برونگرایی چیست و به چه افرادی برونگرا می گویند؟

برونگرایی چیست
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

انسان‌ ها شخصیت‌ های متفاوتی دارند مانند درونگرایی و برونگرایی؛ اما برونگرایی چیست؟ و ویژگی های برونگرا بودن چیست ؟ هر یک از این مدل ‌های شخصیتی، ویژگی ‌های منحصر به فرد خود را دارند. شخصیت ‌ها انواع و مدل‌ های متفاوتی داشته و رفتار افراد را می ‌سازند. یکی از این تیپ‌های شخصیتی، تیپ شخصیتی برونگرا است که در این مقاله می ‌خواهیم به بررسی ویژگی‌های آن بپردازیم.

ما افراد برونگرا را معمولا به شکل افرادی با عملکرد دوستانه، خوش مشرب، پر شور، اجتماعی و عملگرا می ‌شناسیم که اطرافیان از صحبت کردن با آن ‌ها لذت می ‌برند. این افراد، شخصیت‌ هایی هستند که معمولا احساسات خود را زندانی نمی ‌کنند و آن‌ها را بروز می‌ دهند.

البته ممکن است همه این افراد را به دید مثبت نگاه نکنند و بعضی‌ ها، آن ‌ها را افرادی بدانند که سعی دارند توجه دیگران را به خود جلب کنند. بعضی دیگر ممکن است تصور کنند این‌ ها افرادی هستند که به علت تنهایی شدید خود، دست به انجام چنین رفتارهایی در جامعه می ‌زنند.

به طورکلی دیدگاه‌ های متفاوتی در رابطه با این تیپ شخصیتی وجود دارد. اما برونگرایی چیست و در حقیقت افراد برونگرا چیست و چه شخصیتی دارند؟ و منظور از شخصیت برون گرا چیست ؟ برای دریافت پاسخ مناسب، این مقاله با عنوان برونگرایی چیست و به چه افرادی برونگرا می‌ گویند را تا پایان مطالعه کنید.

شخصیت برونگرا چگونه است

افراد برونگرا چه ویژگی ‌ها و خصوصیاتی دارند؟

اگر شما هم علاقه مند هستید که بدانید برونگرا بودن چیست و افراد برونگرا چه کسانی هستند و منظور از شخصیت برون گرا چیست باید بگوییم با این که نمی ‌توان نوع شخصیت افراد را به سادگی تعیین کرد؛ اما افراد هر گروه شخصیتی، ویژگی‌ هایی دارند که معمولا بین تمام آن‌ها مشترک است. در ادامه چند ویژگی برونگرایی را به شما معرفی می ‌کنیم:

  • افراد برونگرا طیف گسترده ‌ای از علایق دارند.
  • آن‌ها دوست دارند از طریق گفت و گو و صحبت کردن با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنند.
  • افراد برونگرا دوست دارند که همیشه مورد توجه اطرافیان باشند و از این موضوع بسیار لذت می ‌برند.
  •  باتوجه به تست برونگرایی بیشتر برونگرا‌ها ابتدا عمل می‌ کنند و پس از آن به کار خود فکر می‌ کنند.
  • آن‌ها عاشق فعالیت ‌های گروهی هستند و از این که با جمعی از افراد دائما در ارتباط باشند، لذت می ‌برند.
  • تنهایی می‌ تواند به آن ‌ها حس منزوی بودن را منتقل کند و باعث آزار روحی آن ‌ها شود.
  • آن‌  ها می ‌توانند به راحتی از دیگران ایده بگیرند یا از اطرافیان و منابع بیرونی موجود در دنیای اطراف خود انگیزه بگیرند.
  • صحبت کردن درباره عواطف و احساسات و بروز دادن احساسات درونی، ویژگی برونگرایی محسوب می‌ شوند.

برونگرایی چه پیامدهایی دارد؟

برونگرایی با پیامدها و نتایج مختلفی در زندگی افراد همراه است. از جمله پیامدهای مثبت برونگرایی می‌ توان به داشتن گروه بزرگتری از دوستان و صرف مدت زمان بیشتری در اجتماع و انجام فعالیت‌ های دست جمعی اشاره کرد. همچنین بررسی ‌ها ثابت کرده ‌اند که افراد برونگرا از روحیه شادتری نسبت به سایر افراد برخوردار هستند.

این افراد کمتر به اختلالات روانی مبتلا می ‌شوند و از این نظر آسیب پذیری کمتری دارند. اما در مقابل، برونگرایی می‌تواند با یک سری پیامدهای منفی و مخرب از جمله بروز رفتارهای خطرناک و مخرب سلامت همراه باشد.

افراد برونگرا چه ویژگی ‌هایی برجسته ‌ای دارند؟

شاید با خود فکر کنید که شایع ‌ترین ویژگی‌ های برونگرایی چیست و افراد برونگرا را چگونه می‌ توان شناسایی کرد. در ادامه مقاله تعدادی از بارزترین ویژگی ‌های افراد برونگرا را برای شما شرح خواهیم داد و به شما می‌ گوئیم که چگونه می ‌توانید این افراد را بدون انجام تست برونگرایی بشناسید.

ویژگی بارز اول افراد برونگرا: افراد برونگرا عاشق صحبت کردن هستند.

اگر از دیگران بپرسید که بارزترین نشانه برونگرایی چیست، آن‌ ها قطعا به شما می‌ گویند که افراد برونگرا شخصیت ‌هایی پرحرف هستند. علاقه افراد برونگرا به صحبت کردن با اطرافیان، تنها به معنای لذت بردن از انجام ابن کار نیست؛ بلکه آن ‌ها عاشقانه دوست دارند که در اجتماعات صحبت کنند و از این طریق با دیگران ارتباط برقرار کنند.

علاقه آن‌ ها به صحبت کردن، تنها دوستان‌شان را در بر نمی‌ گیرد و آن‌ها دوست دارند با غریبه‌ ها به سرعت ارتباط برقرار کرده و صحبت کنند. افراد برونگرا دائما با آدم‌ های جدیدی آشنا می ‌شوند و لیست بلند بالایی از اطرافیان را به خود اختصاص می ‌دهند.

برخلاف درونگراها که پیش از صحبت کردن به خوبی درباره حرف‌ هایشان فکر می‌کنند و سپس آن ‌ها را به زبان می ‌آورند، برونگراها هیچ تفکری درباره صحبت‌ هایی که می‌خواهند بکنند، ندارند. آن‌ها معمولا ابتدا صحبت می‌کنند و سپس در رابطه با آن چه که به زبان آورده ‌اند فکر می ‌کنند.

افراد برونگرا، برخلاف افراد درونگرا، علاقه زیادی به ارتباط برقرار کردن با اطرافیان دارند و به همین علت، هنگامی که برای اولین بار در یک جمع ظاهر می‌ شوند، با خوش صحبتی و گرم کردن مجالس دوستان زیادی برای خود پیدا می‌ کنند. به سبب همین مسائل، دوست شدن با دیگران برای افراد برونگرا کاری بسیار آسان است.

ویژگی برونگرایی

ویژگی بارز دوم افراد برونگرا: افراد برونگرا از تعاملات اجتماعی و برقراری ارتباط با دیگران، انگیزه و انرژی می ‌گیرند.

اگر بخواهید بدانید افراد برونگرا چه کسانی هستند باید بگوییم افراد برونگرا از برقراری ارتباط با دیگران انگیزه می‌گیرند و معمولا پس از برقراری ارتباط با سایرین، بسیار با انرژی هستند. به اعتقاد افراد برونگرا، ارتباطات اجتماعی سرشار از حس شادی، نشاط و انگیزه هستند و برعکس، تنهایی طولانی مدت می ‌تواند با احساس ناامیدی، بی انگیزگی و خستگی همراه باشد. اگر از ما بپرسید که شخصیت برونگرا چگونه است، قطعا به شما خواهیم گفت که آن‌ ها افرادی هستند که همیشه بودن در جمع را انتخاب می‌ کنند و از گوشه گیری و تنها ماندن بیزار هستند.

ویژگی بارز سوم افراد برونگرا: آن‌ ها به گفت و گو برای حل مشکلات علاقمند هستند.

اکنون که با ویژگی های افراد برونگرا اشنا شدید و می دانید برونگرا چیست، اگر از ما بپرسید که یکی از بارزترین تفاوت‌ های میان درونگرایی و برونگرایی چیست، قطعا به شما خواهیم گفت تفاوت در نحوه حل مشکلات یکی از مهم‌ترین و بارزترین تفاوت‌ های میان این دو گروه از افراد به حساب می ‌آید. افراد برونگرا دوست دارند که برای حل مشکلات خود، آن‌ ها را با دیگران درمیان بگذارند و درباره آن ‌ها به گفت و گو بپردازند.

آن ‌ها با صحبت کردن پیرامون مشکلات خود، می‌ توانند مسائل را از دیدگاه‌ های گوناگون بسنجند و برای مشکلات خود راه حل‌های مختلفی پیدا کنند. همچنین اگر آن ‌ها یک روز کاری سخت و طولانی را تجربه کرده باشند، می ‌توانند از طریق صحبت کردن درباره سختی ‌ها و مشکلات روز خود با اطرافیان مانند خانواده و دوستان، خستگی خود را از بین ببرند.

برعکس، افراد درونگرا از چنین خصوصیاتی برخوردار نیستند. آن ‌ها دوست دارند برای مشکلات خود به تنهایی راه حل پیدا کنند و پس از تجربه یک روز سخت و خسته کننده، ساعاتی را در تنهایی خود به آن فکر کنند.

ویژگی بارز چهارم افراد برونگرا: از دیدگاه دیگران، افراد برونگرا شخصیت‌ هایی خونگرم و صمیمی هستند.

به دلیل علاقه زیاد افراد برونگرا به برقراری ارتباط با دیگران و بودن با جمع، سایرین آن‌ ها را افرادی خونگرم، صمیمی و دوست داشتنی می ‌دانند. افراد برونگرا افرادی هستند که شما می‌توانید به راحتی به آن ‌ها نزدیک شوید و با آن ‌ها ارتباط برقرار کنید.

اگر به یک جمع دوستانه یا میهمانی وارد شوید، قطعا فردی برونگرا را مشاهده خواهید کرد که مشغول معرفی افراد به یکدیگر است و به میهمانان خوش آمد می‌ گوید. به سبب داشتن چنین ویژگی ‌هایی، ما افراد برونگرا را به شکل افرادی می ‌شناسیم که دوستان بسیار زیادی دارند و به راحتی می ‌توانند یا سایر افراد آشنا و صمیمی شوند.

ویژگی بارز پنجم افراد برونگرا: افراد برونگرا افرادی هستند که به سبب گشاده رویی، آشنایی با آن ‌ها بسیار آسان است.

به نظر شما، علت ایجاد صمیمیت بسیار سریع با افراد دارای ویژگی برونگرایی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که برخلاف افراد درونگرا که آرام، کم حرف و گوشه گیر هستند، افراد برونگرا بسیار گشاده رو، گرم و صمیمی با دیگران برخورد می ‌کنند.

آن‌ ها شدیدا علاقمند به بیان افکار و احساسات خود هستند و دائما در این رابطه با سایر افراد گفت و گو می‌ کنند. به سبب همین ویژگی ‌ها، برقراری ارتباط و آشنایی با افراد برونگرا از دیدگاه دیگران کاری راحت ‌تر و ساده ‌تر نسبت به برقراری ارتباط با افراد درونگرا به حساب می ‌آید.

ویژگی بارز ششم افراد برونگرا: آن‌ ها افرادی ریسک پذیر هستند و با دیگران صادقانه برخورد می ‌کنند.

اکنون که به خوبی می دانید برونگرا بودن چیست باید بگوییم افرادی با خصوصیات برونگرایی، بسیار ریسک پذیر هستند و حتی گاه ممکن است دست به انجام کارهای خطرناکی بزنند؛ زیرا هیجان ناشی از آن را دوست دارند. آن‌ ها به سرعت درباره کارهای خود تصمیم گیری می‌کنند و به راحتی می ‌توان شخصیتشان را درک کرد.

اگر از ما بپرسید که تفاوت رفتاری در موقعیت ‌های مختلف برای افراد دارای ویژگی برونگرایی چیست؟ به شما خواهیم گفت که این افراد در منزل و خارج از منزل شخصیت یکسانی دارند و تقریبا در تمام موقعیت‌ ها به یک شکل برخورد می ‌کنند.

به همین علت است که اطرافیان آن ‌ها را صاف و صادق می ‌دانند و به عنوان شخصیت‌ هایی شناخته می‌ شوند که همه آن چه که درون خود نگه داشته ‌اند را بیرون می ‌ریزند و چیزی را پنهان نمی ‌کنند. آن‌ ها به راحتی تجربیات خود را با اطرافیان درمیان می‌ گذارند.

برونگرا کیست

تفاوت درونگرایی و برونگرایی چیست؟

اگر در ذهن شما این سوال مطرح شده است که برون گرایی چیست باید بگوییم برونگرایی افراد یک طیف را تشکیل می‌ دهد. برخی از افراد کمتر برونگرا هستند و بعضی دیگر ممکن است به شدت ویژگی ‌های برونگرایی را بروز بدهند. به طورکلی تعداد افراد برونگرای موجود در جامعه بیشتر از افراد درونگرایی است که در آن جامعه زندگی می ‌کنند.

برونگراها به طور معمول مهارت بیشتری برای برقراری ارتباط با سایر افراد دارند و به همین علت است که ویژگی برونگرایی می‌تواند بسیار با ارزش و مهم باشد. اما این موضوع، برتری افراد برونگرا نسبت به افراد درونگرا را بیان نمی‌کند. همچنین ممکن است شخصیت شما ترکیبی از برونگرایی و درونگرایی باشد. یعنی در شرایطی مانند افراد برونگرا عمل کنید و در شرایط دیگر، ویژگی ‌های افراد درونگرا را بروز دهید.

نحوه برخورد با مسائل و کسب تجربه در افراد دارای ویژگی برونگرایی چیست؟

افرادی که خصوصیات اخلاقی افراد برونگرا را دارند معمولا به اشتباهات خود کمتر توجه می ‌کنند و به مقدار زیادی از خطاهای دیگران خشمگین می ‌شوند. این افراد معمولا ترجیح می ‌دهند که برای کسب تجربه خطا کنند و کمتر ای تجربیات دیگران درس می‌ گیرند. آن ‌ها همواره به دنبال راه ‌های ساده ‌تر و دم دستی هستند و راه‌ های سریع و آسان را برای رسیدن به اهداف و حل کردن مشکلات خود به راه‌ های مشکل ‌تر، ترجیح می ‌دهند.

سلایق افراد دارای ویژگی برونگرایی چیست؟

از جمله خصوصیات اخلاقی افراد برونگرا این است که آن‌ها دوست دارند که بیشتر وقت خود را در محیط‌ های شاد بگذرانند و به تفریحاتی مشغول شوند که موجب شادی آن ‌ها است. افراد دارای ویژگی برونگرایی، رنگ ‌های روشن و شاد را به رنگ‌های تیره ترجیح می ‌دهند. شما به ندرت یک فرد برونگرا را با یک لباس رنگ تیره و چهره ‌ای بی ‌حال و غمگین می ‌بینید.

نقاط قوت افراد دارای ویژگی برونگرایی چیست؟

حال که به خوبی متوجه شدید شخصیت برونگرا چیست در ادامه باید ذکر کنیم افراد برونگرا مانند سایر افراد دارای نقص و نقاط قوت شخصیتی هستند. اگر می‌ خواهید بدانید که نکات مثبت شخصیت افراد برونگرا چگونه است، توصیه می ‌کنیم این قسمت را مطالعه کنید. از جمله نقاط قوت افراد دارای شخصیت برونگرا می ‌توان موارد زیر را نام برد:

  • این افراد در دادن انرژی و انگیزه به دیگران بسیار حرفه ‌ای عمل می ‌کنند و معمولا به عنوان منبع انرژی جمع از آن ‌ها یاد می‌ شود.
  • افراد دارای ویژگی برونگرایی به سرعت می‌ توانند به مشکلات خود واکنش نشان دهند و در صدد حل کردن آن ‌ها بربیایند.
  • این افراد با قرار گرفتن در هر جمعی می ‌توانند به ان جمع روحی تازه ببخصند و احساس شور و هیجان را در یک جمع دوستانه به وجود بیاورند.
  • افراد برونگرا یا افراد ویژگی شخصیتی برونگرایی، در آشنا کردن افراد مختلف با یکدیگر بسیار حرفه ‌ای عمل می ‌کنند. و به همین دلیل، دوستان و آشنایان بسیار زیادی دارند.

نقاط ضعف افراد دارای ویژگی برونگرایی چیست؟

اگر می خواهید بدانید معایب برون گرایی چیست باید اشاره کنیم افراد برونگرا ، ممکن است ویژگی ‌های شخصیتی منفی داشته باشند یا حتی بعضی از اخلاق‌ های آن‌ها می‌ تواند مخرب باشد. از جمله نقاط منفی شخصیتی افراد برونگرا می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شاید یکی از برجسته‌ ترین نقاط ضعف و ویژگی افراد برونگرا عدم ایجاد فضا برای صحبت کردن دیگران باشد. آن‌ ها معمولا آن ‌قدر گرم صحبت و برقراری ارتباط با دیگران هستند که به سایر افراد مجال صحبت نمی ‌دهند. متکلم وحده بودن شخصیت‌ های برونگرا می ‌تواند برای اطرافیان آن ‌ها آزاردهنده باشد.
  • از معایب برون گرایی این است که این افراد به اطلاعات به دست امده از دیگران، توجه و علاقه‌ ای نشان نمی ‌دهند. آن‌ها دوست دارند که همه چیز را خودشان تجربه کنند و شخصا از هرچیزی سر در بیاورند.
  • آن ‌ها عادت ندارند که با نوشتن مشکلات خود، به دنبال راه حلی برای‌شان باشند و معمولا در لحظه برای حل مشکلاتشات تصمیم گیری می‌ کنند و عکس العملی احساسی دارند و این موضوع یکی از معایب برون گرایی است.
  • از دیگر ویژگی افراد برونگرا این است که آن‌ ها بدون فکر کردن به عواقب یک کار، دست به انجام آن می‌ زنند. پس از این که کار را انجام دادند یا حرفی را زدند، حال می‌نشنینند و به عواقب آن فکر می‌ کنند.

نقات قوت برونگرا چیست

افراد برونگرا چگونه می‌ توانند باعث آزار رسیدن به دیگران باشند؟

پس از این که دانستیم فرد برونگرا کیست و شخصیت برونگرا چگونه است و افراد برونگرا چه کسانی هستند، به بررسی آزارهایی می ‌پردازیم که داشتن یک شخصیت برونگرا می ‌تواند برای سایر افراد و اطرافیان به همراه داشته باشد. افراد برونگرا معمولا افرادی خوش مشرب و محبوب هستند؛ اما گاه ممکن است با پر حرفی خود، مجال صحبت کردن را به دیگران ندهند و موجب آزار آن‌ ها شوند.

این ویژگی افراد برونگرا بعضا آن‌ قدر آزاردهنده می ‌شود که دیگران را از آن‌ ها دور می‌ کند. زیرا این ویژگی می ‌تواند باعث شود که دیگران آن‌ ها را افرادی بدانند که برای جلب توجه سایرین، امکان مطرح شدن را از دیگران سلب می ‌کنند.

سایر افراد در مقابل شخصیت‌ های برونگرا، دچار چه سو تفاهم‌ هایی می ‌شوند؟

در برخورد با افراد برونگرا، ممکن است دیگران آن‌ ها را به شکل افرادی خودخواه و خودپسند ببینند که برای وجود و نظرات دیگران، هیچ گونه ارزش و احترامی قاعل نیستند.

چند راه کار برای بهبود شخصیت افراد برونگرا

اکنون که میدانید برون گرایی چیست و افراد برونگرا چه ویژگی هایی دارند  اگر شما هم یکی از آن ها محسوب می شوید می ‌توانید با استفاده از چند راه حل، نقاط ضعف شخصیتی خود را بهبود ببخشید. از جمله این راه حل‌ ها می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پیش از بروز هر واکنشی تا ۱۰ بشمارید

افراد برونگرا باید تلاش کنند که پیش از انجام هر عمل یا زدن هر حرفی تا ۱۰ بشمارند. اگر پس از این ۱۰ ثانیه هنوز هم انجام آن کار یا زدن آن حرف از نظر آن‌ ها معقول و درست بود، می ‌توانند اقدام کنند. در بیشتر مواقع این افراد پس از این ۱۰ ثانیه از واکنش خود پشیمان می‌ شوند و تصمیم می ‌گیرند که به دیگران هم فرصتی برای صحبت کردن بدهند.

  1. سعی کنید به دیگران مجال صحبت کردن بدهید

برای انجام این کار می ‌توانید از اطرافیان، دوستان و اعضای خانواده خود بخواهید که در زمان پر حرفی شما در یک جمع، به آرامی شما را متوجه این موضوع کنند و از صحبت کردن بیش از حد باز دارند. به همین منظور می‌ توانید یک کلمه رمزی را برای اوقاتی که به دیگران مجال حرف زدن نمی ‌دهید، تعیین کنید و از دیگران بخواهید تا با گفتن آن کلمه شما را مطلع کنند.

  1. علایق شخصی خودتان را بشناسید

سعی کنید با علایق فردی خود آشنایی بیشتری پیدا کنید و لیستی از کارهای انفرادی که با انجام دادن آن‌ ها خوشحال می ‌شوید را تهیه کنید. این کار به شما کمک می ‌کند که در خلوت خود و بدون نیاز به حضور دیگران، احساس راحتی کنید و از تنها بودن کمتر عذاب بکشید.

چند راه کار برای بهبود شخصیت افراد برونگرا

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

در این مقاله در پاسخ به پرسش‌ های برونگرایی چیست و برونگرا کیست و افراد برونگرا چه ویژگی هایی دارند ؟، توضیحاتی به شما ارائه کردیم و سعی کردیم که شما را بیشتر با افراد دارای ویژگی‌ ها و خصوصیات برونگرایی آشنا کنیم. شناخت این ویژگی‌ ها می ‌تواند به بهبود روابط شما با چنین افرادی کمک کند یا حتی در تصمیم گیری شما برای ازدواج و دوستی با چنین افرادی بسیار تاثیرگذاز و مفید باشد.

حتی اگر شما خود یک فرد برونگرا هستید، این مقاله می ‌تواند به شما کمک کند تا شخصیت خودتان را بهتر و بیشتر بشناسید و نقاط ضعف خودتان را برطرف کنید و به خوبی بدانید افراد برونگرا چه ویژگی هایی دارند. البته توجه داشته باشید که داشتن یک یا چند ویژگی از مطالب گفته شده در مقاله برونگرایی چیست، نمی ‌تواند بیانگر شخصیت برونگرای شما باشد. بلکه این امکان وجود دارد که شخصیت شما ترکیبی از برونگرایی و درونگرایی باشد.

از توجه شما سپاس گذاریم و امیدواریم که مطالب گفته شده در این مقاله، مورد توجه شما واقع شده باشند.

برخی از سوالات رایج:

1. ویژگی های افراد برونگرا چیست؟

1. علایق وسیع و متفاوتی دارند.
2. از طریق صحبت با اطرافیان خود ارتباط برقرار می کنند.
3. علاقه زیادی به فعالیت های گروهی و مکان های شلوغ دارند.

2. برونگرایی چه مزیت هایی دارد؟

افراد برونگرا دایره دوستی بیشتری دارند و از معاشرت با افراد لذت می برند از طرفی این افراد با توجه به ارتباط بیشتری که دارند کمتر به بیماری های روحی مبتلا می شوند.

3. چند مورد از راهکارهای مناسب برای بهبود شرایط افراد برونگرا را نام ببرید؟

1. قبل از هر واکنشی تا 10 بشمارید.
2. به دیگران فرصت صحبت دهید.
3. علایق شخصی خود را بشناسید.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

30.000 تومان

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

تخفیف استثنایی

65.000تومان

30.000 تومان