بازاریابی موتورهای جستجو: تعریف + 8 تفاوت SEM و SEO

بازاریابی موتورهای جستجو
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

تفاوتSEO  و SEM این است که بهینه سازی موتورهای جستجو  بخشی از بازاریابی موتورهای جستجو یا همان بازاریابی جستجوگرها می باشد که به طور گسترده ای شناخته شده است. هر دو فرآیند افزایش بازدید در موتورهای جستجو را هدف قرار می دهند.

بازاریابی موتورهای جستجو یا همان SEM شامل روش های دیگری است که می تواند شما را به بازدید موتور جستجو مانند تبلیغات PPC سوق دهد.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

به منظور بیان تفاوت SEO و SEM ، مهم است که با تعریف SEO شروع کنیم، به طوری که برای همه مشخص شود که تفاوت این دو چیست.

سئو چیست؟

seo چيست ؟ SEO  فرآیند بهینه سازی وب سایت شما با هدف دریافت ترافیک رایگان از موتورهای جستجو است.

SEO مهم است زیرا یک وب سایت بهینه سازی شده توسط خزنده های موتور جستجو به راحتی قابل درک است و این باعث افزایش شانس رتبه بندی بالاتر در SERPS (صفحات نتایج موتور جستجو) می شود.

اجزای اصلی SEO چیست؟

تفاوت seo و sem

بازاریابی موتورهای جست و جو چیست؟ 3 رکن اصلی سئو وجود دارد: سئو فنی، سئو در سایت و سئو خارج از سایت. SEO  فنی به فرایند بهینه سازی وب سایت شما برای مرحله خزیدن و نمایه سازی اشاره دارد. با استفاده از SEO  فنی ، اطمینان حاصل می کنید که موتورهای جستجو می توانند وب سایت شما را بدون هیچ مشکلی خزنده و نمایه کنند.

SEO  در سایت قوانینی است که می توانید در صفحات و مطالب جداگانه اعمال کنید تا برای کلمات کلیدی خاص بهینه شود. به عنوان مثال ، شما باید عناوین بهینه شده ، توضیحات خوب ، URL های خوب قالب بندی شده ، عناوین بهینه شده (H1 ، H2) ، متن alt برای تصاویر و موارد دیگر را داشته باشید.

SEO  خارج از سایت به فرایند دریافت مراجع (بک لینک) از وب سایت های دیگر به منظور افزایش اعتماد به نفس وب سایت شما در نظر موتورهای جستجو اشاره دارد.

برای مبتدیان ، این ممکن است گیج کننده باشد اما سعی کنید مانند یک سیستم رتبه بندی که وب سایتی که بیشترین تعداد مراجعه را دارد ، در آن رتبه بالاتری داشته باشد ، به آن فکر کنید.

در این مورد منابع ، پیوندهایی هستند که از وب سایتهای دیگر به سایت شما می آیند. همین امر نیز به همین دلیل است که از SEO خارج از سایت به عنوان لینک سازی یاد می شود.

برای جلوگیری از هرگونه سوتفاهم ، این فقط به تعداد پیوندهایی که به وب سایت خود اشاره کرده اید مربوط نیست بلکه به آنجا که این پیوندها می آیند (و تعدادی از عوامل دیگر) نیز مربوط می شود.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

بازاریابی موتور جستجو یعنی چه ؟ بازاریابی موتورهای جستجو بیش از SEO است اما فقط زیر مجموعه استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است. نمودار زیر رابطه بین بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و سئو را نشان می دهد.

همانطور که در بالا مشاهده می کنید ، علاوه بر  SEM بازاریابی موتورهای جستجو و SEO بهینه سازی موتورهای جستجو، روش های بیشتری برای افزایش بازدید وب سایت شما وجود دارد.

SEM چیست؟

SEM یک فرآیند بازاریابی دیجیتال است که با هدف افزایش بازدید در موتورهای جستجو یا با دریافت ترافیک ارگانیک از طریق SEO یا ترافیک پولی از طریق تبلیغات PPC انجام می شود.

از طریق تبلیغات جستجوی پولی شما اساساً فضای تبلیغاتی را در نتایج موتور جستجو خریداری می کنید. بنابراین، به جای تلاش برای رتبه بندی ارگانیک در یکی از موقعیت های برتر از طریق SEO و دریافت ترافیک رایگان ، هزینه می کنید تا در مقابل نتایج جستجو ظاهر شوید.

معروف ترین آژانس تبلیغاتی) PSA Google Ads به طور رسمی (Google Adwords است. از طریق Google Ads می توانید تبلیغات خود را در نتایج جستجوی Google نشان دهید و فقط هزینه کلیک روی تبلیغات خود را پرداخت می کنید.

همین امر نیز به همین دلیل کل فرآیند Pay-per-click یا PPC نامیده می شود. بینگ و یاهو سیستم مشابهی دارند اما آنقدر موفق نیست و مانند Google Ads شناخته نمی باشند. با بازاريابي موتورهاي جستجو آشنا شدیم.

SEO یا SEM کدام یک بهتر است؟

علی رغم این واقعیت که سئو یکی از دو مولفه بازاریابی موتورهای جستجو است ، بسیاری از بازاریابان هنگام مراجعه به SEM منظورشان تبلیغات PPC است. اساساً آنها تبلیغات جستجوی پولی را تنها مولفه SEM می دانند. در این حالت می توانید مقایسه ای بین این دو انجام دهید.

SEO VS SEM

سئو ارگانیک به طور کلی بهترین بازاریابی موتورهای جستجو برای نتایج طولانی مدت است. وب سایت هایی که از نظر ارگانیک برای کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه بالایی دارند ، می توانند 24/7 ساعت ترافیک رایگان ، شناخت صنعت داشته و از تمام مزایای سئو بهره مند شوند.

وب سایت هایی که از PPC استفاده می کنند هنوز می توانند از موتورهای جستجو ترافیک هدفمند دریافت کنند اما مجبورند هزینه آن را پرداخت کنند. هنگامی که آنها فعالیت های پرداخت شده را متوقف می کنند ، ترافیک از بین می رود.

تفاوت عمده دیگر بین SEO و SEM این است که مدت زمان زیادی طول می کشد تا SEO کار کند و نتایج ایجاد کند در حالی که PPC تقریباً فوری است.

بنابراین ، چه چیزی بهتر به اهداف کلی بازاریابی دیجیتال شما بستگی دارد. اگر می خواهید ترافیک سریع داشته باشید ، می توانید با SEM (تبلیغات جستجوی پولی) شروع کنید و به طور موازی روی SEO خود کار کنید.

اگر می خواهید بدون اتکا به ترافیک پولی ، یک تجارت آنلاین با دوام ایجاد کنید ، پاسخ شما سئو است.

SEO یا SEM کدام بهتر است

آیا SEM به SEO کمک می کند؟

با وجود آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند ، SEM  به SEO کمک نمی کند. اگر از PPC برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص و دریافت ترافیک موتور جستجو استفاده می کنید ، تأثیر مثبت یا منفی بر سئو سایت شما ندارد. رتبه بندی سئو بعد از در نظر گرفتن صدها عامل تعیین می شود و کمپین های SEM یا PPC تنها یکی از آنهاست.

اهمیت ترافیک SEM

ترافیک بازاریابی موتورهای جستجو (چه از طریق SEO ارگانیک و چه از طریق تبلیغات جستجوی پولی) مهمترین منبع ترافیک اینترنت محسوب می شود زیرا هدفمند است.

به طور گسترده ای پذیرفته شده است که مردم از موتورهای جستجو برای یافتن راه حل برای یک مشکل ، پاسخ به یک سوال یا یادگیری نحوه انجام کاری استفاده می کنند.

بنابراین ، هنگامی که جستجوگران بر روی وب سایتی از نتایج جستجو کلیک می کنند یا روی آگهی کلیک می کنند ، احتمال تبدیل آنها بیشتر است. مرتبط بودن وب سایت ها و تبلیغات نمایش داده شده ، ترافیک SEM را از هر منبع بازدید بیشتری ارزشمندتر می کند.

فیس بوک و توییتر در تلاشند تا سیستم عامل های تبلیغاتی خود را برای استفاده از ترافیک هدفمند بهینه کنند ، اما با این حال ، ترافیکی که مستقیماً از بازاریابی موتورهای جستجو بدست می آید دارای بازگشت سرمایه بهتر است. پیشنهاد میکنیم برای دست یافتن به کسب درامد به کمک تویتر مقاله ” آموزش توییتر ” را مطالعه نمایید.

آیا SEM به SEO کمک می کند؟

SEM  به SEO کمک نمی کند. اگر از تبلیغات پولی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص و دریافت ترافیک موتورهای جستجو استفاده می کنید ، تأثیر مثبت یا منفی بر روی سئو سایت شما ندارد.

چرا ترافیک SEM مهم است؟

ترافیک SEM ، از طریق سئو یا تبلیغات جستجوی پولی ، مهمترین منبع ترافیک اینترنت از طریق بازاریابی موتورهای جستجو محسوب می شود زیرا هدفمند است.

اهمیت ترافیک SEM

تفاوت بین SEO و SEM دقیقاً چیست؟

همانطور که بازاریابی تکامل یافته است ، زبانی که ما به عنوان بازاریاب استفاده می کنیم نیز پیشرفت کرده است. همه ما در پرتاب اصطلاحات و اصطلاحات اختصاری که اغلب مشتریان ما را گیج می کنند مقصر هستیم.

اجازه دهید صادقانه باشیم. ما بعنوان بازاریاب احتمالاً در مورد معنای برخی از اصطلاحات و کلمات اختصاری در نیمی از وقت اشتباه داریم!

دو اصطلاح و کلمه اختصاری که اغلب به جای هم استفاده می شوند بدون اینکه درک درستی از نحوه ارتباط و تفاوت آنها وجود داشته باشد ، SEO و SEM است.

آنها رابطه همزیستی دارند و وقتی هر دو از ظرفیت بالقوه خود استفاده می کنند ، می توانند نتایج عالی بازاریابی را از طریق بازاریابی موتورهای جستجو برای شما به دست آورند.

تفاوت کلیدی بین SEO و SEM چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به طور سنتی به عنوان یکی از مولفه های بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) تصور می شد که شامل هر دو تاکتیک پولی و ارگانیک است.

امروزه ، از SEM فقط برای جستجوی پولی استفاده می شود. طبق موتور جستجوگر ، بازاریابی موتورهای جستجو “فرآیند کسب ترافیک وب سایت با خرید تبلیغات در موتورهای جستجو” است.

از طرف دیگر ، بهینه سازی موتور جستجو به عنوان “فرآیند دریافت ترافیک از نتایج جستجوی رایگان ، ارگانیک ، سرمقاله یا طبیعی” تعریف شده است.

۸ تفاوت اصلی seo و sem

  1. نتایج سئوی sem فقط به کاربران هدف نمایش داده می‌شود
  2. sem بسیار سریع‌تر از seo جواب می‌دهد
  3. sem هزینه بیش‌تری دارد
  4. seo در طول دراز مدت به بار می‌نشیند
  5. SEM برای ارزیابی نسبت به سئو بهتر است
  6. سئو برخلاف SEM باگذشت زمان ارزش پیدا می‌کند
  7. سئو نرخ کلیک بهتری نسبت به SEM دارد
  8. سئو یک برخلاف SEM یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است

بررسی اجمالی بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

رشته های جستجوگرها برای پیگیری الگوریتم های همیشه در حال تغییر گوگل باید به طور مستمر متحول شوند. اما یک چیز ثابت است: SEO از فعالیت های درون صفحه ای و خارج از صفحه (به عنوان مثال ، “در سایت” و “خارج از سایت”) به عنوان دو رکن اصلی آن تشکیل شده است.

بررسی اجمالی بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

عناصر SEO در صفحه

  • داده های متای بهینه شده ، از جمله برچسب عنوان صفحه ، توضیحات متا ، برچسب های عنوان و برچسب ALT تصویر ، که شامل کلمات کلیدی هدف هستند
  • از طریق تحقیق استراتژیک کلمات کلیدی ، کپی صفحه به خوبی نوشته شده و بهینه شده است
  • URL های صفحه ساده و خوب قالب بندی شده با کلمات کلیدی انتخابی
  • سرعت صفحه بهینه شده
  • ادغام اشتراک اجتماعی در محتوای شما
  • عناصر SEO خارج از صفحه
  • ایجاد لینک برای جذب و بدست آوردن پیوندهای ورودی با کیفیت (این بک لینک ها به تشکیل اکثر سئوی خارج از صفحه کمک می کنند)
  • سوشیال سیگنال (Social Signal) (به عنوان مثال ، افزایش بازدید از وب سایت از طریق به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی)
  • جلب توجه از سایت های نشانه گذاری اجتماعی مانند Reddit ، Digg و Stumbleupon
  • تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت بالا ایجاد کنید که برای مخاطبان هدف شما مفید باشد ، مانند مقالات وبلاگ و کپی صفحه وب. این کمک می کند تا اقتدار شما به مرور زمان افزایش یابد و منجر به افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت، فرصت های بیشتر برای لینک های ورودی و از همه مهمتر ، تبدیل بیشتر شود.
  • برای اطمینان از بهینه سازی صفحه های مقصد، کپی وب و مقالات وبلاگ برای جستجو ، به این روشهای درون صفحه ای و خارج از صفحه توجه کنید.

بررسی اجمالی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)دقیقاً شامل بدست آوردن قابلیت جستجو از طریق تبلیغات پولی در موتورهای جستجو مانند Google است. این تبلیغات معمولاً به عنوان تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) شناخته می شود.

بسیاری از اصطلاحات دیگر برای فعالیت های SEM استفاده می شود از جمله تبلیغات هزینه برای هر کلیک (CPC) ، تبلیغات جستجوی پرداخت شده و تبلیغات جستجوی پرداخت شده.

تبلیغات PPC به شما امکان می دهد خریداران بالقوه را از طریق کپی تبلیغات مرتبط و کلمات کلیدی متناسب با س سوالات جستجوی آنها هدف قرار دهید. تبلیغات PPC در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) در کنار لیست های ارگانیک نشان داده می شود.

آنها به کسب و کار شما این امکان را می دهند تا قابلیت مشاهده صفحات وب ، صفحه های مقصد ، مقالات وبلاگ و موارد دیگر را افزایش دهد.

بررسی اجمالی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

چند نمونه از استراتژی های بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) چیست؟

Google AdWords بسیار محبوب ترین پلت فرم موتور جستجو برای میزبانی تبلیغات است. فرصت های دیگری را نیز در نظر بگیرید ، مانند تبلیغات بینگ یا تبلیغات جستجوی یاهو. هر کجا که ترجیح می دهید دلار خود را برای بازاریابی اینترنتی خرج کنید ، چندین استراتژی اصلی برای موفقیت SEM وجود دارد:

کمپین های تبلیغاتی را با توجه مخاطبان خاص (به عنوان مثال ، جغرافیایی ، صنعت و غیره) راه اندازی کنیدگروه های تبلیغاتی ایجاد کنید که از تغییرات کلمات کلیدی هدف تشکیل شده باشد با استفاده از آن کلمات کلیدی انتخابی ، نسخه تبلیغاتی مربوطه را بنویسید

بودجه تبلیغات را تعیین کنید

معیارهایی مانند کلیک ، نمایش ، میزان نرخ کلیک و متوسط ​​هزینه هر کلیک را کنترل کنید

ملاحظات دیگری نیز در هنگام راه اندازی و حفظ یک کمپین تبلیغاتی جستجوی پولی موثر وجود دارد ، اما این پنج مورد برای هر مبتدی بسیار مهم است. اگر می خواهید تلاش های SEM خود را برای تکمیل بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک افزایش دهید ، نگاهی به Google Adwords بیندازید.

کدام یک بهتر است؟ آیا باید از SEO یا SEM استفاده کنم؟

طرفداران هر دو طرف می توانند استدلال كنند كه یكی از موثرتر از دیگری است. با این حال، من دوست دارم SEO با کیفیت بالا را به عنوان پایه ای برای SEM با کیفیت ببینم. هر دو دارای ارزش فوق العاده ای هستند و باید بخشی از استراتژی بازاریابی ورودی B2B شما باشند.

چه موقع روی SEO تمرکز کنید؟

SEO از طریق محتوای بهینه سازی شده که مشتریان و چشم اندازهای مفید آن را می بینند ، زمینه SEM را ایجاد می کند.

بدون صفحات فرود ، صفحات وب و محتوای وبلاگ بهینه شده برای جستجو ، تلاش های SEM شما به دلیل کیفیت پایین پایین خواهد ماند. در نتیجه به دست آوردن قابلیت دید در SERP بسیار دشوار خواهد بود.

رسیدن به هدف به کمک سئو

سئو ارگانیک در طولانی مدت هزینه کمتری دارد و به ایجاد اعتبار جستجو کمک می کند. اما حفظ آن با ایجاد سازگار محتوای با کیفیت و به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی مهم است. به عبارت دیگر ، شما باید چیزی داشته باشید که ارزش جستجوی آن را داشته باشد.

چه موقع روی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) تمرکز کنید؟

اگر شما به تازگی اولین وب سایت خود را راه اندازی کرده و ردپای آنلاین اولیه خود را برای تبلیغ محصول یا خدمات خود ایجاد کرده‌اید، در این صورت، تا زمانی که اعتبار آلی خود را ارتقا ندهید ، احتمالاً به مشاهده فوری در جستجو نیاز خواهید داشت.

با یک کمپین استراتژیک PPC می توانید به این مهم دست پیدا کنید. اگرچه کاری که نباید انجام دهید ، در طولانی مدت متکی به PPC است در حالی که SEO ارگانیک را نادیده می گیرید. شما هنوز هم نیاز به ایجاد محتوای عالی دارید که بازدیدکنندگان پس از ورود به وب سایت شما ، می خواهند با آن درگیر شوند.

بهترین مورد را برای نیازهای خاص خود ارزیابی کنید ، اما اطمینان حاصل کنید که کاملاً تفاوت SEM و SEO و چگونگی ادامه کار خود را درک کرده اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد SEO ارگانیک و تبلیغات PPC ، به مقایسه SEO ارگانیک در مقابل SEM Pay-Per-Click (پرداخت به ازای هر کلیک) بپردازید!

بازاریابی موتورهای جستجو، شیوه‌ای سریع برای نتیجه گرفتن از کمپین‌های فروش است. برخی از افراد، بازاریابی موتورهای جستجو را نقطه مقابل بهینه سازی یا سئو می‌دانند. اما اگر بخواهیم با دقت بیشتری به پیامدها و نتایج این دو نگاه کنیم، می‌توانند مکمل هم باشند. چراکه نتایج در بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM سریع و نتایج بهینه سازی یا SEO طولانی و ماندگار هستند.

سرعت و ماندگاری، دو فاکتور مهم در کسب‌وکارهای آنلاین هستند که به کمک این دو قابلیت محقق می‌شوند. در ادامه، مزایای بازاریابی موتورهای جستجو را بررسی خواهیم کرد. اگر شما نیز صاحب یک وبسایت هستید و می‌خواهید به شیوه‌ای کارآمد از این روش‌ بهره بگیرید، با ما همراه باشید.

مزایای بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

اس‌ای‌ام یا SEM را می‌توان یکی از بهترین راهکارهای افزایش ترافیک سایت‌ها در نظر گرفت. استفاده گسترده از بازاریابی موتورهای جستجو، بخاطر تأثیر فوری این روش بازاریابی است که از جمله مزایای آن، می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

  • اثربخشی سریع

شما چه از تبلیغات کلیکی استفاده کنید و چه از طریق گوگل ادز به تبلیغات بپردازید، در هر صورت به محض پرداخت هزینه تبلیغات، ترافیک موردنظر به سمت صفحات شما سرازیر می‌شود. یعنی شما همان لحظه که اقدام به تبلیغ می‌کنید، نتیجه آن برای شما اعمال خواهد شد. این اثربخشی سریع را می‌توان اولین و مهم‌ترین مزیت بازاریابی موتورهای جستجو یا همان SEM به حساب آورد.

این در حالی است که اثربخشی بهینه سازی یا سئو، مدت‌ها طول می‌کشد تا بر روی صفحات وبسایت اعمال شده و نتیجه بدهد. بنابراین هرگاه در فروش محصولات یا ارائه خدمات و تخصص خود به بازخورد سریع کاربران اینترنت نیاز داشتید، این روش را انتخاب کنید.

  • جذب مخاطبین هدف

بازاریابی موتوهای جستجو به شما کمک می‌کند تا مخاطبین خود را برحسب سن و سال، جنسیت، محدوده‌ی جغرافیایی، میزان تحصیلات و ….. دسته‌بندی کنید. برای مثال، اگر شما فروشنده لباس شب زنانه باشید، می‌توانید ضمن سپردن تبلیغات خود به یکی از سرویس‌های SEM، فقط مخاطبین زن در محدوده سنی را در نظر بگیرید که برای مراسمات از لباس‌هایی با مدل تولیدی شما استفاده می‌کنند.

آن‌گاه سایر مخاطبانی که دلیلی برای استفاده از محصول شما ندارند، در این سرویس‌ها قابل فیلتر شدن هستند. پس جذب مخاطبین هدف نیز دیگر مزیت عالی در بازاریابی موتورهای جستجو است که بر سایر روش‌ها برتری دارد.

  • مدیریت گسترده

انواع سرویس‌های مبتنی بر  SEM امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا به کمک آن‌ها بتوانید اثربخشی تبلیغات خود را مورد ارزیابی قرار دهید. حتی می‌توانید تعداد کلیک‌ها، زمان گشت زدن کاربران در صفحات‌تان، نرخ تبدیل و …. را با دقت اندازه گرفته و همه چیز را شخصاً مدیریت کنید.

هرگاه متوجه شدید که کلمات کلیدی یا متون تبلیغاتی شما به اندازه کافی جذاب نیستند، می‌توانید بلافاصله آن‌ها را ویرایش کنید. حتی می‌توانید تبلیغات خود را متوقف کرده و پس از انجام تحقیقات، قوی‌تر به میدان رقابت برگردید.

این در حالی است که در روش‌های قدیمی و سنتی تبلیغاتی مانند تبلیغ در تلویزیون، رادیو، طراحی بیلبورد، بنر و تراکت، امکان ویرایش متون تبلیغی وجود ندارد. همچنین در این روش‌ها، نمی‌توان بازخورد کاربران را رصد یا مدیریت کرد. پس امکانات مدیریتی که سرویس‌های SEM در اختیار شما می‌گذارند نیز قابلیتی است که هرگز نمی‌توان آن را نادیده گرفت!

  • کاهش هزینه

اگرچه بازاریابی موتورهای جستجو، یک بازاریابی مبتنی بر پرداخت هزینه است، اما هزینه آن به مراتب کمتر از هزینه تبلیغات تلویزیونی است و بازخوردهای بسیار بیشتری نیز نسبت به روش‌های قدیمی دارد. خوبی SEM این است که افراد می‌توانند در برابر هزینه و بودجه‌ای که اختصاص داده‌اند، خدمات مستقیم دریافت کنند. مدیریت هزینه‌ها نیز در این روش به راحتی انجام می‌شود. چراکه در پنل مدیریتی سرویس‌های SEM، امکان بررسی هزینه هر کلیک و برآورد آن وجود دارد.

  • مدیریت کمپین‌ها

کمپین‌های تبلیغاتی به نتیجه سریع و کارآمد نیاز دارند. اما چه چیز غیر از بازاریابی موتورهای جستجو می‌تواند این سرعت و کارآمدی را برای کمپین‌ها به همراه داشته باشد؟  قطعاً هیچ روش دیگری به این اندازه تأثیرگذار نیست.

پس هرگاه قصد برگزاری کمپین تبلیغاتی برای محصول یا خدمات جدید خود را داشتید، بلافاصله یک سرویس خوب مانند گوگل‌ادز را انتخاب کرده و ترافیک موردنیاز را به سمت کمپین خود بکشانید. شما از هر طریق دیگر که بخواهید به موفقیت در کمپین فروش‌تان برسید، نتیجه آن کمرنگ‌تر از SEM خواهد بود؛ چراکه هیچ سرویس دیگری نمی‌تواند با این دقت، ترافیک، سرعت و مخاطبین هدف‌تان را متوجه کمپین شما کند.

معایب بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو، اگرچه مزیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد، اما محدودیت‌هایی هم دارد که نمی‌توان آن را عیب آن به حساب آورد، اما بیان این محدویت‌ها نیز خالی از لطف نیست. بهرحال باید بتوانید این روش را از روی آگاهی انتخاب کرده و حقیقتاً به نتیجه موردنظرتان از طریق آن دست یابید. پس محدودیت‌های SEM به قرار زیر هستند:

  • تبلیغ در برابر پرداخت

تمام امکانات بازاریابی موتورهای جستجو که تا اینجا عنوان کردیم، تنها زمانی می‌توانند در اختیار شما قرار داشته و نتایج آنی را برای‌تان رقم بزنند که هزینه آن را پرداخت نمایید. به محض اینکه پرداختی شما متوقف شود، نتیجه نیز متوقف خواهد شد. البته طبیعی است که چنین سرویس‌هایی، خدمات گسترده خود را در قبال هزینه ارائه دهند، چراکه نتیجه‌بخشی آن‌ها به همه‌ی وب‌مسترها ثابت شده است.

اما افرادی که توانایی اختصاص بودجه به سرویس‌های SEM را ندارند، نمی‌توانند از این روش بهره ببرند، تا زمانیکه بودجه لازم را برای آن در نظر بگیرند. پس اگر شما نیز قصد دارید تا از این نوع بازاریابی استفاده کنید، باید هزینه آن را برآورد کرده و بودجه لازم را برای آن اختصاص دهید.

البته من یک پیشنهاد برای شما دارم؛ با توجه به تفاوت sem و seo، بهتر است در زمان‌هایی که در حال تولید محتوای معمولی برای وبسایت‌تان هستید، تنها بر روی سئو متمرکز شوید، اما وقتی قصد برگزاری کمپین تبلیغاتی داشتید یا تخفیف‌های مناسبتی برای مشتریان خود در نظر گرفته بودید، در مدت‌زمان برگزاری کمپین یا ایام تخفیف، از سرویس‌های SEM کمک بگیرید. این پیشنهاد برای زمانی است که به هر دلیلی نمی‌توانید هزینه دائمی تبلیغات موتورهای جستجو را پرداخت کنید.

  • کلیک‌های فیک

سرویس‌های داخلی و خارجی زیادی هستند که خدمات بازاریابی موتورهای جستجو را ارائه می‌کنند که نمونه بارز آن‌ها، سایت‌های کلیکی است. اما برخی از این سایت‌ها در برابر هزینه‌ای که دریافت می‌کنند، خدمات صادقانه ارائه نمی‌دهند و سعی می‌کنند تا در برابر مبلغی که پرداخت کرده‌اید، کلیک‌های فیک ایجاد کنند.

ربات‌ها این کلیک‌های الکی را ایجاد می‌کنند و تبلیغ دهندگان تصور می‌کنند که کاربران این کار را انجام داده‌اند. بنابراین در انتخاب سرویس مناسب جهت تبلیغات، دقت لازم را داشته باشید. خوشبختانه بیشتر این کلیک‌های الکی از طریق پنل‌های مدیریتی که عنوان کردیم، قابل شناسایی و پیگیری هستند. پس حتماً سرویسی را انتخاب کنید که پنل مدیریتی خوبی را در اختیارتان قرار دهد، در غیر این‌صورت تبلیغ خود را به آن‌ها نسپارید.

سخن نهایی

وقتی بدانیم sem چیست و چه تفاوت‌هایی با سئو دارد، می‌توانیم به بهترین شکل ممکن از مزایای آن بهره ببریم. اما اینها سبب نمی‌شود تا سئو را نادیده بگیریم. اگرچه seo، سرعت sem را ندارد، اما ماندگار است و اثربخشی آن به پرداخت هیچ هزینه‌ای وابسته نیست. پس درست‌ترین کار این است که از هردوی این قابلیت‌ها بهره گرفته و هیچ‌کدام را نادیده نگیریم.

تفاوت اصلی موتورهای جستجو در قدرت پردازش و خدمت‌رسانی آن‌هاست. گوگل به عنوان قدرتمندترین موتور جستجوی جهان، هم در رابطه با seo و هم در رابطه با sem، امکانات گسترده‌ای را در اختیار کاربران خود قرار داده که به راحتی می‌توانید همه‌ی آن‌ها را به کار بگیرید.

برخی از سوالات رایج

سئو چیست؟

SEO فرآیند بهینه سازی وب سایت شما با هدف دریافت ترافیک رایگان از موتورهای جستجو است.

دلیل اهمیت سئو چیست؟

SEO مهم است زیرا یک وب سایت بهینه سازی شده توسط خزنده های موتور جستجو به راحتی قابل درک است و این باعث افزایش شانس رتبه بندی بالاتر در SERPS (صفحات نتایج موتور جستجو) می شود.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به چه معناست؟

بازاریابی موتورهای جستجو بیش از SEO است اما فقط زیر مجموعه استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است.

دیدگاه‌های شما

1 دیدگاه دربارهٔ «بازاریابی موتورهای جستجو: تعریف + 8 تفاوت SEM و SEO»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان