0 تا 100 ویدیو مارکتینگ [Video Marketing] + نمونه عملی

0 تا 100 ویدیو مارکتینگ [Video Marketing]
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

با پی بردن به ساختار ذهن انسان و چگونگی کارکرد آن می‌توانیم در جهت ارضای نیازهای ذهنی انسان قدم برداشته و اهداف کسب‌وکار خود را محقق کنیم. دیدن تصاویر و ویدئوهای جذاب یکی از نیازهای ذهنی است که افراد با دیدن آن حس بهتری پیدا می‌کنند.

در پاسخ به سوال ویدئو مارکتینگ چیست؟ لازم است تا در ادامه به توضیح این روش بپردازیم. یکی از کارکرد­های ذهن انسان توانایی پردازش چندین داده در یک زمان است. به طوری که استفاده از حس های گوناگون در آموزش و ایجاد عادت جدید بسیار مفید و کاربردی است. با توجه به شرایط حال حاضرکه برای دنیا وکسب و کارها فراهم شده، لازم است تا با بهره­گیری از این قابلیت ذهن انسان برای بهتر شدن شرایط استفاده کرد. یکی از زمینه هایی که می­توان با وارد شدن و سرمایه گذاری در آن به بهبود شرایط کسب و کارها کمک کرد ویدئو مارکتینگ است که در ادامه به توضیح این روش از دیده شدن محصول و ارتباط با مشتری می­پردازیم.

0 تا 100 ویدیو مارکتینگ

در گذشته برای جذب توجه کاربران اینترنت، بیشتر تاکیدها بر استفاده از تصاویر در کنار متون بود اما امروزه علم بازاریابی آنلاین پا را فراتر نهاده و استفاده از محتوای ویدئویی را توصیه می‌کند. در واقع بر اساس آخرین آمار نرخ تبدیل به ‌سیله ویدئوها بسیار بیشتر از سایر انواع محتوا بوده است.

تاثیر ویدئوها به حدی زیاد است که گوگل نیز امتیاز ویژه‌ای برای وب‌سایت‌های دارای ویدئو قائل است. ویدیو مارکتینگ شگردی است که شما باید برای تبلیغات، معرفی محصول و برندسازی خود از آن بهره بگیرید. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به اهمیت ویدئو مارکتینگ و ویژگی‌های آن بپردازیم. پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه یک محصول جدید را وارد بازار کنیم؟ را در دکتر ویز بخوانید.

بازاریابی ویدیویی

ویدئومارکتینگ چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

انسان‌ها همیشه محتوای بصری را بیشتر از محتوای متنی می‌پسندند. در چندین سال گذشته که حتی امکان استفاده از اینترنت وجود نداشت، توصیه می‌شد برای فروش بیشتر یک کتاب، تصاویر بیشتری را در بین متن آن جای دهند. بعدها با ایجاد و توسعه وبسایت‌ها، کاربران محتوایی که تصاویر مرتبط و جذابتری داشت را بیشتر می‌دیدند.

سرانجام عکس‌نوشته‌ها وارد میدان شدند و در مدت کوتاهی طرفداران زیادی پیدا کردند. پس از آن نیز طراحی تصاویر اینفوگرافیک تمام آنچه که افراد در مورد یک موضوع خاص به آن نیاز داشتند را در قالب یک تصویر واحد ارائه می‌کردند.

در نهایت با بالا رفتن تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی و ایجاد محبوبیت در سرویس‌هایی مانند یوتیوب، بازاریابان اینترنتی به اثرگذاری ویدئوها پی بردند. امروزه بیش از 80٪ کاربران اینترنت صرفاً از محتوای ویدئویی برای دریافت اطلاعات موردنظرشان استفاده می‌کنند.

0 تا 100 ویدیو مارکتینگ

دلیل اصلی اثرگذاری ویدئوها ساختار یکپارچه آن‌هاست. در واقع دیگر لازم نیست کسی برای دریافت آموزش یا اطلاعات در مورد یک موضوع، چشمان خود را با خواندن انواع متن اذیت کند. افراد می‌توانند با تماشای یک ویدئوی چند دقیقه‌ای تمام آنچه که نیاز دارند را به بهترین شیوه  ممکن دریافت کنند.

 و همین امر باعث بیشتر دیده شدن و گسترش ویدئو مارکتینگ شد که در ادامه بیشتر با این شیوه از تبلیغات محصول آشنا می­شوید.

یکی از رایج ترین سوالاتی که  افراد در ابتدای مبحث ویدئو مارکتینگ با آن مواجه می­شوند، سوال ویدیو مارکتینگ چیست است. با توجه به شرایط حال حاضر کسب وکارها استفاده از تولید محتوای بصری یا همان ویدئو مارکتینگ در اولویت بسیاری از مشاغل قرار گرفته است. در آغاز راه با پاسخ به این سوال که ویدیو مارکتینگ چیست می­توانیم موانع بسیاری را در سر راه تولید محتوای بصری از بین ببریم. همان­طور که در ادامه به توضیح آن می­پردازیم دلیل اصلی جذابیت ویدئو مارکتینگ در حال حاضر ساختار یک­پارچه و منسجم محتوای بصری است که می­تواند در نگاه اول داده­ی کامل و منسجمی را به ذهن انسان ارائه دهد و از این جهت باعث کشش بیشتر افراد به سمت محصول می­شود. مورد بعدی می­توان به تعدد موضوعاتی که می­توان در یک ویدئو مارکتینگ به آن پرداخت اشاره کرد به این صورت که ما را قادر می­سازد تا جنبه های مختلف یک محصول را به مشتری نشان دهیم تا شناخت بیشتر و کامل­تری شکل بگیرد. ذکر این نکته حائز اهمیت است.

زمانی‌که شما از ویدئو بهره می‌گیرید، حس شنوایی و بینایی شما درگیر می‌شود و در این‌صورت حتی از یک ویدئوی آموزشی طولانی نیز بیشتر از خواندن متون لذت و استفاده خواهید برد. به کمک موبایل‌های اسمارت امروزی، ساخت و ویرایش ویدئو برای همه اقشار جامعه امکان‌پذیر است.

تبلیغات ویدیویی

شما نیز اگر بخواهید برای برندسازی و فروش بیشتر از ویدیو مارکتینگ استفاده کنید، به راحتی می‌توانید بدون استفاده از امکانات ویژه، تنها با یک یا چند ساعت وقت این کار را به انجام برسانید. از دیگر مزایای ویدیوها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویدیوها باعث بهبود سئو سایت می‌شوند.
  • ویدئوها مهیج هستند و به راحتی در دسترس عموم قرار می‌گیرند.
  • ویدیوها نرخ تبدیل را بالا می‌برند.

ویدئومارکتینگ چیست

آیا ویدئومارکتینگ برای هر کسب‌وکاری جواب می‌دهد؟

شما چه فروشنده یک محصول خاص مانند پوشاک یا لوازم پزشکی باشید، چه در زمینه‌های آموزشی مانند آموزش زبان فعالیت کنید یا صاحب هر کسب‌وکاری دیگری باشید، می‌توانید از ویدیو مارکتینگ برای رونق آن شغل بهره بگیرید. در واقع محدود نبودن ویدیو به یک موضوع یا زمینه خاص یکی از امتیازات بزرگ این نوع از محتوا است.

شما می‌توانید در هر جایی و با هر مقدار امکاناتی که در دسترستان قرار دارد، ویدئوهای کاری خود را تولید کرده و در بهترین پلتفرم‌های موجود به اشتراک بگذارید. آمار و ارقام موجود تضمینی برای بهبود عملکرد شما به‌سیله ویدئوها خواهد بود. چراکه بالغ بر 65٪ کسب‌وکارهای امروزی از تبلیغات ویدیویی به‌جای تبلیغات تلویزیونی و بیلبورد استفاده می‌کنند.

با توجه به مواردی که در بالا اشاره شد و توضیح مختصری که راجع به ویدیو مارکتینگ چیست ارائه شد در قدم بعدی باید به این موضوع توجه شود که آیا ویدئو مارکتینگ برای هر حوزه­ایی مفید است ؟  با کمی اغماض می­توان گفت: بله، این روش از تولید محتوا برای تمامی مشاغل مفید است و در راستای پیشبرد اهداف یک کسب و­کار کمک شایانی می­کند اما باید به این نکته توجه داشت که در ابتدای آغاز این راه باید به این سوال پاسخ واضحی داد که ویدیو مارکتینگ چیست و چگونه به بهبود شرایط فعلی کسب و­کار ما کمک می کند.

همچنین حدود 85٪ این کسب‌وکارها معتقدند که ویدیو توانسته است موفقیت‌های چشمگیری برای آن‌ها به همراه داشته است. در واقع 75٪ افراد با دیدن ویدیوی معرفی یک محصول، اقدام به خرید آن کرده‌اند.

تولید و اشتراک ویدئو در بین کاربران ایرانی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. آپارات به عنوان بزرگترین سرویس اشتراک‌گذاری ویدئو، اعلام کرد که اخیراً به رکورد هفت و نیم میلیون نمایش در روز دست یافته است.

برای استفاده از ویدیومارکتینگ باید از کجا شروع کنیم؟

اگر شما نیز تصمیم گرفته‌اید برای معرفی محصولات و خدمات خود از ویدیو مارکتینگ استفاده کنید، قدم اول را برداشته‌اید؛‌ چراکه تصمیم‌گیری قاطعانه اولین اقدام برای ورود به دنیای مهیج و پرطرفدار ویدئوها است. هنوز هم افرادی هستند که به دلایل مختلفی که در ادامه این مطلب به آن‌ می‌پردازیم، از تولید ویدئو اجتناب می‌کنند.

استفاده از رایج‌ترین و پرکاربردترین روش‌های موجود در جهان می‌تواند ما را با موج‌های بزرگ تکنولوژی همراه کند تا ما نیز برای توسعه کسب‌وکار خود از این ابزارها بهره ببریم. خوشبختانه تمام بسترهای لازم شروع کار ویدیو مارکتینگ برای ما مهیا هستند. تنها کاری که باید انجام دهیم قدم نهادن در راه و اقدام کردن است.

ویدئو مارکتینگ چیست

8 گام که باید برای تولید اولین ویدئو خود طی کنید

بعد از مواردی که در­ راستای پاسخ به سوال  ویدیو مارکتینگ چیست برای رسیدن به تولید محتوای بصری مناسب پاسخ داده اید نوبت می­رسد به اولویت بندی برای ساخت یک ویدئو مارکتینگ موفق که در ادامه به آن اشاره می­کنیم.

پس از آن‌که تصمیم گرفتید اولین ویديوی خود را تولید کنید، بهتر است هشت گام زیر را طی کنید تا بتوانید از اولین تجربه خود، نتیجه مطلوب بگیرید:

  • تعیین هدف

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که شما دقیقاً برای چه منظوری می‌خواهید از ویدیو مارکتینگ استفاده کنید؛ آیا می‌خواهید صرفاً برای معرفی و فروش ویدیو تولید کنید، ترافیک سایت خود را به کمک ویدیوها بالا ببرید، برندسازی کنید یا از سایر اهداف ممکن برای کار خود از این نوع محتوا استفاده کنید. پس از اینکه هدف خود را به وضوح مشخص کردید، آن‌گاه باید وارد مرحله بعد شوید.

  • بررسی امکانات موجود

بهتر است امکانات در دسترس خود را چک کنید تا ببینید برای تولید اولین ویديوی خود باید از چه ابزارهایی استفاده کنید. توصیه ما این است که در ابتدای کار به دنبال تجهیزات حرفه‌ای نباشید. وجود یک موبایل اسمارت کافی است تا بتوانید یک ویدیوی خوب ضبط کنید. اما اگر یک ویس‌رکوردر هم داشته باشید، بهتر عمل خواهید کرد. امکانات خود را لیست کنید و براساس آن‌ها گام‌های بعدی خود را بردارید.

  • سناریو نویسی

بهتر است یک داستان برای ویدیوی خود طراحی کنید. به این فکر کنید که می‌خواهید اول فیلم با چه جمله‌ای شروع کنید و همچنین آن را با چه حرکت یا جمله دیگری به اتمام برسانید. اگر در راستای برند سازی قصد این کار را دارید داستان سرایی برند می تواند به شما کمک کند.

به تمام محتوایی که می‌خواهید در فیلم خود ارائه دهید فکر کنید و همه آن‌ها را دسته‌بندی کنید. البته بهتر است یک Call to Action یا اقدام به عمل نیز در سناریو خود قرار دهید؛ مثلاً در انتهای فیلم خود از کاربر بخواهید بر روی لینکی کلیک کند یا براساس محتوای آموزشی شما کاری را انجام دهد. تحقیقات صورت گرفته ثابت کرده است که اقدام به عمل می‌تواند تاثیرگذاری ویدئوها را چندین برابر افزایش دهد.

ویدیو مارکتینگ چیست

  • برنامه‌ریزی

پس از اینکه داستان و سناریوی خود را کامل کردید، باید برنامه‌ریز‌ی نهایی را انجام دهید. لازم است تا صحنه فیلمبرداری خود را تعیین و آماده کنید؛ اگر لازم است تابلو یا وایت‌بردی آویزان کنید و توضیحات مختصر خود را روی آن ارائه دهید. برای این که بتوانید در برنتمه ریز خود موفق باشید پیشنهاد میکنیم مقاله ” تکنیک های برنامه ریزی ” را مطالعه نمایید.

اگر لازم است غیر از خودتان شخص دیگری نیز در ویدیو حضور داشته باشد، توصیه‌های لازم را به آن فرد ارائه کنید. برای دسته‌بندی توضیحات خود نیز می‌توانید از مایندمپ استفاده کنید یا آن‌ها را در کادرهای مستطیل‌شکل روی یک صفحه کاغذ بنویسید و در کنار دوربین قرار دهید تا اگر چیزی را فراموش کردید با نگاه کردن به آن یادتان بیاید.

  • اقدام

پس از طی کردن مراحل فوق نوبت به اقدام می‌رسد. تاکید می‌کنیم وسواس به خرج ندهید و در اسرع وقت برنامه‌ریزی خود را عملی کنید. تنها با اقدام کردن است که می‌توانید چگونگی کار خود را ببینید. پس در این مرحله فیلم خود را ضبط کنید.

  • ویرایش و تدوین

پس از اقدام و ضبط، نوبت به ویرایش ویدیو می‌رسد که برای انجام آن می‌توانید از ابزارهای حرفه‌ای یا اپلیکیشن‌های ویرایش ویدئو استفاده کنید. اگر بتوانید در مورد نحوه ویرایش یک فیلم اطلاعاتی کسب کنید، متوجه خواهید شد که به‌راحتی می‌توانید هر قسمت از ویدئو را حذف یا اصلاح کنید.

بنابراین لازم نخواهد بود برای ضبط بعدی خود بعد از هر تپق از اول شروع به فیلمبرداری کنید. چراکه با یک مکث کوچک می‌توانید تپق خود را مدیریت کرده و در هنگام ویرایش آن را حذف کنید. هر چقدر توانایی شما در تدوین فیلم بالاتر باشد، راحت‌تر می‌توانید ویدیو تولید کنید.

  • بارگزاری و اشتراک

پس از ویرایش باید فیلم خود را بر روی وبسایت یا صفحات و کانال‌های اجتماعی خود آپلود کنید. برای سرعت بخشیدن به این مرحله می‌توانید از نرم‌افزارهایی استفاده کنید که حجم ویدیوی شما را بدون افت کیفیت پایین می‌آورد. هرچقدر حجم ویدیوی شما پایین‌تر باشد، راحت‌تر می‌توانید آن را بارگذاری کنید و کاربران نیز راحت‌تر می‌توانند آن را به اشتراک بگذارند.

گام های تولید اولین محتوا

  • بازنگری و اصلاح

به احتمال زیاد اولین ویدیوهای شما از کیفیتی که انتظار دارید پایین‌تر خواهند بود. بنابراین پس از هر ضبط و تدوین باید عملکرد خود را بازنگری کرده و اصلاحات لازم را اعمال کنید. اگر اصلاح نکنید، اشتباهات شما در ویدیوهای بعدی نیز تکرار خواهند شد. بنابراین بازنگری و اصلاح را بخشی جدانشدنی از فرآیند ویدیو مارکتینگ خود قرار دهید.

دیگر موردی که باید مورد بازنگری قرار بگیرد، عکس‌العمل و استقبال کاربرانی است که ویدیوی شما را تماشا کرده‌اند. از روی رفتار آن‌ها می‌توانید به چگونگی عملکرد خود پی ببرید.

با اجرا کردن هشت مرحله فوق خواهید توانست به دنیای بزرگ ویدیو مارکتینگ وارد شده و نتایج شگفت‌ انگیزی از آن کسب کنید. پیشنهاد می‌کنیم که اجرای این مراحل را به تعویق نیندازید و در اسرع وقت شروع به فعالیت کنید. تجربه نشان داده است که هرچقدر کاری را به تعویق بیندازید، امکان این‌که آن کار را هرگز انجام ندهید بالاتر می‌رود.

نمونه ویدئو مارکتینگ

ویدیوها چه انواعی دارند؟

با توجه به نحوه فعالیت‌ها، ویدئوهای متفاوتی وجود دارد که هر یک کاربرد خاص خود را دارند. از جمله رایج‌ترین انواع ویدیو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویدئوهای Round Ups

راندآپ‌ها یا ویدئوهای نتیجه‌گیری در واقع ویدئوهای کوتاه و لیست ‌مانندی هستند که معمولاً در آن‌ها برترین ویژگی‌های یک محصول، مکان، غذا یا …. در عرض یک تا چهار دقیقه به مخاطب انتقال داده می‌شود.

برای مثال می‌توان عناوین «5 حرکت اصلی شکم»، «3 غذای اصلی ایتالیایی‌ها»، «دو راهکار عملی برای افزایش بازدید سایت» و …. را نام برد. در این نوع ویدیوها بهتر است خود با دوربین صحبت نکنید و به‌جای آن از صحنه‌ها، محصولات و افراد فیلم بگیرید.

مزایای ویدیو مارکتینگ

  • ویدئو مصاحبه

مصاحبه ویدئویی شما می‌تواند بین دو یا چند نفر مشهور باشد که شما قصد دارید با پرسش و پاسخ بین خود و ایشان، به خود و کارتان اعتبار ببخشید. البته مصاحبه می‌تواند با افراد غیر مشهور نیز باشد اما شما باید مطمئن باشید که حرف‌های شخص مصاحبه شونده مخاطبان شما را درگیر خود خواهد کرد. هم‌تراز کردن خود با افراد مشهور و تاثیرگذار یکی از انواع محتوای ویدئویی است که طرفداران زیادی نیز دارد.

  • ویدئوهای طنز

محتوای طنز یک ویدئو می‌تواند احساس خوبی در مخاطبان شما ایجاد کند. براساس آخرین تحقیقات بازاریابی عصبی، اگر مخاطبان با شما احساس خوبی را تجربه کنند، شما را برای دفعات بعدی نیز دنبال خواهند کرد. بنابراین اگر حس می‌کنید که حس شوخ‌طبعی خوبی دارید، از این قابلیت خود برای نشان دادن خدمات و محصولات خود به ‌صورتی خنده‌دار استفاده کنید.

  • ویدئوهای آموزشی

شما می‌توانید به کمک محتوای آموزشی، مخاطبان خود را وارد یک پروسه یادگیری کنید. این مورد از محتوا صرفاً برای کسب‌وکارهای مبتنی بر آموزش نبوده و برای فروش محصول و خدمات نیز کاربرد دارد. اگر شما فروشنده یک محصول خاص مانند تجهیزات ماهیگیری هستید، می‌توانید شیوه استفاده از هرکدام از این تجهیزات را در ویدئوهایی جداگانه و کوتاه آموزش دهید.

محتوای آموزشی می‌تواند مخاطبان را درگیر کرده و درنهایت  به خرید آن‌ها از شما منجر شود. البته در تولید هر فیلمی باید این نکته را در نظر داشته باشید که هرگز به خرید اشاره مستقیم نکنید. اشاره مستقیم به خرید باعث می‌شود که مخاطبان در برابر شما گارد بگیرند. پس به‌صورت مخفی و کاملاً غیرمستقیم گزینه خرید را پیشنهاد دهید.

  • ویدئوهای معرفی

اگر محصول جدید یا خبر بزرگی برای مخاطبان خود دارید، می‌توانید در قالب یک ویدئوی کوتاه و هیجانی آن را معرفی کنید. شما می‌توانید تمام اخبار کسب‌وکار خود را به‌صورت فیلم‌های کوتاه به مخاطبان خود ارائه کنید و از این راه محصولات خود را حتی قبل از تولید پیش‌فروش کنید.

تاثیر ویدیو مارکتینگ

  • ویدئوهای زنده

ویدئوهای زنده می‌توانند جذابیت زیادی برای مخاطبان شما داشته باشند؛ بنابراین از هر فرصتی برای شکار لحظه‌ها استفاده کنید. اگر یکی از اعضای تیم‌تان در حال سخنرانی است، اگر محصولات شما تازه از قسمت تولید خارج‌ شده و آماده عرضه هستند، اگر یکی از مشتریان‌تان با رضایت در مورد محصول یا خدمت شما صحبت می‌کند، بلافاصله دوربین خود را بردارید و یک ویدئوی زنده برای مخاطبان آنلاین خود برگزار کنید.

  • Vlog

ویلاگ‌ها یا ویدئوبلاگ‌ها نوع دیگری از محتوای مبتنی بر فیلم هستند که معمولاً برای کسب‌وکارهای کوچک و شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این نوع از ویدئو فردی در برابر یک دوربین یا وبکم قرار می‌گیرد و از تجربیات شخصی خود صحبت می‌کند. معمولاً این افراد هر روزه آخرین اخبار جهان را چک می‌کنند و در یک ویدئو به بررسی و نقد آن می‌پردازند. البته ویلاگ‌ها می‌توانند موضوعات دیگری نیز داشته باشند و به‌صورت یکپارچه ارائه شوند.

اگر شما یکی از طرفداران ویدیو مارکتینک باشید، احتمالاً انواع این ویدئوها را در سطح وب و برنامه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اید. شما می‌توانید بسته به ماهیت کسب‌وکار خود یکی از این روش‌ها را برای تولید ویدئوهای خود انتخاب کنید.

موانع تولید ویدئو

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، افرادی هستند که با درک اهمیت محتوای مبتنی بر فیلم و ساخت ویدئو مارکتینگ همچنان از تولید آن اجتناب می‌کنند. این امر می‌تواند به دلیل کامل‌گرا بودن آن افراد باشد. کسی که انتظار دارد ویدئویی که تولید می‌کند هیچ‌گونه نقصی نداشته باشد، هرگز نمی‌تواند از ویدیو مارکتینگ استفاده کند.

کامل‌گرایی نه تنها در این مورد، بلکه در تمام جنبه‌های زندگی یک آفت بزرگ در برابر اقدام و عملگرایی است. دیگر دلیلی که باعث می‌شود شخصی با درک تاثیر ویدیو مارکتینگ باز هم دست به‌کار نشود، فرهنگ موجود در یک جامعه مانند جامعه ایرانی است؛ بسیاری از افراد که توانایی بالایی در اجرای ویدئو دارند، نمی‌توانند در برابر دوربین ظاهر شوند چون اجازه این کار توسط خانواده یا نزدیکان به آن‌ها داده نمی‌شود.

علاوه بر این دو مورد، در داخل کشورمان کسانی هستند که فکر می‌کنند تمام اهمیت و مزایای ویدیو مارکتینگ صرفاً برای خارجی‌ها است و افراد ایرانی نمی‌توانند از آن نفع چندانی ببرند. البته اگر این افراد به صفحات و کانال‌های مشهور ایرانی نگاه کنند متوجه اشتباه خود خواهند شد.

اهمیت ویدئو مارکتینگ

سخن پایانی

در این مطلب یاد گرفتیم که ویدئو مارکتینگ چیست و چگونه می‌توان از آن برای رونق دادن به کسب‌وکار خود استفاده کرد. امروزه یکی از سرفصل‌های اصلی در آموزش دیجیتال مارکتینگ به تولید ویدئو اختصاص دارد و دارد و همچنین در این نوشتار سعی شد تا با پاسخ به سوال  ویدیو مارکتینگ چیست و بررسی و ارائه توضیحاتی در جهت تولید نمونه ویدئو مارکتینگ موفق به مخاطبان در راستای بهبود کیفیت کسب و­کار خود کمک شود تا قدم شایسته و درستی در راستای افرایش عملکرد مشاغل خود بردارند در ادامه به نکات مفیدی در جهت افزایش کارایی و کیفیت ویدئو مارکتینگ تولیدی می­پردازیم.

جالب است بدانید آن‌چه که می‌تواند در ویدیو مارکتینگ شما را بیش از حد انتظار بالا ببرد، صداقت در ارائه محتوای ویدیویی است؛ در همین راستا می‌توانید گاهی از پشت صحنه کار خود نیز فیلم بگیرید و آن را در قالب یک ویدیوی زنده یا طنز برای مخاطبان خود به اشتراک ‌بگذارید.

هر چقدر بتوانید صداقت بیشتری داشته باشید، اعتماد بیشتری هم جلب خواهید کرد. در واقع تمام تلاش بازاریابان در جهت اعتمادسازی قرار دارد که شما می‌توانید در ویدیو مارکتینگ خود به‌راحتی به آن دست پیدا کنید.

علاوه بر بازاریابی یک کسب‌وکار مشخص از طریق ویدیو، افرادی به کمک تولید ویلاگ‌های مستمر توانسته‌اند با بالا بردن تعداد مخاطبان خود، تبلیغات گرفته و به ثروت هنگفتی برسند. اساس کار بسیاری از بلاگرهای اینستاگرام نیز همین شیوه تبلیغاتی است.

در واقع با ویدئو می‌توان فعالیت‌های بسیار بیشتر و تاثیرگذارتری انجام داد که بررسی تمام آن‌ها خارج از محدوده این مطلب است. شما می‌توانید با بررسی‌های بیشتر اطلاعات جامع‌تری کسب کنید و خود نیز تبدیل به یکی از افرادی شوید که به کمک ویدیو مارکتینگ توانسته است فرصت‌های خوبی جذب کند، پس در هر کسب‌وکاری مشغول هستید بازاریابی ویدیویی را جدی بگیرید.

برای گرفتن بهترین نتیجه از بازاریابی ویدیویی سعی کنید با تیم‌های تولید محتوای ویدیویی کار کنید تا بتوانید بیش‌ترین و بهترین خروجی را دریافت کنید. معمولا هزینه‌های ساخت ویدیو زیاد است و باید هزینه نسبتا بالایی برای آن انجام دهید.

برخی از سوالات رایج

مزایای ویدیو مارکتینگ چیست؟

دلیل اصلی اثرگذاری ویدئوها ساختار یکپارچه آن‌هاست.

ویدیوها باعث بهبود سئو سایت می‌شوند.

ویدئوها مهیج هستند و به راحتی در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

ویدیوها نرخ تبدیل را بالا می‌برند.

آیا ویدئو مارکتینگ برای هر کسب‌وکاری جواب می‌دهد؟

حدود 85٪ کسب‌وکارها معتقدند که ویدیو توانسته است موفقیت‌های چشمگیری برای آن‌ها به همراه داشته است. در واقع 75٪ افراد با دیدن ویدیوی معرفی یک محصول، اقدام به خرید آن کرده‌اند.

مهم ترین گام ها برای ساخت یک تولید محتوایی ویدیویی کدامند؟

تعیین هدف

بررسی امکانات موجود

سناریو نویسی

برنامه‌ریزی

اقدام

ویرایش و تدوین

بارگزاری و اشتراک

بازنگری و اصلاح

دیدگاه‌های شما

2 دیدگاه دربارهٔ «0 تا 100 ویدیو مارکتینگ [Video Marketing] + نمونه عملی»

  1. حمید رضا رنجبر

    درودبرشما
    مطالب شما بسیار عالی بود. چشم انداز بسیار روشنی از آنچه میخواستم انجام دهم گرفتم. شادباشید همیشه 🙏🙏🌹🌹

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان