0 تا 100 سوشیال سیگنال (Social Signal) به‌همراه تاثیر ان روی کسب وکار های اینترنتی

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

شاید اولین سوالی که با شنیدن سوشیال سیگنال برای شما پیش می‌آید، این است که سوشیال سیگنال چیست و چگونه می‌تواند بر کسب‌ و کار اینترنتی ما تاثیر داشته باشد؟ در این مقاله تصمیم داریم اطلاعاتی را در رابطه با social signal در اختیار شما قرار دهیم تا به خوبی با این مسئله و تاثیراتی که دارد، آشنا شوید؛ بنابراین اگر از علاقه‌مند به چنین موضوعاتی هستید، ادامه‌ متن را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

پیش از هر چیزی باید بدانید که سوشیال سیگنال در واقع به مجموع اقداماتی گفته می‌شود که کاربران و مخاطبان شبکه‌های اجتماعی در قبال سایت شما انجام می‌دهند. توجه داشته باشید منظور از اقداماتی که گفته می‌شود، در واقع همان لایک کردن، کامنت گذاشتن، اشتراک گذاری پست‌ها، ریتوییت کردن و اموری از این دست است که همگی تاثیر مثبتی نیز دارند و به موفق شدن سایت شما کمک می‌کنند.

امروزه شبکه‌های اجتماعی با توجه به جایگاهی که پیدا کرده‌اند، تنها مورد استفاده برای تفریح و سرگرمی نیستند و افراد از آن‌ها در زمینه‌های دیگر به ‌ویژه رونق کسب‌ و کار استفاده می‌کنند. این موضوع چنان مورد توجه قرار گرفته است که شاهد رشد چند برابری فروش برخی از کسب‌وکارها بوده‌ایم.

با توجه به چنین موضوعاتی، شاهد آن هستیم که گوگل نیز تغییراتی را در این راستا در نظر بگیرد. این موتور جست‌وجو تصمیم گرفته است که سوشیال سیگنال یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را نیز در نظر بگیرد و از تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو برای موفقیت کسب‌وکارها استفاده کند.

سوشیال سیگنال (Social Signal)

چه ارتباطی میان سوشیال سیگنال و گوگل وجود دارد؟

بدون شک می‌دانید که گوگل یک موتور جست‌وجو است که محتواهای مورد نیاز شما را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد. در این راستا نباید از تاثیر جستجوگرها غافل شد؛ چرا که جستجوگرها می‌توانند کیفیت محتوا را رقم بزنند. توجه داشته باشید که موتورهای جستجو نیز رتبه‌دهی می‌شوند و رتبه آن‌ها بر اساس تعداد مرتبه اشتراک‌گذاری URL در صفحات مشخص می‌شود؛

یعنی اگر شما یک لینک در شبکه اجتماعی را مشاهده کردید و از طریق آن به سایت، رجوع داده شدید و سایت تعیین ‌شده را مشاهده کردید، رتبه سایت بالا خواهد رفت و از آن‌جایی که گوگل به دنبال نمایش گذاشتن محتواهای محبوب است، صفحه‌ای که بیشترین بازدید را دارد در دید همگان قرار می‌دهد.

این موضوع تاثیر بالایی بر کسب‌وکار افراد خواهد داشت و میزان فروش را برای یک کسب‌وکار و حرفه بالا خواهد برد. مثالی که می‌توان در رابطه با همکاری گوگل و سوشیال سیگنال زد، همکاری بین گوگل و توییتر است. پس از شروع همکاری توییتر و گوگل، موتور جستجو گوگل در نتیجه‌ جستجوهای خود، توییت‌های مرتبط را نیز به نمایش می‌گذارد. توجه داشته باشید که این موضوع اهمیت social signal توییتر بر گوگل را نشان می‌دهد که سبب موفقیت می‌شود. جهت آموزش توییتر می توانید مقاله ” آموزش توییتر : 16 تکنیک از برندینگ شخصی تا کسب‌ و کارها ” را مطالعه نمایید.

سوشیال سیگنال چگونه بر سئو سایت تاثیر می‌گذارد و چرا اهمیت دارد؟

هر چه سوشیال سیگنال یک سایت قوی‌تر باشد، نشان می‌دهد که سایت مورد نظر از مدیریت قوی‌تر و بهتری برخوردار است؛ به نوعی می‌توان گفت سایت با سوشیال سیگنال قوی، URL با ارزشی دارد و نشان می‌دهد که URL آن سایت توسط کاربران بیشتری به اشتراک گذاشته شده است، چرا که بدون شک محتواهای آن، محتواهای سرگرم‌کننده و مفید بوده‌اند.

توجه داشته باشید در social signal در واقع یک مطلب و محتوا به اشتراک گذاشته می‌شود و سپس به سبب لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری، محتوا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، چرا که حتما چنین محتوایی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

گوگل نیز دقیقا به دنبال چنین چیزی است به نوعی با چنین توضیحاتی می‌توان گفت نقش سوشیال سیگنال بر سئو نیز همانند سوشیال سیگنال شبکه‌های اجتماعی است؛ به طوری که این موتور جستجو در تلاش به اشتراک گذاشتن محتواهای خوب و با کیفیت خود است. پس اگر به دنبال کسب یک رتبه خوب برای سایت خود هستید، از تاثیر social signal بر موفق شدن غافل نشوید و از آن بهره ببرید.

نقش سوشیال سیگنال بر کسب ‌و کارهای تازه چیست؟

اگر شما به‌تازگی برای خود یک کسب‌وکار راه‌اندازی کرده‌اید و به دنبال آن هستید که در آن زمینه به موفقیت برسید، نباید از تاثیر شبکه‌های اجتماعی غافل شوید. امروزه شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که استفاده از چنین شبکه‌هایی بیشتر شده، چرا که تاثیر مستقیمی بر موفق شدن افراد داشته است. همچنین این موضوع را نیز فراموش نکنید که اگر شما فعالیت خوب و مناسبی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، می‌توانید در موتورهای جستجو گوگل نیز رتبه مناسبی به دست آورید و کسب‌وکار خود را در آن فضا با تولید محتواهای مناسب نیز بهبود بخشید.

نقش سوشیال سیگنال بر کسب‌وکار

سوشیال سیگنال را از کدام سایت‌ها دریافت کنیم؟

اگر به دنبال آن هستید که social signal مناسبی را دریافت کنید، در ادامه لیستی را در اختیارتان قرار خواهیم داد تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. توجه داشته باشید که لیستی که در ادامه در اختیارتان قرار می‌گیرد، طبق آمار جمع‌بندی شده است و این جمع‌بندی طبق آمار که از کل جهان به دست آماده و در واقع معتبرترین شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آیند.

فیس‌بوک

بدون شک فیس‌بوک یکی از اولین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود که توانست تغییر و انقلاب بزرگی را میان شبکه‌های اجتماعی به بار آورد. همچنین این شبکه اجتماعی یکی از معتبرترین سایت‌ها برای دریافت social signal شناخته می‌شود. البته لازم به ذکر است که این شبکه نسبت به گذشته، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، اما همچنان در صدر لیست معتبرترین شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود.

توییتر

طبق آن‌چه در متن گفته شد، گوگل و توییتر با یکدیگر توافق داشته‌اند و از همین جهت این شبکه، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دریافت سوشیال سیگنال به حساب می‌آید. همچنین لازم است بدانید که این شبکه ‌یکی از شبکه‌های اجتماعی جذاب و پرترافیک است که مخاطبان بسیاری دارد.

یوتیوب

بدون شک یوتیوب که یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌ها برای انتشار ویدیو به حساب می‌آید، نقش قابل‌توجهی بر social signal خواهد داشت. شما می‌توانید با منتشرکردن ویدیوهای حرفه و کسب‌وکار خود در این فضا، لایک، کامنت و بازدید بیشتری را جذب کنید و راه‌های رسیدن به موفقیت را به سرعت پشت سر بگذارید. پیشنهاد میکنیم برای آشنای بیشتر با این شبکه اجتماعی مقاله ” یوتیوب چیست؟ | یوتیوبر کیست؟ ” را مطالعه نمایید.

اینستاگرام

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی شناخته شده به حساب می‌آید که امروزه کمتر کسی است که این شبکه اجتماعی را نشناسد. توجه داشته باشید که هر چه شما تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، می‌توانید در زمینه social signal موفق‌تر عمل کنید؛ برای مثال می‌توانید از طریق پست و استوری هایی که در صفحه خود قرار می‌دهید، ترافیک مناسبی را برای سایت‌تان به دست آورید.

دریافت سوشیال سیگنال از سایت های مختلف

پینترست

شاید تا به حال این اسم را نشنیده باشید، اما باید بدانید که پینترست نیز یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد توجه گوگل است که شما می‌توانید با قرار دادن عکس‌های مناسب در آن، شرایط ایندکس شدن به سایت خود و بالا رفتن رتبه آن را بهتر کنید؛ بنابراین بی‌توجه از کنار این شبکه اجتماعی نگذرید و آن را دست کم نگیرید.

لینکدین

اگر از دسته افرادی محسوب می‌شوید که از طریق اینترنت و فضاهای مجازی به کسب‌وکار مشغول هستید، بهتر است در لینکدین برای خود یک پروفایل و حساب کاربری داشته باشید. این شبکه اجتماعی در تلاش است تا کسب‌وکار شما را رونق بخشد و شما را به موفقیت برساند.

توجه داشته باشید که این شبکه‌، یک شبکه معتبر محسوب می‌شود که می‌توانید social signal مناسبی را از طریق آن به دست آورید. در این بخش شما را با 6 مورد از وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی که می‌توانید از طریق آن سوشیال سیگنال مناسبی را تهیه کنید، آشنا کردیم. شما می‌توانید با توجه به توضیحاتی که از هر یک در اختیارتان قرار گرفت، شبکه‌ی مناسبی را تهیه کنید و از طریق آن در کسب‌وکار خود تغییراتی را به وجود آورید. همچنین می توانید خدمات مدیریت لینکدین دکتر ویز را مشاهده کنید.

اگر شما هم از کاربران شبکه‌ های مجازی هستید، هشتگ‌ ها شاید برای شما مبهم و غیر ضروری به نظر برسد. اما برای ارتباطات آنلاین استفاده از آن‌ها بسیار لازم و ضروی به نظر می‌ رسد. برای اطلاعات بیشتر مقاله کاربرد هشتگ را مطالعه کنید

چگونه در موضوع social signal موفق عمل کنیم؟

شبکه‌های نام برده شده شرایطی را در اختیار شما قرار می‌دهند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید این مسیر را با موفقیت بیشتری سپری کنید. برای مثال شما باید سعی کنید، روزانه یک پست که برروی آن لوگو و نام برند شما وجود دارد را آپلود کنید یا از عکس و ویدیوهایی استفاده کنید که مربوط به حوزه فعالیت شما هستند.

تمام این موارد سبب می‌شوند که مخاطبان و کاربران بیشتری را جذب کنید و بتوانید جایگاه مناسبی را نیز به دست آورید. در کنار انجام کارهای گفته‌شده، به نظر کاربران خود نیز گوش دهید و از انتقاد و پیشنهادهای آن‌ها استقبال کنید. این موضوع می‌تواند تاثیر چشمگیری در روند کاری شما داشته باشد و مسیر را به گونه‌ای رقم بزند که کاربران بیشتری را برای شما به دست آورد.

social signal موفق

جمع‌بندی

در آخر باید گفت که سوشیال سیگنال یکی از مهم‌ترین پارامترها محسوب می‌شود که بر رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو نیز تاثیر دارد و استفاده و بهره‌گیری از آن می‌تواند بر سئو سایت شما و سپس بر موفقیت شما در کسب‌وکار تاثیر داشته باشد؛ بنابراین از اهمیت آن غافل نشوید. در این مقاله سوشیال سیگنال و راه‌های موفقیت در آن را برای شما ارائه دادیم تا بتوانید با استفاده از آن در کسب‌وکار خود موفق شوید.

برخی از سوالات رایج:

1. سوشیال سیگنال را از کدام سایت ها میتوان دریافت کرد؟

1. توییتر
2. فیسبوک
3. یوتیوب
4. اینستاگرام

2. چگونه می توان در سوشیال سیگنال موفق بود؟

راه های زیادی برای موفقیت در سوشیال سیگنال وجود دارد. اما کارهای ساده ایی چون به اشتراک گذاشتن روزانه ی پست ها و ارتباط مناسب و موثر با مخاطبان به دیده شدن شما کمک می کند.

3. سوشیال سیگنال چیست؟

سوشیال سیگنال درواقع به مجموعه اقداماتی گفته می شود که کاربران و مخاطبان در سایت یا صفحات مجازی انجام می دهند. برای مثال انتشار پست و لایک و کامنت گذاشتن را سوشیال سیگنال می گویند.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان