اسم برای هایلایت اینستاگرام برای پیج های فروشگاهی

هایلایت اینستاگرام برای پیج های فروشگاهی
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

شما با هایلایت‌های اینستاگرام، می‌توانید استوری‌های خود را به صورت دائمی در دید مشتریان، در حساب اینستاگرام خود نگه دارید. در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با بهترین‌ ایده هایلایت اینستاگرام برای پیج های فروشگاهی آشنا کنیم.

اینستاگرام یکی از برنامه‌های پر مخاطب این روز‌ها است که بسیاری از افراد کسب و کار خود را با آن راه انداخته کسب درآمد دارند. صفحه‌های اجتماعی فروشگاهی معمولاً در این برنامه سعی در جذب مخاطب و مشتری‌های خاص خود را دارند. این صفحه‌ها باید طبق الگوریتم اینستاگرام سعی در جذب مشتری داشته و بازدید پیچ خود را افرایش دهند؛ یکی از این الگوریتم‌ها استوری است.

استوری یک محتوا یک روزه در صفحه اینستاگرام است که می‌تواند شامل هر چیزی باشد. استوری‌های اینستاگرام پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند. به همین دلیل اگر بخواهید استوری های مهمی که مخاطبان باید همیشه به آن‌ها دسترسی داشته باشند را در صفحه خود نگهدارید، باید از هایلایت‌ها استفاده کنید. هایلایت یکی از قابلیت‌های متعدد اینستاگرام است که با کمک آن می‌توان اطلاعات مهم و ضروری را در دیدرس مخاطبان قرار داد.

چرا هایلایت برای پیج های فروشگاهی مهم است؟

نکته برجسته اینستاگرام تأکید آن بر اشتراک‌گذاری بصری است و امکان توضیحات متنی گسترده نیز در پست‌ها فراهم است. اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که عکس‌ها و فیلم‌ها را پست کنند، فیلتر‌ها و جلوه‌های ویرایشی مختلف اعمال کنند و با فالوور‌های خود به اشتراک بگذارند. این دارای یک رابط کاربر پسند است و ویژگی‌هایی مانند استوری اینستاگرام، IGTV، صفحه جستجو و امکان ارتباط با سایر کاربران از طریق لایک، نظرات و پیام‌های مستقیم را ارائه می‌دهد.

اینستاگرام به پلتفرمی محبوب برای افراد، اینفلوئنسر‌ها و کسب و کار‌ها تبدیل شده است تا خلاقیت خود را به نمایش بگذارند، حضور آنلاین قوی داشته باشند و با مخاطبان گسترده‌ای درگیر شوند. اگر دقیقا نمی‌دانید که هایلایت اینستاگرام چیست، هایلایت اینستاگرام آلبوم‌های دایره‌ای هستند که در زیر بیو اینستاگرام و قبل از فید عکس شما ظاهر می‌شوند. هنگامی که شخصی روی هایلایت‌ها کلیک می‌کند تمام محتوایی که شما در این آلبوم‌ها اضافه کردید را می‌بینند.

هایلایت‌های اینستاگرام بر خلاف استوری‌های اینستاگرام، تا زمانی که بخواهید در پروفایل شما باقی می‌مانند. شما کنترل کاملی بر روی تعداد هایلایت اینستاگرامی که ایجاد می‌کنید، تعداد دفعات استفاده از آن‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها را دارید. در پیج‌های فروشگاهی عموما محصولات پست می‌شوند و نکات و سایر توضیحات نیز استوری می‌شوند، اما اگر مطالب یک استوری مهم باشد، بایستی از هایلایت استوری بهره برد.

ایده برا ی هایلایت اینستاگرام برای پیج های فروشگاهی

مهم ترین هایلایت اینستاگرام برای پیج های فروشگاهی

مهم‌ترین اطلاعات و مواردی که برای جذب و جلب اعتماد مخاطبان و ثبت سفارش مشتریان لازم است، بهتر است در هایلایت قرار گیرند تا دنبال کنندگان به سادگی به این موارد دسترسی داشته باشند. مواردی نظیر راهنمای ثبت سفارش و خرید، جلب اعتماد مشتریان و پرسش‌های متداول، مهم‌ترین موارد برای هایلایت اینستاگرام پیج های فروشگاهی هستند. در ادامه به طور مفصل درباره‌ی محتوای هایلایت هر کدام از این موارد و مزایای آن، صحبت خواهیم کرد.

هایلایت برای راهنمای خرید پیج فروشگاهی

خیلی از اوقات در فروشگاه‌های آنلاین، مشتری‌ها به خاطر مشخص نبودن فرآیند خرید، حتی از خرید کالایی که کامل مورد تاییدشان است، صرف نظر می‌کنند. واضح بودن مراحل ثبت سفارش، پرداخت هزینه، نحوه ارسال و مدت زمان دریافت کالا، امکان بازگشت و نحوه‌ی انجام آن و آدرس حضوری برای پیگیری و … مواردی هستند که ضمن راهنمایی مشتری برای انجام فرآیند خرید، خیال او را راحت می‌کنند. قرار دادن هایلایت راهنمای خرید یکی از ضروری‌ترین هایلایت اینستاگرام برای پیج های فروشگاهی است.

هایلایت برای جلب اعتماد پیج فروشگاهی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان در خرید آنلاین، عدم اعتماد مشتریان است و این قضیه برای پیج‌های اینستاگرامی اهمیت بیشتری نسبت به سایت های فروشگاهی دارد. با این حال اگر بستر اصلی فعالیت و فروش کسب و کار شما، پیج اینستاگرام است، از ایجاد هایلایت‌هایی با محتوای مربوط به جلب اعتماد مشتریان، غافل نشوید.

از مهم‌ترین موارد جلب اعتماد هایلایت اینستاگرام برای پیج های فروشگاهی این است که اگر شیوه‌ی پرداخت، واریز به حساب است، عکس فیش‌های واریزی را بگذارید یا کدهای رهگیری بسته‌های ارسالی خود را روزانه ارسال کنید. هایلایت از روند ارسال بسته‌ها و فعالیت کارکنان و اطلاعاتی از این دست نیز برای نشان دادن پویایی و جلب اعتماد مشتریان، اثرگذار خواهد بود.

هایلایت برای پرسش و پاسخ پیج فروشگاهی

بهتر است یک هایلایت برای پرسش و پاسخ با مشتریان داشته باشید و گاهی اوقات با استفاده از باکس‌های نظرسنجی و سوالات، با مخاطبانتان تعامل داشته و این گفتگوها را در هایلایت، در دسترس فالوورهایتان قرار دهید. این موضوع و داشتن تعامل با مخاطبان، هم از دیدگاه الگوریتم ‌های اینستاگرام حائز اهمیت است و هم سبب حس اطمینان مخاطبان خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن نظرات مشتریان به طور مستقیم با هایلایت اینستاگرام ممکن است نقطه عطفی باشد که یک مخاطب بالقوه را تبدیل به مشتری کند. هر محصولی دارای نکات مثبت و منفی زیادی است. از مشتریان و مصرف‌کنندگان بخواهید نظر خود را با شما به اشتراک بگذارند و ان‌ها را در یک هایلایت بگنجانید تا محصول و خدمات شما ارزیابی شود.

نکات طراحی هایلایت برای پیج های فروشگاهی

برای ایجاد هایلایت اینستاگرام پیج های فروشگاهی بایستی نکاتی را مدنظر داشته باشید تا این هایلایت‌ها مناسب و تاثیرگذار باشند. مهم‌ترین نکات در طراحی هایلایت پیج فروشگاهی به شرح زیر هستند.

عنوان کوتاه و تاثیرگذار

اسم برای هایلایت اینستاگرام برای پیج های فروشگاهی باید کوتاه، مختصر و با معنی باشد؛ طوری‌که هم کوتاه و تاثیرگذار باشد و هم مشتری متوجه محتوای آن شود.

تم مشخص

یکی از نکات مهم در آموزش مدیریت پیج اینستاگرام نیز همین مورد است؛ رنگ، قالب و تم مشخص و یکسان برای هایلایت‌ها به جلوه‌ی بهتر پیج کمک می‌کند. ترکیب رنگی تم‌ها باید مناسب با فضای کلی پیج و هماهنگ با رنگ لوگو و برند باشد. اگر از رنگ‌های برند خود در هایلایت‌های Instagram خود استفاده کنید، شناخت قوی‌تری در اطراف برند خود ایجاد خواهید کرد. هایلایت‌های اینستاگرام شما با هر محتوایی که ایجاد می‌کنید مطابقت دارد.

اسم برای هایلایت اینستاگرام برای پیج های فروشگاهی

اولویت بندی هایلایت‌ها

باید با توجه به موضوعات و محتواها، هایلایت‌ها را دسته بندی کنید و برای موضوعات مختلف، هایلایت جداگانه بگذارید. اما دقت کنید که حتی الامکان تعداد هایلایت‌ها خیلی زیاد نشود و موارد مهم‌تر را ابتدا قرار دهید تا دنبال‌کنندگانتان به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

ایده برای هایلایت اینستاگرام برای پیج های فروشگاهی

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا انواع ‌ایده برای هایلایت اینستاگرام برای پیج‌ های فروشگاهی را به شما عزیزان معرفی کنیم. این هایلایت‌ها برای هر پیچ فروشگاهی مورد استفاده هستند.

هایلایت خرید

شما با این هایلایت می‌توانید محصولات خود را معرفی و با یک لینک ان را به سایت فروشگاهی خود وصل کنید. این جوری مصرف‌کنندگان و مشتریان می‌توانند به راحتی اقدام به خرید محصولات شما کنند. این هایلایت می‌توانند با اسم‌های مثل خرید، کالا، محصولات جدید و … ذخیره شود.

رویداد‌ها را تبلیغ کنید

به عنوان مثال پیچ‌های فروشگاهی که محصولات خانم هارو به فروش می‌رسانند، با در نظر گرفتن رویداد‌هایی مانند روز زن، روز عشق، روز شغل‌های مرتبط با خانم‌ها و تبلیغات در حول این محور، می‌توانند مخاطبان زیادی جذب کنند.

هایلایت‌های جذاب نظیر تخفیف یا مسابقه

مهم‌ترین‌ایده برای هایلایت اینستگرام برای پیچ‌های فروشگاهی تبلیغ اخبار مربوط به پیج فروشگاهی شما است. به عنوان مثال شما می‌خواهید تخفیف‌های خاصی دروتون پیج خود داشته باشید. یا دوست دارید یک مسابقه تشکیل دهید که برنده می‌تواند از محصولات شما استفاده کند. یا قصد دارید محصولاتی اضافه کنید که نظر مخاطب باید درباره آن گفته شود. این هایلایت‌ها باعث شده تا مخاطب شما افزایش پیدا کند و پیج شما دیده شود.

به سؤالات متداول پاسخ دهید

معمولاً پیج‌های فروشگاهی‌ها دچار سؤال‌های تکراری زیادی از جانب مشتریان خود می‌شوند.

آیا شما بار‌ها و بار‌ها سؤالات یکسانی دریافت می‌کنید؟ علاوه بر افزودن بخش پرسش‌های متداول به وب‌سایت خود، پاسخ دادن به این سؤالات متداول در هایلایت اینستاگرام، علاوه بر کمک به مخاطبان، به شما نیز کمک می‌کند تا سلایق و پیشنهادات مشتریان را بهتر درک کنید.

نظرسنجی‌های تعاملی را به اشتراک بگذارید

نظرسنجی‌ها برای مخاطبان شما سرگرم‌کننده است زیرا می‌توانند نظر خود را به شما ارائه دهند. به علاوه، نظرسنجی‌ها راهی برای دریافت بازخورد رایگان از مشتریان خود در حین بررسی استراتژی‌های بازاریابی جدید یا خطوط محصول هستند.

یک Highlight ایجاد کنید که همه این نظرسنجی‌ها را جمع‌آوری کند. مخاطبان شما می‌توانند ببینند که مردم در مورد مسائل مختلف چه احساسی دارند و خواهند دید که کسب و کار شما به آنچه آن‌ها برای گفتن دارند اهمیت می‌دهد. اگر می‌دانید که الگوریتم‌های قرارگیری در اکسپلور اینستاگرام چیست، حتما می‌دانید تعامل بیشتر با مخاطبان، برای این منظور مفید خواهد بود.

راهنمای محصولات

یک ایده برای هایلایت اینستاگرام برای پیج های فروشگاهی راهنمای محصولات یا خرید است. شما در این هایلایت باید به مخاطبان خود نشان دهید که چگونه می‌توانند از محصولات شما استفاده کنند. به خصوص اگر محصولات پیچیده یا خاصی را به فروش می‌رسانید. ویدیوهای نحوه استفاده از روش های جالب یا منحصر به فرد برای استفاده از محصولات خود را که مشتریان ممکن است درباره آنها ندانند به اشتراک بگذارید.

برای آیتم‌های جدید تبلیغ ایجاد کنید

اگر قصد دارید یک محصول یا خدمات جدید را راه‌اندازی کنید، باید مدت‌ها قبل از روز انتشار برای آن شروع به ایجاد سر و صدا کنید. از نکات برجسته اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن روند توسعه خود، نگاهی به نمونه‌های اولیه و به اشتراک‌گذاری شمارش معکوس استفاده کنید. از طرف دیگر، همیشه می‌توانید نحوه نوآوری و بهبود محصولات و فرآیند‌های قدیمی را برجسته کنید.

محتوای پشت صحنه محصول و خدمات خود را به اشتراک بگذارید

کمی درباره کار‌هایی که خود و تیمتان با محتوای پشت صحنه انجام داده‌اید، به اشتراک بگذارید. مخاطبان شما از نگاهی به بخش محرمانه‌تر کسب‌وکار شما که هرگز نمی‌توانند آن را ببینند، قدردانی خواهند کرد. این اقدام سبب خواهد شد تا مشتریان به شما احساس اعتماد و امنیت بیشتری داشته باشند و کار‌های شما را جدی‌تر دنبال کنند.

هر کسب و کاری با یک اسپانسر یا گروهی تشکیل می‌شود. اگر شما با گروهی همکاری می‌کنید، یک هایلایت اینستاگرام درباره نمایه‌های کارمندان و نگاهی اجمالی به دفتر شما (یا سبک کار از راه دور) ایجاد کنید. نشان دادن ارتباط تیم شما ممکن است به مردم کمک کند تا با برند شما ارتباط برقرار کنند.

بعلاوه، نشان دادن تیم و نحوه کار شرکت شما با یکدیگر ممکن است به مردم کمک کند تا در آینده برای شما کار کنند. شما باید پیوند‌هایی به آگهی‌های شغلی یا صفحه شغلی خود را در این هایلایت قرار دهید.

هایلایت اینستاگرام پیج های فروشگاهی

سخن پایانی

هایلایت‌ها می‌توانند دربردارنده‌ی اطلاعات مهم و ضروری برای مخاطبان و مشتریان باشند و در جذب مشتری موثر واقع شوند. علاوه‌بر موارد ضروری برای هایلایت اینستاگرام برای پیج های فروشگاهی که ذکر کردیم، با داشتن هایلایت‌های نوآورانه، می‌توانید نرخ تعامل بالایی هم داشته باشید. برای مثال اگر مدیریت پیج اینستاگرام کتابفروشی را بر عهده دارید، به سادگی مجموعه‌ای ایجاد کنید که هر هفته کتاب‌های جدید را نشان می‌دهد.

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با بهترین‌ ایده هایلایت اینستاگرام برای پیج ‌های فروشگاهی آشنا کنیم. این نکات گفته شده در صورتی که رعایت شود سبب شده تا پیچ عملکرد بهتری در جذب مخاطب پیدا کند و فروش بهتری هم داشته باشد.

سوالات متداول


مهم‌ترین و ضروری‌ترین هایلایت‌ها برای پیج‌های فروشگاهی شامل راهنمای ثبت سفارش، سوالات متداول، اطلاع رسانی جشنواره‌ها و محتواهای مربوط به جلب اعتماد مشتریان است.

کم بودن تعداد هایلایت‌ها و صرفا موارد مفید و ضروری، اولویت‌بندی هایلایت‌ها از مهم‌ترین به موارد کم اهمیت‌تر، کوتاه بودن عناوین و داشتن تم‌های اختصاصی و متناسب با برند، از مهم‌ترین نکات در هایلایت اینستاگرام پیج های فروشگاهی محسوب می‌شوند.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان