نگاهی بر مشکلات جدید خرید اکانت گوگل ادز

دلیل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

گوگل ادز چیست؟ گوگل ادز یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین در جهان است. گوگل، رهبر بلامنازع بازار در فضای تبلیغات دیجیتال است و حدود 37.2 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص می‌دهد. این پلتفرم به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با نمایش تبلیغات خود در نتایج جستجو و سایر مکان‌های آنلاین، به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است اکانت گوگل ادز یک کسب‌وکار به دلایل مختلفی ساسپند شود. این اتفاق می‌تواند برای کسب‌وکارها بسیار مضر باشد، زیرا باعث می‌شود که تبلیغات آنها دیگر نمایش داده نشود و آنها نتوانند به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. در این مقاله، به بررسی دلیل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز و نحوه رفع آن می‌پردازیم

مشکلات جدید خرید اکانت گوگل ادز چیست؟

خرید اکانت گوگل ادز می‌تواند راه‌حلی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط باشد تا بتوانند از مزایای تبلیغات گوگل بهره‌مند شوند. بااین‌حال، خرید اکانت گوگل ادز و استفاده از خدمات گوگل ادز می‌تواند مشکلاتی نیز داشته باشد. در ادامه با نمونه‌هایی از این مشکلات آشنا خواهیم شد.

پیشگیر ی از ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

هزینه‌های بالا

خرید اکانت گوگل ادز ممکن است هزینه‌بر باشد. قیمت اکانت‌های گوگل ادز متفاوت است و به عواملی مانند تعداد کلمات کلیدی، بودجه روزانه و نوع کمپین‌های تبلیغاتی بستگی دارد.

عدم کنترل کامل بر تبلیغات

یکی دیگر از مشکلات خرید اکانت گوگل ادز، عدم کنترل کامل بر تبلیغات است. زمانی که شما یک اکانت گوگل ادز را خریداری می‌کنید، کنترل کامل بر تبلیغات خود ندارید. ممکن است تبلیغ‌کننده‌ای که اکانت را به شما فروخته است، تبلیغاتی را ایجاد کند که با اهداف شما مطابقت نداشته باشد.

ساسپند شدن گوگل ادز

در نهایت، یکی دیگر از مشکلات خرید اکانت گوگل ادز، احتمال ساسپند شدن اکانت است. گوگل ادز قوانین و مقرراتی دارد که کسب‌وکارها باید آنها را رعایت کنند. درصورتی‌که یک کسب‌وکار قوانین و مقررات گوگل ادز را نقض کند، اکانت آن ساسپند می‌شود. تاحدامکان و با آگاهی از قوانین و سیاست‌های تبلیغات گوگل سعی در پیشگیری از ساسپند شدن اکانت گوگل ادز داشته باشید؛ بااین‌حال اگر اکانت گوگل ادز شما ساسپند شود، باید برای رفع ساسپند شدن آن اقدام کنید. این فرایند ممکن است زمان‌بر و دشوار باشد. با دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ و دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ از شرکت‌های معتبر، می‌توانید راحت‌تر بر این مشکلات غلبه کنید.

دلیل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

کلید بازگردانی و احیای اکانت Google Ads، این است که متوجه شوید دلیل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز شما چیست؟ پس از پی‌بردن به دلایل احتمالی مسدود شدن اکانت گوگل ادز، می‌توانید برای احیای اکانت گوگل ادز خود اقدامات مفیدتری انجام بدهید. در این مقاله رایج‌ترین دلایل تعلیق اکانت گوگل ادز معرفی شده است. به‌صورت کلی، اکانت گوگل ادز به دلیل رعایت‌نکردن قوانین و خط‌مشی گوگل ساسپند می‌شود. در ادامه با جزئیات بیشتری به بررسی دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز می‌پردازیم.

وجود بدافزار و هک‌شدن وب‌سایت

در برخی مواقع، تبلیغات، وب‌سایت، لندینگ‌پیج (صفحه فرود) دارای بدافزار، محتوای غیرقابل‌قبول، محتوای فریبنده یا خطرناک است که برای بازدیدکنندگان مضر است. استفاده از نرم‌افزارهای مخرب مانند بدافزار یا اسپم می‌تواند منجر به ساسپند شدن گوگل ادز شود.

ساسپند شدن گوگل ادز

ارائه اطلاعات نادرست و غیر موثق

  • دورزدن سیستم‌های گوگل: اگر وب‌سایت شما یک نسخه از محتوایی را به گوگل و نسخه دیگری را به بازدیدکنندگان وب‌سایت نشان بدهد، گوگل این فعالیت را یک اقدام فریبنده در نظر گرفته می‌گیرد.
  • اقدامات فریبنده: اگر محتوای شما درباره موضوعات حساسی مانند موارد مربوط به مسائل اجتماعی، سیاسی و سایر موضوعات موردعلاقه عمومی باشد، باید هویت و وابستگی خود را به‌وضوح بیان کنید. به همین ترتیب، تبلیغ یک مقصد برای کاربران، و سپس هدایت‌کردن آنها به‌جای دیگر، از موارد نقض سیاست‌های گوگل است. در نهایت، هر چیزی که کوچک‌ترین نشانه‌ای از فریب کاربران را داشته باشد، می‌تواند به ساسپند شدن گوگل ادز منجر بشود.
  • نقض علائم تجاری: نقض علائم تجاری زمانی رخ می‌دهد که یک کسب‌وکار از علائم تجاری ثبت شده دیگری بدون اجازه صاحب آن استفاده کند. این می‌تواند شامل استفاده از نام تجاری، لوگوی تجاری یا سایر عناصر علامت تجاری باشد. اگر گوگل ادز پی ببرد که یک کسب‌وکار از علامت تجاری ثبت شده کسب‌وکار دیگری استفاده کرده است، ممکن است حساب آن را ساسپند کند. این بدان معنا است که کسب‌وکار دیگر قادر به نمایش تبلیغات خود در گوگل ادز نخواهد بود.

انجام اقدامات ممنوعه

  • فروش دارو از طریق داروخانه‌های غیرمجاز: ازآنجایی‌که داروها موادی هستند که به‌شدت تحت نظارت هستند، اگر داروهای نسخه‌ای را بدون نسخه بفروشید یا مکان‌هایی را هدف بگیرید که مجوز فروش آن داروها را ندارید، حساب شما به حالت تعلیق در می‌آید.
  • نقض قوانین محلی: گوگل ادز قوانین و مقررات خاصی برای هر کشور دارد. درصورتی‌که یک کسب‌وکار قوانین و مقررات کشوری را که در آن فعالیت می‌کند، رعایت نکند، آن اکانت ساسپند می‌شود.
  • سایر روش‌های تجاری غیرقابل‌قبول: اعمالی مانند نمایش تبلیغات برای جذب کاربران و سپس فریب‌دادن آن‌ها و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات پزشکی، مالی یا شخصی یا ارائه نادرست کسب‌وکار یا محصول یا خدمات، از دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز هستند.

مسدود شدن اکانت گوگل ادز

مشکلات پرداخت یا مشکلات صورت‌حساب

  • بدهی پرداخت نشده: اگر پرداخت شما حتی یک‌بار انجام نشود، اکانت گوگل ادز شما ساسپند خواهد شد.
  • سوءاستفاده از پروموشن کد: استفاده بیش از یک‌بار از پروموشن کدهای گوگل ادز یا فروش آنها به اشخاص دیگر خلاف سیاست‌های تبلیغاتی گوگل ادز است و باعث ساسپند شدن اکانت گوگل ادز خواهد شد.
  • درخواست استرداد وجه: اگر از بانک خود درخواست استرداد وجه کرده باشید، اکانت گوگل ادز شما به حالت تعلیق در می‌آید.
  • فعالیت پرداختی مشکوک: فعالیت پرداختی مشکوک یکی از دلایل مسدود شدن اکانت گوگل ادز است. فعالیت پرداختی مشکوک به فعالیت پرداختی گفته می‌شود که برخلاف سیاست‌های تبلیغاتی گوگل ادز است و گوگل آن را غیرقانونی یا مضر تشخیص می‌دهد.

برخی از نمونه‌های فعالیت پرداختی مشکوک عبارت‌اند از:

  • استفاده از کارت اعتباری دزدیده شده
  • استفاده از کارت اعتباری جعلی
  • پرداخت‌های تکراری یا غیرعادی
  • پرداخت‌های از حساب‌های شخص ثالث

شکایت کاربران

یکی دیگر از دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز، شکایت کاربران است. درصورتی‌که کاربران از تبلیغات یک کسب‌وکار شکایت کنند، گوگل ممکن است اکانت آن کسب‌وکار را ساسپند کند. گوگل ادز برای رسیدگی به شکایات کاربران، یک فرایند خاص دارد. در این فرایند، گوگل ابتدا شکایت کاربر را بررسی می‌کند. درصورتی‌که گوگل معتقد باشد که شکایت کاربر معتبر است، به کسب‌وکار این فرصت را می‌دهد تا توضیح دهد که چرا تبلیغات آن باعث شکایت کاربر شده است. اگر کسب‌وکار بتواند ثابت کند که تبلیغاتش برخلاف قوانین و مقررات گوگل ادز نبوده است، ممکن است گوگل اکانت آن را رفع ساسپند کند.

چگونه از ساسپند شدن اکانت گوگل ادز پیشگیری کنیم؟

مهم است که از فرایند تبلیغات وب‌سایت خود مطلع باشید و از ساسپند شدن اکانت گوگل ادز خودداری کنید. اگر اکانت شما چندین بار به حالت تعلیق درآید، در نهایت منجر به مسدود شدن اکانت گوگل ادز می‌شود. شاید بتوان گفت بدافزار بزرگ‌ترین دلیل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز است. برای محافظت از وب‌سایت خود در برابر حملات، باید یک افزونه امنیتی نصب کنید.

جدا از وجود بدافزار یا انجام اعمال ممنوعه، گوگل به‌ندرت حساب‌های کاربری را ساسپند می‌کند؛ بنابراین اگر مشاهده می‌کنید که آگهی‌ها تأیید نمی‌شوند، باید اقدامات پیشگیرانه‌ای برای رفع آن‌ها انجام دهید. سیاست‌های امنیتی گوگل و سیاست‌ها و قوانین تبلیغات گوگل را به‌خوبی مطالعه کنید تا از انجام آنها به‌صورت خواسته یا ناخواسته جلوگیری کنید. در ادامه مواردی را که در پیشگیری از ساسپند شدن اکانت گوگل ادز نقش دارند، به‌صورت خلاصه بیان می‌کنیم:

  • قوانین و مقررات گوگل ادز را به‌دقت مطالعه کنید و آنها را رعایت کنید.
  • از کلمات کلیدی ممنوعه استفاده نکنید.
  • از تبلیغاتی که حاوی اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده هست، استفاده نکنید.
  • از تبلیغاتی که حاوی محتوای آزاردهنده و اسپم هست، استفاده نکنید.
  • از تبلیغاتی که نقض‌کننده‌ی حقوق مالکیت معنوی دیگران هست، استفاده نکنید.
  • از تبلیغاتی که حاوی محتوای غیرقانونی یا مضر هست، استفاده نکنید.

دلایل بند شدن اکانت گوگل ادز در ایران

سخن پایانی

در این مقاله در مورد گوگل ادز و مشکلاتی که هنگام خرید اکانت گوگل ادز ممکن است با آنها مواجه شوید صحبت کردیم و توضیح دادیم که یکی از شایع‌ترین این مشکلات، مسدود شدن اکانت گوگل ادز است که به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از ساسپند شدن گوگل ادز روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله با آنها آشنا شدیم.

سوالات متداول


می‌توان گفت امنیت پایین و نامناسب وب‌سایت و استفاده از نرم‌افزارهای مخرب مانند بدافزار یا اسپم از مهم‌ترین دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز است.

با مسدود شدن اکانت گوگل ادز، گوگل شما را از موارد زیر باز خواهد داشت:ادامه نوشتن محتوا یا اجرای تبلیغات در هر پلتفرمی، استفاده از حساب‌های متصل، هم حساب‌های پرداخت و هم حساب‌های ایمیل، فعال‌کردن حساب‌های گوگل مرچنت (Google Merchant Center) سنتر مرتبط و ایجاد هر حساب گوگل ادز جدید.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان