0 تا 100 ورود به وبینار اسکای روم، ادوبی کانکت و …

راهنمای ورود به وبینار
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

امروزه برگزاری کلاس‌های حضوری با دردسرهای زیادی همراه است؛ به همین خاطر برگزارکنندگان از ابزارهای آنلاین جهت ارائه آموزش‌های خود استفاده می‌کنند. امروزه استفاده از وبینار یا (Webinar) بسیار رایج شده است. ورود به وبینار بهترین راه برای افراد است که بتوانند به‌صورت مستقیم با مدرسان در ارتباط بوده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

در واقع وبینار مخفف عبارتWeb-based seminar به معنی «سمینار آنلاین» است و راه‌های زیادی برای ورود به آن‌ها وجود دارد. شما می‌توانید با دریافت راهنمای ورود به وبینار به‌راحتی در وبینارهای متعددی شرکت کنید. در این مطلب علی‌رغم معرفی وبینار و ویژگی‌های آن، به بررسی چند سرویس برای پیوستن به این رویدادهای آنلاین هم خواهیم پرداخت.

 خوشبختانه در وبینار استاد می‌تواند از تمام ابزارهای موردنیاز برای فهماندن مطالب خود استفاده کند. استاد به‌صورت مستقیم و زنده با شرکت‌کنندگان وبینار خود در ارتباط خواهند بود. برای ورود به وبینار ابزارهای زیادی وجود دارد که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

برای داشتن اطلاعات بیش‌تر در مورد وبینار مقاله «وبینار (Webinar) چیست؟ از یادگیری تا درآمدزایی» را مطالعه کنید.

ورود به وبینار آنلاین

چطور می‌توان از وبینار استفاده کرد؟

چگونه وارد وبینار شویم؟ برای ورود به وبینار یا سمینارهای آنلاین ابزارهای اختصاصی وجود دارد که می‌توان به کمک آن‌ها وارد وبینارها شد. محبوب‌ترین ابزار برای ورود به وبینار نرم‌افزار و اپلیکیشن ادوبی‌کانکت است که استفاده از آن رایگان است.

علاوه بر آن ابزارهای بومی نیز وجود دارند که از امکانات بیشتری برخوردار هستند و برای کاربران ایرانی بسیار مناسب‌اند. استفاده از این ابزارها در کل شبیه به هم است؛ تنها در جزئیات اتصال و برگزاری وبینار با هم تفاوت دارند.

ثبت‌نام اولیه در هرکدام از پلتفرم‌های وبینار هم برای برگزار کننده و هم برای شرکت کننده‌ها ضروری است. البته اگر به‌صورت مهمان به وبینارها وصل شوید، نیازی به ثبت نام نخواهید داشت. برای درک بهتر چگونگی استفاده از وبینارها، هریک از ابزارهای رایج برای این کار را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

ابزارهای رایج برای ورود به وبینار

ادوبی کانکت چیست؟

ادوبی کانکت یا Adobe Connect یکی از نرم‌افزارهای ارائه شده توسط کمپانی بزرگ ادوبی است که امکان ایجاد و ورود به وبینار را برای افراد فراهم می‌کند.

ادوبی کانکت علاوه بر نسخه نرم‌افزاری، نسخه اپلیکیشن خود را نیز برای سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS ارائه کرده است تا کاربران در صورت نیاز بتوانند به کمک تلفن همراه اسمارت خود به وبینارها متصل شوند. البته اگر از نسخه نرم‌افزاری ادوبی کانکت استفاده شود، بهره‌گیری از امکانات آن به نسبت استفاده از اپلیکیشن راحت‌تر خواهد بود.

نرم افزار وبینار ادوبی کانکت

برگزاری وبینار با ادوبی کانکت به چه صورتی است؟ وقتی شما بخواهید در یک وبینار خاص شرکت کنید، اطلاعات ورود به آن (یک آدرس URL) توسط برگزار کننده (اساتیدی که وبینار را برگزار می‌کنند) به شما داد می‌شود که به کمک آن آدرس می‌توانید برای ورود به وبینار موردنظر اقدام کنید.

حالا باید نرم‌افزار ادوبی کانکت را دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنید. نصب کردن این برنامه بسیار راحت است و مراحل پیچیده‌ای ندارد. پس از نصب، با باز کردن برنامه، گزینه کانکت در یک کادر آبی رنگ برای شما نمایش داده می‌شود که با کلیک روی آن، می‌توانید آدرس URL خود را وارد کرده و وارد وبینار شوید.

اگر ورود به وبینار هزینه داشته باشد، از قبل باید هزینه آن را پرداخت کنید؛ آن‌گاه برگزار کننده در کنار آدرس وبینار، یک یوزرنیم و پسورد نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر یوزرنیم و پسورد داشته باشید، دیگر نباید به عنوان مهمان وارد وبینار شوید.

امکان دیدن تصویر مدرس، اشتراک گذاری فایل، پرسش و پاسخ در ادوبی کانکت وجود دارد. تنها ایراد این برنامه ساپورت نکردن زبان فارسی است؛ همین موضوع باعث می‌شود تا پرسش و پاسخ به‌صورت فینگلیش انجام شده و کاربری آن برای ایرانیان کمی سخت باشد.

ورود به وبینار اسکای روم به چه شیوه است؟

اسکای ‌روم یا SkyRoom یکی دیگر از ابزارهای بومی ورود به وبینار است که از امکانات نسبتاً بیشتری نسبت به ادوبی کانکت برخوردار است اما رایگان نیست. نحوه برگزاری وبینار در اسکای روم به چه صورتی است؟

جهت استفاده از سرویس اسکای ‌روم برای ورود به وبینارها باید هزینه استفاده از آن توسط شما پرداخت شود. آن‌گاه با لینک‌هایی که توسط برگزار کنندگان در اختیارتان قرار می‌گیرد، می‌توانید برای ورود به وبینار موردنظر خود در اسکای‌روم (www.skyroom.online) اقدام کنید.

ورود به وبینار با اسکای‌روم

ویژگی‌ های اسکای ‌روم

سرویس ایرانی اسکای‌روم امکانات متعددی برای کاربران خود در نظر گفته که در اینجا به‌صورت کلی بخشی از این امکانات و ویژگی‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • در استفاده از لپ‌تاپ بهتر است از مرورگر کروم برای اتصال به وبینارهای اسکای‌روم استفاده کنید.
  • بهتر است در استفاده از تلفن همراه هم برای وصل شدن به اسکای‌روم از مرورگر کروم موبایلتان استفاده کنید.
  • در سایت اسکای‌روم یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.
  • پس از ورود به حساب کاربری‌تان در اسکای‌روم، از بخش «وبینارهای خریداری شده من» بر روی گزینه «ورود به وبینار» کلیک کنید تا بتوانید وارد وبیناری شوید که قبلاً در آن ثبت‌نام کرده‌اید.
  • برای بهره‌گیری از امکانات اسکای‌روم نیاز به نصب هیچ افزونه‌، برنامه یا اپلیکیشنی ندارید. (نمونه‌های مشابه نیاز به نصب نرم‌افزار، اپلیکیشن و افزونه دارند مثل ادوبی‌کانکت که باید آن را نصب می‌کردیم)
  • چون بومی است، زبان فارسی را کاملاً پشتیبانی می‌کند.
  • اسکای‌روم می‌تواند با سایت شما یکپارچه شده و رویدادهای شما را از داخل سایت شخصی خودتان ارائه دهد.
  • در صفحه اول سایت اسکای‌روم، ویدئوی کامل آموزش استفاده از امکانات آن قرار داده شده است.
  • در ابتدا می‌توانید با کلیک روی «درخواست سرویس رایگان» تا پنج روز به‌صورت رایگان از اسکای‌روم استفاده کنید و اگر راضی بودید، می‌توانید سرویس‌های آن را خریداری کنید.
  • در سرویس اسکای‌روم از پنج تا 30 کاربر را بسته به سرویس خریداری‌ شده‌تان می‌توانید مدیریت کنید.

برای مطالعه بیش‌تر در مورد نرم‌افزارهای وبینار مقاله «8 نرم افزار وبینار / پلتفرم وبینار / افزونه برگزاری وبینار چیست؟» را مطالعه کنید.


ایوند چیست؟

ایوند یکی دیگر از سرویس‌های بومی برای مدیریت و ورود به وبینار است. البته ایوند علاوه بر مدیریت رویدادهای آنلاین، کلیه امور مربوط به اطلاع‌رسانی، ثبت‌نام، ارائه بلیط، دریافت مبلغ و مدیریت همایش‌ها را برعهده می‌گیرد و با این کار بار سنگینی را از دوش برگزارکنندگان برمی‌دارد.

اگر همایش یا وبینار شما رایگان باشد، ایوند هم فعالیت‌های مربوط به خود را به‌صورت رایگان برای شما انجام می‌دهد. با ثبت‌نام در ایوند، یک صفحه اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد که در آن می‌توانید تمام رویدادهای آنلاین، کارگاه‌ها، کنفرانس‌ها و دورهمی‌های خود را مدیریت کنید.

برای ورود به وبینار ایوند و استفاده از امکانات آن می‌توانید از طریق لینک ورود به وبینار (www.evand.com) اقدام کنید. همچنین اگر در مورد هزینه وبینار اطلاعاتی لازم دارید حتما مقاله «لیست “هزینه برگزاری وبینار” از 0 (ایجاد وبینار رایگان) تا…» را مطالعه کنید.

آموزش ورود و شرکت در وبینار

امکانات و ویژگی‌های ایوند

از جمله امکانات و ویژگی‌های سایت ایوند برای برگزاری و ورود به وبینار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پس از ورود به سایت وبینار ایوند، می‌توانید از طریق گزینه «عضویت» بالای سایت، حساب کاربری‌تان را بسازید.
  • برای شرکت در هرکدام از وبینارهای موجود در سایت ایوند می‌توانید روی آن کلیک کرده و بلیط مربوط به آن را تهیه کنید.
  • در حساب کاربری‌ خود، با کلیک روی گزینه «بلیط‌های من» می‌توانید وبینارهایی که ثبت‌نام کرده‌اید را ببیند و برای اتصال به آن‌ها در ساعت تعیین شده با استفاده از گزینه «ورود به وبینار» اقدام کنید.
  • برای ضبط وبینار ایوند نیاز به نصب افزونه مربوط به آن روی مرورگر خود دارید.
  • راهنمای شرکت در وبینار: تیم پشتیبانی ایوند در صورت بروز هرگونه مشکل راهنمای شما خواهد بود.


از چه زمان می‌توان برای ورود به وبینار اقدام کرد؟

تا نیم ساعت قبل از شروع وبینار امکان درخواست برای ورود وجود نخواهد داشت. نیم ساعت قبل از شروع وبینار می‌توانید جهت اتصال به وبینار موردنظر خود از طریق ادوبی کانکت، اسکای‌روم، ایوند یا …. اقدام کنید. تا سرعت 115 Kbps می‌توانید به‌راحتی در رویدادهای آنلاین شرکت کنید.

اینترنت ADSL، اینترنت همراه و سایر انواع اتصال برای ورود به وبینار کافی خواهند بود و نیاز به خطوط اختصاصی و سرعت بالا نیست. اگر چند دقیقه از وبینار هم گذشته باشد، از وسط‌های آن هم می‌توانید اتصال خود را انجام داده و با ادامه وبینار همراه باشید. درصورتی‌که وبینار تمام شده باشد، دیگر امکان اتصال به آن وجود نخواهد داشت، مگر اینکه وبینار ضبط شده باشد.

البته در استفاده از وبینار ضبط شده، امکان پرسش و پاسخ و تعامل با مدرس وجود ندارد. بهتر است در زمان ثبت‌نام، اطلاعات زمانی برگزاری وبینار خود را یادداشت کنید و در زمان تعیین شده به وبینار خود وصل شوید تا آن را از دست ندهید. فایل‌ها ضبط شده وبینارها تنها به شکل یک فیلم هستند و کارایی تعاملی وبینارهای اصلی را ندارند.

سایر ابزارهای شرکت در وبینارها

سایر ابزارهای شرکت در وبینارها

ابزارهایی که برای ورود به وبینار در این مطلب معرفی کردیم، تنها بخشی از سرویس‌های داخلی و خارجی استفاده از رویدادهای آنلاین بودند. سرویس‌های دیگری نیز برای ورود به وبینار وجود دارد که هریک ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. از دیگر سرویس‌های محبوب برگزاری، مدیریت و ورود به وبینار می‌توان ZOOM و ClickMeateeng را نام برد.

چگونه می‌توانیم برگزارکننده وبینار باشیم؟

مطالبی که تا به اینجا عنوان شد، درباره شرکت در وبینارهای مختلفی بود که افراد دیگر برگزارکننده آن‌ها بودند. برای اینکه خود یکی از برگزارکننده‌های وبینار باشیم، تنها باید کارهای مدیریت وبینار خود را انجام دهیم.

برای مدیریت وبینار، پس از ثبت‌نام در بسترهای مربوطه (سرویس‌هایی که معرفی شد) اقدام به برنامه‌ریزی برای وبینار خود می‌کنیم. البته قبل از آن باید هدف خود از برگزاری وبینار را کاملاً مشخص کنیم. برگزاری وبینار دقیقاً مانند برگزاری کلاس‌ها و همایش‌های حضوری است که در آن‌ها لازم است افراد زیادی مخاطب ما باشند.

اگر نتوانیم مخاطبین قابل توجهی برای وبینار خود پیدا کنیم، برگزاری آن با یکی یا دو نفر آنلاین لذت بخش نخواهد بود. وبینارهای می‌توانند با هر موضوعی برگزار شوند؛ از موضوعات علمی گرفته تا موضوعات هنری، فنی و کارگاهی.

اهداف برگزاری وبینار

افراد و شرکت‌ها معمولاً با اهداف زیر اقدام به برگزاری وبینار می‌کنند:

  • برگزاری یک وبینار اولیه و رایگان با هدف معرفی وبینار اصلی دیگر که پولی است.
    وبینارهای رایگان معمولاً طرفداران بیشتری دارند؛ اگر بتوانید یک وبینار رایگان و کاربردی برگزار کنید، در آن می‌توانید سایر رویدادهای خود را نیز معرفی کنید.
  • برگزاری وبینار برای جلب مخاطبین بیشتر و تثبیت توانایی خود
    در ابتدای راه اگر بتوانید با یک عنوان خیره‌کننده، وبینار کاربردی را معرفی کرده و برگزار کنید، می‌توانید توانایی خود را اثبات کرده و هربار مخاطبین بیشتری جذب کنید.
  • برگزاری وبینار با هدف فعالیت در دنیای مجازی
    بعضی از افراد و شرکت‌ها که سابقه درخشانی در برگزاری رویدادهای حضوری دارند، با برگزاری وبینار می‌توانند توانایی خود را در فضای آنلاین نیز ارائه کرده و مشتریان آنلاین خود را نیز راضی کنند.
  • برگزاری وبینار با هدف تبلیغ دوره‌های حضوری
    در یک وبینار می‌توانید ویژگی‌ها، سرفصل‌ها و کاربرد دوره‌های حضوری خود را به مخاطبین‌تان معرفی کنید. وبینارهای آنلاینی که با این هدف برگزار می‌شوند، جنبه تبلیغاتی دارند. برای اینکه کاربران را راضی کنید تا در دوره‌های حضوری‌تان شرکت کنند، باید از محتوای تبلیغی خود کم کرده و یک سری اطلاعات کاربردی هم در وبینار خود ارائه دهید.
  • برگزاری وبینار با هدف فروش بیشتر
    اگر محصول یا خدمت خاصی ارائه می‌کنید، با برگزاری وبینار می‌توانید ویژگی‌های محصول خود را معرفی کرده و برای فروش آن اقدام کنید.

اهداف برگزاری وبینار

همچنین بهتر است بدانید که در برخی موارد ورود به وبینار با برخی مشکلات همراه است که عمده این مشکلا از سمت اینترنت یا اپلیکیشن است، برای اینکه بتوانید مراحل نحوه ورود به وبینار را به درستی انجام دهید بهتر است به تمامی نکات این مقاله دقت داشته باشید.

ورود به پلت‌فرم‌های مختلف تا حد زیادی با هم دیگر متفاوت است اما بعد از چند بار کار کردن با سیستم‌های مختلف می‌توانید به راحتی به این موضوع مسلط شوید. از بین همه پلت‌فرم‌ها، ورود به اسکای روم آسان‌تر از همه است اما این پلت‌فرم در برخی موارد دچار قطعی‌های جزیی هم می‌شود که با یک بار ورود و خروج درست می‌شود.

نکات تکمیلی برای برگزاری وبینار

نحوه ورود به وبینار کار راحتی است. در واقع شما می‌توانید برای شرکت در وبینار با موبایل هم اقدام کنید. پی‌سی، لپ‌تاپ‌، تبلت یا هر وسیله الکترونیکی دیگر می‌تواند امکان ورود به وبینار را برای شما فراهم کند؛ تنها کافیست آدرس وبینار را در اختیار داشته باشید.

البته چون برای اتصال به وبینار هیچ اجباری وجود ندارد، در صورتی که شما برگزارکننده باشید، باید بتوانید با رعایت اصول زیر، مخاطبین را جذب کنید تا وارد وبینارتان شوند:

  • زمان ورود به وبینار

باید زمان وبینار را طوری تنظیم کنید که مخاطبین وقت کافی داشته باشند. با توجه به موضوعی که می‌خواهید ارائه دهید، می‌توانید ساعت‌های آزاد مخاطبان خود را بشناسید و وبینار خود را در همان ساعات برگزار کنید. بهتر است به‌صورت پیامکی ساعت وبینار را یادآوری کنید تا افراد راس ساعت در وبینار شما حاضر شوند.

  • انگیزه ورود به وبینار

اگر وبینار شما عنوان جذابی نداشته باشد، هرچقدر هم که کاربردی باشد، افراد برای شرکت در آن ترغیب نخواهند شد. بنابراین بهتر است برای نوشتن یک عنوان جذاب برای وبینار خود وقت بگذارید و مباحث مربوط به بازاریابی محتوا را دنبال نمایید. خودتان را جای مخاطبین‌تان بگذارید و ببینید چه عنوان‌هایی می‌تواند برای شرکت کردن  در یک رویداد آنلاین به شما انگیزه بدهد.

  • مطالب ارائه شده در وبینار

برگزاری یک وبینار کافی نیست؛ اگر شما مخاطبین خاصی دارید، باید به‌صورت دوره‌ای برای آن‌ها وبینار برگزار کنید. بنابراین سعی کنید در هر سمیناری که به‌صورت آنلاین برگزار می‌کنید، مطالبی را ارائه دهید که موجبات رضایت مخاطبین شما را در پی داشته باشد. آن‌گاه آنان ترغیب می‌شوند دوباره در وبینار شما شرکت کنند. در غیر این‌صورت هربار از تعداد شرکت‌کننده‌های وبینار شما کم خواهد شد.

در مطالبی که عنوان شد تنها بخشی از ویژگی‌ها و سرویس‌های برگزاری رویدادهای آنلاین را به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید با ثبت‌نام در یک وبینار تمام آنچه که برای شرکت در یک سمینار آنلاین لازم است را دریافت کنید.

همچنین در کنار مطالعه راهنمای حضور در وبینار بهتر است در سایت‌هایی که معرفی شد ثبت‌نام کنید تا با شیوه کار آشنا شوید. تا زمانی‌که خود در یک وبینار شرکت نکرده‌اید، درک کردن مطالب فوق برای‌تان سخت است. اگر خود برگزار کننده یک وبینار هم باشید، تا خود آن را تجربه نکرده و اقدام نکنید، مطالعه‌ی صرف تاثیر چندانی نخواهد داشت.

دیدگاه‌های شما

4 دیدگاه دربارهٔ «0 تا 100 ورود به وبینار اسکای روم، ادوبی کانکت و …»

  1. archer silvermoon

    سلام وقتتون بخیر
    مطالبش واقعا عالی بود 🌺
    ازتون ممنونم خیلی لطف کردین واقعا کمک بزرگی بهم کرد

  2. با سلام و احترام
    مطالب مفیدی در سایت وجود دارد
    یشنهاد می شود عبارت ClickMeateeng را اصلاح فرمایید ClickMeeting

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان