جیم ران کیست؟ | بررسی زندگی نامه جیم ران (Jim Rohn)

جیم ران کیست
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

جیم ران کیست؟ بسیاری از افرادی که به دنبال موفقیت می‌گردند و نیاز به راهنمایی‌های یک فرد موفق دارند این اسم را به خوبی می‌شناسند. در مسیر موفقیت دو گروه از افراد وجود دارند: گروه اول افرادی هستند که نمی‌توانند سختی‌های راه را تحمل کنند و تصور می‌کنند بدون تلاش هم می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند؛ اما گروه دوم برخلاف گروه اول می‌دانند که بدون تلاش و تحمل سختی‌ها رسیدن به موفقیت ممکن نیست.

پر واضح است که دسته دوم به مقصد نهایی و موفقیت خواهند رسید؛ اما این گروه علاوه‌بر دو فاکتوری که بریان کردیم یعنی تلاش و نحمل سختی‌ها نیاز به یک الگو نیاز دارند تا از مسیرشان منحرف نشوند.

جیم ران کیست؟ جیم ران دقیقا همان الگویی است که این دسته از افراد به آن و راهنمایی‌هایش نیاز دارند. در این مقاله قصد داریم به این سوال یعنی جیم ران کیست؟ بپردازیم تا در مسیر موفقیت‌تان بتوانید از راهنمایی‌های این شخص بزرگ استفاده کرده و به اهداف‌تان برسید.

زندگینامه جیم ران

جیم ران کیست؟ زندگینامه جیم ران

با مطالعه زندگینامه جیم ران بهتر می‌توان فهمید که جیم ران کیست و چگونه به این جایگاه رسیده است؟ جیم ران که به عنوان یکی از افراد موفق در دنیا شناخته می­شود، در 17 سپتامبر 1930 به دنیا آمده است. یک خانواده با استطاعت مالی پایین در آیداهو و یک پدر کشاورز، اولین جرقه­هایی بودند که ذهنیت رسیدن به موفقیت را در جیم ران پرورش دادند. پدر او «امانوئل» و مادرش «کلر» او را به یک مدرسه محلی فرستاند. اما «جیم» در آنجا خوشحال نبود.

چرا که متوجه شده بود که در این گونه مدارس،چیزی به جز دانش و علم عرف را یاد نمی­گیرد. از طرفی دیگر مهارت او در داستان­گویی که از پدرش به آموخته بود نیز کمک چندانی به رسیدن به خواسته­هایش نمی­کرد. او به دنبال دانش کاربردی مناسب خود می­گشت و نتیجه این کار نیز این بود که جیم ران پس از گذشت یک سال از تحصیلش، دانشگاه را رها کرده و به دنبال یک کار واقعی رفت. هرچند که این کار باعث شد تا در 25 سالگی کاملا ورشکسته و بدهکار شود.

به هنگامی که جیم ازدواج کرد و صاحب فرزند شد، هیچ ایده­ای نداشت که در ادامه چه باید بکند اما سخت تلاش می­کرد تا هزینه ­های زندگی خانواده­اش را تامین کند. در این مدت بدون هیچ هدفی به زندگی خود ادامه داد تا این که با فردی به نام «جان ارل شف» که یکی از سخنرانان بزرگ انگیزشی بود آشنا شد.مطالعه مقاله “اهمیت کار و تلاش در زندگی” می تواند مفید باشد.

راهنمایی‌های این فرد تاثیر بسیار زیادی روی طرز تفکر و زندگی جیم ران گذاشت. آقای «ران» در سن 31 سالگی به یک میلیونر موفق تبدیل شد؛ اما متاسفانه استاد او یعنی آقای «شف» یک سال قبل از این اتفاق درگذشت. او همیشه می‌دانست جیم ران کیست؟ و به چه فردی تبدیل خواهد شد.

امروزه جیم ران به عنوان یک سخنران و کارآفرین موفق شناخته می­شود؛ اما بر اساس زندگینامه جیم ران جالب است که بدانید او در ابتدای زندگی خویش بسیار فقیر بوده و با تلاش مستمر، زندگی با رفاهی را برای خود مهیا ساخته است. گذراندن بیش از 40 سال از عمر روی ابداعات و طرح‌های نوآورانه، همگی بیانگر تلاش و اراده مداوم این شخص برای کمک به­ خود در ابتدا و بعد از آن به سایر افراد است.

جیم ران کیست؟ بررسی سخنرانی های جیم ران

شاید مهم‌ترین عاملی که باعث محبوبیت جیم ران شده، توانایی بی­نظیر او در سخنرانی است. توانایی که باعث ایجاد نور امید و جرقه زدن ایده‌های خارق­العاده در دل­ها و اذهان افراد زیادی شده است.

سخنرانی‌ها و صحبت های جیم ران در قالب­های مختلفی همچون کتاب و برنامه­های صوتی و تصویری یافت می­شود، می‌تواند حس اعتماد ­به ­نفس و ظرفیت درونی شما را به شکل شگرفی بالا ببرد. تمامی این موارد منتج به ایجاد یک ذهن آرام می­شوند؛ چرا که مهم‌ترین ابزار برای رسیدن به موفقیت، داشتن یک ذهن آرام اما خلاق است.

جالب است بدانید یکی از عقاید مهم این شخص، این است که: تمایل رسیدن به موفقیت در ذات و درون همه ما آدم­ها وجود دارد. چه آن‌ها که متوجه این خواسته درونی نمی­شوند و چه کسانی که با ذهن آگاه خود در مسیر رسیدن به آن قدم بر می­دارند

اثار جیم ران

نتیجه‌های بسیاری نشان می­دهد که افرادی که سرمشق زندگی خود را بر پایه توصیه‌های عقلانی جیم ران چیده­اند و درک کرده‌اند که جیم ران کیست؟ به موفقیت­های بزرگی در زندگی رسیده­اند. البته همان‌طور که گفتیم نباید در این جا از فاکتور مهم اراده مصمم و پشتکار نیز غافل شد.

پیشنهاد می شود بیوگرافی جورج ساموئل کلاسون را بخوانید.

مسیر زندگی جیم ران

با شروع تغییر شخصیتی و روش زندگی، «جیم» پا در مسیر مستمر موفقیت گذاشت. بنیان عقاید او این بود که هرچیزی را که بخواهی می­توانی به دست آوری. تنها باید در راستای رسیدن به آن تلاش و اراده مصمم داشته باشی. در ابتدا، «جیم ران» کار خود را با مشغول شدن در یک مغازه به عنوان فروشنده شروع کرد؛ اما عقیده داشت که بسیار بهتر است فردی از بیزنس خودش سود کسب کند تا این که حقوق­بگیر فرد دیگری باشد.

شاید بتوان  اقای «شف» را یکی از مهم‌ترین افراد تاثیرگذار در زندگینامه جیم ران دانست؛ چرا که «شف» قبل از این که در سن 49 سالگی فوت کند درک کرده بود که جیم ران کیست و چه شخصیتب دارد” به همین دلیل به طور مستمر، 5 سال پایانی عمرش را صرف تشویق جیم به میلیونر شدن می­کرد. جیم ران نیز رویایی را که شرف در ذهن او ساخته بود را به مرحله ظهور رساند. اما تمامی این مسائل و داستان­ها تنها شروع مسیر پر فراز و نشیب جیم بوده است.

در ده 60 بود که «جیم» به بورلی هیلز کالیفرنیا مهاجرت کرد. در یکی از شب­هایی که او در یک مهمانی بود، داستان خود را برای افراد دیگری تعریف کرد. در نهایت توانایی داستان­گویی منحصر­به ­فردی که از پدرش آموخته بود، باعث شد تا «داستان پسر اهل مزرعه آیداهو که به بورلی هیلز رسید» در ذهن و قلب افراد بسیاری جا باز کند.

شهرت کوچکی که به وسیله افراد آن مهمانی به او رسیده بود، باعث شد تا افراد زیادی از یک‌دیگر بپرسند که جیم ران کیست؟ به همین دلیل از مدارس و دانشگاه­های زیادی دعوت‌نامه دریافت کند و به عنوان سخنران در آنجا حضور داشته باشد. در سال 1963 بود که «ران» به صورت رسمی سخنرانی­های خود را شروع کرد و بعد گذشت مدتی، به عنوان یک سخنران بین‌المللی معتبر در بسیاری از نقاط جهان شناخته شد. در 5 دسامبر 2009 بود که جیم ران بعد از گذراندن یک زندگی موفقیت‌آمیز، دنیا را ترک کرده و فوت کرد.

تفکرات جیم ران

یکی از جالب­ترین و البته کاربردی­ترین عقاید جیم ران این بود که می­گفت: آرزو نداشته باشید که مشکلات شما کوچک شوند؛ بلکه خودتان را برای حل مشکلات بزرگ‌تر آماده کنید. چرا که تنها در این صورت است که می­توانید در مواجه با هر چالشی آماده باشید.

جیم ران

مورد دیگری که می­توان از شخصیت قوی «ران» عنوان کرد، قائل شدن مرزی بسیار باریک در مفاهیم متضاد است. او معتقد بود، مغرور و فروتن یا انسان ظالم یا رئوف شاید در معنی خیلی با هم متفاوت باشند؛ اما مرز بسیار باریکی میان آن‌ها است که کوچکترین لغزش باعث سقوط در آن­ها می­شود. نظم و انضباط یکی از مهم‌ترین فاکتور­هایی بود که «ران» آن را برای رسیدن به موفقیت لازم می­دانست.

او اعتقاد داشت که با حفظ انضباط در زندگی، می­توان در عین رسیدگی به همه امور، به هر هدفی هر چقدر بزرگ دست یافت. در حقیقت او نظم را عضوی جداناپذیر از موفقیت می­دانست. برای کسانی که در سخنرانی­های او شرکت کرده­ باشند، شاید آشنا باشد جمله معروفی که می­گفت: موفقیت چیزی نیست جز چند کار مرتب و مداوم که روزانه تمرین می­شود.

جیم ران کیست؟ زندگی شغلی جیم ران

جیم ران با شروع فرآیند تغییر خود، با حوادث و مسائل گوناگونی مواجه شد. مهارت او به انسان‌های­های زیادی کمک کرد و به آموزش مسائلی پرداخت که قبل از آن توسط هیچ کس دیگری عنوان نشده بود.

او به عنوان فردی که با اراده­ا و مصمم به اهدافش رسیده، به طور مداوم همانند استادش به اطرافیان توصیه می­کرد تا دست از تلاش برای رسیدن به رویاهای‌شان نکشند. «ران» 39 سال به صورت مستمر و برای حدود 4 میلیون نفر سخنرانی کرد. نتیجه این همه تلاش مداوم این بود که او در سال 1985 موفق به دریافت جایزه CPAE از موسسه سخنرانان ملی شد.

جیم ران کیست؟ بررسی درست‌آوردهای جیم ران

زیرکی و توانایی جیم ران یکی از خصلت­های ستودنی او بود. تالیف بیش از 25 کتاب، تشکیل برنامه‌های مختلف صوتی و تصویری و دریافت جوایز مختلف، همگی بیانگر زندگی موفق و حرفه­ای «ران» است. دو اثر “هنر زندگی استثنائی” و “چالش موفقیت” را می­توان از آثار موفق و یادگار زندگانی او دانست.

یکی از معتبر­ترین جوایزی که ران توانست کسب کند، توسط رئیس زمان NSA به او اهدا شد که از آن با نام جایزه تاثیرگذار یاد می­شود. اتفاق جالبی که در زمان اهدا این جایزه افتاد این بود که «ران» به هنگام دریافت جایزه از2500 نفر حاضرینی که در مراسم بودند سوال پرسید: زندگی چه کسانی از شما تحت تاثیر تفکرات جیم ران قرار گرفته است؟ و جالب این جا بود که بیش از 1800 نفر از حاضرین او را ایستاده تشویق کردند. در دنیا افراد بسیاری هستند که به خوبی می‌دانند جیم ران کیست و چه تاثیری می‌تواند در زندگی آن‌ها داشته باشد.

آثار جیم ران

  1. جادوی کار پاره وقت

یکی از کتاب­های تاثیرگذاری که توسط «جیم ران» تالیف شده است، می­توان به “جادوی کار پاره وقت” اشاره کرد. این کتاب ترجمه یکی از سخنرانی‌های او است و در ایران هم استقبال خوبی از آن به عمل آمده. در این کتاب معنی تازه­ای از کار پاره وقت عنوان شده­ است. به این صورت که «ران» سعی دارد در این کتاب کار پاره وقت را به صورت همان بازاریابی شبکه­ای معنی کند. پیشنهاد می­شود چنانچه قصد دارید تا با مفاهیم کابردی این حوزه آشنا شوید بدانید که جیم ران کیست؟ حتما این کتاب را مطالعه کنید.

کتاب جیم ران

  1. پنج تکه اصلی از پازل زندگی

تشبیه زندگی به یک پازل و حل این پازل برای رسیدن به موفقیت، یک ایده هوشمندانه بود که توسط «جیم ران» به کار برده شد تا افراد زیادی را برای رسیدن به موفقیت راهنمایی کند. ران در این کتاب اصولی را به عنوان سنگ نهاد زندگی بیان می­کند. اصولی در رابطه با تفکرات، نگرش، فعالیت­های روزانه، نحوه عملکرد و در نهایت نتایج ما که اساس زندگی را تشکیل می­دهند.

او در کتاب پنج تکه اصلی از پازل زندگی، نحوه ارتباط این اصول در زندگی ما و تاثیر آن را بررسی می­کند و با تشبیه هرکدام از آن­ها به یک تکه پازل، آن‌ها را بر اساس اولویت‌شان دسته­بندی می­کند.

  1. ارکان دوازده­گانه

این کتاب که یک اثر مشترک از «کریس ویدنر» و «جیم ران» است برای نخستین بار در سال 2005 منتشر شد. داستان این کتاب در رابطه با مردی است که ماشینش در کنار جاده خراب شده و پیاده به راه می­افتد. در میان راه مرد به عمارتی می­رسد که دوازده ستون نام دارد. سرایدار عمارت، «چارلی» به کمک مرد می­آید و این شروع یک رابطه دوستانه است. «چارلی» از دوازده رکن موفقیت به مرد می­گوید و تعریف می­کند که چگونه به آقای «دیویس» مالک عمارت کمک کرده تا موفق شود.

  1.  قانون پول که باید بدانید و چند یادداشت دیگر

موضوع اصلی این کتاب برسی تمام روابطی است که در طول زندگی یک فرد شکل می­گیرد؛ روابط شخصی،کاری و یا هر نوع رابطه دیگر. مسائل مختلفی در این کتاب مطرح شده­اند که دانستن هر فردی می­تواند بسیار مفید باشد. «جیم ران» که خود متخصص مدیریت شخصیتی است، در این کتاب عنوان می­کند که ساختن یک شخصیت هدف­دار است که به زندگی معنا می­بخشد.

او در این کتاب کیفیت زندگی را ورای بعد مالی می­داند و معتقد است که این دو مسئله از یک‌دیگر جدا هستند. «ران» همچنین در این کتاب به قدرت ذهن اشاره می­کند و تاثیر شگفت­انگیز افکار ما بر زندگی مان را تبیین می‌نماید.

در مقاله ای دیگر به مقوله “پول و موفقیت ” پرداختیم.

  1. قاتل شما چیست؟ قاتل شما کیست؟

بیش از حد فک کردن در مورد اتفاقات آینده، اتفاقاتی که هنوز رخ نداده‌اند، شاید یکی از عواملی باشد که می­تواند باعث ایجاد حس اضطراب در ما شده و مانعی برای لذت بردن از لحظات زندگی باشد. باید آگاه باشید که همچین اتفاقی برای بسیاری افراد رخ می‌دهد؛ اما چیزی نیست که شما به خاطرش احساس شرمندگی داشته باشید؛ بلکه باید در راستای رفع آن قدم بردارید.

نکته­ای که در این مسئله مشهود است این است که، این تفکرات هیچ­گونه نتیجه ­ای ندارند. چراکه زندگی در واقعیت در جریان است نه در ذهن شما. این کتاب سعی دارد تا با آموزش نکاتی بسیار مهم، به شما کمک کند تا افکار منفی را از خود دور کرده و برای چیزی که سودی برای شما ندارد نگران نشوید.

موفقیت جیم ران

  1. فصل­های زندگی

این نوشته «جیم ران» برای اولین بار در سال 1981 منتشر شد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آثار جیم ران شناخته می‌شود. «ران» در این کتاب سعی دارد تا زندگی را به فصل­های سال تشبیه کند. فصل­هایی که یک‌سان هستند و فقط از یک فصل به فصل دیگری تغییر پیدا می­کنند. جیم ران سعی دارد تا به ما آموزش دهد که چگونه با این تغییرات کنار آمده و بیشترین استفاده را از آن­ها ببریم.

این کتاب به افرادی معرفی می­شود که در دوران سختی از زندگی‌شان چه از لحاظ مالی و چه معنوی قرار دارند. این کتاب به این دسته از افراد می‌گوید بالاخره زمستان زندگی پایانی دارد و بهار از راه خواهد رسید. فصل­های زندگی کتابی بسیار فوق العاده است که درک متفاوتی از زندگی را به انسان القا می­کند و باعث مهیا شدن افراد، در برابر روز­های سخت می­شود.

تاثیر جیم ران بر زندگی افراد مختلف

پیش­تر هم عنوان کردیم که «ران» باعث ایجاد نقطه عطفی در زندگی هزاران انسان بوده است. سال­های زیادی است که افراد بسیاری هنوز هم از تفکرات او بهره می­برند. افرادی که شاید به دلیل مواجه شده با مشکلات امید خود را از دست داد بودند.

افراد موفق بسیاری را در این زمینه می­توان نام برد که با پیروی از سخنرانی‌های تاثیرگذار جیم ران توانسته‌اند تغییرات زیادی در زندگی خود و دیگران ایجاد کنند. کسانی مانند: ویکتور هنسن، برایان تریسی، آنتونی رابینز و جک کنفیلد، نویسنده مجموعه کتاب­های سوپ مرغ تنها نمونه­هایی از این افراد هستند که ران تاثیر به‌سزایی در زندگی آن­ها داشته است.

علاوه‌بر این افراد، جیم آموزش دهنده شاگردان دیگری همچون «کریس ویدنر» نیز بوده است. «کریس ویدنر» یکی از سخنرانان انگیزشی بین‌المللی است که از فعالیت­های قابل توجه او می­توان به برگزاری سمینار­های «ارکان دوازده‌گانه» اشاره کرد. قابل ذکر است که این سمینار بر پایه آخرین کتاب «ران» یعنی دوازده ارکان موفقیت برگزار شده است. پیشنهاد می شود ” زندگی ‌نامه بیل گیتس ” را مطالعه نمایید.

برخی از سوالات رایج:

1. چند مورد از آثار جیم ران را نام ببرید؟

1. جادوی کار پاره‌وقت
2. پنج تکه اصلی از پازل زندگی
3. ارکان دوازده­گانه
4. فصل‌های زندگی

2. جیم رایان در کتاب قاتل شما چیست؟ قاتل شما کیست؟ به چه موضوعی می‌پردازد؟

جیم رایان در این کتاب به موضوع زیاد فکرکردن در جنبه‌های مختلف زندگی می‌پردازد درواقع به این موضوع اشاره می‌کند که برای موفقیت در کارها به زیاد فکرکردن نیاز نیست و درنهایت باید به برنامه‌ها عملکرد.

3. جیم ران کیست؟

جیم ران امروزه به‌عنوان یکی از بهترین سخنرانان و کارآفرینان امروزی شناخته شده است که تمام دستاوردهای زندگی خود را با تلاش و سختی فراوان به دست آورد.

دیدگاه‌های شما

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

30.000 تومان

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

تخفیف استثنایی

65.000تومان

30.000 تومان