوییم که هر چقدر در زمان گذشته بد بودید، اکنون می‌توانید به اندازه کافی خوب باشید و کار خود را با مهارت انجام دهید. می‌توانید جملات انگیزشی برای سخنرانی خود آماده کرده و اکنون خود را بسازید.
  7. برای کاری تلاش کن که تصور می‌کنی، نمی‌توانی آن را انجام دهی
    این جمله شبیه جمله تو می‌توانی است. زمانی که افراد دیگر شما را از رسیدن به هدف خود مایوس کرده‌اند باید ناامیدی را کنار گذاشته و برای رسیدن به موفقیت تمام تلاش خود را بکنید.
  8. گاهی وقت‌ها شما موفق می‌شوید، اما گاهی اوقات یاد می‌گیرید
    موفق شدن کار راحتی نیست، ممکن است شما در این مسیر بارها و بارها شکست بخورید تا به هدفتان برسید. پس همین شکست‌ها و اتفاقات هستند که به شما نکات زیادی را آموزش می‌دهند.
  9. از کارهایی که کردید هیچ وقت پشیمان نشوید، اما از شانس‌های خود برای موفقیت استفاده کنید.
    طراح این جمله مسلما منظورش این بوده است که حسرت کارهایی که نکرده اید را نخورید. طبیعتا تعداد شانس‌هایی که هر فرد در زندگی نصیبش می‌شود زیاد نیست، پس بهتر است از همان شانس‌های کم به خوبی استفاده کرد.
  10. چند چیز که دیگر نمی‌توانید آن‌ها را بدست آورید: کلمات زمانی که گفته می‌شوند، لحظات زمانی که از دست می‌روند و زمان، وقتی که سپری می‌شود، پس هشیار باشید.
  11. شما نمی‌توانید به عقب برگردید و از ابتدا شروع کنید، اما می‌توانید همین حالا یک شروع عالی داشته باشید.
  12. زندگی 2 قانون دارد: 1. هرگز کم نیاور و 2. هرگز قانون شماره یک را فراموش مکن.
  13. از همان جایی که هستید آغاز کنید، از هر آنچه که دارید استفاده کنید تا کاری که دوست دارید انجام دهید.
  14. اگر شما شکست بخورید، شاید ناامید شوید اما اگر به خوبی تلاش نکنید، مسلما شکست خواهید خورد.
  15. زمانی که چیزی از دست می‌دهید، درسی که از آن گرفته اید را هرگز از دست ندهید.
  16. هیچوقت به قدری نگران رسیدن به مقصد نباش که حتی حرکت کردن را نیز فراموش کنی.
  17. اگر زبانتان بتواند پیام‌های قلب شما را بازگو نماید، شما مقادر خواهید بود به خوبی حرف بزنید.
  18. اگر سخن تو بهتر است سکوت بود، بگو! در غیر این صورت بهتر است ساکت باشی.
  19. اگر نتوانی پیام خودت را در یک جمله ساده بگویی، مسلما نمی‌توانی آن را در یک ساعت هم بازگو کنی.
  20. در سخنرانی، مکث کردن باارزش‌ترین چیز است.
  21. مردم همیشه آنچه که می‌گویید و آنچه که انجام می‌دهید را فراموش می‌کنند اما احساسی که در آن‌ها به وجود اورده اید را هرگز فراموش نخواهند کرد.
  22. اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید کاری را انجام دهید و یا فکر می‌کنید که می‌توانید کاری را انجام دهید در هر دو صورت حق با شما است.
  23. زمانی که حرفی برای گفتن ندارید، آرام باشید. زمانی که اشتیاق شما را وادار به حرکت کرد، آنچه که برای گفتن دارید را بگویید.
  24. آنچه که می‌گویید مهم است چرا که در اکثر موارد دهان شما از قلبتان پر است.
  25. یک سخنران خوب پر شور بوده و به نکات اصلی اشاره می‌کند.
  26. بهترین راه برای غلبه کردن ترس در صحنه این است که کاملا بدانید در چه موردی می‌خواهید صحبت کنید. (مطالعه مقاله مدیریت ترس از سخنرانی می تواند به شما در این رابطه کمک کند.)
  27. آمادگی قبل از هر چیزی کلید موفقیت است.
  28. برای هر دقیقه صحبت کردن، نیاز به یک ساعت آماده سازی دارید.
  29. کلمات دارای قدرت باورنکردنی هستند و می‌توانید به وسیله آن‌ها قلب مردمان را به اوج رسانده و یا آن را دردناک کنید.
  30. از توانایی‌های بالقوه خود بهره نمی‌گیرید اگر نمی‌توانید با افراد ارتباط خوبی برقرار کنید.
  31. سخنرانانی که از آموخته های خود در زندگی صحبت می‌کنند در جلب توجه مخاطبین خود هرگز کوتاهی نکرده اند.
  32. مخاطبین تنها تا زمانی که بدانند به کدام سمت در حال حرکت هستید به شما گوش می‌دهند.
  33. نگارش یک سخنرانی بدون توجه به مخاطب، مانند نگارش یک نامه عاشقانه به یک فرد ناشناس است.
  34. برای اینکه بتوانید ارتباط برقرار کنید، باید به این درک برسید که شما در جهان متفاوت هستید و از این درک بتوانید به عنوان یک راهنما برای برقراری ارتباط با افراد استفاده نمایید.
  35. برای اینکه مخاطب خود را تحت تاثیر قرار دهید، باید هنگام صحبت کردن به او نگاه کنید.
  36. همانند یک فرد عاقل فکر کنید، اما با افراد دیگر به زبان خودشان رابطه برقرار کنید.
  37. شوخ طبعی به عنوان یک شمشیر لاستیکی استفاده می‌شود تا شما بدون خونریزی نکات را بیان نمایید.
  38. اگر می‌خواهی حقیقت را به مردم بگویی، باید آن‌ها را بخندانی، در غیر این صورت تو را خواهند کشت.
  39. دنیا به شدت منتظر حرف‌های نگفته شماست.
  40. تمام سخنرانان بزرگ دنیا، سخنرانان بدی در ابتدا بودند.
  41. لبخند پیام آور دقیق حسن نیت در شماست.
  42. آماده نکردن خود برای قرار گرفتن در موقعیت، آماده شدن جهت شکست است.
  43. تفکر خلاق در واقع یک سرقت ادبی کاملا هوشمندانه است.
  44. خودت باش و تنها به خودت ایمان بیاور، آن بیرون دنبال شخص موفق نباش
  45. تو به تنهایی نمی توانی دنیا را تغییر دهی، اما می‌توانی سنگی را درون آب بیندازی و موج‌های زیادی خلق کنی.

بهترین جملات انگیزشی برای سخنرانی

اهمیت جملات انگیزشی برای سخنرانی

در زندگی هر فردی موقعیت‌های زیادی وجود دارد که در آن‌ها قدرت بیان و مهارت سخنرانی می‌تواند به آن‌ها کمک کند. به عنوان مثال، در یک کنفرانسی باید در مورد سازمان خود صحبت کنید تا موفق به دریافت جایزه شوید، و یا در یک کلاس درسی باید موضوعات را به افراد تازه کار آموزش داده و با ارائه مطالب آن‌ها را آگاه کنید. پس داشتن مهارت‌های سخنرانی می‌تواند اهمیت زیادی برای افراد داشته باشد. مطالعه مقاله “نوشتن متن سخنرانی کوتاه و جذاب” به شما کمک می کند که یک شروع فوق العاده برای سخنرانی خود داشته باشید.

به دست آوردن مهارت‌های سخنرانی می‌تواند در دیگر حوزه‌های زندگی شما بسیار مهم باشد. سخنرانی خوب می‌تواند اعتماد به نفس را در شما تقویت نموده و فرصت‌های زیادی را برای شما به وجود آورد که نداشتن آن هم می‌تواند سد راه شما باشد. در سخنرانی استراتژی‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به یک سخنران خوب تبدیل شوید:

اهمیت جملات انگیزشی برای سخنرانی

  • برنامه ریزی داشته باشید (مطالعه تکنیک های برنامه ریزی در انجام برنامه ریزی به شما کمک میکند.)
  • تمرین کنید
  • مخاطب را باید درگیر کنید.
  • دقت داشتن به زبان بدن
  • مثبت اندیش بودن
  • هرگز مضطرب نباشید (راهکار های کاهش استرس را مطالعه کنید.)
  • سخنرانی‌های خود را ضبط کنید.

با رعایت این نکات قطعا می‌توانید در هر جمعی سخنرانی بسیار خوبی داشته باشید به شرط آنکه همواره اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و کلمات را در شکل درست خود به کار ببرید.

نتیجه گیری

در این مطلب شما را با انواع جملات انگیزشی برای سخنرانی آشنا کردیم. با بکار بردن این جملات در سخنرانی‌های خود می‌توانید مخاطبان را به خود جذب کرده و یک سخنرانی جذابی داشته باشید. همچنین اگر در آغاز راه هستید، بعضی از این جملات در مورد سخنرانی می‌تواند به شما انگیزه دهد تا خود را در موقعیت مناسب قرار داده و هرگز از بودن بر روی صحنه ترس نداشته باشید. از اینکه در این مطلب با ما همراه بودید، بسیار سپاسگزاریم.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

30.000 تومان

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

تخفیف استثنایی

65.000تومان

30.000 تومان