بهترین طراح لوگو: +17 طراح لوگوی ایرانی و خارجی

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

اگر شما برای طراحی لوگوی شرکت خود از بهترین طراح لوگو کمک بخواهید، هرگز نگران از مد افتاد آن نخواهید بود. زیرا یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای یک شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است، طراحی لوگوی آن می‌باشد. تیم تحقیقاتی دکتر ویز در این مقاله، چند تن از کسانی که به‌عنوان بهترین طراحان لوگو شناخته می‌شوند را نام می‌برد. اگر شما نیز قصد دارید که با این افراد و لوگوی مشهور آنها آشنا شوید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مشاوره رایگان برای طراحی لوگو

لطفا اطلاعات خود را جهت مشاوره تکمیل فرمایید

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

*

 

بهترین طراح لوگو

یک لوگوی حرفه‌ای و ویژه باید مشخصه‌های بسیاری داشته باشد تا مشتریان را به خود جذب کند. مهم‌ترین فاکتور در یک لوگوی موفق، منحصربه‌فرد بودن آن است. همچنین یک لوگو باید دنیایی از حرف‌ها و مفاهیم را پشت سر خود داشته باشد. کسی که لوگو را طراحی می‌کند، باید با استفاده از خلاقیت و مهارت خود، بهترین لوگو را ایجاد کند. در ادامه این مقاله، ما به برخی از بهترین طراح لوگو در کشورهای خارجی یا ایرانی خواهیم پرداخت. در مورد هویت بصری بیشتر بدانبد.

روث کدار (Ruth Kedar) طراح لوگوی گوگل

یکی از موفق‌ترین لوگوهایی که در دنیای دیجیتال بسیار موفق شده است، لوگوی منحصربه‌فرد و همچنین ساده گوگل می‌باشد. طراح این لوگو، یعنی روث کدار، مدرک طراحی گرافیک از دانشگاه استنفورد را دارد. این طراح حرفه‌ای، لوگوی زیبای گوگل را طراحی کرده است که احتمالاً شما روزانه چندین بار با آن روبرو می‌شوید. Ruth Kedar را می‌توان بهترین طراح لوگو در عصر حاضر به‌حساب آورد.

بهترین طراح لوگو

همان‌طور که احتمالاً تاکنون مشاهده کرده‌اید، آرم گوگل در روزهای خاصی مانند کریسمس، با تزیین خاصی نمایان می‌شود. این در حالی است که لوگوی اصلی آن همچنان ثابت است. روث کدار برای انتخاب رنگ‌های این لوگو بیان کرد که وی تلاش کرده تا از رنگ‌های اصلی استفاده کند. اما برای اینکه آرم این شرکت کم مرتب‌تر به نظر برسد، رنگ L را به رنگ ثانویه‌ای تغییر داد.

راب جان‌اف (Rob Janoff) طراح لوگوی اپل

یکی دیگر از مهم‌ترین لوگوهایی که در جهان بسیار مشهور است، لوگوی شرکت اپل می‌باشد. ازآنجاکه راب جان‌اف این آرم را طراحی کرد، می‌توان وی را به‌عنوان بهترین طراح لوگو از زمان‌های قدیم (از سال 1976) نامید. وی برای طراحی این لوگو، از نام شرکت که اپل بود، استفاده کرد و سپس تکه کوچکی از سیب را از بین برد. جان‌اف در ابتدا این لوگو را به‌صورت رنگارنگ طراحی کرد تا جلوه بیشتری داشته باشد.

کارولین دیودسون (Carolyn Davidson) طراح لوگوی نایک

یکی از طراحانی که بهترین لوگوی ورزشی را طراحی کرد، کارولین دیودسون می‌باشد که آرم زیبا و منحصربه‌فرد نایک را طراحی کرد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید آرم نایک، از خود شرکت آن معروف‌تر است. در همین بخش هم می‌توان به قدرت طراحی لوگو ایمان آورد.

پل رند (Paul Rand) طراح لوگوی آی‌بی‌ام

پل رند که در دنیا نیز از شهرت بالایی برخوردار است، لوگوی شرکت‌های متعددی را طراحی کرده است. برای مثال، از مهم‌ترین طراحی‌های وی می‌توان به لوگوی UPS، ABC،IBM و همچنین لوگوی دانشگاه Yale اشاره کرد.

لندون لیدر (Lindon Leader) طراح لوگوی fedex

یکی دیگر از طراحان مطرح جهان که آرم بسیار زیبا و ماندگاری از خود به‌جای گذاشته است، لندون لیدر می‌باشد. این طراح حرفه‌ای، آرم شرکت معروف Fedex را طراحی کرده است که موجب شده است تا رزومه کاری وی بسیار روشن‌تر از قبل شود. مهم‌ترین ویژگی این لوگو این است که در عین سادگی، شعار اصلی این شرکت را به مخاطبان نشان می‌دهد و گیرایی خاص خود را درد.

بهترین طراح لوگو ایران

والتر لاندر (Walter Landor)

والتر لاندر را می‌توان بهترین طراح لوگو در دوره خود شناخت که لوگوهای زیبای بسیار طراحی کرده است. این شخصیت معروف و شناخته‌شده، با طراحی‌های زیبا و منحصربه‌فرد خود، موجب شهرت شرکت‌های بسیار شد. از مهم‌ترین و معروف‌ترین کارهای این طراح حرفه‌ای، می‌توان به لوگوهای Levi و همچنین Alitalia اشاره کرد. این‌طور گفته می‌شود که آرم‌هایی که والتر لاندر ایجاد می‌کرد بیشتر به شکل سوئیسی مدرن بوده و اغلب گرم و آرامش‌بخش بوده‌اند.

پائول شر (Paula Scher)

یکی از بهترین و باتجربه‌ترین طراحانی که در حرفه خود موفقیت بسیاری کسب کرد، پائول شر محبوب و دوست‌داشتنی بود. این شخصیت برای اینکه لوگوهای کاملاً منحصربه‌فرد و همچنین معنادار ایجاد کند، از ترکیبی از عناصر فرهنگی به همراه هنرهای زیبا استفاده می‌کرد. از مهم‌ترین آثار این بهترین طراح لوگو می‌توان به لوگوی شرکت‌های Tiffany & CO و همچنین City Book اشاره کرد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این طراح حرفه‌ای و زبردست در سال 2000، جایزه Chrysler را از آن خود کرد.

سائول باس (Saul Bass)

یکی دیگر از طراحان لوگوی بسیار حرفه‌ای در سراسر جهان، سائول باس می‌باشد که بیشتر از 34 سال تجربه کاری دارد. این طراح حرفه‌ای و باتجربه، لوگوهای زیبایی برای شرکت‌های معروفی مانند AT & T، Bell، Kleenex و همچنین لوگوی زیبای Girl Scouts هستند. جالب است که با گذشت سال‌های طولانی از طراحی‌های این طراح حرفه‌ای، هنوز هم از آنها استفاده می‌شوند و جایگاه مخصوص به خود را دارند. مقاله ما در خصوص ” آموزش لایو اینستاگرام” را مطالعه کنید.

آلن فلتچر (Alen Fletcher)

یکی از افرادی به به‌عنوان بهترین طراح لوگو شناخته می‌شود، آلن فلتچر است که در طراحی‌های خود، تلفیقی از سبک‌های اروپایی و آمریکایی با سبک‌های مدرن استفاده می‌کرد. این شخصیت از همان آغاز کار حرفه‌ای خود، لوگوهای زیبا و منحصربه‌فردی طراحی کرد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به آرم شرکت‌های Reuters و همچنین شرکت V&A اشاره کرد.

اریک نیچه

یکی دیگر از طراحانی که در دنیا شهرت بسیاری دارد، اریک نیچه می‌باشد که طراحی‌های بسیار زیبایی را به نام خود ثبت کرده است. این فرد حرفه‌ای و ماهر، مسئولیت داشت تا برند شرکت General Dynamics را تغییر دهد. در این حین، وی لوگوهای متفاوتی برای این کار طراحی کرد که در نایت در کنفرانس Atoms for peace در معرض دید عموم قرار گرفت.

استاد مرتضی ممیز

حالا وقت آن رسیده تا با برخی از کسانی که به‌عنوان بهترین طراح لوگو در ایران شناخته می‌شوند نیز آشنا شوید. در کشور ما نیز طراحان باتجربه و ماهری وجود دارد که سابقه کاری بسیار خوبی دارند. از مهم‌ترین این افراد، می‌توان به استاد مرتضی ممیز اشاره کرد. این فرد باتجربه لوگوی شرکت سایپا را طراحی کرده است که شهرت زیادی در ایران دارد.

بهترین شرکت طراحی لوگو

استاد ادوارد زهرابیان

یکی دیگر از بهترین طراحان لوگو ایران که در کار خود بسیار موفق عمل کرده است، استاد ادوارد زهرابیان می‌باشد. این فرد ارمنی که لوگوهای متفاوتی طراحی کرده است، با مهم‌ترین آرم خود، یعنی آرم شرکت هواپیمایی هما شناخته می‌شود. زهرابیان هنگام طراحی این لوگوی معروف، تنها 22 سال داشت و با الهام از سرستون‌های تخت‌جمشید این لوگوی منحصربه‌فرد را طراحی کرده است.

مشاوره رایگان برای طراحی لوگو

لطفا اطلاعات خود را جهت مشاوره تکمیل فرمایید

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

*

 

استاد بیژن جناب

یکی از کسانی که جزو بهترین طراح لوگو در کشور ایران شناخته می‌شود، استاد بیژن جناب بوده است که تجربه و مهارت بالایی در کار خود دارد. ایشان دارای مدرک هنرهای زیبا از دانشگاه تهران هستند و همچنین جزو بنیان‌گذاران انجمن صنفی گرافیک در کشور ایران نیز شناخته می‌شود. از مهم‌ترین کارهای این طراح حرفه‌ای، می‌توان به طراحی لوگوتایپ شرکت ایران‌خودرو اشاره کرد که موفقیت چشمگیری در رزومه ایشان بود.

استاد احمد میرزا

ستاد احمد میرزا را می‌توان یکی از بهترین طراح لوگو در ایران نام برد که آثار بسیار زیبایی از خود به‌جای گذاشته است. این شخصیت حرفه‌ای و باتجربه، لوگوی مشهور و بی‌نظیر شرکت نفت را طراحی کرده است که در عین زیبایی، معنای بسیاری در پشت آن نهفته است.

بهترین طراحی لوگو

استاد اسماعیل کیا مقدم

یکی دیگر از طراحان لوگوی حرفه‌ای در کشور ایران، استاد اسماعیل کیا مقدم می‌باشد که کارهای بسیاری در رزومه حرفه‌ای خود دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید طرح اولیه و آغازین بانک صادرت را ایشان طراحی کرده‌اند که البته بعد از مدتی به دست استاد مرتضی ممیز تصحیح و تغییر داده شد.

شرکت آرم‌کده

یکی از بهترین شرکت‌هایی که کار طراحی لوگو را انجام می‌دهند، شرکت آرم‌کده می‌باشد که از تیرماه 1390 شروع به کار کرد. این شرکت بهترین طراح لوگو را دارد و بیشتر از 500 لوگوی موفق در کشور ایران به ثبت رسانده است. لوگوهایی که این شرکت طراحی می‌کند، خلاقیت، مهارت و معنا را در خود گنجانده‌اند.

شرکت بیزگو

یکی دیگر از مواردی که به‌عنوان بهترین شرکت طراحی لوگو شناخته می‌شود، شرکت حرفه‌ای بیزگو می‌باشد. این شرکت با کارکنان مجرب و حرفه‌ای خود، بهترین لوگو را در اختیار شما قرار می‌دهد. شرکت بیزگو بیشتر از 1000 نمونه لوگوی ثبت شده دارد که خلاقیت فراوانی در آنها به چشم می‌خورد.

کلام آخر

ما در این مقاله، به بررسی بهترین طراح لوگو پرداختیم و برخی از مهم‌ترین و حرفه‌ای‌ترین طراحان لوگو در ایران و خارج از کشور را نام بردیم. اگر شما نیز شرکتی به نام خود دارید، هرگز از اهمیت فوق‌العاده لوگو غافل نشده و به یاد داشته باشید که مردم با دیدن لوگو به یاد برند شما می‌افتند. تیم تحقیقاتی دکتر ویز در این مقاله، کسانی که لوگوهای بسیار حرفه‌ای طراحی کرده‎اند را نام برد. زندگی نامه دن بیلزریان را مطالعه کنید.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان