چرا نمی توانیم پولمان را پس انداز کنیم؟ + 12 راهکار زیرکانه برای پس انداز پول

چرا نمی توانیم پولمان را پس انداز کنیم؟
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

روشهای پس ‌انداز و اینکه چرا باید پس انداز کنیم، یکی از دغدغه‌های انسان‌ها در تمام اعصار بوده است. اما چونگی پس‌انداز کردن و نحوه استفاده از آن در آینده داستان‌های متفاوتی دارد. در این مطلب می‌خواهیم به دلایل، راه‌کارها و تمام چون و چراهای پس انداز پول بپردازیم. وقتی راه های پس انداز پول را بلد باشیم، می‌توانیم به شیوه‌های متفاوتی از آن بهره ببریم.

فرمول پس انداز به اندازه ای که سخت به نظر می‌آید، موضوع پیچیده ای نیست. کافی است مقداری هوشمندی و صرفه جویی را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا به اهداف موردنظر برسیم.

تلفیق موارد گفته شده در کنار یکدیگر به علاوه درک و استفاده درست و به جا از اصول علم اقتصاد و مدیریت می‌تواند باعث بهبود وضعیت زندگی و عملکرد مالی و اقتصادی شما شود.

بهرحال پس‌انداز کردن برای هر کسی در زندگی واجب به نظر می‌رسد. چه بهتر که بتوانیم با آگاهی این کار را انجام دهیم تا از ثمرات آن در آینده خود استفاده کنیم. لطفاً تا انتهای این متن با همراه باشید تا بدانیم در اوضاع اقتصادی این روزهای کشورمان چطور می‌توانیم یک پس‌‌انداز خوب داشته باشیم.

پس انداز چیست؟

پس انداز کردن یعنی چه؟ در ادامه پاسخ مناسبی برای این سوال به شما ارائه خواهیم داد.

پس‌انداز کردن به نگه‌داشتن چیزی به منظور سود بردن از آن در آینده گفته می‌شود. هرچیزی که در اثر گذشت زمان ارزش خود را حفظ کرده یا ارزش آن بیشتر شود، می‌تواند پس‌انداز شود.

معمولا پس انداز کردن با اهداف خاصی صورت می‌گیرد. هر شخصی براساس تجزیه و تحلیل یا حتی تخیلات و رویاپردازی‌های شخصی خودش اقدام به پس انداز کردن می‌کند.

برای مثال برخی افراد برای خرید وسیله مورد نیازشان، برخی برای تحصیل در دانشگاه و آموزش، برخی برای شروع یا توسعه یک کسب و کار و اهداف بسیار گوناگون دیگر اقدام به پس انداز کردن می‌کنند.

در گذشته مردم محصولات کشاورزی خود را برای استفاده در سایر فصول سال ذخیره می‌کردند که نوعی پس‌انداز به حساب می‌آمد. با پیشرفت جوامع و پیدایش بانک‌ها روش‌های جدید، کارآمدتر و هدفمندتری هم برای پس‌انداز پیدا شد.

کم‌کم مردم پول‌های خود را برای آینده نگه‌می‌داشتند و برای حفظ امنیت، آن‌ها را به بانک‌ها می‌سپردند. بعدها روش‌های بهتری هم برای پس‌ انداز پول و سرمایه‌گذاری ایجاد شد که هنوز هم در بین مردم عصر حاضر رواج دارد. هرچیزی که امروز به‌هر شکلی نگه‌دارید و فردا از سود و ارزش آن استفاده چندبرابر ببرید، پس‌انداز شما خواهد بود. این پس‌انداز می‌تواند به شکل پول، ارز، طلا، سکه و ….. باشد.

راهکار پس انداز پول

چرا باید پس‌انداز کنیم؟

پس‌انداز کردن یک رسم قدیمی است. مردم از دیرباز به اهمیت پس‌انداز کردن پی برده بودند. در واقع حسی درونی انسان را ترغیب می‌کند تا برای رفاه آینده خود تلاش کند.

پس‌انداز کردن بهترین نوع برنامه‌ریزی برای آینده است. اگر پس‌انداز را تنها در پس‌ انداز پول و نظایر آن خلاصه کنیم، می‌توانیم بگوییم که پول پس‌انداز شده در آینده می‌تواند استقلال مالی ما را رقم بزند. یکی از بزرگترین و مهم‌ترین دلایل امروزی برای پس‌انداز کردن، رسیدن به استقلال مالی است.

بزرگی می‌گوید: «اگر کاری نکنید که در خواب هم به حسابتان پول واریز شود، مجبورید تا آخر عمرتان کار کنید!» استقال مالی رسیدن به درجه‌ای است که در آن دیگر مجبور نیستید برای امرار معاش سخت کار کنید.

پس‌انداز شما اگر هوشمندانه خرج شود، می‌تواند شما را به چنین موقعیتی برساند. البته پس‌انداز کردن دلایل بسیار دیگری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تأمین آتیه فرزندان، خرید مسکن، دسترسی به رفاه بیشتر، خرید اجناس گران قیمت و داشتن پشتیبانی مالی اشاره کرد. مطلب استراتژی اقیانوس آبی را بخوانید.

برخی از افراد صرفاً برای دوران بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند تا بتوانند دوران پیری راحتی را سپری کنند و محتاج کسی نباشند.

مزیت‌های پس‌انداز کردن چیست؟

پس‌انداز کردن مزیت‌های بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • حس خوبی نسبت به آینده خواهیم داشت.
  • می‌توانیم از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.
  • خیالمان از بابت هر پیشامد ناگهانی راحت است و می‌دانیم خود توانایی مدیریت اتفاقات را داریم.
  • می‌توانیم برای رفاه بیشتر یا خرید لوازم و تهیه امکانات موردعلاقه‌مان برنامه‌ریزی کنیم.
  • می‌توانیم به فکر راه‌ اندازی کسب ‌و کار خانگی جدیدی باشیم.
  • در صورت لزوم می‌توانیم به دیگران هم کمک کنیم.
  • عزت نفس و اعتماد به نفس بالاتری خواهیم داشت.
  • و ……

این لیست را می‌توانیم تا بینهایت ادامه دهیم. افراد از پس‌اندازهای خود به شیوه‌های متفاوتی سود می‌برند که هریک از آن‌ها می‌تواند یکی از گزینه‌های لیست فوق باشد. اما هدف شما از پس‌انداز کردن چیست؟ آیا برنامه خاصی برای پس انداز پول خود دارید؟!

آیا روش پس انداز پول را می‌دانید؟

احتمالاً با خواندن این مقاله می‌خواهید به راه‌حل‌هایی دست پیدا کنید که بتوانید من ‌بعد برای پول‌هایی که نگه‌داشته‌اید به روش متفاوتی برنامه‌ریزی کنید. در ادامه متن به راه‌حل‌های پس‌انداز خوب هم می‌پردازیم.

مزیت‌های پس‌انداز کردن

چه کسانی مخالف پس ‌انداز کردن هستند؟

علی‌رغم مزایای بسیاری که پس انداز پول دارد، هنوز هم افرادی پیدا می‌شوند که مخالف آن باشند. البته آن‌ها نیز دلایل خاصی برای مخالفت خود دارند و قضاوت در مورد درست بودن یا نبودن نظر آن‌ها کار درستی نیست.

به هر حال فرمول پس‌ انداز هم مخالفان و منتقدانی دارد که نسبت به پس انداز کردن و نگه داشتن پول، حس خوبی ندارند و نظرات مخالف بسیار شدید اللحنی را ارائه می‌کنند.

افرادی که مخالف پس انداز کردن هستند، دلایل و منطق خاص خودشان را دارند. آن ها پس انداز کردن را راهی برای بهبود وضعیت زندگی و عملکرد مالی و اقتصادی نمی‌بینند.

برخی از افراد معتقدند که زندگی در زمان حال بهتر از آن است که فقط به فکر آینده باشیم. این افراد ترجیح می‌دهند درآمد خود را در لحظات حال خود خرج کنند و از لذت الآن خود بخاطر آینده چشم‌پوشی نکنند.

البته به غیر از این مورد، پس‌اندازهای اشتباه هم گاهی افراد را از آن دور می‌کند. نگه‌داشتن پول در بانک با توجه به نرخ تورم حال حاضر کشور، بدترین روش پس‌انداز است.

مردم بخاطر اینکه تصور می‌کنند راه بهتری برای پس‌انداز وجود ندارد و ارزش پولی که نگه‌داشته‌اند هر روز کمتر می‌شود، از پس‌انداز کردن منصرف می‌شوند. البته این مورد به ناآگاهی از روش‌های پس انداز پول مربوط می‌شود. امروزه حتی در شرایط بحران اقتصادی، تحریم‌های پی‌در‌پی و تورم بالا هم می‌توان به‌صورتی کاملاً کارآمد از پس‌انداز خود بهره برد.

پس انداز پول

فرمول کاربردی پس‌انداز

فرمول پس‌ انداز پول می‌تواند به نسبت اهدافی که هر شخصی دارد، شخصی‌سازی شود. یعنی اینکه هرکس فرمول خاص خودش را برای پس‌انداز داشته باشد. اما اگر بخواهیم یک فرمول جامع برای پس انداز پول معرفی کنیم، می‌توانیم به فرمول تقسیم‌بندی درآمدی متوصل شویم. در این فرمول شما باید درآمد ماهیانه خود را به چند قسمت تقسیم کنید. این تقسیم‌بندی شامل گزینه‌های زیر است:

  • «مخارج ضروری زندگی»

مخارج ضروری زندگی همان هزینه‌های روزانه‌ای است که بابت خوراک، هزینه مسکن و …. پرداخت می‌کنید.

  • «تفریح و سرگرمی»

تفریح و سرگرمی هم بخشی از زندگی است که غافل شدن از آن از نظر روانشناسی و اخلاق انسانی درست نیست. در واقع تفریح و سرگرمی هم جزو نیازهای زندگی بشر هستند.

  • «کمک به دیگران»

هرکسی باید بین پنج تا 10 درصد درآمد خود را برای کمک به دیگران کنار بگذارد. برخی از افراد تصور می‌کنند چون درآمدشان پایین است، خودشان جزو نیازمندان هستند و نباید به شخص دیگری کمک کنند.

این تصور اشتباه است. شما هرچقدر درآمد داشته باشید، باید درصد کمی از آن را به دیگران ببخشید تا از تعادل مالی بهره‌مند شوید. اگر درآمد شما فقط 100 هزار تومان هم باشد، بهتر است پنج یا 10 هزار تومان آن را به امور خیریه اختصاص دهید.

  • «خرج‌های شخصی»

خرج‌های شخصی شامل چیزهایی است که دوست داریم در زندگی داشته باشیم. ما می‌توانیم درصدی از درآمدمان را به خرید چیزهای موردعلاقه‌مان اختصاص دهیم.

  • «پس‌انداز»

مهم‌ترین گزینه این تقسیم‌بندی «پس‌انداز» است. ما باید درصدی از درآمد خود را حتماً به پس انداز کردن برای آینده اختصاص دهیم. این درآمد وقتی به حد قابل قبولی رسید، باید آن را با روش درستی سرمایه‌گذاری کنیم.

مدیریت مالی فردی باید به سبک زندگی شما تبدیل شود. البته سعی کنید به‌ جای مبلغ، همان درصد را برای اختصاص درآمدتان لحاظ کنید. وقتی مبلغ تعیین کنید، یعنی قبول کرده‌اید درآمدتان ثابت خواهد ماند؛ اما اگر درصد تعیین کنید، این امکان را به خود داده‌اید که هر بار درصدتان شامل مبلغ بیشتری خواهد شد.

وقتی هر ماه طبق این فرمول به پیش بروید، دیر یا زود نتایج شگفت‌انگیزی از نظر مالی کسب خواهید کرد که پس‌انداز بیشتر تنها بخشی از آن‌هاست.

فرمول پس انداز

3 روش عالی برای سرمایه‌گذاری پس‌انداز

حالا که تصمیم گرفته‌ایم هرماه پس‌انداز کنیم، بهترین راه این است که وقتی مقدار پس‌انداز به حد قابل قبولی رسید، آن را سرمایه‌گذاری کنیم اما کجا سرمایه گذاری کنیم. ممکن است بعضی از آن‌ها با شرایط ما همخوانی نداشته باشد.

تا به این‌جا بیش‌تر درباره فرمول پس انداز صحبت کردیم، اما حالا درمورد فرمول سرمایه گذاری خواهیم گفت. به نوعی می‌توان گفت که سرمایه گذاری، پس انداز توسعه یافته است.

سرمایه گذاری بهترین راه برای تضمین داشتن آینده ای روشن و زندگی بی دغدغه از لحاظ اقتصادی است.

خوشبختانه مقدار پس انداز پول شما هرچقدر باشد، راه‌هایی برای سرمایه‌گذاری آن وجود دارد. فقط کافیست استقلال مالی خود را جدی بگیرید و تمام افکار منفی حاکی از اوضاع نابسامان اقتصادی را نادیده بگیرید.

تحقیقات ثابت کرده است که اگر به اخبار منفی اقتصادی توجه کنیم، نمی‌توانیم فرصت‌های مثبت مالی را جذب کنیم. پس اگر می‌خواهید آینده مالی خوبی داشته باشید، به اخبار منفی اقتصادی توجه نکنید. راه‌حل‌های زیر می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای پس‌انداز شما باشند:

  • سرمایه‌گذاری در املاک

سرمایه‌گذای در املاک بهترین راه سرمایه گذاری در جوامع است. از دیرباز ثروتمندان سعی می‌کردند تا ارزش سرمایه‌های خود را با خرید املاک حفظ کرده و سپس ارتقا دهند. ممکن است با خود بگویید که قیمت ملک در کشورمان بسیار بالاست و نمی‌توان به‌راحتی ملک خرید.

دلیلی ندارد که شما حتماً در مناطق خوب شهرتان ملک خریداری کنید. هرملکی که به وسیله مقدار پس انداز پول شما قابل خرید باشد، کیس مناسبی برای شما خواهد بود. این ملک قرار است برای آینده باشد.

  • سرمایه‌گذاری در بورس و ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری در بازار بورس یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌‌گذاری پول پس‌انداز شده شماست. قابلیت برتر این نوع از سرمایه‌گذاری این است که با مبالغ کم هم می‌توانید وارد آن شوید.

همین امر هم موجب شده است تا اکثر مردم سرمایه‌های خود را به‌جای ملک که معمولاً مبالغ بالاتری را می‌طلبد، وارد بازار بورس کنند. البته لازم به ذکر است که این نوع از سرمایه‌گذاری برای سودبخش بودن به تخصص نیاز دارد. شما باید یا خودتان این تخصص را کسب کنید یا با افراد متخصص در این رشته مشورت کنید و سپس پول‌های خود را وارد بازار بوس کشور کنید.

در برابر بورس، بازار سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال قرار دارد که در چند سال اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. بازار ارزهایی مانند بیت‌کوین، دوج‌کوین، لایت‌کوین، اتریوم و ….. هر روز رونق بیشتری می‌گیرد.

افرادی هستند که تمام سرمایه خود را به خرید چنین ارزهایی اختصاص می‌دهند. شما نیز می‌توانید با مشورت تخصصی این سرمایه‌گذاری را آغاز کنید. سرمایه‌گذاری در فارکس (بازار ارزهای جهانی) و کسب درآمد از بلاک چین نیز می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری پس انداز پول شما باشد.

  • سرمایه ‌گذاری در اجناس قابل فروش

اگر به هر طریقی به خرید اجناسی دسترسی داشته باشید که تاریخ مصرف بالایی داشته باشند، پس انداز پول شما می‌تواند صرف خرید چنین اجناسی شود. البته بسته به نوع محصول یا کالایی که انتخاب می‌کنید، باید مدت‌زمان سرمایه‌گذاری خود را نیز تعیین کنید. خرید پارچه، لوازم اتومبیل، لوازم برقی و … می‌توانند نمونه‌ای از اجناس با تاریخ مصرف بالا برای خرید شما باشند.

در شرایط اقتصادی امروز جامعه، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند پس انداز پول خود را به شیوه‌هایی که ارائه دادیم سرمایه‌گذاری کنند. البته در هر سه این موارد باید جوانب احتیاط را رعایت کنید و قبل از هر اقدامی از افراد متخصص مشورت بگیرید.

توصیه ما به شما این است که پولی که پس‌انداز کرده‌اید را برای مدت طولانی نگه‌داری نکنید، به‌جای آن سعی کنید هر مبلغی که به عنوان پس‌انداز کنار می‌گذارید را بلافاصله وارد بازار سرمایه‌ کنید.

اگر مبلغ آن اندک است، آن را در بورس بریزید. مشاوران زیادی هستند که می‌توانند سرمایه‌های کوچک شما را به شیوه‌ای درست و کارآمد مدیریت کنند یا خود شما را در این امر راهنمایی کنند. بنابراین توصیه‌ها را جدی بگیرید و هرچه زودتر سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید.

راه های جمع آوری پول

جدول پس‌انداز ماهیانه چیست؟

شما می‌توانید هم برای فرمول تقسیم درآمد و هم برای پس‌ انداز پول و سود سرمایه‌گذاری‌های خود یک جدول طراحی کنید. بهتر است این جدول در محیط نرم‌افزار اکسل (Excel) طراحی شود.

استفاده از جدول پس انداز ماهیانه به اثربخشی فرمول پس انداز و سرمایه گذاری کمک کرده و باعث می‌شود تا تجزیه و تحلیل و درک راحت تری نسبت به آن مسائل داشته باشیم.

وقتی مجبور می‌شوید پس‌انداز خود را هربار به صورت جداگانه وارد بازار سرمایه کنید، مدیریت آن سخت می‌شود. نوشتن دستی سرمایه‌گذاری‌ها و سودها چندان اثربخش نیست. اما استفاده از نرم‌افزار به دلیل دقت بالا و نامحدود بودن، بهترین گزینه برای مدیریت سرمایه و پس‌اندازهای شما خواهد بود.

در این‌صورت از ابتدا باید فرمول‌های محاسبه اکسل خود را طراحی کنید. از آن پس هربار که مقدار درآمد و درصدها را وارد کنید، تمام مراحل محاسباتی به کمک نرم‌افزار انجام شده و نتیجه نهایی پیش روی شما قرار می‌گیرد. این روش می‌تواند دید بسیار واضحی در مورد درآمد، پس انداز پول و سرمایه‌گذاری‌هایتان به شما بدهد. جدول پس انداز پول بهترین راه برای مدیریت سرمایه‌های شما خواهد بود

راه‌های جمع‌آوری پول و پس‌انداز کدام‌ها هستند؟

بهتر است پس از بررسی راه‌های پس‌انداز کردن، گریزی هم داشته باشیم به راه‌های جمع‌آوری پول و نحوه پس‌انداز کردن. ممکن است افراد هنوز هم کمبود مقدار درآمد خود را بهانه کنند و از زیر بار پس‌انداز کردن خارج شوند. هیچ عذر و بهانه‌ای نمی‌تواند پس‌انداز کردن را از وظیفه‌ی اقتصادی افراد نسبت به خود و خانواده‌شان ساقط کند.

افراد می‌توانند با طراحی یک فرمول پس انداز شخصی سازی شده، برای خود و برای تامین منابع موردنیاز برای سرمایه گذاری و هم چنین تامین منابع لازم برای خرید و تهیه لوازم و موارد مورد نیاز خود، آینده ای روشن و بهتر از قبل از نظر مالی و اقتصادی برای خود و خانواده خود داشته باشند.

اگر می‌خواهید آینده‌ای راحت‌تر، مرفه‌تر و امکانات بیشتری برای زندگی داشته باشد، باید یاد بگیرید که پس‌انداز کنید و سپس آن را سرمایه‌گذاری کنید. هرکس به شیوه‌ای متفاوت درآمد کسب می‌کند.

یکی تدریس می‌کند، یکی طراحی می‌کند، یکی رانندگی می‌کند و …… همه هم خرج و مخارج ضروری در زندگی‌شان دارند. هزینه خوراک، مسکن، تحصیل فرزندان و …. جزو همین هزینه‌های ضروری هستند. اما با وجود نرخ تورم بالا، درآمد اندک و هزینه‌های بالای زندگی، باز هم می‌توان پس‌انداز کرد.

برای کسب درآمد یا حتی کسب درآمد بیشتر، یادگیری یک تخصص و گذراندن یک دوره آموزشی تخصصی برای مسلط شدن بر آن تخصص امری اجب و ضروری به حساب می‌آید.

اگر این دوره های آموزشی تخصصی که یک تخصص جدید را به شما آموزش می دهند، مورد علاقه شما نیز باشند و از بازار کار بسیار خوبی برخوردار باشند؛ شرایط خیلی بهتر می شود.

با این شرایط هم به توسعه و بهبود فرمول پس انداز خود کمک کرده‌ اید و هم مشغول انجام دادن کاری هستید که به آن علاقه مندید.

برای اینکه پول بیشتری دربیاورید و بتوانید با خیال راحت‌تر پس‌انداز کنید، می‌توانید از شیوه‌های زیر الگو بگیرید:

  • یک کار پاره‌وقت پیدا کنید

اگر بتوانید در کنار شغل اصلی خود یک شغل دوم پولساز پیدا کنید، درآمد خاص از آن کار را می‌توانید برای پس‌انداز کنار بگذارید. این کار می‌تواند شامل کار در یک شرکت، تدریس خصوصی یا …. باشد. هر توانایی یا مهارت بالقوه‌ای داشته باشید، می‌توانید با ارائه آن به دیگران درآمد مازاد کسب کنید. پس توانایی‌های خود را نادیده نگیرید و از آن‌ها برای بدست آوردن پول بیشتر بهره بگیرید.

جدول پس انداز پول

  • مهارت‌های تازه‌ای بیاموزید

اگر بتوانید چند ساعت از اوقات فراغت خود را به آموزش مهارت‌های جدید اختصاص دهید، هم می‌توانید در کار فعلی خود ترفیع بگیرید و هم کسب‌وکار دیگری در کنار شغلی اصلی‌تان راه‌اندازی کنید و از آن درآمد داشته باشید. امروزه مهارت‌ها می‌توانند به‌صورت دورکاری هم برای ما درآمد ایجاد کنند. بنابراین یادگیری را در برنامه روزانه یا هفتگی خود بگنجانید تا بتوانید به‌راحتی درآمد خود را بالا ببرید.

  • شریک شوید

اگر پیدا کردن کار پاره‌وقت یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار فرعی به تنهایی برایتان سخت است، می‌توانید با شخص قابل اعتمادی شریک شوید تا تمام فشار کاری روی شما نباشد و بتوانید در کنار شغل اصلی خود، کار فرعی‌تان را نیز مدیریت کنید. بهرحال درآمد حاصل از این کار می‌تواند کمک قابل توجهی برای هزینه‌ها و پس انداز پول شما باشد.

  • از افراد خانواده‌تان کمک بگیرید

اگر تابحال تنها شما بار خرج و مخارج خانواده را به دوش می‌کشیدید، بهتر است از همسر یا سایر اعضایی که در خانواده می‌توانند اثربخش باشند، بخواهید تا بخشی از هزینه‌های ضروروی را به عهده بگیرند.

در این صورت می‌توانید پس‌انداز بیشتری داشته باشید. البته اگر خودتان وقت ندارید، می‌توانید علاوه بر موردی که عنوان کردیم، راه‌اندازی کسب‌وکار را به یکی از اعضای خانواده‌تان بسپارید تا حداقل در این زمینه کمک حال شما باشند.

راه‌ های جمع آوری پول بسیار زیاد هستند. شما اگر قصد افزایش درآمد داشته باشید، حتماً می‌توانید راهی برای آن پیدا کنید. ممکن است تمام راه‌های فوق را امتحان کرده باشید و نتیجه‌ای کسب نشده باشد.

در این‌صورت باید به سراغ باورهای محدود کننده و منفی خود بروید و آن‌ها را اصلاح کنید تا بتوانید در کارتان نیز پیشرفت کنید. موضوع نگرش و باورهای منفی در هر جنبه زندگی شما تاثیر دارد. بنابراین اگر از هیچکدام از را‌ه‌هایی که تا به امروز امتحان کرده‌اید، نتیجه نگرفته‌اید، بهتر است پس از اصلاح باورها دوباره آن راه‌ها را امتحان کنید و اینبار نتایج خوبی کسب کنید.

قانون پس انداز پول

سخن نهایی

همان‌طور که در ابتدا گفتیم و همان‌طور که در ادامه توضیح دادیم، فرمول پس انداز نه بسیار عجیب و غریب است و نه غیرممکن.

هر کسی می‌تواند با تکیه بر مهارت‌های موردعلاقه خود و کسب درآمد از آن مهارت‌ها، به توسعه و بهبود عملکرد فرمول پس انداز خود بپردازد و زندگی بهتری برای خود و خانواده خود ساخته و از آن لذت ببرد.

موضوع پس انداز پول به اندازه موضوع کسب درآمد اهمیت دارد. اگر نتوانیم بخشی از درآمد خود را برای پیشرفت و رفاه آیندمان اختصاص دهیم، مجبور می‌شویم تمام عمرمان بشدت کار کنیم.

قانون پس انداز پول یک قانون جهانی است و فقط به جامعه یا ملت خاصی اختصاص ندارد. همین فراگیری خود دلیلی بر درست بودن مقوله پس انداز پول است. البته در برخی جوامع فرهنگ پس‌انداز کردن به شکل گسترده‌ای رواج دارد. شما می‌توانید از طریق افزایش درآمد یا کاهش هزینه‌هایتان، بخشی از درآمد خود را پس‌انداز کرده و سپس آن را در زمینه مطمئنی سرمایه‌گذاری کنید. سرمایه‌گذاری حاصل از پس‌انداز می‌توند استقلال مالی شما را در آینده تضمین کند.

برخی از سوالات رایج:

1. توضیح کوتاهی راجع به پس انداز ارائه دهید؟

پس انداز کردن درواقع به استفاده نکردن و نگه داشتن چیزی گفته می شود برای استفاده در آینده.

2. چند مورد از مزیت های پس انداز کردن را نام ببرید؟

1. اطمینانی نسبت به آینده خواهیم داشت.
2. می توانیم برای کسب و کار جدید برنامه ریزی کنیم.
3. برای هر پیش آمد ناگهانی آماده هستیم.

3. چند مورد از کاربرد های پس انداز را نام ببرید؟

1. تفریح و سرگرمی
2. کمک به دیگران
3. مخارج ضروری زندگی

دیدگاه‌های شما

6 دیدگاه دربارهٔ «چرا نمی توانیم پولمان را پس انداز کنیم؟ + 12 راهکار زیرکانه برای پس انداز پول»

    1. مشاورین دکتر ویز

      ممنون از شما که وقت گذاشتید و مقاله را خواندید. از این که برایتان آموزنده بوده خیلی خوشحالیم.

  1. سید جواد علوی فرد

    واقعا نکات بسیار مفید و موثری هستند من همیشه خودم رو به پس انداز متعهد کردم و تونستم حتی بر تورم هم غلبه کنم …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان