اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ و چرا برای پیشرفت کسب و کار واجب است

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

در پاسخ به سوال اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ باید گفت که در واقع همان بازاریابی در اینستاگرام است که به‌صورت دیجیتال صورت می‌گیرد. همان‌طور که گفته شد، این شبکه از تعداد کاربر بسیاری برخوردار است و به همین سبب می‌توان به راحتی فرصت‌های شغلی بسیاری را ایجاد کرد.

برند و فروشگاه‌های گوناگونی در حال فعالیت در این شبکه اجتماعی هستند و محصول خود را به تعداد افراد بیشتری معرفی می‌کند و مشتریان بیشتری را نیز به دست می‌آورند. اگر به دنبال پاسخ سوال اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ هستید، باید بدانید که اصول و اهدافی در این راستا وجود دارد که آشنایی شما با آن‌ها شما را با این علم و مهارت به خوبی آشنا می‌کند.

توجه داشته باشید پیش از هر چیزی هدف خود از بهره‌گیری از این فضا را مشخص کنید و سپس اقدامات دیگر را در این راستا انجام دهید تا به آنچه می‌خواهید برسید.

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب به حساب می‌آید که از سال 2010 پا به عرصه گذاشت و انقلاب بزرگی را به پا کرد؛ به طوری که امروزه این شبکه اجتماعی بیش از 800 میلیون کاربر دارد. این آمار، آمار قابل توجه به نظر می‌رسد و نشان می‌دهد که این برنامه از جایگاه بالایی برخوردار است؛

اما سوال پیش می‌آید که این ‌همه کاربر که در این شبکه اجتماعی عضو هستند، تنها به دنبال سرگرمی و تفریح هستند؟ خیر! بدون شک چنین فضایی تنها برای تفریح و سرگرمی نیست و کاربران بسیاری با استفاده از علم اینستاگرام مارکتینگ به کسب درآمد از چنین فضایی مشغول هستند؛ اما شاید برای شما سوال پیش آید که اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با آموزش اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ و اصول بازاریابی در اینستاگرام آشنا شوید.

اینستاگرام مارکتینگ

بررسی پیش ‌نیاز های اینستاگرام مارکتینگ

در راهنمای کامل اینستاگرام مارکتینگ با برخی از پیش‌نیازهای لازم آشنا می‌شوید. لازم به ذکر است که توجه به این پیش‌نیازها سبب می‌شود که شما مسیر موفقیت را با سرعت بیشتری طی کنید؛ بنابراین از کنار مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت، ساده نگذرید و هر آنچه گفته می‌شود را انجام دهید تا به ‌سرعت موفق شوید. قبل از هر چیز حتما ایده مناسب را با خود مرور کنید اگر هم ایده ی در ذهن ندارید از مقاله ” بهترین ایده برای پیج اینستاگرام ” کمک بگیرید.

انتخاب نام مناسب برای پیج

بدون شک می‌دانید که برای شروع به فعالیت، به یک صفحه ‌یا یک پیج نیاز دارید. زمانی که شما در حال افتتاح صفحه مورد نظر خود هستید، از شما خواسته می‌شود تا نام مشخصی را برای صفحه خود انتخاب کنید.

دقت داشته باشید انتخاب نام برای صفحه شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود، چرا که تا حدودی کار و زمینه فعالیت شما را به دیگر کاربران نشان می‌دهد. توصیه می‌شود نام یا به ‌اصطلاح آیدی صفحه خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که در ذهن کاربران شما بماند و بتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. در کنار انتخاب نام پیچ انتخاب درست و جذاب اسم برای هایلایت اینستاگرام هم از الویت های مهم برای جذب مخاطب است.

انتخاب عکس مناسب برای پروفایل پیج

اقدام بعدی که باید انجام دهید، انتخاب یک عکس مناسب است. اگر حوزه‌ فعالیت شما در زمینه خریدوفروش یک محصول در نظر گرفته ‌شده، توصیه می‌شود یک لوگو حرفه‌ای برای پیج و صفحه‌ خود انتخاب کنید و با استفاده از آن یک عکس مناسب برای پروفایل خود آماده کنید. البته توجه داشته باشید که امکان انتخاب یک عکس شخصی نیز مناسب به نظر می‌رسد، به شرط آن که عکس با کیفیت و دل‌نشینی را انتخاب کنید.

انتخاب Bio مناسب برای پیج

بدون شک تا به حال قسمت بیو که در ابتدا صفحه شما قرار دارد را دیده‌اید. این قسمت به شما اجازه می‌دهد که توضیح کوتاه و مختصری را برای صفحه‌ خود در نظر بگیرید و بنویسید. توجه داشته باشید که این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند به جذب و افزایش فالوور اینستاگرام شما کمک زیادی کند.

چگونه در اینستاگرام مارکتینگ می‌توان موفق شد؟

پس از آن که افراد جواب سوال اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ را متوجه می‌شوند، به دنبال راه‌هایی هستند که در زمینه کاری خود موفق شوند. در این راستا اصولی وجود دارد که سبب به ارمغان رسیدن این هدف می‌شوند. در ادامه شما را با چهار اصل بسیار مهم برای موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ آشنا می‌کنیم تا با بهره‌گیری از آن‌ها مسیر موفقیت را به‌سرعت طی کنید.

موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ

مخاطب خود را شناسایی کنید

شاید جوابی که به این سوال داده می‌شود، اصلی‌ترین جواب برای سوال اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ باشد؛ چرا که شما با شناسایی مخاطب خود می‌توانید محتواهای ویژه‌ای را برای آن‌ها تولید کنید و رضایت هر چه بیشتر آن‌ها را نیز به دست آورید.

اگر به دنبال یک‌ راه برای شناسایی مخاطبان خود هستید، ما به شما آنالیز صفحات رقبا را پیشنهاد می‌دهیم. برای مثال اگر شما در زمینه لوازم ‌آرایشی و بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرده‌اید، می‌توانید به دیگر صفحاتی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، مراجعه کنید و فالوورهای آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که این موضوع باید بر شیوه‌ تولید محتوا در اینستاگرام شما اثر داشته باشد و زمینه را برای شما به گونه‌ای رقم بزند که تعداد مخاطبان پیج شما رشد کند.

مخاطب را جذب کنید

در بخش قبل به شما گفتیم که مخاطب خود را شناسایی کنید و سپس با در نظر گرفتن سلیقه مخاطبان خود، محتواهایی را به تولید برسانید. توجه داشته باشید که اگر این کار به درستی صورت گیرد؛ اصل دوم موفقیت نیز انجام شده است، چرا که مخاطبان با توجه به سلیقه خود و به‌ صورت کاملا ارادی، صفحه شما را دنبال خواهند کرد.

البته باید متذکر شد که برای جذب مشتری، شما باید از برخی مسائل پیروی کنید. دو مسئله بسیار مهم که در جذب مخاطب تاثیر دارد را می‌توان تولید محتوا مناسب و انجام تبلیغات در نظر گرفت. دقت داشته باشید که شیوه‌ اول برای شما هیچ هزینه‌ای را نخواهد داشت و اگر شما مهارت کافی در این راستا داشته باشید، می‌توانید به خوبی مخاطبان هدف خود را جذب کنید.

در رابطه با شیوه‌ دوم جذب مخاطب باید گفت که امکان دارد برای شما هزینه جداگانه را به همراه داشته باشد. برای این کار شما باید هزینه مشخص ‌شده را به صاحب پیج دیگر که تعداد فالوور بالایی دارد، بپردازید تا پیچ مورد نظر، صفحه شما را تبلیغ کند.

همان‌ طور که می ‌دانید اطلاعات موجود در نمایه یک صفحه یا پیج اینستاگرام اولین چیزی است که مردم هنگام ورود به حساب شما آن را می‌بینند و به همین دلیل است که هایلایت اینستاگرام بسیار مهم است.

مخاطبان پیج خود را علاقه ‌مند کنید

توجه داشته باشید که جذب مخاطب بسیار آسان‌تر از حفظ مخاطب است، چرا که اگر صفحه شما مورد پسند و علاقه واقع نشود، مخاطب شما را از لیست خود پاک می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌شود امور مربوط به پیج را به گونه‌ای تنظیم کنید که مخاطبان علاقه‌ بیشتری به محیط پیدا کنند. برای مثال تولید محتوا که به آن اشاره شد، بسیار حائز اهمیت است و بسیاری از مقاله‌ها که به بررسی اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ پرداخته‌اند، توضیحی در رابطه با آن داده‌اند.

موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ به کمک علاقمندسازی مخاطب

کمپین فروش خود را ارتقاء دهید

موضوع دیگری که در مقاله اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ به آن اشاره خواهیم داشت، کمپین فروش است. این کمپین در واقع شامل اقداماتی می‌شود که به شما اجازه می‌دهد میزان فروش خود را بالا ببرید. اگر شما اصول لازم برای این کمپین را به درستی انجام دهید، می‌توانید فروش خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بیشترین حد ممکن برسانید.

برای آن که کمپین فروش خود را به درستی مدیریت کنید، اقداماتی وجود دارد که پرداختن به آن‌ها به شما کمک شایانی خواهد کرد. برای مثال می‌توان به استفاده از استوری ها اشاره داشت. استوری یکی از مزیت‌های اینستاگرام به حساب می‌آید که می‌تواند مخاطب را به چالش بکشاند.

برای مثال شما در اولین استوری خود یک موضوع را عنوان می‌کنید و با عنوان‌کردن آن کنجکاوی مخاطب را برمی‌انگیزید و سپس در استوری های بعدی، جواب استوری اول خود را با محصولی که در اختیار دارید، می‌دهید. این کار سبب می‌شود مخاطب جذب محصول مورد نظر شما شود و به خرید آن بپردازد.

همان‌طور که تا به اینجا مطالعه کردید، شیوه‌های کسب درآمد را برای شما مورد بررسی قرار دادیم و در کنار این موضوع پاسخ سوال اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ را نیز ارائه دادیم. در ادامه شیوه دیگری که سبب ایجاد تعامل بین شما و مخاطبان می‌شود را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ توجه داشته باشید که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند نقش بسیار موثری داشته باشد. پیشنهاد می شود مطلب گیمیفیکیشن در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

شیوه‌های کسب درآمد از اینستاگرام مارکتینگ

ایجاد تعامل در کسب‌وکار

تعامل یا ارتباط بیشتر، موضوعی به حساب می‌آید که در کسب‌وکارهای دیجیتال بسیار تاثیر دارد؛ چرا که سبب هر چه بیشتر اعتماد به ‌نفس می‌شود. در این راستا شما می‌توانید برخی از مواقع پشت‌صحنه کار خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید یا برخی از مواقع از خود فیلمی را به اشتراک بگذارید که در آن موضوعی را برای مخاطبان توضیح می‌دهید. انجام این دست از امور کمک بسیاری بر موفقیت شما خواهد داشت و فروش شما را بالا خواهد برد.

یکی از موارد مهم مرتبط با اصول فروش در اینستاگرام، دانستن چگونگی استفاده‌ی درست از امکاناتی است که این برنامه در اختیار کاربران خود قرار داده است.

اولین ابزار اینستا مارکتینگ چیست؟

هشتگ. بسته به این‌که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید و موضوعات مورد علاقه‌ی مخاطبانتان چه چیزهایی هستند، هشگ‌های مناسب را انتخاب و استفاده کنید. برای آن‌که فالوورهایتان یا حتی کاربرانی که شما را دنبال نمی‌کنند، به دیدن پست‌هایتان ترغیب شوند، باید در متن پست هشتگ‌های درستی را به کار ببرید. بدین منظور دو نوع هشتگ را می‌توان استفاده کرد که هشتگ اجتماعی و هشتگ برندینگ را شامل می‌شود.

در اینستاگرام می‌توانید از 30 هشتگ استفاده کنید اما توصیه‌ای که برای بازاریابی به شما می‌شود این است که هشتگ های برنددار و هشتگ‌های اجتماعی در کنار یکدیگر استفاده شوند تا هم محبوبیت بیشتری میان دیگر کاربران بیابید و هم مشتریانتان دسترسی بهتری به شما داشته باشند.

سوالی که برای خیلی‌ها پیش می‌آید تعداد هشتگ‌هایی است که برای هر پست می‌توان استفاده کرد. همان‌طور که قبلا به آن اشاره شد، اینستاگرام به شما این اجازه را می‌دهد که از 30 هشتگ استفاده کنید اما دونکته‌ی مهم را هم درنظر بگیرید:

نکته‌اول: اگر اول راه هستید و پیجتان نوپاست، هر تعداد هشتگ مرتبط که استفاده کنید خوب است تا پیج شما دیده شود.

نکته‌ دوم: هشتگ‌های غیرتکراری بزنید. منظور از غیرتکراری این است که یکسری هشتگ همیشگی را از یک پست به پست دیگر کپی نکنید و هر بار ترتیب آن‌ها را تغییر داده و تعدادی را عوض کنید.

نقش استوری در اینستا مارکتینگ چیست؟

استوری اینستاگرام حس صمیمت بیشتری بین شما و مخاطبان ایجاد کرده و این ارتباط را قوی‌تر می‌کند. می‌توانید برای تعامل بهتر، از باکس‌های سوال استفاده کنید یا پرسش‌هایی قرار دهید که آن‌ها را درگیر کند.

تاثیر تگ لوکیشن در پست و استوری برروی اینستا مارکتینگ چیست؟

اگر می‌خواهید مخاطب شناخت بهتری نسبت به پستی که در پیج خود قرار داده‌اید پیدا کند، می‌توانید از ابزار تگ لوکیشین استفاده کنید. این کار باعث اعتماد بیشتر دنبال‌کنندگان به پیج شما می‌شود. همچنین طبق آمار، پست‌هایی که در آن‌ها اطلاعاتی همچون مکان عکس ذکر می شود، تعداد لایک های بیشتری می‌گیرند.

اهمیت نظم و الگوریتم درست تولید محتوا در اینستا مارکتینگ چیست؟

برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام، لازم است که نظم خاصی را برای پست گذاشتن رعایت کنید. یعنی علاوه‌بر این‌که محتوای بارگذاری شده برای مخاطب مفید، جذاب و البته خاص باشد، باید یک برنامه‌ی زمان‌بندی مشخص نیز داشته باشید که مخاطبان را به صفحه‌ی شما معتاد کند. برای مثال، یک روز خاص در هفته را برای معرفی محصول جدید انتخاب کنید یا در روزهایی بخصوص، تخفیف‌های متنوع روی محصولات خود اعمال کنید.

نقش اکسپلور در اینستا مارکتینگ چیست؟

برای اینکه بتوانید از اکسپلور اینستاگرام استفاده مفیدی داشته باشید بهتر است که رفتار کاربران جامعه هدفتان را شناسایی کنید، دراین‌صورت موفق به تولید محتوایی خواهید شد که کاربران آن‌ دوست دارند و به یکدیگر معرفی می‌کنند و در نهایت این امکان که در اکسپلور اینستاگرام مشاهده شوید افزایش خواهد یافت که خود نوعی بازاریابی است.

آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ در سایت‌های مختلف در اختیار شما قرار داده شده و چگونگی استفاده از آن بستگی به فعالیت شما و پایبند بودنتان به اصول اصلی اینستاگرام مارکتینگ و صدالبته بهره‌گیری از خلاقیت است.

در این مقاله، یعنی مقاله اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ برای شما عواملی را مورد بررسی قرار دادیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در حرفه و زمینه فعالیت خود موفق شوید. توجه به چنین اموری، لازم و ضروری به نظر می‌رسد، چرا که موفقیت شما را به همراه خواهد داشت. همچنین باید گفت که شما برای فعالیت در شبکه‌ای چون شبکه اجتماعی اینستاگرام، باید به طور دقیق جواب سوال اینستاگرام مارکتینگ چیست را بدانید، پس بی‌تفاوت و بدون اطلاعات به این کار نپردازید.

برای آشنایی با دیگر انواع بازاریابی، مقاله “آميخته بازاريابي چيست” و گیمیفیکیشن را مطالعه کنید.

 

برخی از سوالات رایج:

1. اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

بازاریابی توسط اینستاگرام را اینستاگرام مارکتینگ می گویند. صفحاتی که تعداد دنبال کننده زیادی دارند به این روش به تبلیغ و معرفی محصول خود می پردازند.

2. پیش نیاز های اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

1. انتخاب نام مناسب
2. انتخاب عکس مناسب
3. انتخاب bio مناسب برای پیج

 

3. راه های موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

1. شناسایی مخاطب
2. جذب مخاطب
3. علاقمند کردن مخاطب
3. ایجاد تعامل مناسب با مخاطب

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان