کار تولیدی در خانه چیست؟ + مزایا و معایب

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

کار تولیدی در خانه یکی از پرطرفدارترین راه‌های کسب درآمد در ایران و حتی بسیاری از کشورهای دیگر است. این کار که به نام مشاغل خانگی هم شناخته می‌شود، به این معنی است که برای کار کردن نیازی به رفتن خارج از محیط خانه ندارید. به بیانی دیگر، کار خانگی به کسب‌وکاری اطلاق می‌شود که در خانه انجام شده و درواقع، دفتر کار شما در محیط زندگی شماست.

در این روزها، کسب درآمد از این روش بسیار رایج است و افراد زیادی برای کار در منزل اقدام کرده و درآمدهای زیادی هم به جیب می‌زنند. ما در این مقاله، به بررسی این نوع کار، مزایا و معایب آن می‌پردازیم. اگر شما هم قصد دارید که یک کار تولیدی در خانه را راه‌اندازی کنید، تا انتهای این مقاله را مطالعه فرمایید.

مزایای کار تولیدی در خانه

بعد از اینکه با کار تولیدی خانگی آشنا شدید، نوبت  به آن می‌رسد که مزایای آن را هم بدایند. همان‌طور که می‌دانید، این نوع کار مزایای بسیار زیادی دارد که موجب شده است که افراد زیادی به آن روی بیاورند. در ادامه، مهم‌ترین مزایای استفاده از کار تولیدی در خانه را مشاهده می‌کنید. با انواع کسب و کار آشنا شوید .

کارهای تولیدی در خانه

آزادی بیشتری دارید

یکی از مهم‌ترین و بهترین مزایا کار در منزل این است که شما آزادی بسیار زیادی دارید. این آزادی به هر شکلی قابل‌مشاهده است. برای مثال، شما می‌توانید هر زمان از شبانه‌روز که خواستید، کار خود را انجام دهید. هر ساعتی که مغز شما بازدهی بیشتری دارد، کار خود را پیش ببرید. علاوه بر این، شما در کار تولیدی در خانه می‌توانید میز کار و محیط کاری خود را به هر شکلی که دوست دارید بچینید. حتی این آزادی در اختیار شما قرار دارد که با هر لباسی که راحت‌تر هستید، کارهای خود را انجام دهید.

زمانی برای رفت‌وآمد نیاز ندارید

نکته دیگری که باعث می‌شود کار تولیدی در خانه یکی از مشاغل پرطرفدار باشد این است که در این نوع مشاغل، شما نیازی به رفت‌وآمد تا محل کار ندارید. ازآنجاکه محیط کار شما در منزل خود شماست، به‌راحتی در عرض چند دقیقه به محل کار خود می‌رسید. ازاین‌رو، زمان شما در مسیرهای رفت‌وآمد هدر نخواهد رفت.

هزینه‌های شما کاهش می‌یابد

وقتی شما نیازی به رفت‌وآمد به محل کار خود در بیرون از خانه نداشته باشید، طبیعتاً هزینه‌ای هم برای آن پرداخت نخواهید کرد. از سوی دیگر، اکثر کارهای خارج از منزل به سرمایه‌های زیادی برای شروع کار نیاز دارند. مثلاً هزینه‌ای برای اجاره دفتر یا محل کار، هزینه‌های مربوط به امکانات رفاهی دفتر و… در کارهای خارج از منزل وجود دارند. درصورتی‌که کار تولیدی در خانه نیازی به هیچ یک از این هزینه‌ها ندارد و شما می‌توانید با کمترین هزینه‌ها، فقط مواد اولیه و اصلی آن را خریداری نمایید.

کیفیت زندگی شما را افزایش می‌دهد

مزیت دیگری که کار تولیدی در خانه نسبت به کار خارج از منزل دارد این است که شما بهتر از قبل زندگی خود را بگذرانید. برای کار خارج از منزل، شما مجبور هستید که مدام به محل کار رفت‌وآمد کنید. این در حالی است که در کار تولیدی در خانه چنین چیزی وجود ندارد. ازآنجاکه در این کسب‌وکار شما می‌توانید برنامه کاری خود را تنظیم کنید، وقت شما هم برای پرداختن به خانواده و حتی اوقات فراغت، بیشتر خواهد شد. همچنین می‌توانید با آرامش بیشتری غذای خود را میل کنید که این باعث سلامتی بیشتر شما هم می‌شود.

معایب کار تولیدی در خانه

همان‌طور که مشاهده کردید، کار تولیدی در خانه مزایای بسیار زیادی برای فرد دارد. این مزایا برای خود کارکنان، خانواده آنها و حتی میزان درآمد آن‌ها را شامل می‌شود. از طرف دیگر، هر کاری معایب خود را دارد که کار در منزل هم از این قاعده مستثنی نیست و حتی بهترین کار تولیدی در منزل هم برخی معایب دارد. در ادامه این مقاله، برخی از معایب این نوع کار را برای شما عزیزان بررسی می‌کنیم تا درصورتی‌که قصد شروع این کار را دارید، از همه جوانب آن آگاه باشید.

”]

تمرکز کاهش می‌یابد

ازآنجاکه در کار تولیدی در خانه مزاحمت‎های بسیاری برای شما ایجاد می‌شود، احتمال اینکه بتوانید تمرکز خود را بالا نگه دارید، کار بسیار دشواری است. در کارهایی که در منزل انجام می‌شوند، حواس‌پرتی‌های بسیاری برای شما ایجاد می‌شوند؛ برای مثال، شاید فرزند شما گریه کند، یا تلفن زنگ بخورد، یا مهمان برای شما می‌آید. همه این اتفاقات باعث می‌شوند که کار در منزل را برای شما سخت کنند. به‌این‌ترتیب، شما نمی‌توانید تمرکز کافی داشته باشید و باعث کاهش عملکرد شما می‌شود.

بهترین کار تولیدی در منزل

مرز بین کار و زندگی زندگی تغییر می‌کند

برنامه داشتن در کار تولیدی در خانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر شما در وقت کار کردن و زندگی روزمره خود برنامه مناسبی نداشته باشید، این احتمال وجود دارد که مرز بین کار کردن و زندگی کردن شما به هم می‌خورد. این امر، باعث بروز ناراحتی و حتی استرس در فرد می‌شود. پس همیشه تلاش کنید برای کارهای خود در منزل، برنامه درستی داشته باشید.

ارتباطات کاری شما کاهش می‌یابد

وقتی شما مدام در محیط خانه کار می‌کنید، موجب می‌شود که با سایر افراد هم‌نظر و هم‌سوی خود ارتباطی نداشته باشید. اگر در بیرون از خانه باشید، می‌توانید همکاران خود را ملاقات کرده و با آن‌ها درمورد همه امور، مشورت کنید. اما در کار تولیدی در خانه این ویژگی وجود ندارد. شما قادر به ملاقات هیچ‌یک از کارفرمایان و یا همکاران خود نیستید.  در مورد کار گروهی بیشتر بدانید.

بهره‌مند نشدن از مزایای کار

عیب دیگری که کار کردن در منزل دارد این است که از بسیاری از مزایایی که در کار خارج از خانه دارید، محروم خواهید شد. برای مثال، در محل کار خارج از منزل از بیمه برخوردار خواهید بود، درحالی‌که در کار تولیدی در خانه هیچ بیمه‌ای به شما تعلق نخواهد گرفت.

کارهای تولیدی در خانه

تا اینجا با برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب کارهای تولیدی در منزل آشنا شدید. حالا وقت آن رسیده است تا درباره این کارها اطلاعت بیشتری کسب کنید. کار تولیدی، یکی از پرطرفدارترین کارهایی است که می‌توانید در منزل خود راه‌اندازی کنید. اگر شما هنری را آموخته‌اید یا تخصص خاصی دارید، می‌توانید با پرداخت هزینه کم، این کار را شروع کنید. از کار تولیدی در خانه می‌توان به عروسک‌سازی، ساخت وسایل تزئینی، نقاشی روی سطح، ساختن کیف، خیاطی و… اشاره کرد. با شغل های پردرآمد خانگی آشنا شوید.

کار تولیدی خانگی

کلام آخر

کار تولیدی در خانه از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار است و شما می‌توانید در کمترین زمان، کسب‌وکار خانگی خود را راه‌اندازی کنید. ازآنجاکه در حال حاضر هزینه اجاره دفتر در سطح شهر و شروع کار بسیار پرهزینه می‌باشد، کار در منزل به یکی از محبوب‌ترین کارها تبدیل شده است. اگر شما هم قصد شروع و راه‌اندازی کسب‌وکار خود در منزل را دارید، می‌توانید با کمترین هزینه این کارها را شروع و هنر و تخصص خود را به سایرین عرضه کنید.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان