ریلز اینستاگرام چیست؟ + راهنمای کامل و جامع

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

ریلز اینستاگرام یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این پلتفرم است که به‌تازگی به این برنامه اضافه شده است. در این بخش از اینستاگرام، شما این امکان را دارید که ویدئوهای خلاقانه‌ای ساخته و به اشتراک بگذارید. این نوع ویدئوها طرفداران بسیار زیادی دارند و اگر از این قابلیت در اینستاگرام خود استفاده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که پیج شما فالوورهای زیادی کسب خواهد کرد. ما در این مقاله از دکتر ویز، به معرفی ریلز در برنامه اینستاگرام خواهیم پرداخت. اگر شما نیز به این موضوع علاقه دارید، تا انتها همراه ما باشید.

ریلز اینستاگرام چیست؟

شاید برای افراد زیادی سؤال پیش بیاید که ریلز اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟ همان‌طور که گفتیم، ریلز اینستاگرام قابلیتی جدید است که کاربران می‌توانند ویدئوهای 15 ثانیه‌ای خود را به‌‌صورت خلاقانه، با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. شما می‌توانید آهنگ‌های دلخواه خود را به این ویدئوها اضافه کنید و آنها را به‌صورت استوری، اشتراک‌گذاری نمایید. نکته جالب‌توجه درباره ریلز، این است که شباهت زیادی به برنامه تیک‌تاک دارد و می‌توان گفت که به نوعی ریلز از تیک‌تاک تقلید کرده است.

ریلز اینستاگرام

شما با استفاده از ریلزها، می‌توانید ویدئوهای بامزه و شادی بسازید که نظر هرکسی را به خود جلب می‌کند. علاوه بر استوری، شما این امکان را دارید که ریلز اینستاگرام را در فید خود به اشتراک بگذارید. استفاده از این قابلیت محبوب، موجب می‌شود که مخاطبان زیادی به پیج شما جذب شوند و فالوورهای بیشتری کسب کنید. در مورد اکسپلور اینستاگرام بیشتر بدانید.

نحوه ایجاد ریلز اینستاگرام

برای اینکه بتوانید یک ریلز زیبا و منحصربه‌فرد ایجاد کنید، باید مراحل متفاوتی را طی کنید. در پایین صفحه اینستاگرام، روی گزینه دوربین کلیک کنید و سپس با گزینه‌های ویرایشی متنوعی روبرو خواهید شد. بعد از این مرحله، باید معنی هر یک از این ابزارهای ویرایشی ویدئو را بدانید و با استفاده از آنها، ویدئوی خود را ویرایش کنید. این قسمت، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در ادامه، مهم‌ترین بخش‌ها برای ویرایش ریلز اینستاگرام را بررسی می‌کنیم.

موسیقی (Audio)

در این بخش، شما می‌توانید آهنگ‌های مخصوصی که در اینستاگرام وجود دارد را جستجو و مشاهده کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید از صدای اصلی ویدئو هنگام ضبط کردن آن نیز استفاده نمایید. همچنین شما این امکان را دارید که یک آهنگ به‌دلخواه خود انتخاب کرده و روی ویدئوی خود بگذارید. اگر یک ویدئو با صدای اصلی خود درست کنید، این احتمال وجود دارد که بقیه هم از ویدئوی شما در پیج خود استفاده کنند و درنتیجه، افراد بیشتری به پیج شما آمده و فالوورهای شما افزایش می‌یابد.

reels اینستاگرام چیست

افکت (AR Effects)

در این قسمت از ریلز اینستاگرام شما این امکان را دارید تا به ویدئوهای ساده خود، رنگ و بویی ببخشید. با استفاده از انواع افکت‌هایی که در این بخش وجود دارد، شما به ویدئوهای خود، زیبایی بیشتری خواهید داد. در این مرحله، یکی از انواع افکت‌های روبروی خود را انتخاب کرده و به ویدئو اضافه کنید. در این قسمت، شما می‌توانید ویدئوهای متفاوت با افکت‌های متنوعی بسازید.

تایمر یا شمارش معکوس (Timer)

شما می‌توانید برای ویدئوهای خود، شمارش معکوس یا تایمر بگذارید و با استفاده از آنها، راحت‌تر ویدئوهای خود را ویرایش کنید. وقتی روی دکمه ضبط ضربه می‌زنید، یک شمارش معکوس به‌صورت 1، 2، 3 برای شما نمایش داده می‌شود. قبل از اینکه ویدئو را ضبط کنید، می‌توانید این گزینه را انتخاب نمایید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا به‌جای استفاده از دست خود، مدت‌‌زمان ویدئو را از قبل تنظیم کنید. عوض كردن رمز اينستا فراموش شده را یاد بگیرید.

هم‌راستا کردن (Align)

یکی دیگر از ویژگی‌های ریلز اینستاگرام این است که شما می‌توانید همه بخش‌های ویدئو را هم‌راستا کنید. استفاده از ویژگی Align به شما کمک می‌کند تا ویدئوی خود را با سایر ویدئوهای قبلی، هم‌راستا و مشابه یکدیگر کنید. علاوه بر این، به کمک این قسمت می‌توان دوستان خود را به ریلز اضافه کنید.

سرعت (speed)

با استفاده از ویژگی ریلز اینستاگرام، شما به‌راحتی می‌توانید سرعت ویدئوی خود را کم یا زیاد کنید. با انتخاب گزینه سرعت، شما این امکان را خواهید داشت تا سرعت ویدئو را تند یا آهسته کنید. این ویژگی تأثیر به سزایی در زیبایی و جذابیت ریلز اینستاگرام شما دارد.

شما می‌توانید چند ریلز را به‌صورت متوالی و پشت‌سرهم انتخاب و اضافه کنید. همچنین شما می‌توانید همان لحظه ویدئو گرفته یا از ویدئوهای قبلی خود استفاده کرده و آن را به‌عنوان ریلز بیفزایید. برای ضبط ویدئو، تنها کافی است که دکمه capture که در پایین صفحه است را انتخاب کنید. همچنین هم‌زمان با ضبط کردن، برخی نکات در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد و برای پایان دادن به ضبط، دست خود را از روی دکمه ضبط بردارید.

اشتراک‌گذاری ریلز

با اشتراک‌گذاری ریلز، شما می‌توانید ویدئوهای خود را با افراد زیادی به اشتراک بگذارید و همچنین فالوورهای بسیاری کسب کنید. زیرا افراد زیادی به ریلز علاقه دارند که موجب می‌شود در صورت داشتن ریلز جذاب، به پیج شما علاقه‌مند شوند.

اگر شما یک اکانت پابلیک داشته باشید، می‌توانید ریلزهای خود را به اکسپلور برسانید. همان‎طور که می‌دانید، در اکسپلور این امکان وجود دارد تا مخاطبان بسیار زیادی جذب کنید. به‌جز اکسپلور، شما می‌توانید ریلز اینستاگرام خود را با فالوورهای خود، در قسمت فید به اشتراک بگذارید. وقتی شما آهنگ، هشتگ یا افکت‌های خاصی را به ریلز خود اضافه کنید، این امکان وجود دارد که وقتی شخصی برای موارد خاصی جستجو می‌کند، بتوانید ریلز شما را مشاهده کند.

ریلز چیست

حتی اگر شما یک پیج شخصی هم داشته باشید، ریلز از حریم خصوصی شما در اینستاگرام هم محافظت خواهد کرد. همان‌طور که پیش‌ از این نیز گفتیم، برای اینکه ویدئوهای خود را فقط به مخاطبان خود نمایش بدهید، باید ریلز خود را در فید اینستاگرام به اشتراک بگذارید. به‌این‌ترتیب، کسانی که شما را فالو نکرده باشند، نمی‌توانند ویدئوها یا صدای ویدئوهای شما را ببینند.

تماشای ریلز اینستاگرام

برای تماشای ریلز اینستاگرام برای کاربران، می‌توانید راه‌های متفاوتی را بکار گیرید. در صفحه اکسپلور، شما می‌توانید ویدئوهایی که محبوبیت بیشتری دارند را مشاهده کنید. علاوه بر این، کاربران می‌توانند در قسمت هشتگ، انواع موضوعات مدنظر خود را جستجو کرده و ریلزهای مربوط به آن مشاهده کنند.

سخن نهایی

ریلز اینستاگرام یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این برنامه است که طرفداران بسیار زیادی دارد. با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید انواع ویدئوهای مختلف را با دوستان یا حتی کسانی که شما را فالو نکرده‌اند، به اشتراک بگذارید. تیم تحقیقاتی دکتر ویز در این مقاله، برای شما توضیح داد که ریلز اینستاگرام چیست و چه قابلیت‌هایی دارد. با استفاده از این توضیحات، می‌توانید مخاطبان جدیدی به خود جذب کرده و پیج خود را تا حد زیادی ارتقا دهید.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان