ایده ناب شغل با درآمد میلیونی با سرمایه کم برای آقایان روستایی

شغل پردرآمد با سرمایه کم در روستا
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

با توجه به متمرکز بودن امکانات رفاهی، اقتصادی و تفریحی در شهرهای بزرگ، مردم میل زیادی به زندگی کردن در شهرهای بزرگ دارند. در واقع دسترسی به بهترین و بالاترین امکانات موجود، بزرگترین دغدغه مردم در عصر حاضر است. همچنین مردم روستا برای دست یافتن به درآمدهای بالاتر، زندگی راحت ‌تر و استفاده بهتر از منابع و امکانات موجود، به شهرهای همجوار خود مهاجرت می‌کنند.

این در حالی است که بخش اعظم محصولات اصلی مصرفی انسان به دست روستاییان کشاورز تولید می‌شود. در برابر چنین کارآمدی وسیعی، مهاجرت به شهرها به عنوان یک معضل بزرگ مطرح شده است. اگر جوانان بتوانند با اجرای ایده های پولساز در روستا (کارهای زود بازده در روستا یا ایجاد شغل در روستا) به درآمد قابل توجه خود دست پیدا کنند، به فکر مهاجرت نخواهند بود. با ما همراه باشید تا ایده‌های با درآمیلیونی در روستا را با شما به اشتراک بگذاریم.

ایده عملی پولسازی

چرا کارآفرینی در روستا اهمیت دارد؟

شغل اکثر مردمی که در روستاها زندگی می‌کنند، کشاورزی و دامپروری است که کمی درباره این موضوع در  مقاله تعریف شغل و انواع شغل ها صحبت کردیم. می‌توان گفت بخش اعظم میوه‌جات، سبزی‌جات و گوشت مصرفی شهرنشینان توسط روستاییان تأمین می‌شود.

اگرچه امروزه متخصصین دست به راه‌اندازی واحدهای تولیدی و کشاورزی‌ با روش‌های نوین زده‌اند اما این روش‌های جدید هنوز پاسخگوی تمام نیازهای مردم نیستند. در این بین اگر مردمی که در روستاها زندگی می‌کنند، بتوانند به روش‌های برتر کشاورزی، باغداری و دامپروری دست پیدا کنند، با علاقه بیشتری این فعالیت‌ها را مدیریت خواهند کرد.

با توجه به پیشرفت جوامع و استفاده از امکانات آنلاین، مردم روستا نیز به واحدهایی نیاز دارند تا در داخل روستا بتوانند نیازهای آنلاین خود را برطرف کنند. اگر چنین واحدهایی در روستاها وجود نداشته باشد، مردم مجبور می‌شوند برای دستیابی به امکانات و رفاه، به شهرها مهاجرت کنند. به همین خاطر اهمیت راه ‌اندازی شغل پردرآمد با سرمایه کم برای آقایان مورد توجه قرار گرفته است.

اگرچه در بسیاری از روستاهای کشورمان، جوانان پرانرژی و بانشاط توانسته‌اند مراکز کافی‌نت، خدمات فروش و تعمیر تلفن همراه، مکانیکی و … را راه‌اندازی کنند اما هدف از کارآفرینی روستایی، دستیابی تمام روستاهای کشور به امکاناتی از این دست است. طرح های کارآفرینی در روستا یا طرح درآمدزایی در روستا به چه صورتی است؟ ایجاد شغل در روستا به چه صورتی است؟

برای مشاوره کسب و کار کلیک کنید

 

در واقع اگر کارآفرینی روستایی مورد توجه بیشتر مردم قرار بگیرد، مردم روستا هم از تمام امکانات موجود در شهرها بهره گرفته و می‌توانند با خیال راحت به فعالیت‌های خود مشغول باشند. حتی برخی از جوانانی که در شهرها نتوانسته‌اند شغل پردرآمد در روستا یا درآمد میلیونی در روستا (کارهای زود بازده در روستا) برای خود دست‌و‌پا کنند، می‌توانند با استفاده از تسهیلات کارآفرینی روستایی، کسب ‌و کار مستقل خود را راه‌اندازی کرده و افراد دیگری را نیز مشغول به فعالیت کنند.

این امر، یک چشم‌انداز دست نایافتنی نیست؛ در حال حاضر جوانان بسیاری توانسته‌اند در روستاها به کارآفرینی بپردازند و سهم بزرگی از بازار هدفشان را به خود اختصاص دهند.

به همین خاطر انتشار اطلاعات در این زمینه می‌تواند جرقه‌های دیگری در ذهن سایر جوانان ایجاد کند تا آنها هم بتوانند به کسب‌وکار مستقل و پردرآمد خود در روستا بپردازند. البته به غیر از جوانان، هرکسی که بخواهد می‌تواند از فرصت‌های کارآفرینی روستایی و ایده های پولساز در روستا استفاده کند.

اهمیت ایجاد کارآفرینی در روستا

بازار هدف کسب ‌و کارهای روستایی کجاست؟

شاید بازار فروش محصولات تولیدی توسط روستاییان کارآفرین جای سؤال داشته باشد. شاید برخی‌ها تصور کنند که محصولات تولیدی روستایی ممکن است مشتری یا خریدار آنچنانی نداشته باشد. این دغدغه کاملاً به‌جا و مناسب است. وقتی بازار، فروش و مشتری در کار نباشد، خدمات تولیدی هرچقدر هم باکیفیت انجام شوند، نتیجه خاصی در پی نخواهند داشت.

اما این دغدغه نه در کارآفرینی روستایی، بلکه در راه ‌اندازی هر کسب‌ و کار تازه ‌ای اهمیت پیدا می‌کند. ممکن است این مورد در کارآفرینی‌های شهری حتی استرس بیشتری در دل مدیران استارت ‌آپ‌ها ایجاد کند. پس با بررسی‌های اصولی، در نظر گرفتن تمام جوانب فعالیت و مشورت با افراد متخصص می‌توان به راه‌حل‌های کارآمدی دست پیدا کرد. نوک پیکان هر کسب‌وکاری، قسمت بازاریابی و فروش آن است. اگر بازاریاب‌ ها و فروشنده‌های نهایی بتوانند مشتری‌های هدف محصول خود را پیدا کنند، این دغدغه به ‌صورت کامل برطرف خواهد شد. برای این کار بهتر است در ابتدا بدانیم مراحل بازاریابی چیست؟

بازار هدف محصولات و خدمات روستایی می ‌تواند شامل خدمت‌رسانی به مردم روستا، روستایان همجوار، مردم شهرها یا حتی بخش صادرات کشور باشد. محصول شما بسته به پتانسیل اقتصادی که دارد، باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و در بهترین بازار موجود عرضه شود.

پیشرفت در روستا

اگر ایده های پولساز در روستا یا ایده های ناب روستایی برای خدمت ‌رسانی به مردم خود روستا باشد، در این ‌صورت باید فعالیتی انتخاب شود که بسیار مورد نیاز این افراد باشد. همچنین شما می‌توانید محصولات تولیدی خود را به مردم شهرها بفروشید. به‌هرحال بخش بازاریابی و فروش به بررسی و دقت نیاز دارد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت باشید این است که مطمئناً بازارهای بسیاری برای استقبال از محصول و خدمت شما وجود دارد؛ فقط شما باید آن بازارها را پیدا کنید و چه بهتر که قبل از شروع فعالیت بتوانید به این بازارها دسترسی پیدا کنید. آن‌گاه با اطمینان از نتیجه کار خود می‌توانید با انرژی بیشتری تلاش کنید. با کار تولیدی در خانه آشنا شوید.

شناسایی بازار هدف کسب‌وکارهای روستایی

آیا هر کسی می ‌تواند در روستاها کارآفرینی کند؟

اگرچه ایده های پولساز در روستا بیشتر برای جوانان مطرح می‌شود، اما در واقع هیچ محدودیتی برای افراد دیگر نیز ندارد. افراد با هر سن و سال و هر جنسیتی می ‌توانند کارآفرینی روستایی را مبنای فعالیت اقتصادی خود قرار دهند.

در بین کارآفرینان روستایی موفق، مردان و زنان بسیاری وجود دارند که توانسته‌اند با تکیه بر دانش و علاقه خود تولیدی‌های موفقی را راه ‌اندازی کرده و افراد زیادی را نیز در سود کار خود به صورت مستقیم یا غیرمستقیم سهیم کنند.

لیست مشاغل روستایی پردرآمد می‌تواند هم برای مردمی باشد که هم ‌اینکه در روستا زندگی می‌کنند و هم برای افرادی باشد که قبلاً به شهرها مهاجرت کرده‌اند. این افراد می‌توانند در پی فرصت‌های بهتر شغلی به روستای خود بازگشته و فعالیت مفیدتر با درآمدتر بالاتر را انجام دهند.

را‌ههای درآمد روستا (راههای درامد در روستا یا درآمد میلیونی در روستا) تنها منحصر به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و باغداری نیست. خوشبختانه امروزه با پیشرفت جوامع و روش‌های تولیدی و خدماتی برتر، مردم می‌توانند فعالیت‌های بسیار متنوع ‌تری را استارت بزنند.

برای مشاوره کسب و کار کلیک کنید

 

اما هر فرد باید علاقه، امکانات و سرمایه خود را در نظر گرفته و براساس آن فعالیت موردنظر خود را انتخاب کند. در این بین بانک‌های مختلف، جهاد کشاورزی و سایر سازمان ‌های مربوطه نیز وام‌های خوبی را برای لیست مشاغل روستایی پردرآمد ارائه می‌کنند که می‌تواند مشکل کمبود سرمایه افراد را برطرف کند.

همچنین اسپانسرهای زیادی نیز وجود دارند که می‌توانند ایده های پولساز در روستا یا ایده های ناب روستایی را پشتیبانی کرده و در نهایت از درصدی از سود آن بهره ‌مند شوند. البته اگر فرصت جذب سرمایه آزاد وجود داشته باشد، گرفتن وام آخرین گزینه برای کارآفرینان خواهد بود.

فرصت های شغلی در روستا ها

نمونه‌های موفق کارآفرینی روستایی

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، افراد بسیار زیادی توانسته‌اند با استفاده از ایده های پولساز در روستا و یا راه اندازی کسب و کار خانگی به موفقیت‌ مالی و شغلی برسند. از جمله نمونه کارآفرینی در روستا (نمونه های کارآفرینی در روستا) می ‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کارآفرینی جوان اصفهانی در تولید انبوه گوشت بوقلمون

پس از خشک شدن قنات یکی از روستاهای توابع اصفهان، یک خانواده خوش‌ذوق به‌جای تمرکز بر محدودیت‌های کمبود آب در روستا، به فکر راه‌اندازی یک کسب‌وکار افتادند که به نسبت کشاورزی و دامداری آب کمتری لازم داشته باشد. یکی از جوانان این خانواده در نهایت توانست با بررسی ایده های پولساز در روستا به فکر پرورش بوقلمون بیفتد.

”]

وی توانست در روستای برزآباد کوهپایه کار خود را با 300 جوجه بوقلمون آغاز کند. شرایط و فضای نگهداری از جوجه‌ها را نیز در محوطه خانه روستایی خود فراهم کرده بود. در نهایت این جوان با تأکید بر ویژگی‌های برتر گوشت بوقلمون به نسبت سایر گوشت‌های مصرفی مردم، توانست بازار هدف بزرگی برای خود پیدا کرده و به درآمد قابل توجهی از این کار برسد.

  • کارآفرینی روستایی در شیراز با خدمات گردشگری

احتمالاً شما هم نام عباس برزگر را شنیده‌اید که توانسته است با تبدیل کردن خانه روستایی خود به یک مکان گردشگری برای توریست‌های خارجی، به موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا کند. آقای برزگر با تکیه بر پتانسیل‌های گردشگری استان فارس و رفت‌وآمد گردشگران جهانی در این منطقه، توانست هم به رونق گردشگری کشور کمک شایانی کند و هم خود و سایر افراد روستا را از درآمد بسیار بالای این کار بهره‌مند کند.

  • کارآفرینی روستایی با تلاش هفت زن و ایجاد 35 شغل در یک روستا

در روستاهای اطراف شهرستان کمیجان استان مرکزی، هفت زن روستایی تصمیم گرفتند تا به محدودیت‌های شغلی منطقه خود پایان دهند. ایشان توانستند با ایجاد یک تعاونی روستایی، اطلاعات لازم برای ایده های پولساز در روستا را مورد بررسی قرار دهند تا بدانند در اقلیم خود، چه فرصت‌های کارآفرینی وجود دارد. در پی تلاش این زنان 35 شغل ایجاد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به بیش از 20 کارگاه تولید قارچ، توزیع نشاء گیاهان دارویی، تولید انواع ترشیجات و …. اشاره کرد.

ایجاد و کارآفرینی در روستا

30 ایده عملی پولساز در روستا

ایده های پولساز در روستا بسیار زیاد هستند و در شرایط مختلفی قابل اجرا هستند. هرکس می‌تواند با توجه به شرایط اقلیمی منطقه خود، ایده‌های متناسب با آن شرایط را انتخاب کرده و آن‌ها را به مرحله اجرا درآورد. در اینجا به‌صورت مختصر 30 ایده عملی و پولساز روستایی را به شما معرفی می‌کنیم تا دید گسترده‌تری نسبت به کارآفرینی روستایی پیدا کنید. کارهای که می‌شود در روستا انجام داد؟

درصورت علاقه به هریک از این ایده‌ها، می‌توانید بررسی‌های گسترده خود را در مورد آن آغاز کنید و ببینید آیا در محل زندگی شما قابل اجرا هستند یا خیر. اگر شرایط شما برای چند مورد از ایده‌های زیر مناسب باشد، می‌توانید پس از بررسی‌های لازم، مناسب‌ترین آن‌ها را برای راه‌اندازی انتخاب کنید. این ایده‌ها به قرار زیر هستند:

ایده عملی پولساز در روستا

1. تولید محصولات ارگانیک

با توجه به تولید انبوه و همه‌جانبه محصولات غیرارگانیک و مضر برای سلامتی انسان، استقبال جوامع مختلف از محصولات ارگانیک بسیار افزایش یافته است. در جامعه ایرانی نیز، هر روز فرهنگ خرید محصولات ارگانیک بیشتر جای خود را باز می‌کند. شما می‌توانید با تولید میوه، سبزی یا هر محصول طبیعی و ارگانیک دیگر، بازار فروش خوبی در شهر و روستا برای خود ایجاد کنید.

2. پرورش گل و گیاهان خانگی

اگر مکان مناسب و نسبتاً بزرگی در روستا را در اختیار داشته باشید، می‌توانید به پرورش گل و گیاهان خانگی و آپارتمانی مشغول شوید. مردم شهرنشین برای خلاصی از آلودگی‌های ناشی از حمل ‌و نقل به نگهداری گیاهان خانگی روی آورده‌اند. شما می‌توانید این گیاهان را در روستا تولید کرده و به عمده ‌فروشان گل در شهرها بفروشید و از یکی از ایده های پولساز در روستا کسب درامد کنید.

3. تولید خوراک حیوانات مزرعه

معمولاً دام‌ها از یونجه خشک، سویا، استخوان ماهی، ذرت، علوفه هیدروپونیک، گندم، جو، بادام‌زمینی، برنج و امثال این موارد تغذیه می‌کنند. شما می‌توانید با راه‌اندازی یک تولیدی خوراک دام و سایر حیوانات مزرعه، کسب‌وکار خوبی را ایجاد کنید.

تولید خوراک حیوانات مزرعه از جمله ایده های پولساز در روستا است که باید به‌ صورت گسترده اجرا شود و سود قابل توجهی را نیز ایجاد کند. هر حیوان در مزرعه خوراک مخصوصی دارد. شما می‌توانید با خرید تجهیزات تولید، پاستوریزه کردن، غنی کردن و بسته ‌بندی کردن این مواد شروع کنید.

4. پرورش قارچ

قارچ یک ماده پروتئینی قوی است که در سبد غذایی اکثر خانه‌ها وجود دارد. مصرف قارچ برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه گوشت و سایر محصولات پروتئینی ضروری است. اگرچه تولیدی‌های قارچ بسیار زیادی به‌ صورت گسترده و محلی در داخل کشور وجود دارند، اما قارچ یک خوراک مصرفی است و هنوز جا برای تولید آن در کشور بسیار زیاد است. قارچ همیشه جزو ایده های پولساز در روستا و حتی شهرها بوده است.

5. تولید عسل باکیفیت

تولید عسل طبیعی در سال ‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تولید عسل کار چندان دشوار و هزینه‌ بری هم نیست. شما در کنار سایر فعالیت‌های روستایی دیگر، می ‌توانید به تولید عسل مرغوب هم مشغول شوید. بازار هدف مناسب برای عسل‌های باکیفیت همیشه وجود دارد.

6. تولید نارگیل

نارگیل یکی از میوه‌های گرمسیری است که در برخی از مناطق کشورمان نیز قابل پرورش است. شما می‌توانید در صورت داشتن شرایط آب‌وهوایی مناسب برای تولید نارگیل در محل زندگی خود اقدام کنید. برای اینکه بدانید این ایده چقدر قابلیت اجرا دارد، می‌توانید با یک فرد متخصص که در این مورد اطلاعات دقیقی داشته باشد، مشورت کنید.

7. تولید مربا، آبمیوه و سایر فرآورده‌های میوه‌ای

باغداران هرساله میوه‌های پادرختی خود را به کارخانه‌های تولید فراوری میوه دوردست ارسال می‌کنند. اگر شما بتوانید تجهیزات فرآوری میوه را در داخل روستاها فراهم کنید، کشاورزان و باغداران محصولات خود را برای فرآوری به دست شما می‌سپارند. آن‌گاه شما می‌توانید با یک بازاریابی مناسب، برای فروش آبمیوه، مربا، کمپوت و سایر فرآورده‌های میوه‌ای خود اقدام کنید.

ایده های عملی پولساز در روستا

8. پرورش بلدرچین

اخیراً مردم به خواص گوشت و تخم بلدرچین پی برده‌اند. به‌ خصوص مردم به دنبال تخم تازه بلدچین برای رشد بچه‌های خود هستند. پرورش جوجه بلدرچین و فروش تخم آن به‌صورت جداگانه در محیط روستایی، می‌تواند سود زیادی برای شما داشته باشد.

9. پرورش خرگوش

پرورش خرگوش خوراکی یا تزئینی هزینه چندانی ندارد. شما حتی می‌توانید در یک حیاط خلوت یا یک محیط کوچک روستایی هم به پرورش خرگوش مشغول شوید. خرگوش یکی از منابع تأمین پروتئین در کشورهای دیگر است. شما می‌توانید بعد از پیشرفت در این کار، به بخش صادرات این حیوان وارد شوید و از یکی از ایده های پولساز در روستا، درآمد زیادی کسب کنید.

10. تولید فرآورده‌های لبنی

اگر بتوانید انواع مغازه در روستا یا بهترین مغازه در روستا فراورده لبنی مانند ماست، پنیر، کشک و … تولید کنید یا فرآورده‌های لبنی روستاییان را خریداری کرده و سپس آن‌ها را در شهرها به فروش برسانید، سود بسیار خوبی را کسب خواهید کرد. البته اگر خودتان تولید کننده اصلی باشید، سود بسیار بیشتری خواهید برد و از لیست ایده های پولساز در روستا یک کار عالی را انتخاب کرده‌اید.

11. تولید ادویه ‌جات

ادویه‌ جاتی مانند فلفل سیاه و فلفل قرمز، کاری، آویشن، زردچوبه، دارچین و …. به‌ صورت بسیار گسترده توسط افراد در پخت‌وپز مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر بتوانید مواد اولیه این ادویه‌ها را تهیه کنید، در محیط روستایی خود می‌توانید آن‌ها را آماده و بسته‌ بندی کنید. سپس ادویه ‌جات بسته ‌بندی خود را به فروشگاه‌ ها ارائه دهید.

12. آموزش کشاورزی پیشرفته به روستاییان

اگر اطلاعات کشاورزی سطح بالایی داشته باشید، می‌توانید این اطلاعات را در دسترس کشاورزان قرار دهید تا محصولات بهتری را تولید کنند. آن‌گاه در برابر این آموزش، هزینه آموزشتان را از کشاورزان دریافت کنید و از ایده های پولساز در روستا به نفع خود استفاده کنید.

13. پرورش شترمرغ

شترمرغ هم دیگر پرنده‌ای است که استفاده از گوشت، تخم و پوست آن مورد توجه قرار گرفته است. شما می‌توانید با کسب اطلاعات پرورش این پرنده، کارآفرینی خود را در محیط روستایی شروع کنید.

14. پرورش ماهی

پرورش انواع ماهی در روستاها بسیار راحت است. شما می‌توانید در صورت وجود آب کافی، حوضچه ‌های پرورش ماهی را در روستای خود ایجاد کنید. ماهی یک خوراک مصرفی است و بازار خوبی برای آن وجود دارد. ایده پرورش ماهی جز ایده های پولساز در روستا است.

15. برپایی اردوگاه‌های روستایی

اگر روستای شما از فضا و منابع طبیعی زیبایی برخوردار است، می‌توانید با فراهم کردن امکانات اردو و فضای اختصاصی کافی، برای جذب گردشگر اقدام کنید. البته به‌غیر از گردشگران، مردم شهر و دانش ‌آموزان هم می‌توانند برای تفریح به اردوگاه شما مراجعه کنند. فقط کافی است اطلاع‌رسانی خوبی انجام دهید.

16. کاشت چای

کاشت بوته‌های چای هم بسته به شرایط آب‌وهوایی و اقلیمی منطقه شما می‌تواند یکی از ایده های پولساز در روستا باشد.

17. تولید زعفران

امروزه پرورش زعفران حتی در داخل خانه‌های مسکونی و در فضاهای بسیار کوچک هم قابل انجام است. اگر شما بتوانید این کار را به‌صورت گسترده در روستا انجام دهید، سود بسیار خوبی از این کار خواهید برد.

18. تولید پسته

خوشبختانه علم کشاورزی به‌حدی پیشرفت کرده است که تولید هر محصولی را ممکن کرده است. شما می‌توانید در زمین‌های کشاورزی روستایی خود در هرجای ایران، به تولید پسته بپردازید و سود عالی از آن کسب کنید.

19. عرضه تخم‌مرغ های محلی سالم

یکی از ایده های پولساز در روستا نگهداری از مرغ‌های تخم‌گذار و عرضه تخم‌مرغ‌های محلی به شهرنشینان است. این کار از دیرباز رایج بوده، اما امروزه اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

20. ساخت‌ و ساز روستایی

ارائه مصالح به روستاییان برای ساخت خانه‌، مرغداری، گاوداری، انبار علوفه و ….. نیز جزو ایده های پولساز در روستا است.

21. انبارهای سرد روستایی

اگر با یک انبار سرد (سردخانه) اشتغال زایی در روستا ایجاد کنید، کشاورزان میوه ‌های آخر فصل خود را به شما خواهند داد. آن‌گاه شما می‌توانید در فصل دیگر آن میوه‌ها را از سرما خارج کرده و با قیمت بالاتر عرضه کنید.

22. فروش کود و بذر به کشاورزان

کشاورزان برای تهیه کود و بذر به شهرها مراجعه می‌کنند. با راه‌اندازی مراکز عرضه کود و بذر در روستا، دیگر روستاییان از شما خرید خواهند کرد.

23. اقامتگاه‌های بومگردی

اگر خانه، کلبه یا محل بلااستفاده ‌ای در روستا دارید، می‌توانید آن را به یک اقامتگاه بومگردی تبدیل کرده و از پذیرش مهمان و گردشگر، سود خوبی کسب کنید.

جذب توریست خارجی

24. برگزاری کلاس‌های آموزشی متعدد برای روستاییان

شما می‌توانید با برگزاری کلاس‌های مهارت ‌های زندگی، آشپزی، تولید محصولات خاص و …. برای زنان و مردان روستایی، درآمد روستایی خوبی برای خود ایجاد کنید.

25. تولید صنایع دستی روستایی

تولید صنایع‌دستی روستایی مانند سبد از دیرباز مورد توجه بخش گردشگری و صادرات کشور بوده است که هم‌اینک هم بازار خوبی دارد.

26. تولید و فروش لباس‌های محلی

تولید و فروش لباس‌های محلی هر منطقه روستایی برای گردشگران بسیار جذاب است. شما می‌توانید یا خود این لباس‌ها را تولید کنید و یا از زنان محلی که خیاطی این‌گونه لباس‌ها را بلد هستند، کمک بگیرید.

27. تعمیرات ماشین‌ آلات کشاورزی

ماشین ‌آلات کشاورزی زود به زود تعمیر می‌خواهند و کشاورزان هربار آن ‌ها را برای تعمیر به شهرها می‌برند. اگر شما در داخل روستا تعمیرگاه این ماشین ‌آلات را ایجاد کنید، هم کار کشاورزان را راحت می ‌کنید و هم خود درآمد خوبی کسب خواهید کرد.

28. بسته‌ بندی انواع آجیل

شما می‌توانید آجیل‌های خام کشاورزان را به‌صورت مستقیم خریداری کرده و خود بوداده و بسته‌بندی کنید. بازار فروش آجیل هم همیشه پربار است و می‌تواند سود قابل توجهی را نصیب شما کند.

29. تولید انواع آرد

اگر بتوانید تجهیزات تولید آرد گندم، جو، ارزن، ذرت و …. را در داخل روستا فراهم کنید، با خرید این محصولات به‌صورت مستقیم از روستاییان و تبدیل آن‌ها به آرد، کارآفرینی کنید.

30. فروش محصولات روستاییان به‌ صورت اینترنتی

اگر دانش دیجیتال ‌مارکتینگ را بلد باشید، می‌توانید تمام محصولاتی که عنوان شد را به‌ صورت اینترنتی به سراسر کشور عرضه کنید و بابت فروش هریک از تولیدکنندگان پورسانت دریافت کنید. در این‌صورت نیازی هم به انبار و سرمایه نخواهید داشت.

برای مشاوره کسب و کار کلیک کنید

 

کلام پایانی:

شاید برای خیلی ازافراد پیدا کردن ایده های پولساز درروستا سخت به نظر بیاید اما با خواندن این مقاله می‌توانید با 30 شغل پولساز و پر درامد آشنا شوید؛ علاوه‌بر این ده‌ها ایده های پولساز در روستا وجود دارد. شما می‌توانید جهت مشاوره کسب و کار روستایی با مشاوره کارآفرینی دکتر ویز با پشتیبان مجموعه تماس حاصل نمایید تا بتوانیم به راحتی به شما کمک کنیم.

 

سؤالات متداول:

  1. با سرمایه 20 میلیون در روستا چه کسب و کاری راه اندازی کنم؟

برای شروع کسب و کار در ابتدا بهتر استبه علایق و امکاناتی که دارید توجه کنید سپس بین ایده های معرفی شده یکی را شروع کنید.

    2. آیا  ایده اقامتگاه بومگردی، ایده پولسازی  در روستا است؟

ایده‌های بومگردی از سال‌ها پیش و از سایت ایر بی اند بی آمده است. شما می‌توانید خانه خود را در اختیار گردشگران قرار دهید و در ازای آن امکانات مبلغی دریافت کنید.

3. آیا بسته بندی زعفران را می‌تونم برای صادرات شروع کنم؟

برای صادرات ابتدا باید آموزش‌های لازم را ببینید و بعد وارد بازار صادرات شوید و کسب درآمد کنید.

 

 

دیدگاه‌های شما

29 دیدگاه دربارهٔ «ایده ناب شغل با درآمد میلیونی با سرمایه کم برای آقایان روستایی»

  1. سلام وقت بخیر آیا با ۸۰ملیون میشه در روستا خرازی زد روستا بالغ بر ۱۰۰۰ خانوار است راهنمایی کنید ممنون

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      لطفا با مشورین حرفه ای دکتر ویز با شماره 88505785 در تماس باشید.

  2. سلام.من ایده های خییلی نابی دارم فقط احتیاج به یک مشاوره با کارخونه های ریسندگی و بافندگی دارم.می تونید کمکم کنید؟ خودم ساکن روستا هستم و یسری بسترهای مناسب تو روستا شناسایی کردم که نمی دونم از کجا باید شروع کنم.

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      دوست عزیزم با مشاورین دکتر ویز برای دریافت راهنمایی تخصصی با شماره 88505785 در تماس باشید.

  3. حسن پیوست از جائینک بوشهر

    سلام حقیر در روستای جائینک هستم که در بخش ساحلی ازتوابع استان بوشهر هست وسرمایه حدوددومیلیاردتومان هست اما درانجام چه کاری انجام دهم به نتیجه ای نرسيده ام راهنمایی فرمائیدوزمینی حدود۴۵۰مترمربع هم دارم اگرامکان حضوری هم برقرارشود بهتراست

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      سلام و درود. به شما پیشنهاد می کنیم با مشاورین کسب و کار دکتر ویز با شماره 88505785 در تماس باشید.

  4. سلام من تو روستا زندگی میکنم تو نزدیک خونه باغ و زمین کشاورزی دارم به نظر شما چه کار انجام بدم خوبه

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      سلام و عرض احتراملطفا با شماره 88505785 با مشاورین ما تماس بگیرید و راهنمای بخواهید.

  5. با سلام
    عذر میخوام من خیلی دلم میخواد ی کاری واسه خودم راهاندازی کنم اما متاسفانه نمیدونم چیکار باید بکنم ما زمین کشاورزی و آب داریم ولی برق گاز نداریم داخل مزرعه مزرعه ما ثعب و العبور هست لطفا اگه میشه راهنمایی کنید

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      سلام و درود پیشنهاد می کنم برای نیازسنجی و آنالیز و تحلیل بیشتر با مشاورین حرفه ای دکتر ویز با شماره 88505785 تماس بگیرید.

  6. سلام خیلی ممنون از پیشنهاداتتون چرا به کارهای صنعتی اشاره نمیکنید ساخت فنس برای حصار کشی تولید ادوات سبک تولید تیرچه وبلوک

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      سلام دوست عزیز چشم بررسی می کنیم و در آپدیت های بعدی اضافه می شود.

  7. صمد النجق

    این کارهایی که میگین در امدش خیلی کمه وزمان بر واز دستمزد ماهانه کارگر کمتر میشه

  8. سلام من یک نویسنده ام تو روستا هم هستم چگونه برای خودم کار پیدا کنم ؟

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز(با مدیریت دکتر پدرام)

      از طریق اگهی های مرتبط با جذب محتوانویس. سرچ بزنید.

  9. ممنون از ایده های خوبتون اما گوشت خرگوش حرامه پس نمیشه خرگوش خوراکی پرورش داد

  10. شکوفه ایوبی

    سلام کارشما ارزنده هست چقدر خوب می‌شد یک تیم درست کنید اعزام بشن به روستاها کسیکه تمایل دارد تولید داشته باشه یا کسب وکاری ایجاد کنه تیم شما اعزام به آن روستا وبرای آنها راه اندازی کنه وتیم پشتیبانی کنه برای عرضه به بازار از محصولاتی که تولید می‌کنند در عوض درصدی تا دوسال مشارکت داشته باشند از سود خالص آنها اینطور واقعا کار شما به نتیجه میرسه در غیر اینصورت معادله با داشتن فرمول درست باز طرف خسته میشه پرها میکنه

  11. بهنام حسن پور

    تشکر ازایده های خوب شما من همیشه علاقه زیادی داشتم برای کاردرروستا.لطفادرمورد پرورش طیور وگلخانه بیشتر راهنمایی کنید

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز(با مدیریت دکتر پدرام)

      با مقالات بعدی سایت همراه باشید.

  12. تشکر بسیار عالی بود …بنده انشاالله قصد دارم کارافرینی در روستایم انجام دهم با علمی که از این سایت خوندم چون کاندید شورا ثبت نام کردم و شورا ثبت نامی کم داریم انشاالله حتما روستایم را به سوی پیشرفت و درامد زدایی مردمم کمک خواهم کرد

  13. خوبه امامشکل بیشتر روستایی ها تامین سرمایه اولیه وگرفتن وام هست ….چون در محیط آزاد بزرگ شدن حوصله رفتن دنبال وام گرفتن رو ندارن چون منابعی که وام میدن ایراد بنی اسرائیلی میگیرن ‌و حتما باید پارتی داشته باشی که وام بگیری نصفش صرف گرفتن خود وام میشه …رشوه .شیرینی .دست خیر ..وهزینه یک ماه دوغ وکره وروغن ومرغ محلی واسه رابط….کلا دیگه عطایش را به لقایش میبخشن

    1. بله قطعا هر کاری سختی‌های خاص خود را دارد اما در نظر داشته باشید که افراد موفق امروز کسانی هستند که این سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و برای تک‌تک چالش‌های‌شان راه حل مناسبی پیدا کرده‌اند

  14. این ایده ها به درد ۵۰ سال پیش یا روستا های زیر صد نفر جمعیت می خوره
    الآن هرکس تو کشاورزی روستایی به حرف کسی گوش نمیده و مواد خودشو خودش تأمین می کنه

    1. البته همین الان هم طبق اطلاعات تیم مشاوره ما بسیاری از افراد با همین ایده‌ها درآمدزایی می‌کنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان