جورج کلاسورن کیست: 0 تا 100 زندگی نامه نویسنده کتاب ثروتمندترین مرد بابل

جورج كلاسون
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

جورج کلاسون نویسنده و کارآفرین در 7 نوامبر سال 1874 میلادی در کشور آمریکا متولد شد. زندگی و کار جورج کلاسورن مراحل جالب توجه و شگفت‌انگیزی دارد. از زندگی شخصی و خصوصی این نویسنده معروف اطلاعات بسیاری در دسترس نیست، تنها اطلاعات موجود در مورد این نویسنده این است ‌که دو ازدواج داشته است.

این نویسنده معروف تحصیلات خود را در دانشگاه نبراسکا در آمریکا گذرانده است. از رشته‌های اصلی این دانشگاه مدیریت کسب‌ و کار و بازاریابی و خدمات پشتیبانی است. جورج کلاسورن در سال 1957 در ناپا، کالیفرنیا درگذشت و در آرامگاه ملی دروازه طلایی شهرستان سن ماتئو، کالیفرنیا به خاک سپرده شد.

پیشنهاد می شود زندگی ‌نامه بیل گیتس و اثار جیم ران را بخوانید .

بیوگرافی جورج ساموئل کلاسورن

در ادامه به بیوگرافی George Samuel Classon اشاره می‌کنیم:

جورج کلاسورن تحصیلات خود را در دانشگاه نبراسکا در کشور آمریکا گذرانده است. در دوران زندگی خود مالک «کمپانی نقشه کلاسون» و شرکت «انتشارات کلاوسون» بوده است. کمپانی نقشه کلاسون اولین ناشر کتاب «نقشه راه‌ها» در ایالات متحده آمریکا و کانادا بوده است. George Samuel Classon در جنگ آمریکا و اسپانیا در ارتش ایالات متحده خدمت کرد.

بعد از پایان جنگ به دنور در کلرادو رفت و در آنجا شرکت نقشه کشی کلاسون دنور را راه‌اندازی کرد و به صورت حرفه‌ای کار خود را شروع نمود. با وجود این‌که در این زمینه موفقیت‌های بسیاری را به دست آورد، ولی این شرکت در «رکود بزرگ» از بین رفت.

در سال 1926 برای اولین بار یکسری از جزوه‌های خود در رابطه با موفقیت و موفقیت‌های مالی در فضای بابل باستان برای ارائه هر کدام از نکات خود صادر کرد. وی چندین کتاب در زمینه‌های خودیاری، کسب‌وکار و ثروت نوشته است که معروف‌ترین کتاب او کتاب ثروتمندترین مرد بابل است. این کتاب بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و دلیل اصلی معروفیت او همین کتاب است.

بیوگرافی جورج ساموئل کلاسون

چند جمله ماندگار از جورج کلاسرون

در این بخش چند جمله معروف از جورج کلاسورن را مثال خواهیم زد.

  • معمولاً افراد در مورد مشاوره و توصیه به سادگی اطلاعات را در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهند، ولی باید توجه کنید تنها چیزی که ارزش دارد را انجام دهید.
  • اعمال ما نمی‌تواند باهوش‌تر از افکار ما باشد.
  • برای درخواست مشاوره عاقلانه از یک دوست خوب نیاز به هیچ هزینه‌ای نیست.
  • زمان تنها چیزی است که تمام مردم به فراوانی از آن دارند.
  • زمانی که متوجه شدن بخشی از درآمدم سهم خودم است و حق دارم آن را برای خود نگه دارم، راه رسیدن به ثروت را پیدا کرده‌ام.
  • شانس همان تصمیمی است که شما می‌گیرید برای رسیدن به آن‌چه لیاقت‌اش را دارید.
  • اگر قصد کمک به دوستان خود را دارید، این کار را به روشی انجام دهید که بار کار دوست شما را خود تحمیل نکنید.
  • قدرت تنها هدفی غیرقابل انکار برای انجام هر کاری است که برای خود انجام داده‌اید.
  • یادگیری به دو صورت است: یکی مطالبی را که یاد گرفته‌ایم را می‌دانستیم، و دیگری آموزش‌هایی بوده که به ما آموخته شده است که چگونه می‌توانید آنچه را که نمی‌دانید پیدا کنید؟
  • با خود عهده و پیمان بستم که من باید سهم خود را از دنیا بگیرم
  • پول داشتن خوشبختی نمی‌آورد، اما نداشتن آن حتما بدبختی می‌آورد.

زندگی نامه جورج ساموئل کلاسورن

تا به امروز مطالب بسیاری در رابطه با زندگی نامه جورج ساموئل کلاسورن در دست نیست. وی یکی از نویسندگان معروف آمریکا بود یکی از داستان‌های معروف و پرطرفدار او ثروتمندترین مرد بابل است. جورج کلاسورن در سن 83 سالگی در کالیفرنیا درگذشت. جورج کلاسورن در زمینه‌های بسیاری کتاب نوشته است که مهم‌ترین نوشته‌های او در زمینه کسب موفقیت و تلاش برای موفقیت‌های مالی است.

اوج موفقیت جورج کلاسورن

کلاسون در سال 1926 نسبت به صدور یک سری از جزوات در رابطه با ا‌‌قتصاد و موفقیت مالی در غالب فضای بابل باستان، اقداماتی را برای ارائه نکات موردنظر خود در‌ زمینه اقتصاد انجام داد. اولین خریداران داستان‌های کلاسون کارکنان بانک‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای بودند. پس از سال‌ها این آثار به یک مدل از نشریات در رابطه با استراتژی کسب ثروت تبدیل شدند.

در ان‌ها عقل و خرد معامله‌گران و سودجویان بازتاب داده می‌شد. جزوات جورج کلاسورن به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قدری جذاب بودند که بانک‌ها و شرکت‌های بیمه مقالات او را در مقادیر بسیار زیاد برای  آموزش مزیت صرفه‌جویی و سخت کارکرد منتشر کردند و این موجب شد که افراد بسیاری با وی آشنا شوند.

بیوگرافی George Samuel Clason

بدین ترتیب آثار وی از طرف میلیون‌ها نفر مطالعه شد. بعد از گذشت چندین سال جزوه‌هایی که کلاسون برای رسیدن به ثروت انتشار داده بود با یکدیگر ترکیب و کتاب ثروتمندترین مرد بابل نوشته شد که از نمونه‌های ادبیات کلاسیک مدرن محسوب می شود. این کتاب به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است.

این نوشته یک درمان قطعی برای فقر است. اگر شخصی به‌صورت جدی برای کسب ثروت تصمیمات جدیدی اتخاذ کند، این کتاب حتما می‌تواند برای او بسیار موثر باشد. نویسنده این کتاب در رابطه با اصول جهانی و ناپایداری بحث می‌کند که اثر بخشی خود را اثبات کرده‌اند و می‌توانند به کلید موفقیت و ثبات مالی تبدیل شوند.

پیشنهاد می شود رابرت کیوساکی کیست را در دکتر ویز دنبال کنید.

خلاصه کتاب ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج ساموئل کلاسورن

از شناخته‌شده ترین کتاب‌ها در زمینه مدیریت کسب‌وکار می‌توان به کتاب ثروتمندترین مرد بابل اشاره کرد که خالق این کتاب جورج کلاسورن است. در این کتاب اشاره شده است که حداقل 10% از هر چیزی که به‌دست می‌آورید را صرفه‌جویی کنید و هزینه‌های ضروری را با خواسته‌های خود اشتباه نگیرید.

برای بهبود مهارت‌های خود و اطمینان از درآمد آینده خود، سخت تلاش کنید، چرا که ثروت، نتیجه یک جریان درآمد قابل اطمینان است. تا زمانی که روح بهانه‌جویی را در خود کم نکنید، هیچ‌وقت نمی‌توانید به کمترین اندازه از موفقیت دست پیدا کنید. این تنها بخشی از مسائلی است که جورج کلاسورن در کتاب ثروتمندترین مرد بابل به آن اشاره کرده است.

داستان این کتاب به این صورت است که در دوران باستان و در بابل جوانی از یک فرد ثروتمند می‌خواهد که او را راهنمایی کند. این مرد ثروتمند به‌آرامی قوانینی را به او آموزش می‌دهد که بی‌پایان هستند و هر فردی قادر به انجام آن است. مرد جوان زمانی که مرتکب اشتباهی می‌شود، او را سرزنش می‌کند اما سرانجام این پسر جوان ثروتمند می‌شود.

قوانینی  که برای ثروتمند شدن در کتاب ثروتمندترین مرد بابل آمده است:

در حقیقت این کتاب درس‌هایی از زندگی را معرفی کرده است که به شما در مدیریت هزینه و ثروتمند شدن کمک می‌کند.

  • کمتر از آنچه که کسب می‌کنید، هزینه کنید

خیلی مشخص به نظر می‌رسد اما یک احساس مشترک همواره نیز مشترک نیست. اغلب جوانانی که با آن‌ها مواجه شدم، بیشتر آن‌ها واضح اعتراف می‌کردند که هر آنچه را به دست می‌آورند را خرج می‌کنند. این افراد باور دارند چون درآمد آن‌ها کم است نمی‌توانند پس‌اندازی داشته باشند ولی آن‌ها اگر درامد بیشتری و یا حتی چند برابری کسب کنند، ثروتمند نخواهند شد. با توجه به این ‌که آن‌ها عادت به خرج کردن دارند و پس از مدتی حساب بانکی آن‌ها خالی می‌شود. این اولین قانونی است که جورج کلاسورن در این کتاب خود به آن اشاره کرد.

برای درآمد بیشتر، از پول پس‌انداز شده استفاده کنید.

این مورد ممکن است یکی از حقایق طلایی ایجاد ثروت باشد که در اغلب داستان‌های کلاسیک آن را شنیده‌اید. کوین اولاری این مسئله را به خوبی شر می‌دهد. او هر دلار را مانند سربازانی که به اسارت گرفته‌شده‌اند، سربازان بیشتری را تولید کند. اغلب مردم پول خود را صرف وسایلی می‌کنند که پوسیدگی و زنگ‌زدگی در آن‌ها رخ می‌دهد و یا بدتر این ‌که، ارزش خالص آن کاهش می‌یابد. این دسته از وسایل شامل خانه‌ها، ماشین‌ها، قایق ها، پوشاک و جواهرات هستند. در حقیقت شما با خرید این کالاها، ثروتمند نمی‌شوید بلکه فرد دیگری را ثروتمند می‌کنید.

افراد باهوش چه کاری را انجام می‌دهند؟ آن‌ها هر دلاری را که پس‌انداز کرده‌اند را می‌گیرند و هزینه‌ای که برای آن‌ها درآمد بیشتری را ایجاد می‌کند را خرج می‌کنند. یکی از افرادی که از همین روش ثروتمند شد واران بافت بود. او تعدادی نوشیدنی را از یک فروشگاه خریداری کرد و در فصل تابستان با قیمت چندین برابر به فروش رساند. پس از این کار او بازی‌های ماشینی خریداری و تولید کرد و با قراردادی 50/50 با مالکان رستوران، به ‌آهستگی کسب‌وکار خود را ارتقاء داد.

زندگی نامه جورج ساموئل کلاسون

  • پول خود را در صنایعی که می‌شناسید، سرمایه‌گذاری کنید

شما نباید این رسیک را بپذیرید و در حوزه‌ای که هیچ گونه شناختی ندارید سرمایه‌گذاری کنید. به احتمال بسیار زیاد، شما مقداری از سرمایه خود را از دست خواهید داد. از دست دادن سرمایه یعنی بدترین اتفاق ممکن برای شما رخ داده است. جورج کلاسورن در این کتاب خود به این موضوع اشاره کرده است که این کار همانند بیرون انداختن سرمایه از پنجره است.

شما باید در حوزه‌ای که شناخت دارید، وارد شوید. در صورتی که شما در مورد املاک و مستغلات شناختی ندارید مانند این است سرمایه خود را درون سطل زباله ریخته‌اید. به‌عنوان‌مثال، شما جراحی قلب انجام نمی‌دهید چرا که دانشی در رابطه با آن ندارید، نباید درآمد خود را با کلی سختی کسب کرده‌اید، به این سادگی هدر دهید.

  • بخشی از تمام آن‌چیزی که کسب می‌کنید، برای خودتان باید باشد

اولین کار این است که مقداری پول را برای خود نگه دارید. در این صورت شما قبل از این که درآمد خود را خرج کنید، 10 درصد از آن را پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید و کنار بگذارید. این پول به شما تعلق ندارد چرا که سریعا با هزینه کردن آن در اجاره، خرید مواد غذایی و یا کالاهای مورد نیاز، این بخش از پس‌انداز را به إتمام می‌رسانید. شما با پس‌‌انداز کردن تنها 10 درصد از درآمد خود، متوجه هیچ گونه تغییری نخواهید شد. بنابراین در این صورت کیفیت زندگی شما، تفاوت قابل ملاحظه‌ای نخواهد داشت. با وجود این کار شما پس از مدتی به پس‌انداز کردن عادت می‌کنید.

  • برای درآمد بیشتر، بر روی توانایی‌های خود سرمایه گذاری کنید

شما باید زمان خود را صرف افزایش مهارت‌ها، دانش و توانایی کسب درآمد بیشتر کنید. سرمایه‌گذاری روی توانایی‌های خود، یک واقعیت طلایی برای ثروتمند شدن است که از هر چیزی مهم‌تر بوده اما به طور مداوم نادیده گرفته می‌شود. اغلب افراد زمان پایان تحصیل در سن 21 سالگی دست از یادگیری می‌کشند. برخی افراد به صورت مادام العمر مشغول آموختن هستند تا زمانی که در 90 سالگی زمان آن‌ها به پایان می‌رسد. این کار به مرور زمان به شما مزایای بزرگی می‌دهد. یک کارگر پس از پایان کار، به تماشای تلویزیون می پردازد و مغز خود را غرق فیلم می‌کند. شما می توانید با یادگیری روزانه، هر روز کمی پیشرفت داشته باشید.

پیام اصلی کتاب ثروتمندترین مرد بابل

این کتاب یک موضوع بسیار قدیمی دارد که با خواندن آن این احساس به شما دست پیدا می‌کند که در حال مطالعه کتاب مقدس هستید. عبارات و کلماتی در کتاب ثروتمندترین مرد بابل استفاده شده است کمی گیج کننده است. این کتاب در عین عجیب بودن، پیام‌های خود را به سادگی به مخاطب منتقل می‌کند. پیام اصلی این داستان سرمایه‌گذاری و پس‌انداز 10 درصد از درآمد شما است. هر مقدار پول کمی که به دست می‌آورید به چشم یک کارگری نگاه کنید که می‌خواهد آن را برای شما افزایش دهد.

 George Samuel Clason

نتیجه گیری

جورج کلاسورن یکی از نویسندگان و کارآفرین مشهور آمریکا است. وی تحصیلات خود را در زمینه‌های مدیریت کسب‌وکار، مدیریت بازاریابی و خدمات پشتیبانی گذرانده است. کتاب‌های بسیاری در این زمینه نوشته است که مهم ترین کتاب او ثروتمندترین مرد بابل به شمار می‌رود. در این مقاله درباره جورج کلاسورن و کتاب معروف او به صورت کامل صحبت کرده‌ایم.

برخی از سوالات رایج:

1. چند جمله از جورج کلاسورن بنویسید؟

1. اعمال ما نمی‌تواند باهوش‌تر از افکار ما باشد.
2. زمان تنها چیزی است که تمام مردم به فراوانی از آن دارند.
3. پول داشتن خوشبختی نمی‌آورد، اما نداشتن آن حتماً بدبختی می‌آورد.

2. قوانینی که در کتاب ثروتمندترین مرد بابل ذکر شده را بیان کنید؟

1. کمتر از آنچه که کسب می‌کنید، هزینه کنید.
2. پول خود را در صنایعی که می‌شناسید، سرمایه‌گذاری کنید.
3. بخشی از تمام آن چیزی که کسب می‌کنید، برای خودتان باید باشد.

3. پیام اصلی کتاب ثروتمندترین مرد بابل چیست؟

هدف اصلی این کتاب آشنا شدم با مباحث سرمایه‌گذاری است. درواقع این کتاب به موضوع سرمایه‌گذاری و تأثیرات آن در درازمدت می‌پردازد.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

30.000 تومان

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

تخفیف استثنایی

65.000تومان

30.000 تومان