یوتیوب چیست و یوتیوبر کیست+ درآمد شغل یوتیوبری

یوتیوب چیست
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

یوتیوب چیست؟ یوتیوب یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو است که توانسته است در رتبه دوم جهانی بعد از گوگل قرار بگیرد. این سایت در سال 2005 توسط سه همکار که در شرکت Paypal کار می‌کردند پایه‌گذاری شد و در سال 2016 با قیمتی بالغ بر شش میلیارد دلار توسط گوگل خریداری شد. در حقیقت بسیاری از افراد می‌پرسند که برنامه یوتیوب چیست؟ یوتوبر چیست؟  ما در این مقاله پاسخ کاملی به این سوال داده‌ایم.

در این مطلب به موضوعات مربوط به نحوه فعالسازی یوتیوب و درآمد از یوتیوب چیست (youtubeچیست) و چگونه انجام می‌گیرد، خواهیم پرداخت. این رسانه هر روز بالغ بر یک میلیارد مشترک دارد که روزانه به‌سیله 2400 کانال این شبکه، ویدئوهای خود را در انواع موضوعات مختلف بارگزاری و هم‌رسانی می‌کنند.

اگر بخواهید شما نیز می‌توانید یکی از کاربران حرفه‌ای یوتیوب شوید و از آن کسب درآمد داشته باشید. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه و همچنین نحوه فعال سازی یوتیوب  را با شما به اشتراک بگذاریم.

یوتیوب چیست

یوتیوبر کیست؟

شغل یوتیوبری چیست؟ بعد از پاسخ به سوال یوتیوب چیست پاسخ دادن به اینکه یوتیوبرها (Youtuber) چه کسانی هستند و یوتیوبر چیست ضرورت پیدا می‌کند. یا اینکه ممکن است برای‌تان جای سوال باشد که یوتیوبرها چگونه در این شبکه فعالیت می‌کنند و دیده می‌شوند؟ همانطور که مطلب تعریف شغل و انواع شغل مطرح کردیم یوتیوبری یکی از انواع شغل های آزاد است و برای پاسخ به این سوال‌ها باید بگویم که یوتیوبرها همان تولید کنندگان محتوای ویدیویی هستند که با اشتراک ویدئو در کانال‌های یوتیوب میتوانند به شهرت و محبوبیت زیادی برسند و برخی به اینفلوئنسرهای موفقی تبدیل شوند.

در واقع یوتیوبرها شناخته شدن خود را مدیون فعالیت حرفه‌ای خود در یوتیوب هستند. کمدین‌ها و گیمرها بزرگترین انفلوئنسرهای یوتیوبی هستند که نامشان در لیست یوتیوبرهای برتر جهان قرار دارد. البته شهرت و محبوبیت یوتیوبر ها درآمدهای چند میلیون دلاری نیز برای آن‌ها در بر دارد.

در واقع یوتیوب مانند هر رسانه جهانی دیگر توانسته است افراد زیادی را به شهرت و ثروت‌های هنگفت برساند. ممکن است بپرسید یوتوبرها چگونه با اشتراک ویدئو ثروتمند می‌شوند و درآمد یوتیوبر ازکجاست ؟ در ادامه این مطلب به نحوه کسب درآمد از یوتیوب نیز خواهیم پرداخت؛ اما قبل از آن با بزرگ‌ ترین یوتوبرهای جهان آشنا خواهیم شد.

گوگل آنالیتیکس یا همان گوگل آنالیز ابزاری رایگان از گوگل است و شما به راحتی با دانلود آن می توانید به صورت کاملاً رایگان به تجزیه و تحلیل وب سایت خود بپردازید. برای اطلاعات بشتر مقاله گوگل آنالیتیکس را مطالعه کنید.

معرفی بزرگ‌ترین یوتیوبرهای جهان

شاید شما نیز مانند بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی مایل باشید افرادی را بشناسید که به کمک همین رسانه‌ها در جهان شهرت و ثروت زیادی را کسب کرده‌اند.

ممکن است گاهی تصور کنید آمار و ارقام مربوط به این محبوبیت‌ها تنها جنبه تبلیغاتی برای سایت‌ها را دارد و حقیقت نیستند؛ اما برای درک این موضوع می‌توانید پس از معرفی هر یوتیوبر برتر به کانال او در یوتیوب سر بزنید تا از وجود طرفداران و شهرت واقعی آن‌ها مطمئن شوید. در اینجا به معرفی پنج مورد از برترین یوتیوبرهای جهان در یوتیوب خواهیم پرداخت:

  • یوتیوبر پیودی‌پای (PewDiePie) – 102 میلیون طرفدار

بزرگ‌ترین کانال یوتیوبی متعلق به یک کمدین و گیمر جوان سوئدی به نام «فیلیکس شلبرگ» است. فیلیکس با نام مستعار پیو‌دی‌پای در یوتیوب به شهرت رسیده است. البته حمایت‌های طرفداران این گیمر 30 ساله در تصاحب جایگاه برترین یوتیوبر جهان نقش بسزایی داشته‌ است.

طرفدارن پیودی‌پای با برگزاری یک کمپین بزرگ و هک کردن پرینترهای زیادی در صدد تثبیت جایگاه این اینفلوئنسر سوئدی بودند که سرانجام به هدف خود نیز رسیدند. فیلیکس شلبرگ هنوز هم جزو برترین افراد فعال در یوتیوب است که توانسته است درآمدی بالغ بر 20 میلیون دلار از این رسانه بدست بیاورد.

بزرگ‌ترین یوتیوبرهای جهان

  • یوتیوبران دود پرفکت (Dude Perfect) – 50 میلیون طرفدار

کانال یوتیوبی دودپرفکت، دومین کانال پرطرفدار و مشهور یوتیوب است که پنج جوان آمریکایی آن را اداره می‌کنند. برادران دوقلوی کاتن، هیلبرت، جونز و تونی از فعالان این کانال هستند که در دوران دانشجویی با هم هم‌اتاقی بوده‌اند.

 ویدئوهای این گروه پنج نفره محتوای ورزش، طنز و سرگرمی دارد. فعالیت دودپرفکت نیز توانسته است درآمدی 20 میلیون دلاری برای گروهش از یوتیوب حاصل کند.

  • یوتیوبران بادابون (Badabun) – 45 میلیون طرفدار

کانال یوتیوبی بادابون با مصاحبه‌های طنزی که با زوج‌ها دارد به شهرت رسیده است. مصاحبه‌های مجریان این کانال به شیوه‌ای است که سوال‌هایی انحرافی از زوج‌ها می‌پرسند تا پی ببرند آیا آن‌ها به هم خیانت می‌کنند یا نه. همچنین مصاحبه‌های خیابانی طنز و اجرای سریال‌های واقع‌گرایانه آن‌ها نیز طرفداران زیادی دارند.

بادابون در واقع یک کانال مکزیکی است که گروهی اسپانیایی‌ زبان آن را اداره می‌کنند. درآمدی بالغ بر چند میلیون دلار نیز نصیب این گروه خلاق به‌وسیله یوتیوب شده است.

  • یوتیوبر لایک ناستیا (Like Nastya) – 40 میلیون طرفدار

لایک ناستیا نام مستعار یک یوتیوبر پنج ساله روسی به نام «آناستازیا رازینسکایا» است. این یوتیوبر کوچک به همراه خانوده‌اش هم‌اکنون ساکن آمریکا هستند. محتوای ویدئوهای این یوتیوبر کوچک که به همراه پدر و مادرش تهیه می‌کند، اغلب حول محور فشن و پوشیدن لباس‌های مارک توسط آناستازیا می‌گردد.

البته قصه‌گویی برای بچه‌ها، بازسازی صحنه کارتون‌هایی مانند ماشا و خرس، رفتن به شهر بازی و بازی کردن از جمله فعالیت‌های دیگر لایک‌ناستیا کوچک هستند.

  • یوتیوبر ال روبیوس (El Rubius) – 38 میلیون طرفدار

ال‌روبیوس نام مستعاری است که یک جوان 29 ساله اسپانیایی-سوئدی به نام «روبن دوبلاس گاندرسن» برای کانال یوتیوب خود انتخاب کرده است. روبن در زمینه انیمیشن و مدلسازی سه‌بعدی تحصیل کرده است.

ال‌روبیوس در کانال خود به محتوای مربوط به ارائه راهنمایی و نقد بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازد. این یوتیوبر که از پدری اسپانیایی و مادری نروژی متولد شده است به سه زبان اسپانیایی، سوئدی و انگلیسی نیز مسلط است.

پنج موردی که عنوان شد جزو پرطرفدارهای یوتیوب هستند که با تولید محتوای وید‌ئویی جذاب موفق به کسب شهرت بسیار در یوتیوب شده‌اند.

علاوه بر این موارد از دیگر یوتیوبرهای محبوب و مشهور یوتیوب می‌توان به کیدز دیانا شو (Kids Diana Show)، جوئگا جرمن (JuegaGerman)، ویندرسون نونز (Whindersson Nunes)، دنیل میدلتون (Daniel Middleton)، لوگان پاول (Logan Paul)، مارکیپلایر (Markiplier)، رایان تویز ریویو (Ryan Toys Review)، جیک پاول (Jake Paul) و جفری استار (Jeffree Star) اشاره کرد.

البته هیچکدام از این کانال‌ها با تولید محتوای بی‌کیفیت و ویدئوهای نامنظم به شهرت نرسیده‌اند. هر فعالیتی نیازمند استمرار و تلاش آگاهانه است. اگر شما نیز می‌خواهید یکی از شاخ‌های یوتیوب باشید باید بتوانید با قسمت‌های مهم این سایت کار کرده و ویدئوهای کاربردی تولید کنید. اینکه به چگونگی کسب درآمد اینفلوئنسرها و سایر کاربران یوتیوب از این رسانه جمعی می‌پردازیم.

درآمد واقعی از یوتیوب چقدر است؟

درآمدی که کاربران یوتیوب از این پلتفرم بدست می‌آورند به عوامل متعددی بستگی دارد و مقدار این درآمد هم نامحدود است. یعنی شما هرچقدر که بخواهید می‌توانید از یوتیوب کسب درآمد داشته باشید.

در این رسانه افرادی بوده‌اند که حتی درآمدهای بالغ بر 10 میلیون دلار از آن کسب کرده‌اند. کسب درآمد از این رسانه در داخل کشورمان نیز امکان‌پذیر است اما به دلیل مشکلات فیلترینگ کمی دشوارتر از سایر کشورها است.

اگر شما بتوانید محدودیت‌های داخلی یوتیوب را رد کنید، خواهید توانست از آن درآمد دلاری کسب کنید که در صورت تبدیل کردن آن به ریال، مبلغ قابل توجهی خواهد بود. در این‌جا به معرفی پنج روش درامد از یوتیوب خواهیم پرداخت که با آگاهی و اجرای هریک از آن‌ها شما نیز می‌توانید یکی از کسانی باشید که توانسته است به کمک یک پلتفرم ویدئویی درآمد کسب کند.

5 روش کسب درآمد از یوتیوب

با توجه به اینکه درآمدزایی از یوتیوب  به کمک تبلیغات است، هرچقدر شما بتوانید در تبلیغاتی که در یوتیوب می‌شود بیشتر مشارکت کنید، بیشتر از این درآمد نصیب خود خواهید کرد. اما برای انواع تبلیغات در یوتیوب راه‌های گوناگونی وجود دارد که در اینجا پنج مورد این روش‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

کسب درآمد از یوتیوب

  • سیستم همکاری در فروش یوتیوب

نه تنها در یوتیوب بلکه در سایر رسانه‌های اجتماعی نیز سیستم همکاری در فروش یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد است. برای همکاری در فروش کافیست در کانال یوتیوب خود ویدئوهایی از برندهای مشهور قرار دهید و در زیر ویدئو نیز اطلاعات و لینک تهیه محصولی که فیلمش را قرار داده‌اید، بگذارید.

کسی که از طریق لینکی که شما قرار داده‌اید سفارش محصول خود را ثبت کند، مقداری از سود فروش آن محصول به حساب شما واریز می‌شود. محصولاتی که با این روش می‌توانید معرفی و تبلیغ کنید محدودیتی ندارند؛

در واقع شما می‌توانید از لوازم آرایشی گرفته تا محصولات دیجیتال و لوازم خانگی را در کانال خود تبلیغ کنید و از همکاری در فروش هریک از آن‌ها درآمد کسب کنید. البته بهتر است یک محصول خاص را انتخاب کنید و از قرار دادن چند محصول مجزا در یک کانال خودداری کنید.

  • فروش محصولات و خدمات‌تان در یوتیوب

اگر شما علاقه‌ای به تبلیغ محصولات سایر افراد یا شرکت‌ها ندارید، می‌توانید برای محصولات و خدمات خودتان تبلیغ کنیداین کار به مدیریت برندینگ شما نیز کمک زیادی میکند . در این صورت با تولید ویدئوهایی باکیفیت از محصولات و خدمات خود می‌توانید آن‌ها را به مخاطبان خود معرفی کنید و لینک تهیه یا استفاده از آن محصول یا خدمت خاص را نیز در اختیار مخاطبان کانال یوتیوب خود قرار دهید.

در این روش، شما از سیستم رایگان یوتیوب برای پیدا کردن مشتریان هدف و تبلیغ رایگان محصولات خود استفاده کرده‌اید. با توجه به آمار ارائه شده، 80 درصد ترغیب شدن افراد برای تهیه یک محصول یا استفاده از خدمتی خاص، به کمک ویدئو انجام می‌شود. بنابراین اگر بتوانید با تولید ویدئوهای محبوب محصول خود را معرفی کنید، حتماً مشتریان زیادی از طریق یوتیوب پیدا خواهید کرد.

فروش محصولات در یوتیوب

  • درآمد از تبلیغات اسپانسری یوتیوب

کسب درآمد از تبلیغات اسپانسری یوتبوب نیازمند اعضای زیادی است. اگر شما بتوانید اعضای کانال یوتیوب خود را بالا ببرید، با گرفتن تبلیغ از شرکت‌ها و برندهای بزرگ به عنوان اسپانسر می‌توانید درآمد کسب کنید.

در این روش شما باید تبلیغ این برندها را در ویدئوهای خود بگنجانید. شما می‌توانید هم مستقیم از برندها تبلیغ بگیرید و هم از سیستم درآمدی خود یوتیوب استفاده کنید.

در این صورت یوتیوب با بررسی و تایید کانال شما، ویدئوهای چند ثانیه‌ای تبلیغی در اختیارتان می‌گذارد تا آن‌ها را در ویدئوها خود قرار دهید. یوتیوب بابت هر 1000 بازدید از آن تبلیغات بین یک تا دو دلار به شما پرداخت می‌کند.

  • درآمد از گوگل ادسنس

با توجه به اینکه مالکیت یوتیوب در اختیار شرکت بزرگ گوگل قرار دارد، گوگل نیز یوتیوب و گوگل ادسنس خود را وسیله کسب درآمد تبلیغاتی خود قرار داده است.

بنابراین شما می‌توانید با فعال کردن حساب گوگل ادز و ادسنس خود و وصل کردن آن به حساب یوتیوب‌تان، بازدیدهای بسیار بیشتری به‌دست بیاوید که در نهایت منجر به افرایش درآمد شما خواهد شد. افراد زیادی معتقد هستند که بدون فعال کردن حساب گوگل ادسنس، کسب درآمد از یوتیوب امکان‌پذیر نیست.

  • راه‌اندازی بخش اعضای ویژه یوتیوب

اگر فکر می‌کنید ویدئوهای تولیدی شما ارزشمندتر از آن هستند که آن‌ها را به‌صورت رایگان در کانال یوتیوب‌تان قرار دهید، می‌توانید با راه‌اندازی بخش اعضای ویژه در یوتیوب بابت استفاده کاربران از ویدئوهای خود، هزینه دریافت کنید. اگر ویدئوهای شما کاربردی و مفید باشند، مطمئناً افراد زیادی حاضر می‌شوند برای دیدن آن‌ها هزینه کنند.

البته در این روش باید تعدادی از بهترین ویدئوهای خود را به‌صورت رایگان قرار دهید تا مخاطبان ترغیب شوند عضو بخش اعضای ویژه کانال‌تان شوند. ویدئوهای آموزشی خاص برای این مورد می‌تواند روش خوبی برای جذب اعضای ویژه باشد.

البته در این‌صورت یا باید خودتان متخصص در یک حرفه باشید که بخواهید آن را آموزش دهید و یا با یک شخص متخصص همکاری کنید؛ به طوری که آن شخص آموزش‌ها را ارائه دهد و شما نیز قسمت بارگزاری و جذب مخاطب در یوتیوب را بر عهده بگیرید.

تبلیغات در یوتیوب

روش‌های کسب درآمدی که عنوان شد، منبع درآمد بسیاری از کاربران یوتیوب است. بنابراین می‌تواند منبع درآمد شما نیز باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که افراد زیادی از داخل کشورمان نیز هر روزه مبالغ خوبی به‌وسیله روش‌های عنوان شده از یوتیوب کسب می‌کنند.

همان طور که در قسمت‌های بالا هم بررسی شد یوتیوبر بودن شغل پردرآمدی است اما در هر صورت باید بدانید که این شغل صرفا پردرامد نیست و سختی‌های خاص خود را نیز دارد. اگر تا به امروز در مورد شغل یوتیوبر نمی‌دانستید و می‌خواهید به سراغ این شغل بروید توصیه می‌شود مطالب و مقالات بیش‌تری در این مورد بخوانید تا مطمئن شوید که این شغل مناسب شما است اما اگر می‌دانستید که یوتیوبر یعنی چی و  شغل یوتیوبر چیست اکنون می‌خواهید وارد این شغل شوید هیچ محدودیت برای شما وجود ندارد و صرفا توصیه می‌شود که برای این کار یک زمان مناسب و اختصاصی تعریف کنید تا تلاش‌های شما سریعتر نتیجه دهد.

سوالات متداول در مورد یوتیوب

کاربرانی که قصد فعالیت در رسانه قدرتمند یوتیوب را دارند، ممکن است سوالات زیادی در مورد این پلتفرم ویدئویی داشته باشند که ما در اینجا به مهم‌ترین این سوالات پاسخ می‌دهیم:

  • مراحل اصلی کار در آموزش یوتیوب چیست ؟

در جواب به این سوال که مهم‌ترین مراحل در آموزش یوتیوب چیست باید به قسمت‌های مقدماتی و پیشرفته این آموزش‌ها اشاره کرد. اگر شما برای اولین بار است که می‌خواهید از یوتیوب استفاده کنید باید یاد بگیرید چگونه حساب یوتیوب خود را فعال کنید، چطور ویدئو آپلود کنید و چگونه ویدئوهای مورد علاقه خود را از یوتیوب دانلود کنید. زمانی‌که بر این فعالیت‌های ابتدایی مسلط شدید، می‌توانید به فراگیری آموزش‌های پیشرفته یوتیوب بپردازید و کسب درآمد کنید.

  • بهینه سازی ویدئو در یوتیوب چیست ؟

در پاسخ به این دست از سوالات که بهینه‌سازی یوتیوب چیست و چگونه انجام می‌شود باید گفت که بهینه‌سازی یوتیوب صرفاً مربوط به بهینه‌سازی‌های ویدئوی این رسانه اجتماعی است.

چی نیست؟! 24 آمار و فکت بازاریابی دیجیتال”]

شما برای بهینه‌سازی ویدئوی خود در یوتیوب می‌توانید بعد از آپلود کردن ویدئو از طریق قسمت‌های Title، description و video thumbnail عنوان، برچسب و تصاویر بندانگشتی مناسبی برای ویدئو خود انتخاب کنید که تاثیر بسزایی در دیده شدن آن دارد. سعی کنید در همه این موارد کلمه کلیدی ویدئو خود را بگنجانید.

  • انواع انتشار در یوتیوب چیست ؟

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که انواع انتشار یوتیوب چیست زیرا همانطور که می‌دانید هر رسانه‌ای انواع خاصی از انتشار ویدئو را پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید در زمان آپلود کردن محتوای ویدئویی خود در یوتیوب آن را به صورت Public (قابل مشاهده برای همه)، Unlisted (قابل مشاهده تنها برای مخاطبان کانال شما) و Private (قابل مشاهده برای خودتان) منتشر کنید.

انواع انتشار در یوتیوب

  • فرمت ویدئوهای یوتیوب چیست ؟

با توجه به اینکه یوتیوب رسانه‌ای است که تنها ویدئو را پشتیبانی می‌کند، پرسیدن در مورد فرمت ویدئو یوتیوب چیست بسیار معقول بنظر می‌رسد. در جواب این پرسش باید اشاره کنیم که یوتیوب از فرمت‌های ویدئویی زیر پشتیبانی می‌کند:

  1. . MOV
  2. .MPEG4
  3. .MP4
  4. .AVI
  5. .WMV
  6. .MPEGPS
  7. .FLV
  8. 3 GPP.
  9. WebM
  • نرم‌افزارهای دانلود ویدئو از یوتیوب کدام‌ها هستند؟

جالب است بدانید که برای دانلود ویدئوهای مورد علاقه خود از یوتیوب نیازمند ابزارهای خاصی هستید و دانلود از این رسانه به راحتی امکان‌پذیر نیست. حالا ممکن است بپرسید که ابزار موردنیاز برای دانلود ویدئو در یوتیوب چیست .

برای پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که استفاده از نرم‌افزارهای مکمل برای دانلود ویدئو در یوتیوب هم سخت‌افزار سیستم شما را درگیر می‌کند و هم سرعت آن را کاهش می‌دهد؛ بنابراین می‌توانید به‌جای استفاده از نرم‌افزار از سایت‌های دانلود ویدئو از یوتیوب مانند سایت‌ KeepVid استفاده کنید.

البته utubebot یک ربات تلگرامی است که برای دانلود فیلم‌های یوتیوب در نظر گرفته شده است و می‌توانید به‌راحتی از آن نیز در اندروید و آی‌او‌اس استفاده کنید.

  • تنظیمات عمومی یوتیوب چیست؟

تنظیمات یوتیوب از قسمت کناری تصویر پروفایل یوتیوب‌تان امکا‌پذیر است. در واقع شما می‌توانید تنظیمات مربوط به نام کاربری، ایجاد کانال، تایید ایمیل و همچینن تنظیمات مربوط به حریم خصوصی‌تان را از طریق این قسمت اعمال کنید.

سوال‌هایی که به آن‌ها به‌صورت مختصر جواب دادیم، از جمله سوالاتی بود که بیشتر کاربران مبتدی یوتیوب آن‌ها را می‌پرسند. برای دریافت پاسخ‌های بهتر باید خودتان از این رسانه استفاده کنید؛ آن‌گاه در حین کار با قسمت‌های مختلف یوتیوب می‌توانید آموزش‌های لازم را به‌صورت تجربی و عملی فرابگیرید.

خرید پیج یوتیوب

اول از همه باید این موضوع را برسی کنیم که اصلاً یوتیوب چیست؟ یوتیوب یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو است که در این مدت توانسته است رتبه دوم جهانی را بعد از گوگل را کسب خود کند. این سایت محبوب در سال 2005 به دست سه همکار که آن‌ها در شرکت Paypal مشغول به کار بودند، پایه‌گذاری شد و طبق نتایج باورنکردنی در سال 2016 با قیمتی حدود شش میلیارد دلار توسط شرکت گوگل خریداری شد. در واقع بسیاری از افراد هنوز نمی‌دانند و سؤال برایشان پیش می‌آید که برنامه یوتیوب چیست؟ یا یوتیوبر چیست؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا پاسخ کامل تمامی این سؤالات را به شما همراهان عزیز بدهیم.

در این مطلب می‌خواهیم به موضوعات مربوط به چگونگی نحوه فعال‌سازی یوتیوب و سؤالی که درآمد از یوتیوب چیست و چگونه انجام می‌گیرد، برسی خواهیم کرد. این رسانه بزرگ روزانه حدوداً یک میلیارد مشترک در آن وجود دارد که هر روز به‌وسیله بیش از ۲۴۰۰ کانال این شبکه، ویدئوهای خود را در موضوعات مختلف و مفید بارگذاری کرده و همرسانی می‌کنند.

اگر شما هم به فکر این موضوع افتاده‌اید که از یوتیوب برای خود درآمدزایی بکنید، شما هم نیز می‌توانید یکی از کاربران حرفه‌ای و مفید یوتیوب شوید و از آن به مقدار قابل‌توجهی کسب درآمد داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کاربردی بیشتری در این زمینه به شما بدهیم و همچنین نحوه فعال‌سازی یوتیوب را با زبانی ساده و روان با شما به اشتراک بگذاریم.

به چه کسی یوتیوبر گفته می‌شود؟

آیا شغلی با نام یوتیوبری به گوش‌تان خورده است؟ بعد از پاسخ‌دادن به این که نرم‌افزار یوتیوب چیست جواب دادن به اینکه یوتیوبرها (Youtuber) چه افرادی هستند و یوتیوبر به چه کسی گفته می‌شود ضرورت پیدا می‌کند و یا این که امکان دارد برای شما جای این سؤال پیش بیاید که یوتیوبرها چگونه و به چه شکل در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند و به این حجم گسترده دیده می‌شوند؟ برای پاسخ‌دادن به این سؤال‌ها در ابتدا باید بگوییم که یوتیوبرها همان اینفلوئنسرهایی هستند که با به اشتراک گذاشتن ویدئو در کانال‌های یوتیوب به شهرت و محبوبیت و درآمدی چشمگیر و قابل توجه زیادی رسیده‌اند.

اما در واقع این‌گونه است که یوتیوبرها شناخته شدن و شهرت و ثروت خود را مدیون فعالیت و زحمات زیاد و حرفه‌ای خود در یوتیوب هستند. از جمله بزرگ‌ترین و پردرآمدترین اینفلوئنسرهای یوتیوبری و یوتیوبرها کمدین‌ها و گیمرها هستند که اسم آن‌ها در لیست یوتیوبرهای برتر و پرطرف‌دار جهان قرار دارد. البته از این موضوع هم نمی‌شود غافل شد که شهرت و محبوبیت یوتیوبرها در یوتیوب درآمدهای چندین و چند میلیون دلاری نیز برای آن‌ها در بردارد.

در واقع نرم‌افزار یوتیوب با این پلتفرم مانند هر رسانه جهانی چه با این پلتفرم یا حتی با پلتفرم‌های دیگر توانسته است تا به اینجا افراد بسیار زیادی را به شهرت محبوبیت و ثروت‌های هنگفت و بی‌نظیری برساند. ممکن است این سؤال رو از خودتان بپرسید که یوتیوبرها چگونه با تولید ویدئو و اشتراک آن ویدئو تا این حد ثروتمند می‌شوند و درآمد یوتیوبر از کجاست؟ در ادامه این مطلب برای آگاهی شما به نحوه کسب درآمد از این طریق (یوتیوب) نیز خواهیم پرداخت؛ اما بیایید قبل از هر چیز با تعدادی از بزرگ‌ترین یوتیوبرهای جهان آشنا بشویم.

برای شروع با گوگل آنالیتیکس یا همان گوگل آنالیز شروع می‌کنیم گوگل آنالیز که ابزاری کاملاً رایگان از شرکت گوگل است و شما به‌راحتی هرچه تمام تر با دانلود از گوگل یا هر شیوه دیگری می‌توانید به‌صورت کاملاً رایگان به تجزیه‌وتحلیل انواع و اقسام وب‌سایت‌ها از جمله وب‌سایت خود بپردازید. برای اطلاعات و آگاهی بیشتر لطفاً مقاله گوگل آنالیتیکس را که در اختیار شما قرار دادیم را مطالعه کنید.در ادامه این بخش به معرفی بزرگ‌ترین یوتیوبرهای جهان می‌پردازیم

بزرگ‌ترین یوتیوبرهای جهان

قطعاً شما هم مانند بسیاری از کاربران این‌چنین رسانه‌های اجتماعی علاقه‌مند باشید تا افرادی را بشناسید که به کمک آن با استفاده از همین رسانه‌های اجتماعی توانسته‌اند در جهان شهرت و ثروت و محبوبیت زیادی را کسب کنند. ممکن است بعضی اوقات گاهاً این موضوع رو تصور کنید که آمار و ارقام مرتبط با این محبوبیت‌ها و شهرت‌ها تنها و تنها جنبه تبلیغاتی برای سایت‌ها دارد اما حقیقت ماجرا این‌چنین نیست؛ ولی برای درک و اطمینان خاطر از صحت این موضوع می‌توانید پس از معرفی هر یوتیوبر برتر به کانال با همان چنل او در یوتیوب سر بزنید تا از حضور طرف‌داران و شهرت و محبوبیت واقعی آن‌ها مطمئن شوید. برای شروع در اینجا به معرفی یک مورد از برترین و پربازدیدترین یوتیوبرهای جهان در یوتیوب خواهیم پرداخت:

  • یوتیوبر معروف و محبوب پیودی‌پای (PewDiePie) – با چیزی حدود ۱۰۲ میلیون طرفدار

برترین یوتیوبرهای جهان

جالب است بدانید بزرگ‌ترین کانال یوتیوبی در جهان متعلق به یک کمدین من و گیمر جوانی اهل کشور سوئد به نام «فیلیکس شلبرگ» است. فیلیکس که با نام مستعار پیو‌دی‌پای در شبکه اجتماعی یوتیوب به شهرت رسیده است. البته حمایت‌های و محبت‌های همه‌جانبه طرف‌داران این گیمر ۳۰ ساله قطعاً در تصاحب جایگاه برترین و بهترین یوتیوبر جهان نقش به‌سزایی داشته است.

مریدان و طرف‌داران پیودی‌پای با ایجادکردن و برگزاری یک کمپین بزرگ و هم چنین هک کردن پرینترهای بسیار زیادی در صدد تثبیت جایگاه این اینفلوئنسر سوئدی بودند که در آخر و سرانجام کار به هدف خود نیز رسیدند.

  • فیلیکس شلبرگ هنوز که هنوزه تا همین‌الان جزو برترین و بهترین افراد فعال در یوتیوب است که توانسته است با حضور در شبکه اجتماعی یوتیوب درآمدی بالغ‌بر ۲۰ میلیون دلار از این رسانه اجتماعی به دست بیاورد.

درآمد واقعی از یوتیوب حدوداً چقدر است؟

درآمدی که معمولاً کاربران یوتیوب از این پلتفرم پول‌ساز به دست می‌آورند به عوامل مختلفی بستگی دارد و اندازه این درآمد هم بسیار نامحدود است. در واقع شما هرچقدر که دوست داشته باشید می‌توانید از یوتیوب کسب درآمد خوب داشته باشید.

در این رسانه افراد مختلفی بوده‌اند که حتی درآمدهای بیشتر از ۱۰ میلیون دلار از یوتیوب به دست آورده‌اند. کسب درآمد خوب از این رسانه حتی در داخل کشورمان ایران هم امکان‌پذیر است ولی متأسفانه به دلیل مشکلات فیلترینگ این موضوع را کمی دشوارتر از سایر کشورهای دنیا کرده است.

اگر شما بتوانید مشکلات محدودیت‌های داخلی یوتیوب را رد و از آن گذر کنید، خواهید توانست به‌راحتی از آن کسب درآمد دلاری کنید که در صورت تبدیل کردن آن به ریال باتوجه‌به قیمت دلار در این روزها، مبلغ بسیار قابل‌توجهی برای شما خواهد بود. ما در اینجا می‌خواهیم چهار روش کسب درآمد از طریق یوتیوب را به شما معرفی خواهیم کرد که با آگاهی و در صورت اجرای هریک از این روش‌ها شما هم می‌توانید یکی از آن افرادی باشید که توانسته است به‌راحتی و به کمک یک پلتفرم ویدئویی درآمد بسیار خوبی کسب کند.

سیستم همکاری در فروش یوتیوب

لازم به ذکر است که نه تنها در رسانه یوتیوب بلکه در بقیه رسانه‌های اجتماعی هم سیستم همکاری در فروش یکی از بهترین و کاربردی‌ترین راه‌های کسب درآمد به حساب می‌آید. برای همکاری در فروش فقط کافی است در کانال یوتیوب خود که از قبل آن را ساخته‌اید ویدئوهایی از برندهای خوب و مشهور قرار دهید و در قسمت زیر ویدئو اطلاعاتی راجع به آن محصول و لینک تهیه محصول را قرار داده و آن را بارگذاری کنید.

افرادی که از طریق لینک شما در داخل کانال خود قرار داده‌اید سفارش محصول خود را ثبت کند، از فروش آن محصول مقداری سود به حساب شما واریز خواهد شد. محصولات گوناگونی را می‌توانید در کانال خود قرار دهید و با این روش می‌توانید معرفی و تبلیغات آن‌ها را کنید و این موضوع محدودیتی را شامل نمی‌شود؛

در واقع شما به‌راحتی می‌توانید از محصولات دیجیتال گرفته تا لوازم آرایشی، لوازم‌خانگی و هر محصولی را در کانال یوتیوب خود تبلیغ کنید و از همکاری در فروش تک‌تک آن محصولات درآمد خوبی را کسب نمایید. البته پیشنهاد ما به شما این است که یک محصول خاص را انتخاب کنید برای مثال فقط لوازم آرایشی در کانال خود قرار دهید و از قراردادن چندین محصول مجزا در یک کانال خودداری کنید.

درآمد از گوگل ادسنس

باوجوداین که از سال ۲۰۱۶ مالکیت یوتیوب در اختیار گوگل قرار گرفت، شرکت بزرگ گوگل نیز یوتیوب و گوگل ادسنس خود را وسیله‌ای برای کسب درآمد تبلیغاتی خود قرار داد.

به همین منظور شما می‌توانید حساب گوگل ادز و ادسنس را فعال کنید پس از وصل کردن آن به حساب یوتیوب خود، بازدیدهای بسیار زیادی را از این طریق به دست بیاورد که در نتیجه منجر به افرایش درآمد شما خواهد شد. بسیاری از افراد به این موضوع معتقد هستند که بدون فعال‌سازی حساب گوگل ادسنس، کسب درآمد از یوتیوب به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

فروش محصولات و خدمات خود در یوتیوب

اگر شما تبلیغ محصولات شرکت‌ها و یا سایر افراد را دوست ندارید، می‌توانید برای خدمات و محصولات خود تبلیغ کنید و این روش به مدیریت برندینگ شما هم بسیار کمک مفیدی می‌کند. در این روش با تولید ویدئوهایی با کیفیت‌های خوب از خدمات و محصولات خود می‌توانید آن‌ها را به مخاطبان خود به‌راحتی معرفی کنید. همچنین لینک تهیه یا استفاده از محصولات یا خدمت خاص خود را نیز در اختیار مخاطبانی که در کانال یوتیوب خود دارید، قرار دهید.

در این صورت، شما از سیستم رایگان رسانه یوتیوب برای پیداکردن مشتریان خود و تبلیغ رایگان محصولات به ساده‌ترین روش استفاده کرده‌اید. با توجه به آماری که تاکنون ارائه شده، ۸۰ درصد تحریک شدن افراد برای خرید و تهیه یک محصول یا استفاده از خدمات خاصی که ارائه می‌شود، به کمک ویدئو‌های جذاب و خوب انجام می‌شود. به‌خاطر همین موضوع اگر شما بتوانید از طریق ساخت ویدئوهای جذاب محصول خود را به کاربران معرفی کنید، بی‌شک مشتریان زیادی از این طریق در یوتیوب پیدا خواهید کرد.

تنظیمات عمومی یوتیوب

درآمد از طریق تبلیغات اسپانسری یوتیوب

برای این روش یعنی کسب درآمد از طریق تبلیغات اسپانسری رسانه یوتیوب شما نیازمند اعضای زیادی در کانال خود هستید. اگر بتوانید اعضای کانال یوتیوب خود را زیاد کنید و تعداد آن‌ها را بالا ببرید، می‌توانید با گرفتن تبلیغ از برندهای بزرگ و شرکت‌های مختلف به‌عنوان اسپانسر می‌توانید درآمد خوبی را کسب کنید.

در این صورت شما باید از محصولات برند‌ها ویدئوهای خود استفاده کنید و تبلیغ آن‌ها را در ویدئو بگنجانید. یا شما می‌توانید هم به طور مستقیم از برندها تبلیغات گوناگون بگیرید و هم از طریق سیستم درآمدی که خود یوتیوب دارد استفاده کنید.

در این روش رسانه یوتیوب با بررسی دقیق و تایید کانال یوتیوب شما، ویدئوهای چند ثانیه‌ای تبلیغاتی در اختیار شما می‌گذارد تا آن‌ها را در ویدئوهای خود قرار دهید. رسانه یوتیوب به‌ازای هر ۱۰۰۰ بازدید از آن تبلیغاتی که به شما داده است بین یک تا دو دلار به شما پرداخت خواهد کرد.

کلام آخر

اگر شما حساب کاربری جی‌میل داشته باشید، بسیار آسان در کمتر از چند دقیقه می‌توانید حساب یوتیوب خود را به راحتی فعال کنید؛ ولی اگر حساب کاربری جی‌میل ندارید ابتدا باید یک حساب جی‌میل ایجاد کنید که ساخت حساب جی‌میل بسیار آسان است. به طور کلی شبکه یوتیوب تحت نظارت شرکت گوگل می‌باشد و تمامی سرویس‌های گوگل به یوتیوب متصل است. البته لازم به ذکر است مالکیت یوتیوب توسط شرکت گوگل توانسته است برای استفاده گوگل ادسنس به نفع کاربران یوتیوب تمام شود.

البته همانطور که می‌دانید هرچقدر رسانه‌های اجتماعی بیشتر به‌هم متصل‌تر باشند، کار کردن با آن‌ رسانه‌ها برای ما به نسبت راحت‌تر خواهد بود. گوگل سال ۲۰۱۶ یوتیوب را خرید و از آن سال به بعد، کاربرد یوتیوب به شدت تعریف کرد و می‌توان گفت یک یوتیوب جدید ولی کاربردی‌تر وارد میدان شد. به طوری‌که از آن سال به بعد اگر کمی هوشمند و باهوش باشیم، خیلی راحت می‌توانیم از اتصال سرویس‌های متصل به یوتیوب درآمد خوبی را کسب کنیم.

نکته پایانی

اگر شما حساب جی‌میل داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید حساب یوتیوب خود را فعال کنید؛ در غیر این‌صورت ابتدا باید یک حساب جی‌میل ایجاد کنید. در واقع کل شبکه یوتیوب تحت نظارت شرکت گوگل است و تمام سرویس‌های گوگل به یوتیوب متصل هستند. البته مالکیت یوتیوب توسط گوگل توانسته است برای استفاده از سرویس‌هایی مانند گوگل ادسنس به نفع کاربران تمام شود.

هرچقدر رسانه‌های اجتماعی به‌هم متصل‌تر باشند، کار کردن با آن‌ها برای ما راحت‌تر خواهد بود. از سال 2016 به بعد که گوگل یوتیوب را خرید، می‌توان گفت یک یوتیوب جدید وارد میدان شد. به طوری‌که امروزه اگر کمی هوشمند باشیم، به ‌راحتی می‌توانیم از اتصال سرویس‌های متصل به یوتیوب کسب درآمد کنیم.

اگر شما مایلید بیشتر در مورد یوتیوب و نحوه فعالیت در آن اطلاعات کسب کنید، می‌توانید به کتابچه‌های آموزش یوتیوب و مقالات یوتیوب چیست مراجعه کنید. اما در هر صورت با این مطالعات تنها اطلاعات اندک و اولیه‌ای پیدا می‌کنید.

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، با فعالیت در محیط یوتیوب و قرار دادن ویدئو در آن است که می‌توانید همه چیز را در مورد آن کشف کنید و حتی ایده‌های جدیدتری به کار ببرید که بتواند از شما یک کاربر یوتیوب حرفه‌ای بسازد.

پیشنهاد میشود مقالات ” هزینه مدیریت اینستاگرام ” و ” تعرفه تولید محتوا اینستاگرام ” را مطالعه نمایید.

برخی از سوالات رایج

یوتیوبرها چه کسانی هستند؟

یوتیوبرها همان اینفلوئنسرهایی هستند که با اشتراک ویدئو در کانال‌های یوتیوب به شهرت و محبوبیت زیادی رسیده‌اند.

درآمد واقعی از یوتیوب چقدر است؟

درآمدی که کاربران یوتیوب از این پلتفرم بدست می‌آورند به عوامل متعددی بستگی دارد و مقدار این درآمد هم نامحدود است. یعنی شما هرچقدر که بخواهید می‌توانید از یوتیوب کسب درآمد داشته باشید.

تنظیمات عمومی یوتیوب چیست؟

تنظیمات یوتیوب از قسمت کناری تصویر پروفایل یوتیوب‌تان امکا‌پذیر است. در واقع شما می‌توانید تنظیمات مربوط به نام کاربری، ایجاد کانال، تایید ایمیل و همچینن تنظیمات مربوط به حریم خصوصی‌تان را از طریق این قسمت اعمال کنید.

دیدگاه‌های شما

2 دیدگاه دربارهٔ «یوتیوب چیست و یوتیوبر کیست+ درآمد شغل یوتیوبری»

  1. ممنون از محتوای خوب سایت. لطفا دقت شود برخی جزئیات دقیق و درست باشد.
    گوگل سال 2006 و به قیمت 1.65 میلیارد دلار یوتیوب را خریده است. لطفا اصلاح کنید
    Google bought the site in November 2006 for US$1.65 billion

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان