0 تا 100 سخنرانی انگیزشی + 13 ویدئو از سخنرانی انگیزشی

سخنرانی انگیزشی چیست
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

سخنرانی انگیزشی یکی از انواع سخنرانی‌ های محبوب در بین مردم است و سخن‌آموزان علاقه بسیاری برای یادگیری این نوع سخنرانی دارند. از زمان‌های گذشته تا به امروز طرفداران بسیار زیادی برای این دسته از سخنرانی‌ ها وجود داشته و بسیاری از افراد برای بالا بردن انگیزه خود و حرکت بهتر به سمت اهدافشان در این نوع سخنرانی‌ها شرکت می‌کردند.

سخنرانی‌های انگیزشی گاهی اوقات می‌تواند به بسیاری از افراد انگیزه دهد. برخی از افراد از شنیدن این سخنرانی‌ها یا حضور در آن لذت می‌برند و سعی می‌کنند در تمام سخنرانی‌های انگیزشی شرکت کنند. اما برخی دیگر در ذهن خود یک تفکیک بسیار مهم دارند که طبق این تفکیک، سخنرانی‌های انگیزشی را به دو روش دسته‌بندی می‌کنند.

  • گروه اول افرادی هستند که خود آن‌ها یک مسیر منحصربه‌فرد یا پیچیده یا سخت را طی کرده‌اند و آن‌ها را برای مخاطبان تعریف می‌کنند.
  • گروه دوم افرادی هستند که سخنرانی هیجانی انجام می‌دهند و تنها از خاطرات و حرف‌های دیگران نقل قول می‌کنند.

سخنرانی انگیزشی

سخنرانی انگیزشی چیست؟

شاید شما تا به حال به یک سخنرانی دعوت شده باشید و به نظر شما آن سخنرانی کسل‌کننده باشد اما سخنرانی‌های انگیزشی بسیار متفاوت هستند. سخنرانی‌های انگیزشی نوعی از سخنرانی‌های هیجانی هستند که در آن افراد از تجربیات خود سخن گفته و به دیگران برای کسب تکنیک موفقیت در زندگی انگیزه می‌دهند. مهم‌ترین هدف یک سخنران انگیزشی این است که دیدگاه فرد را نسبت به قابلیت‌ها و شرایط موجود تغییر ‌دهد، او را به حرکت در ‌آورد و نعمات زندگی را به او یادآوری کند.

معمولاً افرادی که در سخنرانی انگیزشی شرکت می‌کنند، یکسری کارهای عقب افتاده دارند که برای انجام آن‌ها نیاز به انگیزه دارند؛ یا ایده‌های بسیار خوبی دارند و منتظر هستند فرد دیگری برای شروع به آن‌ها انگیزه بدهد. در خصوص این افراد همواره باید به آن‌ها یادآور شد که شرایط خوب تنها همین الان است. همین الان باید برای کاری که قصد دارید انجام دهید، حرکت کنید.

همچنین افرادی هستند باید آن‌ها را متوجه زمان حال کنید. گذشته و آینده در اغلب مواقع انگیزه‌خوار هستند. چرا که ما انسان‌ها از گذشته، بیشتر مواقع تلخی‌ها و شکست‌ها را به یاد می‌آوریم. در رابطه با آینده نیز ترس و واهمه داریم؛ این را بدانید که تنها سرمایه‌ای که داریم و نقد است زمان حال است. در سخنرانی انگیزشی به شما می‌گویند که باید روی زمان حال تأکید بیشتری داشته باشید.

اگر یک سخنران انگیزشی هستید مخاطب خود را دعوت به اقدام نمایید؛ یعنی از او درخواست کنید که همین الان برای رسید به هدف خود قدم‌‌های کوچک بردارد؛ به‌ عنوان مثال، کارهای روزانه خود را یادداشت کند و برای هدف‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت اقدام نماید.

در سخنرانی انگیزشی چه بگوییم؟

یک سخنران انگیزشی می‌تواند در رابطه با موارد مختلفی در زمینه‌های علمی و تجربی، سخنرانی داشته باشد؛ مانند کسب‌وکار، انواع مذاکره، موفقیت در شغل، موفقیت‌های فردی، بازرگانی، فروش، خودشناسی و یا بحث‌های روانشناسی. شما می‌توانید پیچیده‌ترین مسائل علمی را با ذوق بالایی ارائه دهید تا از خستگی و بی‌حوصلگی مخاطب کم شود. در مقاله “متن سخنرانی های تاثیر گذار” می توانید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.

قبل از شروع سخنرانی سعی کنید حتما مخاطب خود را بشناسید. همچنین پیش از سخنرانی باید اطلاعاتی از نیازها، علایق و عادت‌های مخاطبین خود را داشته باشید. برای گردآوری این اطلاعات، بهترین ابزار استفاده از یک پرسش‌نامه کوتاه و شفاف است. یکی از موضوعات ضروری در سخنرانی‌ انگیزشی بالا نگه ‌داشتن سطح انرژی مخاطب است. حقیقت زندگی این است که به دلیل پیچیده و پرسرعت بودن زندگی‌های امروزی اشتیاق درونی از مردم گرفته شده است. در محیط‌هایی از جمله دانشگاه و اجتماع چیزهای بسیار ارزشمندی یاد می‌گیریم، ولی چند نکته مهم در بیرون از این محیط‌ها نیز وجود دارد.

به‌عنوان ‌مثال، چگونه در اغلب مواقع انرژی خود را در اوج نگه داریم؟ یا این‌ که چگونه با موضوعات تلخ زندگی خود مواجه شده و بر مشکلات خود پیروز شویم؟ چطور با شکست‌های خود کنار بیایم؟ انسان‌‌ها نیاز دارند تا این مهارت‌ها را آموزش ببینند. در سخنرانی انگیزشی در اغلب مواقع در رابطه با این موارد بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

در سخنرانی انگیزشی چه بگوییم

اگر قصد دارید در سخنرانی انگیزشی خود صحبت‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشید، باید بتوانید سطح انرژی مخاطب را بالا ببرید و مخاطب را از خستگی و بی‌حوصلگی دور کنید. همچنین مطالعه مقاله “جملات زیبا برای پایان سخنرانی” را پیشنهاد می کنیم.

سخنران انگیزشی کیست؟

شاید این سؤال را از خود بپرسید که سخنران انگیزشی کیست؟ در حقیقت برای بسیاری از ما بسیار حائز اهمیت است که سخنران انگیزشی کیست و چه اهدافی دارد. اولین نکته‌ای که در رابطه با یک سخنران انگیزشی وجود دارد این است که چه چیزهایی می‌توانیم از او یاد بگیریم. در حقیقت یک سخنران انگیزشی باید بتواند پیام و مفهوم صحبت‌های خود را به راحتی منتقل کند.

ولی در بسیاری از موارد تصور ما از سخنران انگیزشی کاملاً اشتباه است. در کشور ما از یک سخنران انگیزشی این برداشت می‌شود که تنها باید به شما انگیزه دهد تا کاری را انجام دهید. این طرز فکر کاملاً اشتباه است.مطالعه مقاله “جملات انگیزشی برای سخنرانی” را پیشنهاد می کنیم.

چگونه یک سخنران انگیزشی شویم

در سخنرانی‌های انگیزشی طبقه‌بندی شده چه چیزهایی یاد می‌گیرید؟

انگیزه، شروع هیجان‌انگیز شما خواهد بود. در سخنرانی انگیزشی قرار است اسرار علمی و خیره‌کننده‌ای برای شما افشا شود تا جرقه شروع مسیر موفقیت در ذهن شما ایجاد گردد. در این نوع از سخنرانی شما یاد خواهید گرفت که:

  • چگونه با استراتژی در هر رقابتی برنده باشید.
  • چگونه یک نیروی انگیزشی تمام نشدنی را خلق کنید.
  • چگونه ترمزهای روانی و عادت‌های بد را شناسایی کنید و آن‌ها را از بین ببرید.
  • چگونه از اسرار افراد موفق بهترین استفاده را داشته باشید.
  • چگونه سرعت موفقیت خود را بالا ببرید.

چگونه یک سخنران انگیزشی شویم؟

برای این‌که یک سخنران انگیزشی شویم باید از چیزهایی صحبت کنیم که باور و ایمان داریم. تلاش کنید تا جای ممکن مثبت اندیش باشید و بذر امید را در دل مخاطبان خود بکارید. به آن‌ها اطمینان خاطر دهید که امید هیچ‌ وقت از بین نمی‌رود. به آن‌ها یاد دهید که در زمان شکست و ناراحتی و ناملایمات زندگی، امید خود را از دست ندهند. همچنین، چه بهتر که در داستان زندگی شخصی باشند که بعد از هر شکست ناامید نشد و از نو شروع کرد. این به باورپذیر شدن شما کمک بسیاری خواهد کرد. زمانی که مردم بدانند شما هیچ‌وقت ناامید نمی‌شوید، به شما ایمان می‌آورند و باانگیزه بودن را از شما یاد می‌گیرند.

برای یک سخنران انگیزشی و امید دهنده، بسیار اهمیت دارد که با کلماتی که دیگران را با آن پند می‌کنند، زندگی کند؛ بنابراین اگر در سخنرانی‌های خود می‌گویید که همواره در زمان شکست‌ها سرتان را بالا بگیرید و مجددا بلند شوید، اولین کسی باشی که موقع شکست‌ها سرش را بالا می‌گیرد.

برای مشاغلی از جمله سخنرانی انگیزشی، باید مهارت ارتباطی خود را قوی کنید. باید این مهارت را داشته باشید که بتوانید داستان‌های جذاب و خاص را تعریف کنید. با دیگران به سادگی ارتباط برقرار کنید. دیگران را مجذوب صحبت‌های خود کنید. بتوانید از جنس خود آن‌ها حرف بزنید تا شما را همراهی کرده و با شما هم‌دردی کنند. این توانایی را داشته باشید که جذاب و پرحرارت صحبت کرده و در دل‌های دیگران نفوذ کنید.

در دوره‌های آموزشی سخنرانی و فن‌بیان حرفه‌ای شرکت کنید. قبل این‌ که برای تعداد زیادی مخاطب صحبت کنید، شما باید بتوانید در برابر عده کمی به خوبی و گیرا صحبت کنید. برای تبدیل شدن به یک سخنران معروف، عجله نکنید قدم به قدم پیش بروید، از تلاش کردن ترس نداشته باشید و از خراب‌کاری نیز هراسی نداشته باشید.

اجازه دهید هرچه خراب کاری و تپق زدن هست، در همان کلاس‌های سخنرانی و فن بیان، پیاده شود و شما قوی‌تر شوید. یکی از سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه آموزش دیدن پیش از آموزش دادن است.در مقاله “شعر برای شروع سخنرانی” 22 نمونه شعر برای شروع حرفه ایی یک سخنرانی را بیان کرده ایم که مطالعه آن می تواند مفید باشد.

جمله سخنرانی انگیزشی

جمع بندی

سخنرانی انگیزشی از جمله سخنرانی‌هایی است که در دنیا طرفداران بسیاری دارد و برای تمام اقشار مناسب است. در دنیا سخنرانان انگیزشی بسیاری وجود دارند که با برگزاری سخنرانی‌های مختلف سبب انگیزه دادن به مخاطبان خود می‌شوند. برای این که بتوانید به یک سخنران انگیزشی تبدیل شوید باید فاکتورهای بسیاری را درنظر گرفته و رعایت کنید. در این مقاله به سه سوال مهم در این زمینه پاسخ داده شده است.

  • سخنران انگیزشی کیست؟
  • سخنرانی انگیزشی چیست؟
  • چگونه می‌توانیم به یک سخنران انگیزشی تبدیل شویم؟

برخی از سوالات رایج:

1. در سخنرانی انگیزشی طبقه‌بندی‌شده به چه موضوعاتی پرداخته می‌شود؟

1. چگونه با روش خود در هر رقابتی برنده باشید.
2. چگونه سرعت رسیدن به اهداف مورد نظرمان را بیشتر کنیم
3. چگونه در تمام مسیر انرژی و انگیزه داشته باشیم.

2. سخنرانی انگیزشی چیست؟

در سخنرانی‌های انگیزشی به موضوع رسیدن به هدف و همچنین چگونگی دستیابی به حداکثر انگیزه و انرژی در مسیرهای مختلف پرداخته می‌شود.

3. برای سخنرانی انگیزشی لازم است چه مهارت‌هایی را تقویت کنیم؟

یک سخنران انگیزشی نیاز دارد تا مهارت ارتباطی خوبی با افراد برقرار کند. بر همین اساس لازم است تا افراد مهارت‌های مناسب برای ارتباط مناسب با افراد را بیاموزند.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

30.000 تومان

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

تخفیف استثنایی

65.000تومان

30.000 تومان