آموزش ایجاد محتوا در اینستاگرام: 17 دقیقه تا یک محتوای عالی اینستاگرام!

تولید محتوا در اینستاگرام در کمترین زمان
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

اگر شما هم می‌خواهید کسب و کار‌تان در اینستاگرام رشد کند، آموزش ایجاد محتوا در اینستاگرام برای شما اهمیت پیدا می‌کند. شما باید به دنبال محتوای با کیفیت تا فالوران بیشتری را به صفحه شما جذب کند.

البته این موضوع در بیان بسیار ساده‌تر از آن چیزی که در عمل است به نظر می‌رسد. زیرا بسیاری از کسب و کار‌‌ها و برند‌‌ها در تشخیص چگونگی تولید محتوای خوب برای صفحه اینستاگرام خود شکست می‌خورند. در این مقاله سعی داریم تا سوالات بسیاری را که ممکن است برای شما درباره این موضوع پیش آمده پاسخ دهیم. تعدادی از سوالات بسیاری از افراد عبارت‌اند از:

چرا تولید محتوای با کیفیت در اینستاگرام بسیار مهم است؟

چگونه استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را برنامه‌ریزی کنیم؟

چه نوع محتوایی در اینستاگرام بهترین عملکرد را دارد؟

قبل از این‌که به این سوالات پاسخ دهیم، می‌خواهیم تا حدودی اهمیت استفاده اینستاگرام برای کسب و کار‌‌ها را بررسی کنیم.

چرا باید برای کسب و کار خود از اینستاگرام استفاده کنیم؟

اینستاگرام نرخ درگیری‌ای 50 برابر فیسبوک ، و 120 برابر توییتر به ازای هر دنبال‌کننده دارد. این موضوع می‌تواند موضوعی برای برند‌‌ها و کسب و کار‌‌‌های بزرگ باشد تا از این فرصت استفاده کنند.

بر‌‌خلاف محتوای متنی و نوشتاری، محتوای بصری به صورت عکس جذاب به نظر می‌رسد. این نوع محتوا آماده است تا به سرعت و بدون زحمت زیاد توسط مخاطبان مصرف شود. به همین دلیل اینستاگرام در حال تبدیل شدن به پلتفرم مورد علاقه کاربران در فضای مجازی است.

در ابتدا، ایجاد مخاطب با تصاویر ممکن است کاری آسان و بدون تقاضا به نظر برسد. اما تن‌ها وقتی که در استخر غرق می‌شوید، متوجه عمق آن خواهید شد. ایجاد تصاویر مناسب، تقویت مشارکت کاربر، روایت ایده‌‌ها، رسیدن به مخاطب هدف همه شکل گرفت‌هاند تا چالش‌برانگیز‌ترین کار‌‌ها در اینستاگرام برای رشد کسب و کار باشند.

استراتژی های محتوای عمل گرا در اینستاگرام

چرا آموزش تولید محتوا در اینستاگرام بسیار مهم است؟

بسیاری از افراد این سوال را می‌پرسند که چرا محتوای با‌کیفیت تا این حد برای ماندگاری مرتبط در اینستاگرام مهم است؟ دلیل آن بسیار ساده است. قبل از این، جلب توجه مخاطبان و جذب دنبال‌کننده در اینستاگرام با به اشتراگ گذاشتن چند تصویر و فیلم تصادفی به آسانی اتفاق می‌افتاد. اما الگوریتم اینستاگرام رشد کسب و کار‌‌ها در این پلتفرم را سخت‌تر کرده است.

در حال حاضر، اگر می‌خواهید پایداری خوبی در اینستاگرام داشته باشید، باید به استراتژی محتوای خود در توجه داشته باشید. همچنین باید پست‌‌ها و تصاویر با‌کیفیتی برای صفحه خود در نظر بگیرید.

بنابر‌این، اینستاگرام از رشد کسب و کار شما جلوگیی نمی‌کند. ولی فضا را به گون‌های تغییر داده است تا شما محتوای خوب در اینستاگرام بار‌گذاری کنید.

اگر شما محتوای با کیفیت و مرتبطی را تولید می‌کنید و به کیفیت پست‌‌های خود اهمیت می‌دهید، به هیچ وجه نباید نگران الگوریتم‌‌های اینستاگرام باشید.اما اگر در خلاف این جهت در حال شنا کردین هستید، بهتر است رویه دیگری را برای محتوای خود انتخاب کنید.

جدای از الگوریتم اینستاگرام، که دلیل اصلی نیاز به تولید محتوای با کیفیت است، دلیل دیگری هم می‌توان برای تولید محتوای خوب در اینستاگرام داشت. قطعا مخاطبان و بازدید‌کنندگان ما با محتوای بهتر درگیری بیشتری با مطالب ما خواهند داشت.

پس اگر قرار است مخاطبانی را برای مدت طولانی در کنار خود داشته باشید حتما باید به یک استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام فکر کنید. همچنین می‌توان با یادگیری تکنیک تولید محتوا اینستاگرام تا حد زیادی به این کیفیت دست پیدا کرد.

در مقاله ای اختصاصی ، به “قیمت تولید محتوا اینستاگرام” پرداختیم.

چگونه استراتژی محتوای اینستاگرام را برنامه‌ریزی کنیم؟

قبل از اینکه شما مطلبی را در اینستاگرام منتشر کنید، باید دو سوال اساسی را از خود بپرسید:

اول اینکه مخاطب شما کیست ؟ سپس اینکه مخاطبان برند شما انتظار چه نوع محتوایی را دارند؟

پاسخ به این دو سوال به شما کمک می‌کند تا بتوانید محتوای خوبی را برای صفحه اینستاگرام خود تهیه کنید .

پیداکردن مخاطبان و علایق خاص این مخاطبان زمان ‌بر است اما باعث می‌شود کار تولید محتوای شما در اینستاگرام روی غلطک بیفتد. به محض اینکه شما بازار گوشه خود و مخاطبان خاصی که مد نظر‌تان بوده را پیدا کنید باید شروع به سفارش تولید محتوا کنید.

این محتوا باید با مخاطبان و بازار گوشه شما کاملا سازگار باشد. زیرا باعث حفظ مخاطبان وفادار شما می‌شود و پایه کار شما در اینستاگرام را شکل می‌دهد .

به عنوان مثال ،اگر شما یک برند جواهرات هستید، شما باید پست‌‌ها و تصاویر مربوط به بازار خود را به اشتراک بگذارید. بسیاری از برند‌‌ها در اینستاگرام به دلیل در نظر داشتن پرسونا‌های زیاد و متعدد شکست می‌خورند.

پس بهتر است شما نیش مارکت یا بازار گوشه خود را انتخاب کرده و فقط مداوم کار‌‌های مرتبط با آن‌‌ها انجام دهید.

اگر می‌خواهید استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام برای کسب و کار خود داشته باشید حتما گام‌‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • انتخاب متن و محتوا‌ی عملگرا

اینستاگرام مارکتینگ به صورت کامل درباره ایجاد انگیزه دیداری است. اما یک تصویر در اینستاگرام در حقیقت مانند چتری است که باید در قسمت دسته باریک شود. تصاویری را به اشتراک بگذارید که حضور دیداری شما را تقویت و کاربرد برند شما را نمایان‌تر می کنند.

یک الگو داستانی دربین تصاویر اشتراکی خود را ایجاد کنید این الگو در گذر زمان به امضای شما تبدیل خواهد شد.

انتخاب متن و محتوای عملگرا برای اینستاگرام

اگر شما هم از کاربران شبکه‌ های مجازی هستید، هشتگ‌ ها شاید برای شما مبهم و غیر ضروری به نظر برسد. اما برای ارتباطات آنلاین استفاده از آن‌ها بسیار لازم و ضروی به نظر می‌ رسد.

انواع محتوا برای به اشتراک گذاشتن در اینستاگرام

  • ارزش‌‌ها و عقاید شرکت خود را به اشتراک بگذارید. به طور مثال تصاویر محل کار و کارگاه خود را ارسال کنید. اجازه دهید مخاطبانتان با خود شما ارتباط برقرار کنند و نه فقط محصولات و خدمات شما.
  • به کارکنان خود اجازه دهید تا برداشت خود را از برند شما به اشتراک بگذارند.
  • تصاویری از افرادی که از محصولات شما استفاده می‌کنند در صفحه خود قرار دهید .
  • تاحد ممکن سعی کنید از تصاویر مرسوم و یا تصاویر موجود در جستجو‌ی گوگل استفاده نکنید. پست کردن تصاویر اصلی که متعلق به خود شما باشد، تاثیر بسیار زیادی بر روی شکل گرفتن فرمت ایجاد محتوا در اینستاگرام دارد.
  • با محصول خود بازی کنید. خلاق باشید و راه‌‌های جدید‌ی پیدا کنید تا از محصول خود عکس بگیرید.
  • از فیلم‌‌ها و استواری‌‌های اینستاگرام برای افزایش اشتراک دیداری خود کمک بگیرید .

به عنوان مثال یک کافه می‌تواند تصاویری از محیط جذاب و منحصر به فرد خود، منوی جدید، مشتریان خوشحال، پشت صحنه کافه و یا لحظه‌‌هایی از زندگی در کنار قهوه را برای بالا بردن نرخ درگیری کاربران به اشتراک بگذارد.

حتما قبل از به اشتراک گذاشتن تصاویر از فیلتر‌‌های اینستاگرام استفاده کنید. معمولا تصاویر دارای فیلتر 21 درصد بیشتر از تصاویر ساده دیده می‌شوند. همچنین این نوع از تصاویر 45 درصد احتمال بیشتری برای گرفتن کامنت‌های کاربران دارند.

  • جلب توجه با یک ایده بزرگ و انتخاب یک تم و فرمت محتوا در اینستاگرام

زمانی که از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده می کنید، هدف نهایی شما متقاعد کردن مخاطبان برای انجام یک عمل مشخص است. از یک استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنید. یک فرمت رایج برای پیوند تصاویر برروی پروفایل خود استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر سری به صفحه اینستاگرام kitkat، یک برند معروف شکلات، بزنید متوجه ساخت جامعه آن در اینستاگرام خواهید شد. تعداد بسیار کمی از پست‌‌های این صفحه بسیار خوشمزه به نظر می‌رسند و مخاطبان را به یک بار امتحان آن تشویق می‌کند.

به طور غافل‌گیر‌کننده ای، در پایان روز چیزی که یک مخاطب می‌خواهد این خواهد بود که این شکلات را امتحان کند. از این طریق می‌توان رفتار کلی مخاطبان را با یک اقدام تحریک کننده، تغییر داد.

تولید محتوا در اینستاگرام به کمک تم و فرمت مشخص

در مثال کیت کت به طور جالبی تمام پست‌‌ها یک پس زمینه و رنگ تم و فرمتی مشترک دارند و شما به ندرت انگشت شکلاتی را از دست می‌دهید. درکنار این موضوع، ایده اصلی کار یعنی داشتن یک استراحت لوکس با شکلات Kitkat در تمام پست‌‌ها حفظ می‌شود. از این طریق می‌توان به صورت تدریجی یک موج اشتیاق و علاقه به محصول خود را ایجاد کنید.

برای ساختن برند لوکس خود در ذهن مخاطبان، زمانی‌که با ایده شما مواجه شدند، این روش تدریجی، بسیار موثر خواهد بود. بعداز آن به صورت ناخود‌آگاه، مخاطبان و مصرف‌کنندگان برند شما را به سایر برند‌‌ها ترجیح خواهند داد.

  • هنر هشتگ‌گذاری صحیح را بیاموزید

به کاربردن صحیح هشتگ ‌‌ها بر روی تصاویر شما در اینستاگرام امری بسیار ضروری است. گذاشتن هشتگ آماده تصاویر شما را برچسب‌دار می‌کند و تصاویر شما را به تعداد زیادی از تصاویری که قبلا با همان هشتگ برچسب‌گذاری شده‌اند متصل می‌کند. این کار باعث توزیع تصویر شما دربین کاربران مختلف و حتی فراتر از مخاطبان شما می‌شود.

در واقع این موضوع اینستاگرام را به محیطی فوق العاده برای کسب و کار وجذب مخاطبان هدف خود تبدیل کرده است. پس برای ایجاد محتوا در اینستاگرام حتما باید با نحوه قرار دادن هشتگ‌ها در پست‌ها و تصاویر خود آشنا باشید.

دریک تحقیق که توسط Max Woolf انجام شده است، نشان داده شده که تصاویر با هشتگ‌‌های بیشتر، تعداد لایک بالا‌تر‌ی دارند. تعداد نرمال هشتگ‌‌ها در یک پست تکی 5 تا 11 عدد است.

نکته: جستجو کنید و 8 تا 10 هشتگ خود را ایجاد کنید که محبوب‌تر هستند و به مداوم و طولانی می‌توانند استفاده شوند. درکنار این موضوع، شما می‌توانید هشتگ اختصاصی برند یا کسب و کار خود را نیز داشته باشید. از مخاطبان و دنبال‌کنندگان خود بخواهید تا این هشتگ را در کامنت‌‌های خود و یا در هنگام به اشتراک‌گذاری پستی مرتبط با برند شما استفاده کنند.

تولید محتوا در اینستاگرام به کمک هشتگ گذاری صحیح

  • راه‌اندازی کمپین‌‌ها و مسابقات

یکی از راه‌‌های کسب ‌ها برای کسب مخاطبان بیشتر در اینستاگرام استفاده از کمپین‌‌ها‌یی با هشتگ‌‌های خاص یا مسابقاتی با استفاده از تصاویر به اشتراک گذاشته شده است.

برگزاری چنین مسابقاتی مخاطبان شما را برای نقش داشتن و برقراری ارتباط با برند شما تشویق می‌کند. همچنین برند شما را در بین جامعه دنبال‌کنندگان‌تان معرفی می‌کند. استفاده از یک هشتگ محبوب در کمپین‌‌ها باعث می‌شود تا دیگران درباره شما صحبت کنند.

نکته: گالری یا وبلاگی از تمام پست‌‌ها و تصاویری که برای شما ارسال می‌شود، درست کنید. این کار باعث ماندگاری مخاطبان می‌شود.شما بعدا می‌توانید این تصاویر را دوباره پست کنید. یا این‌که از آن‌‌ها به عنوان منبعی برای درگیر کردن مخاطبان‌تان در آینده استفاده کنید.

  • تمرکز بر محتوای تولید شده توسط کاربران

UGC یا همان محتوای تولید شده توسط کاربران برای تمام پلتفرم‌‌ها ارزش‌مند است. این نوع از محتوا توسط کاربران و بدون دخالت خود برند تولید می‌شود.

این استراتژی برای برند‌‌های بزرگ و قدرت‌مند بسیار موثر است. زیرا معمولا اگر شما در آغاز راه تاسیس یک کسب وکار آنلاین باشید مخاطبان علاقه زیادی به تولید محتوا برای شما نخواهد داشت. مگر آن‌که برای آن‌‌ها انگیزه و علاقه‌ای خاص ایجاد کنید. این انگیزه می‌تواند از جنس کمپین‌ها، مسابقات و دادن اعتبار به کاربران باشد.

به عنوان مثال فروشگاه آنلاین مبلمان Wayfair یک کمپین جالب برای تولید محتوا‌ی کاربران طراحی کرد. دراین کمپین به کاربران اجازه داده شد تا عکسی از وسایل خریداری شده خود از شرکت Wayfair را با استفاده از هشتگ WayfairAtHome منتشر کنند.

  • پست ‌های خود را منظم ارسال کنید.

اگر از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده می‌کنید باید پست‌‌هایی منظم و در زمان معین منتشر کنید. یک تکنیک ایجاد محتوا در اینستاگرام، ارسال پست‌‌ها در ساعاتی است که مخاطبان شما فعال هستند.

اگر هم کسب و کار شما کوچک است و نمی‌توانید این کار را منظم انجام دهید ازیک نرم افزار تولید محتوا در اینستاگرام کمک بگیرید. معمولا بهترین زمان برای به اشتراک گذاری محتوا در اینستاگرام زمان استراحت مخاطبان است. زیرا در این زمان وقت بیشتری برای شبکه‌‌های مجازی می‌گذارند.

  • اینستاگرام را به عنوان منبعی برای میکرو‌بلاکینگ در نظر بگیرید

شما می‌توانید فرمت تولید محتوا در اینستاگرام را به صورت وبلاگی با سقف 2200 کاراکتر در نظر بگیرید. این استراتژی محتوا در اینستاگرام محصول شما را به صورت مفید به مخاطبان نمایش می‌دهد.

چی نیست؟! 24 آمار و فکت بازاریابی دیجیتال”]

شما می‌توانید یک به‌روز‌رسانی مهم یا پشت صحنه کسب و کار خود را هم به نمایش بگذارید. برای ویرایش عکس‌‌ها و فیلم‌‌ها‌ی خود، می‌توانید از یک نرم افزار تولید محتوا در اینستاگرام کمک بگیرید.

  • کار با اینستاگرام را شروع کنید

این‌که از اینستاگرام برای کسب و کار خود و یا ساختن یک برند شخصی استفاده می‌کنید اهمیتی ندارد. فروش خوب به اصالت، یکتایی و خلاقیت شما بستگی دارد. با توجه به استفاده روز‌افزون کسب وکار‌‌های دیگر از اینستاگرام، شما باید یک استراتژی خوب درکنار ایجاد یک فرمت تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشید تا روند خوبی را داشته باشید. راه های افزایش فالوور اینستاگرام ، ایده برای راه اندازی پیج اینستاگرام را در مقاله اختصاصی آن بخوانید.

این استراتژی محتوا در اینستاگرام شخصیت صفحه شما را مشخص می‌کند. بهترین تکنیک ایجاد محتوا در اینستاگرام، یکتا بودن محتوای شما در کنار خلاقیت است.

همچنین تولید محتوای اینستاگرام به شکل زیادی بستگی به فعالیت شما و همچنین حوزه مورد فعالیت‌تان دارد. اگر می‌خواهید محتوای جذاب و خوبی تولید کنید بهتر است از تصاویر پس زمینه برای تولید محتوا استفاده کنید و همچنین در مورد استراتژی محتوا در اینستاگرام هم مطالعه کنید. خدمات تخصصی اینستاگرام در وب سایت دکتر ویز صورت می‌گیرد و برای مشاوره می‌توانید با ما در تماس باشید. پیشنهاد می شود مقاله اختصاصی ما در خصوص مزایا خرید پیج اینستاگرام را مطالعه نمایید.

تولید محتوا در اینستاگرام به کمک راه اندازی کمپین ها و مسابقات

ارزش آفرینی کردن یکی از اصول محتوا در اینستاگرام

شاید تا به حال چندین بار اصول ایجاد محتوا در اینستاگرام را شنیده باشید، اما حقیقت این است که هنوز بسیاری از کسب‌وکارها از آن غافل هستند. یکی از دلایل عدم پیشرفت و موفقیت آن‌ها در اینستاگرام این اصل است. شما قبل از این‌که قصد مطرح کردن برند خود را داشته باشید، یا پیش از این ‌که به‌ دنبال دادن پیشنهادهایی به مخاطب باشید، باید با محتوای خوب برای آن‌ها ارزش‌آفرینی کنید. هنگامی که شما هنوز با مخاطبین خود ارتباط برقرار نکرده‌‌اید و یا این ‌که به صورت رایگان ارزشی را به مخاطبان خود ارائه نداده‌اید، پیشنهاد خرید یک کار اشتباهی است.

استفاده از عکس نوشته و جملات انگیزشی

جملات انگیزشی یک نمونه تولید محتوا اینستاگرام است و می‌تواند روی مخاطب بسیار تاثیرگذار باشد. به همین دلیل می‌توانید از آن به عنوان یکی از اصول ایجاد محتوا در اینستاگرام استفاده کنید. در بین مخاطبین جملات انگیزشی بسیار محبوب است و همین دلیل موجب شده تا بتوانید با پست‌های انگیزشی، نظر کاربران بسیار را به خود جلب کنید و آن‌ها را راضی نگه دارید. بنابراین می‌توانید از یک عکس مناسب و باکیفیت برای پس زمینه جمله انگیزشی استفاده کنید. این نوع از پست‌ها در اینستاگرام بیشترین تاثیر در جذب مخاطبین دارد. انتقال انگیزه و انرژی مثبت به مخاطب توسط عکس نوشته و جملات انگیزشی کمک می‌کند تا بتوانید تعداد لایک و فالوور را در اینستاگرام افزایش داده و این مسئله برای پیج‌های تجاری می‌تواند با افزایش سوددهی همراه باشد. در این صورت رعایت اصول تولید محتوا در اینستاگرام به رشد و پیشرفت کسب‌وکار شما کمک شایانی کند.

مقیاس‌پذیری استراتژی محتوا در اینستاگرام

اگر استراتژی تولید محتوای شما مفید نباشد نمی‌توانید در بلند مدت با آن ادامه دهید؛ به‌عنوان‌مثال، استراتژی تولید محتوای یک شرکت درب و پنجره که هر بار که پروژه‌ای را دریافت می‌کنند از وضعیت قبل و بعد پروژه تصویربرداری می‌کنند و با توضیحات مرحله‌به‌مرحله در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند. این استراتژی مقیاس‌پذیر و ثابت است، یعنی تا هنگامی که پروژه دریافت می‌کنند، محتوا برای تولید دارند؛ پس استراتژی تولید محتوا با محوریت پروژه، گزینه مناسبی است، چراکه هم پایدار است و هم به‌شکل‌های متعددی می‌توان پیرامون پروژه‌ها محتوا ایجاد کرد. تصور کنید که این شرکت تصمیم می‌گیرد که در محتواهای متعدد اجزای مورد نیاز برای ساخت پنجره و مراحل متعدد پنجره‌سازی را معرفی کند، اگر استراتژی محتوایی پیرامون این محور باشد نمی‌توان آن را ثابت در نظر گرفت، چراکه بعد از مدتی شما تمام مراحل پنجره‌سازی را برای مخاطبین توضیح داد‌ه‌اید و دیگر محتوایی برای تولید ندارید.

اختصاصی عمل کنید و سبک خود را در تولید محتوا داشته باشید.

هر استراتژی که دارید و هر نوع محتوایی که تولید می‌کنید، تلاش کنید خودتان باشید و سبک تولید محتوای خود را داشته باشید. اگر تصمیم به تولید پادکست‌های کوتاه برای اینستاگرام گرفته‌اید، نیازی نیست که کاملا مشابه رقیب خود پادکست تهیه کنید، مانند او موزیک قرار دهید یا مانند او صحبت کنید و غیره. شما می‌توانید به سبک و روش خود صحبت کنید، به سبک خود نمونه ایجاد محتوا اینستاگرام را ایجاد کنید و برای خود سبک بسازید.

کیفیت یکی از اصول تولید محتوا در اینستاگرام

از مهم‌ترین اصول تولید محتوا در اینستاگرام می‌توان به کیفیت اشاره کرد. هر محتوایی که در اینستاگرام قرار است انتشار داده شود، باید کیفیت لازم را داشته باشد. محتواهای متعددی مانند عکس، فیلم و متن که در صفحات اینستاگرام انتشار داده می شوند، باید کیفیت داشته باشند. متن‌ها باید یونیک و غیرتکراری باشند و در رابطه با مسئله صفه اینستاگرام باشد. تصاویر و ویدئوهایی که در اینستاگرام انتشار داده می‌شوند باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا بتوانند مفهوم موردنظر را به کاربر انتقال دهند.

تصاویری که در صفحه اینستاگرام انتشار داده می‌شود، باید در مقیاس 1:1 باشند. عکس‌ها بهتر است حالت مربعی داشته باشند تا برای مخاطب به شکل کامل و با کیفیت نمایش داده شوند. کیفیت عکس‌هایی که برای انتشار در اینستاگرام انتخاب می‌شوند، حداقل 1080 و FULL HD باشد. همچنین ویدئوهایی که برای منتشر شدن در صفحه اینستاگرام انتخاب می‌شوند بهتر است FULL HD باشند. در این صورت کیفیت محتوای انتشار داده شده بسیار مطلوب و مخاطب با بهترین کیفیت ممکن محتوای منتشر شده را مشاهده خواهد کرد. با انتشار چنین محتواهای، اصول تولید محتوا در اینستاگرام را به بهترین صورت رعایت کرده‌اید. بهتر است تولید محتوا برای صفحه اینستاگرام کسب‌وکار خود را به شرکت‌های معتبر در این زمینه واگذار نمایید.

بازاریابی در اینستاگرام و پایداری در تولید محتوا

همه شما می‌دانید اگر شخصی ورزش انجام دهد و تغذیه مناسبی داشته باشد می‌تواند به تناسب‌اندام برسد، اما موضوع اصلی پایداری در ادامه این روند این است، آیا ورزش و تغذیه مناسب را می‌توایند به‌صورت پایدار ادامه دهید؟ تولید محتوا در اینستاگرام به‌ این شکل است که یک استراتژی مناسب پیدا کنید و سپس محتوای خوبی تولید کنید که این محتوای باکیفیت دور از انتظار نیست، اما چیزی که بسیار اهمیت دارد پایداری در ادامه این فرایند است. آیا می‌توانید همواره محتوای یونیک تولید کنید؟

در صورتی که در یک مدت زمان خاص محتوایی را تولید کنید و برای مدتی هیچ گونه فعالیتی نداشته باشید کاربران شما تا حدودی سردرگم می‌شوند. مخاطبین هر روز و یا هر هفته منتظر محتوایی از شما هستند، اما شما هیچ فعالیتی نداشته‌اید و این موضوع از نظر ذهنی سبب کم‌رنگ‌شدن برند شما می‌شود و کاربران احساس می‌کنند شما دیگر فعالیتی ندارید.

میانگین سنی مخاطب پیج

یکی از مواردی که باید توجه بسیاری به آن شود میانگین سنی مخاطب پیج است تا بتوان اصول تولید محتوا در اینستاگرام را به خوبی رعایت کرد. جنسیت مخاطب نیز از دیگر مواردی بوده که کمک می‌کند تا بتواند اصول تولید محتوا را به بهترین شکل ممکن رعایت کند. موقعیت مکانی مخاطب از دیگر مواردی است که کمک می‌کند تا بتوانید اصول و قواعد مرتبط با تولید در اینستاگرام را به صورت دقیق رعایت کرد. شناخت سلیقه مخاطب و این‌که مخاطب به‌دنبال چه چیزی است می‌تواند کمک کند تا تولید به بهترین نحو ممکن انجام گیرد. بنابراین بهتر است به این موارد توجه کافی داشته باشید تا بتوانید کیفیت تولید محتوا را افزایش داده و میزان رضایت مخاطب از محتوای تولیدشده را افزایش داد.

تولید محتوای مورد نظر نباید بیش از اندازه سخت باشد

اصول تولید محتوا در اینستاگرام تولید محتوا در کسب‌وکارهای گوناگون متفاوت است، تولید محتوا در برخی موارد نیاز به منابع بسیار زیاد و هزینه بالا دارد. اگر تصمیم دارید یک محتوای خاصی را تولید کنید باید در نظر داشته باشید که در محدوده توانایی‌های شما باشد، حتی اگر چند بار موفق به تولید محتوا شدید دلیل بر توانایی شما نیست، چراکه ضروری است توانایی تولید محتوا به صورت پیوسته را داشته باشید. ممکن است قصد داشته باشید از متخصصین مختلف دعوت کنید با آن‌ها گفت‌وگویی موفق داشته و این گفت‌وگو را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، اما آیا شما می‌توانید به صورت مداوم و یا هفتگی این محدل محتوا را تهیه کنید؟ پیشنهاد می کنیم مقاله ایده برای هشتگ آماده را در دکتر ویز بخوانید.

تولید محتوای با کیفیت برای اینستاگرام

در پاسخ به این سوال قطعا خیر است، بهتر است فعلا قید این نمونه تولید محتوا اینستاگرام را بزنید چراکه در نهایت به دلیل ناتوانی در تولید آن را رها و دچار عدم پایداری در استراتژی محتوا خواهید شد.

استفاده از نظر مشتریان

پیج‌هایی که تجاری هستند می‌توانند نظریات مشتریان را یکی از محتواهای بسیار موثر و تاثیرگذار روی جلب اعتماد مشتری دانست. یکی از موضوعاتی که امروزه در برندینگ مطرح شده اعتمادسازی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر یک کسب‌وکار بتواند رضایت مشتریان خود را جلب کند و از این رضایت مشتریان ویدئو، تصاویر و یا هر محتوای دیگری را تهیه کرده و به صورت پست در اینستاگرام انتشار دهد، می‌تواند اعتمادسازی را به بهترین روش ممکن در میان مخاطبین و مشتریان انجام دهد. یکی از تاثیرگذارترین اصول تولید محتوا در اینستاگرام برای اعتمادسازی استفاده از نظرات مشتریان است. اگر چنین پست‌هایی به صورت فیلم تهیه شوند، تاثیرگذاری مناسبی خواهند داشت. در این صورت حتی الامکان باید ویدئو کوتاهی از رضایت مشتریان قبلی را برای جلب اعتماد دیگر مخاطبین در پیج اینستاگرام انتشار دهید.

نمونه تولید محتوا اینستاگرام؛ با ایده‌های جذاب

برای نوشتن استوری با هدف تولید محتوای اینستاگرامی باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • نوشتن استورهای خلاقانه
  • هدایت بازدیدکنندگان با استفاده از Swipe up به صفحات مرتبط
  • استفاده از ویدئوهای زنده، پرسش و پاسخ و کمپین‌های تبلیغاتی در استوری‌های خود
  • نوشتن مطالب برای مخاطب به زبان ساده و روان و صحبت نکردن به‌صورت مبهم و دوپهلو
  • با استفاده از هایلات کردن مطالب استوری به صورت خاص و ویژه مطرح کنید.

برنامه‌ریزی و زمان‌بندی در تولید پست اینستاگرام

اولین اقدام برای تولید محتوا موفق در اینستاگرام داشتن برنامه‌ریزی است. با توجه به این‌که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، بهتر است ابتدا با طراحی پروفایل خود، کار را شروع کنید. بهتر است در انتخاب رنگ و افکت توجه داشته باشید. پروفایل را براساس کسب‌وکار موردنظر خود طراحی کنید. هنگامی که می‌دانید نمایه اینستاگرام شما به صورت بصری چه چیزی می‌خواهد بیان می‌کند، آماده خواهید بود تا برنامه‌ریز محتوای خود را آغاز کنید. پیش از این‌که شروع به تولید محتوا در اینستاگرام کنید، ابتدا تعیین کنید هدف شما از این کار چیست؟ آیا به‌دنبال فروش بیشتر هستید؟ آیا قصد دارید تنها دنبال‌کننده بیشتری داشته باشید؟ اهداف مهم خود را تعیین کنید، چراکه موجب می‌شود تا در مسیر درست حرکت کنید. در این صورت در زمان و هزینه به صورت چشمگیری صرفه‌جویی خواهید کرد.

چه نوع محتواهایی برای کسب‌وکارها در اینستاگرام مناسب است؟

خلاقیت در تولید محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بنابراین محتواهای مناسب برای اینستاگرام با توجه به هدف، نوع کسب‌وکار و مخاطب متنوع است.

اطلاعات تخصصی مربوط به کسب‌وکار خود را به اشتراک بگذارید.

اگر قصد دارید برند شما در صنعت و یا در حرفه خود شناخته شده باشد باید اطلاعات تخصصی و به‌روز مرتباط با کسب‌وکار خود در اینستاگرام با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. قرار دادن اطلاعات تخصصی برای مخاطبان مخصوصاً برای کسب‌وکارهای B2B موجب ایجاد اعتبار و افزایش فروش می‌شود. یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای‌ این‌ که برند شما شناخته شود انتشار محتواهای تخصصی، کاربردی و مرتبط با کسب‌وکار شما است. محتوای آموزشی ویدیویی می‌تواند برای مخاطب شما بسیار جذاب باشد و شما را یک گام پیش‌تر از رقیب‌های خود قرار دهد.

در صفحه اینستاگرام‌ خود از اخبار و مطالب ترند کسب‌وکار خود محتوا تولید کنید

اگر نمی‌توایند تولید محتوای آموزشی انجام دهید، برای این‌که در حرفه و کسب‌وکار خود پیشگام باشید، ترندهای مرتبط را فراموش نکیند. چنین محتواهایی موجب می‌شود به عنوان منبع خبری معتبر در کسب‌وکار خود شناخته شوید و منجر به ارتقاء نام برند شما خواهد شد. به مخاطبین خود نشان دهید که در حرفه شما چه می‌گذر و اتفاقات مرتبط با آن را گزارش دهید. این اقدام یک تصویر معتبری را برای کسب‌وکار B2B ایجاد می‌کند.

برخی از سوالات رایج

چرا محتوای با‌کیفیت تا این حد برای ماندگاری مرتبط در اینستاگرام مهم است؟

دلیل آن بسیار ساده است. قبل از این، جلب توجه مخاطبان و جذب دنبال‌کننده در اینستاگرام با به اشتراگ گذاشتن چند تصویر و فیلم تصادفی به آسانی اتفاق می‌افتاد.

لازمه پایداری و موفقیت در اینستاگرام چیست؟

باید به استراتژی محتوای خود در توجه داشته باشید. همچنین باید پست‌‌ها و تصاویر با‌کیفیتی برای صفحه خود در نظر بگیرید.

تعداد نرمال هشتگ در هر پست اینستاگرام چقدر است؟

تعداد نرمال هشتگ‌‌ها در یک پست تکی 5 تا 11 عدد است.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان