#هشتگ چیست؟ 24 اصول هشتگ گذاری | هشتگ چگونه کار میکند؟

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

اگر شما هم از کاربران شبکه‌های مجازی هستید، هشتگ‌ ها شاید برای شما مبهم و غیر ضروری به نظر برسد. اما برای ارتباطات آنلاین استفاده از آن‌ها بسیار لازم و ضروی به نظر می‌رسد و دانستن اینکه چگونه از آن‌ها استفاده کنیم بسیار مهم است. علاوه بر این استفاده از هشتگ‌ ها می‌تواند جالب هم باشد.

در توئیتر، علامت هش ( # ) کلمات یا گروهی از کلمات را که به دنبال آن می‌آیند، به یک لینک قابل جست‌و‌جو تبدیل می‌کند. این قابلیت این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا متن را سازمان‌دهی کنیم و بتوانیم موضوعات بحث را بر اساس کلمات کلیدی آن دنبال کنیم. برای مثال اگر می‌خواهید درباره بازاریابی یا ابزار‌های آن پستی را قرار دهید بهتر است عبارت #بازاریابی را در متن خود قرار دهید تا به موضوعات بازاریابی متصل شوید. با کلیک بر روی کپی هشتگ های پر بازدید می‌توانید تمام پست‌هایی که درباره آن موضوع در یک بازه زمانی  صحبت کرده‌اند، را ببینید.

استفاده گسترده از هشتگ در توئیتر شکل گرفت ولی بعد‌ها به سایر پلتفرم‌های اجتماعی نیز راه یافت. در سال 2007، کریس مسینا، بلاگر و توسعه دهنده، در توئیتی به توئیتر پیشنهاد داد که توئیتر شروع به گروه‌بندی موضوعات با استفاده از علامت هش کند.

توئیتر در ابتدا این ایده را رد کرد. اما در اکتبر 2007، شهروندان روزنامه نگار با پیشنهاد Messina به استفاده از هشتگ SanDiegoFire# برای به‌روز‌رسانی اطلاعات در مورد آتش سوزی‌های جنگلی در سن دیگو شروع کردند. عمل هشتگ زدن به طول انجامید.

اکنون کاربران و برند‌های لوکس تجاری برای پوشش رویداد‌های جدی سیاسی و مباحث سرگرمی  از هشتگ  یکسانی استفاده می‌کنند. با نکاتی که در ادامه مطرح خواهیم کرد شما هم می‌توانید به اندازه یک فرد حرفه‌ای از هشتگ‌ها استفاده کنید.

تاریخچه هشتگ

هشتگ چیست و هشتگ چگونه کار میکند؟

هشتک چیست؟ هشتگ در واقع برچسبی برای محتوا است. استفاده از هشتگ کمک می‌کند تا کسانی که به یک موضوع خاص علاقه‌مند هستند‌، به سرعت محتواهای مربوط را در همان موضوع پیدا کنند. هشتگ‌ها بیشتر در رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هشتگ‌ ها از توییتر شروع شدند. پیشنهاد می شود مقاله ” هشتگ های پربازدید توییتر ” را مطالعه کنید.

اما اکنون می‌توانید از هشتگ‌ ها در پلتفرم‌های اجتماعی دیگر مانند Instagram ، Facebook ، Pinterest و +Google استفاده کنید. هرکسی که محتوایی را در موضوعی مربوط به اشتراک می‌گذارد، می‌تواند برچسب هشتگ را به پیام خود اضافه کند. از این تکنیک می توان در پینترست مارکتینگ نیز استفاده نمود.

کسان دیگری که در جستجوی آن موضوع هستند، می‌توانند برای یافتن پیام‌های موجود در همان بستر اجتماعی، آن برچسب را جستجو کنند. هشتگ‌ ها فقط به اخبار و رویداد‌های بزرگ محدود نمی‌شوند. بازاریابان مشاغل کوچک هم روش‌های ابداعی برای استفاده از هشتگ‌ ها را کشف کرده‌اند.

چگونه از هشتگ استفاده کنیم؟(اصول هشتگ گذاری)

کاربرد هشتگ
دکترویز

چگونه هشتگ بسازیم ؟ استفاده از هشتگ کار بسیار آسانی است. فقط باید تکنیک‌های کوچکی را درباره آن‌ها رعایت کنیم. تمام هشتگ‌ها باید بعد از علامت هشتگ بیایند.

از چه کاراکتر‌هایی می‌توان در هشتگ استفاده کرد؟

استفاده از کاراکتر فاصله (space) امکان‌پذیر نیست. حتی اگر هشتگ‌ های شما شمل چندین کلمه است باید همه آن‌ها را در یک گروه قرار دهید. اگر می‌خواهید بین کلمات تفاوت قائل شوید و نمی‌توانید آن‌ها پشت‌سر‌هم بنویسید، از خط فاصله بلند استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر می‌خواهید بازاریابی نوین را در هشتگ خود قرار دهید می‌توانید آن را به صورت #بازرایابی_مدرن بنویسید. اعداد را می‌توانید به کار ببرید اما استفاده از علائم نگارشی مانند نقطه، ویرگول، علامت سوال یا تعجب، گیومه و مانند این‌ها مجاز نیست.

به یاد داشته باشید که علامت @ به کل کار دیگری را انجام می‌دهد و نقشی متفاوت دارد. معمولا از این علامت برای پیام دادن به یک شخص یا اکانت خاص در توئیتر به کار می‌رود. البته ممکن است افراد از اسامی افراد مشهور بعد از هشتگ استفاده کنند. ولی اگر می‌خواهید به شخص خاصی دسترسی مستقیم داشته باشید، از هشتگ استفاده نکنید.

نکته جالبی در مورد هشتگ این است که هیچ لیست از پیش تعیین شده‌ای برای هشتگ‌ها وجود ندارد. شما می‌توانید به آسانی هشتگی جدید به وجود بیاورید و اگر کسی قبلا از آن استفاده نکرده باشد، شما آن هشتگ را اختراع کرده‌ید!

ابراز لحن و احساسات با استفاده از هشتگ

فراتر از سازمان‌دهی ساده پست‌ها یا توئیت‌های شما، هشتگ‌‌ ها می‌توانند نوع حالات شما را هم ابراز کنند. همچنین شما می‌توانید در یک پست از چند هشتگ هم استفاده کنید. البته سعی کنید در هر توئیت از یک تا سه هشتگ استفاده کنید و در استفاده از آن‌ها حدود را نگذرانید.

استفاده از هشتگ‌ها برای نشان دادن حالت‌هایی مانند طعنه‌زدن یا شوخ‌طبعی امری متداول در بین کاربران است. گاهی اوقات هشتگ‌هایی را می‌بینید که بسیار متداول نیستند و یا تعداد کمی از آن‌ها وجو دارد. در چنین شرایطی می‌توانید روی هشتگ‌هایی که در کنار آن قرار دارد کلیلک کنید و توئیت‌های مشابه را مشاهده کنید.

معنی هشتگ چیست

کسب و کار‌ها و بازاریابی

بسیاری از برند‌های بسیار بزرگ، دارای اکانت توئیتر هستند. برخی از آن‌ها تصمیم می‌گیرند هشتگ‌ مخصوصی را برای تبلیغات خود داشته باشند. برای بسیاری از کمپین‌ها نیز هشتگی خاص در نظر گرفته می‌شود. اگر می‌خواهید از هشتگ‌ ها در کسب و کار خود استفاده کنید، چند نکته را در ادامه مرور می‌کنیم که برای شما جالب خواهد بود.

  • جمع‌آوری و تلفیق تمام پست‌ها و توئیت‌های شما در یک حساب کاری: سعی کنید یک حساب کاربری برای کسب و کار خود راه‌اندازی کنید و یا این کار را به یکی از کارمندان خود بسپارید تا به جای شما این کار را انجام دهد. بدین ترتیب، مخاطبان شما می‌توانند همه پست‌های شما را در یک مکان مشاهده کنند.
  • از هشتگ های مرتبط استفاده کنید: توجه داشته باشید که رقبای هم‌صنف شما از چه هشتگ‌ هایی استفاده می‌کنند. شما نیز سعی کنید از همان هشتگ‌ها هم استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که افرادی که به دنبال محصول یا خدمتی در حوزه شما هستند، شما را نیز در بین آن هشتگ‌ ها پیدا کنند.
  • با روند‌ها و هشتگ‌های داغ هم‌سو باشید: حواس‌تان به این که چه هشتگ‌هایی در چه مقطع زمانی بسیار استفاده می‌شوند باشد. البته این موضوع را مد نظر داشته باشید که از هشتگ‌های بی ارتباط با کسب و کار خود به هیچ وجه استفاده نکنید. استفاده از هشتگ‌ های نامربوط باعث می‌شود تا شما به ‌عنوان اسپمر در اینستاگرام شناخته شوید و این موضوع ممکن است به اعتبار شما لطمه وارد ‌کند.
  • هشتگ اختصاصی خود را بسازید: اگر می‌خواهید یک هشتگ برای یک رویداد یا کمپین داشته باشید حتما از هشتگی استفاده کنید که قبلا کسی آن را به کار نبرده باشد. به تمام کسانی هم که پست‌ها و توئیت‌های مرتبط دارند یادآوری کنید تا از این هشتگ استفاده کنند. همچنین مطمئن شوید تا این هشتگ را به اندازه کافی پروموت کنید. هشتگ شما باید در عین دارا بودن اطلاعات، کوتاه هم باشد. این روش در راه اندازی کمپین تبلیغاتی نیز به شما کمک زیادی میکند
  • از هشتگ آسان و ماندگار در ذهن استفاده کنید: هشتگ‌ها را تا حد امکان کوتاه نگه دارید. مخصوصاً در مورد توئیتر که در آن محدودیت تعداد کاراکتر‌ قابل استفاده وجود دارد، بسیار مهم است. بهتر است که هشتگ مورد استفاده یک کلمه، عبارت یا مخفف قابل درک باشد.
  • استفاده از هشتگ‌های پیشنهادی: در بعضی از شبکه‌های اجتماعی، به طور خودکار به شما هشتگ‌هایی پیشنهاد می‌شود که از آن‌ها می‌توانید استفاده کنید. همچنین می‌توانید خودتان به صورت دستی هم این کار را انجام دهید.

هشتگ‌هایی که طولانی هستند، تلفظ آن‌ها سخت است و یا به خاطر سپردن آن‌ها دشوار است، استفاده از آن برای افراد نیز سخت خواهد بود. در صورت استفاده از عبارتی کوتاه و قابل به خاطر سپردن کسی آن را اشتباه نمی‌گیرد.

  • یک جرقه ایجاد کنید: برای ویروسی شدن و پخش بیشتر هشتگ خود می‌توانید یک مسابقه ایجاد کنید. کاربران اگر بدانند که ممکن است یک جایزه دریافت کنند، اشتیاق بیشتری برای حرف زدن درباره کمپین شما و یا به اشتراک گذاشتن مطلب شما خواهند داشت.

پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر بازاریابی ویروسی ” بازاریابی ویروسی (Viral Marketing) چیست ” را مطالعه کنید.

اگر می‌خواهید هشتگ‌های شما برای تمام کاربران قابل مشاهده باشند حتما دقت کنید تنظیمات دیده شدن آن‌ها را روی حالت عمومی قرار دهید.

قواعد و اصول هشتگ گذاری

توئیتر یک لیست از تمرینات عملی برای استفاده از هشتگ‌ها در نظر گرفته که بسیار مفید است. ما در این‌جا سه نکته اساسی برای همه کاربران را بررسی می‌کنیم:

  1. دقیق باشید: اگر از یک هشتگ برای پیوستن به یک بحث استفاده می‌کنید، حتما هشتگ را دقیق و مرتبط با موضوع تعریف کنید. همچنین استفاده از هشتگ‌های عمومی و مبهم مثل #سلامت و یا #نظرات نتایج مطلوبی را به همراه ندارند.
  2. هشتگی آسان انتخاب کنید: هشتگ‌ها هم مانند لینک‌ها در صورت استفاده بی‌ربط و یا بیش از حد حالت اسپم پیدا می‌کنند. در توئیتر یا فیسبوک استفاده از بیش از سه هشتگ توصیه نمی‌شود. اما در اینستاگرام یا واین می‌توانید هشتگ‌های بیشتری نیز به کار ببرید. یک نکته بسیار مهم این است که نباید در یک پست از هشتگ‌های تکراری استفاده کرد. زیرا استفاده دوباره #زاید و اضافی خواهد بود.
  3. محتوای خوب ارائه دهید: توئیتی که فقط حاوی هشتگ است، نه تنها گیج‌کننده بلکه کسل کننده هم خواهد بود. اگر تویئت شما به سادگی خوانده شود، “# خوشبخت” ، پیروان شما هیچ تصوری از آنچه شما درباره آن صحبت می‌کنید، ندارند. در این‌گونه توئیت‌ها، اصولا مطلب مفیدی هم به مکالمات اضافه نمی‌شود.

روش هشتگ گذاری در اینستاگرام

نحوه استفاده از هشتگ‌ هایی که در حال حاضر وجود دارند

به جای ایجاد هشتگ اختصاصی خود، بعضی اوقات می‌خواهید در مورد موضوعی که یک هشتگ از قبل برای آن وجود دارد، وارد بحث شوید. شما می‌توانید آن هشتگ را در جایی (معمولاً در انتهای) توئیت توئیتر یا سایر پلتفرم‌های اجتماعی اضافه کنید. با این کار، محتوای خود را در رابطه با همان موضوع به اشتراک می‌گذارید.

با افزودن هشتگ به محتوای خود، شما در واقع می‌گویید “سلام، من می‌خواهم در این بحث شرکت کنم.” و سایر علاقه‌مندان به آن موضوع محتوای شما را خواهند دید.

چه وقتی که از هشتگ استفاده نکنیم؟

از آلوده کردن متن به وسیله هشتگ‌ها خود‌داری کنید. این موضوع با استفاده از هشتگ‌های مختلف در یک پیام واحد اتفاق می‌افتد.. معمولا وجود بیش از دو هشتگ در یک پیام، خواندن آن متن را دشوار می‌کند.

یکی از عادت‌های بد مرسوم در استفاده از هشتگ‌ها، به کار بردن هشتگ‌های غیرمرتبط برای دیده شدن بیشتر است. همیشه اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با هشتگ مورد استفاده ارتباط موضوعی و معنایی دارد. در غیر این صورت، افراد ممکن است شما را به دلیل اسپم بودن گزارش دهند و همچنین این کار، اعتبار شما را از بین می‌برد.

کاربرد هشتگ

از هشتگ‌ ها همان‌طور که گفته شد در بسیاری از موارد استفاده می‌شود. هشتگ‌ها می‌توانند در فضای کسب‌وکار‌ها برای تبلیغات، ترویج و پروموت کردن رویداد‌ها استفاده شوند.

همچنین هشتگ‌ها می‌توانند در کاربرد‌های سیاسی، گزارشات و یا فعالیت‌های اجتماعی استفاده‌ای بی‌نظیر داشته باشند. از جمله آن‌ها می‌توان به حمایت از حیوانات و محیط زیست، مخالفت با نژاد‌پرستی و یا ظلم به قشری خاص و همچنین ترویج یک الگوی رفتاری مناسب در اجتماع اشاره کرد.

آیا هشتگ فقط برای شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارد؟

راستش را بخواهید هشتگ در ابتدا برای وب سایت‌ها و دسته‌بندی مطالب وبلاگی بود اما رفته‌ٰرفته در شبکه‌های اجتماعی گسترش پیدا کرد و جالب است بدانید که استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی محبوبیت بیش‌تری نسبت به وب سایت‌ها پیدا کرد. شاید یکی از علل محبوبیت هشتگ‌ در شبکه‌های اجتماعی، سهولت آن برای دسته بندی مطالب بوده باشد.

به طور کلی هشتگ‌ها تاثیر بالایی در میزان دیده شدن مطالب شما دارند اما استفاده بیش‌ازحد از هشتگ‌ها مشکلاتی هم به‌همراه دارد. مهم‌ترین مشکل استفاده بیش‌ازحد هشتگ‌ها این است که تاثیر آن‌ها کم می‌شود. برای مثال اگر در اینستاگرام بیش ‌از حد معمول هشتگ بزنید تاثیر آن‌ها توسط اینستاگرام کم می‌شود.

بسیاری از کسب‌وکارها برای بیش‌تر شدن سعی می‌کنند از هشتگ‌های ترند و روز استفاده کنند که اتفاقا این موضوع به بازدید بیش‌تر نیز منجر می‌شود اما اصلی‌ترین مشکل این کار آن است که شما نمی‌توانید با این کار مخاطب هدف خود را به‌دست بیاورید. قطعا شما هشتگ می‌زنید تا مخاطبان، بیش‌تر شما را می‌بینند اما با استفاده از هشتگ‌های غیرمرتبط صرفا بازدیدتان را افزایش می‌دهید و نمی‌توانید مخاطبان باکیفیتی جذب کنید.

چگونه می‌توان از هشتگ‌ها برای بازاریابی استفاده کرد؟

این روزها دیگر هشتگ‌ها از قدرت زیادی در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، اینستاگرام یا حتی اخیرا فیس بوک برخوردار هستند. این هشتگ‌ها تنها یک سنبل و یا سبک اطلاع رسانی نیستیند بلکه دارای کاربردهای بازاریابی بسیاری‌اند. شما می‌توانید از ثاثیرات مثبتی که هشتگ‌ها در بازاریابی دارند استفاده‌های بی‌شماری کنید. حال اگر قصد انجام اینکار را دارید ولی اطلاعات چندانی در این خصوص در اختیار ندارید با خواندن ادامه این بخش از مقاله میتوانید به سوالات موجود در ذهن خود پاسخ دهید.

  • استفاده از هشتگ‌ها در کمپین‌‌های بازاریابی

شما می‌توانید این روزها به راحتی و با استفاده از هشتگ‌های صحیح کمپین‌های بازاریابی مورد علاقه خود را پیدا کنید. نکته ای که شاید در خصوص یکی از بهترین ویژگی‌های هشتگ ندانید این است که امروزه دیگر شرکت‌های بزرگ از هشتگ‌ها برای متحد کردن علاقه‌مندان به خود استفاده می‌کنند.  با استفاده از این روش دیگر این کمپین‌ها در همه سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی به ارحتی پیروان خود را میبایند. در واقع هشتگ‌ها کمک می‌کنند تا این کمپین‌ها در نوع  برقراری ارتباط بین خود و مشتریانشان راحتتر و سریعتر از قبل عمل ‌کنند.

  • دانستن نظرات مردم در مورد یک موضوع خاص

اگر شما هم یکی از آن دسته شرکت‌هایی هستید که در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی بسیار فعالید و فالوورهای زیادی هم دارید می‌توانید با پیروی از هشتگ مختص به تجارت خود از نظرات مردم در مورد محصولات یا ایده‌های خود مطلع شوید. حتی اگر در این فکر هستید تا بتوانید در سطح گسترده‌تری در اینترنت مشغول به فعالیت شوید و بدانید که مردم در مورد زمینه‌های مختلف کاری مرتبط با شما چه می‌گویند و چه فکر می‌کنند باز هم استفاده از هشتگ می‌تواند در این راستا بسیار شما کمک کند.

شما می‌توانید با استفاده از هشتگ‌های مرتبط تجربه و نظرات مردم را در مورد موضوعات خاص بدانید و همچنین می‌توانید واکنش رقبای خود و حتی واکنش مشتریانشان به محصولات آن‌ها را دنبال کنید تا بتوانید بر این اساس رفتار درست‌تری با مشتریان را در تجارت خود اتخاذ کنید.

هشتگ اینستاگرام چیست

  • آگاهی از آخرین رویدادهای جهان

همانطور که می‌دانید این روزها هشتگ‌ها تبدیل به عاملی شده‌اند که می‌تواند مردم را در خصوص یک موضوع خاص که جدیداً بسیار مورد نقل محافل واقع شده است دور هم جمع کند تا نظرات خود را در این مورد به اشتراک بگذارند.

شما با استفاده از هشتگ‌ها می‌توانید از آخرین رویدادهایی که در کشورتان اتفاق می‌افتد آگاه شوید. توجه داشته باشید که گاها آگاهی به موقع از آخرین اخبار می‌تواند برای شما فرصت طلایی در زمینه بازاریابی خدمات باشد پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که استفاده از هشتگ‌ها را حتماً در اساس کار خود قرار دهید.

  • آگاهی از محصولات خود را گسترش دهید

همانطور که قبلاً گفتیم هشتگ یک موضوع خاص است که گروه عظیمی از مردم به آن علاقه‌مند هستند. با دانستن این موضوع چرا هشتگ خود را همین حالا ایجاد نمی‌کنید؟ این هشتگ میتواند حاوی نام شرکت شما یا محصول جدیدی باشد که شما قرار است به تازگی به بازار معرفی کنید. با استفاده از این هشتگ شما مستقیما از مردم دعوت می‌کنید تا در موردمحصول یا خدماتتان صحبت کنند وبه اظهار نظر بپردازند. با انجام این کار شما قطعاً سود زیادی خواهید برد و دیگر قادر خواهید بود تا ایده‌ها و محصولات خود را مطابق با نظرات و خواسته‌های مصرف کنندگان توسعه دهید و خدمات خود را با کیفیتی بالاتر و موثرتر ارائه دهید. به بیانی دیگری می‌توانید از یک هشتگ تعاملی خاص به منظور برقراری ارتباط با مشتریان ثابت خود استفاده کنید و حتی از این هشتگ خاص در زیر پستها و استوری‌ها خود نیز استفاده کنید.

  • دستیابی به مخاطب مورد نظر

همانطور که در بالاتر نیز برایتان اشاره کردیم شما با پیروی کردن از هشتگ‌های موجود در کسب و کار خود می‌‌توانید به طرز موثرتری با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. مزیت بزرگ دیگری که استفاده از هشتگ می‌تواند برای کسب و کار شما به ارمغان آورد این است که شما دیگر با خواندن نظرات کاربران در هشتگ‌هایی که ساخته‌اید می‌توانید با نوع نیازهای آن‌ها بیشتر آشنا شوید و شناخت کلی بیشتری نسبت به آن‌ها کسب کنید. این امر باعث می‌شود تا در نهایت بتوانید در آینده‌ای نه چندان دور از این اطلاعات مفید استفاده کنید و کالا و خدماتی مرغوب‌تر به آن‌ها ارائه دهید.

هنگام استفاده از هشتگ‌ها مراقب این موارد باشید

امروزه بسیاری از بازاریابان از هشتگ‌ها به شیوه‌های نادرستی استفاده می‌کنند  که در نهایت نتایج واقعی و موثری برای شرکت آن‌ها ایجاد نمی‌کند. شاید باورتان نشود ولی اگر طرز صحیح استفاده از هشتگ را ندانید حتی ممکن است به طور غیر مستقیم به تجارتتان آسیب برسانید.بنابراین ما برای جلوگیری از رخداد چنین حالتی تصمیم داریم تا یک سری از اشتباهات معروف در زمنیه استفاده غلط از هشتگ را با هم مرور کنیم تا مطمئن شویم شما قرار نیست این اقدامات اشتباه را در کسب و کار خود پیاده کنید.

  • اغراق در استفاده از هشتگ‌ها

سمی‌ترین کاری که می‌توانید در زمینه استفاده از هشتگ زیر پست‌های خود انجام دهید این است که از تعداد بی‌شماری هشتگ استفاده کنید. برخی از بازاریاب‌ها در استفاده از هشتگ مناسب در هر توییی که می‌زنند به شدت مبالغه می‌کنند. شما باید توجه داشتید که استفاده از تعداد 4 و یا 5 هشتگ در هر توییت کاملا غلط است و با انجام اینکار نمی‌توان مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب کرد.

این کار از پایه اشتباه است و نرخ مناسب برای یک توییت در راستای دستیابی به تعداد بیشتری دنبال کننده تنها یک و یا دو هشتگ است و نه بیشتر.

  • استفاده از هشتگ‌هایی که به موضوع توئیت مرتبط نیستند

رفتار نامناسب دیگری در استفاده از هشتگ که این روزها افراد به منظور جلب فالوور بیشتر همواره از آن استفاده می‌کنند این است که تنها به این دلیل که می‌دانند هشتگ یک وسیله برقراری تعامل است به نوشتن هشتگ‌هایی روی می‌آورند که ارتباطی با موضوع توییت آن‌ها و یا پست آن‌ها ندارد. همانطور که به شما گفتیم یکسری رفتارها در استفاده از هشتگ‌ها هستند که نه تنها نمی‌توانند بازده مفیدی برای شما داشته باشند بلکه گاهاً ضرر آفرین نیز هستند. شما با استفاده از هشتگ‌های نامرتبط و اشتباه تنها به مشتریانی دست پیدا می‌کنید که از ابتدا در گروه هدف شما قرار نداشته‌اند و کاملا اشتباهی هستند. انجام چنین اشتباهی منجر می‌شود تا شما افراد فعال و موثری را که به منظور پیشبرد اهداف خود در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید را از دست بدهید.

  • استفاده از هشتگ برای تزئین گفتار

متأسفانه این رفتار اشتباه در خصوص استفاده از هشتگ در جامعه ما بسیار رخ می‌دهد. در این رفتار اشتباه افراد به استفاده از هشتگ قبل از هر کلمه‌ای که می‌نویسند روی می‌آورند مانند # اکنون # دوره # بازاریابی # آنلاین#است #  فرصت را از دست ندهید #

توجه داشته باشید که انجام این کار به کلی اشتباه است و تنها از لحاظ مفهومی برای شرکت و یا خدمات شما مشکل‌آفرین خواهد شد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که از انجام این کار اکیداً خودداری فرمایید.

  • استفاده از هشتگ در کامنت‎های پست‌ها

بعد از اینکه مطلع شدید که معنی هشتگ چیست و چه مفهومی دارد، نوبت به ان می‌رسد تا بدانید که بهتر است از همه هشتگ‌ها در پست خود استفاده نکنید. در اینجا متوجه خواهید شد که چرا ما می‌گوییم که تمام هشتگ‌ها را در پست اصلی قرار ندهید. در این بخش، متوجه می‌شوید که دلیل این نوع هشتگ چیست و چرا ما اصرار بر عدم استفاده از هشتگ در پست‌ها داریم. دلیل این امر، این بوده که ممکن است با این کار، ظاهر پیج کمی بد باشد و زیبایی آن کاهش پیدا کند. ازاین‌رو، می‌توانید از هشتگ‌ها در کامنت‌ها استفاده کنید.

  • عدم استفاده از هشتگ سایر افراد

 یکی دیگر از کارهای مهمی که باید از انجام آن پرهیز کنید، این است که از هشتگ سایر افراد استفاده نکنید. شاید برای شما سؤال پیش بیاید که دلیل این نوع هشتگ یعنی چه و چه کاربردی دارد؟ برای پاسخ به این سؤال، خوب است بدانید که بسیاری از افراد، از هشتگ‌های افراد معروف استفاده کرده و آن را در پیج خود به کار می‌برند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید به این کار، هشتگ‌ربایی گفته می‌شود که یک چالش بزرگ برای فعالان اینستاگرام محسوب می‌شود.

  • جست‌وجو درباره هشتگ‌ها قبل از استفاده

احتمالاً همه شما تمایل دارید بدانید که سابقه یک هشتگ چیست و قبلاً افراد چقدر آنها را سرچ کرده‌اند. علاوه بر این، شما باید مشاهده کنید که برای هر هشتگ، چند عدد و پست مورداستفاده قرار گرفته است. این امر به شما کمک می‌کند که تصمیم خود برای استفاده از یک هشتگ را نهایی کنید. علاوه بر این، با سرچ کردن یک هشتگ در اینستاگرام، شما می‌توانید برخی هشتگ‌های دیگری که اینستاگرام پیشنهاد می‌دهد را نیز مشاهده نمایید. این روش هشتگ گذاری در اینستاگرام به شما کمک بسزایی می‌کند تا انواع مخاطبان را جذب کنید.

  • امکان حذف برخی از هشتگ‌ها

نکته مهم در نحوه استفاده از هشتگ چیست و چه قابلیتی به شما ارائه می‌دهد؟ نکته جالب‌توجه درباره هشتگ‌ها این است که شما این امکان را دارید که هر هشتگ که بعداً تمایل داشتید را حذف نمایید. همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، برخی هشتگ‌هایی که مورداستفاده بسیاری از افراد قرار می‌گیرد، ممکن است بعد از مدت کوتاهی عمر آن به اتمام برسد. در نتیجه، احتمالاً شما بخواهید که آن را حذف کرده و حتی شاید با یک هشتگ دیگر جایگزین نمایید.

دلیل این امر هم آن است که اگر شما از یک هشتگ پرطرفدار در پست خود استفاده کنید، بسیاری از افراد نیز از آن استفاده کرده و بعد از مدتی پست شما در آخر و پایان همه پست‌ها با این هشتگ دفن خواهد شد. برای جلوگیری از این کار، باید پست مربوط به آن هشتگ را پیدا کرده و آن را حذف نمایید. شاید بخواهید بدانید که دلیل این نوع هشتگ چیست و چرا ما امکان حذف کردن آن را داریم؟ برای پاسخ به این سؤال، خوب است بدانید که هنگامی که مخاطبان پست‌های شما را نگاه می‌کنند، حس بهتری از آنها داشته باشند.

  • چرا نباید از هشتگ‌های زیادی برای هر پست استفاده کنیم؟

شاید بسیاری از افراد که می‌گویند چگونه یک هشتگ را ترند کنیم می‌خواهند از بسیاری از هشتگ‌های طولانی و زیادی استفاده کنند تا بازدید آن را افزایش دهند. این در صورتی است که این کار برای پیج شما و بازدیدهای آن بسیار نامناسب است. همان طور که گفتیم، بهتر است از هشتگ‌های زیاد و فراوان استفاده نکنید. احتمالاً برای شما سؤال پیش بیاید که دلیل این رفتار برای هشتگ اینستاگرام چیست و چرا نباید از هشتگ‌های بیشتری برای جذب مشتری استفاده کنیم؟

اگر می‌خواهید بداندی که دلیل این کار برای هشتگ چیست و دلیل عدم استفاده از هشتگ‌های زیاد چیست، ما پاسخ آن را به شما خواهیم داد. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع این است که کاربران احساس خستگی و تکراری بودن مطلب را دارند. یک دلیل دیگر هم این است که این موصوع نشان‌دهنده این است که تنها هدف شما از استفاده از این هشتگ‌ها، تبلیغ بوده  به همین دلیل هم بسیاری از افراد آن را نمی‌پسندند. علاوه بر این، احتمال آن وجود دارد که اینستاگرام پست‌های شما را به‌عنوان اسپم در نظر بگیرند.

اصول هشتگ گذاری

چگونه باید از هشتگ‌ها به درستی در شبکه‌های مختلف اجتماعی استفاده کنیم؟

همانطور که به شما گفتیم استفاده اشتباه از هشتگ می‌تواند به محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی آسیب برساند. عوامل و دستورالعمل‌های زیادی در خصوص استفاده از هشتگ به شیوه‌ای خاص در هر برنامه رسانه اجتماعی وجود دارد که ما سعی داریم تا به تفکیک در این بخش از مقاله به توضیح این مبحث بپردازیم که چگونه باید از هشتگ‌ها در اینستاگرام، توییتر و فیس بوک استفاده کنیم.

برای استفاده از هشتگ لازم است بدانید که در هر شبکه اجتماعی خاص چگونه هشتگ بسازیم. همانطور که می‌دانید هر سایت و یا شبکه اجتماعی از هشتگ متفاوتی با دیگران استفاده می‌کند. تفاوت در استفاده از هشتگ در انواع رسانه‌های اجتماعی به صورت گفته شده در زیر است:

  • استفاده از هشتگ در توییتر

توییتر جزو آن دسته از سایت‌ها و پلتفرم‌هایی است که بیشترین استفاده از هشتگ را دارد. دلیل استفاده از هشتگ‌های بی‌شمار در توییتر این است تا مردم بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به بیشترین تعداد مخاطب هدف دست پیدا کنند. اگر تاریخچه هشتگ را مطالعه کرده باشید قطعاً باید بدانید که توییتر اولین سایتی است که از هشتگ استفاده کرده و با توجه به این نکته مشخص است که استفاده از هشتگ در توییتر میزان تعامل شما را دوبرابر می‌سازد.

توجه داشته باشید که نباید در هر توییتی که می‌کنید از چندین و چند هشتگ استفاده کنید فقط و فقط برای هر توییت مجاز استفاده از ۲ عدد هشتگ هستید. استفاده بیشتر از هشتگ در هر توییت می‌تواند تعامل مورد نظری را که توقع رسیدن به آن را دارید کاهش دهد. استفاده بیش از حد از هشتگ باعث پراکنده شدن مخاطبین می‌‌شود.

  • استفاده از هشتگ در اینستاگرام

اینستاگرام در حال حاضر محبوبترین پلتفرم در شبکه‌های اجتماعی است و به همین دلیل استفاده صحیح از هشتگ در آن می‌تواند به کسب و کار ما کمک کند.

حال ک می‌دانید هشتگ چیست در اینستاگرام به بررسی بایدها و نباید‌های استفاده از هشتگ می‌پردازیم.

برخلاف توییتر شما با استفاده از چندین و چند هشتگ در یک پست اینستاگرام می‌توانید تعامل زیادی با مخاطبین خود برقرار سازید. توجه داشته باشید که استفاده درست از هشتگ‌های زیاد و مرتبط با موضوعی که پست نموده‌اید بر روی تعامل شما با مشتریان تاثیرات مفیدی می‌گذارد اما توجه داشته باشید که تعداد هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید نباید بیشتر از ۳۰ عدد شود.

دستورالعمل خاصی در خصوص استفاده از هشتگ در اینستاگرام وجود ندارد اما خیلی‌ها می‌گویند که بهتر است از بیش از ۱۱ هشتگ در یک پست استفاده کنید زیرا استفاده از این میزان هشتگ باعث می‌شود تا میزان تعامل شما در اینستاگرام بالاتر رود. با وجود تمامی این قضایا باز هم توجه داشته باشید باید مرتبط با موضوع پست خود اقدام به استفاده از هشتگ کنید تا مردم بتوانند با جستجو هشتگ‌های مناسب شما را در اینستاگرام پیدا کنند.

  • استفاده از هشتگ در فیسبوک

تاریخچه هشتگ به ما نشان می‌دهد برخلاف دو رسانه اجتماعی قبلی؛ استفاده از هشتگ در فیس بوک بسیار بد است. باید توجه داشته باشید که این روزها دیگر کمتر افرادی از فیسبوک استفاده می‌کنند اما با وجود تمامی این اوصاف باز هم فیسبوک یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا است پس مهم است تا درخصوص چگونگی استفاده از هشتگ در آن اطلاعات جامعی داشته باشیم. در واقع کاربران فیس بوک خیلی به استفاده از هشتگ اهمیت نمی‌دهند و در پست‌هایی که در فیسبوک منتشر می‌کنند اصلا از هشتگ استفاده نمی‌کنند.

با این اوصاف می‌توانیم نتیجه بگیریم که استفاده از هشتگ در پست‌های فیسبوک مطلقا تاثیری در تعامل شما با کاربرانتان ایجاد نمی‌کند. تمامی مطالعات صورت گرفته به ما ثابت کرده است که استفاده نکردن از هشتگ در فیس بوک برخلاف سایر رسانه‌های اجتماعی تعامل بسیار بالایی را برای شما رقم می‌زند.

هشتگ در توئیتر

چگونه هشتگ بسازیم؟

تاریخچه هشتگ به سه دهه پیش برمی‌گردد؛ زمانی که فردی به نام دنیس ریچی تصمیم به استفاده از هشتگ در برنامه نویسی، به منظور جدا کردن کلمات گرفت. اما اولین بار در شبکه اجتماعی توییتر اقدام به استفاده از هشتگ به شکل امروزی شد. گذشته از هر نکت‌های که در خصوص استفاده از هشتگ بهتر از ما می‌دانید در این بخش قرار است با شما در خصوص اینکه چگونه هشتگ بسازیم در تلگرام صحبت کنیم. ساخت هشتگ در انواع شبکه‌های اجتماعی ممکن است اندکی با یکدیگر تفاوت داشته باشد.اما نگران نباشید ما در این بخش قرار است به شما آموزش هشتگ نویسی بدهیم.

آموزش هشتگ نویسی

اولین نکته ای که در خصوص آموزش هشتگ نویسی باید بدانید این است که، نباید به هیچ عنوان در کنار هشتک از یکی از علائم نگارشی و یا علائمی همچون ستاره یا مربع و کاراکتر اینچنینی استفاده کنید. به منظور هشتگ نویسی تنها کافیست تا هشتگ را در کنار کلمه مورد نظر بدون هرگونه فاصله تایپ کنید؛  به این ترتیب شما موفق به هشتگ نویسی شده‌اید.

آن دسته از کسانی که می‌خواهند بدانند چگونه هشتگ بسازیم در تلگرام باید بدانند که معمولاً تلگرام از هشتگ تنها به منظور دسته‌بندی یک سری پیام یا کلمات کلیدی در کانال‌ها استفاده می‌کند. پس توجه داشته باشید که به منظور ساخت هشتگ در تلگرام ابتدا باید یک کانال و گروه بسازید. همانطور که دیدید آموزش هشتگ نویسی کاری بسیار راحت و سریع بود.

سخن آخر

هر کسی که ارزش نظم و دسته‌بندی را بداند قطعا از ایده استفاده از هشتگ استقبال خواهد کرد. هشتگ‌ها در واقع برچسب‌هایی هستند که به متن زده می‌شوند تا به راحتی بتوان آن‌ها را دسته بندی کرد. در این صورت هر کسی که برچسب مورد نظر را بداند به آسانی به آنچه که نیاز دارد دست پیدا می‌کند. مقاله ما در خصوص روش افزایش فالوور در اینستاگرام را مطالعه کنید.

اگر نکات مربوط به استفاده از هشتگ‌ها را که ما هم در این مقاله آن‌ها را تا حد نیاز توضیح دادیم بدانیم، استفاده از آن‌ها بسیار راه‌گشا خواهد بود. قطعا خلاقیت هم در استفاده از هشتگ‌ها بسیار موثر خواهد بود و به روند ترویج و ترند شدن آن کمک خواهد کرد.

از آن‌جا که هشتگ‌ها کاربرد‌های فراوانی دارند، بهتر است در ابتدا هدف خود را در نظر بگیرید. سپس هشتگ‌های داغ و در جریان مربوط به موضوع خود را بررسی کنید. بعد از آن به راحتی می‌توانید هشتگ مخصوص به خود را داشته باشید و یا در بحث‌های دیگران مشارکت کنید.

ما در این مطلب کلی مربوط به هشتگ ‌را بررسی کردیم و بهتر است اگر در پلتفرم خاصی نیاز به اطلاعات دقیق‌تری دارید موارد مربوط به استفاده از هشتگ‌ها در آن را مطالعه کنید. حتما شما هم تجربه‌هایی در زمینه استفاده از هشتگ داشته‌اید. در زیر همین مطلب می‌توانید آن تجربه را با دیگران به اشتراک بگذارید. چگونه از هشتگ استفاده می کنید؟ در # کامنت ها به ما اطلاع دهید.

برخی از سوالات رایج

هشتگ چیست؟

هشتگ در واقع برچسبی برای محتوا است. استفاده از هشتگ کمک می‌کند تا کسانی که به یک موضوع خاص علاقه‌مند هستند‌، به سرعت محتواهای مربوط را در همان موضوع پیدا کنند.

چگونه از هشتگ استفاده کنیم؟

استفاده از هشتگ کار بسیار آسانی است. فقط باید تکنیک‌های کوچکی را درباره آن‌ها رعایت کنیم. تمام هشتگ‌ها باید بعد از علامت هش بیایند.

کاربرد ‌های هشتگ چیست؟ 

هشتگ‌ها می‌توانند در فضای کسب‌وکار‌ها برای تبلیغات، ترویج و پروموت کردن رویداد‌ها استفاده شوند. همچنین هشتگ‌ها می‌توانند در کاربرد‌های سیاسی، گزارشات و یا فعالیت‌های اجتماعی استفاده‌ای بی‌نظیر داشته باشند.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان