ایجاد وبینار رایگان؟ +12 هزینه برگزاری وبینار از 120 هزار تومن

هزینه برگزاری وبینار
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

هزینه برگزاری وبینار بسیار حائز اهمیت است. این هزینه‌ها برای برگزارکنندگان وبینار و شرکت کنندگان در یک وبینار خاص از اهمیت زیادی برخوردار است. هرچقدر برای یک وبینار بیشتر هزینه شود؛ قطعاً هزینه شرکت در آن نیز بیشتر خواهد بود.

امروزه با توجه به کمبود زمان برای رفت و آمد و سایر مشکلات دیگر وبینار ها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. می‌توان وبینار را نوعی کلاس آنلاین معرفی کرد.

هدف از برگزاری وبینار می‌تواند آموزش آنلاین یا برگزاری همایش باشد. وبینار در حقیقت یکی از روش‌های پیشرفته‌ای است که برای برگزاری همایش‌ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

همایش‌ها نوعی وبینار رایگان هستند. برای برگزاری یک وبینار باید تجهیزات متعددی به کار گرفته شوند. از همین رو برگزاری آن هزینه‌هایی در بر خواهد داشت. به همین علت برای برگزاری یا ایجاد یک وبینار رایگان باید هزینه‌های آن را برآورد و مدیریت کرد. در ادامه این مطلب با وبینار، هزینه‌های برگزاری آن و صفر تا صد ایجاد وبینار رایگان آشنا خواهید شد.

هزینه برگزاری وبینار

هزینه برگزاری وبینار به چه مواردی بستگی دارد؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده است که هزینه یک وبینار آموزشی به چه مواردی نیاز دارد؟! در ادامه مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت وبینار را ذکر کرده‌ایم.

  • موضوع وبینار(موضوعات وبینار اگر تخصصی باشد هزینه بیش‌تری دارد)
  • استاد و سابقه وی
  • تعداد دانشجویان حاضر در کلاس
  • پلت‌فرم برگزاری وبینار
  • دارا بودن فیلم یا بدون فیلم بودن وبینار

در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در مورد ایجاد وبینار رایگان و… داده می‌شود پس با ما همراه باشید.

وبینار چیست؟

وبینار در حقیقت یک جلسه سمینار آنلاین است. این کلمه از دو واژه وب و سیمنار نشأت می‌گیرد. این دو واژه در ترکیب با یکدیگر واژه جدید وبینار را ایجاد کرده‌اند.یک دوره وبینار درحقیقت یک رویداد آنلاین است. این رویداد می‌تواند یک ورکشاپ یا کلاس آموزشی یا یک همایش آنلاین باشد. وبینار بر بستر وب و به‌صورت زنده و دوطرفه برگزار می‌شود. جهت آشنایی بیشتر و کامل تر با این مبحث می توانید مقاله “وبینار (Webinar) چیست؟ از یادگیری تا درآمدزایی” را مطالعه نمایید.

میانگین هزینه مورد نیاز برای برگزاری وبینار
چگونه می‌توان با ایجاد وبینار درآمد زایی کرد؟

شرکت کنندگان در وبینار باید برای شرکت در آن بلیط خریداری کنند. بلیط هر وبینار می‌تواند بین 50 تا 90 هزار تومان باشد. این مبلغ بسته به مشهور بودن شما متغیر است.

اگر در هر ماه 4 وبینار دو ساعته آموزشی را ترتیب دهید و تنها ده نفر در ورکشاپ شما شرکت کنند، می‌توانید ماهیانه حداقل دومیلیون تومان از این راه در آمد کسب کنید.

اگر تعداد جلسات و تعداد شرکت کنندگان در وبینار شما بیشتر باشند، قطعاً می‌توانید درآمد بیشتری را کسب نمایید. برای این کار کافیست، هزینه اندکی را صرف تبلیغات کنید. با این کار ممکن است؛ هزینه برگزاری وبینار اندکی افزایش یابد، اما مطمئناً درآمد خوبی را از این راه کسب خواهید کرد.

البته این تنها راه کسب درآمد از راه وبینار نیست. اگر تولید محتوا خوبی داشته باشید؛ قطعاً فیلم وبینار شما تقاضای زیادی برای خرید خواهد داشت. حالا اگر می خواهید بدانید تولید محتوا چیست؟ و چه قواعدی دارد ما در دکتر ویز همراه شما هستیم.

از همین رو می‌توانید این فیلم را در وبسایت خود یا دیگران به اشتراک بگذارید و با فروش آن درآمد کسب کنید. امکان فروش فایل صوتی وبینار نیز میسر است.

از  طریق اشتراک گذاری فیلم وبینار خود در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید آن را به فروش برسانید. این کار برای تبلیغات وبینار بعدی شما نیز خوب است.

فروش کتابچه وبینار نیز می‌تواند یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از این راه باشد. برای این کار کافیست وبینار خود را ضبط کرده و آن را به‌صورت محتوا متنی در اختیار مخاطب قرار دهید.

برگزاری وبینار رایگان نیز بسیار مرسوم است. اغلب افرادی که وبینار رایگان برگزار می‌کنند، هدف خاصی از برگزاری آن دارند. برای مثال گاهی اوقات هدف از برگزاری وبینار فروش محصول است. هزینه برگزاری وبینار کم است، از همین رو انجام این کار برای تبلیغات محصول در شرکت‌های بزرگ بسیار به‌صرفه است.

برای تبلیغ محصول و فروش، برگزاری وبینارهای آموزشی رایگان می‌تواند اثر بخش باشد. برای مثال شما قصد فروش مجموعه‌ای از کتاب‌های زبان انگلیسی را دارید.

با برگزاری وبینار رایگان درمورد نحوه آموزش این کتاب‌ها و کاربرد آن، می‌توانید مشتریان خود را به سمت خرید کتاب‌ها هدایت نمایید. اگرچه هزینه برگزاری وبینار رایگان نیز به اندازه هزینه ایجاد یک ورکشاپ آنلاین است، اما این کار در فروش شما تأثیر خواهد داشت.

آموزش صفر تا صد ایجاد وبینار رایگان
آموزش صفر تا صد ایجاد وبینار رایگان

اغلب افراد به دلیل هزینه برگزاری وبینار مردد هستند. از همین رو با وجود داشتن تخصص کافی در برگزاری آن تعلل می‌کنند. اما هزینه برگزاری وبینار چندان بالا نیست. به‌ویژه اگر کار شما برگزاری ورکشاپ آموزشی است. در این بخش با نحوه برگزاری وبینار بیشتر آشنا خواهید شد.

در ابتدا باید بدانید که برای برگزاری وبینار به ابزار خاصی احتیاج نیست. این کار با استفاده از اینترنت موبایل، لپ تاپ یا گوشی هوشمند، هدست برای ارائه مناسب، یک مکان بی سر وصدا و مطالب و پاورپوینت از قبل آماده شده قابل انجام است.

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای برگزاری وبینار نیاز است یک بستر خوب برای ارائه است. همانطورکه سمینار در یک فضا و سالن خوب انجام می‌شود.

برای برگزاری وبینار نیازی به داشتن سایت بخصوصی از جانب شما نیست. برخی شرکت‌های داخلی و خارجی سرویس‌های وبینار ارائه می‌دهند. از همین رو با خرید اشتراک سالانه و ماهانه این وبسایت‌ها می‌توانید جلسه وبینار خود را در این سایت‌ها برگزار نمایید.

وبینار رایگان
برای ایجاد وبینار می‌توانید مراحل زیرا را قدم به قدم دنبال کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

  • لوازم مورد نیاز برای برگزاری وبینار را فراهم کنید.

برای این کار به یک کامپیوتر یا لپ تاپ مجهز به وب کم و میکروفون نیاز است. با استفاده از این دو ابزار ساده به‌راحتی می‌توانید ارائه خود را انجام دهید. حتی می‌توانید صفحه کامپیوتر خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید و تنها بر روی محتوا خود صحبت کنید.

اغلب وبینارها جنبه تدریس دارند. از همین رو مدرس با به اشتراک گذاشتن صفحه کامپیوتر خود برای کاربران، پاورپوینت را پخش نموده و توضیحات خود را نیز بر روی آن ارائه می‌دهد. از همین رو هزینه برگزاری وبینار تنها داشتن امکانات اندک و در عین حال یک محتوا خوب است.

برای داشتن اطلاعات بیش‌تر در مورد نرم‌افزارهای وبینار مقاله «8 نرم افزار وبینار / پلتفرم وبینار / افزونه برگزاری نرم افزار وبینار چیست؟» را مطالعه کنید.

  • سرویس ارائه وبینار را انتخاب کنید.

برای برگزاری وبینار به داشتن یک لپ تاپ و اینترنت پرسرعت نیاز است. اما سرویس ارائه وبینار نیز اهمیت دارد. پلتفرم و سایت‌های داخلی و خارجی بسیاری وجود دارند که در ازای پرداخت هزینه می‌توانید از سرورهای آن‌ها برای برگزاری وبینار استفاده نمایید.

  • سرویس‌های خارجی ایجاد وبینار

1) یکی از سرویس‌های خارجی برای برگزاری وبینار سایت anymeeting.com است. این سایت خارجی دارای یک نسخه دمو برای استفاده رایگان و سرویس‌های پولی است.

اما از آنجایی که این سایت یک سایت خارجی است؛ سرویس‌های آن باید با دلار خریداری شوند. از همین رو استفاده از آن در ایران چندان به‌صرفه نیست. ولو اینکه این سایت ایران را نیز تحریم کرده است.

2) دومین سرویس خارجی برگزار کننده کنفرانس نیز سرویس آنلاین زوم است. از ویژگی‌های این سرویس می‌توان به داشتن برنامه موبایلی برای سیستم عامل‌های مختلف اشاره کرد. شما می‌توانید این سرویس را برای یک بار به‌صورت رایگان تست نمایید.

3) نرم افزار ادوب کانکت نیز یکی از سرویس‌های خارجی برای برگزاری وبینار است. شما می‌توانید با پرداخت دلاری، وبینار خود را از طریق ادوبی کانکت برگزار نمایید. وبسایت فارسی آن با دامنه .IR نیز در حال ارائه خدمات در ایران است. از همین رو از طریق این سایت نیز می‌توان با پرداخت ریالی از این خدمات استفاده نمود.

سرویس‌های داخلی ایجاد وبینار

  • سرویس‌های داخلی ایجاد وبینار

1) یکی از سرویس‌های برگزاری وبینار در ایران سایت اسکای روم است. شما می‌توانید با ثبت نام در این سایت یک وبینار رایگان برگزار کنید. این سرویس برای مدت 5 روز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با استفاده از این سرویس رایگان هزینه برگزاری اولین وبینار شما صفر خواهد بود.

2) سایت وبینار سنتر، سایت برتر وب، سایت وبینار و سامانه نیما از دیگر ارائه‌دهندگان سرویس، برگزاری وبینار هستند.

3) از دیگر سایت‌های ارائه دهنده سرویس وبینار می‌توان به eseminar.tv اشاره کرد. این سایت در حال حاضر هزینه‌ای از فروش بلیط کم نمی‌کند. می‌توانید از ابزار تبلیغاتی ارزان آن استفاده نمایید. می‌توانید فیلم وبینار خود را نیز پس از برگزاری از طریق این سایت به فروش برسانید. البته این سایت دارای معایبی نظیر تعداد مخاطبین کم نیز هست.

نکته: مواردی که نام بردیم، تنها چند نمونه از سایتهایی است که می‌توان از آن برای برگزاری وبینار استفاده کرد.

نکته مهم:  استفاده از سرویس‌های داخلی برای برگزاری وبینار بهتر است. زیرا سرورهای خارجی ممکن است به دلیل تحریم با موارد دیگر، در ایران به‌خوبی پاسخ ندهد.

نکته: علت کار نکردن بسیاری از سرویس‌های وبینار در ایران به این دلیل است که این سرویس‌ها خود از سرویس‌های گوگل هنگ اوت، یوتیوب یا فیس بوک لایو استفاده می‌کنند. این سرویس‌ها در ایران فیلتر هستند.

  • سرعت اینترنت را تست نمایید.

اغلب وبینارها با نمایش پاور پوینت برگزار می‌شوند. در حالی که مخاطبین صدای شما را نیز می‌شوند. برای برگزاری چنین وبیناری کافی است سرعت اینترنت شما 512 کیلو بیت بر ثانیه باشد.  این مقدار سرعت برای آپلود فایل کافی است.

برای برگزاری وبینار تصویری نیز به حداکثر سرعت آپلود 5 مگابیت بر ثاینه نیاز است. در این صورت می‎‌توانید وبینار خود را باکیفیت بسیار خوب ارائه دهید. همانطورکه می‌بینید هزینه برگزاری وبینار از لحاظ حجم و سرعت اینترنت مورد نیاز نیز بسیار خوب است.

  • سرویس ارائه دهنده وبینار را از نظر قطعی و … بررسی کنید.

برای انتخاب سرویس وبینار می‌توانید از روش جستجو در اینترنت استفاده نمایید. در سرویس‌های وبیناری که دارای نرم افزار خاصی هستند، قطعی کمتری رخ می‌دهد. سرویس‌های خارجی نیز اغلب دارای نسخه دمو برای بررسی هستند. در صورتی که علاقمند به موضوع چگونگی ورود به وبینار هستید می توانید مقاله “راهنمای “ورود به وبینار” را مطالعه نمایید.

  • مخاطب جذب کنید.

برای این کار می‌توانید از تبلیغات استفاده کنید. در حقیقت بخش زیادی از هزینه برگزاری وبینار مربوط به تبلیغات آن است. ایجاد وبینار به خودی خود هزینه‌ای ندارد. اما اگر می‌خواهید مخاطب جذب کنید. اندک هزینه‌ای برای تبلیغات در نظر بگیرید. بهتر است کار تبلیغ را یک هفته قبل از برگزاری وبینار شروع کنید. این تبلیغات می‌تواند رایگان یا غیر رایگان باشد.

  • تبلیغات رایگان وبینار

برای این کار می‌توانید از مشتری‌ها، شاگردان و آشنایان خود برای شرکت در وبینار استفاده نمایید.

  1. بروشور وبینار را تهیه نموده و آن را  در بین همکاران، مراجعین و … پخش نمایید.
  2. نوشتن مقاله مرتبط با وبینار و انتشار آن در لینکدین
  3. ودیو معرفی وبینار را تهیه نمایید و آن را در صفحه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
  4. معرفی وبینارهای بعدی در حین ارائه وبینار
  5. از پاپ آپ یا بنر تبلیغاتی در وبسایت خود استفاده کنید.
  • تبلیغات غیر رایگان وبینار

هزینه برگزاری وبینار در تبلیغات آن خلاصه می‌شود. اگر می‌خواهید وبینار شما دیده شود. باید تبلیغات مؤثری انجام دهید. حتی اگر در صدد برگزاری وبینار رایگان هستید. حتما قصد شما از برگزاری این وبینار، فروش محصولات، معرفی سایت و … است. از همین رو تبلیغات درست می‌تواند باز خورد وبینار شما را بیشتر کند.

برخی وبلاگ‌ها در ازای دریافت هزینه‌ای مقاله تبلیغاتی شما را منتشر می‌کنند. از همین رو می‌توانید مقاله‌ای مفید در رابطه با وبینار خود بنویسید و از این سایت‌ها بخواهید پست آن را منتشر نمایند.

  1. از تبلیغات وبینار خود در شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید.
  2. جایزه تعیین کنید.
  3. وبسایتی اختصاصی برای وبینار طراحی نمایید.

سرعت مناسب اینترنت برای برگزاری وبینار

۵ هزینه مهم برای برگزاری وبینار از 120 هزار تومن

  • هزینه ثبت‌نام در پلتفرم‌ها
  • هزینه بازاریابی و تبلیغات
  • هزینه آماده کردن فایل ارائه
  • هزینه همکاری با اینفلوئنسرها برای تبلیغات
  • هزینه پشتیبان وبینار

نتیجه گیری

هزینه ایجاد وبینار، به‌ویژه وبینار رایگان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که قبل از برگزاری وبینار به آن پرداخته می‌شود. اگر قصد شما برگزاری وبینار رایگان است؛ با جذب مخاطب بیشتر می‌توانید افراد بیشتری را برای خرید از سایت یا محصول خود ترغیب نمایید.

اگر قصد شما از برگزاری وبینار، ورکشاپ و آموزش است باز هم با هزینه برای تبلیغات و جذب مخاطب بیشتر می‌توانید، سود خوبی را به دست آورید.

بطورکلی اگر بخواهیم لیستی از هزینه برگزاری وبینار در اختیار شما قرار دهیم. تنها می‌توانیم به هزینه اندک اشتراک یک سرویس برگزاری وبینار و هزینه تبلیغات آن اشاره کنیم. البته در برخی موارد می‌توان هزینه تولید محتوا را نیز به این لیست اضافه کرد.

برخی از سوالات رایج

وبینار چیست؟

وبینار در حقیقت یک جلسه سمینار آنلاین است. این کلمه از دو واژه وب و سیمنار نشأت می‌گیرد. این دو واژه در ترکیب با یکدیگر واژه جدید وبینار را ایجاد کرده‌اند.یک دوره وبینار درحقیقت یک رویداد آنلاین است.

مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت وبینار چیست؟

  • موضوع وبینار(موضوعات وبینار اگر تخصصی باشد هزینه بیش‌تری دارد)
  •  استاد و سابقه وی
  •  تعداد دانشجویان حاضر در کلاس
  •  پلت‌فرم برگزاری وبینار
  •  دارا بودن فیلم یا بدون فیلم بودن وبینار

چگونه می‌توان با ایجاد وبینار درآمد زایی کرد؟

بلیط هر وبینار می‌تواند بین 50 تا 90 هزار تومان باشد. این مبلغ بسته به مشهور بودن شما متغیر است.
اگر در هر ماه 4 وبینار دو ساعته آموزشی را ترتیب دهید و تنها ده نفر در ورکشاپ شما شرکت کنند، می‌توانید ماهیانه حداقل دومیلیون تومان از این راه در آمد کسب کنید.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان