0 تا 100 اکسپلور اینستاگرام چیست؟ + تنظیمات

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

اکسپلور در رسانه اجتماعی اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن است که اهمیت بسیار زیادی برای کسب‌وکارها و همچنین کاربران دارد. این قابلیت، ویژگی‌های بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد و کاربران می‌توانند بهترین و محبوب‌ترین پست‌ها از نظر خود را مشاهده نمایند. ما در این مقاله مهم از دکتر ویز، قصد داریم که این قابلیت محبوب و جذاب را بررسی کنیم. اگر شما نیز به این موضوع علاقه دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و با شناخت این قابلیت، پیج خود را رشد دهید.

مهم‌ترین ویژگی اکسپلور که موجب پرطرفدار شدن آن شده است، این بوده که به‌صورت مداوم در حال تکامل یافتن، رشد کردن و آپدیت شدن است. شما هرگز پست‌های تکراری را در هر روز مشاهده نخواهید کرد و این ویژگی موجب شده تا افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری روی این قابلیت اینستاگرام اقدام نمایند. راه یافتن به این بخش از اینستاگرام، برای کسب‌وکارها از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا با استفاده از آن، می‌توانند بین افراد بسیار زیادی دیده شوند.

اکسپلور چیست

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

شاید برای شما سؤال پیش بیاید که معنی اکسپلور در اینستا چیست و دقیقاً چه مفهومی دارد؟ برای جواب به این سؤال، خوب است بدانید که معنی لغوی این کلمه، کاوش کردن است که بدین‌وسیله، کاربران می‌توانند مطالب موردنظر خود را کاوش و جست‌وجو کنند. این قابلیت که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جذابی دارد که موجب شده است روزانه افراد زیادی به آن مراجعه نمایند.

حالا شاید بخواهیم بدانید که صفحه اکسپلور چیست و چه عملکردی در اینستاگرام دارد؟ صفحه اکسپلور در برنامه اینستاگرام، مجموعه‌ای از چندین پیج مختلف بوده که عکس، ویدئو، IGTV، ریلز و استوری در آن به اشتراک گذاشته می‌شود. با استفاده از این قابلیت، کاربران این امکان را دارند تا پست‌ها، اکانت‌ها، هشتگ‌ها یا محصولات پیج‌های مختلف را مشاهده کنند. برای دیدن این رسانه‌ها، شما نیازی به فالو کردن این پیج‌ها نخواهید داشت و هر پیج پابلیکی که لایک و بازدید زیادی داشته باشد را می‌توانید مشاهده کنید.

همان‌طور که گفتیم، در این بخش از اینستاگرام، عکس‌ها و فیلم‌ها به طور مداوم در حال به‌روزرسانی بوده و همواره ویدئوهای جدیدی مشاهده خواهیم کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده، مشخص شد که اکسپلور به این شکل عمل می‌کند که هر نوع رسانه‌ای که شما بیشتر دوست داشته باشید را مشاهده خواهید کرد. به‌این‌ترتیب، شما عکس و ویدئوهایی را می‌بینید که به آنها علاقه دارید. ازاین‌رو، این قابلیت از اینستاگرام مورد قبول اکثر کاربران قرار گرفته است. در مورد اینستاگرام مارکتینگ بیشتر بدانید.

جست‌وجو در اکسپلور

شما می‌توانید صفحه اکسپلور اینستا را با ضربه زدن روی ذره‌بین پایین صفحه، پیدا کنید. در بالای صفحه آن هم این امکان را دارید تا سایر اکانت‌ها، هشتگ‌ها، مکان‌ها و… را سرچ کرده و پیدا کنید. در ماه نوامبر، اینستاگرام به این بخش قابلیتی اضافه کرده است که با سرچ کردن کلمه کلیدی، بتوانید موضوعات مرتبط به آن را بیابید. این قابلیت موجب می‌شود که حتی اگر آیدی یا نام دقیق هشتگ را به یاد نمی‌آورید، بتوانید آن را پیدا کنید.

نکته دیگری که در این صفحه وجود دارد، این است که شما می‌توانید در بالای صفحه اختصاصی اکسپلور موضوعات متفاوتی مشاهده کنید، بدون اینکه نیاز باشد آنها را سرچ کنید. برای مثال، در این قسمت دسته‌بندی‌هایی برای موسیقی، ورزش، سفر، آرایشی، غذا و… وجود دارد. وقتی شخصی آیدی یا هشتگ خاصی را جست‌وجو می‌کند، این موضوعات با چیزی که سرچ کرده است، مطابقت داده می‌شوند.

وقتی شما روی یکی از عکس‌ها یا ویدئوهای موجود در این بخش از اینستاگرام ضربه می‌زنید، آن عکس به‌صورت ستونی نمایش‌داده‌شده و تمام عکس‌های مرتبط با آن در ادامه آن قرار می‌گیرند. برای اینکه بتوانید بقیه عکس و ویدئوهای مشابه آن را مشاهده کنید، تنها باید صفحه را به پایین اسکرول کنید.

اکسپلور اینستا

عملکرد الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

شاید برای شما جالب باشد که بدانید، اکسپلور هیچ دو شخصی مشابه یکدیگر نیست. همان‌طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، این قابلیت از اینستاگرام کاملاً منحصربه‌فرد بوده و برای هر شخصی بنا بر سلیقه وی، متفاوت است. الگویتم اینستاگرام به این صورت است که شما هر مدل پست‌هایی را که بیشتر مشاهده و لایک کنید، بعداً هم بیشتر آنها را می‌بینید. دلیل اینکه اکسپلور هر شخص با دیگری تفاوت دارد نیز به همین خاطر می‌باشد. نحوه مدیریت پیج اینستاگرام را فرا بگیرید.

این سیستم که به‌عنوان الگوریتم اینستاگرام شناخته می‌شود، از یک سیستم خودکار برای تنظیم آنچه گفته شد، استفاده می‌کند. برخلاف فید، متخصصان اینستاگرام این بخش از برنامه را به‌عنوان یک سیستم غیرمنسجم می‌شناسند. همان‌طور که گفتیم، در این سیستم محبوب و پرطرفدار، پست‌های نمایش‌داده‌شده بر اساس علاقه مخاطبان و کاربران انتخاب می‌شود.

به بیانی دیگر، انتخاب محتوا و موضوعات برای هر کاربر و مخاطب، بر اساس موارد زیر انجام می‌گیرد:

  • اکانت‌هایی که شخص به‌تازگی آنها را فالو کرده است،
  • شکل و نحوه کار اکانت‌هایی که شخص فالو کرده است،
  • انواع پست‌هایی که شخص تعامل بیشتری با آنها دارد (لایک کردن، کامنت گذاشتن، سیو کردن و به اشتراک گذاشتن)،
  • پست‌های محبوب و با تعامل بالا

معنی اکسپلور در اینستا چیست

در حال حاضر، اغلب پیج‌هایی که کاربران زیاد تعامل بالا با مخاطبان خود دارند، سود بسیار زیادی از این الگوریتم اکسپلور می‌برند. در این باره، فرقی ندارد که اکانت‌ها شخصی باشند یا تجاری. مهم‌ترین هدف اینستاگرام این است تا کسب‌وکارها بتوانند ارتباط بهتری با مشتریان خود داشته باشند. همچنین این برنامه در تلاش است تا موضوعاتی که شخص به آنها علاقه دارند را مشاهده کنند.

مزایای رسیدن به صفحه اکسپلور برای کسب‌وکارها

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، رسیدن پیج‌ها به صفحه اکسپلور مزیت‌های بسیاری دارد. این مزایای برای پیج‌های کاری بیشتر هم می‌شود. زیرا وقتی پست‌ها و پیج شما به این صفحه از اینستاگرام وارد شود، افراد بسیار بیشتری می‌توانند پیج شما را مشاهده کنند. این موضوع حتی برای افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند نیز صادق است. علاوه بر این، رسیدن پست‌های شما به این صفحه، مزایای دیگری نیز دارد که تیم تحقیقاتی دکتر ویز آنها را برای شما نام برده است.

  • افزایش تعامل در انواع محتوا و مطالب پیج شما (عکس، ویدئو، IGTV یا ریلز)،
  • افزایش تعداد فالوورها: کسانی که یکی از پست‌های شما را در این صفحه از اینستاگرام مشاهده کرده و به آن علاقه نشان می‌دهند، ممکن است وارد پروفایل شما شده و پیج شما را فالو کند.
  • افزایش تعداد تعامل در آینده (با استفاده از کسانی که در آینده شما را دنبال خواهند کرد)،
  • افزایش فروش: وقتی پست شما مورد قبول افراد در این بخش باشد، این امکان وجود دارد که به شما اعتماد کرده و بتوانید فروش بیشتری داشته باشید.

نحوه رسیدن به اکسپلور

حالا شاید بخواهید بدانید که چگونه می‌توان به اکسپلور اینستاگرام رسید و باید چه‌کارهایی انجام دهید تا بتوانید به این مرحله برسید. در ادامه، ما برخی از مهم‌ترین اقدام‌هایی که باید برای رسیدن به این صفحه از اینستاگرام انجام دهید را نام می‎بریم.

مخاطبان خود را بشناسید

اگر قصد دارید که در بازار اینستاگرام فروش خوبی داشته باشید و به اکسپلور راه یابید، باید مخاطبان دنبال شونده خود را بشناسید. سپس، سعی کنید با لحنی که مخاطبان بیشتر می‌پسندند، با آنها صحبت کنید. به‌طورکلی، باید تمام اقدامات خود را بر اساس علاقه مخاطبان خود انجام دهید.

مطالب جذاب به اشتراک بگذارید

راه دیگری که می‌توانید توجه مخاطب را برانگیزید و به این صفحه اینستاگرام برسید، این است که باید محتوا و مطالب جذابی به اشتراک بگذارید. این امر نیز در گرو شناختن درست مخاطب است. اگر شما به‌درستی مخاطبان خود را شناخته باشید، می‌توانید مطالبی را با آنها به اشتراک بگذارید که به آنها علاقه‌مند هستند. این امر موجب می‌شود که تعامل آنها با پست‌های شما نیز به طرز چشم‌گیری افزایش یابد.

فرمت‌های متفاوتی مانند ریلزها را بکار گیرید

یکی دیگر از راه‌های رسیدن به اکسپلور اینستا این است که باید از انواع فرمت‌های موجود در این برنامه برای دیدن شدن استفاده کنید. برای مثال، ریلزها که هم در این بخش و هم در بخش فید اینستاگرام هستند، طرفداران بسیاری داشته و به‌تازگی به این برنامه اضافه شده‌اند. اضافه کردن ریلز، می‌تواند کمک بزرگی برای راه یافتن به اکسپلور به شما کند.

تعامل مخاطب را برانگیزید

یکی از مهم‌ترین مواردی که کمک بزرگی به شما می‌کند، این است که سعی کنید مخاطبان خود را به تعامل بیشتر تشویق کنید. این کار می‌تواند با برگزاری مسابقه در اینستاگرام یا جایزه دادن به افراد فعال، انجام گیرد. به مخاطبان خود فرصت تعامل بیشتر را بدهید و همان‌طور که می‌دانید، هرچه تعامل مخاطبان و فالوورهای شما بیشتر باشد، احتمال رفتن پست شما به این صفحه هم بیشتر خواهد بود.

تنظیمات اکسپلور اینستاگرام

در ساعات مناسب پست بگذارید

نکته دیگری که موجب افزایش تعامل مخاطبان می‌شود، این است که در ساعات مناسبی پست بگذارید. این بدان معناست که شما باید در ساعاتی از روز پست بگذارید که اکثر مخاطبان شما آنلاین باشند و به‌محض پست گذاشتن، بتوانند با آن تعامل برقرار کنند. نکته مهمی که درباره رسیدن پست به اکسپلور باید بدانید، اهمیت تعامل سریع مخاطبان می‌باشد. اگر در چند دقیقه ابتدایی که پست خود را آپلود می‌کنید، افراد زیادی با آن تعامل داشته باشند، احتمال اینکه پست شما به این قسمت برود، بیشتر خواهد بود.

از هشتگ‌های مرتبط استفاده نمایید

اگر کار شما دررابطه‌با لباس است، درباره همان موضوع هشتگ بگذارید. این امر موجب می‌شود تا مخاطبان هدف شما به‌درستی تعیین شوند. برای مثال، اگر پست شما درباره لباس بوده و هشتگ‌هایی درباره کشاورزی اضافه کنید، باعث می‌شود تا افرادی پست شما را ببینند که هیچ علاقه‌ای به آن ندارند. در مورد هشتگ های اینستاگرام بیشتر بدانید.

سخن نهایی

اکسپلور اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که در این برنامه وجود دارد. ما در این مقاله از دکتر ویز، از اهمیت این قابلیت سخن گفتیم و همچنین بیان کردیم که باید چه‌کارهایی انجام دهید تا بتوانید به این بخش از اینستاگرام دست یابید. اگر پست‌های شما به این قسمت برسند، پروسه موفقیت شما در این برنامه بسیار بالا خواهد رفت.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان