13+5 ابزار بسیار کاربردی دیجیتال مارکتینگ + کاربرد

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

این روزها دیجیتال مارکتینگ یکی از اصلی ‌ترین شاخه ‌های بازاریابی است و کاملا منطقی است که ابزارهای زیادی برای آن طراحی شده باشد. در حقیقت انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای کمک به شما و سریع تر انجام شده مباحت دیجیتال مارکتینگ طراحی شده‌اند.

در بسیاری از مواقع استفاده از ابزارهای به روز دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی به پایش بهتر پروژه شما می‌کند اما از طرفی باید بدانید که صرفا استفاده از بهترین ابزارها موجب موفقیت شما در دیجیتال مارکتینگ نیست و عوامل دیگری نیز در موفقیت شما نقش دارند.

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی به کمک ابزارهای دیجیتال مارکتینگ؛ پس منطقی است که دیجیتال مارکتینگ را مدیون همین ابزارها بدانیم. ابزارهای مختلف دیجیتال تا حد زیادی در ۱۰ سال اخیر تغییر کرده‌اند و بهبود زیادی به خود دیده ‌اند که در این مطلب به بررسی بهترین انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ حال حاضر خواهیم پرداخت.

بهتر است بدانید که آشنایی با انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی به شما می‌ کند تا بتوانید در هر زمان از بهترین ابزار مختلف استفاده کنید.  کاربرد ابزار دیجیتال مارکتینگ تا حد زیادی با یکدیگر تفاوت دارند و هر کدام‌ شان در قسمت خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یعنی برخی از آن‌ ها مربوط به حوزه سئو هستند و برخی دیگر به حوزه‌ های دیگری مانند ایمل و….

پس برای معرفی بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ در ادامه این مطلب با دکتر ویز همراه باشید.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

۱. گوگل سرچ کنسول

این سرویس که یکی از ابزارهای خود گوگل است به شما کمک می‌کند تا بتوانید نتایج جست ‌و جوی خودتان را بررسی و آنالیز کنید. برای این که بدانید چه کلید واژه‌هایی در وب سایت شما به ورودی کاربر ختم می‌شوند حتما از این ابزار کمک بگیرید.

۲. ماز

ابزارهای شبیه به ماز کم نیستند اما کامل‌ بودن این مجموعه باعث شده است که آن را در این لیست ذکر کنیم. این ابزار که برای سئو و تحلیل وضیعت سئوی رقبا به کار می ‌رود یکی از کامل ‌ترین و بهترین ابزارهایی است که می ‌توانید برای قسمت سئو وب سایتتان در نظر داشته باشید. همه خدمات ماز رایگان نیستند و برخی از آن ‌ها مشمول پرداخت هزینه هستند.

۳. ahref

این پلت ‌فرم نیز یکی دیگر از ابزارهای سئو محور است که کمک زیادی به تحلیل سئوی سایت شما و تحلیل رقبایتان دارد. این ابزار در ماه حداقل ۹۹ دلار برای شما هزینه دارد.

۴. Screaming Frog SEO Spider

این ابزار نیز یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که در سئوی سایت به شما کمک می‌کند. در حقیقت برای بررسی لینک ‌های وب سایت‌تان می‌توانید از آن کمک بگیرید. خرید اکانت یک ساله این سایت در حدود ۱۴۹ پوند است.

۵. Yoast SEO افزونه

یاست سئو یکی از حرفه‌ای ‌ترین ابزارها برای سئو داخلی وب سایت است که البته این روزها محبوبیت آن کمتر شده است و بیش‌تر افراد حرفه ‌ای از افزونه رنک ‌مث کمک می ‌گیرند.  نسخه غیر رایگان این ابزار ۱۹۹ دلار در سال هزینه دارد. برای بررسی دقیق‌تر محتواهای داخلیتان حتما سری به مقاله «استراتژی محتوا چیست؟» بزنید.

۶. Lighthouse

این ابزار که یکی دیگر از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است به شما کمک می‌ کند تا عمل‌کرد وب سایت در بخش ‌های مختلف را بسنجید.

بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

۷. اسکیما

اگر یک وب مستر هستید قطعا اسم ابزار اسکیما را شنیده ‌اید، این ابزار که یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است به شما کمک می‌کند تا محتواهای شما به شکل بهتری در قالب ‌های خاصی به گوگل تفهیم شود.

۸. میل چیمپ (mailchimp)

این ابزار نیز یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در قسمت ایمیل است و شما می ‌توانید ایمیل‌ های هدفمند و زمان ‌بندی شده برای گروه‌ های خاصی از مشتریان ارسال کنید. برای مطالعه دقیق ‌تر مبحث ایمیل می ‌توانید به مقاله « ایمیل مارکتینگ (Email marketing) چیست ؟ + معایب و مزایا بازاریابی رایانامه ای» مراجعه کنید.

۹. MailerLite

این ابزار نیز یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به شما کمک می‌کند تا ایمیل ‌های خود را به دست مشتریان و کاربران‌تان برسانید. البته باید بدانید که این سرویس در سال‌های قبل در کشور ایران نمایده فعال داشت اما در سال‌های اخیر فعالیتی با نمایندگان ایرانی ندارد.

۱۰. نجوا

نجوا یک سیستم ارسال ایمیل ایرانی است و از قضا سرویس نسبتا خوبی هم هست. هزینه استفاده از این سیستم ایرانی در یک سال حدود ۴۵۰ هزار تومان است.

۱۱. پاکت

پاکت هم یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که برای ارسال ایمیل استفاده می ‌شود و شما با هزینه کمتری نسبت به سیستم نجوا می‌ توانید از آن استفاده کنید.

۱۲. Google Analytics

قطعا شما هم انتظار داشتید که گوگل آنالیتیکس در این لیست باشد. این ابزار که یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین ابزارهای دنیای دیجیتال مارکتینگ است کمک زیادی به تحلیل داده‌های وب سایت شما می‌کند.

گوگل آنالیتیکس یا همان گوگل آنالیز ابزاری رایگان از گوگل است و شما به راحتی با دانلود آن می توانید به صورت کاملاً رایگان به تجزیه و تحلیل وب سایت خود بپردازید. برای اطلاعات بشتر مقاله آموزش گوگل آنالیتیکس را مطالعه کنید.

۱۳. تگ منیجر

این ابزار نیز یکی دیگر از ابزارهای محبوب در دنیای دیجیتال مارکتینگ است و شما به کمک آن می‌توانید اطلاعات ثبت شده در وب سایت‌تان را به شکل مستقیم روی آنالیتیکس فرستاده و سپس آن داده‌ها را تحلیل کنید.

کاربرد ابزار دیجیتال مارکتینگ

۱۴. hotjar

این ابزار که رابط کاربری بسیار ساده ‌ای دارد برای رصد و بررسی رفتار کاربران سایت به کار می ‌رود. شما به کمک این ابزار می ‌توانید حرکات موس کاربران در سایتتان هم مشاهده کنید.

۱۵. Alexa

شاید معروف‌ ترین سیستم ابزار الکسا که یکی از دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است را همان سیستم رتبه‌ بندی سایت ‌ها بشناسید اما جالب است بدانید که این ابزار فقط رتبه سایت‌ ها را نشان نمی ‌دهد و بسیاری اطلاعات دیگر را نیز می ‌تواند در اختیار شما قرار دهد.

۱۶. socialblade

این ابزار نیز یکی دیگر از جالب‌ ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به شما کمک می‌کند آمار فیک فالورهای پیج‌های اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را متوجه شوید. برای مطالعه کامل این بحث توصیه می‌شود حتما به مقاله‌های « 0 تا 100 اینفلوئنسر مارکتینگ» و « موبایل مارکتینگ چیست؟» سر بزنید.

۱۷. Gtmetrix

این ابزار یکی از بهترین ابزارها در بهینه سازی سرعت سایت است و کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. نسخه رایگان این برنامه امکان درخواست تست سرعت سایت تا ۲۰ بار در یک روز را دارد اما برای استفاده از پلن‌های دیگر باید ماهیانه اشتراک تهیه کنید که از ۱۵ دلار شروع می‌شود.

۱۸. Google ads

قطعا تبلیغات گوگل ادز برای هر دیجیتال مارکتری شناخته شده است پس استفاده و معرفی ابزارهای آن نیز محتمل است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا کمپین تبلیغاتی خود را به بهینه‌ترین حالت ممکن به اجرا دربیارید. برای بررسی دقیق ‌تر آن از مقاله « تبلیغات بر اساس کلیک» کمک بگیرید.

 

برخی از سوالات رایج:

1.دلیل تعدد ابزارهای دیجیتال ماکتینگ در چیست؟

انواع ابزارهای دیجتال مارکتینگ برای کمک به شما و سریع‌تر انجام شدن مباحت دیجیتال مارکتینگ طراحی شده‌اند.

2.بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

  1. گوگل سرچ کنسول
  2. ماز
  3. Ahref
  4. Screaming Frog SEO Spider
  5. Yoast SEO افزونه
  6. Lighthouse
  7. اسکیما
  8. MailerLite
  9. Google ads

3.کاربرد افزونه YOAST SEO چیست؟

یاست سئو یکی از حرفه‌ای ‌ترین ابزارها برای سئو داخلی وب سایت است که البته این روزها محبوبیت آن کمتر شده است و بیش‌تر افراد حرفه ‌ای از افزونه رنک‌مث کمک می ‌گیرند.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان