بررسی 10 نمونه از جملات وارن بافت + تصویر

سخنان وارن بافت
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

هر فردی در زندگی خود اهدافی دارد که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کند یکی از روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن به موفقیت رسید استفاده از جملات وارن بافت است. این هدف تنها مختص شما نیست و افراد زیادی دیگری نیز آن را در سر پرورانده و به آن رسیده‌اند

چه بسا افرادی که در راه هدف‌شان به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند و در جهان معروف شده‌اند. یکی از راه‌هایی که شما را برای رسیدن به هدف‌تان کمک می‌کند، استفاده از تجربیات و توصیه‌هایی است که افراد دیگری که در این زمینه موفق بوده‌اند، ارائه داده‌اند. با این کار می توان گفت شما تقریباً نصف راه را رفته‌اید و به موفقیت نزدیک‌تر شده‌اید.

جملات وارن بافت

ثروت چیزی است که برای افراد بسیار زیادی اهمیت دارد و می‌توان گفت برخی از افراد به آن به عنوان هدف نگاه می‌کنند. به ثروت رسیدن نیاز به کمی هوشمندی و رعایت برخی نکات ساده دارد. وارن بافت یک ثروتمند آمریکایی است که برای رسیدن به این هدف که ثروتمند شدن است، فکر کرده است.

اگر شما هم در هدف گذاری تان به ثروتمند شدن فکر کرده اید، جملات وارن بافت که در این مورد بیان شده است، برای شما بسیار مفید است و می‌تواند به شما کمک بسیاری کند. در این مقاله برخی از مهم‌ترین سخنان وارن بافت و چند پند وارن بافت برای پولدار شدن را بیان کرده و به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. با ما تا انتها همراه باشید.

وارن بافت کیست؟

وارن بافت فردی آمریکایی و فعال حقوق بشر است که در زمینه سرمایه گذاری بسیار موفق عمل کرده است و در حال حاضر به عنوان پادشاه بازار سرمایه سهام شناخته می‌شود. او همچنین مدیر شرکت برکشایر هاتاوی است که دارایی او در دسامبر 2019، تقریبا 89 میلیون دلار تخمین زده شده است.

وارن بافت شاگرد بنجامین گراهام که پدر سرمایه گذاری ارزشی است بوده و اکنون شهرت زیادی در بین سرمایه گذاران و به طور کلی دنیای سرمایه گذاری دارد. او مردی صبور است که در عین این که بسیار سخاوتمند است، اقتصادی عمل می‌کند.

جملات وارن بافت بسیار باارزش هستند و شما را بر رسیدن به هر هدفی که  داشته باشید، کمک می‌کنند. در واقع این جملات انگیزشی هستند و به شما انگیزه کافی برای تلاش کردن را می‌دهند. مطالعه مقاله “اهمیت کار و تلاش در زندگی” می تواند مفید باشد.

جملات پربار وارن بافت

آشنایی با عقاید و درس گرفتن از چنین مردان بزرگی مانند وارن بافت می‌تواند در پیشرفت  زندگی هر فرد کمک بسیار زیادی بکند. در این بخش به بیان و بررسی جملات وارن بافت پرداخته‌ایم که بسیار زیبا و پربار هستند و توجه کردن به آن‌ها خالی از لطف نیست. همچنین پیشنهاد می کنیم جملات رابرت کیوساکی را در دکتر ویز بخوانید.

10 جمله انگیزشی وارن بافت در مورد سرمایه گذاری

1. وقتی همه از بازار منفی می‌ترسند، شما طمع کار باشید و منفی‌های خوب را بخرید. وقتی همه می‌خواهند بخرند، شما بترسید و صبر کنید. برای سرمایه گذاری در یک شرکت، شما باید ابتدا حسابی تحقیق کرده و زمانی که مطمئن شدید که این شرکت در طولانی مدت رشد خوبی دارد، سرمایه گذاری خود را شروع کنید.

در این بین ممکن است اتفاقات اجتناب ناپذیری بیفتد و قیمت‌ها افت کنند. این رکود و افت قیمت‌ها به دلیل فراز و نشیب‌ها و اتفاقات ناخواسته‌ای است که ممکن است در هر سرمایه گذاری اتفاق بیفتد یا این که بر اثر بحران یک شرکت یا صنعت خاص این اتفاق افتاده باشد.

تنها چیزی که در اینجا می‌تواند دست شما را بگیرد، صبر کردن است، زیرا شما مطمئن شده‌اید که این شرکت پنایسیل رشد کردن را  دارد و برای آن نیاز به زمان دارد. بنابراین این شرکت زمانی می‌تواند آن چیزی که شما می‌خواهید را به شما بدهد، که شما زمان لازم را به آن بدهید.

2. اگر شما چیزهایی بخرید که احتیاجی به آن‌ها ندارید، به زودی مجبور خواهید شد چیزهایی را بفروشید که به آن‌ها احتیاج دارید. یکی از چیزهایی که به میزان بسیار زیادی می‌تواند در رسیدن شما به هدفتان که ثروتمند شدن است، کمک کند، مدیریت درآمد است. اگر هدف شما کسب درامد بالا و ثروتمند شدن است مطالعه مقاله “چگونه ثروتمند شویم” میتواند مفید باشد.

جمله انگیزشی

زمانی که شما پولی به دست آورده‌اید، بزرگترین اشتباهی که می‌شود انجام داد، این است که آن پول را برای خرید چیزی که واقعا به آن نیاز ندارید، صرف کنید. به طور کلی مدیریت درآمد یعنی شما تنها چیزهایی را که نیاز دارید باید بخرید. هر چیز اضافه‌ای، هر چند کوچک، می‌تواند شما را از رسیدن به هدف‌تان دور کند. ثروتمند شدن به این معنی نیست که شما هر چیزی را بخرید.

3. اگر اینطور فکر می‌کنید که نمی‌توانید به یک سری از اهدافتان برسید، پس حتی 10 دقیقه هم به این اهداف فکر نکنید. برخی از جملات وارن بافت مانند این جمله، این منظور را می‌رساند که شما اگر هدفی دارید و می‌خواهید به آن برسید، باید به آن هدف و خودتان در رسیدن به آن هدف ایمان داشته باشید و هیچ وقت ناامید نباشید.

در غیر این صورت تنها کاری که انجام می‌دهید، وقت خود را تلف می‌کنید. موفقیت کاری نیازمند صبر است، اما صبر هم اندازه‌ای دارد.

برای روشن‌تر شدن این موضوع مثالی را بیان می‌کنیم. زمانی که دانه‌ای را در خاگ گذاشته و به آن رسیدگی می‌کنید، برای تبدیل شدن آن به درخت و بارور شدنش، نیاز به صبر کردن است، اما شما نباید بیش از اندازه صبر کنید، زمانی که متوجه شدید، این درخت حاصلی ندارد، رسیدگی به آن و صبر کردن برای بارور شدن آن، تلف کردن وقت است.

پس صبر کردن زمانی ارزشمند است که در آن اندیشه کردن نیز دخیل باشد. شما نمی‌توانید هر نوع دانه‌را کاشته و از آن انتظار بارور شدن داشته باشید. در واقع باید فکر کنید و دانه‌ای را انتخاب کنید که حاصلی داشته باشد و همچنین اصول و روش‌های رسیدگی به آن را نیز آموزش ببینید تا به هدف مطلوب خود برسید.

4. ریسک‌ها از جایی ناشی می‌شود که از کاری که انجام می‌دهید، آگاهی ندارید. بنابراین برای کاهش ریسک ابتدا باید آگاهی خود را بالا ببرید. این جمله نیز از آن دسته جملات وارن بافت است که شما به فکر کردن و آگاهی پیدا کردن از کاری که می‌خواهید انجام بدهید، دعوت می‌کند.

بسیار زیاد پیش می‌آید که در معنا کردن واژه‌ها سوء تفاهم پیش می‌آید. به عنوان مثال زمانی که واژه ریسک شنیده می‌شود، تمام افراد به شکست فکر می‌کنند. اما ریسک کردن شکست خوردن نیست، بلکه یک استراتژی هوشمندانه است که باید آن را آموخت. مطالعه مقاله “تفکر استراتژیک” می تواند در این امر به شما کمک کند.

زمانی که شما یک کاری مانند تجارت را انجام می‌دهید، در حالی که هیچ آگاهی در مورد شغل تجارت و چیزی که وارد آن کرده‌اید ندارید، در واقع ریسک انجام داده‌اید. اگر شما تمام جوانب را در نظر گرفته و سپس با هوشمندی تصمیمی عاقلانه بگیرید، هیچوقت با شکست مواجه نمی‌شوید.  اگر درباره موفقیت در تجارت به دنبال اطلاعات بیشتری هستید در مقاله “موفقیت در کار و تجارت” به طور کامل به آن پرداخته ایم.

پند وارن بافت برای پولدار شدن

5. متأسفانه درصد بسیار زیادی از مردم، پولی را که به زحمت به دست می‌آورند، در بازارهایی مثل املاک و سهام سرمایه گذاری می‌کنند، بدون اینکه حتی ذره‌ای برای آموزش حضور و موفقیت در این بازارها هزینه کرده باشند. آموزش دیدن برای حضور در بازارهای سرمایه گذاری و مالی تنها از جملات وارن بافت نیست و تمام افرادی که در این زمینه موفق شده‌اند، این جمله را می‌گویند.اگر قصد سرمایه گذاری دارید و هنوز انتخاب نکردید که در کدام حیطه وارد شوید مطالعه مقاله “کجا سرمایه گذاری کنیم” را به شما پیشنهاد می کنیم.

هر کاری برای این که اصولی پیش برود و موفقیت در آن حاصل شود، نیاز به آموزش دیدن دارد و سرمایه گذاری نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع اینکه بخواهیم با دور زدن مسیر آموزش به موفقیت چشمگیری برسیم، تقریباً غیر ممکن است.

6. برای تبدیل شدن به یک سرمایه گذار موفق، باید هم در زندگی‌تان و هم در سرمایه گذاری‌های‌تان انضباط داشته باشید. شاید با خود بگویید برخی از جملات انگلیسی وارن بافت برای پولدار شدن، هیچ ربطی به پولدار شدن ندارد و نمی‌تواند کمک کننده باشد. به عنوان مثال برخی افراد می‌گویند انضباط چه ربطی به سرمایه گذاری و پولدار شدن دارد.

اما ما می‌گوییم که نظم داشتن از تاثیرگذارترین رفتارها بر زندگی انسان‌ است که تاثیر عمیقی نیز می‌تواند بگذارد. اگر به زندگی افراد نامنظم دقت کنید، می‌بینید که همیشه از کمبود وقت و زمان نالان هستند. بنابراین با داشتن نظم از تلف شدن وقت‌تان جلوگیری می‌شود و از همه مهم‌تر مسیر رسیدن به هدف‌تان هموار می‌شود. زیرا بیشتر می‌توانید روی آن فکر کنید و کارها و تلاش‌هایی که لازم است را انجام بدهید.

این سری از جملات وارن بافت تنها برای سرمایه گذاری نیست و می‌تواند برای رسیدن به هر هدفی مفید باشد.

7. این درست نیست که هرچه از درآمدتان باقی می‌ماند را پس انداز کنید، بلکه باید هرچه از پس اندازتان باقی ماند را خرج کنید. این جمله از سری جملات وارن بافت می‌تواند بهترین پند وارن بافت برای پولدار شدن باشد. این جمله از وارن بافت همان منظوری را می‌رساند که در جمله دوم او در این قسمت بیان کردیم. در مقاله فرمول پس انداز پول به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم.

شما باید مقدار خاصی از درآمدتان را هر ماهه پس انداز کرده و سپس مابقی آن را خرج کنید. در این صورت شما مجبور خواهید بود که تنها چیزهایی را که لازم دارید تهیه کنید. این خود یک روش مدیریت درآمد است.

8. همیشه می‌دانستم که ثروتمند می‌شوم و حتی یک لحظه هم به آن شک نکردم. غیر ممکن است در جایی سخنان وارن بافت را ببینید یا بشنوید و با این جمله مواجه نشوید. این جمله چیزی را بیان می‌کند که عامل اصلی موفقیت در هر کاری است و آن ایمان است.

در واقع وارن بافت به خود و کار خود ایمان دارد و این را می‌توان از تمام جملات وارن بافت و تمام کسانی که در در رسیدن به هدف خود موفق شده‌اند، دریافت. این جمله از جملات انگلیسی وارن بافت، همان معنی جملۀ فارسی خواستن، توانستن است را می‌دهد.

اگر شما واقعاً چیزی را بخواهید، یعنی به آن ایمان داشته و می‌توانید به آن برسید. همیشه با خود بگویید که وقتی جرقه کاری در ذهن من زده شده، من توانایی انجام آن را دارم  و با تمام قدرت برای آن تلاش کنید.

جملات انگلیسی وارن بافت

9. یکی از ویژگی‌های ثروتمندان واقعی این است که حتی اگر تمام دارایی خود را از دست بدهند، می‌توانند باز هم آن را بدست آورند. این پند وارن بافت برای پولدار شدن می‌گوید که ثروت افراد ثروتمند، پول آن‌ها نیست، بلکه آن‌ها ذهن ثروتمند دارند.

اگر کمی دقت کنید و در جملات وارن بافت تفکر کنید، این مفهوم را می‌توانید از تمام جملات او دریافت کنید. ثروتمند شدن نیاز به فکر کردن و هوشمندانه عمل کردن دارد. شاید این جمله هم پول، پول می‌آورد درست باشد، اما اگر شما به ثروتمندترین و موفق‌ترین افراد جهان نگاه کنید، خواهید دید که آن‌ها دوران کودکی و نوجوانی و جوانی سختی را گذرانده‌اند. برای آشنایی با ثروتمندترین افراد ایرانی و شغل آنها می توانید به مقاله ثروتمند ترین افراد ایران مراجعه کنید.

10. اگر حالا زمانی که خوابی نتوانی پول در بیاوری، باید تا پایان عمرت فقط کار کنی. این جمله از جملات وارن بافت می‌گوید که شما باید به گونه‌ای کار کنید و سرمایه گذاری کنید که حتی زمانی که در خواب به سر می‌برید نیز پول دربیاورید. در واقع او در این جمله می‌گوید که شما تا آخر عمرتان توانایی کار کردن را نخواهید داشت و الان باید فکری برای آن بکنید.

بنابراین اگر در حال حاضر پولی به دست نمی‌آورید که تا آخر عمرتان بتوانید راحت زندگی کنید، باید به دنبال برنامه‌ای برای این هدف باشید. این پند وارن بافت برای پولدار شدن می‌گوید که باید با پولی که پس انداز می‌کنید سرمایه گذاری کنید، چون پول به مرور زمان ارزش خود را از دست می‌دهد. در واقع حفظ کردن ارزش پول اولین شعاری است که هر سرمایه گذاری سر می‌دهد.

در این قسمت مهمترین جملات وارن بافت برای ثروتمند شدن و سرمایه گذاری کردن را بیان کردیم که می‌تواند به شما برای موفق شدن در کارتان کمک کند.

سخنان وارن بافت درباره سرمایه گذاری

جمع بندی

می‌توان گفت تمام مردم برای به دست آوردن پول و راحت زندگی کردن تلاش می‌کنند. اما نکته مهم این است که یک فرد در تمام طول زندگی نمی‌تواند همچنان تلاش کند و باید زمانی که می‌تواند طوری پول به دست بیاورد و آن را سرمایه گذاری کند که زمانی که از کار افتاده شد، محتاج دیگری نشود.

یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد سرمایه گذاری کردن و مدیریت درآمد است. در این مقاله برخی از مهمترین جملات وارن بافت در این زمینه را بیان کردیم، جملاتی که بسیار ارزشمند هستند. امروزه جملات انگلیسی وارن بافت به تمام زبان‌های دنیا ترجمه می‌شوند و افراد زیادی این جملات را سرلوحه خود قرار داده و موفق شده‌اند.

سخنان وارن بافت و به طور کلی تمام کسانی که موفقیت‌های بزرگی کسب کرده‌اند، می‌تواند تا حدود زیادی شما را مسیر رسیدن به اهداف‌تان پیش ببرد.

برخی از سوالات رایج:

1. چند نمونه از جملات انگیزشی وارن بافت را بنویسید؟

1. وقتی همه از بازار منفی می‌ترسند، شما طمع‌کار باشید و منفی‌های خوب را بخرید.
2. اگر شما چیزهایی بخرید که احتیاجی به آن‌ها ندارید، به‌زودی مجبور خواهید شد چیزهایی را بفروشید که به آن‌ها احتیاج دارید.
3. اگر این‌طور فکر می‌کنید که نمی‌توانید به یک سری از اهدافتان برسید، پس حتی ۱۰ دقیقه هم به این اهداف فکر نکنید.

2. وارن بافت کیست؟

وارن بافت فرد امریکایی و یکی از فعالان حقوق بشر است که یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران دنیا است.

3. نظر وارن بافت راجع به افراد ثروتمند چیست؟

از نظر وارن بافت یکی از مهم‌ترین ویژگی افراد ثروتمند این است که اگر تمام ثروت خود را از دست بدهند بازهم قدرت به‌دست‌آوردن ثروت و ادامهٔ زندگی خود را دارند.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

30.000 تومان

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

تخفیف استثنایی

65.000تومان

30.000 تومان