آموزش تبلیغات در گوگل مپ به زبان ساده [2023]

آموزش تبلیغات در گوگل مپ
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

دیگر همه این موضوع را می‌دانند که گوگل بهترین بستر به منظور تبلیغات برای هر چیزی است. همواره در طول زمان تبلیغات با گوگل به هر سیستم‌عامل دیگری ترجیح داده شده است، اما آیا می‌دانستید که می‌توان در گوگل مپ نیز تبلیغ کرد.

بله درست شنیدید تبلیغات رایگان در گوگل مپ می‌تواند کمک کند تا مشتریان اطراف مغازه و یا تجارت شما بتوانند به راحتی و از روی نقشه شما را پیدا کنند. از آن‌جایی که هدف از این مقاله آموزش تبلیغات در گوگل مپ است باید این نکته را نیز به شما بگویم که کمپین‌های تبلیغاتی گوگل مپ روشی موثر به منظور جذب مشتری محلی به صنعت شما هستند خصوصا آن دسته از مشتریانی که به دنبال خرید آنلاین است.

همان‌طور که می دانید مردم همیشه ترجیح می‌دهند تا به منظور انجام خرید‌های خود و یا هر کار دیگری نزدیکترین مکان را به محل سکونتشان انتخاب نمایند و دیگر با ساتفاده از تبلیغات رایگان گوگل مپ شما می‌توانید اطلاعات تجارت خود را ثبت نمایید تا مشتریان با یک سرچ ساده در گوگل بتوانند شما را پیدا کنند.

طبق تحقیقات انجام شده از جانب گوگل حدود ۵۰ درصد از کاربرانی که ابتدا همه چیز را در تلفن ‌هوشمند خود جستجو می‌کنند در طول یک روز حداقل یک بار به مغازه مراجعه می‌کنند پس از این رو تبلیغات رایگان در گوگل مپ باعث می‌شود تا کاربران بتوانند اطلاعات شما را ببینند و در نتیجه شانس شما در این زمینه که به مغازه و تجارت شما نیزسری بزنند بیش از پیش می‌گردد.

در طول این مقاله از دکتر ویز قصد داریم تا ابتدا توضیحی در خصوص ماهیت گوگل مپ به شما ارائه دهیم سپس به آموزش تبلیغات در گوگل مپ بپردازیم و برای شما توضیح دهیم که چگونه در گوگل مپ تبلیغات کنیم.

آموزش تبلیغات در گوگل مپ

گول مپ چیست؟

گوگل مپ(Google Maps) یک سرویس آنلاین است که علاوه بر نمایش دادن نقشه راه‌های سنتی به ما اطلاعات دقیقی در مورد مناطق جغرافیایی و مکان‌های مختلف نیز ارائه می‌دهد. این سرویس نیز یکی از پرکاربردترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بحساب می آید.

گوگل مپ برای ما تصاویر ماهواره‌ای از بسیاری از نقاط جهان فراهم می‌کند که ما می‌توانیم با استفاده از آن آنچه را که به دنبالش هستیم پیدا کنیم. ‌استفاده از گوگل مپ خیلی آسان است و همچنین ویژگی منحصر به فرد دیگری که گوگل مپ دارد این است که با در نظر گرفتن ازدحام می‌تواند زمان تقریبی را که ما برای رسیدن به یک مکان قرار است طی کنیم را شناسایی نمایند و در اختیار ما بگذارد.

گوگل مپ در سال ۲۰۰۵ راه‌ اندازی شد و تا به اکنون پیشرفت‌های زیادی نسبت به روزهای اول خود داشته است. همچنین ویژگی جدیدی که به گوگل مپ اضافه شده است که به واسطه آن می‌توان به تبلیغات پرداخت و بسیار مورد توجه عموم واقع شده است.

با استفاده از این ویژگی گوگل مپ می‌توانید به کاوش رستوران‌های جدید و سایت‌های جالب گردشگری در اطراف خود بپردازید و زمان دقیق پروازها را چک کنید.

گوگل مپ علاوه بر نشان دادن نقشه به شما کمک می‌کند تا بتوانید مسیرهایی را که به عنوان هدف در نقشه مشخص کردید را سریع‌تر جستجو کنید. گول مپ این کار را از طریق ارائه اطلاعات دقیق بر اساس ترافیک و سایر متغیرها به شما ارائه می‌کند.

لازم به ذکر است که گوگل مپ دارای قابلیت فوق‌العاده استفاده از نقشه‌ها به صورت آفلاین است به این صورت که اگر زمانی به اینترنت دسترسی نداشته باشید می‌توانید به واسطه این برنامه برخی نقش‌ها را که از قبل بر روی گوشی خود ذخیره کرده‌اید را ببینید.

تبلیغات در گوگل مپ

چگونه در گوگل مپ تبلیغات کنیم؟ ( آموزش تبلیغات در گوگل مپ )

در این مقاله قرار بود تا برای شما به آموزش تبلیغات در گوگل مپ بپردازیم. در خصوص تبلیغات با گوگل مپ باید به شما بگویم که تصور کنید در حال قدم زدن در یکی از روزهای گرم و آفتابی تابستان  در یک شهری هستید که چندان با آن آشنایی ندارید.

به شدت گرمتان شده است و بسیار گرسنه هستید، گوشیتان را از جیبتان خارج می‌کنید و سراغ گوگل مپ می‌روید تا بتوانید با یک سرچ ساده نزدیکترین رستوران یا کافه‌های اطراف خود را پیدا کنید. به گوگل مپ مراجعه می‌کنید و عبارت رستوران را در آن سرچ مینمایید، فکر می‌کنید در نتایج پدیدار شده توسط گوگل مپ برای شما چه چیزی را خواهید دید؟.

در خصوص پاسخ این سوال باید بگویم که شما خواهید دید که گوگل با توجه به موقعیت جغرافیایی شما چندین رستوران و فست فودی نزدیک را به شما معرفی می‌کند. شما می‌توانید از بین گزینه‌های ارائه شده توسط گوگل مپ و بر اساس نزدیکترین فاصله و یا پیشنهادهایی که کاربران در مورد این اماکن نوشته‌اند رستوران یا فست فودی مورد نظر خود را پیدا کنید.

تمامی فرایند ذکر شده در بالا جزو شیوه‌های رایج تبلیغ در گوگل مپ بود. حال لازم است تا به شما بگویم که تصور کنید که شما صاحب یکی از این رستوران ها هستید که مشتری بر اساس پیشنهاد گوگل مپ به آنجا مراجعه کرده است، گمونم دیگر متوجه خواهید شد که چقدر انجام تبلیغات در گوگل مپ می‌تواند بر روی فروش شما به عنوان یک رستوران‌دار و یا صاحب مغازه تاثیرگذار باشد.

تبلیغات شما در گوگل مپ باعث می‌شود تا همزمان با افزوده شدن مشتریان جدید به کسب و کارتان بتوانید نام تجاری خود را نیز ارتقا دهید و یک راه دیگر به شیوه درامدزاییتان بیافزایید. پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع مهم مقاله ” برند یا نام تجاری چیست؟ ” را مطالعه کنید.

همچنین گوگل مپ این قابلیت را دارد تا شما با استفاده از ان به سرچ یک محصول خاص بپردازید و گوگل بر اساس پارامترهای مختلف در بالای صفحه برای شما فروشگاه‌هایی نزدیک به موقعیت جغرافیاییتان که آن محصول را دارا هستند نمایش دهد، به این قابلیت گوگل مپ SERP می‌گویند که قسمت مهمی از بازاریابی با گوگل مپ محسوب می‌شود.

البته لازم است تا به شما بگویم که نتایجی را که گوگل مپ در نتیجه سرچ افراد به موقعیت مکانی آن‌ها برایشان پدیدار می‌کند شامل عکس‌ها، نظرات، آدرس و شماره تلفن مکان مورد نظر است. هنگامی که کاربران بر روی تبلیغات شما در گوگل مپ کلیک می‌کنند از شما هزینه‌ای به نفع گوگل کم خواهد شد و به این ترتیب هزینه این تبلیغات از شما گرفته می‌شود.

بررسی معیارهای رتبه‌بندی نتایج در گوگل مپ

در خصوص ادامه مبحث آموزش تبلیغات در گوگل مپ باید بگویم که اگر تا کنون توجه کرده باشید با جستجو کردن یک عبارت خاص در گوگل مپ همواره بعضی از نتایج زودتر و بالاتر از سایر نتایج دیگر قرار می‌گیرند. به نظر شما چه عواملی می‌توانند در رخ دادن چنین حالتی دخیل باشند؟. باید به شما بگویم که الگوریتم‌های گوگل در نشان دادن نتایج جستجو شده در گوگل مپ بر اساس در نطر گرفتن سه عامل زیر است:

  1. نزدیکی موقعیت مکانی
  2. شهرت و رتبه کسب و کارتان
  3. ارتباط

معیارهای رتبه‌بندی نتایج در گوگل مپ

  • نزدیکی موقعیت مکانی

اولین و مهمترین عنصری که گوگل مپ در نمایش و تنظیم نتایج جستجو شده به آن متکی است نزدیکی موقعیت مکانی است. پس هر چه که کسب و کار شما به کاربر نزدیکتر باشد احتمال حضور شما در اولین نتیجه جستجو شده بیشتر خواهد بود.

  • شهرت و رتبه

اگر به هر دلیلی نقش مجاورت و موقعیت مکانی مختل شود رتبه بندی عامل دیگری است که گوگل آن را در نظر خواهد گرفت. لازم است بدانید که علاوه بر عنصر موقعیت مکانی و نزدیکی عواملی مانند رتبه و ارتباط کلمات نیز در نمایش دادن کسب و کار شما در اولین نتایج جستجو شده تاثیرگذارند.

حال باید بگوییم که منظور ما از رتبه بندی و شهرت این است که مشتریان همواره پس از مراجعه به یک مکان تجاری اقدام به امتیازدهی بر اساس کیفیت کالاها و نوع روابط کارکنان شما با خودشان می نمایند و هرچه مشتریان بیشتری به شما امتیاز بالاتر دهند این امکان وجود دارد که تجارت شما جزو اولین نتایج ظاهر شده در گوگل پس از جستجو باشد. پس هرچه که کسب و کار شما شهرت بیشتری میان مخاطبان داشته باشند این امکان وجود دارد تا از طریق گوگل زودتر به دیگران معرفی شوید و به نوعی مانند بازاریابی ویروسی برای شما عمل میکند.

  • ارتباط

هنگامی که کاربران کلمات کلیدی خاصی را سرچ کنند که ممکن است با تجارت شما ارتباط داشته باشد این احتمال وجود دارد که در صورت داشتن دو شرط قبلی و استفاده صحیح از کلمات کلیدی، کسب و کار شما به آن‌ها از سمت گوگل مپ پیشنهاد داده شود. در این مرحله بازاریابی موتورهای جستجو می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد تا شما را در نتایج بالاتر از دیگران نشان دهد.

پس در این بخش نیز به اهمیت مدیریت و کنترل اطلاعات نمایش داده شده‌تان در گوگل پی بردید.

تبلیغات رایگان در گوگل مپ

نتیجه‌گیری

در این مقاله از دکتر ویز سعی کردیم تا با زبانی ساده و روان به شما آموزش تبلیغات در گوگل مپ را توضیح بدهیم. همچنین در ادامه این مقاله به توضیح پلتفرم گوگل مپ پرداختیم و توضیح دادیم که چگونه می‌توانید در گوگل مپ مانند گوگل ادز تبلیغ کنید و این تبلیغات در این پلتفرم به چه شکلی نمایش داده خواهند شد.

همچنین به منظور دستیابی شما به رتبه‌ای بهتر در نتایج جستجو شده در گوگل مپ سعی کردیم تا فاکتورهای موثر در این زمینه را نیز به شما معرفی کنیم. در انتها امیدواریم تا مطالب ارائه شده ما در خصوص آموزش تبلیغات در گوگل مپ مورد استفاده شما دوست داران عزیز واقع گردد.

برخی از سوالات رایج:

1. گوگل مپ را توضیح دهید؟

گوگل مپ یکی از آپشن های گوگل است که با استفاده از آن می توان علاوه بر مشاهده مکان های مورد نظر مسافتی که تا مقصد لازم است طی شود را محاسبه نمایش می دهد.

2. الگوریتم گوگل مپ برای نمایش مکان های مورد نظر چیست؟

1. نزدیکی موقعیت مکانی
2. شهرت و رتبه مکان مورد نظر
3. ارتباط

3. مزیت گوگل مپ برای تبلیغات چیست؟

با استفاده از گوگل مپ شما می توانید به صورت کاملا رایگان تبلیغات کنید که همین موضوع مهم ترین مزیت این اپلیکیشن به شمار می رود مورد بعدی استفاده روزانه افراد از گوگل مپ است که به دیده شدن شما کمک می کند.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان