9 یوتیوبر موفق جهان در سال 2023 + دلیل موفقیت (یوتیوبرهای موفق)

یوتیوبر موفق جهان 2020
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

یوتیوب، دومین سایت پرطرف‌دار جهان با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال، بهترین وسیله برای دیده‌شدن کسانی است که می‌خواهند با استعداد یا خلاقیت خود به یوتیوبرهای موفق تبدیل شوند و از این راه کسب درآمد کنند.

کسانی که با اشتراک ویدئو در یوتیوب توانسته‌اند در بین کاربران این پلتفرم محبوبیت کسب کنند، یوتیوبر شناخته می‌شوند. بخش عمده درآمد یوتیوبر‌ها استفاده از سرویس تبلیغات یوتیوب است.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد نحوه کار و ثبت نام در یوتیوب و درآمدزایی در آن به مقاله «یوتیوب چیست؟ | یوتیوبر کیست؟» هم سری بزنید.

 

برای خرید کتاب یوتیوب کلیک کنید

 

حال سؤال این است که چگونه در یوتیوب معروف شویم؟معروف‌ترین یوتیوبرهای جهان چه کسانی هستند؟ بهترین راه برای رسیدن به جواب این سؤال، آنالیز کسانی است که توانسته‌اند در این راه بسیار موفق عمل کنند. برای همین منظور با ما باشید تا یوتیوبرهای موفق را با هم بررسی کنیم و به راز موفقیت آن‌ها پی‌ببریم. بهترین یوتیوبرهای ایران 2023 کدام‌اند؟ بهترین یوتیوبرهای جهان کدام‌اند؟

پیودی پای  (PewDiePie)

فلیکس آروید اولف شلبرگ (Felix Arvid Ulf Kjellberg) با نام مستعار PewDiePie با 107 میلیون طرف‌دار، بهترین یوتیوبر جهان 2023 شناخته می‌شود.  درآمد این جوان 31 ساله سوئدی، به سالیانه 15 میلیون دلار هم رسیده است!

شلبرگ در سال 2011 به‌خاطر بی‌علاقگی به رشته تحصیلی دانشگاهی خود (اقتصاد صنعتی و مدیریت تکنولوژی) از تحصیل در دانشگاه انصراف داد و در یک دکه هات‌داگ فروشی مشغول به کار شد. او پس از شکست خوردن در پیدا کردن شغل مناسب، تصمیم به تولید محتوا برای کانال یوتیوب خود کرد و یکی از بهترین یوتیوبرهای موفق جهان شد.

همچنین او توانست با استفاده از استعداد خود در کمدی و بازی‌های ویدئویی که جزو موضوعات پرطرفدار در یوتیوب محسوب می‌شوند، طرف‌داران کانال خود را در طول یک سال به یک میلیون افزایش دهد. او با استریم کردن بازی‌های ویدئویی‌‍‌اش (مخصوصاً بازی‌های ترسناک و خنده‌دار) و ساخت کلیپ‌های کمدی توانست در 15 آگوست 2013 به پردنبال‌کننده‌ترین یوتیوبر جهان (بزرگترین یوتیوبر جهان) تبدیل شود.

حال سؤال اینجاست که او چگونه توانست این همه طرف‌دار به خود جذب کرده و خود را تبدیل به یکی از یوتیوبرهای موفق جهان کند؟ مهم‌ترین دلایل موفقیت او به شرح زیر است:

  • شلبرگ یک سوئدی زبان است اما در تمام ویدئو‌های آپلود شده‌ او در کانالش، او به زبان انگلیسی صحبت می‌کند. همین نکته باعث شد که او در کل جهان مخاطب داشته باشد.
  • ویدئو‌های او یکنواخت نیست بلکه هر ویدئو موضوع و ژانر خاص خودش را دارد. از بازی‌های ترسناک و پر‌استرس گرفته تا واکنش او به ویدئو‌های خنده‌دار، هر کدام به مخاطب انرژی و هیجان ویژه‌ای انتقال می‌دهد.
  • او علی‌رغم فشار‌های وارده از سوی خانواده و نزدیکانش، برای رسیدن به هدفش هرگز تسلیم نشد. با این‌که دانشگاه را ترک کرد و در چند شغل ناکام ماند، باز هم به تلاش خود ادامه داد تا سرانجام به موفقیت دست یافت.
  • شلبرگ در ویدئوهایش پیوسته برای خیریه‌ها و دیگر یوتیوبر‌هایی که هنوز دیده نشده‌اند پول جمع‌آوری می‌کند. همین امر تأثیر به‌سزایی در افزایش محبوبیت او در میان کاربران یوتیوب دارد.

تبدیل شد به یوتیوبر موفق

دود پرفکت (Dude Perfect)

در سال 2009، 5 رفیق صمیمی با نام‌های Garrett hilbert ،Cody Jones ،Tyler Tony و دوقلوهای Cotton با نام‌های Cory  و Coby، که با هم در دانشگاه A&M تگزاس تحصیل می‌کردند، دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند که با پرتاب توپ بسکتبال از زوایا و فاصله‌های باور نکردنی و گل کردن آن، ویدئو‌های جذابی برای یوتیوب بسازند.

وقتی بازدید اولین ویدئوی آن‌ها در یوتیوب به 100.000 رسید، آن‌ها مصمم شدند تا باز هم به ساخت ویدئو‌های پرطرف‌دار خود ادامه دهند. کم‌کم با اضافه‌شدن طرفداران آن‌ها، اسپانسر‌های زیادی به تیم دود پرفکت پیشنهاد تبلیغ محصولات خود را دادند. آن‌ها با در‌آمد به دست آمده، تجهیزات بهتری برای ضبط و ساخت ویدئو‌های جذاب برای کانال خود تهیه کردند. آن‌ها فقط به بسکتبال بسنده نکردند بلکه در بیش‌تر رشته‌های ورزشی ورود پیدا کرده و کارهای عجیب و بامزه‌ای به ثبت رساندند.

کانال دود پرفکت یکی از یوتیوبرهای موفق دنیا، هم‌اکنون دارای 54 میلیون طرف‌دار است.

  • این تیم سعی می‌کند تا با کار‌های باورنکردنی و رکوردشکنی‌هایش، به ویدئوهایش تازگی و هیجان ببخشد. به همین دلیل کاربران یوتیوب از کلیپ‌های آن‌ها خسته نخواهند شد.
  • جو صمیمی، شوخی‌های بامزه و انرژی تمام نشدنی آن‌ها، به بیننده حس خوبی منتقل می‌کند.
  • کار‌های خیریه این تیم و تشویق کردن مردم به کمک کردن به نیازمندان حس خوبی به مخاطبان این کانال منتقل می‌کند.

دنیای رایان (Ryan’s World)

رایان کاجی (Ryan Kaji) آمریکایی با 27.2 میلیون طرفدار، پردرآمد‌ترین یوتیوبر جهان (بزرگترین یوتیوبر جهان) و همچنین یکی از بهترین یوتیوبرهای موفق جهان است که 10 سال سن دارد. کانال یوتیوب او سالیانه بین 18 تا 22 میلیون درآمدزایی می‌کند!

داستان رایان از آن‌جایی شروع شد که او به همراه پدر و مادرش در حال تماشای ویدئو‌های دیگر یوتیوبرهای موفق کودک (یوتیوبرهای معروف) بودند که ناگهان رایان رو به مادرش کرد و گفت «من چرا مثل بقیه بچه‌ های معروف در یوتیوب نیستم؟». همین باعث شد که لوان کاجی (Loann Kaji) مادر رایان تصمیم به ساخت کانالی در یوتیوب کند تا بتواند پسرش را در حالی که با اسباب‌بازی‌‌هایش بازی می‌کند به مردم نشان دهد.

به‌خاطر بامزه بودن رایان و تنوع بازی او با اسباب‌بازی‌هایش، کم‌کم تعداد طرفداران او افزایش ‌یافت. در این حین مادر رایان تصمیم گرفت از شغل تدریس شیمی در دبیرستان استعفا دهد و تمام وقتش را برای پیش‌رفت کانال یوتیوب پسرش صرف کند.

کمی نگذشت که والدین رایان با شرکت‌های اسباب بازی قرارداد بستند و رایان شروع به نقد و بررسی محصولات آن‌ها جلوی دوربین کرد. به همین سادگی رایان کاجی تبدیل به یکی از یوتیوبرهای موفق (بهترین یوتیوبرهای جهان یا یوتیوبر معروف)  شد.

  • تلاش و فداکاری پدر و مادر رایان برای رسیدن کانال پسرشان به این درجه از محبوبیت و درآمد مهم‌ترین دلیل موفقیت آن‌ها است.
  • همچنین کمک آن‌ها به خیریه‌ها و اهدای بخش بزرگی از اسباب بازی‌هایی که از سوی شرکت‌های مختلف برای تبلیغ و نقد و بررسی به آن‌ها ارسال می‌شود، به کودکان بی‌بضاعت نقش قابل توجهی در محبوبیت آن‌ها دارد.

تبدیل شدن به یوتیوبرهای موفق

مستر بیست (MrBeast)

جیمی دونالدسون (Jimmy Donaldson) با نام مستعار مستر بیست (مستربیست) یکی از یوتیوبر های موفق آمریکایی است که با 22 سال سن، بیش از 46 میلیون طرفدار دارد. خلاقیت و خیر‌اندیشی بی‌سابقه جیمی توانسته او را از دیگر یوتیوبرها متمایز کند و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

او از 13 سالگی یک کانال یوتیوب داشت و در آن ویدئو‌های بازی‌های ویدئویی بارگذاری می‌کرد، اما در آن چندان موفق نبود. تا اینکه در سال 2017 با انشار ویدئویی از خود در حین شمردن اعداد از 1 تا 100.000 توانست توجه هزاران کاربر یوتیوب را به خود جلب کند. یک ماه بعد او ویدئویی با عنوان «شمردن تا 200.000» همه را شوکه کرد! او در این کلیپ 55 ساعت در حال شمارش است!

جیمی پس از کسب مقداری درآمد از ساخت ویدئو‌های خلاقانه، شروع به کمک به مردم بی‌خانمان، فقرا و حتی غریبه‌ها به صورت تصادفی کرد و ویدئو‌های کار‌های خیرش را در یوتیوب پخش کرد. این ویدئو‌ها آن‌قدر تأثیرگذار بود که جیمی را تبدیل به یکی از یوتیوبرهای موفق کرد.

  • بی شک خلاقیت بی‌سابقه او نقش مهمی در دیده شدن او در یوتیوب ایفا کرد. او با ساخت ویدئو‌های عجیب‌وغریب مانند 24 ساعت زندگی در یخ، 24 ساعت زندگی در زیر آب و 50 ساعت زندگی در انفرادی یک زندان، کاربران یوتیوب را به وجد آورده است.
  • دست‌ و دل‌ باز بودن مستر بیست از دیگر ویژگی‌هایی است که توانسته او در بین یوتیوبرهای موفق جا دهد. به عنوان مثال او در یکی از ویدئو‌هایش به یک خدمت‌کار رستوران یک شمش طلا به عنوان انعام هدیه می‌دهد. در ویدئویی دیگر به یک پیک موتوری که برای او پیتزا آورده یک خانه هدیه می‌دهد.

هوئگا خرمان (Juega German)

خرمان گارمندیا (German Garmendia) یوتیوبر معروف 30 ساله شیلیلایی که صاحب دو کانال یوتیوب به نام‌های «JuegaGerman» و «HolaSoyGerman» است، یکی از یوتیوبرهای موفق (بهترین یوتیوبر های جهان) اسپانیایی زبان دنیاست. هر کدام از کانال‌های یوتیوب او بیش‌تر از 40 میلیون طرفدار دارد.

محتوای کانال‌های خرمان از یکدیگر متفاوت است. او در کانال HolaSoyGerman کلیپ‌های خنده‌دار می‎‌سازد و به تعریف مسائل اجتماعی با استفاده از جک و طعنه می‌پردازد ولی در دیگر کانال خود JuegaGerman به ساخت ویدئو از بازی‌های ویدئویی و واکنش به کلیپ‌های خنده‌دار موجود در اینترنت می‌پردازد.

اما نقطه اشتراک هر دو کانالش در موسیقی است؛ او در هر دو کانالش  اهمیت بسیاری به موسیقی می‌دهد. او سه سال است که تمام تمرکز خود را روی کانال گیم خود گذاشته و دیگر در کانال HolaSoyGerman ویدئویی منتشر نکرده است.

خرمان پدر خود را در 3 سالگی در حادثه تصادف ماشین از دست داد و از آن پس مادرش با سختی بسیار از او و برادر بزرگترش با نام Diego مراقبت کرد. خرمان که از نوجوانی علاقه زیادی به موسیقی داشت، با برادرش یه گروه موسیقی با نام Zedux تشکیل داد. کمی بعد در سال 2011 با تشویق دوستانش او اولین ویدئو خود را در یوتیوب بخش کرد.

  • بامزه بودن او، رک بودن و پر جنب و جوش بیش‌ترین تأثیر را در جذب کاربران داشته است.
  • تنوع موضوعات ویدئو‌های او و استفاده از عروسک‌ها ولباس‌های متنوع هم در دیده شدن او تأثیر به‌سزایی داشته است.

موضوعات پرطرفدار در یوتیوب

مارکیپلایر (Markiplier)

مارک ادوارد فیشباخ آمریکایی که با نام مارکیپلایر شناخته می‌شود، با ساخت ویدئو از بازی‌های ویدئویی سبک ترسناک توانسته 27 میلیون کاربر یوتیوب را به طرفداران خود تبدیل کند.

پدر مارک در سال 2008 وقتی که او 19 سالش بود به‌خاطر سرطان ریه در‌گذشت؛ این اتفاق ضربه‌ی روحی سختی به مارک وارد کرد. او حتی از تحصیل در دانشگاه سینسیناتی در رشته پزشکی انصراف داد. پس از مدتی او روی پای خود ایستاد و تصمیم گرفت به یکی یوتیوبرهای موفق دنیا (یوتیوبرهای معروف) شود و از این راه کسب درآمد کند.

او  در سال 2012 کانال خود را با نام MarkiplierGAME ساخت و شروع به تولید محتوا با موضوع بازی‌های ویدئویی کرد. او همچنین در برخی از استریم‌های با جمع کردن پول حمایت از کودکان بیمار و بی‌سرپرست می‌کند.

جک سپتیک آی (Jacksepticeye)

شان ویلیام مک لاکلین (Sean William McLoughlin) ایرلندی، یکی دیگر از یوتیوبرهای موفق دنیا شناخته می‌شود. او با بیش‌تر از 25 میلیون طرفدار، در زمینه بازی‌های ویدئویی در یوتیوب فعالیت می‌کند. مک لاکلین به خود لقب پرانرژی‌ترین مفسر بازی‌های ویدئویی داده است. شاید برای شما جالب باشد اما او فحش دادن را یکی از عوامل کلیدی موفقیتش می‌داند! او معتقد است هر چقدر بیش‌تر در ویدئوهایش فحش می‌دهد، مردم واکنش‌های مثبت‌تری از خود نشان می‌دهند.

او در سال 2007 کانال خود را با نام Jacksepticeye ساخت اما در آن هیچ ویدئویی تا سال 2012 آپلود نکرد. در سال 2013 پیویدی پای، معروف ‌ترین یوتیوبر جهان در یکی از ویدئو‌هایش از جک سپتیک آی نام برد که باعث افزایش چشم‌گیر طرفداران او شد.

بهترین یوتیوبر جهان 2022

دن تی دی ام (DanTDM)

دنیل رابرت میدلتون (Daniel Robert Middleton) گیمر 29 ساله انگلیسی با تعداد 24 میلیون طرف‌دار یکی دیگر از یوتیوبرهای موفق دنیا شناخته می‌شود. او بیش‌تر محبوبیت خود را مدیون بازی ماینکرفت است؛ او حتی در ماینکرفت در گینس ثبت رکرود کرده است. به او در سال 2017 لقب پول‌دار‌ترین یوتیوبر (پردرآمدترین یوتیوبر جهان) دنیا داده‌شد.

والدین دنیل وقتی که او کودک بود از هم جدا شدند و زندگی را برای دنیل سخت کردند. او به بازی ماینکرفت علاقه زیادی داشت و شب و روز بازی می‌کرد. تا اینکه در سال 2012 کانال یوتیوب خود را ساخت و شروع به بارگذاری ویدئو از بازی‌های ویدئویی کرد. رفته رفته به‌خاطر استعدادش در بازی‌های ویدئویی به یکی از یوتیوبرهای موفق دنیا تبدیل شد.

راه های تبدیل شدن به یوتیوبر

لوگان و جیک پاول (Logan and Jake Paul)

لوگان 25 ساله با بیش از 22 میلیون طرفدار و جیک 23 ساله با 20 میلیون طرفدار از یوتیوبر های موفق دنیا محسوب می‌شوند. فعالیت این دو برادر آمریکایی جنجالی در یوتیوب حدوداً شبیه هم است. هر دو در زمینه‌های کمدی، اجتماعی و موسیقی فعالیت می‌کنند و هر دو از بوکسر‎‌های حرفه ای به حساب می‌آیند.

لوگان مانند دیگر یوتیوبرهای موفق (یوتیوبر های معروف) برای تبدیل شدن به یک محتواساز حرفه‌ای دانشگاه را ترک کرد و با دیگر ستارگان این عرصه به یک آپارتمان واقع در لس آنجلس نقل مکان کرد. او محتواسازی حرفه‌ای خود را از شبکه واین (Vine) آغاز کرد که توانست در آن بسیار خوب عمل کنند به طوری‌که او در سال 2014، 3 میلیون طرفدار داشت. کمدی و ویدئو‌های روزانه او آن‌قدر طرفدار پیدا کرد و توانست در یوتیوب هم جایگاه خوبی کسب کند. او در این حین در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم فعالیت‌های بسیار موفقی دارد اما امروزه بیش‌تر توجه خود را روی کانال یوتیوب خود می‌گذارد.

اما لوگان در سال 2017 مرتکب به یک اشتباه بزرگ شد که نتیجه ‌آن ریزش چشم‌گیر طرفدارانش بود. او یک ویدئو منتشر کرد که در آن خودکشی یک مرد ژاپنی در جنگل آئوکیگاهارا (معروف به جنگل خودکشی) را به تمسخر گرفته بود. بسیار از کاربران این حرکت او را تنفرآمیز خطاب کردند. به همین دلیل یوتیوب نیز ارتباطات تجاری خود را با پاول قطع کرد. اندکی بعد او با ویدئویی از تمام کاربران بابت بد رفتاری‌اش عذرخواهی و اظهار پشیمانی کرد.

جیک نیز مانند برادرش از شبکه اجتماعی و این شروع به فعالیت کرد. او در اوایل محتواسازی‌اش در کلیپ‌های برادرش لوگان حضور داشت اما بعد از مدتی کانال مستقل خودش را به وجود آورد. او خیلی پر سر و صدا‌تر و جنجالی تر از برادر بزرگ‌ترش است به طوری که همیشه با اطرافیانش دعوا دارد. او حتی با برادرش هم سازگاری ندارد! واقعاً بزرگترین یوتیوبر جهان کیست؟

با این حال این دو برادر با ساخت ویدئو‌های بامزه و دیوانه‌وار توانسته‌اند به موفقیت دست پیدا کرده و از یوتیوبرهای موفق دنیا (بهترین یوتیوبرهای جهان) به حساب آیند.

بنابراین خلاقیت مهم‌ترین فاکتور برای جذب طرف‌دار در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. علاوه‌‌ بر خلاقیت، استفاده از موضوعاتی مانند بازی‌های ویدئویی و کمدی که در بین کاربران یوتیوب طرفدار بیش‌تری دارند هم تأثیر به سزای در دیده شدن شما دارد.

همچنین جمع‌آوری پول برای فقرا، بیماران، بی‌خانمان‌ها و کسانی که با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند، بهترین راه برای احساساتی کردن مردم، تأثیر گذاشتن بر روی آن‌ها و در نتیجه افزایش محبوبیت خود در بین آن‌ها است.

در این مقاله بهترین یوتیوبرهای جهان (یوتیوبر های معروف خارجی) را معرفی کردیم، گفتیم پردرآمدترین یوتیوبر جهان چه کسی است. از نظر شما معروف‌ترین یوتیوبرهای موفق چه کسانی هستند؟

پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم را دنبال کنید.

برای خرید کتاب یوتیوب کلیک کنید

برخی از سؤالات رایج

  1. یوتیوب چیست؟

یوتیوب، دومین سایت پرطرفدار جهان با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال است که بهترین وسیله برای دیده شدن کسانی است که می‌خواهند با استفاده از استعداد یا خلاقیت خود از این راه کسب درآمد کنند.

2. چگونه در یوتیوب معروف شویم؟

بهترین راه به منظور رسیدن به جواب این سوال این است که ابتدا یوتیوبر های معروف دنیا را بشناسید و سپس به آنالیز دلیل موفقیت آن‌ها در این راه بپردازید.

3. 9 یوتوبر معروف در سال 2023 چه کسانی هستند؟

  1. پیودی پای (PewDiePie)
  2. دود پرفکت (Dude Perfect)
  3. دنیای رایان (Ryan’s World)
  4. مستر بیست (MrBeast)
  5. هوئگا خرمان (Juega German)
  6. مارکیپلایر (Markiplier)
  7. جک سپتیک آی (Jacksepticeye)
  8. دن تی دی ام (DanTDM)
  9. لوگان و جیک پاول (Logan and Jake Paul)

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان