در سال 1402 کجا سرمایه گذاری کنیم؟

کجا سرمایه گذاری کنیم؟
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

کجا سرمایه‌ گذاری کنیم؟ این سؤالی است که حداقل سالی چند بار از خود می‌پرسیم و همه‌ی ما سعی می‌کنیم در جایی سرمایه‌ گذاری کنیم که بازده مالی خوبی داشته باشد و در سریع‌ترین زمان بازگشت سرمایه داشته باشد. فرقی نمی‌کند که شما در حال حاضر کارمند هستید یا دارای کسب و کار شخصی‌ خودتان هستید، در هرصورت شما باید بتوانید پول‌های پس‌انداز شده‌ی خود را در یک جای مطمئن سرمایه‌گذاری کنید.

بسیاری از افراد این‌طور فکر می‌کنند که اگر صرفاً طلا یا دلار بخرند می‌توانند در شرایط اقتصادی نابه‌سامان، موفق عمل کنند، اما از نظر اقتصاددانان اگر قیمت طلا یا دلار ۳ برابر شود و پول شما هم ۳ برابر شود شما عملاً هیچ سودی نکرده‌اید و فقط می‌توان گفت که ضرر نکرده‌اید.

ساده‌ترین راهی که برای فرار از تورم، به ذهن مردم می‌رسد این است که در هر زمان، طلا و سکه زیادی بخریم تا پول پس‌انداز شده ما دچار افت ارزش نشود. ما در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که این تفکر تا چه حد غلط است و باید به چه صورتی مدیریت شود تا بهترین بازده را برای شما داشته باشد.

البته باید این نکته را هم درنظر بگیرید که قرار است تا چه مبلغی سرمایه ‌گذاری کنید و آیا سرمایه‌گذاری با فلان مبلغ در یک کار خاص به‌صرفه است یا خیر؟! بهترین کار برای سرمایه گذاری چیست؟ برای سرمایه گذاری چی بخریم؟ روی چه چیزی سرمایه گذاری کنیم ؟ با پولم چی بخرم که سود کنم؟ کجا سرمایه‌گذاری کنم؟ پولمو کجا سرمایه گذاری کنم؟ قبل از انتخاب روش سرمایه گذاری مناسب بهتر است با مشاور کسب و کار در این زمینه مشورت کنید.

کجا سرمایه گذاری کنیم؟ راهنمای سرمایه گذاری سودآور

اشتباهات رایج در کسب و کار که مانع از سودآوری سرمایه شما می‌شود.

بزرگان اقتصاد در پاسخ به افرادی که می‌گویند کجا سرمایه‌ گذاری کنیم؟ می‌گویند که هیچ‌وقت همه پول‌تان را در یک جای خاص سرمایه‌گذاری نکنید و سعی کنید در قسمت‌های مختلفی سرمایه گذاری کنید.

برای مثال فرض کنید که شما در یک شرکت بورس اقدام به سرمایه گذاری می‌کنید و بهترین جا برای سرمایه گذاری انتخاب کرده‌اید دارای تمامی المان‌های لازم برای موفقیت در سرمایه گذاری است، اما ناگهان به دلیل تحریم‌های جدید، ارزش سهام آن به‌شدت افت می‌کند و شما مبلغ بسیار زیادی ضرر می‌کنید. با این مثال احتمالاً توانسته‌اید درک کنید که چرا در ابتدای بحث گفتیم که همه پول‌تان را در یک سبد سرمایه گذاری نکنید.

در ادامه سرمایه گذاری باید بررسی کنید که به چه صورتی قرار است از پول‌تان سود به‌دست آورید، خیلی از افراد می‌گویند که نمی‌خواهیم به‌صورت مشخص و ماهانه مبلغ مشخصی سود داشته باشیم اما بعضی دیگر از افراد هم به‌دنبال کسب سود ماهیانه از سرمایه گذاری‌شان هستند.

برای مثال کسانی‌ که یک زمین می‌خرند قطعاً نمی‌توانند در هر ماه مبلغ مشخصی سود دریافت کنند اما به‌خاطر تورم در کشور ایران بعد از گذشت چند سال قیمت آن زمین افزایش زیادی پیدا می‌کند.

اگر برای شما هم سؤال شده است که کدام‌یک از انواع سرمایه گذاری‌ بهتر است باید مجدداً عرض کنیم که در این قسمت هم حفظ تعادل بسیار مهم است و بهتر است به‌جای این‌که فقط روی سرمایه گذاری با سود مشخص برنامه‌ریزی کنید به فکر سرمایه گذاری بر کارهای دیربازده هم باشید.

در چه زمینه ای سرمایه گذاری کنیم؟

زمانی‌که می‌خواهید سرمایه گذاری کنید ابتدا به بودجه خود نگاه کنید تا بدانید قرار است چقدر هزینه کنید. در ادامه مطلب، سرمایه گذاری موفق با مبالغ مختلف بیان شده است. شما با مطالعه مطالب زیر می‌توانید حوزه سرمایه گذاری‌تان را مشخص کنید و در گام بعدی باید سعی کنید که اطلاعات کافی را در حوزه مورد نظرتان کسب کنید.

برای مثال اگر قرار است به بورس وارد شوید بهتر است ابتدا آموزش جامعی در مورد بورس مشاهده کنید و باصرف مبالغ اندک، حوزه‌ی مورد نظرتان را تست کنید و میزان سود و ضرر آن را محاسبه کنید.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید سرمایه گذاری مطمئن داشته باشید بهتر است در حوزه‌ای فعالیت کنید که اطلاعات حداقلی در آن دارید. برای مثال اگر قرار است در بازار خودرو فعالیت کنید بهتر است اطلاعات خوبی از بازار خودرو داشته باشید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

تحقیقات نشان داده است که افرادی که به‌دنبال سرمایه‌ گذاری به روش درست هستند و می‌خواهند به درآمد قابل توجهی برسند مبالغ زیادی را صرف آموزش خود می‌کنند. این نکته را مطمئمن باشید که اگر در حوزه تخصصی‌تان اطلاعات خوبی داشته باشید می‌توانید به‌سادگی در آن حوزه درآمد کسب کنید.

همچنین بسیاری از افرادی که در حوزه‌ی خاصی فعالیت می‌کنند در فرصت‌های آزادشان به تدریس آن حوزه هم می‌پردازند. پس اگر سؤال شما این است که کجا سرمایه گذاری کنیم باید بدانید که این سؤال، به خود شما بستگی دارد و حتی به سادگی می‌توانید از تدریس آن حوزه هم کسب درآمد دلاری کنید.

در ادامه پاسخ به سؤال که  پول خود را کجا سرمایه گذاری کنیم، به بررسی سرمایه گذاری سودآور در ایران می‌پردازیم و به شما نشان می‌دهیم که چگونه با حداقل پول، بیش‌ترین درآمد و سود را کسب کنید.‍

تاثیر روحیه شخصی بر کسب سود

اگر به این نتیجه رسیده‌اید که سرمایه‌گذاری کاری است که باید حتماً انجام بگیرد، ممکن است این سؤال برای‌تان پیش بیاید که حالا باید در چه کاری سرمایه گذاری کنیم؟! برای سرمایه‌های بزرگ، بازارهای سرمایه‌گذاری بزرگ و خوبی هم وجود دارد اما برای سرمایه‌های اندک بازارهای کمی موجود است.

بنابراین به اطراف خود خوب نگاه کنید. ببینید می‌توانید چه چیزهایی را بخرید و نگه‌داری کنید. مثلاً شخصی با سرمایه‌گذاری روی چرم در عرض چند سال توانسته است سود خوبی کسب کند. اما در محل زندگی این شخص افرادی بودند که به چرم‌های مرغوب دسترسی داشتند.

ببینید که در اطراف شما چه فرصت‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. گزینه‌ها و ایده‌های خود را یادداشت کنید. آن‌گاه با یک فرد کاردان در این زمینه مشورت کنید تا ببینید پیشنهاد شما را تأیید می‌کند یا نه. مشاوره گرفتن از افراد آگاه، دیگر گزینه‌ای است که می‌توانیم برای سرمایه‌گذاری با پول‌های اندک روی آن حساب کنیم.

 

سرمایه گذاری سود بالا

با سه میلیون تومان کجا سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری با مبالغ پایین هم امکان‌پذیر است که ریسک کمتری را برای شما به همراه  دارد اما از طرفی برای رسیدن به یک سود مناسب هم باید از زمان بیش‌تری بگذارید.

اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است که «با سه میلیون چی بخرم» یا «با دو میلیون چگونه سرمایه گذاری کنیم» بهتر است به مهارت و کسب‌وکارتان هم نیم‌نگاهی داشته باشید اما در این بازه قیمتی خرید و فروش برخی اجناس دست دوم می‌توانند راه و گزینه مناسبی برای رسیدن به سود باشند.

برخی بازارهای مالی نیز برای مبالغ پایین مناسب هستند. برای مثال کسانی در حوزه رمز ارزها توانایی خرید و فروش دارند می‌توانند از مبالغ پایینی شروع کنند. بازارهای رمز ارز گاهی اوقات تا ۵۰ برابر هم به شما سود می‌دهد اما از طرفی امکان ضرر نیز هست که برای جلوگیری از این موضوع باید آموزش‌های درست و اصولی ببینید.

با ۱۰ میلیون تومان کجا سرمایه گذاری کنیم؟

معمولاً کمترین رقم سرمایه گذاری افراد در بازار ایران ۱۰ میلیون تومان است و به کسانی‌که می‌پرسند با ۱۰ میلیون تومان کجا سرمایه گذاری کنیم می‌گوییم بهترین کار، ایده راه اندازی کسب و کار اینترنتی و یا سرمایه گذاری در بورس است. البته راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز به دانش زیادی دارد.

آموزش دیدن، به‌شیوه‌های نوین نیازمند هزینه‌های نه‌چندان زیاد است اما به شما اطمینان می‌دهیم که اگر آموزش اصولی ببینید تا سال‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید و خیلی زود هزینه آن به شما بازخواهد گشت. برویم سراغ سؤال اصلی و پاسخ به این سؤال که با ۱۰ میلیون تومان، پول خود را کجا سرمایه گذاری کنیم؟ اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم می‌دانیم که با ۱۰ میلیون تومان نمی‌شود یک مغازه اجاره کرد و یا یک کارگاه تولیدی راه‌اندازی کرد.

برای همین بهترین راه کسب درآمد از این مقدار پول، سرمایه‌ گذاری آن در بورس است. یعنی اگر می‌خواهید بیش‌ترین سود را به‌صورت روزشمار داشته باشید باید به‌سراغ صندوق‌های سرمایه گذاری و بورس بروید. البته همان‌طور که گفته شد با این مقدار پول می‌توانید یک کسب و کار کوچک اینترنتی یا فروشگاه اینترنتی هم راه‌اندازی کنید، البته به‌شرطی که اطلاعات لازم را از کسب و کارهای اینترنتی داشته باشید.

سودآوری راه دوم یعنی راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی با ۱۰ میلیون تومان ممکن است کمی زمان‌بر باشد و سریع به سوددهی نرسد اما اگر تا یک سال آتی به پول نیاز ندارید می‌توانید سراغ این کار بروید. همچنین از طرف تیم دکتر ویز به شما اطمینان می‌دهیم که اگر مبانی یک استارت ‌آپ را به‌صورت اصولی طی کنید احتمالاً به‌زودی یک کسب و کار اینترنتی موفق را پایه‌گذاری می‌کنید.

بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون

راه‌هایی برای سرمایه‌گذاری با سرمایه‌های اندک وجود دارد که می‌تواند برای افرادی که پول کمی دارند نیز فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کند. در اینجا پنج مورد از این فرصت‌ها را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

سرمایه‌گذاری در بورس با 10 میلیون تومان

با پول خود چه بخریم؟ سرمایه‌گذاری در بورس هیچ محدودیتی ندارند. شما می‌توانید حتی با یک میلیون تومان وارد این بازار جذاب و سودآور شوید. با توجه به اتفاقات خوبی که اخیراً در بازار بورس کشورمان رخ داده است، اکثر مردم تمام سرمایه خود را وارد بورس کرده‌اند اما ما این کار را توصیه نمی‌کنیم. بهتر است تنها بخشی از پول خود را با مشورت درست وارد بازار بورس کشور کنید. با یک میلیون چی بخرم سود کنم؟

اگر بتوانید برای سرمایه‌گذاری در بورس، یک چشم‌انداز بلندمدت داشته باشید، حتماً در آینده سودهای خوبی نصیبتان خواهد شد. چراکه سرمایه‌ بورس شما در کوتاه مدت ممکن است دچار نوسانات زیادی شود. البته اگر بتوانید آموزش‌های مربوط به تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی بازار بورس را در مدت‌زمان مشخصی فرا بگیرید، می‌توانید خود نیز یکی از پیش‌بینی کنندگان سهم‌های این بازار باشید.

در این‌صورت می‌توانید سهم‌های خوبی برای خرید انتخاب کنید و در کوتاه مدت و میان مدت سودهای خوبی ببرید. این روزها سرمایه گذاری در بورس یکی از اصلی‌ترین پاسخ‌ها به سوال کجا سرمایه گذاری کنیم است.

سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال با 10 میلیون تومان

اگر شما هم به دنبال پاسخ به سؤال کجا سرمایه گذاری کنیم هستید و می‌خواهید در عرصه بین المللی فعالیت کنید حتماً به ارزهای دیجیتال دقت داشته باشید. با ایجاد و رونق گرفتن بازار ارزهای دیجیتال، افراد زیادی از این بازار سودهای کلانی را نصیب خود کرده‌اند.

سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هم مانند سرمایه‌گذاری در بورس، محدودیت سرمایه ندارد. در واقع شما هرمقدار پولی که در دسترس داشته باشید را می‌توانید وارد بازار ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، دوج‌کوین، لایت‌کوین، اتریوم ،بلاک چین و ….. کنید. مهم‌ترین ارز دیجیتال موجود در جهان بیت کوین است که پیش‌بینی می‌شود در آینده چندین برابر رشد کند.

البته برای برخی دیگر از ارزهای دیجیتال نیز آینده خوبی در پیش است؛ زیرا هر روز بر تعداد طرفداران این ارزها افزوده می‌شود. ساختار بازار ارزهای دیجیتال به گونه‌ای است که هرکدام از ارزها هرچقدر طرفداران و سرمایه‌گذاران بیشتری داشته باشند، ارزش بالاتری هم پیدا می‌کنند. این سرمایه گذاری را می‌توان بهترین راه سرمایه گذاری در سال 1402 دانست. 


سرمایه‌گذاری در طلای خام

سرمایه‌گذاری در طلای خام با ده میلیون تومان

خوشبختانه در داخل کشور نیز سایت‌ها و سرویس‌های معتبری هستند که امکان تهیه ارز دیجیتال با ریال را برای ما فراهم کرده‌اند. بنابراین از بابت راه‌های خرید و فروش این نوع از ارزها نیز خیالتان راحت باشد. سرمایه‌گذاری در طلای خام بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم است.

طلای خام مانند طلاهای طرحدار شامل کارمزد نمی‌شود. بنابراین با خرید مقداری طلای خام یا آب‌شده می‌توانید با کوچک‌ترین افزایش قیمت طلا، سود خوبی ببرید. اگر طلای آب شده یا طلای خام خود را نگه‌دارید، با بالا رفتن قیمت طلا در درازمدت نیز می‌توانید شاهد اثربخشی بیشتر این نوع از سرمایه‌گذاری باشید.

شما می‌توانید بسته به مقدار سرمایه‌ای که دارید، مقدار کم یا زیادی طلای خام یا آب‌شده بخرید. سرمایه گذاری در طلا نیز یکی از بهترین پاسخ‌ها به برای سؤال چه چیزی برای سرمایه گذاری خوب است می تواند باشد. چرا که طلا ارزش و اعتباری جهانی دارد و به ارزش آن به منطقه جغرافیایی خاصی بستگی ندارد. 

سرمایه‌گذاری در صنایع دستی با ارزش با ده میلیون تومان

روی چه چیزی سرمایه گذاری کنیم؟ با توجه به اینکه صنایع دستی ارزش خود را در درازمدت از دست نمی‌دهند و ممکن است با گذشت زمان، ارزش بالاتری نیز پیدا کنند، گزینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری‌هایی با سرمایه کم به نظر می‌رسند. صنایع دستی که حاصل کار صنعت‌کاران ماهر و نمونه کشورمان هستند، گزینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری ما هستند.

ظروف مسی فیروزه‌کاری شده، صنایع آینه‌کاری، انگشترهایی با یاقوت‌های اصل و رکاب‌های دست‌ساز، جام‌های دست‌ساز و تزئین شده با سنگ‌های قیمتی از جمله صنایع دستی هستند که می‌توانند هر روز ارزش بیشتری پیدا کنند.

شما با خرید این صنایع علاوه بر اینکه پول خود را سرمایه‌گذاری کرده‌اید، تزئینات زیبایی هم به دکوراسیون منزل خود اضافه کرده‌اید. سرمایه گذاری روی صنایع دستی یک سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا است که مطمئناً از سرمایه گذاری در آن پشیمان نمی‌شوید. 

سرمایه‌گذاری روی تخصص دیگران با ده میلیون تومان

شما می‌توانید مقداری از سرمایه موردنیاز برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار را در اختیار فرد دیگری قرار دهید تا آن فرد بعد از رسیدن به درآمد، درصدی از سود کار خود را به شما بدهد. با این کار هم کمک می‌کنید یک شخص کمبود سرمایه کار خود را جبران کند و هم برای خود نیز یک منبع درآمد ایجاد می‌کنید که هرماه سودی را نصیب شما می‌کند.

البته بهتر است در صورت متضرر شدن فرد موردنظر، در ضرر او نیز شریک باشید تا از نظر قانونی و شرعی نیز سرمایه‌گذاری مطلوبی انجام داده باشید. این نوع سرمایه گذاری بهترین سرمایه گذاری با پول کم (مبالغ کمتر از ۲۰ میلیون تومان) است.

بسیاری از افرادی که به دنبال پاسخ سؤال پولم را کجا سرمایه گذاری کنم؟ هستند در انتها این مدل سرمایه گذاری را انتخاب می‌کنند چرا که ریسک بسیار کمی دارد. 

با 20 میلیون تومان کجا سرمایه گذاری کنیم؟

با ۲۰ میلیون چیکار کنم در سال 1402؟ راستش را بخواهید تفاوت چندانی بین ۱۰ میلیون تومان و ۲۰ میلیون تومان نیست، به همین خاطر توصیه جدیدی برای سرمایه گذاری با ۲۰ میلیون تومان نداریم اما این مقدار می‌تواند دست شما را تا حد زیادی باز بگذارد و سوددهی شما را نسبت به حالت قبلی بیش‌تر کند. در سال‌های قبل یکی از راه‌ های سرمایه‌ گذاری با ۲۰ میلیون تومان خرید و فروش ماشین‌‌های دست دوم بازار بود که البته به‌خاطر شرایط اقتصادی، در حال حاضر امکان انجام این کار وجود ندارد.

اما شاید بتوانید در دسته خرید و فروش بعضی از کالاهای دست دوم سود خوبی به‌دست آورید اما چون این سود تضمین شده نیست پیشنهاد نمی‌کنیم که این کار را انجام دهید. پس اگر سؤال شما هم این بوده که با ۲۰ میلیون چیکار کنم در سال 1402 باید به شما بگوییم که در حال حاضر بهترین سرمایه گذاری برای این مبلغ، بورس و یا راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی است. همینطور سؤال بسیار مهم این است که با 2۰ میلیون چیکار کنم در سال 1402 ؟ بهترین راه سرمایه گذاری چیست؟

با 50 میلیون تومان کجا سرمایه گذاری کنیم؟

اگر در حدود ۵۰ میلیون تومان پول دارید و از خود می پرسید که چی بخرم سود کنم؟ باید در نظر داشته باشید که گسترده سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون تومان بسیار بیش‌تر از بازه‌های ۱۰ و ۲۰ میلیون تومان است و می‌توانید متناسب با علاقه‌ای که دارید یک سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا انجام دهید.

شما با ۵۰ میلیون تومان می‌توانید در بورس سرمایه گذاری کنید اما میزان سودی که به‌دست می‌آورید بسیار بیش‌تر از زمانی است که می‌خواهید ۱۰ میلیون تومان در بورس سرمایه گذاری کنید.

کارآفرینی با سرمایه 50 میلیون ممکن است؟ در شهرستان‌ها با ۵۰ میلیون تومان می‌توان یک مغازه هم اجاره کرد اما احتمالاً با اجاره یک مغازه مجبور به حضور تمام وقت در مغازه می‌شوید و این کار به هیچ وجه هوشمندانه نیست. یکی دیگر از کارهایی که با ۵۰ میلیون تومان می‌توانید انجام دهید خرید و فروش طلا و سکه است که البته پیشنهاد می‌شود طلای آب شده بخرید تا برای فروش از آن کارمزد ساخت کم نشود.

زمان خرید سکه و طلا باید بسیار دقیق و حساب شده باشد و باید مراقب باشید که در زمان‌های نوسان بازار خرید و فروش طلا را انجام ندهید تا دچار ضرر نشوید. همچنین با این مبلغ می‌توانید یک کسب و کار اینترنتی هم راه‌اندازی کنید اما همان‌گونه که در بالا گفته شد راه‌اندازی کسب و کار انلاین مقداری زمان می‌برد و ممکن است سوددهی آن کمی با تأخیر انجام شود اما قطعاً می‌تواند یکی از پرسودترین کسب و کارها باشد. 

در مسیر راه‌اندازی کسب و کار ممکن است به مشکلاتی برخورد کنید که تمامی آن‌ها را در یک مقاله با نام رازهای پیشرفت در کسب و کار توضیح داده‌ایم و توصیه می‌کنیم آن را مطالعه کنید تا با چالش‌های کسب و کار اینترنتی آشنا شوید.

با ۵۰ میلیون چیکار کنم

با ۱۰۰ میلیون تومان کجا سرمایه گذاری کنیم؟

۱۰۰ میلیون تومان در گذشته‌های نه‌چندان دور مبلغ بسیار زیادی بود و بسیاری افراد آرزوی داشتن چنین سرمایه‌ای را داشتند. اما در سال‌های اخیر و با وجود بحران‌های اقتصادی فراوان این مبلغ چنان افت ارزش پیدا کرد که شاید بتوان یک ماشین بسیار ساده با آن خریداری کرد. اما اگر هنوز هم این سرمایه را به یک فرد باانگیزه و کاربلد بدهیم می‌تواند آن را به‌سرعت افزایش دهد و در عرض مدت زمان کوتاهی آن را چند برابر کند.

بهترین سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون در سال 1402 چیست؟ یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید با این مبلغ انجام دهید راه‌اندازی کارهای ساده و پردرآمد خانگی است. کارگاه‌های خانگی جدید به‌خاطر گرانی پوشاک وارداتی و قدرت خرید پایین مردم، در سال‌های اخیر رشد زیادی کرده است.

البته می‌توانید با این مقدار پول، خرید و فروش بعضی از کالاهای پرسود را هم انجام دهید؛ برای مثال در سال‌های اخیر خرید و فروش غذای طیور و واردات آن‌ها یکی از شغل‌های پردرآمد بوده است اما اگر بخواهید در قضایای واردات آن کار کنید قطعاً نیاز به پول بیش‌تری خواهید داشت.

با ۲۵۰ میلیون تومان کجا سرمایه گذاری کنیم؟

زمانی‌که می‌خواهید یک سرمایه‌ گذاری درست و حسابی داشته باشید قطعا باید مقدار پول شما از ۲۰۰ میلیون تومان بیش‌تر باشد. هرچند موضوعات اقتصادی سبب شده است تا این مقدار هم عدد زیادی نباشد اما به‌هرحال اگر قدرت اقتصادی خوبی داشته باشید می‌توانید با این مقدار پول به سود و درآمد خوبی برسید.

در این بازه قیمتی علاوه بر تمامی کارهایی که در موارد قبل گفته شد شما می‌توانید به خرید و فروش زمین هم بپردازید. برای مثال ممکن است شما با این مبلغ نتوانید در خود تهران خرید و فروش زمین انجام دهید اما با کمی هوشمندی می‌توانید زمین‌های نزدیک تهران را معامله کنید و به درآمد خوبی برسید.

جالب است بدانید که بیش‌تر افرادی که در تهران زمین‌های چند ده میلیاردی را معامله می‌کنند در ابتدا زمین‌های شهرستان‌های اطراف تهران را معامله می‌کرده‌اند. یکی از راه‌های هوشمندانه در خرید و فروش املاک داشتن یک شریک مناسب است که برای انتخاب یک شریک مناسب نیاز است که به موارد زیادی دقت شود.

اگر می‌خواهید نکات مهم در انتخاب شریک کاری را مطالعه کنید می‌توانید از مقاله انتخاب شریک مناسب دکتر ویز‌ استفاده کنید که در آن تمامی نکات انتخاب یک شریک بررسی شده است.

با ۲۵۰ میلیون چیکار کنم

با یک میلیارد تومان کجا سرمایه گذاری کنیم؟

با یک میلیارد چیکار میشه کرد؟ با وجود تورم و اوضاع نا به سامان اقتصادی کشور، هنوز هم می‌توان یک میلیارد تومان را مبلغ زیادی دانست. اگر شما یک میلیارد تومان سرمایه در اختیار دارید، توصیه می‌کنیم به جای راکد نگه داشتن این مبلغ در حساب بانکی خود آن را در چرخه اقتصادی به گردش دربیاورید؛ زیرا ارزش این مبلغ ممکن است به دلایلی مانند تورم به مرور زمان کاهش یابد. افرادی که به دنبال افزایش سرمایه‌شان هستند همیشه با سوال کجا سرمایه گذاری کنم؟ روبه‌رو می‌شوند.

احتمالا اولین گزینه‌ای که برای سرمایه گذاری با مبالغ بیش از یک میلیارد تومان به ذهن افراد می‌رسد، تجارت، ساخت‌وساز یا خریدوفروش ملک و خودرو خواهد بود. درست است که این نوع از سرمایه گذاری می‌تواند با سود دهی فراوانی همراه باشد؛ اما بهتر است بدانید که اگر بدون تخصص خاصی اقدام به چنین کاری کنید، احتمالا با ضرر و زیان زیادی مواجه خواهید شد. خط تولید با یک میلیارد به چه صورتی است؟ 

حال ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که با این شرایط کجا سرمایه گذاری کنم؟ در ادامه به بعضی از روش‌های سرمایه گذاری سودآور در ایران با یک میلیارد تومان اشاره خواهیم کرد:

سرمایه گذاری با یک میلیارد تومان به صورت سپرده‌های بانکی

با یک میلیارد کجا سرمایه گذاری کنم؟ این سوال پاسخ‌های گوناگونی دارد. یکی از انواع سرمایه گذاری‌هایی که ممکن است صاحبان سرمایه‌های میلیاردی به دلیل ترس از ریسک و ضرر و زیان به آن روی بیاورند، سرمایه گذاری به صورت سپرده‌های بانکی است. این نوع سرمایه گذاری با سوددهی بالایی همراه نبوده و امکان دارد با انجام آن به مرور زمان از ارزش پول شما کاسته شود.

سرمایه گذاری با یک میلیارد تومان در بورس

همان‌طور که گفتیم سوال با یک میلیارد کجا سرمایه گذاری کنیم؟ یا در چه کاری سرمایه گذاری کنیم؟ پاسخ‌های متعددی دارد. بازار بورس یکی دیگر از پاسخ‌های این سوال است؛ سرمایه گذاری در بورس می‌تواند با کمترین زیان ممکن سود دهی بالا، گاهی تا صد درصد، را برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.

در بازار بورس می‌توان با هر میزان پولی که دارید سرمایه گذاری کنید، اما به این نکته توجه داشته باشید که سود حاصل شده از سرمایه با یک میلیارد بسیار بیشتر از سرمایه گذاری با 10 میلیون است.

یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در بازار بورس این است که شما می‌توانید هر لحظه که اراده کنید، سرمایه خود را به صورت پول نقد دربیاورید و از بازار بورسی خارج کنید. در حالی که با سرمایه گذاری به صورت خرید ملک یا خودرو این امکان برای شما وجود نخواهد داشت و برای دریافت پول نقد باید منتظر مشتری‌ها بمانید.

همچنین راه سرمایه گذاری در بورس راحت‌تر بوده و سرمایه گذاران می‌توانند بدون مراجعه به بنگاه‌ها یا دفترخانه‌ها به راحتی سرمایه گذاری کنند.

با وجود این که سرمایه گذاری در بورس کار راحت‌تری نسبت به سرمایه گذاری از طریق معامله ملک یا خودرو است؛ اما باز هم لازم است که برای انجام این کار مهارت لازم را داشته باشید و بدون تجربه دست به انجام آن نزنید. یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در بورس را می‌توان کمک به اقتصاد کشور و کاهش تورم دانست.

سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری با یک میلیارد تومان در بازار طلا

معمولاٌ از هرکسی بپرسید که سرمایه گذاری در چه کاری سودآور است؟ به شما می‌گویند طلا بخر. از قدیم الایام خرید طلا یکی از راه‌های سرمایه گذاری کم ضرر به حساب می‌آمده است. امروزه نیز افرادی که قصد سرمایه گذاری یک میلیاردی را دارند اغلب این حوزه را انتخاب می‌کنند.

این نوع سرمایه گذاری را می‌توان به منزله در اختیار داشتن پول نقد دانست؛ زیرا سرمایه گذار هرگاه که اراده کند می‌تواند آن را به فروش برساند و به پول نقد تبدیل کند؛ اما برای سوددهی بالاتر این روش سرمایه گذاری در مدت زمان کوتاهی مانند یک سال بهتر است که طلا و سکه دست دوم یا بدون اجرت خریداری کنید.

سرمایه گذاری با یک میلیارد تومان در بازار ارزی

چنان‌چه با خواندن راهکارهای قبلی هنوز نتوانسته‌اید یک راه مناسب برای سرمایه گذاری با مبلغ یک میلیارد تومانی خود و پاسخی برای سوال با یک میلیارد کجا سرمایه گذاری کنم؟ پیدا کنید، سرمایه گذاری در بازارهای ارزی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بهتر است بدانید که انجام این کار می‌تواند سود فراوانی را برای شما به همراه داشته باشد یا بالعکس می‌تواند با ضرر و زیان فراوانی همراه باشد.

پیش از سرمایه گذاری با این مبلغ در بازار ارزی بهتر است پیش از هر چیزی ابتدا به خوبی درباره نوسانات بازار آن ارز تحقیق کنید و سرمایه گذاری خود را به صورت بلند مدت انجام دهید تا ضرر و زیان کمتری متحمل شوید.

سرمایه گذاری با یک میلیارد تومان در بازار مسکن

با یک میلیارد چه کنیم؟ همان‌طور که در قسمت‌های قبلی گفتیم، سرمایه گذاری در بازار مسکن می‌تواند یکی از بهترین راه‌های سرمایه گذاری با یک میلیارد تومان به نظر برسد؛ اما انجام این کار علاوه‌بر سرمایه، نیازمند تجربه لازم در این زمینه است. به علاوه برای انجام این کار لازم است از مراحل کاری مختلفی عبور کنید و پیچیدگی‌ها و خطرات احتمالی آن را به جان بخرید.

پس از گذر از تمامی این مراحل، باز هم به علت عدم نقد شوندگی راحت ملک امکان دارد این سرمایه گذاری برای شما کمی دردسرساز شود و برای تبدیل کردن ملک خود به پول نقد باز هم باید مراحل قانونی متعددی را طی کنید.

سرمایه گذاری با یک میلیارد تومان در بازار خودرو

سرمایه گذاری در بازار خودرو شرایطی مانند سرمایه گذاری در بازار مسکن داشته و امکان نقدکردن فوری پول و سرمایه شما در این بازار وجود ندارد. اگر می‌خواهید با یک میلیارد تومان سرمایه خود در بازار خودرو سرمایه گذاری کنید، باید بدانید که شرایط انجام آن راحت نبوده و نیازمند گذر از مراحل قانونی متعددی است.

سرمایه گذاری با یک میلیارد تومان از طریق کارآفرینی

با یک میلیارد چه کسب کاری میشه راه انداخت ؟ چنانچه قصد دارید با یک میلیارد تومان سرمایه خود از طریق کارآفرینی سود زیادی را به دست بیاورید، حتماً این سؤال که کجا سرمایه گذاری کنم؟ یا سرمایه گذاری در چه کاری سود آور است؟ برای شما پیش آمده است. برای یک سرمایه گذاری مطمئن از طریق کارآفرینی لازم است که ابتدا نیازهای روز جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید را شناسایی کنید و کارآفرینی خود را در حوزه‌ای شروع کنید که تقاضای بیشتری دارد.

علاوه بر تقاضا، همچنین برای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی بهتر است به علایق شخصی خود توجه کنید. فعالیت در حوزه‌هایی که به انجام آن‌ها علاقه بیشتری دارید، می‌تواند سودآورتر بوده و با موفقیت بیشتری همراه باشد. پیشنهاد می کنیم از خدمات مشاوره کارآفرینی دکتر ویز کمک بگیرید.

با یک میلیارد چیکار میشه کرد

با دو میلیارد کجا سرمایه گذاری کنیم؟

زمانی که صحبت از مبالغ بالا می‌شود باید ریسک‌های احتمالی را در نظر داشت چرا که در صورت از دست رفتن اصل سرمایه، ضرر بسیار بزرگی به شخص وارد می‌شود. پس بالا رفتن مبلغ سرمایه گذاری، حساسیت بسیار زیادی برای شما به همراه دارد اما در هر صورت سود بیش‌تری هم نصیب شما می‌کند.

اگر می‌خواهید بدانید که «با یک میلیارد چه کاری میشه راه انداخت» حتماً با مشاوران کسب و کار دکتر ویز مشورت کنید و از فرصت مشاوره رایگان ۱۵ دقیقه‌ای آن‌ها کمک بگیرید. بهترین کار با ۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بازارهای مالی است که البته این کار نیاز به صرف زمان دارد اما برای نتیجه سریع گرفتن راه‌های دیگری نیز وجود دارد. به صورت کلی برای سرمایه گذاری با مبالغ زیاد بهتر است سرمایه خود را چند قسمت کنید و هر قسمت از پول خود را در یک قسمت سرمایه‌گذاری کنید.

برای مثال اگر سؤال شما این است که با «۱۰ میلیارد چه کنیم» بهتر است این مبلغ را به چند قسمت تبدیل کنید و هر قسمت را در یک حوزه خاص سرمایه گذاری کنید. فرض کنید شما این مبلغ را به ۳ قسمت تقسیم می‌کنید؛ یک قسمت ۳ میلیارد، قسمت دیگر ۲ میلیارد و قسمت دیگر ۵ میلیارد.

در چنین شرایطی بهترین کار استفاده از مشاوران مالی است که شما را راهنمایی کنند تا بدانید بهترین راه برای سرمایه گذاری با این مبالغ چیست. پاسخ به سوالاتی مشابه چون «بهترین کار با 1 میلیارد» یا «با ۱۰ میلیارد چه کنیم» نیز مشابه است و بهترین گزینه مشورت با مشاوران بازارهای مالی است.

با سه میلیارد چه کنیم؟

در صورتی که شما سه میلیارد تومان پول نقد در اختیار داشته باشید و بخواهید برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه خود در مقابل شرایط بد اقتصادی و تورم آن را در چرخه اقتصادی کشور به گردش دربیاورید، امکان دارد باز هم با این سؤال که با این مبلغ کجا سرمایه گذاری کنم؟ مواجه شوید. 

روش‌های سرمایه گذاری با سه میلیارد تومان مشابه با روش‌های موجود برای سرمایه گذاری با یک میلیارد تومان است. به همین دلیل بهتر است مطالبی را که درباره با یک میلیارد تومان کجا سرمایه گذاری کنم؟ در قسمت‌های قبلی ذکر شد مراجعه کنید.

بهترین سرمایه گذاری با پول زیاد

نکات مهم در سرمایه‌ گذاری مطمئن

سرمایه گذاری مطمئن و اقتصاد یکی از علوم بسیار مهم است که شناخت درست آن می‌تواند نقش بسیار ویژه‌ای در زندگی و کسب و کار شما داشته باشد. راستش را بخواهید سرمایه‌گذاری درست و اصولی نیاز به تجربه و دانش بسیاری بالایی دارد و صرفاً با تحلیل‌های ساده نمی‌توان به یک جمع بندی خوب در مورد نحوه سرمایه‌گذاری رسید.

همان‌طور که در قسمت‌های بالا هم توضیح داده شد سرمایه‌گذاری موضوعی است که به شدت به زمان و مکان وابسته است. بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها در زمان خاصی مناسب بوده‌اند اما این روزها به هیچ عنوان مناسب نیستند و متأسفانه برخی افراد با ناآگاهی به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های خاصی می‌پردازند که عاقبتی جز ضرر ندارد.

سرمایه‌گذاری در واردات یک محصول خاص

البته ممکن است برخی از حوزه‌ها هنوز هم سودهایی داشته باشد اما قطعاً به اندازه‌ دیگر زمان‌ها نیست و همین موضوع سبب شده است تا افراد بی‌ اطلاع بعد از ورود به این حوزه‌ها احساس پشیمانی کنند. برای مثال تا قبل از دهه ۹۰ شمسی واردات برخی قطعات الکترونیکی به کشور سرمایه‌گذاری بسیار مناسبی به حساب می‌آمد اما بعد از تحریم‌های دهه ۹۰ شمسی بسیاری از شرکت‌های ایرانی الکترونیکی ورشکست شدند و یا تولیدات‌شان را بسیار محدود کردند.

همین موضوع سبب شد واردات برخی قطعات در ایران با مشکلات زیادی مواجه شود و از طرف دیگر تحریم‌ها نیز واردات برخی کالاها را در ایران با مشکلات زیادی مواجه کرد. برای مثال شرکت‌های بزرگی مانند AEG مجبور به قطع همکاری با ایران و نماینده‌های ایران شدند. تک‌تک این موضوعات دست به دست هم دادند و باعث شدند تا واردات برخی محصولات در ایران دچار مشکل شود.

البته راه‌هایی برای دور زدن این تحریم‌ها نیز وجود دارد که کار آسانی نیست و شاید دردسرها و خطراتی که این موضوع به‌همراه دارد ارزش سرمایه‌گذاری در حوزه واردات را کم کرده باشد. اما اگر در یک حوزه تخصصی به واردات مشغول باشید و آن حوزه درگیر بحث‌های تحریم و سیاسی نباشد سود خوبی برای شما به همراه دارد. در ادامه این مطلب سرمایه‌گذاری در واردات یک محصول خاص را بررسی می‌کنیم.

سرمایه‌گذاری در واردات یک محصول خاص

در قسمت‌های قبل واردات را به شکل کلی توضیح دادیم و دشواری‌های واردات را هم بررسی کردیم. البته ممکن است شما بخواهید در یک محصول یا حوزه خاصی فعالیت کنید و حوزه مورد نظرتان مشکلات کمتری داشته باشد. برای مثال ممکن است شما بخواهید در حوزه واردات دارو فعالیت کنید.

در این شرایط شما باید کاملاً با نیازهای دارویی کشور آشنایی داشته باشید و از طرفی مجوزهای لازمه برای فعالیت را نیز از اداره استاندارد و وزارت بهداشت اخذ کنید. این کار کمک می‌کند تا بتوانید روند فعالیت شما سریع‌تر شود. همچنین لازم است تا نیازهای دارویی کشور را بشناسید و به‌خوبی از نوع داروهای مصرفی اطلاع داشته باشید.

در هر کشوری برخی از داروها به دلایل خاصی ممنوع است و امکان واردات ندارند. پس اگر در زمینه مورد نظرتان اطلاعی ندارید بهتر است هیچ‌گونه اقدامی انجام ندهید و ابتدا به سراغ کسب اطلاعات و تجربه در زمینه مورد نظر بروید.

کجا سرمایه گذاری کنیم بهتره

بهترین سرمایه‌گذاری با پول کم

البته در قسمت‌های اول مقاله در مورد بهترین سرمایه‌گذاری با پول‌ کم صحبت کردیم اما اگر دانش زیادی در مورد بحث‌های اقتصادی ندارید ابتدا لازم است کمی اطلاعات خود در این زمینه را بهبود ببخشید. برای مثال کلاس‌های آموزشی اقتصادی شرکت کنید یا مطالعه کنید. اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان اطلاعاتی در زمینه اقتصاد و فعالیت‌های اقتصادی به‌دست بیاورید بهتر است کتاب دید اقتصادی؛ داستانی جذاب برای آموختن اقتصاد را مطالعه کنید.

در این کتاب مفاهیم اقتصادی با زبانی ساده بیان شده‌اند. البته همان‌طور که می‌دانید اقتصاد علمی به روز است و شما بعد از ورود به عرصه سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی مجبور به به‌روز رسانی دائمی اطلاعات‌تان هستید. بهتر است نگران منابع برای آموختن اقتصاد نباشید چون مقاله‌های دنیای مجازی و وب می‌توانند اطلاعات بسیاری مفیدی در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

سرمایه‌گذاری با پول‌ اندک راهی است تا شما با آزمون و خطا حوزه اقتصادی مورد علاقه‌تان را پیدا کنید و آرام آرام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌تر و بهتری را انجام دهید. در سرمایه‌گذاری با پول‌ کم دغدغه و استرس چندانی ندارید و این موضوع کمک می‌کند تا بتوانید با آرامش فکری کامل به روند و نتیجه سرمایه‌گذاری‌تان دقت کنید و از آن درس بگیرید. 

اگر می‌خواهید بدانید بهترین راه برای سرمایه گذاری با پول‌های اندک چیست باید دنبال حوزه‌ای باشید که به آن علاقه دارید اما نگاهی کوتاه و گذرا با اقتصاد ایران نشان می‌دهد که برخی حوزه‌ها نه تنها برای سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت و کلان مفید بوده‌اند، بلکه برای مبالغ کم نیز بسیار مناسب بوده‌اند. برای مثال خرید سکه، طلا، دلار، زمین ، سرمایه گذاری در بورس بسیاری راه‌های دیگر همگی سود داشته‌اند اما برخی از آ‌ن‌ها سود بیش‌تر را در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده‌اند.

سرمایه گذاری با سود چند برابر

اگر به سرمایه‌گذاری با سود چند برابر علاقه‌مند هستید کافی است به گذشته سرمایه‌گذاری در ایران دقت کنید. تحلیل سرمایه‌گذاری مطمئن در ایران موضوعی است که با بررسی آمار و ارقام اقتصاد سال‌های قبل ایران کاری انجام پذیر است.

1- سرمایه‌گذاری در بورس

برای مثال اگر نگاهی به قیمت بورس در سال ۱۳۷۷ متوجه می‌شوید که شاخص کل بورس در حدود ۵۵۰ برابر شده است. این موضوع به این معناست که اگر در سال ۱۳۷۷ شما مبلغ دو میلیون تومان در بورس سرمایه‌گذاری کرده بودید امروز بیش‌ از یک میلیارد تومان در بورس سهام داشتید.

البته ممکن است بورس کمی به دانش تخصصی نیاز داشته باشد اما به کمک صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانید بدون دانش و اطلاعات تخصصی در این زمینه به درآمد و سود زیادی برسید. درست است که سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری به اندازه خود فعالیت در بورس نیست اما باید در نظر داشته باشید که فعالیت در بورس نیازمند آموزش‌هایی است که یاد گرفتن آن‌ها بین یک ماه تا شش ماه زمان لازم دارد. البته این زمان فقط برای یاد گرفتن مفاهیم پایه‌ای بورس است و بسیاری از مفاهیم دیگر بورس به کمک تجربه به‌دست می‌آید.

سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی

2- سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی

سرمایه‌گذاری در بانک یکی از مواردی است که در کشورهای جهان اول امکان‌پذیر نیست. برای مثال اگر شما در کشور کره یا ژاپن سپرده بانکی داشته باشید سود منفی به آن تعلق می‌گیرد. یعنی هر ماه مبلغی از سپرده شما کسر می‌شود. این کار به این خاطر است که مردم سرمایه‌های‌شان را در گردش داشته باشند تا به چرخه اقتصاد کشور کمک شود؛ البته همان‌طور که می‌دانید این کار در ایران کاملا برعکس است و بانک‌ها حتی در برخی موارد تا ۲۵ درصد سود سپرده می‌دهند.

فارغ از این‌که این کار چقدر اقتصاد کشور را تخریب می‌کند باید در نظر داشته باشید که سپرده‌گذاری در بانک می‌تواند اقدامی مطمئن برای تضمین سود پول شما باشد. اگر دانش اقتصادی ندارید و به‌دنبال کم خطرترین راه برای سرمایه‌گذاری هستید، سپرده‌های بانکی را در نظر داشته باشید که هم سود مناسبی دارند و هم تضمین شده هستند.

3- سرمایه‌گذاری پر خطر

استارت‌ آپ‌ها یکی از بهترین گزینه‌های برای سرمایه‌گذاری هستند. اگر شما توانایی تشخیص یک استارت آپ نوآور را داشته باشید سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند شما را صاحب سود بسیار زیادی کند. اما باید دقت داشته باشید که سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر کار هر کسی نیست و تشخیص گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری نیاز به دانش تخصصی دارد.

معمولا شتا‌ب‌دهنده‌ها با سرمایه‌گذاران خطرپذیر ارتباط نزدیکی دارند و می‌توانند مراحل جذب سرمایه استارت آپ‌ها را به‌خوبی مورد بررسی قرار دهند. در سال ۱۳۹۸ استارت‌ آپ‌های بسیار زیادی در کشور ایران جذب سرمایه‌ کرده‌اند و بسیاری از این استارت‌ آپ‌ها بعد از جذب سرمایه به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند. البته برخی از استارت آپ‌ها نیز موفق عمل نکرده‌اند و توانایی مدیریت این سرمایه را نداشته‌اند که همین عامل سبب عدم توسعه آن‌ها شده است.

4- سرمایه گذاری در ایده‌های دانشجویی

یکی از دیگر مدل‌های مختلف سرمایه گذاری این است که شما روی ایده‌های دانشجویان سرمایه گذاری کنید، اگرچه احتمال موفقیت در این موضوع تثبیت‌شده نیست اما در هر صورت می‌تواند موفقیت بزرگی برای شما به همراه داشته باشد. معمولاً هر ساله همایش‌ها و مجمع‌های دانشجویی در هر دانشگاهی برگزار می‌شود که در برخی آن‌ها تیم‌های دانشجویی، ایده‌های بکری مطرح می‌کنند.

مشکل اصلی چنین ایده‌هایی نبود بودجه مناسب از سمت دانشجویان است و به همین خاطر بسیاری از این ایده‌ها به مرحله اجرایی نمی‌رسند. شما با یک برنامه مناسب می‌توانید روی ایده‌هایی که فکر می‌کنید شانس موفقیت دارند، سرمایه‌گذاری کنید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که این نوع سرمایه‌گذاری یک سرمایه گذاری بلند مدت به حساب می‌آید و نباید به‌عنوان یک سرمایه گذاری کوتاه مدت به آن نگاه کرد. برای پیاده سازی ایده های دانشجویی همچنین می توانید مبادرت به جذب سرمایه گذار نیز بکنید.

سرمایه گذاری شخصی

5- خرید دلار

احتمالاً می‌دانید که قیمت طلا و سکه در ۲۰ سال گذشته ایران به یک میزان افزایش نداشته‌اند و در مقایسه با ده دهه قبل قیمت سکه حدود ۹۵ برابر شده است. سکه نیز مانند دلار در برخی از زمان‌ها به‌صورت دفعه‌ای افزایش پیدا کرد اما شیب افزایش قیمت سکه و طلا نسبت به دلار مناسب‌تر بوده است. 

خرید طلا به‌عنوان سرمایه‌گذاری باید با دقت زیادی انجام شود و تا حد ممکن از خرید طلای ساخته شده خودداری شود چراکه طلای ساخته شده برای فروش مناسب نیست. در حقیقت در زمان فروش طلای ساخته شده مبلغی به عنوان کارمزد ساخت از آن کسر می‌شود اما اگر طلای مورد نظرتان را به صورت آب شده و شمش بخرید سود بیش‌تری نصیب‌تان می‌شود.

چند درصد از درآمدمان را به سرمایه‌گذاری اختصاص دهیم؟

بیشتر افرادی که به دنبال پاسخ سوال کجا سرمایه گذاری کنیم هستند نمی‌دانند که دقیقا چند درصد درآمدشان را باید سرمایه گذاری کنند؟! ما می‌توانیم 10 درصد از درآمد خود را به سرمایه‌گذاری اختصاص دهیم.

البته راه بهتر پس‌انداز کردن این 10 درصد و سپس سرمایه‌گذاری با آن است. اما در شرایط اقتصادی امروز کشور، بهتر است زیاد روی پس‌انداز حساب نکنیم و به محض اینکه پولی در حسابمان موجود بود (حتی از یک تا پنج میلیون تومان) آن را در جای مناسبی سرمایه‌گذاری کنیم.

10 درصد برای سرمایه‌گذاری توسط گذشتگان ما تعیین شده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که مردم بابل قدیم جزو ثروتمندترین مردم زمان خود بودند. مردم این کشور 10 درصد از درآمد خود را پس‌انداز کرده و سپس با آن سرمایه‌گذاری می‌کردند. در لوح‌های کشف شده از شهر دفن شده‌ی بابل، اطلاعات اقتصادی مردم آن زمان کشف شد.

در واقع این اطلاعات کشف شده، به حدی کاربردی بودند که کتابی تحت عنوان «ثروتمندترین مرد بابل» چاپ شد تا مردم بتوانند از اطلاعات مردمان گذشته بابل برای مدیریت پس‌انداز خود استفاده کنند. انسان‌های زیادی به کمک این آموزش‌ها توانستند در عصر حاضر سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام دهند و ثروتمند نیز شوند. بنابراین اختصاص 10 درصد از درآمد برای سرمایه‌گذاری‌‌هایمان، عاقلانه و هوشمندانه به‌نظر می‌رسد.در مقاله «خلاصه کتاب ثروتمندترین مرد باب» می توانید خلاصه این کتاب و نکات ارزشمند آن را مطالعه نمایید.

اگر سرمایه‌ گذاری نکنیم، چه می‌ شود؟

اگر از هرگونه سرمایه‌گذاری دوری کنیم و کمبود پول یا سرمایه کم را بهانه کنیم و از سرمایه‌گذاری شانه خالی کنیم، در آینده حسرت فرصت‌های از دست رفته را خواهیم خورد. امروزه کمبود سرمایه دلیل خوبی برای فرار از سرمایه‌گذاری نیست؛ چراکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری با پول کم هم وجود دارد.

ما اینجاییم تا شما را برای سرمایه‌گذاری‌های معقولی راهنمایی کنیم که به وسیله آن بتوانید ارزش پول خود را با حفظ کرده و ارتقا دهید. ما با هر یک روز به تاخیر انداختن سرمایه‌گذاری می‌توانیم سود خوبی را از کف بدهیم.

بنابراین تحقیقات خود را شروع کنید و در اسرع وقت پول‌هایی که در دسترس دارید را صرف سرمایه‌گذاری در یک بستر خوب کنید. پاسخ ندادن به سؤال کجا سرمایه گذاری کنیم و بی‌اعتنایی به آن می‌تواند شما را از موفقیت دور کند.

سرمایه گذاری پر سود  و کم ریسک

نتیجه‌ گیری

پول خود را کجا سرمایه گذاری کنیم؟ هریک از روش‌های سرمایه‌گذاری فوق برای سرمایه‌های یک تا 10 میلیون تومان مناسب هستند. البته هرچقدر سرمایه بیشتری هم داشته باشید، باز می‌توانید روی این روش‌ها حساب کنید. به‌خصوص بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند برای سرمایه‌های بیشتر سوددهی بسیار بالایی در عرض چند ماه یا چند سال داشته باشد.

افرادی هستند که بهترین سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون  یا چند صد میلیاردی خود را با اطمینان وارد بازار ارزهای دیجیتال کرده‌اند؛ اما به دلیل قانون تنوع این روش را تأیید نمی‌کنیم.

اگر کسی سرمایه زیادی داشته باشد و به بازار پول‌های دیجیتال هم علاقه داشته باشد، حداقل کاری که برای تنوع سرمایه‌گذاری‌اش می‌تواند انجام دهد این است که چندین ارز دیجیتال بخرد و همه سرمایه خود را روی یک ارز نگذارد. همیشه چند ارز دیجیتال ارزشمند وجود دارند که پیش‌بینی‌های خوبی برای آن‌ها شده است.

اگر سرمایه شما بین 10 تا 50 میلیون تومان باشد می‌توانید از سرمایه گذاری روی سکه نیز بهره ببرید. نوسانات قیمت سکه در سوددهی آن تأثیر زیادی دارد.

اگر هدف شما غیر از سرمایه‌گذاری، معامله یا خرید و فروش نیز باشد، با سرمایه‌های 50 میلیون به بالای خود می‌توانید وارد کار خرید و فروش صنایع دستی اصیل ایرانی به توریست‌ها شوید. با فعال کردن ذهن اقتصادی‌تان می‌توانید هم سرمایه گذاری کنید و هم یک کسب‌وکار پرسود مبتنی بر صنایع باارزش ملی راه‌اندازی کنید.


در رابطه با این مقاله بهتر است نگاهی هم به مطالب زیر بیاندازید تا برای سرمایه‌گذاری‌تان به شیوه درست‌تری عمل کنید.


برخی از سوالات رایج

چرا باید سرمایه‌گذاری کنیم؟

سرمایه‌ گذاری باعث می‌شود که سرمایه ما در دوره‌های میان‌مدت و بلندمدت افزایش پیدا کند؛ این در حالی است که اگر سرمایه‌گذاری نکینم، چنین سودی هم نخواهیم برد.

پولمان را کجا سرمایه گذاری کنیم بهتر است؟

استارت‌ آپ‌ها یکی از بهترین گزینه‌های برای سرمایه‌گذاری هستند. اگر شما توانایی تشخیص یک استارت آپ نوآور را داشته باشید سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند شما را صاحب سود بسیار زیادی کند

چند درصد از درآمدمان را به سرمایه‌گذاری اختصاص دهیم؟

راه بهتر پس‌انداز کردن این 10 درصد و سپس سرمایه‌گذاری با آن است. اما در شرایط اقتصادی امروز کشور، بهتر است زیاد روی پس‌انداز حساب نکنیم و به محض اینکه پولی در حسابمان موجود بود (حتی از یک تا پنج میلیون تومان) آن را در جای مناسبی سرمایه‌گذاری کنیم.

دیدگاه‌های شما

20 دیدگاه دربارهٔ «در سال 1402 کجا سرمایه گذاری کنیم؟»

  1. تواین اوضاع بد اقتصادی باصد ملیون چه کنم که ضرر نکنم تور خدا کمکم کنید

    1. تیم نویسنگان دکتر ویز

      با مشاوران ما در دکتر ویز با شماره 86043596 تماس بگیرید شما را به صورت کامل راهنمایی خواهند کرد.

  2. سلام و تشکر از شما
    از مطالب خیلی خوبتون نهایت استفاده رو بردم ، بازهم متشکرم

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      می تونید با مشاوران دکتر ویز تماس بگیرید و به صورت کامل در مورد راه اندازی کسب و کار و اصول سرمایه گذاری مشاوره بگیرید.
      شماره تماس مجموعه: 86043596

  3. خانم محمدی

    با سلام
    بسیار عالی و بسیار مفید
    وبسیار ممنون از توضیح هات و راهنمایی های عالی شما امیدوارم که موفق و موید باشید. حق نگهدارتون.

  4. سلام
    ممنون از اطلاعات که در اختیار گذاشتید
    صنعت فرش ایران را مثال زده شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان