هزینه تولید محتوا شبکه های اجتماعی سال 1402 چقدر خواهد بود؟ متن، صوت، ویدیو…

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

تعرفه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی چقدر است ؟ هزینه تولید محتوای متنی به عواملی مختلفی بستگی دارد. به صورت کلی برخی از عوامل تعیین قیمت  محتوا عبارتند از: تعداد کلمات، نوع محتوا (ترجمه‌ای، بازنویسی، تالیفی) عنوان محتوا، کیفیت متن محتوا، رعایت اصول استاندارد سئو متنی و غیره.

بسیاری از کسب و کارها برای صرفه جویی در هزینه ترجیح می‌دهند کار تولید محتوا را خودشان انجام دهند. تولید محتوا امکان دارد به شکل تالیفی، ترجمه یا بازنویسی باشد که هر کدام دارای قیمت محتوایی جداگانه‎‎ای هستند.

نوع محتوای تولید شده در مشخص‌کننده هزینه محتوا است. به عبارت دیگر قیمت تولید انواع محتوا متفاوت است. از آنجایی که هزینه محتوای متنی نسبت به محتوای صوتی و یا ویدئویی پایین تر است، بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا کسب و کار خود را با راه اندازی یک وبلاگ توسعه دهند و مخاطبان بیشتری را جذب نمایند. به صورت کلی، تعرفه حقوق تولید محتوا از کلمه‎ای 20 تومان به بالا متغیر است.

هزینه تولید محتوا

تعرفه تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی

تعرفه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی چقدر است ؟ تعرفه تولید محتوا در شبکه‎ های اجتماعی همچون ( تولید محتوا در اینستاگرام ) به یکی از دغدغه‎های بسیاری از برندها، شرکت‎ها تبدیل شده است. تولید محتوا یکی از عواملی است که می تواند مخاطبین را به خود جذب نماید. بنابراین جذب مخاطبین از طریق تولید محتوا کاری بسیار دشوار است و نیاز به صرف زمان و هزینه بسیاری دارد.

تعرفه محتوا در شبکه‎ های اجتماعی به تعداد پست‎ها، کیفیت محتوای تولید شده و دیگر موارد متفاوت است اما می‎‎توان آن را به صورت ماهیانه از 300 هزارتومان تا 2 میلیون تومان محاسبه کرد. تولید محتوای باکیفیت در شبکه‎ های اجتماعی موضوعی بسیار مهم است که اگر به شکل صحیح به آن توجه شود، سبب جذب مخاطب بیشتر و افزایش اعتبار می‎شود و تولید محتوا شبکه های اجتماعی می‌تواند در رشد کسب و کار شما به شما کمک کند.

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام و یا دیگر شبکه‎های اجتماعی فقط به میزان کیفیت آن بستگی دارد. امروزه بسیاری از برندها، بیشترین هزینه مرتبط  با تبلیغات را صرف تولید محتوا می‎کنند.

هزینه تولید محتوا ویدیویی

هزینه تولید محتوا ویدیویی بسیار بالا است. قیمت تولید محتوای ویدئویی براساس عوامل مختلفی در نظر گرفته می شود. در تولید محتوای متنی بسیار مهم است که هدف مشتری به شکل کامل درک شده و بعد به سمت ایجاد و تولید محتوای ویدئویی یا ویدیو مارکتینگ رفت.

بنابراین در این نوع تولید محتوا تجربه کاری و رزومه شخص تولیدکننده محتوا از اهمیت بسیاری برخوردار است. هزینه محتوای ویدئویی پس از اعلام از طریق مشتری صورت می‎گیرد. محتوای ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی سبب شهرت در زمان کوتاه می‌شود. شما می‌توانید برای معرفی کسب و کار خود، از موضوعات مورد توجه و به روز بهره بگیرید.

هزینه تولید محتوا به انگلیسی

از آن‌جایی که هزینه تولید محتوا به انگلیسی نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد، بنابراین بسیاری از اصول اصلی تولید محتوا در زبان انگلیسی در مقایسه با زبان فارسی متفاوت است. تولید محتوای انگلیسی به شکل تفسیری و تالیفی صورت می‌گیرد. فاکتورهای بسیاری می‎تواند در تعیین تعرفه محتوا اثرگذار باشند.

این فاکتورها شامل حوزه کاری، حجم محتوای درخواستی و غیره می تواند باشد. تولید محتوای باکیفیت نیازمند تحقیق و مطالعه گسترده و صرف زمان مکفی توسط نویسنده است. همیشه باید میزان هزینه تولید محتوا را با میزان تلاشی که برای آن صورت می‌گیرد، در نظر بگیرید. تولید محتوا به انگلیسی مانند تولید محتوای فارسی، نیاز به دقت و تسلط زیاد نویسنده هایی که توانایی بی‌نظیری در خواندن و نوشتن به زبان انگلسی دارند.

هزینه انواع محتوا و نحوه ساختاری آن

در حال حاضر شرکت‎های اندکی در زمینه تولید محتوا به زبان انگلیسی مشغول به فعالیت هستند. چرا که تعداد نویسندگانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، بسیار اندک هستند. چون که تولید محتوا به زبان انگلیسی نیاز به تسلط حرفهای نویسنده یا مترجم این زبان دارد. همچنین برای تولید این نوع محتوا نیاز به صرف زمان و انرژی بیشتری است. براساس زحماتی که صرف تولید محتوای انگلیسی می‌شود بنابراین داشتن قیمت بالا برای محتوای انگلیسی انتظاری دور از دسترس نیست.

محاسبه هزینه تولید محتوا

محاسبه هزینه تولید محتوا به عواملی مختلفی بستگی دارد. هر شرکت و هر نویسنده‌ای که در این زمینه فعالیت میکند، هزینه متفاوتی را دریافت می‌کنند. به صورت کلی در تعیین قیمت محتوا عوامل زیر را در نظر می‌گیرند.

  • نوع محتوای تولیدی
  • تخصصی یا عمومی بودن موضوع
  • تعداد کلمات
  • حجم مطلب درخواستی
  • زمان‌بندی تولید محتوا
  • زبان نگارش محتوا
  • هزینه تولید محتوای متنی
  • یکی از مهم‌ترین محتواها برای وب‌سایت‎ها، محتوای متنی به شمار می‌رود.

روش نگارش تولید محتوای متنی

نحوه نوشتن تولید محتوای متنی در تعیین تعرفه محتوا بسیار موثر است. به صورت کلی محتواهای متنی در وب‌سایت‌های متعددی انتشار داده می‌شوند به سه روش تولید محتوای تالیفی، تولید محتوای ترجمه‎ای و تولید محتوای کپی رایتینگ نوشته می‌شوند. هزینه نگارش محتوا برای هر روش متفاوت است.

کیفیت تولید محتوا

یکی دیگر از فاکتورهای اثرگذار در تعیین قیمت محتوا به کیفیت محتوا بستگی دارد. به هر اندازه‌ای زمان را برای انجام پروژه بگذارید بنابراین محتوای متنی باکیفیت‌تری تولید خواهد شد و هزینه تولید محتوا نیز افزایش پیدا می‌کند. این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت تولید محتوای الکترونیکی باکیفیت و مبتنی بر اصول سئو نسبت به محتولی متنی معمولی بسیار بیشتر است.

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

زمان تحویل محتوای متنی

از دیگر معیارها می‌توان به زمان تحویل محتوای متنی اشاره کرد. چنان‌چه سفارش تولید محتوا زودتر از زمان مقرر تحویل داشته شود، در این صورت مشتری باید هزینه بیشتری را پرداخت نماید. به صورت کلی زمان تحویل محتوا برای کاربرانی که مطالب را به صورت منظم در سایت انتشار می‌دهند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

زبان تولید محتوای متنی

از آن‌جایی که محتوای متنی به زبان های متعددی ارائه می‌شود و بسیاری از کسب و کارهای آنلاین در حوزه انتشار محتوای چند زبانه در حال فعالیت هستند به عنوان مشتری زبان به حساب می‌آیند. هزینه تولید محتوا به زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری نسبت به محتوای فارسی بیشتر است. دلیل افزایش تعرفه محتوای متنی برای زبان‌های به جز فارسی به سبب کمبود افراد متخصص برمی‎گردد و چنین محتواهایی مورد توجه مخاطبان بیشتری قرار می‌گیرند.

تولید محتوای ترکیبی

برخی از صاحبین کسب و کارهای آنلاین برای تولید محتوا تنها به متن بسنده نمی‌کنند و از تصاویر، ویدئو و صوت در کنار متن به شکل ترکیبی برای افزایش رتبه سایت خود استفاده می‌کنند. بنابراین در این صورت تولید محتوای اینفوگرافیک نسبت به محتوای متنی بسیار بیشتر است. 

درآمد یک کارشناس تولید محتوا چقدر است؟

در حال حاضر در ایران تولید محتوای متنی نسبت به دیگر مشاغل از حقوق بالایی برخوردار نیست. اغلب افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند با این که از مهارت بالایی بهره می‌برند ولی در مقابل مبلغ دریافتی خیلی کمی دارند. بنابراین یکی از دغدغه‌های یک تولیدکننده‌ی محتوا حقوق و میزان دست‌مزد او است.

در حال حاضر، بسیاری از کارفرمایان به سبب عدم اطلاع از مهم بودن شغل شما و سختی نوشتن درست و اصولی و به روز بودن اطلاعات قصد دارند با حقوق پایین کار آن‌ها انجام گیرد. ولی اطلاع ندارند که آسودگی و آرامش خاطر شما ابتدا روی کسب و کار آن‌ها اثر می‌گذارد.

حتما چنان‌چه یک تولیدکننده‌ محتوا از کار خود رضایت داشته باشد احساس تعلقش به کسب و کار کارفرما افزایش می‌یابد. بنابراین با علاقه و ذوق بیشتری محتوا را تولید می‌کند. علاوه براین، این مسئله موجب شده است که درآمد تولید محتوا در ایران حدود یک پنجم متوسط درآمد در جهان باشد.

اساسا تعیین حقوق و دستمزد برای تولیدکنندگان محتوا کار سخت است. چرا که اشخاصی که تولیدکننده محتوا را به شکل تمام وقت به کار می‌گیرند یا شروط منحصربه‌فردی برای سازمان خود دارند یا امکان دارد از قانون کار یا هر قانون دیگری تبعیت کنند.

اما در حال حاضر، تولیدکنندگان محتوا به صورت دورکاری و پروژه‌ای فعالیت می‌کنند که هیچ قانونی منطبق بر آن نیست و تمام حق و حقوق و مزایا دوطرفه قرارداد می‌شود. درآمد تولیدکنندگان محتوا را می‌توان از ماهیانه 100 هزارتومان تا 10 میلیون تومان محاسبه کرد. علاوه براین، کارشناس تولید محتوا با مشکلاتی از جمله دادن اطلاعات ناکافی و غلط از سمت کارفرما، تداخل مسئولیت با دیگر کارمندان، محدودیت زمانی درخواستی از سمت کارفرما مواجه هستند.

مزایای تولید محتوا

نتیجه گیری

در این مقاله عوامل مختلفی که در تعیین قیمت و هزینه محتوا موثر هستند را برای شما بیان کردیم. بنابراین قیمت براساس فاکتورهای مهمی در نظر گرفته می‌شود و هر یک از این فاکتورها قیمت‌های جداگانه ای دارند. پس در نتیجه نمی‌توان به صورت دقیق از قیمت تولید محتوا بحث کرد وپس باید برحسب فاکتورهای اصلی و نوع نوشتار نویسنده در نظر گرفت.

برخی از سوالات متداول 

هزینه تولید محتوا متنی چقدر است؟

هزینه تولید محتوای متنی به عواملی مختلفی بستگی دارد. به صورت کلی برخی از عوامل تعیین قیمت محتوا عبارتند از: تعداد کلمات، نوع محتوا (ترجمه‌ای، بازنویسی، تالیفی) عنوان محتوا، کیفیت متن محتوا، رعایت اصول استاندارد سئو متنی و غیره.

تعرفه تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی چقدر است؟

تعرفه محتوا در شبکه‎های اجتماعی به تعداد پست‎ها، کیفیت محتوای تولید شده و دیگر موارد متفاوت است اما می‎‎توان آن را به صورت ماهیانه از 300 هزارتومان تا 2 میلیون تومان محاسبه کرد. تولید محتوای باکیفیت در شبکه ‎های اجتماعی موضوعی بسیار مهم است که اگر به شکل صحیح به آن توجه شود، سبب جذب مخاطب بیشتر و افزایش اعتبار می‎شود.

هزینه تولید محتوا ویدیویی چقدر است؟

هزینه تولید محتوا ویدیویی بسیار بالا است. قیمت تولید محتوای ویدئویی براساس عوامل مختلفی در نظر گرفته می شود. بنابراین در این نوع تولید محتوا تجربه کاری و رزومه شخص تولیدکننده محتوا از اهمیت بسیاری برخوردار است

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان