0 تا 100 راه اندازی کمپین تبلیغاتی موفق در 1402

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

شرکت‌ها و برندهای مختلف برای رسیدن به بالاترین میزان فروش کمپین‌های تبلیغاتی زیادی اجرا می‌کنند که باعث می‌شوند در محیط اطراف‌مان تبلیغات زیادی مشاهده شود، بنرهای خیابانی، تبلیغات درون برنامه‌ای و حتی تبلیغات موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل از پرکاربردترین کمپین‌هایی هستند که هر روزه با آن‌ها روبه‌رو می‌شویم.

موفقیت یک کمپین تبلیغاتی به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه آن‌ها را به صورت تک‌تک بررسی می‌کنیم اما باید در نظر داشته باشید که برنامه‌ریزی روزانه نقش بسیار مهمی در موفقیت یک کمپین دارد.

اگر بهترین استراتژی‌ها را برای کمپین خود در نظر بگیرید اما زمان مناسبی این استراتژی‌ها را پیاده‌سازی نکنید احتمالا کمپین فقط یک هزینه اضافی برای شما و سازمان‌تان می‌شود. اگر در فکر راه‌اندازی یک کمپین هستید توصیه می‌شود به تبلیغات مشابه کمپین خود دقت زیادی داشته باشید و کمی روی آن‌ها تامل داشته باشید.

اجرای درست کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی چیست؟

هر زمان که شما با تعدادی از افراد درمورد موضوعی صحبت می‌کنید یک کمپین تشیکل شده است که الزاما کمپین تبلیغاتی تلقی نمی‌شود اما اگر همین شما در همین صحبت از تکنیک‌های بازاریابی استفاده کنید تا اشخاص را به خرید خدمت یا محصول ترغیب کنید آن‌گاه شما یک کمپین تبلیغاتی اجرا کرده‌اید.

راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی کار چندان ساده‌ای نیست و برای رسیدن به بهترین نتیجه باید تحقیقات زیادی انجام دهید تا بهترین کمپین را اجرا کنید. ابزارهای کمپین‌های تبلیغاتی اهمیت بسیار زیادی در اجرا و پیاده سازی کمپین دارند چرا که در راه اندازی کمپین، ابزارها نقش بسیار مهمی در آگاه سازی مخاطب دارند. مهم‌ترین ابزارهایی که در کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود به صورت زیر است:

  • تبلیغات محیطی مانند بیلبوردها و…
  • سئو و بازاریابی موتورهای جست و جو
  • تبلیغات ویدیویی
  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا سوشال مدیا مارکتینگ
  • بازاریابی تلفنی
  • ایمیل مارکتینگ

البته برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق نیازی به کمک گرفتن از همه این موارد نیست بلکه بهتر است متناسب با نیازی که برند دارد از این ابزارها استفاده شود. در حقیقت همه این ابزارها در انتها به ما کمک می‌کنند تا مشتریان را به خرید کردن قانع کنیم. کمپین‌های تبلیغاتی در بسیاری از موارد استفاده هم‌زمان از چند روش بازاریابی( ایمیل مارکتینگ، بازاریابی تلفنی و…) است که سعی می‌کند بیش‌ترین بازده را برای سازمان شما به همراه داشته باشد.

افزایش فروش به کمک کمپین های تبلیغاتی

هدف کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین‌های تبلغیاتی با اهداف مختلفی راه اندازی می‌شوند مثلا بسیاری از کمپین‌ها صرفا برای آگاهی از برند اتفاق می‌افتند. برای مثال شرکت تپسی قبل از شروع فعالیت در برخی از کلان‌شهرها بیلبوردهای زیادی در سطح شهر قرار داد که از مزیت‌های یک راننده خوب و یک سیستم تاکسی آنلاین صحبت می‌کرد. در این زمان قطعا هدف تپسی سود و فروش بیش‌تر خدمات نبوده بلکه نوعی برندسازی بوده است.

معمولا برندها متناسب با نیازی و استراتژی که دارند هر چند ماه یک بار کمپین‌های بزرگ تبلیغاتی اجرا می‌کنند و هدف هر کمپین متناسب با نیاز سازمان و زمان مشخص می‌شود. کمپین‌های تبلیغاتی موفق کمپین‌هایی هستند که به خوبی همه ابزارهای در دسترس را چک می‌کنند و سپس بهترین ابزارها را برای شروع کمپین انتخاب می‌کنند.

پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با استراژی مقاله ” انواع استراتژی های رقابتی ” را مطالعه نمایید.

برنامه ریزی برای ایجاد کمپین تبلیغاتی

نمونه‌های کمپین تبلیغاتی

حتما کمپین‌های تبلیغاتی فیلیمو را در مترو تهران مشاهده کرده‌اید. البته هم زمان با این کمپین در کانال‌های تبلیغاتی و بازاریابی دیگری هم تبلیغات صورت می‌گیرد و مجموعه‌ای از این تبلیغات است که باعث دیده شدن برند می‌شوند.

مخاطب به‌صورت ناخودآگاه زمانی که همه برند خاصی را مشاهده می‌کند اعتمادسازی درستی برای او به وجود می‌آید که این موضوع باعث می‌شود تا آگاهی از برند هم در ذهن مشتری شکل بگیرد. در کمپین‌های تبلیغاتی مختلف از نکات بسیار زیادی استفاده شده است تا بهره‌وری کمپین به بالاترین میزان برسد.

البته برخی از این موارد به صورت آزمون و خطا صورت می‌گیرد.برای مثال فرض کنید شما می‌خواهید در کنار تبلیغات محیطی از اس‌ام‌اس مارکتینگ هم استفاده کنید اما نمی‌دانید متن پیامک را به چه صورتی تدوین کنید در این صورت می‌توانید چند مدل متن تبلیغاتی بنویسید و سپس میزان نرخ تبدیل هر کدام را به صورت جداگانه تست کنید.

در نظر داشته باشید که در این مرحله به تعداد افراد مشخصی یک پیامک باید بفرستید، برای مثال هر متن را به ۱۰۰ نفر ارسال می‌کنید که این پیامک باید در زمان یکسانی ارسال شود. برای مثال سه گروه الف و ب و پ را در نظر بگیرید که هر کدام از این دسته‌ها شامل ۱۰۰ نفر است. شما در یک زمان مشخص به هر کدام از این سه گروه سه پیامک جداگانه ارسال می‌کنید و سپس نرخ تبدیل هر کدام از دسته‌ها را می‌سنجید تا بهترین مدل را پیدا کنید.

بعد از پیدا کردن بهترین مدل باید  آن متن را برای دیگر مشتریان‌تان ارسال کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه سعی کنید زمان و روز مناسبی را برای ارسال پیامک انتخاب کنید.

 

استفاده از کمپین‌ تبلیغاتی مختلف برای افزایش فروش

استفاده از کمپین‌ تبلیغاتی چه مزیت‌هایی دارد؟

خب اگر تا این قسمت از متن را مطالعه کرده باشید احتمالا برای شما این سوال پیش آمده است که چرا باید از کمپین‌های تبلیغاتی استفاده شود؟ معمولا کمپین‌های تبلیغاتی کمک می‌کند تا سازمان به فروش و اعتبار بیش‌تر برسد. همان طور که در قسمت قبل هم اشاره شد بسیاری از کمپین‌ها صرفا برای فروش بیش‌تر تشکیل نمی‌شوند و هدف از راه‌اندازی آن‌ها اعتمادسازی و جلب نظر مخاطب است. پس به طور کلی استفاده از کمپین تبلیغاتی به ۲ دلیل صورت می‌گیرد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم: 

  • بیش‌تر شدن مخاطبان و کاربران

یکی از مهم‌ترین علت‌های استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی بیش‌تر شدن مخاطبان است. قاعدتا وقتی شما یک کمپین بزرگ تبلیغاتی راه اندازی می‌کنند طیف گسترده‌ای از مخاطبان با شما آشنا می‌شوند و برند شما را می‌شناسند. البته آشنا شدن مخاطبان از روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد برای مثال ممکن است دسته‌ای از مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی با شما آشنا شوند و دسته‌ای دیگر از مخاطبان از تبلیغات محلی برند شما را بشناسند.

  • تقویت برند

تقویت برند نیز از مهم‌ترین مزیت‌های کمپین تبلیغاتی است. معمولا بعد از برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی برند شما نیز تقویت می‌شود چرا که افراد زیادی با برند، محصولات و خدمات شما آشنا شده‌اند و در ادامه مسیر می‌توانند با اعتماد بیش‌تری از شما خرید کنند.

اجرای کمپین تبلیغاتی چگونه است؟

اجرای کمپین تبلیغاتی چگونه است؟

کمپین‌های تبلیغاتی روش‌های مختلفی برای اجرا دارند و معمولا اجرای یک کمپین بستگی به نوع آن کمپین دارد. برای مثال زمانی که یک شرکت صرفا به‌دنبال پیاده سازی یک کمپین در مترو، بیلبوردها، مجلات و… است نمی‌تواند از طریق ابزارهای آنلاین کمپین خود را آنالیز کند برای همین قبل از اجرای یک کمپین باید دقت زیادی به نوع آن کمپین شود. در ادامه مراحل مختلف پیاده سازی یک کمپین تبلیغاتی نوشته شده است:

مرحله اول مشخص کردن هدف کمپین

در قسمت‌های قبل بیان شد که کمپین‌های تبلیغاتی به ۲ منظور تقویت برند و افزایش فروش اجرا می‌شوند. شما قبل از شروع کمپین باید مشخص کنید که به چه هدفی کمپین را راه‌اندازی می‌کنید. اگر کمپین شما از نوع تقویت برند و افزایش جلب اعتماد مخاطبین است باید استراتژی‌های خاصی به کار گرفته شود و اگر هم کمپین شما از نوع فروش بیش‌تر است باید از روش‌های دیگری کمک گرفت.

البته قبل از شروع کمپین باید از کیفیت خدمات یا محصولات‌تان مطمئن شوید چرا که مناسب‌ نبودن کیفیت خدمات یا محصولات باعث نارضایتی مخاطب و مشتری می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود تا کمپین نتیجه عکس برای سازمان شما داشته باشد. در ضمن اگر پیش بینی می‌کنید که از خدمات و محصولات شما استقبال می‌شود بهتر است زیرساخت‌های لازم را نیز فراهم کنید تا حین خدمت رسانی به مشتریان با مشکل مواجه نشوید.

مرحله دوم شناخت مخاطب هدف

برای دریافت بهترین نتیجه از کمپین باید شناخت درستی از مخاطب برند خود داشته باشید. اگر مخاطب خود را به درستی شناسایی نکنید ممکن است هزینه و زمان شما به هدر برود. بهترین کار برای اجرای یک کمپین موفق این است که قبل از اجرا مخاطب خود را بشناسید و طبق شناختی که از مخاطب دارید برنامه ریزی کنید.

ترسیم پرسونای مخاطب موضوعی است که به راحتی به دست نمی‌آید و باید دقت زیادی در مورد ترسیم به خرج داده شود. شناخت درست مخاطب برند و سازمان می‌تواند کمپین را در بهینه‌ترین حالت ممکن اجرا کند.

برای مثال فرض کنید یک سایت در حوزه وسایل نوزاد و سیسمونی فعالیت می‌کند چنین سایتی عمدتا با مادرانی مواجه است که دارای فرزند هستند و سن احتمالی آن‌ها بین ۲۵ تا ۳۵ سال است. پس کمپین باید متناسب با مادران ۲۵ تا ۳۵ ساله اجرا شود تا بهترین بازده صورت گیرد.

بررسی محصولات و خدمات

مرحله سوم بررسی محصولات و خدمات

قطعا می‌دانید که کمپین اجرایی شما باید متناسب با محصولات و خدمات شما باشد. اگر شما محصولات و خدمات سازمان‌تان را به خوبی نشناسید نمی‌توانید یک کمپین موفق اجرا کنید. دلیل این موضوع ان است که شما باید بر اساس نقاط قوت محصولات و خدمات‌تان یک کمپین اجرا کنید اما اگر نتوانید این موارد را به خوبی بررسی کنید بعید است که کمپین موفقی داشته باشید.

توصیه می‌شود محصولات یا خدمات خود را در کنار محصولات و خدمات دیگر شرکت‌های رقیب قرار دهید و نکات مهم در خصوص نقاط قوت و ضعف را پیدا کنید. به کمک همین نقاط قوت و ضعف می‌توانید به موفقیت برسید.

مرحله چهارم مشخص کردن بودجه کمپین

مهم‌ترین هنر مجری کمپین این است که با بودجه مشخص شده سازمان بیش‌ترین بهره‌روی را برای سازمان به همرا بیاورد. هزینه کمپین معمولا قبل از اجرای کمپین مشخص می‌شود اما در طول اجرای کمپین متناسب با بازخوردهایی که گرفته می‌شود ممکن است این بودجه بندی افزایش یا کاهش پیدا کند. تعیین هزینه کمپین نیاز به محاسبه نرخ بازگشت سرمایه دارد و برای محاسبه این موضوع می‌توانید از مشاوره کسب و کار دکتر ویز کمک بگیرید.

تعیین ابزارهای مورد استفاده برای راه اندازی کمپین

مرحله پنجم تعیین ابزارهای مورد استفاده

در این مرحله باید مشخص کنید که تبلیغات شما از طریق چه ابزارهایی به مخاطب می‌رسد. برای مثال ممکن است شما به دنبال تبلیغات رادیو و تلویزیون باشید یا به دنبال ارسال یک ایمیل انبوه به همه مشتریان سابق‌تان باشید. انتخاب ابزار مناسب باید با دقت زیادی صورت بگیرد و هم‌خوانی مناسبی با سایر ابزارهای انتخابی‌ شما داشته باشد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

مرحله ششم زمان‌ بندی درست برای اجرای کمپین تبلیغات

اجرای درست و به موقع یک کمپین تبلیغاتی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت آن کمپین داشته باشد. اگر زمان درست و مناسبی را برای اجرای کمپین در نظر نگیرید ممکن است نتوانید کمپین را مدیریت کنید و زمان و هزینه‌های صرف شده شما تا حد زیادی از بین می‌رود.

مرحله هفتم محاسبه معیارهای موفقیت کمپین تبلیغاتی

آخرین مرحله قبل از پیاده سازی کمپین محاسبه اهداف و معیارهای موفقیت است. برای مثال ممکن است یک فروشگاه کفش در یک پیج اینستاگرام پربازدید تبلیغ کند و انتظار داشته باشد که بعد از این تبلیغ به مدت یک هفته ۱۰۰ میلیون فروش داشته باشد. در این صورت اگر به هدف خود برسد کمپین یا همان تبلیغ را موفق می‌داند و اگر کمتر از این مقدار بفروشد کمپین را موفق نمی‌داند. البته مشخص کردن معیارهای موفقیت یا همان KPI به سادگی نیست و نیاز به محاسبه‌های دقیق و اصولی دارد 

محاسبه معیارهای موفقیت کمپین تبلیغاتی

نقش رسانه‌ های اجتماعی در راه ‌ندازی کمپین تبلیغاتی

همان‌طور که می‌دانید این روزها نقش رسانه‌ها در زندگی روزمره ما بیش از پیش پررنگ شده است. در گذشته رسانه‌های اجتماعی محدود بودند و همیشه و به صورت شبانه‌روزی در دسترس مخاطبین قرار نداشتند؛ اما در طی چند سال اخیر و با ظهور فضاهای مجازی، رسانه‌های اجتماعی به عضور جدانشدنی زندگی مدرن تبدیل شده‌اند.

هیچ کس نمی‌تواند تاثیری که رسانه‌ها روی مخاطبان خود می‌گذارند را انکار کند؛ به عبارتی سبک زندگی بیشتر مردم دنیا در حال حاضر تحت تاثیر رسانه‌ها قرار دارد. بسته به وضعیت مالی یا پیوندهای ارتباطی شرکت شما، می‌توانید رسانه‌های اجتماعی مناسبی برای راه‌ اندازی کمپین خود انتخاب کنید.

برای مثال اگر بخواهید از بیلبوردهای شهری برای انجام تبلیغات استفاده کنید ممکن است از پس هزینه‌های بالای آن برنیایید. در عین حال رسانه‌هایی مانند فضای مجازی برای افراد نوپا بسیار مناسب هستند؛ زیرا اکثر جوانان این روزها از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر به طور گسترده استفاده می‌کنند.

راه ‌اندازی کمپین تبلیغاتی موفق در ایران به کمک شبکه ‌های اجتماعی

حقیقت این است که اکثر افراد جامعه، به خصوص جوانان این روزها بیشتر وقت خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند. فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر سه فضای بسیار پرطرفدار و مهم در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی است.

برای درک محبوبیت این فضاها، بهتر است نگاهی به آمارها بی‌اندازیم. در طول یک ماه فیسبوک بیشتر از 2 میلیارد کاربر فعال دارد، این آمار برای اینستاگرام 1 میلیارد کاربر فعال و برای توئیتر حدود 365 میلیون کاربر فعال است. پس واضح است که اگر شما می‌خواهید دست به راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق در ایران بزنید ناچار هستید بیاموزید که در این فضاها چگونه فعالیت کنید.

یکی از ویژگی‌های مثبت شبکه‌های اجتماعی در راه‌ اندازی کمپین تبلیغاتی، این است که شما در این فضاها با صرف‌کردن هزینه نسبتا کمی نتایج بسیار خوبی خواهید گرفت و بازدهی کارتان را چند برابر می‌کنید. اگر برای راه ‌اندازی کمپین خود از شبکه‌های مجازی استفاده کنید؛ ضمن نگه داشتن مشتری‌های سابق خود می‌توانید طرفداران بیشتری برای خدمات و محصولات خود پیدا کنید.

 

 راه اندازی کمپین تبلیغاتی موفق

 

در راه‌ اندازی کمپین تبلیغاتی مراقب رقبای خود باشید

شما در هرکاری که مشغول به فعالیت شوید همواره ممکن است رقبای زیادی داشته باشید. برای موفق شدن در دنیای امروز لازم است به رقبای خود توجه ویژه‌ای کنید. شاید در نگاه اول راه ‌اندازی کمپین یک کار راحت به نظر برسد و فکر کنید که می‌توان به سرعت از آن نتیجه گرفت.

اما باید حواس‌تان را به شدت جمع کنید و به خصوص این که مراقب رقبای خود باشید. در واقع بهتر است قبل از این که دست به هر اقدامی برای راه ‌اندازی کمپین تبلیغاتی بزنید، ابتدا وضعیت رقبای خود را به دقت مورد بررسی قرار دهید. در حین تحقیق و جست‌وجو پیرامون شرکت‌های رقیب، سعی کنید این نکات را مورد بررسی قرار دهید:

  • شرکت‌های رقیب شما کدام شرکت‌ها هستند؟
  • کدام یک از این شرکت‌های رقیب شما در راه ‌اندازی کمپین تبلیغاتی موفق‌تر بوده‌اند؟
  • آیا رقبای شما از شبکه‌های اجتماعی هم استفاده می‌کنند؟
  • ترفندهای شرکت‌های رقیب برای جذب مخاطب و مشتری بیشتر، چه ترفندهایی هستند؟

 

 راه اندازی کمپین تبلیغاتی موفقراه ‌اندازی کمپین تبلیغاتی موفق با هشتگ

اگر جزء کاربران شبکه‌های اجتماعی باشید، حتما با مفهوم هشتگ کم‌وبیش آشنایی دارید. استفاده از هشتگ در اصل برای دیده شدن بیشتر است. در فضای مجازی کاربرانی که قصد دارند بیشتر دیده شوند از هشتگ استفاده می‌کنند.

برای مثال افراد معروف و سلبریتی‌ها یا کسانی که یک حرفه یا محصول خاص را معرفی می‌کنند به طور گسترده‌ای از هشتگ های پربازدید استفاده می‌کنند؛ زیرا تقریبا همه شبکه‌های اجتماعی از هشتگ حمایت می‌کنند.

اگر شما قصد راه ‌اندازی کمپین تبلیغاتی موفقی دارید یکی از ابزارهایی که در این زمینه بسیار به کار شما خواهد آمد استفاده از هشتگ است. شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه یک کمپین هشتگی راه ‌اندازی کنید و در مدت زمان کوتاهی مزیت‌های آن را با چشم خود ببینید.

از جمله کاربردهای هشتگ این است که علاوه‌بر بازاریابی برای کمپین، می‌توان به کمک آن‌ها ارتباط موثری با مخاطبان برقرار کرد مثلا می‌توانید به این وسیله یک مسابقه یا نظرسنجی به راه اندازید.

از هشتگی استفاده کنید که در مخاطبان حس مثبتی ایجاد می‌کند

طبیعتا هنگام استفاده از هشتگ، باید هشتگی را انتخاب کنید که با مخاطبان شما مرتبط باشد. همچنین این هشتگ باید در مخاطبان احساس خوب و مثبتی القا کند؛ هرچند کمپین‌های هشتگی برای کاربران سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز هستند؛ اما با این حال به نظر می‌رسد که انتخاب هشتگ کار چندان راحت و بی‌دردسری نیست. در مورد انتخاب هشتگ بهتر است نکات زیر را مورد توجه قرار دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید:

  • هشتگ شما باید منحصربه‌فرد و چشم‌گیر باشد.
  • به حافظه سپردن هشتگ کار دشواری نباشد.
  • هشتگ باید تا حد امکان کوتاه باشد.
  • هشتگ باید جهانی باشد.
  • هشتگ باید به راحتی قابل درک باشد.

محدودیت ‌های پیش رو برای راه ‌اندازی کمپین تبلیغاتی

راه ‌اندازی کمپین ‌هم می‌تواند مانند هر کار دیگری با یک سری چالش‌ها، مشکلات و محدودیت‌ها روبه‌رو شود. گاهی محصول مورد نظر شما ویژگی‌های خاصی دارد که نمی‌توان آن را به هر روشی تبلیغ کرد و حتما به ابزار تبلیغاتی خاصی نیاز دارد. همچنین ممکن است علی‌رقم تلاش‌های بسیاری که صورت می‌گیرد، یک برند یا محصول آن‌چنان که باید و شاید به مخاطبان معرفی نشود. گاهی برای تبلیغ یک برند یا محصول خاص، نیاز است که از چند نوع رسانه استفاده شود.

مثلا آن برند هم در شبکه اجتماعی تبلیغ شود و هم از طریق بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر. یکی دیگر از چالش‌های پیش ‌رو راه ‌اندازی کمپین تبلیغاتی مسئله اقتصادی و مالی است. ممکن است برای انجام تبلیغات خود حتما نیازد داشته باشید از راه‌های پرهزینه‌ای مانند بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر استفاده کنید. اما گاهی با به خرج دادن کمی خلاقیت می‌توان هزینه‌ها را تا حد امکان کاهش داد و به نتیجه مطلوب هم دست پیدا کرد.

 راه اندازی کمپین تبلیغاتی موفقآشنایی با سئو و تبلیغات در گوگل

هر کجا که نامی از بازاریابی اینترنتی باشد، بدون شک صحبت‌هایی از گوگل و سئو می‌شود. گوگل و سئو مجموعه‌ای از فعالیت‌های مشترک در بازاریابی اینترنتی هستند که البته اقدامات آن‌ها بسیار با یک‌دیگر متفاوت است.

همان‌طور که می‌دانید گوگل یکی از موتورهای جست‌وجوی قدرتمند و اصلی به حساب می‌آید؛ بنابراین کسی که قصد راه ‌اندازی کمپین تبلیغاتی دارد، باید اطلاعاتی بیشتری در این زمینه کسب کند.

سئو در واقع به معنی بهینه سازی موتورهای جست‌وجو است. موتورهای جست‌وجو در وب ‌سایت‌ها شروع به ارزیابی‌کردن مواردی مانند لینک‌ها، برچسب‌ها و کلمه‌های کلیدی می‌کنند؛ تا به این وسیله ظرفیت جذب ترافیک یک سایت را معلوم نمایند.

نقش بیلبوردهای تبلیغاتی در راه‌ اندازی کمپین

حتما می‌دانید که بیلبوردهای تبلیغاتی در اصل تابلوهای بزرگی هستند که در اماکن پر رفت‌وآمد و در معرض دید مردم، مانند خیابان‌ها، مکان‌های تجاری، میدان‌ها یا حتی اتوبوس‌های داخل شهری نصب می‌شوند. یک بیلبورد تبلیغاتی خوب و تاثیرگذار که می‌تواند شما را در راه‌ اندازی کمپین تبلیغاتی کمک کند، باید برخی از ویژگی‌ها را داشته باشد. مهم‌ترین این ویژگی‌ها عبارت است از:

  • بیلبورد تبلیغاتی باید یک تصویر باکیفیت، جذاب و خلاقانه‌ای داشته باشد.
  • روی بیلبورد تبلیغاتی باید شعار خاص خود را هک کنید.
  • شعار تبلیغاتی شما نباید دشوار یا طولانی باشد و باید توجه مخاطب را در زمان کوتاهی جلب کند.
  • نام و لگو برند شما باید در بیلبورد تبلیغاتی ذکر شود.
  • شعار تبلیغاتی شما باید نهایتا 6 یا 7 کلمه باشد.
  • در صورت استفاده از نورهای متحرک یا نور شب، بیلبورد شما جذابیت چند برابری پیدا خواهد کرد.

نکته قابل توجه در مورد بیلبوردهای تبلیغاتی این است که مکان‌های نصب بیلبوردهای تبلیغاتی معمولا به صورت ماهیانه اجاره داده می‌شوند و در اکثر مواقع هزینه‌های بالایی دارند. پس قبل از انتخاب این وسیله تبلیغاتی مسائل مالی خود را نیز در نظر داشته باشید.

آشنایی با سئو و تبلیغات در گوگل

 

نقش بازاریابی تلفنی در راه ‌اندازی کمپین تبلیغاتی

یکی از ابزارهای مورد استفاده در راه ‌اندازی کمپین تبلیغاتی بازاریابی تلفنی است. این موضوع قدمت بیشتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی دارد؛ زیرا کمی بعد از اختراع تلفن، استفاده از این وسیله برای بازاریابی خدمات و محصولات شروع شد. هرچند که با روی کار آمدن روش‌های تبلیغاتی جدید، تصور می‌شد که بازاریابی تلفنی دیگر جایگاهی در تبلیغات نداشته باشد؛ اما این اتفاق هنوز رخ نداده است.

هر شرکتی که قصد راه ‌اندازی کمپین تبلیغاتی دارد و می‌خواهد از بازاریابی تلفنی به عنوان ابزار تبلیغ خود استفاده کند، باید ابتدا اطلاعات خود را در یک سامانه ملی ثبت کند و سپس کدی به اسم SAN دریافت نماید.

برای داشتن یک بازاریابی تلفنی موفق، حقوق مخاطبان رعایت شود و فروشندگان و اپراتورها برخوردی دلپذیر و خوشایند با مخاطبین داشته باشند. اما این روش هم چالش‌های مخصوص به خود را دارد زیرا این کار بدون دیدن مشتری‌ها یا کسب شناخت کافی از مشتری انجام می‌گیرد و در قالب تماس سرد انجام می‌شود.

راه ‌اندازی کمپین تبلیغاتی موفق در اینستاگرام

شاید بتوان گفت که در کشور ما، هیچ شبکه اجتماعی به اندازه اینستاگرام نتوانسته توجه کاربران را به خود جلب کند. در مورد انواع ابزار تبلیغاتی صحبت کردیم و چالش‌های آن‌ها را تا حدی از نظر گذراندیم. برای مثال دانستیم که هزینه تبلیغ به کمک بیلبورد زیاد است یا با ظهور تکنولوژی‌های مدرن تا حدی اهمیت بازاریابی تلفنی کاهش یافته است.

بارها شنیده‌ایم که بهتر است متناسب با اقتضای زمانه خود رفتار کنیم؛ در نتیجه به نظر می‌رسد که به اینستاگرام می‌توان به عنوان یک فضای مناسب برای انجام تبلیغات نگاه کرد. البته ناگفته پیدا است که تعداد رقبای شما در این فضا بسیار زیاد است و شما باید محتواهای بسیار جذاب و به روزی را به نمایش بگذارید.

همچنین برای این که حداکثر نتیجه را بگیرید، می‌توانید از اینفلوئنسرهای معروف اینستاگرامی که فالورهای زیاد و پیج‌های پربازدیدی دارند کمک بگیرید. آن‌ها با دریافت هزینه نسبتا کمی خدمات شما را در معرض دید تعداد زیادی از کاربران قرار می‌دهند. بهتر است متنی جذاب برای معرفی خدمات خود آماده کرده و در اختیار آن‌ها قرار دهید.

جمع‌بندی

اجرا و پیاده سازی کمپین می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی رو برند و فروش شما داشته باشد اما این موضوع نیازمند نیازمند این است که با یک تیم کاربلد همراه شوید. اگر می‌خواهید در راه‌اندازی کمپین موفق باشید باید صبور باشید و دو سه ماهی تحقیقات مربوط به کمپین را به صورت کامل انجام دهید. البته بسیاری از این اطاعاتی که به دست می‌آورید برای کمپین‌های بعدی نیز کاربردی است.

برخی از سوالات رایج:

1.کمپین تبلیغاتی چیست؟

هر زمان که شما با تعدادی از افراد درمورد موضوعی صحبت می‌کنید یک کمپین تشیکل شده است که الزاما کمپین تبلیغاتی تلقی نمی‌شود اما اگر همین شما در همین صحبت از تکنیک ‌های بازاریابی استفاده کنید تا اشخاص را به خرید خدمت یا محصول ترغیب کنید آن ‌گاه شما یک کمپین تبلیغاتی اجرا کرده‌اید.

2.هدف کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین‌های تبلغیاتی با اهداف مختلفی راه اندازی می‌ شوند مثلا بسیاری از کمپین ‌ها صرفا برای آگاهی از برند اتفاق می ‌افتند. برای مثال شرکت تپسی قبل از شروع فعالیت در برخی از کلان‌ شهرها بیلبوردهای زیادی در سطح شهر قرار داد که از مزیت‌های یک راننده خوب و یک سیستم تاکسی آنلاین صحبت می‌ کرد. در این زمان قطعا هدف تپسی سود و فروش بیش‌تر خدمات نبوده بلکه نوعی برندسازی بوده است.

3.استفاده از کمپین‌ تبلیغاتی چه مزیت ‌هایی دارد؟

1.بیش‌تر شدن مخاطبان و کاربران
2.تقویت برند

دیدگاه‌های شما

1 دیدگاه دربارهٔ «0 تا 100 راه اندازی کمپین تبلیغاتی موفق در 1402»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان