آموزش لایو اینستاگرام + 3 تا از مهم‌ترین تکنیک‌ها

ریکوئست در لایو چیست
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

لایو اینستاگرام یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این برنامه است که طرفداران بسیار زیادی دارد و حتی افراد زیادی با استفاده از لایو، به فالوورهای میلیونی دست یافته‌اند. ما در این مقاله از دکتر ویز، به بررسی ویژگی لایو در اینستاگرام خواهیم پرداخت. اگر شما نیز به این موضوع علاقه دارید، می‌توانید تا پایان این مقاله را مطالعه فرمایید.

لایو اینستاگرام چیست؟

شاید برخی افراد هنوز ندانند که لایو چیست و چه کاربردهایی دارد. همان‌طور که گفتیم، لایو یک محتوا بوده که به‌صورت ویدئویی و به شکل زنده پخش می‌شود. این بدان معنی است که شما می‌توانید ویدئو را در همان لحظه که ضبط می‌شود، مشاهده کنید. نکته جالب‌توجه درباره لایو اینستاگرام این است که بعد از به اتمام رسیدن آن، برای همیشه از پیج شما حذف خواهد شد و به‌صورت خودکار ذخیره نمی‌شود. این در حالی است که اگر قصد ذخیره‌سازی آن را دارید، می‌توانید بعد از اتمام لایو، گزینه مخصوص برای ذخیره آن را بزنید. آیا میدانید معنی اکسپلور در اینستا چیست ؟

ریکوئست در لایو چیست

مدت‌زمان لایو

مدت‌زمان لایو در برنامه اینستاگرام، نسبت به پست‌های ویدئویی و استوری خیلی بیشتر است. با استفاده از نسخه‌های قدیمی اینستاگرام، شما این امکان را داشتید تا ویدئوهایی به مدت یک ساعت ذخیره کنید. لازم به ذکر است که در آخرین به‌روزرسانی اینستاگرام، امکان ضبط ویدئو برای لایو به چهار ساعت افزایش یافته است. این ویژگی برای بسیاری از افراد مطلوب بوده و به آن اشتیاق زیادی نشان داده‌اند. آیا میدانید reels اینستاگرام چیست ؟

نحوه گذاشتن لایو در اینستاگرام

گذاشتن لایو اینستاگرام چندان کار سخت و پیچیده‌ای نیست. برای این کار، تنها باید وارد برنامه اینستاگرام شده و به بخش استوری بروید. در این بخش، با چند گزینه در پایین صفحه مواجه می‌شوید که یکی از این گزینه‌ها، لایو می‌باشد. با انتخاب این گزینه، می‌توانید لایو را شروع کنید و دوربین خود را به حالت سلفی یا دوربین عقب درآورید. اگر هم بخواهید لایو خود را قطع کنید، تنها باید گزینه End را انتخاب نمایید. این گزینه، در بالای صفحه و سمت راست آن وجود دارد.

وقتی شما شروع به گرفتن لایو می‌کنید، برنامه اینستاگرام به‌صورت خودکار تعداد مخاطبان و فالوورهایی که وارد لایو شما شده‌اند را نمایش می‌دهد. همچنین این امکان وجود دارد که یک نوتیفیکیشن برای فالوورهای شما ارسال کند تا آنها بفهمند که شما در حال شروع لایو هستید. با استفاده از این ویژگی، هرکسی که تمایل داشته باشد، می‌تواند همان لحظه وارد لایو شما شده و با شما تعامل داشته باشد.

نکته دیگری که در رابطه‌ با لایو اینستاگرام باید بدانید، این است که در اولین بخش استوری‌ها نام کسانی که در حال لایو هستند، نمایش داده می‌شود. نحوه تمایز استوری و لایو در این بخش، این است که در لایو، دور پروفایل شخص یک خط رنگی بوده و همچنین یک دایره چشمک‌زن وجود دارد. این نشان می‌دهد که آن شخص در حال ضبط لایو است و هرکدام از فالوورهای او که علاقه داشته باشند، می‌توانند به‌راحتی وارد لایو شخص موردنظر شوند. برای این کار، تنها کافی است تا بر روی پروفایل شخص کلیک کنند تا بتوانند وارد لایو شوند.

لایو اینستا

کامنت در لایو

لایو اینستا این امکان را برای شما فراهم می‌کند که مخاطبان بتوانند به‌راحتی برای شما کامنت بگذارند. توجه داشته باشید که این کامنت‌ها برای همه کسانی که در لایو حضور دارند، قابل‌مشاهده است. اگر شما دوست ندارید که حین گرفتن لایو، کسی برای شما کامنت بگذارد، می‌توانید به‌راحتی کامنت لایو اینستاگرام خود را ببندید. بدین ترتیب، هیچ‌کس قادر نخواهد بود که در لایو شما کامنت بگذارد. علاوه بر این، اگر می‌خواهید یکی از کامنت‌ها برای همه قابل‌مشاهده باشد، می‌توانید آن کامنت را پین کنید.

نحوه ذخیره کردن لایو در اینستاگرام

همان‌طور که پیش‌ از این هم گفتیم، لایو در برنامه اینستاگرام به‌صورت خودکار ذخیره نمی‌شود و اگر شما قصد دارید که آن را ذخیره کنید، باید کار خاصی انجام دهید. برای ذخیره لایو، بعد از به اتمام رسیدن لایو و بعد از اینکه روی گزینه End زدید، باید گزینه Save را انتخاب نمایید. تنها چند ثانیه صبر کنید تا لایو اینستاگرام شما ذخیره شود و تا زمانی که شما بخواهید، در پیج باقی می‌ماند. البته لازم به ذکر است که بعد از سیو کردن لایو، تنها ویدئو ذخیره خواهد شد و امکان ذخیره لایک‌ها و کامنت‌ها را نخواهید داشت.

ریکوئست در لایو

ریکوئست در لایو اینستاگرام

شاید بسیاری از شما دیده باشید که افراد زیادی به‌صورت دونفره وارد لایو شده‌اند. هر یک از این اشخاص در مکان‌های متفاوتی قرار دارند و صفحه لایو به دو بخش تقسیم می‌شود که یک شخص در بالا و یک شخص در پایین قابل‌مشاهده می‌باشد. برای ایجاد این‌گونه لایوها، باید یکی از افراد به دیگری ریکوئست داده باشد. اگر بخواهید بدانید ریکوئست در لایو چیست و چگونه انجام می‌گیرد، تیم تحقیقاتی دکتر ویز برای شما توضیح خواهد داد.

یکی از قابلیت‌های کاربردی لایو اینستاگرام این است که شما می‌توانید به‌عنوان مهمان، وارد لایو دیگران شوید و لایو دونفره برگزار کنید. بدین صورت، هم فالوورهای شما و هم فالوورهای شخص روبرو می‌توانند نوتیفیکیشن لایو شما را مشاهده کنند. برای شروع این کار، تنها باید یکی از این اشخاص لایو خود را شروع کند. بعد شما می‌توانید برای وی ریکوئست یا درخواست بفرستید. اگر آن فرد ریکوئست شما را پذیرفت، می‌توانید لایو دونفره اجرا کنید. در غیر اسن صورت شما قادر به این کار نخواهید بود.

اگر می‌خواهید بدانید که ریکوئست در لایو چگونه انجام می‌شود، باید بدانید که تنها کافی است که بعد از ورود به قسمت لایو شخص موردنظر، روی گزینه ریکوئست (Request) کلیک کنید. بعد از این مرحله، شخص روبرو باید ریکوئست شما را تأیید کند. در صورت تأیید ریکوئست، تصویر شما نیز برای همه قابل‌مشاهده خواهد بود و لایو مشترک شما آغاز می‌شود.

سخن نهایی

لایو اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های این نرم‌افزار است که افراد زیادی به ایجاد آن علاقه دارند. شما می‌توانید از هر چیزی که به آن علاقه دارید، لایو بگیرید. البته بهتر است لایو خود را با ساعت آنلاین شدن مخاطبان خود هماهنگ کنید تا افراد بیشتری بتوانند لایو شما را مشاهده کنند. تیم تحقیقاتی دکتر ویز در این مقاله، به بررسی کامل لایو اینستاگرام و آموزش آن پرداخت. با‌توجه‌ به موارد گفته شده، می‌توانید به‌راحتی لایوهای متعددی ایجاد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی‌تر و آشنایی با تکنیک‌های اینستاگرام، افزایش فالوور و … می‌توانید با مشاورین دکترویز تماس بگیرید.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان