چگونه باکلاس صحبت کنیم؟؟ لیست جملات شیک و باکلاس در حرف زدن…

چگونه باکلاس صحبت کنیم
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

اینکه چگونه باکلاس صحبت کنیم و چگونه باکلاس رفتار کنیم، برای همگی ما حائز اهمیت است. باکلاس بودن را می‌توان همان محترمانه رفتار کردن در نظر گرفت که می ‌تواند حس خوبی را در اطرافیان ما ایجاد کند. البته باکلاس و محترمانه صحبت کردن نه تنها برای طرف‌های مقابل ما لذت ‌بخش است، بلکه حس خوبی را به خود ما نیز می‌دهد و باعث می‌شود احساس ارزشمند بودن کنیم. چگونه با کلاس حرف بزنیم؟

در این مطلب به‌صورت مفصل در مورد اینکه چگونه باکلاس صحبت کنیم و کلاً باکلاس باشیم، بحث خواهیم کرد. پس لطفاً تا انتهای این مطلب با ما همراه بمانید. همچنین برای مطالعه بیش‌تر این بحث مقاله «50 جواب تشکر عالی: 1-انجام وظیفه بود 2-شما محبت دارید و …» را مطالعه کنید.

چرا می ‌خواهیم باکلاس باشیم؟

ما انسان‌ها مخلوقاتی هوشمند، اجتماعی، احساسی و آرمان‌ گرا هستیم. طبیعتاً در بین تمام موجودات این سیاره تنها ما هستیم که می‌توانیم به شیوه‌ای متفاوت رفتار کرده و زندگی کنیم. در کتاب‌ آسمانی‌مان «قرآن» ما را به عنوان خلیفه‌های خداوند بر روی زمین معرفی کرده‌اند.

یقیناً این برتری نیازمند رفتار و سبک زندگی متفاوتی است تا جایگاه واقعی ما را اثبات کند. متاسفانه اکثر انسان‌ها رفتاری به دور از شأن والای خود دارند و تنها عده کمی از انسان‌ها هستند که به‌راستی در جایگاه یک انسان «مخلوق برتر خداوند جهانیان» قرار می‌گیرند. با توجه به قدرت انتخابی که به بشر اعطا شده است، این بر عهده خود ماست که چگونگی رفتارمان را انتخاب کنیم. چگونه با شخصیت حرف بزنیم؟

اگرچه در فرهنگ و جامعه سنتی ما، رفتار کردن به دور از شأن والا را با دلایل غیرمنطقی مانند فقر، اوضاع اقتصادی و اجتماعی، تربیت خانوادگی، آموزش عالی و ….. توجیه می‌کنند، اما در ورای این دلایل، میل ذاتی انسان به مورد عزت و احترام قرار گرفتن وجود دارد. همین که در حال حاضر شما در حال خواندن چنین مطلبی هستید، یعنی در صدد هستید راهی برای بهتر شدن پیدا کنید.

چگونه باکلاس صحبت کنیم؟ باکلاس بودن در ذهن برخی از مردم به معنی خودپسندانه رفتار کردن، مانند مردم غربی لباس پوشیدن، از کلمات و جملات بیگانه استفاده کردن و … است، اما در اصل باکلاس بودن تنها به معنی داشتن یک رفتار صحیح، مؤدبانه و محترمانه است که هم جایگاه ما و هم جایگاه طرف مقابل‌مان را حفظ کند.

چگونه باکلاس رفتار کنیم

آیا باکلاس بودن فقط خوب صحبت کردن است؟

چطور باکلاس صحبت کنیم؟ قطعاً باکلاس بودن را نمی‌توان تنها به خوب صحبت کردن نسبت داد، چراکه شخصیت انسان جنبه‌های مختلفی دارد که رعایت کلاس در هر جنبه آن مهم است. تصور کنید شخصی بسیار خوب و باکلاس صحبت کند اما لباس‌های نامرتبی به تن داشته باشد؛ در این‌صورت هرکس با چنین شخصی برخورد کند، دچار تناقض می‌شود، نمی‌تواند تمام جنبه‌های شخصیتی آن فرد را به هم پیوند دهد و با او ارتباط مؤثری برقرار کند.

بنابراین باکلاس بودن ما باید از شیوه صحبت، رفتار، پوشش و حتی طرز فکرمان نمایان باشد. مطمئناً شما نیز با افراد زیادی در جامعه برخورد کرده‌اید که ضمن داشتن پوشش مناسب، در صحبت‌های خود از کلمات رکیک و ناپسندی استفاده کرده‌اند یا وقتی بیشتر با یک فرد به‌اصطلاح باکلاس آشنا شده‌اید، دیده‌اید که آن فرد طرز فکری منفی نسبت به زندگی دارد.

پس باکلاس بودن به معنی نقش بازی کردن نیست. نمی‌توان مانند هنرپیشه‌ها رفتار کرد و خود را فرد باکلاسی در نظر گرفت. باکلاس بودن با «خود واقعی بودن» و تلاش مداوم برای بهتر شدن معنی پیدا می‌کند. مطمئنا اشخاصی که مدام در حال یادگیری و ارتقای شخصیت خود هستند، باکلاس‌ترین افراد جامعه محسوب می‌ شوند.

می ‌توان ساعت‌ها در مورد کلاس رفتاری بحث کرد اما صحبت کردن در مورد تمام جنبه ‌های کلاس خارج از محدوده این مطلب است، به همین خاطر در اینجا صرفاً می‌خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که «چگونه باکلاس صحبت کنیم؟!» همچنین برای مطالعه بیش‌تر این بحث مقاله «ترس ازسخنرانی را در 15 روز کنار بگذارید! 0 تا 100 قدم به قدم» را مطالعه کنید.

از کلام تو بر تو حکم خواهد شد!

عیسی مسیح (ع) می‌فرماید: «از کلام تو بر تو حکم خواهد شد!» همین یک جمله کافیست تا به اهمیت کلام و گفتار خود در زندگی پی ببریم. خوب و پسندیده صحبت کردن به نهاد خوب و پاک انسان برمی‌گردد.

نمی‌توان درون تاریکی داشت و از روشنایی صحبت کرد. بنابراین پیش‌نیاز خوب صحبت کردن، داشتن تفکری مثبت و سازنده در مورد زندگی است. تنها در این صورت است که صحبت‌های ما می‌تواند در روح و جان مخاطب‌مان نفوذ کرده و مُهر تایید بر باکلاس بودن ما بزند. بهتر شدن طرز فکر باعث خوب صحبت کردن می‌شود اما این اثربخشی می‌تواند به صورت عکس هم اتفاق بیفتد، یعنی خوب صحبت کردن بر طرز فکر و شخصیت ما تاثیر مثبت بگذارد.

چگونه مودبانه حرف بزنیم؟ تلاش برای خوب صحبت کردن می‌تواند شروع خوبی برای باکلاس شدن باشد. اگر بتوانید خوب، مؤدبانه و شیک صحبت کنید، در نهایت خواهید توانست تمام جنبه‌های دیگر شخصیت‌تان را نیز با گفتارتان هماهنگ کرده و کلاً تبدیل به یک شخص باکلاس شوید. چگونه با شخصیت حرف بزنیم؟

چگونه باکلاس صحبت کنیم؟

چطور با کلاس صحبت کنیم؟ با کلاس حرف زدن به معنی این نیست که از کلمات انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی یا سایر زبان‌ها در گفتار خود استفاده کنیم. استفاده از کلمات و جملات نامفهوم نه تنها ما را تبدیل به شخص باکلاسی نمی‌کند، بلکه تاثیر منفی بر مخاطب‌مان می‌ گذارد. طرز حرف زدن باکلاس تنها با جایگزین کردن کلمات و جملات عامیانه خود با کلمات و جملات بهتر بوجود می آید و ما می ‌توانیم بسیار باکلاس صحبت کنیم. در ادامه یک لیست از جملات و کلمات شیک فارسی را عنوان می‌کنیم که می‌تواند برای باکلاس صحبت کردن ما کافی باشد. در اصل باید بدانید چطوری باکلاس صحبت کنیم ؟

چگونه باکلاس صحبت کنیم

لیست مؤدبانه ‌ترین و شیک ‌ترین جملات فارسی

آمارها نشان داده است که هر انسان در طول روز تنها از 20 درصد واژگان خود استفاده می ‌کند. یعنی همگی ما یک فرهنگ لغت طویل در لایه‌ های ذهن خود داریم که تنها 20 درصد از جملات و کلمات آن را در صحبت‌ های روزمره خود به کار می‌بریم. حال این سوال پیش می آید ، چگونه مودبانه حرف بزنیم (چگونه با شخصیت حرف بزنیم) ؟

مطمئناً در فرهنگ لغت ذهنی همه ما واژه‌ ها و جمله‌ های مؤدبانه زیادی وجود دارد که اگر آن‌ها را در جملات الآن خود جایگزین کنیم، می‌ توانیم به باکلاس ‌ترین شیوه ممکن صحبت کنیم. واژگان و جمله‌هایی که در این بخش پیشنهاد می‌کنیم، به شما کمک می‌کند تا بتوانید کلمات بهتری را از ذهن خود استخراج کرده و از این به بعد، بهتر با دیگران گفتگو کنید. این واژگان به قرار زیر هستند: انواعی از مثال حرف های باکلاس (کلمات باکلاس در حرف زدن) که می توانیم استفاده کنیم:

  • به‌جای «مرسی» بگویید: «ممنونم، متشکرم، سپاس»
  • به‌جای «خسته نباشی» بگویید: «شاد باشید، پرانرژی باشید، شادکام باشید، مؤید باشید»
  • به‌جای «بد نیستم» بگویید: «عالیم، خدا را شکر»
  • به‌جای «زشته» بگویید: «قشنگ نیست، زیبا نیست»
  • به‌جای «به کارم نمیاد» بگویید: «برای من مناسب نیست، مناسب من نیست»
  • به‌جای «قابل نداره» بگویید: «هدیه‌ای برای شماست، برازنده شماست»
  • به‌جای «ببخشید مزاحمتون شدم» بگویید: «از وقتی که در اختیارم گذاشتید ممنونم، لحظات خوبی را در کنار شما گذراندم، از پذیرایی‌ خوبتان ممنونم»
  • به‌جای «فهمیدی؟» بپرسید: «متوجه شدید؟ فکر می‌کنید نیاز به توضیح بیشتر دارد؟»
  • به‌جای «گرونه!» بگویید: «مقرون به صرفه نیست، به صرفه نیست»
  • به‌جای «شب بخیر» بگویید: «شب خوش، شب خوبی داشته باشی، خوب بخوابید»
  • به‌جای «این» و «اون» بگویید: «ایشان»
  • به‌جای «نمی‌دونم» بگویید: «اطلاع ندارم»
  • به‌جای «خداحافظ» یا «بای» بگویید: «خدانگه‌دار، به امید دیدار»
  • به‌جای «بگو» بگویید: «بفرمایید»
  • به‌جای «خدا بد نده» بگویید: «خدا سلامتی بده، تنتون سلامت باشه»
  • به‌جای «شکست خوردم» بگویید: «تجربه کردم، درس گرفتم»
  • به‌جای «متنفرم» یا «دوست ندارم» بگویید: «با سلیقه من جور نیست»
  • به‌جای «به تو ربط نداره» بگویید: «ممنونم اما خودم حلش می‌کنم، خودم از پسش برمی‌آیم»
  • به‌جای «جانم به لبم رسید» یا «پدرم دراومد» بگویید: «راحت نبود، اصلاً کار آسونی نبود»
  • به‌جای «در خدمتم» بگویید: «بفرمایید»
  • و ……

ارتباط بهتر با افراد به کمک شیک‌ترین جملات فارسی

در پاسخ به سوال چگونه باکلاس صحبت کنیم؟ مشاهده می ‌کنید که تنها با جایگزین کردن برخی کلمات باکلاس در حرف زدن می‌توانیم بهتر از قبل صحبت کنیم. نکته قابل توجه آن است که سعی کنیم به‌ جای استفاده از عبارات منفی، بیشتر از عبارت ‌های مثبت در کلام خود استفاده کنیم. این مثبت بودن کلام روی ناخودآگاه خودمان و طرف مقابلمان تاثیر می‌گذارد.

حتماً متوجه شده‌اید گوش دادن به افرادی که از جملات مودبانه برای گفتگو استفاده می‌ کنند، راحت ‌تر از گوش دادن به افرادی است که از عبارات منفی در مکالمات خود استفاده می ‌کنند. شما می‌توانید لیست فوق را برای خود تکمیل کنید و یک الگوی مناسب، مثبت و باکلاس برای گفتگوهای خود بسازید.

البته اینکه با چه افرادی و در چه فضایی صحبت می‌کنید، تعیین می‌کند از کدام عبارت استفاده کنید. گفتگو با یک دوست صمیمی متفاوت از گفتگو با رئیس یا همکارتان است. بنابراین تشخیص موقعیت و استفاده از واژگان مناسب برعهده شماست. پس اینکه چگونه با کلاس صحبت کنیم (چطور با کلاس صحبت کنیم) کار سختی نیست و تنها با کمی دقت و تلاش به‌راحتی امکان‌پذیر است. همچنین برای مطالعه بیش‌تر این بحث مقاله «چگونه احوالپرسی کنیم؟ 44 جمله مودبانه جهت احوالپرسی | فن بیان در احوالپرسی» را مطالعه کنید.

آداب صحبت کردن در جمع

چطور باکلاس صحبت کنیم؟ صحبت کردن در جمع به نسبت صحبت کردن با یک یا دو نفر کار دشوارتری است و آداب خاصی هم دارد. برخی از افراد هستند که اصلاً نمی‌توانند در جمع صحبت کنند، این افراد معمولاً بیش از حد درونگرا یا خجالتی هستند.

برای اینکه بتوانیم در جمع‌های چند نفره یا چندین نفره صحبت کنیم، باید ابتدا از جمع‌های خودمانی و کوچکتر شروع کنیم، آن‌گاه کم‌کم توانایی صحبت در جمع‌های بزرگتر را نیز پیدا خواهیم کرد. برای دانستن اینکه چگونه باکلاس صحبت کنیم، باید آداب صحبت در جمع را نیز بلد باشیم. در واقع زمانیکه توانستیم به‌راحتی در یک جمع صحبت کنیم، رعایت کردن آداب زیر می‌تواند باعث شود بسیار باکلاس و صحیح نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم:

  • هرگز غیبت نکنید

در پاسخ به اینکه چگونه باکلاس صحبت کنیم، می‌توانیم بگوییم که تنها غیب نکردن و بدگویی نکردن از دیگران می‌تواند نشان از باکلاس بودن شما در یک جمع باشد. اگر این عادت را دارید که گاهی پشت سر دیگران صحبت کنید، این عادت را ترک کنید تا هم در جمع‌های بزرگ بتوانید فردی باکلاس باشید و هم از مزایای ترک این عادت بد در سایر جنبه‌های زندگی خود بهره‌مند شوید.

  • تن صدایتان را کنترل کنید

در کنار استفاده از  کلمات باکلاس در حرف زدن ، کنترل کردن تُن صدا بسته به موقعیت و شرایط، یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند صحبت کردن ما در یک جمع را تحت تاثیر جدی قرار دهد. اگر در یک جمع بزرگ و چندین نفره قرار گرفته‌اید، بهتر است طوری صحبت کنید که تمام حضار بتوانند صدای شما را بشنوند. اما اگر در یک جمع کوچکتر هستید، بلندی صدای خود را با بلندی صدای سایر افراد جمع هماهنگ کنید و از بیش از حد بلند یا یواش صحبت کردن بپرهیزید.

  • از خودتان تعریف نکنید

هیچ‌کس از فردی که مرتب از خود، خانواده‌اش، شغلش یا موقعیتش تعریف می‌کند، خوشش نمی‌آید. وقتی از خودمان تعریف می‌کنیم، ناخودآگاه حس بدی را به مخاطبین خود انتقال می‌دهیم. اگر ما واقعاً فرد ارزشمند و تاثیرگذاری باشیم، لزومی ندارد خود این موضوع را به‌ زبان بیاوریم. بنابراین هرگز در نزد دیگران از خود تعریف نکنید، به ‌خصوص در جمع‌های بزرگتر.

  • تلفن همراه‌تان را مرتب چک نکنید

وقتی در یک جمع یا مهمانی کسی را می‌بینید که مرتب به صفحه تلفن همراهش نگاه می‌کند، چه فکری در مورد آن شخص می‌کنید؟ ممکن است بگویید فکر خاصی نمی‌کنم، شاید منتظر پیام یا تماس خاصی باشد، اما مطمئناً این رفتار حس بدی را در شما ایجاد می‌کند.

به‌خصوص اگر آن شخص در حال صحبت کردن در جمع، گوشی خود را چک کند، احساس بسیار بدتری را به شما و دیگر افراد حاضر در جمع انتقال می‌دهد. بهتر است وقتی وارد یک جلسه، مهمانی یا جمع شدید، تلفن همراه خود را روی حالت سکوت یا ویبره قرار دهید. این رفتار بسیار حرفه‌ای است و باکلاس بودن شما را به‌وضوح نشان می‌دهد.

البته تنظیم یک زنگ موبایل مناسب با صدای آرام هم می‌تواند در باکلاس بودن تاثیر زیادی داشته باشد. صدای زنگ نامناسب در محیط‌های بزرگ و جلسات ما را خجالت‌زده خواهد کرد.

چگونه باکلاس صحبت کنیم

  • در مورد دارایی‌های خود صحبت نکنید

صحبت کردن در مورد میزان درآمد، دارایی یا اطلاع دادن در مورد خریدهای اخیرتان در یک جمع اصلاً بحث باکلاسی نیست. در واقع این رفتار باعث می‌شود تا مخاطبین حس بدی در مورد شما پیدا کنند. این حالت دقیقاً به اندازه تعریف از خود، می‌تواند به کلاس صحبت کردن شما صدمه بزند. بهتر است هرگز از دیگران در مورد میزان درآمدشان سؤال نکنید. اگر کسی هم چنین سؤالی از خودتان پرسید، بسیار محترمانه او را بپیچانید (یعنی مقدار درآمد را دقیقاً اعلام نکنید، فقط بگویید: «خدا را شکر، راضیم!»). طرز حرف زدن باکلاس به همین راحتی است.

  • هوش کلامی خود را تقویت کنید

اینکه بتوانیم در برابر برخی از سوالات یا صحبت‌ها حاضرجواب باشیم یا در موقعیت‌های مختلف بتوانیم بسته به شرایط موضوعات مناسبی را برای گفتگو در نظر بگیریم، به مهارت های کلامی ما بستگی دارد. اگر هوش کلامی بالایی داشته باشیم، می‌توانیم تمام این موارد را به ‌راحتی در گفتگوهای جمعی خود رعایت کنیم. اما اگر از مهارت پاینی برخوردار هستید، به‌راحتی نمی‌توانیم تمام این آداب را رعایت کنیم. مهارت پرسشگری که یکی از نشانه های داشتن هوش کلامی بالاست می تواند به شما در موقعیت های مختلف کمک کند.

خبر خوب این است که این مهارت مانند هر مهارت دیگری قابل ارتقا و تقویت شدن است. گستردگی دایره واژگان، تمارین مربوط به حاضرجواب شدن، صحبت کردن بسته به شخصیت افراد حاضر در جمع می‌تواند به‌راحتی آموخته شود. بنابراین اگر باز هم می‌پرسید: چگونه باکلاس صحبت کنیم؟ باید بگویم که «روی هوش کلامی خود کار کنید.» و از مقاله “هوش کلامی چیست؟”  جهت افزایش آن کمک بگیرید.

  • به اندازه لازم صحبت کنید

گاهی آنچنان در یک جمع مشغول صحبت می‌شویم که یادمان می‌رود به دیگران هم فرصت اظهار نظر بدهیم. شاید در مورد یک موضوع خاص اطلاعات زیادی داشته باشیم، اما این دلیل نمی‌شود که متکلم وحده یک جمع شویم! همه افراد دوست دارند در مورد موضوعات مختلف اظهار نظر کنند؛‌ بنابراین منتظر بمانید تا نوبت به شما برسد، آن‌گاه در قالب چند جمله تاثیرگذار اطلاعات خود را در اختیار افراد جمع قرار دهید و سپس به دیگران فرصت بدهید تا ایشان هم صحبت کنند. ممکن است اگر دیگران متوجه شوند شما اطلاعات خوبی درباره موضوع مورد بحث‌شان دارید، از شما بخواهند بیشتر در این باره صحبت کنید.

در چنین حالتی مجازید بیشتر صحبت کنید، اما باز هم باید حواستان باشد و جوگیر نشوید.یادتان باشد که اگر اطلاعات خود را به‌صورت محدود در اختیار دیگران قرار دهید، آن‌ها را برای شنیدن سخنان خود مشتاق‌تر می‌کنید. بنابراین گاهی در بین صحبت‌های خود مکث کنید و اجازه دهید از شما سؤال کنند.

  • تعارفات کلیشه ‌ای را کنار بگذارید

اگر می‌خواهید باکلاس صحبت کنید، احوالپرسی‌های طولانی و عباراتی از قبیل «قربان شما، اختیار دارید، در خدمتتون هستم، این چه حرفیه، راه گم کردید، چه عجب از این ورا، چه‌خبر و …..» را از مکالمات خود حذف کنید.

صحبت‌های کلیشه‌ای هیچ جذابیتی را برای مخاطب شما ایجاد نمی‌کند. این در حالی است که جذابیت کلام عامل اصلی باکلاس بودن شماست. بنابراین سعی کنید در جواب تعارفات نیز جواب‌های کوتاه و متفاوتی را از پیش آماده کنید و اجازه ندهید صحبت‌های کلیشه‌ای طولانی شود.
زیاد معذرت‌خواهی کردن و توضیح بیش از حد هم از کلاس صحبت شما کم می‌کند. بنابراین عادت معذرت‌خواهی کردن را از خود دور کرده و از دادن توضیحات زیاد و اضافی خودداری کنید.

  • یک شنونده فعال باشید

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که برای خوب گوش کردن دوره‌های تخصصی برگزار می‌شود! شنونده فعال بودن یک مهارت اجتماعی است که اگر آن را فرا بگیریم، می‌توانیم جذابیت زیادی در گفتگوهای خود پیدا کنیم و موجب توسعه فردی در خود شویم. حالا که تا حد زیادی می‌دانیم چگونه باکلاس صحبت کنیم، با گوش دادن موثر می‌توانیم کلاس گفتگوی خود را بسیار بالاتر ببریم. گوش دادن فعال یعنی اینکه بتوانیم طوری به حرف‌های طرف مقابلمان گوش کنیم که او را درک کنیم، نه اینکه در فکر پاسخ دادن به او باشیم!

شنونده فعال بودن

سخن نهایی

اگرچه همه ما می‌خواهیم بدانیم چگونه باکلاس صحبت کنیم، اما اکثراً کوچک‌ترین آداب معاشرت و گفتگو را رعایت نمی‌کنیم. با رعایت کردن نکاتی که در این مطلب عنوان شد تا حدی زیادی می‌دانیم که چگونه باکلاس صحبت کنیم، اما برای اینکه بتوانیم کلاً تبدیل به یک انسان باکلاس شویم، باید عادات دیگری را نیز در خود ایجاد کنیم. جهت ایجاد این عادات می توانید مقاله ” کاملترین “لیست کلمات محترمانه” 99 کلمه لاکچری برای شما! ” رانیز مطالعه نمایید.

برای با شخصیت تر بودن ، در کنار استفاده از کلمات باکلاس در حرف زدن همیشه ظاهری آراسته داشته باشیم، ورزش کنیم، هرشب مطالعه کنیم، کمتر تلویزیون ببینیم، پرخوری نکنیم، به خانواده خود بیشتر احترام بگذاریم، در بین صحبت‌های خود مکث کنیم، توی ذوق دیگران نزنیم و ….

در کنار رعایت کردن این نکات می‌توانیم بفهمیم که چگونه باکلاس صحبت کنیم و چگونه باکلاس رفتار کنیم تا هم حس خوبی نسبت خودمان داشته باشیم و هم حس خوبی را به دیگران منتقل کنیم.

در این صورت احساس رضایت بیشتری هم نسبت به زندگی خواهیم داشت. در این متن لیست جملات شیک یا لیست کلمات باکلاس را ارائه دادیم که به کمک آن‌ها می‌توانیم طرز صحبت کردن خود را بسیار جذاب کنیم و بهتر از قبل بدانیم چگونه باکلاس صحبت کنیمراه‌های دیگری نیز برای رسیدن به کلاس بالا در گفتگو وجود دارد که با مطالعه بیشتر می‌توانید از آن‌ها نیز آگاه شوید، اما مطالب این متن می‌تواند برای شروع کار کافی باشد.

برخی از سوالات رایجک

1. چرا انسان ها علاقه ایی به باکلاس بودن دارند؟

انسان ها ذاتا موجودات اجتمائی هستند همین موضوع باعث می شود تا آن ها علاقه ی زیادی به بودن در اجتماع پیدا کنند و تمایل زیادی به خوب و زیبا دیده شدند داشته باشند.

2. آداب صحبت کردن در جمع چیست؟

1. غیبت نکنید.
2. تن صدایتان را کنترل کنید.
3. تلفن همراهتان را مدام چک نکنید.
4. از خودتان تعریف نکنید.

3. با کلاس بودن فقط به معنی خوب صحبت کردن است؟

با کلاس بودن به معنی تعدادی از اعمال و رفتاری ست که انسان ها در زندگی فردی و اجتمائی خود رعایت می کنند و صرفا به خوب صحبت کردن محدود نمی شود.

دیدگاه‌های شما

19 دیدگاه دربارهٔ «چگونه باکلاس صحبت کنیم؟؟ لیست جملات شیک و باکلاس در حرف زدن…»

  1. خانم رضائی

    ممنون بابت اطلاعات مفیدتون خیلی میتونه این مطالب تومسیرموفقیتم بهم کمک کنه باتشکرازشما

  2. با سلام و احترام
    صحبتها بسیار مفید و عالی بود کاش کتاب صوتی دراین مورد داشتین استفاده میکردیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

30.000 تومان

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

تخفیف استثنایی

65.000تومان

30.000 تومان