8 تکنیک موفقیت در کار 2023 | بهترین تکنیک موفقیت کایزن

بهترین تکنیک موفقیت در کار در سال 202
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

 تکنیک‌های موفقیت در کار برای همه افراد ثابت نیستند. هر روش می‌تواند برای شخص یا کسب‌ و کار خاصی مؤثر واقع شود. بنابراین اگر شما به دنبال روشی هستید تا به کمک آن بتوانید موفقیت بیشتری در کارتان کسب کنید، باید از انواع تکنیک‌های جدید موفقیت کاری در سال 2023 آگاه باشید.

آن ‌گاه بسته به شرایط و نحوه کار خود، بهترین روش را برای اجرا انتخاب کنید. وقتی همواره در جستجوی روش‌های کاربردی و ارتقا شرایط کاری خود باشید، حتماً راه‌هایی زیادی برای شما وجود خواهد داشت؛ مهم آن است که تسلیم نشوید و همواره نسبت به پیشرفت شغلی و کاری دید مثبتی داشته باشید.

با ما همراه باشید تا در این مطلب ضمن بررسی عوامل موفقیت در کسب ‌کار، به بررسی کاربردی‌ترین تکنیک‌های موفقیت در کار بپردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین تکنیک موفقیت در کار

چرا موفقیت در کار مهم است؟

استقلال مالی یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی شخصی هرکسی است. چیزی که باعث می‌شود انسان بتواند به استقلال مالی دست پیدا کند، حرفه یا کسب ‌کار او خواهد بود. بنابراین اهمیت موفقیت در کار به اندازه به دست آوردن استقلال مالی مهم است.

تنها موفقیت در کار می‌تواند ما را از دیگران بی‌نیاز کند. در این صورت خود می‌توانیم تمام مایحتاج زندگی خود را تأمین کرده و در فکر تهیه تجهیزات بیشتر برای رفاه حال خود و خانوادمان باشیم.

اگر کسب ‌و کار ما در حد پایینی قرار داشته باشد و ما نیز تصور کنیم که پیشرفت بیشتر در آن امکان‌پذیر نیست، هرگز موفق نمی‌شویم در رفاه و استقلال قرار بگیریم. آن‌گاه مجبوریم تمام عمر خود را در بدهی‌ها و درآمدهای کوچک دست‌وپا بزنیم.

اگر فکر می‌کنید موفقیت در کار در شرایط کنونی کشور و اوضاع اقتصادی ممکن نیست، همین حالا این صفحه را ترک کنید. چراکه اولین فاکتور برای موفقیت در کار، امیدواری و مثبت‌نگری است.

چگونه می‌توانیم در کار خود پیشرفت حاصل کنیم؟

برای پیشرفت در کار چه باید کرد ؟ رازهای موفقیت در کار چیست ؟ پیشرفت و موفقیت در کار لازمه داشتن اطلاعات جامع درباره وضعیت کاری‌تان خواهد بود. اگر اطلاعات به‌روزی درباره وضعیت کسب‌وکارها نداشته باشید، نمی‌توانید برای بهبود آن تلاش کنید. بسیاری از شاغلین تنها اخبار ناگوار سیاسی و اقتصادی تلویزیون و کانال‌های اجتماعی خبری را اساس پیشرفت کاری خود قرار داده‌اند.

طبیعی است که چنین افرادی در طول سال‌های گذشته هیچ موفقیت کاری به‌دست نیاورده باشند. اخبار اقتصادی همیشه حاکی از بالا رفتن نرخ تورم و بیکاری است. این در حالی است که هر روز قدم به قدم با پیشرفت‌های تکنولوژی، ثروت و فرصت‌های کاری بیشتری در جوامع مختلف ایجاد می‌شود.

بنابراین تنها به اخبار اتکا نکنید و به وضعیت جامعه نگاه بیندازید. تنها یک توجه کوچک کافیست تا به بهبود وضعیت اقتصادی جوامع پی ببرید.

پیشرفت در کار خود
درست است که تورم وجود دارد، اما افرادی هستند که در این اوضاع اقتصادی هم رونق خوبی در کسب‌وکارشان حاصل می‌کنند. دلیل این امر نیاز‌های ثابت انسان‌هاست. هرچقدر تورم بالاتر برود، نمی‌شود که از خوردن و پوشیدن غافل شد.

بنابراین منابع مختلف را بررسی کنید، مطالعه کتاب‌های اقتصادی را جایگزین اخبار ناگوار روزنامه‌ها کنید و از افراد موفق دلیل پیشرفت‌شان را بپرسید تا شما نیز بتوانید موفقیت در کار را تجربه کنید.

15 عامل مهم برای موفقیت کاری در سال 2023

تکنیک های موفقیت در کار چه هستند ؟ روش‌های فروش، مشتری‌مداری، کارهای مبتنی بر تدریس، تولید و هرکار دیگر تحت تاثیر ظهور سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی تغییر کرده است.

در واقع امروزه راه‌ اندازی کسب ‌و کار و موفقیت در آن نسبت به گذشته بسیار راحت‌تر شده است؛ تنها کافیست اصول موفقیت در کسب و کار مشخصی را رعایت کنید تا شما هم به یکی از افراد موفق در کسب ‌‌و کارتان تبدیل شوید. این اصول به قرار زیر هستند:

  • شاگرد مادام ‌العمر باشید

وقتی با صاحبان کسب‌وکارهای ناراضی صحبت می‌کنید، اولین چیزی که در رفتار آن‌ها مشاهده می‌شود، حس همه چیزدانی آن‌هاست. وقتی در مورد روش‌های نوین مشتری‌مداری صحبت می‌شود، تنها سرشان را تکان می‌دهند و می‌گویند: «اینها جواب نمی‌دهند. من چند سال است که کارم همین است.

اگر من در مورد کار خود ندانم، هیچ‌کس دیگر هم نمی‌داند.» این شیوه تفکر باعث می‌شود این افراد تنها با روش‌های قدیمی کار خود را اداره کنند. در این‌صورت طبیعی است که نتیجه‌ای هم نگیرند؛ چرا که روش‌های قدیمی در برابر روش‌های جدید بسیار ضعیف هستند. بنابراین برای پیشرفت در کارتان باید همیشه یک شاگرد باقی بمانید.

به ‌طوری که هر روز در پی اجرای تکنیک‌های تازه در کسب ‌و کار خود باشید. شاگرد بودن از غرور جلوگیری کرده و شما را آنچنان سبک ‌بال می‌کند که می‌توانید از فراز تمام کسب‌وکارهای قدیمی و رقیب خود عبور کرده و پیشتاز آن‌ها شوید.

شاگرد مادام‌العمر باشید

  • کار مورد علاقه ‌تان را انجام دهید

انسان به هرکاری مشغول شود، در نهایت با مرور زمان به آن علاقه پیدا می‌کند؛ اما گاهی در کنار کاری که انجام می‌دهیم حسرت انجام کار دیگری را می‌خوریم و همواره دوست داریم تغییر شغل دهیم و  به‌جای کار فعلی خود، آن کار را انجام دهیم چون به آن علاقه بیشتری داریم. برای مثال می‌توان به بیزینس‌منی اشاره کرد که علاقه وافری به موسیقی دارد.

چنین شخصی علی‌رغم کسب‌ موفقیت در کار فعلی‌اش ممکن است همیشه در رویای تبدیل شدن به یک موزیسین به‌سر ببرد. برای همین توصیه می‌کنیم از ابتدا به کار مورد علاقه ‌تان مشغول شوید.

معمولاً افراد به ‌جای توجه به علایق، به بازار کارهای مختلف توجه می‌کنند و براساس میزان درآمد کارهای مختلف آن‌ها را انتخاب می‌کنند؛ اگر چه این روش انتخاب شغل در گذشته (دهه 60) بسیار هوشمندانه به نظر می‌رسید، اما امروزه کاملاً منسوخ شده و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

براساس آخرین تحقیقات اقتصادی و روانشناسی، افراد به هر کاری که علاقه داشته باشند (چه آن کار ذاتاً درآمد زیادی داشته باشد و چه کم) آن فرد می‌تواند در آن کار موفقیت شایانی کسب کند.

در واقع همه کسب‌وکارها می‌توانند پیشرفت کنند. اگر فکر می‌کنید کار کردن در املاک یا بورس بهتر از کار کردن در زمینه‌های هنری است، سخت در اشتباه هستید. هنرمندهای زیادی هستند که چندین برابر دلالان ملک و بورس‌بازان درآمد کسب می‌کنند چون به کارشان علاقه وافری دارند.

اگر به کار خاصی مشغول هستید و فکر می‌کنید دیگر نمی‌توانید آن را ترک کرده و به کار موردعلاقه خود بپردازید، باز هم اشتباه می‌کنید؛ چراکه انسان تنها یکبار فرصت زندگی کردن دارد و اشتغال به کار موردعلاقه حق مسلم هرانسانی است. شما هروقت که بخواهید می‌توانید کار موردعلاقه خود را (با آموزش درست) استارت بزنید.

کار مورد علاقه ‌تان را انجام دهید

  • تمام مسئولیت‌های کارتان را به عهده بگیرید

معمولاً مشاغل مختلف، بحران اقتصادی، بالا رفتن قیمت‌ها و سیاست‌های جدید اقتصادی را در پایین آمدن درصد فروش یا سود خود سهیم می‌دانند. اگرچه نمی‌توان تاثیر این عوامل را انکار کرد اما اینکه تمام تقصیر پس ‌رفت کاری خود را به گردن مسئولین و دولت‌ مردان بگذاریم، باعث می‌شود بیشتر از پیش سقوط کنیم. بنابراین بهتر است مسئولیت 100 درصد تمام جنبه‌های کارمان را به عهده بگیریم و به‌جای مقصر دانستن شرایط، به فکر یافتن راه‌های تازه باشیم.

گاهی تحریم‌ها و کمبود مواد اولیه باعث می‌شود صاحبان مشاغل راه‌های بسیار خلاقانه و مقرون به‌صرفه‌تری نسبت به گذشته کشف کنند؛ برای رسیدن به چنین نتایجی، تنها باید مسئولیت‌پذیر باشیم.

(اگرچه ممکن است واقعاً اوضاع اقتصاد کشور تاثیر زیادی روی کسب‌وکار ما داشته باشد، درست است که ما مقصر نیستیم، اما حقیقتاً مسئولیم و باید هر بار راه‌حل تازه‌ای پیدا کنیم. خوشبختانه یافتن راه‌های تازه برای ذهن قدرتمند انسان کار سختی نیست، تنها خواست و اراده لازم دارد!)

  • به اصل پارتو پایبند باشید

احتمالاً تا به امروز بارها در مورد این اصل شنیده‌اید. اصل پارتو یا Parto در واقع همان قانون 20/80 است که در آن 80 درصد نتایج در اثر 20 درصد تلاش‌ها حاصل می‌شود. این قانون تنها برای تلاش‌های اقتصادی نیست، بلکه آن را می‌توان در تمام جنبه‌های زندگی مشاهده کرد؛ «مثلاً 80 درصد ثروت ملت‌ها در دست 20 درصد آن‌ها قرار دارد.

80 درصد زمین‌های کشاورزی در دست 20 درصد از کشاورزان است، 80 درصد امکانات رفاهی برتر برای 20 درصد افراد جامعه است و …..» با شناخت، درک و پایبندی به این اصل می‌توانید بخش بیشتری از وقت و انرژی خود را صرف 20 درصد از کارهای مهم خود کرده و باقی کارها را رها کرده یا به سایر کارکنان خود واگذار کنید.

وقتی انرژی شما به‌جای مسائل حیاتی صرف مسائل حاشیه‌ای و پیش‌ پا افتاده شود، طبیعی است که پیشرفت چندانی در کار خود کسب نمی‌کنید. بنابراین بیشتر وقت خود را به انجام 20 درصد از مهم‌ترین کارهای‌تان  اختصاص دهید تا مجبور نشوید مدام بگویید : «وقت ندارم!» و شاهد موفقیت در کار هم نباشید.

اصل پارتو بهترین تکنیک موفقیت در کار

  • فلسفه کایزن را وارد حرفه خود کنید

در زبان ژاپنی «کای» به معنای تغییر و «زِن» به معنای خوب است؛ این دو در کنار هم می‌توانند به معنی «تغییر مثبت و پیشرفت کاری» در نظر گرفته شوند. این قانون می‌گوید که نباید از تغییر کردن بترسید؛ بلکه باید با تغییرات همراه شوید تا در کارتان پیشرفت کنید. وقتی فلسفه کایزن را وارد حرفه یا کسب‌وکار خود کنید، روبرو شدن با تغییرات برای‌تان راحت خواهد بود.

وقتی بتوانید گام به گام همراه با آخرین تغییرات جهانی همراه و هماهنگ شوید، موفقیت در کار اولین دستاورد شما خواهد بود. اگر فکر می‌کنید این فلسفه می‌تواند تکنیک لازم برای ارتقای کسب‌وکار شما باشد، کتاب‌های مربوط به آن را مطالعه کنید تا ضمن آشنایی با قوانین این فلسفه بتوانید به هدف کاری مورد نظرتان دست پیدا کنید.

  • درگیر بدهی و وام نشوید

معمولاً صاحبان کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند به ‌جای رشد ارگانیک، با گرفتن وام یا قرض کردن پول‌های کلان به‌ صورت جهشی در کارشان پیشرفت کنند. اگر چه وام گرفتن در موارد زیادی می‌تواند به پیشرفت و رونق کار کمک کند، اما اگر کسب‌وکار شما کوچک است، بهتر است اجازه دهید به‌ صورت طبیعی رشد کند و به فکر تغییرات بزرگ و یک دفعه‌ای نباشید.

درگیر شدن با بدهی‌ها می‌تواند انرژی زیادی از شما بگیرد. بنابراین بهتر است به‌ جای وام گرفتن به فکر اجرای سایر تکنیک‌هایی باشید که در آن‌ها نیازی به وام گرفتن احساس نمی‌شود. اگر در حال حاضر هم در حال تسویه ماهانه قسط‌های بانکی هستید، بهتر است تسویه زودهنگام آن را در رأس امور خود قرار دهید تا با رهایی از آن بتوانید با آزادی بیشتر اقدام کنید.

بدهی های سنگین بانکی

  • فقط روی یک کار تمرکز کنید

با توجه به افزایش تحریم‌های کشور، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به‌جای تمرکز روی یک کار، در پی راه‌اندازی کسب‌وکارهای پی‌درپی باشند. اگر چه مدرسین اقتصاد اکثر اوقات راه ‌اندازی مشاغل خانگی در کنار مشاغل اصلی را توصیه می‌کنند اما همیشه تمرکز بر روی یک کار بهتر از درگیر شدن با کارهای متعدد است.

اگر برای شغل کنونی خود ارزش قائل هستید و با علاقه آن را انجام می‌دهید، بهتر است تمام انرژی و تمرکز کاری خود را روی همان یک شغل بگذارید تا به اندازه چندین و چند کار از آن درآمد کسب کنید. اگر در مسیر درستی قرار داشته باشید، رسیدن به چنین جایگاهی اصلاً کار سختی نیست.

  • باورهای خود را نسبت به کسب‌وکار تغییر دهید

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، اگر تصور کنید نمی‌شود موفقیت در کار را تجربه کرد، این باور تبدیل به واقعیت زندگی‌تان خواهد شد. اگر چنین باورهای محدودکننده‌ای در مورد کسب‌وکار خود یا کلاً در مورد اوضاع اقتصادی جامعه‌تان دارید، بهتر است قبل از هر چیز به فکر تغییر باورهای شغلی خود باشید. علم روان‌شناسی ثابت کرده است که هر تغییر کوچکی در زندگی نیازمند تغییر باورتان نسبت به آن چیز است؛ در غیر این صورت هرچقدر تلاش کنید، تنها درجا خواهید زد. در صورتی که علاقه مند هستید بدانید باور چیست و راه های تقویت آن را بشناسید می توانید مقاله ” باور داشتن یعنی چی؟ +8 راه تقویت باور | تعریف باور چیست؟ ” مطالعه نمایید.

برای تغییر باورهای شغلی خود می‌توانید کتاب‌های تغییر باور مطالعه کرده یا در دوره‌های حضوری و آنلاین تغییر باور شرکت کنید. اگر تصمیم به شرکت در چنین دوره‌هایی گرفتید، اساتیدی را انتخاب کنید که به گفته‌ها و روششان ایمان قلبی داشته باشید؛ چراکه اساتید زیادی در داخل کشور این علم را آموزش می‌دهند اما همه آن‌ها از اعتبار کافی برخوردار نیستند.

  • برای خود چشم‌انداز کاری تعیین کنید

با انجام کار کنونی‌تان در نهایت می‌خواهید به کجا برسید؟  اگر پاسخ‌تان به این سوال تنها گذران زندگی و عدم نیاز به دیگران است، خواندن چنین مقاله‌ای برای‌تان بی‌فایده است.

تنها افرادی می‌توانند در کارشان پیشرفت کنند که برای کار خود چشم‌اندازهای کوتاه‌مدت و بلندمدت تعیین کرده باشند. اگر شما تابحال این کار را انجام نداده‌اید، وقت دست به کار شدن است. چشم‌انداز‌های یک، دو، پنج و ده ساله کار خود را یادداشت کنید و در راستای آن با عمل به تکنیک‌های ارائه شده به سمت بهتر شدن پیش بروید.

تعریف چشم‌انداز برای موفقیت در کار

  • مشتریان خود را در اولویت قرار دهید

تمام سعی کسب‌وکارها در عصر حاضر راضی کردن بیشتر مشتریان است. مشتری‌ها صاحبان اصلی کسب ‌و کار ما هستند؛ اگر سلیقه‌ای عمل کرده و خواست مشتری‌ها را در اولویت قرار ندهیم، دیر یا زود متوجه پس‌رفت کاری خود خواهیم شد. بنابراین برای شناخت نیازهای مشتریان در مورد آن‌ها تحقیق کرده و دقیقاً چیزی را ارائه دهید که مشتریانتان به آن‌ها نیاز دارند.

  • روی رشد شخصی خود کار کنید

گاهی حتی با به‌کارگیری جدیدترین متدهای موفقیت در کار، پیشرفت چندانی احساس نمی‌کنیم. دلیل این موضوع خود ما هستیم! این ماییم که باید پیشرفت کنیم تا کسب وکارمان هم پیشرفت کند.

وقتی ما خود در سطح پایینی قرار داشته باشیم، انتظار پیشرفت‌های بزرگ و رسیدن به سطوح عالی در کسب‌وکار ممکن نخواهد بود. در همین راستا روزانه یک یا دو ساعت روی بهبود شخصیتی، ارتقا مهارت‌ها و اطلاعات خود کار کنید تا موفقیت شخصی‌تان به موفقیت در کار نیز سرایت کند.

  • به فکر تولید محصولات جدید باشید

تولید محصولات جدید در راستای نیاز مشتریان، دیگر عامل مهم برای موفقیت در کار است. اگر کار شما مبتنی بر تولید محصول است، محصولات جدید و کاربردی‌تری به خط تولید خود اضافه کنید. اگر هم کار شما مبتنی بر فروش یا معرفی محصول است، بهتر است محصولات و خدمات بیشتری ارائه کنید.

  • فعالیت های خود را به‌صورت آنلاین عرضه کنید

موفقیت در کار و تجارت عصر حاضر در گرو فعالیت‌های گسترده اینترنتی است. اگر هنوز وارد فعالیت‌های آنلاین نشده‌اید، بهتر است در اسرع وقت صفحات و کانال‌های مجازی اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و …. خود را فعال کنید. محصولات و خدماتتان را به‌و‌سیله شبکه‌های اجتماعی به بازارهای هدف بزرگتری عرضه کنید. دیگر مشتریان شما تنها محدود به یک محله یا شهر نخواهند بود.

فعالیت به ‌صورت آنلاین بهترین تکنیک موفقیت در کار
با استفاده از خدمات پست می‌توانید جهت فرستادن محصولات خود به جای‌جای کشور اقدام کنید. اگر بتوانید یک سایت قدرتمند هم برای کار خود ایجاد کرده و آن را مدیریت کنید، مطمئناً در کسب‌ و کار خود موفقیت شگفت‌انگیزی کسب می‌کنید.

این مورد یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید حتماً در کسب‌وکار خود اجرا کنید. این دیگر یک پیشنهاد نیست بلکه اقدامی ضروری و بحرانی است که حتماً باید انجام شود. برای شروع کار می‌توانید از یک متخصص دیجیتال‌ مارکتینگ مشاوره دریافت کنید.

  • پیشنهادات و انتقادات مشتریان را در کارتان اعمال کنید

مشتریان بهتر از شما می‌دانند کسب‌کارتان چه نقاط قوت یا ضعفی دارد، چراکه آن‌ها از بیرون به شما نگاه می‌کنند و به صورت مستقیم از خدماتتان بهره می‌برند. بنابراین اگر تا به امروز هیچ توجیهی به نظرات مثبت یا منفی مشتریان نداشته‌اید، بهتر است از همین حالا سعی کنید تمام آن‌چه مثبت یا منفی در مورد کسب‌وکار شما می‌‌گویند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. گاهی مشتریان بهترین راهنمای شما برای موفقیت در کار یا شغل‌تان خواهند بود.

  • همواره در جستجو باشید

همانطور که قبلاً هم گفتیم، موفقیت در کسب‌ و کار هرکس بسته به شرایط کاری وی ممکن است متفاوت باشد. بنابراین همواره در جستجو باشید تا در نهایت بتوانید روش کار مخصوص خود را بیابید و از آن در راستای رسیدن به اهداف کاری‌تان کمک بگیرید.

جستجو بهترین تکنیک موفقیت در کار

تکنیک موفقیت در کاری 2023

در قسمت قبلی تکنیک‌های موفقیت در کار را یک به یک بررسی کردیم. اما علاوه بر آن‌ها، یک سری عادات وجود دارند که مانع از پیشرفت کاری و شخصی در زندگی ما می‌شوند. شناخت آن عادات و ترک کردن آن‌ها می‌تواند نتایج عالی‌تری را وارد زندگی ما کند.

پس در ادامه، 5 عادت منفی را بررسی می‌کنیم که ضمن توجه به تکنیک‌های نامبرده، بهتر است این عادات را نیز از خود دور کنید تا سریع‌تر به موفقیت کاری خود دست یابید.

همچنین راهکارهایی را ارائه می‌کنیم که به کمک آن‌ها، بهتر می‌توانید در جهت ترک عادات‌های بد گام برداشته و به موفقیت در کار و زندگی شخصی‌تان نزدیک شوید. چراکه کار و زندگی شخصی از هم جدا نیستند. وقتی شخصیت شما رشد می‌کند، نتیجه آن را در تمام جنبه‌های زندگی خود خواهید دید.

5 عادت بد که مانع موفقیت کاری می‌شوند

برخی از اصول موفقیت کاری که عنوان کردیم، می‌توانند در بطن خود، عادت‌های بد را نیز از ما بزدایند. اما چند عادت بد هستند که ضمن پایبندی به اصول موفقیت کاری، باز هم می‌توانند آسیب زننده باشند. این عاد‌ت‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • کامل‌گرایی

کامل‌گرایی یا کمال گرایی نه تنها در بحث کسب‌وکار، بلکه در هر مقوله دیگر هم یک آفت به حساب می‌آید. چراکه وقتی انتظار داریم همه چیز در بهترین شرایط قرار داشته باشد، هرگز نمی‌توانیم فعالیت‌های کاری خود را استارت بزنیم.

ممکن است در ابتدای امر، بسیار مبتدی و ضعیف باشیم، اما در هر صورت باید شروع کنیم و منتظر شرایط ایده‌آل نباشیم. چراکه ممکن است آن شرایط ایده‌آل هرگز ایجاد نشود و ما برای همیشه در حسرت کارهای ناکرده خود باقی بمانیم. شاید در ابتدای کار کامل نباشیم، اما قطعاً کافی هستیم!

  • تأخیر در اقدام

برخی از افراد عادت دارند کارها را با تأخیر انجام دهند. برای مثال، امروز می‌توانند برای مشتریان خود پیامک ارسال کنند، اما این کار به چند روز یا چند هفته بعد موکول می‌کنند و معمولاً در اکثر مواقع از این تأخیرها نتایج ناخوشایندی می‌گیرند. می‌بینند رقیبان زودتر دست به کار شده‌اند یا دیگر برای تخفیف دادن دیر شده و مناسبت‌های مهم گذشته‌اند.

این مثال را می‌توان به بسیاری از کارهای مربوط به دنیای کسب و کار نسبت داد. اگر این عادت در شما هم وجود دارد، یک قانون 5 ثانیه برای خود بگذارید. مثلاً هرکاری که قرار بود انجام دهید، اما در ذهنتان گفتید: «حالا بعداً» به خودتان یک فرصت 5 ثانیه‌ای بدهید تا کار را شروع کنید (1 2 3 4 5 شروع)؛ فرصت فکر کردن به بعداً را از خود سلب کرده و بلافاصله خود را مجبور به انجام آن کار کنید.

ممکن است در ابتدا اجرا کردن این تکنیک سخت باشد، اما وقتی یاد گرفتید هر کاری را دقیقاً همان لحظه به انجام برسانید، از ثمرات شیرینش بهره‌مند خواهید شد.

رسیدن به موفقیت کاری

  • کنترل شخصی بر اوضاع

ممکن است در اثر اجرا کردن اصولی که نام بردیم، موفقیت کاری بسیاری را تجربه کرده و سیستم کاری بزرگی برای خود ایجاد کنید. برخی از مدیران عادت دارند تا خودشان همه‌ی اوضاع کارشان را بررسی کنند و این کار وقت و انرژی زیادی را از آن‌ها می‌گیرد.

وقتی کسب‌وکار خود را گسترش دادید، دیگر نیازی نیست همه چیز را شخصاً بررسی کنید. شما می‌توانید معاون، کارمند یا مشاور کسب و کار قابل اعتمادی را استخدام کنید که همه‌ی امور را بررسی کند تا اگر مشکلی وجود داشت، به شما گزارش دهد. پس اگر شما نیز چنین عادتی دارید، لازم است تا به کمک یک بیزینس‌کوچ، سیستم‌سازی کرده و خود از بررسی شخصی اوضاع دست بردارید.

  • معاشرت با افراد بی‌هدف

موفقیت کاری نمی‌تواند برای افراد بی‌هدف اتفاق بیفتد. جالب است بدانید که موفقیت هرکس، میانگین موفقیت 5 نفر از افرادی است که بیشترین ارتباط را با آن‌ها دارد.

وقتی اطرافیان شما و کسانی که بیشترین وقت‌تان را با آن‌ها می‌گذرانید، افرادی منفی‌نگر، بی‌هدف و غرغرو باشند، شما نیز شانس چندانی برای تجربه موفقیت کاری و شخصی نخواهید داشت. ممکن است به صورت مقطعی با آن‌ها به شما خوش بگذرد، اما این وقت‌گذرانی تبعات خوبی نخواهد داشت.

بنابراین اگر شما نیز درگیر دوستی‌ با افرادی از این دست هستید، با شجاعت به این دوستی پایان داده یا آن را به حداقل برسانید. به‌جای آن با افراد جدیدی وقت بگذرانید که با شما هم‌هدف باشند و  معاشرت با ایشان در شما انگیزه ایجاد کند.

  • عجول بودن

از قدیم گفته‌اند: «عجله کار شیطان است!» پس هرگز برای رسیدن به موفقیت کاری یا موفقیت در هر زمینه دیگر، عجله نداشته باشید. هیچ موفقیتی یک شبه ایجاد نمی‌شود؛ پس توقع بی‌جا نداشته باشید. هر کسب‌وکاری برای ارتقا به زمان و تلاش مستمر نیاز دارد. به همین خاطر اگر برای رسیدن به موفقیت کاری عجله دارید، با استمرار و صبر پیشه کردن، آن را ترک کنید.

اگر ترک کردن این عادت برای‌تان سخت است، یک یادداشت بزرگ را روی میز کارتان قرار دهید با عنوان: «عجله نکن، همه چیز کم‌کم درست میشه» آن‌گاه با دیدن آن یادداشت، به استمرار برگردید.

چگونه عادت‌های کاری بد را ترک کنیم؟

به غیر از 5 مورد فوق، عادت‌های بد دیگری نیز وجود دارند که مانع موفقیت کاری می‌شوند. بنابراین بهتر است با توجه به شخصیتی که دارید، عادت‌های خوب و بد خود را طبقه‌بندی کنید. وقتی عادت‌های بدتان را بشناسید و بپذیرید که آن عادت‌ها را دارید، آن‌گاه می‌توانید در جهت ترک آن‌ها نیز اقدامات لازم را انجام دهید. پس اولین مرحله، پذیرش آن عادت‌هاست.

مرحله دوم پیدا کردن یک راه‌حل مناسب است که با روحیات شما سازگاری داشته باشد. هزاران راه برای ترک عادت وجود دارد که ممکن است نتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم. پس راه‌های گوناگون را بررسی کرده و در نهایت بهترین راه ترک عادت متناسب با عادت بد خود را انتخاب کنید. آن‌گاه با تعهد به آن راه‌حل، در مسیر موفقیت کاری‌تان گام بردارید.

فلسفه کایزن چگونه به ما کمک می‌کند؟

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، تکنیک موفقیت کایزن، یک تکنیک ژاپنی است که بر روی بهبود مستمر تأکید دارد. این فلسفه را می‌توان در امور درمانی، دولتی، اقتصادی، تولیدی، خدماتی و حتی بهبود شخصی نیز به کار برد. تکنیک موفقیت کایزن، تماماً بر ایجاد نظم و تفکر در راستای بهبود فعالیت‌های کاری استوار است.

این روش ابتدا پس از جنگ جهانی دوم در کسب‌وکارهای ژاپنی اجرا شد و سپس آوازه اثربخشی آن به اروپا سرایت کرد. هرکسی که بتواند این فلسفه و تکنیک کاربردی را در زندگی کاری و شخصی خود پیاده‌سازی کند، موفقیت کاری و شخصی وی، تصاعدی خواهد بود. ممکن است در ابتدای امر، همه چیز نامنظم به نظر برسد، اما تلاش در جهت نظم بخشیدن و بهبود عملکرد، بعدها نتایج بسیار عظیمی را در پی خواهد داشت.

با استفاده از راهکارهای زیر، بهتر می‌توانید کایزن را به کار بگیرید:

  • به دنبال راه‌های راحت‌تر و بهتر برای انجام کارها باشید.
  • روزانه 20 دقیقه در گوگل به جستجوی آخرین متد موفقیت کاری خود بگردید و سپس آن‌ها را اجرا کنید.
  • وقتی راه‌های تازه را یافتید و آن‌ها را اجرا کردید، باید این راه‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید تا از اثربخشی آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • اگر یک روش اثربخشی کافی را نداشت، روش دیگری را امتحان کنید.
  • پیشرفت‌های کوچک خود را یادداشت کرده و آن را در جلسات کاری مطرح کنید.
  • به کارمندان خود ارزش بدهید تا صادقانه‌تر با شما کار کنند. آن‌گاه می‌توانید اصل کایزن را به آن‌ها نیز یاد داده و یک تیم کاری منظم و پویا ایجاد کنید.
  • از اشتباهات چشم‌پوشی کرده و تمام تمرکز خود را روی بهبود مستمر قرار دهید.
  • اصول موفقیت کاری که در این مطلب معرفی کردیم را نیز با استفاده از تکنیک موفقیت کایزن در زندگی خود نهادینه کنید. همچنین عادت‌های بد را نیز می‌توان به کمک آن ترک کرد.
  • برای اینکه خود کایزن را همیشه به یاد داشته باشید، از اپلیکیشن‌های یادآوری کننده، ردیابی کار، یادداشت‌های مستمر، بازنگری‌های روزانه یا شبانه و …. استفاده کنید.

سخن پایانی

یک ترفند موفقیت در کسب‌ و کار که در هر شرایطی می‌تواند کمک‌کننده باشد، کار کردن روی خودتان است که در گزینه‌ها با عنوان « رشد شخصی یا مهارت توسعه فردی » معرفی کردیم. این یکی دیگر ردخور ندارد. هرچقدر خودتان پیشرفت کنید، کارتان هم رشد خواهد کرد. سایر تکنیکهای موفقیت در کار نیز در کنار رشد شخصی شما می‌توانند مکمل‌های پیشرفت کاری‌تان باشند.

در این مقاله به بررسی تعدادی از عوامل موفقیت در کار پرداختیم؛ امیدواریم که با رعایت یک یا چند مورد از آن‌ها بتوانید شاهد موفقیت در کار خود باشید. یادتان باشد هر چقدر بیشتر تلاش کنید، کائنات جواب خوبی در برابر تلاش‌های‌تان به شما خواهند داد. پس اگر بلافاصله نتیجه نگرفتید، ناامید نباشید و ادامه دهید. سعی کنید دوران تکامل کاری خود را طی کنید و به فکر گرفتن نتایج در زمان‌های کوتاه نباشید.

برخی سوالات رایج

چرا موفقیت در کار مهم است؟

استقلال مالی یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی شخصی هرکسی است. چیزی که باعث می‌شود انسان بتواند به استقلال مالی دست پیدا کند، حرفه یا کسب ‌کار او خواهد بود. بنابراین اهمیت موفقیت در کار به اندازه به دست آوردن استقلال مالی مهم است.

چگونه به پیشرفت و موفقیت در کار دست یابیم؟

پیشرفت و موفقیت در کار لازمه داشتن اطلاعات جامع درباره وضعیت کاری‌تان خواهد بود. اگر اطلاعات به‌روزی درباره وضعیت کسب‌وکارها نداشته باشید، نمی‌توانید برای بهبود آن تلاش کنید. بسیاری از شاغلین تنها اخبار ناگوار سیاسی و اقتصادی تلویزیون و کانال‌های اجتماعی خبری را اساس پیشرفت کاری خود قرار داده‌اند.

15 عامل مهم برای موفقیت کاری در سال 2023 کدامند؟

  1. شاگرد مادام ‌العمر باشید
  2. کار مورد علاقه ‌تان را انجام دهید
  3. تمام مسئولیت‌های کارتان را به عهده بگیرید
  4. به اصل پارتو پایبند باشید
  5. فلسفه کایزن را وارد حرفه خود کنید
  6. درگیر بدهی و وام نشوید
  7. فقط روی یک کار تمرکز کنید
  8. باورهای خود را نسبت به کسب‌وکار تغییر دهید
  9. برای خود چشم‌انداز کاری تعیین کنید
  10. مشتریان خود را در اولویت قرار دهید
  11. روی رشد شخصی خود کار کنید
  12. به فکر تولید محصولات جدید باشید
  13. فعالیت های خود را به‌صورت آنلاین عرضه کنید
  14. پیشنهادات و انتقادات مشتریان را در کارتان اعمال کنید
  15. همواره در جستجو باشید

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان