کاملترین لیست کلمات محترمانه +99 کلمات لاکچری برای شما!

گفتگوی محترمانه با استفاده از لیست کلمات محترمانه
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

محترمانه صحبت‌ کردن و استفاده کردن از کلمات زیبا در گفتگو یکی از فضیلت‌های اخلاقی برتر است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند. حدود 90 درصد افراد دایره لغات محدودی دارند و در گفتگوهای روزانه خود تنها از چند کلمه معیار استفاده می‌کنند. معمولاً افرادی که دایره لغات‌شان محدود است، تأثیر کمی هم روی دیگران می‌گذارند. بزرگان مذهبی و علمی جهان به کرار در مورد اهمیت کلمات مودبانه صحبت کرده‌اند. در این مطلب موضوع «محترمانه صحبت کردن» را از زوایای مختلف مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

همینطور برای اینکه بتوانیم محترمانه صحبت کنیم، راهکارهای عملی را ارائه خواهیم داد و 99 کلمه را در قالب لیست کلمات محترمانه برای خانم‌ها و آقایان (لیست کلمات مناسب برای حرف زدن) به شما معرفی می‌کنیم. پس لطفاً تا انتهای این مطلب با ما همراه بمانید.

همچنین برای مطالعه بیش‌تر این بحث مقاله « لیست جملات شیک » را مطالعه کنید.

چرا باید محترمانه صحبت کنیم؟

محترمانه صحبت کردن و استفاده کردن از کلمات زیبا در گفتگو یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند ارزش و اعتبار ما را در جامعه بالاتر ببرد و موجب توسعه فردی در ما بشود. حتماً شما هم متوجه شده‌اید که گفتگو با برخی از افراد بسیار لذت‌بخش بوده و کفتگو با برخی دیگر بسیار اذیت ‌کننده است. به ‌خصوص در مهمانی‌ها وقتی با فردی برخورد می‌کنیم که از کلمات نامناسب در بین حرف ‌های خود به جای استفاده از کلمات زیبا در مکالمه (کلمات مناسب برای حرف زدن) استفاده می‌کند، همه افراد حاضر در آن مهمانی دوست دارند که هرچه زودتر سخنان آن فرد به پایان برسد.

این در حالی است که اگر در مهمانی فرد شیرین‌سخن و تأثیرگذاری حضور داشته باشد و از کلمات زیبا در گفتگو استفاده کند، همه افراد حاضر در جمع، ترجیح می‌دهند ساکت بمانند تا حرف‌های آن فرد را گوش بدهند. با همین مثال ساده می‌توانیم به اهمیت درست و محترمانه سخن گفتن پی بریم.

وقتی ما یاد بگیریم محترمانه صحبت کنیم، در مکان‌های مختلف «ادارات، مهمانی ‌ها، جمع‌ های دوستانه، جلسات کاری» کار ما زودتر راه می‌افتد و دیگر افراد بیشتر روی حرف ‌های ما حساب می ‌کنند. تصور کنید در هنگام مراجعه به یک اداره، با لحنی بسیار محترمانه با کارمند آن اداره صحبت کنید و فردی دیگر هم حضور داشته باشد که با لحن نامناسب و رکیک با کارمند صحبت کند.

به نظر شما در این حالت، آن کارمند کار کدام یک از شما را زودتر راه می ‌اندازد؟! مثال‌های زیادی از این دست در ذهن ما وجود دارد که مرور آن‌ها، اهمیت محترمانه سخن گفتن یا استفاده از کلمات زیبا در گفتگو را برای ما روشن می ‌کند.

در ادامه مطلب به لیست کلمات محترمانه (کلمات مودبانه) پرداخته ایم پس با ما همراه باشید.

آموزش محترمانه صحبت کردن

سخنان بزرگان در مورد تأثیر کلام

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، بزرگان جهان اهمیت زیادی برای محترمانه سخن گفتن و استفاده از کلمات زیبا در گفتگو قائل بوده‌اند. همیشه تأکید بسیاری بر استفاده از کلمات مناسب برای حرف زدن است. بنابراین در این مطلب می‌خواهیم در کنار لیست کلمات محترمانه (کلمات و جملات مودبانه برای گفتگو)، بخشی از سخنان بزرگان در مورد سخن گفتن را نیز با شما به اشتراک بگذاریم:

  • «از کلام تو بر تو حکم خواهد شد.»
    عیسی مسیح (ع)
  • «سخن وقتی شیرین باشد «تعریف» است، اما وقتی که خیلی شیرین شد، «تملق» می‌شود.»
    شکسپیر (شاعر و نمایشنامه‌نویس مشهور انگلیسی)
  • «سخن باید به گونه‌ای گفت که همگان بفهمند. هم طفل دبستانی و هم پیر روحانی.»
    ژان ژاک روسو (فیلسوف، آهنگساز و نویسنده نامدار فرانسوی)
  • «اگر سخن نبود علم و دانش هم نبود و بشر فرقی با حیوانات نداشت.»
    ادگار آلن‌پو (شاعر، منتقد ادبی و نویسنده آمریکایی)
  • «سخنان پست، آدم‌های حقیر را جذب و خردمندان را فراری می‌دهد.»
    حکیم ارد بزرگ
  • «هیچ سخنی نیست که به نوعی در شنونده اثر نکند.»
    آلفونس کار (نویسنده، روزنامه‌نگار و طنزنویس فرانسوی)

با توجه به این سخنان می‌توان نتیجه گرفت که هر سخن به صورت مثبت یا منفی در مخاطب اثر می‌کند و چه بهتر که از جملات مؤدبانه (کلمات مناسب برای حرف زدن) برای گفتگو استفاده کنیم تا سخنان ما تأثیر خوب و مثبتی بر روی مخاطبین ما بگذارد. ساده و روان سخن گفتن و دوری از تعریف‌های بیجا و تملق از جمله درس‌هایی است که می‌توان از این بزرگان آموخت. کلمات زیبا در گفتگو همیشه جواب می‌دهد.

برای اینکه محترمانه صحبت کنیم، باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

برای اینکه بتوانیم محترمانه صحبت کنیم، ابتدا باید یک لیست کلمات باکلاس برای خود داشته باشیم تا شیوه سخن گفتن ما به طرف محترمانه‌گویی تمایل پیدا کند. مطمئناً محترمانه صحبت کردن و استفاده از کلمات رسمی نیز مانند ایجاد هر عادت تازه به تمرین، تکرار و استمرار نیاز دارد. بنابراین قبل از معرفی لیست کلمات محترمانه، یک سری نکات را بررسی می‌کنیم که می‌توانند در مسیر بهتر صحبت کردن، به ما کمک کنند. این نکات به قرار زیر هستند:

  • مطالعه کنید.

یکی از دلایل محدود بودن دایره لغات هرکس به مطالعه کم آن فرد مربوط می‌شود. کسی که هر روز چند دقیقه را به مطالعه کردن اختصاص دهد، به‌ صورت ناخودآگاه یاد می‌گیرد از کلمات ادبی و کلمات رسمی (کلمات جذاب فارسی) بهتری در مکالمات خود استفاده کند و استفاده از کلمات مؤدبانه در ناخودآگاه او ثبت می‌شود و کلمات زیبا در گفتگو او همیشه نمایان است. کتاب‌ها همیشه بهترین راهنمایان ما برای بهتر شدن هستند. برای بهتر شدن در صحبت کردن هم بیشتر از هر چیز می‌توان روی مطالعه کردن حساب کرد. بنابراین سعی کنید از این به بعد روزانه چند دقیقه (پنج دقیقه تا نیم ساعت) را به مطالعه کتاب‌های مفید و تأثیرگذار اختصاص دهید.

  • لبخند بزنید.

وقتی همراه کلمات زیبا در گفتگو خود، لبخند مناسبی هم به لب داشته باشید، همین لبخند تأثیر گفتار شما را چند برابر می‌کند. لبخند زدن حتی از پشت تلفن هم قابل تشخیص است. پس حتی در زمان‌هایی که به صورت تلفنی با کسی گفتگو می‌کنید، لبخند بزنید و استفاده از کلمات مودبانه را در نظر بگیرید. خندیدن با صدای پایین در جای مناسب و لبخند زدن نه تنها تأثیر سخن شما را عمیق‌تر می‌کند، بلکه باعث جذابیت بیشتر شما نیز می‌شود. لبخند در کنار استفاده از کلمات مناسب برای حرف زدن هر کسی را جذاب‌تر میکند.

  • از هر فرصتی برای تمرین کردن استفاده کنید.

لیست کلمات محترمانه و جملات مؤدبانه (جملات محترمانه) و با ارزش خود را برای افراد خاص نگه ندارید. سعی کنید با همه آدم‌ها محترمانه و عالی برخورد کنید و از اصطلاحات مودبانه فارسی استفاده کنید. بنابراین در گفتگو با بچه‌ها، رانندگان تاکسی، فروشندگان، همکاران و …. محترمانه صحبت کردن را تمرین کنید. آن‌گاه متوجه خواهید شد که کلام شما چقدر می‌تواند حال خودتان و مخاطبین شما را بهتر کرده و انرژی زیادی به خودتان و آن‌ها ببخشید.

استفاده از لیست کلمات محترمانه برای محترمانه صحبت کردن

  • شنونده خوبی باشید.

ممکن است فردی بسیار خوش‌سخن باشد و از لیست کلمات زیبای فارسی (کلمه های مؤدبانه) نیز استفاده کند اما فراموش کند به دیگران نیز فرصت حرف زدن بدهد. این کار به اندازه بد حرف زدن می‌تواند دیگران را آزار دهد. به همین خاطر یادتان باشد به اندازه‌ای صحبت کنید که دیگران خسته نشوند و به ایشان هم فرصت اظهار نظر بدهید. گاهی برای تأثیرگذاری بر دیگران، فقط کافیست شنونده خوبی برای آن‌ها باشید. کلمات مناسب برای حرف زدن همیشه گفتنی نیستند، گاهی یک رفتار مثل شنونده بودن ، گاهی یک لبخند است.

  • هیجانات خود را کنترل کنید.

برخی از افراد وقتی آرام و ریلکس هستند، بسیار محترمانه صحبت می‌کنند و از کلمه‌های مؤدبانه (کلمات مناسب برای حرف زدن) استفاده می‌کنند، اما وقتی عصبانی می‌شوند لفظ صحبت کردن آن‌ها به کلی تغییر می‌کند. برای اینکه بتوانید همیشه و در هر حالی به صورتی جذاب و تأثیرگذار سخن بگویید، بهتر است هیجانات خود را در حالت‌های مختلف مانند حالت عصبانیت، استرس، ترس و …. کنترل کنید.

پیشنهاد میکنیم مقاله ” استرس چیست ؟ رایج ترین علت ها + درمان سریع و دائمی استرس ” را جهت کنترل استرس درونی خود مطالعه نمایید.

  • ابتدا با نزدیکان خود محترمانه صحبت کنید.

بهتر است محترمانه صحبت کردن را ابتدا با خانواده و نزدیکان خود تمرین کنید. این افراد بیشتر از هرکس دیگر لیاقت دارند تا مورد عزت و احترام شما قرار بگیرند. بنابراین لیست کلمات محترمانه (لیست جملات محترمانه) خود را برای رئیس‌ یا همکاران خاص‌تان کنار نگذارید و بیشتر از هرکس دیگر با خانواده خود به خوبی صحبت کنید. کلمات زیبا در گفتگو ممکن را در گفتگو با نزدیکان خود به کار ببرید تا ضمن بهتر شدن طرز صحبت کردن‌تان، عزت ‌نفس شما نیز تقویت شود.

  • کلمه «لطفاً» را هرگز فراموش نکنید.

هر درخواستی که بدون کلمه «لطفاً» انجام شود، حالتی آمرانه پیدا کرده و باعث رنجش خاطر طرف مقابل‌تان می‌شود. تصور کنید فردی مرتب بگوید: «درب را ببند، برایم آب بیاور، تلویزیون را خاموش کن و ….» و فردی دیگری همین کلمات و جملات مؤدبانه (جملات محترمانه) را به شیوه‌ای دیگر بیان کند: «لطفاً درب را ببند، لطفاً برایم کمی آب بیاور، لطفاً اگر امکان دارد تلویزیون را خاموش کن و ….» شما می‌توانید تفاوت بین این دو لفظ را به‌راحتی احساس کنید. تنها واژه‌ای که تنوانسته است لحن امرکننده اول را به لحن محترمانه دوم تبدیل کند، استفاده از کلمه «لطفاً» بوده است. پس این کلمه را همواره همراه با هر درخواست خود عنوان کنید و خودتان تاثیر کلمات زیبا در گفتگو را ببینید.

  • گاهی سؤال بپرسید.

اگر مطمئن نیستید که حرف‌های شما برای طرف مقابل‌تان اهمیت دارد یا خیر، از وی سؤال بپرسید. و از تکنیک پرسشگری استفاده کنید مثلاً وقتی با کسی تماس می‌گیرید، می‌توانید پس از سلام و احوالپرسی، از وی بپرسید: «وقت مناسبی تماس گرفته‌ام؟ امکانش هست چند دقیقه‌ای صحبت کنیم؟» اگر جواب طرف مقابل مثبت باشد، شما به ‌راحتی می‌توانید گفتگوی خود را آغاز کنید. این هم یکی دیگر از روش های استفاده از کلمات زیبا در گفتگو است.

اما اگر جوابش منفی باشد، می‌توانید زمان مناسبتری با وی تماس بگیرید. در گفتگوهای حضوری خود نیز می‌توایند بپرسید: «آیا این موضوع برایت جذابیت داره؟ دوست داری بیشتر در این باره صحبت کنیم؟» با سؤال پرسیدن می‌توانید به مقدار اشتیاق طرف مقابل‌تان پی ببرید و با اعتمادبه‌نفس بیشتری صحبت کنید.

همچنین می توانید جهت مطالعه بیشتر مقاله «چگونه احوالپرسی کنیم؟ 44 جمله مودبانه جهت احوالپرسی | فن بیان در احوالپرسی» را مطالعه نمایید.

  • مکث کنید.

اگر در گفتگوهای شما مباحثی پیش آمد که پاسخگویی به آن‌ها برایتان دشوار بود، مکث کنید. ذهن شما آنقدر هوشمند است که می‌تواند در طی چند ثانیه مکث هم، بخش اعظمی از افکار شما را مرتب کرده و به شما کمک کند جواب مناسبی را در قالب اصطلاحات مؤدبانه فارسی ارائه دهید. بیشتر اشتباهاتی که در هنگام صحبت کردن پیش می‌آید، به دلیل نبود مکث در صحبت‌های ماست. بنابراین یاد بگیرید در بین صحبت‌های خود گاهی مکث کنید.

  • شمرده صحبت کنید.

شمرده صحبت کردن و استفاده از کلمات ادبی (کلمات احترام آمیز) یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث می‌شود طرف‌های مقابل و مخاطبین ما به درستی متوجه منظور ما شوند. این در حالی است که اگر باعجله و پشت سرهم صحبت کنیم، ممکن است مخاطبین به درستی متوجه صحبت‌های ما نشوند که در این حالت جذابیت کلام ما به شدت کاهش پیدا می‌کند. استفاده از کلمات زیبا در گفتگو به همراه لحن مناسب بسیار رفتار هوشمندانه ایست.

پس سعی کنید از این به بعد بسیار شمرده و آرام حرف بزنید. برای شمرده صحبت کردن تمارین خاصی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تکنیک های محترمانه صحبت کردن بین دوستان با استفاده از لیست کلمات محترمانه

لیست 99 کلمه لاکچری و محترمانه برای شما

بالاخره به لیست کلمات محترمانه ی این مطلب رسیدیم. شما با در نظر گرفتن نکات فوق و عمل به آن‌ها می‌ توانید از کلمات موجود در لیست جملات محترمانه زیر نیز به بهترین شیوه ممکن استفاده کنید. کلمات شیک فارسی موجود در لیست کلمات محترمانه (کلمات باکلاس و کلمات شیک فارسی) این متن به قرار زیر هستند:

  • شگفت‌انگیز
    مثال: «واقعاً شگفت ‌انگیز بود – چنین چیز شگفت ‌انگیزی را تا به آن روز ندیده بودم»
  • باشکوه
    مثال: «مراسم بسیار باشکوهی بود – خانه باشکوهی دارید»
  • خرسند
    مثال: «از دیدار مجدد شما خرسندم – از رضایت شما خرسندم – از لطف شما خرسندیم»
  • ارزشمند
    مثال: «کار ارزشمندی انجام دادی – کار شما برای من بسیار ارزشمند بود»
  • بیم
    مثال: «من هیچ بیمی نسبت به آن ندارم»
  • بهترین
    مثال: «این بهترین اتفاقی بود که می‌توانست برای من بیفتند»
  • زیباترین
    مثال: «او زیباترین فردی بود که تا به آن روز دیده بودم – او کیک را به زیباترین شیوه ممکن تزئین کرده بود»
  • آرامش‌بخش
    مثال: «شب آرامش‌بخشی است – او حقیقتاً فرد آرامش‌بخشی است»
  • مهربان
    مثال: «شما بسیار مهربان هستید»
  • شیک (کلمات شیک فارسی)
    مثال: «خانه ‌تان دکوراسیون شیکی دارد»
  • مصمم
    مثال: «من مصمم بودم که آن کار را به انجام برسانم.»
  • مهیج
    مثال: «من عاشق بازی‌های مهیج هستم.»
  • شیوا
    مثال: «شیوا و رسا صحبت می‌کرد.»
  • سربلند
    مثال: «سربلند هستم.»

راه های گفتگوی محترمانه

  • خارق ‌العاده
    مثال: «این خارق ‌العاده ‌ترین اتفاقی است که می‌ تواند برای من بیفتد!»
  • افسانه‌ای
    مثال: «آن شب داستان‌ های افسانه ‌ای برای هم تعریف کردیم.»
  • ممتاز
    مثال: «او یکی از افراد ممتاز در آن مرحله بود.»
  • استثنایی
    مثال: «آن یک مورد استثنایی بود که دیگر هرگز تکرار نشد.»
  • عالی
    مثال: «مثل همیشه عالی هستم.»
  • درخشان
    مثال: «بسیار درخشان بود.»
  • درجه یک
    مثال: «اجناس آن فروشگاه همگی درجه یک بودند.»
  • تماشایی
    مثال: «منظره تماشایی بود.»
  • خاص
    مثال: «یک مورد خاص برای شما سراغ دارم.»
  • شکست‌ناپذیر
    مثال: «او شکست‌ناپذیر بود.»
  • تسلط
    مثال: «بر این کار تسلط کامل دارم.»
  • امیدوار
    مثال: «همیشه امیدوار هستم.»
  • اعلی
    مثال: «در حد اعلی بود.»
  • جذاب
    مثال: «هرکسی می‌خواهد جذاب باشد.»
  • الهام
    مثال: «به من الهام شد که این کار را انجام دهم.»
  • متحیر
    مثال: «متحیر شدم.»
  • بشاش
    مثال: «چهره بشاشی داشت.»
  • کامل
    مثال: «هیچکس کامل نیست.»
  • ایده‌آل
    مثال: «باید به یک مورد ایده‌آل‌تر فکر کرد.»
  • بنیادی
    مثال: «این یکی از باورهای بنیادی ایرانی‌ها است.»

استفاده از لیست کلمات محترمانه برای گفتگو

در ادامه لیست کلمات محترمانه و کلمات امروزی لاکچری به شما ایده ای از کلمات مناسب برای حرف زدن میدهیم. با ما همراه باشید:

  • مشتاق
    مثال: «برای رفتن به آن‌جا بسیار مشتاقم.»
  • علاقه‌مند
    مثال: «من به شما علاقه‌مند هستم!»
  • نشاط
    مثال: «این حرکت باعث نشاط می‌شود.»
  • هیاهو
    مثال: «در هیاهوی آن شب گرفتار شدم.»
  • فرهنگ
    مثال: «این مورد در فرهنگ ما هم وجود دارد.»
  • اندیشه
    مثال: «همیشه در اندیشه کمک به او بودم.»
  • امکان
    مثال: «فکر نمی‌کردم امکان صعود به چنین قله‌ای هم وجود داشته باشه!»
  • خوش‌پوش
    مثال: «خوش‌پوش بودن باعث جذابیت می‌شود.»
  • خوش‌تیپ
    مثال: «بسیار خوش‌تیپ هستید.»
  • خاطرانگیز
    مثال: «برای همه ما سفر خاطرانگیزی بود.»
  • خلأ
    مثال: «انگار در خلأ بودم.»
  • خواستن
    مثال: «همیشه می‌خواستم یک معلم باشم.»
  • توانستن
    مثال: «بالاخره توانستم آن حس را تجربه کنم!»
  • خوش‌خوراک
    مثال: «پسرم ماشالله خوش خوراکه »
  • خوش‌فکر
    مثال: «دوست خوش‌فکری داشتم.»
  • خوش‌صحبت
    مثال: «مادربزرگم بسیار خوش‌صحبت بود.»
  • دوست‌داشتنی
    مثال: «یک کودک دوست‌داشتنی در آن‌جا به من سلام کرد!»
  • تازه
    مثال: «چیز تازه‌ای نبود.»
  • تاسف
    مثال: «بخاطر این اتفاق متاسفم!»
  • شماتت
    مثال: «او مرا برای این کار شماتت کرد.»
  • به مراتب
    مثال: «آن کوه به مراتب بزرگتر از قبلی بود.»
  • باور
    مثال: «من باور داشتم، به همین خاطر این اتفاق افتاد!»
  • گرانبها
    مثال: «تجربه گرانبهایی بود.»
  • سعاتمند
    مثال: «موجب سعاتمندی وی شد.»
  • بی‌نظیر
    مثال: «واقعاً بی‌نظیر بود.»
  • به‌خصوص
    مثال: «به‌خصوص در آن مکان بسیار جلب توجه می‌کرد.»
  • گیرا
    مثال: «نگاه گیرایی داشت.»
  • شادمان
    مثال: «همگی شادمان بودیم.»
  • ملموس
    مثال: «ملموس بود – ملموس است (قابل لمس)»
  • ناملموس
    مثال: «بسیار ناملموس بود!»
  • فاتح
    مثال: «او در نهایت فاتح آن میدان شد!»
  • متشکر
    مثال: «متشکرم – بابت انجام چنین کاری از شما متشکر هستم!»
  • لطف
    مثال: «لطف دارید – لطف کردید – این نهایت لطف شما را می‌رساند»
  • عزت
    مثال: «انسان هرگز نباید عزت خود را فدای چنین حقارتی کند!»
  • آرام
    مثال: «آن روز کاملاً آرام بودم.»
  • علاقه
    مثال: «علاقه زیادی به این کار دارم.»
  • ایشان
    مثال: «ایشان آن کار را انجام دادند.»
  • اعتماد
    مثال: «اعتماد من را جلب کرد!»
  • شما
    مثال: «شما در آن‌جا حضور داشتید (به‌جای، تو اونجا بودی!)»
  • شهود
    مثال: «بعضی از انسان‌ها صاحب شهود هستند.»
  • قلب
    مثال: «قلبم آرام گرفت.»
  • قوا
    مثال: «با تمام قوا به پیش رفتیم!»
  • صاحب نظر
    مثال: «او خودش در این امر صاحب نظر بود.»
  • قانون طبیعت
    مثال: «تغییر قانون طبیعت است!»
  • رضایت
    مثال: «من رضایت خودم را اعلام کردم!»
  • آکام
    مثال: «در آکام همان اتفاق بارها تکرار شد!»
  • هنگفت
    مثال: «درآمد هنگفتی از آن کار کسب کردم!»
  • مجلل
    مثال: «تالار مجللی داشت – هتل بسیار مجللی بود»
  • نخستین
    مثال: «این نخستین تجربه من بود.»
  • نهاد
    مثال: «در نهاد هر انسانی وجود دارد.»
  • پدیده
    مثال: «پدیده نادری بود – پدیده زیبایی بود»
  • بی‌نهایت
    مثال: «بینهایت سپاسگرازم – بینهایت لطف کردید – بینهایت خوشحال شدم»
  • ریاست
    مثال: «ایشان ریاست آن مجموعه را بر عهده داشتند!»
  • فرخنده
    مثال: «اتفاق فرخنده‌ای بود.»
  • ادراک
    مثال: «فراتر از ادراک بشر بود.»
  • عمیق
    مثال: «تفکر عمیقی دارد.»
  • تلألؤ
    مثال: «در میان تلألؤ آب زیر خورشید می‌درخشید»
  • فرآیند
    مثال: «این کار فرآیند ساده‌ای دارد.»
  • فرا
    «این اتفاق فراتر از تصور من بود.»
  • ماوراء
    مثال: «در ماورای این حادثه، حکمتی وجود دارد»
  • فنا
    مثال: «همه چیز را به فنا داد.»
  • ابد
    مثال: «می‌خواستم تا ابد در آن‌جا بمانم.»
  • نهایی
    مثال: «قرارداد را نهایی کردیم.»
  • موافق
    مثال: «با شما موافقم»
  • قطعاً
    مثال: «قطعاً این اتفاق خواهد افتاد.»

این لیست کلمات محترمانه و لاکچری در زبان فارسی می‌تواند تا صدها مورد دیگر هم ادامه داشته باشد. شما می‌توانید کلمات لاکچری و کلمات مؤدبانه بیشتری را نیز به لیست کلمات محترمانه اداری مخصوص به خود اضافه کنید. همچین می‌توانید برخی از واژه‌‌ها را که دوست ندارید، از لیست کلمات محترمانه اداری (لیست کلمات مناسب برای حرف زدن) حذف کنید. بهرحال به اندازه انسان‌هایی که روی کره زمین زندگی می‌کنند، عادت‌ها، رفتارها، سلایق و شیوه صحبت کردن متفاوت وجود دارد. بنابراین با توجه به لیست کلمات محترمانه (لیست کلمات محترمانه در ارتباطات) و نکاتی که عنوان کردیم، یک شیوه خاص صحبت کردن جذاب برای خود ایجاد کنید.

برای مطالعه بیش‌تر این بحث مقاله در جواب تشکر چه بگوییم را مطالعه کنید.

استفاده از لیست کلمات محترمانه برای گفتگو

سخن نهایی

استفاده از لیست کلمات محترمانه (لیست کلمات محترمانه در ارتباطات) در کنار نکاتی که در این مطلب عنوان کردیم، می‌تواند شما را به یک فرد خوش ‌صحبت، خوش‌نشین و جذاب تبدیل کند. باید در استفاده از لیست کلمات محترمانه برای خانم ها و آقایان (کلمات احترام آمیز) بدانید هیچکدام از واژگانی که در لیست کلمات محترمانه و کلمات لاکچری که به شما معرفی کردیم، به یکباره و یک‌ شبه وارد فرهنگ لغات شما نمی‌شوند. بنابراین یک دفترچه یادداشت کوچک برای خود تهیه کنید و کلمات مورد علاقه خود را در آن بنویسید.

آن‌گاه سعی کنید تا کلمات لاکچری (کلمات احترام آمیز) را کم‌کم وارد گفتگوهای روزانه خود کنید. استفاده از کلمات محترمانه در مکالمه باعث می‌شود تا طرف مقابل حس خوبی نسبت به شما پیدا کند.  (اگر شما یک فروشنده هستید، استفاده از کلمات زیبا در مکالمه ، مشتریان شما را بیشتر خواهد کرد ) همچنین برای مطالعه بیش‌تر مباحث صحبت سخنرانی مقاله «ترس ازسخنرانی را در 15 روز کنار بگذارید! 0 تا 100 قدم به قدم» را مطالعه کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم با لیست کلمات محترمانه و لیستی از کلمات امروزی لاکچری به شما راهنمایی کنیم که چطور کلمات زیبا در گفتگو خود داشته باشید و ایده ای از کلمات مناسب برای حرف زدن بگیرید. یادآوری میکنم که کلمات مودبانه (کلمات لاکچری) در کنار لبخند زیبا همیشه تاثیرگذار است. لیست کلمات زیبای فارسی یا کلمات شیک فارسی خود را برای ما کامنت کنید.

برخی از سوالات رایج:

1. چرا بهتر است محترمانه صحبت کنیم؟

محترمانه صحبت کردن در ابتدا نشان از فرهنگ افراد دارد به این شکل که افراد با محترمانه صحبت کردن به خود احترام گذاشته اند و باعث احترام بیشتری به افراد می شوند.

2. ویژگی های محترمانه صحبت کردن چیست؟

1. مطالعه کنید.
2. لبخند بزنید.
3. تمرین به محترمانه صحبت کردن کنید.
4. هیجانات خود را کنترل کنید.

3. چند مورد از کلمات محترمانه و مناسب نام ببرید؟

1. شگفت انگیز
2. باشکوه
3. ارزشمند
4. بهترین
5. زیباترین

دیدگاه‌های شما

25 دیدگاه دربارهٔ «کاملترین لیست کلمات محترمانه +99 کلمات لاکچری برای شما!»

  1. محمد کاظمی

    ‘ سلام از مطالب مهمی که در اختیار بنده گذاشتید کمال تشکر قدردانی دارم با سپاس فراوان

  2. فرشاد یزدانی

    سلام عرض احترام
    مطالب فوق العاده و تاثیرگذار بود.سپاسگزارم. به نظر من این مطالب رو ادامه دار شود خیلی مؤثرتر است.
    خداقوت به نویسنده محترم و گروه دوست داشتنی دکتر ویز.

  3. حرف هاتون واقعا خیلی تاثیر گذار و خوب بود از اینکه برا مردم وقت گذاشتید واقعا متشکرم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

30.000 تومان

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

تخفیف استثنایی

65.000تومان

30.000 تومان