آشنایی با سایت های پیشنهاد نام برند

سایت پیشنهاد نام برند
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

با پیشرفت روز افزون کسب و کارها، چه در بازار سنتی و چه در دنیای مجازی و اینترنت، رقابت بین افرادی که سعی دارند کسب و کار خود را در صدر توجه مشتریان قرار دهند، بالا رفته است. به همین منظور از روش‌های زیادی برای دیده شدن استفاده می‌کنند. تبلیغات نیاز به خوراک دارد تا بتواند یک کسب و کار را از بقیه متمایز جلوه دهد. در وهله اول هر کسی باید بداند که نام کسب و کار شما چیست؛ بنابراین نام تجاری و ساخت یک برند در اولویت امور جای می‌گیرد.

همه به دنبال فروش بیشتر هستند؛ برای افزایش فروش نیاز به یک مشاوره کسب و کار خوب هست. در همین راستا هر فردی که کاری را شروع می کند، قبل از آن باید به انتخاب نام و برند خود فکر کند. برند هر کسب و کاری در حکم شناسنامه آن است. سایت پیشنهاد نام برند خیلی می‌تواند به افرادی که می‌خواهند برندی ثبت کنند، کمک ‌‌کند. به همین منظور انواع ابزار پیشنهاد نام برند توسط افراد و مجموعه‌های مختلف پدید آمده‌اند، تا این کار را برای کاربران ساده کنند.

ابزار پیشنهاد نام برند

اهمیت نام برند برای کسب و کارها

با ساختن یک برند خوب می توانید خود را در ذهن مشتریان ماندگار کنید. بهتر است قبل از شروع به جواب این سؤال برسیم که برند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ برند در واقع نام یا طرحی است که یک محصول یا خدمت را معرفی می‌کند و نشان دهنده ویژگی‌های آن است. برند یک محصول یا خدمت را از دیگر محصولات یا خدمات مشابه متمایز می‌کند. به همین دلیل برای آغاز هر کسب و کاری لازم و ضروری است.

هر برندی از آغاز شکل‌گیری خود یک داستان برای گفته شدن دارد؛ داستان سرایی برند چیست؟ در واقع آشنایی با به وجود آمدن یک برند از شروع، تا زمانی که به ثبت رسید و همه آن محصول را به نام و طرح مشخص شده، می‌شناسند. در بین برندها، همیشه برد با آن‌هایی است که بتوانند خود را ماندگار کنند.

در این بین برندهای وجود دارد که هر کسی توان خرید از آن‌ها را ندارد، اما همه نام آن‌ها را می‌دانند. با اشاره به این نوع برندها باید به توضیح مختصری در مورد آن‌ها بسنده کنیم. به برندهای گران‌قیمت، در اصطلاح برند لوکس می‌گویند. تعریف برند لوکس چیست؛ برندی که فقط قشر ثروتمند یک جامعه توانایی خرید از آن‌ها را دارند.

5 سایت پیشنهاد نام برند

سایت پیشنهاد نام برند وب‌سایت‌ کارآمد برای هر کسب و کار نوپایی است که در اول راه قرار دارد و می‌خواهد خود را به مشتریانش بشناساند. کسب و کارها با استفاده از این سایت‌ها می‌توانند برند منحصر به فرد خود را ایجاد نمایند.

ابزار پیشنهاد نام برند نیز وجود دارند که به افراد کمک می‌کنند تا بتوانند برای کسب و کار و برند خود بهترین نام را انتخاب نمایند یا بسازند. سایت panabee ابزاری است که به وسیله آن کسب و کارها می‌توانند برای برند خود نام متناسبی انتخاب کنند. امثال این ابزار پیشنهاد نام برند به وسیله کلمات کلیدی اصلی و ترکیب آن با پسوندها و پیشوندهای تأثیرگذار یک نام برند خوب به شما پیشنهاد می‌دهند.

برای اثرگذاری بر روی افراد باید از نفوذ لازم نیز برخوردار باشید. در همین خصوص با مقوله‌ای تحت عنوان نفوذ برند چیست، مواجه می‌شویم. میزان اثرگذاری هر برند بر روی مخاطبانش با عنوان نفوذ آن برند ارزیابی می‌شود. هر چقدر این نفوذ بیشتر باشد قطعاً برند مورد نظر موفق‌تر بوده است.

با وجود شکل‌گیری یک برند، باید به ساختار آن نیز توجه شود. در این‌جا این سؤال مهم پیش می‌آید که معماری برند چیست؟، شامل اطلاعاتی در مورد رنگ و نام و ساختار برند در ارتباطی که با محصول یا خدمت خود دارد.

انتخاب نام برند از اولین و اساسی‌ترین کارهایی است که هر کسب و کار نوپایی در ابتدای مسیر خود باید به آن بپردازد. هر برندی هویتی دارد که نشان دهنده ویژگی‌های مهم آن است. منشور هویت برند وجود دارد که مواردی را که باید در انتخاب نام یک برند از آن استفاده کرد، به افراد معرفی می‌کند.

سایت‌های زیادی در زمینه پیشنهاد نام برند تجاری در دنیا فعالیت می‌کنند، ما در این‌جا می‌خواهیم 5 تا از بهترین سایت‌ پیشنهاد نام برند را نام ببریم و به معرفی آن‌ها بپردازیم.

  • Ziro
  • هیپستر
  • شاپیفای
  • Brandroot
  • Wix

از بین سایت‌های مختلفی که در زمینه پیشنهاد نام برند فعالیت دارند، این 5 سایت از جمله بهترین‌های آن‌هاست، که در ادامه به تفصیل هر کدام را معرفی می‌کنیم.

Ziro

از ابزار پیشنهاد نام برند می‌توان به وب‌سایت زیرو اشاره کرد. مانند همه سایت‌هایی که نام برند را براساس کلمات کلیدی به شما نشان می‌دهد، از ترکیب برندهای معروف دنیا نیز نام‌های تلفیقی می‌سازد. این کار کمی برای یک کسب و کار نوپا دردسرآفرین خواهد بود؛ زیرا امکان دارد با انتخاب یکی از این نام‌های تلفیقی برای همیشه زیر پرچم برندهای معروف بمانند و مستقل نشوند.

سایت پیشنهاد نام برند   ziro

هیپستر

هیپستر از جمله وب‌سایت‌هایی است که به وسیله هوش مصنوعی دامنه و نام تجاری منحصر به فرد خودتان را در اختیارتان قرار می‌دهد. در هیپستر شما فقط با پرداخت 300 دلار می‌توانید صاحب یک نام شوید. برای داشتن یک دامنه و نام تک کلمه‌ای می‌توانید هیپستر را نیز امتحان کنید. این سایت به عنوان یک سایت جهانی در این زمینه از اعتبار خوبی برخوردار است، اما در نهایت برای افراد داخل ایران همیشه پرداخت هزینه‌ها به دلار کار دشواری هست.

شاپیفای  Shopify

سایت شاپیفای برای انتخاب سریع و بدون معطلی نام یک برند می‌تواند پشنهاد مناسبی به نظر برسد. شاپیفای چندین دهه هست که در زمینه تجارت الکترونیکی فعالیت دارد و به قول معروف برای خود نامی بهم زده است. بزرگترین ویژگی این سایت سرعت بالا در پیشنهاد نام می‌باشد.

با دادن اطلاعات اولیه به موتور جستجوگر شاپیفای در چند ثانیه نام‌های مختلف برای شما به نمایش در می‌آید، اما از مشکلات این سایت اکثراً پیشنهاد نام‌های دو کلمه‌ای است. همه می‌دانیم که هر چه یک نام تجاری کوتاه‌تر باشد در جلب نظر مشتری مؤثرتر خواهد بود.

ابزار پیشنهاد نام برند shopify

Brandroot

این سایت نام برند را براساس کلمات کلیدی که خودتان به آن می‌دهید، پیشنهاد می‌دهد، اما هزینه انتخاب یک نام خوب در آن کمی بالاست. با پرداخت 2000 دلار شما می‌توانید زیباترین و بهترین نام را در اختیار داشته باشید. البته سایت‌های دیگری هستند که این کار را برای شما خیلی ارزان‌تر و گاهاً رایگان انجام می‌دهند.

سایت پیشنهاد نام برند   brandroot

Wix

این سایت در حال حاضر یکی از بهترین‌ها سایت‌ها در این زمینه می‌باشد. این سایت بر اساس کلماتی که به آن می‌دهید به همراه حوزه فعالیتی خود، بیش از 100 اسم در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از بین آن‌ها نام مورد پسند خود را انتخاب کنید. کاری که در دکتر ویز نیز به راحتی می‌توانید با کارشناسان ما در این خصوص مشورت کنید.

سایت پیشنهاد نام برند wix

مزایای سایت پیشنهاد نام برند

برند برای هر کسب و کاری بسیار حائز اهمیت است. بر همین اساس همه به دنبال ثبت یک برند هستند. کسب و کارها با داشتن یک برند تجاری برای خود هویت می‌سازند. مزایای سایت پیشنهاد نام برند به دسته کلی تقسیم می‌شود؛ اول راحتی انتخاب نام برای همه، دوم بستری برای مقایسه نام برندهای مختلف.

هر نام برندی در اولین قدم باید مخاطب را به سمت خود جذب کند. یک برند را می‌توان مانند یک دوست یا فرد قابل اعتماد یا بالعکس، فردی غیرقابل اطمینان و بدخلق در نظر گرفت. هر کسب و کاری باید خود را جای مشتریانش بگذارد و ببیند برندی که او را صدا می‌زند قابل اعتماد است یا خیر.

صدای برند چیست، شاید آشناترین صدایی باشد که همه به دنبالش هستند. پس اولین مزیت یک برند خوب جلب اعتماد مخاطبانش است. از میان سایت‌های پیشنهاد نام برند، سایت دکتر ویز نیز مانند سایر سایت‌های معتبر این زمینه را برای همه فراهم می‌کند. هزینه پرداخت در آن یا بسیار کم یا در مواردی رایگان خواهد بود.

از طریق یک سایت معتبر برای انتخاب نام برندتان می‌توانید مطمئن باشید که از رقبای خود متمایز هستید.

معایب سایت پیشنهاد نام برند

سایت پیشنهاد نام برند در کنار همه مزایای ریز و درشتی که دارد متأسفانه دارای معایبی نیز هست. با توجه به استقبال گسترده‌ای که در دهه‌های اخیر از این سایت‌ها شده، امکان انتخاب نام‌های مشابه و نزدیک به هم بسیار بالا رفته است. این مسأله به ضرر برندهای تازه تأسیس تمام می‌شود. اسامی که در تلفظ و شکل ظاهری بسیار شبیه به برندهای شناخته شده هستند در این روزها افراد را سردرگم کرده است.

با روی کار آمدن هوش مصنوعی، این امکان برای همه وجود دارد که خودشان به راحتی نامی برای برند خود انتخاب نمایند. از جنبه‌های نوآوری در کار این مقوله به ضرر کسب و کارها خواهد بود.

گذشته از همه این معایب، این سایت‌ها گاهاً هزینه‌های هنگفتی را دربر دارند. به دلیل کمبود سایت‌های مشابه در ایران هزینه‌ سایت‌های خارجی به دلار محاسبه می‌شود که این خود معضل دیگری در این مسیر خواهد بود. با شناخت درست نسبت به سایت‌های داخلی، بهترین انتخاب قطعاً آن‌ها هستند.

معایب سایت پیشنهاد نام برند

جمع‌بندی

سایت پیشنهاد نام برند به کمک کسب و کارها آمده است تا بتوانند براساس نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهند، درست‌ترین و تأثیرگذارترین انتخاب را در این زمینه داشته باشند. ابزار پیشنهاد نام برند شامل وب‌سایت‌هایی می‌شود که به وسیله کلمات کلیدی اصلی که در اختیارش قرار می‌گذارند نامی منحصر به فرد برای برند پیشنهاد می‌دهد.

آگاهی از برند در مرحله قبل از برندسازی قرار می‌گیرد. شناخت لازم جهت پیشبرد اهداف بلندمدت به واسطه انتخاب یک نام بامفهوم و ساخت برند اختصاصی برای هر شرکت تجاری یا کسب و کارهای خرد و کلان از مسائل شایان ذکر در حوزه بازار کار است. برخی از سایت‌های پیشنهاد نام برند هزینه بردارند، و این امر افراد را در انتخاب یک نام متناسب با کسب و کار خود و مرتبط با حوزه فعالیتی دلسرد می‌کند.

با همه‌ی این تفاسیر، استفاده از تجارب انسانی افراد ماهر در این زمینه، می‌تواند گزینه‌ی بهتری نسبت به هوش مصنوعی و سایت‌ها باشد؛ ما در دکتر ویز برای تمامی مراحل از مشاوره‌ی آغاز یک کسب و کار تا برند سازی و فروش، همراه شما عزیزانیم.

سوالات متداول


هر شرکتی برای ثبت شدن نیاز به یک اسم دارد تا آن را از دیگر شرکت‌ها متمایز نماید. برند، یک محصول یا خدمات را از سایر محصولات مشابه با آن جدا می‌کند.

بعد از انتخاب نام برند باید وب‌سایت خود را راه بیاندازید و به فکر رونق آن باشید. گسترش دامنه کاری باید در برنامه کاری شما قرار بگیرد.

هر چه یک نام کوتاه‌تر و گویاتر در مورد معرفی کسب و کار خود باشد، بیشتر در اذهان مشتریان ماندگار می‌شود. همین امر از عوامل تأثیرگذار بر روی رونق یک کسب و کار است.

 

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان