0 تا 100 اینفلوئنسر مارکتینگ [Influencer marketing] یا بازاریابی تأثیرگذار

0 تا 100 اینفلوئنسر مارکتینگ
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیر گذار یکی از زیرشاخه ‌های بازاریابی است که به تازگی در حال گسترش یافتن و محبوب شدن میان مردم است. برای اینکه با اینفلوپنسر بیشتر آشنا شوید مقاله “اینفلوئنسر کیست” را مطالعه کنید.

واژه بازاریابی یکی از رایج ترین اصطلاحات مورد استفاده در دنیای تجارت است و آنقدر مسئله مهمی شده است که دیگر هیچ فعالیت تجاری بدون آن نمی ‌تواند دوام بیاورد. در واقع بازاریابی به فعالیت‌ هایی گفته می‌ شود که توسط یک شغل به منظور تبلیغ محصول و یا خدماتی که به مردم ارائه می ‌دهد (حال چه به صورت آنلاین و چه به صورت سنتی) انجام می‌ گردد.

بازاریابی انواع مختلفی دارد و هدف از انجام هر نوع از این بازاریابی ‌ها ایجاد آگاهی و جلب مشتریان بالقوه برای یک تجارت است. همچنین مسئله متناسب سازی محصولات و یا خدمات یک شرکت به منظور تامین نیازهای مصرف کنند‌گان جنبه حیاتی دیگری از بازاریابی است.

به طور کلی می ‌توانم به شما بگویم که هدف از انجام بازاریابی این است که شما مشتریان را به خوبی بشناسید و نیازهای آن ‌ها را بهتر درک کنید تا بتوانید محصولات و خدماتتان را متناسب با آن‌ ها وفق دهید و در نهایت به فروش برسانید. همانطور که به شما گفتیم بازاریابی انواعی دارد که عبارتند از:

  1. بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  2. بازاریابی وابسته
  3. بازاریابی محتوا
  4. بهینه سازی موتورهای جستجو
  5. بازاریابی ایمیلی
  6. بازاریابی برند
  7. اینفلوئنسر مارکتینگ

در واقع در این مقاله از دکتر ویز قرار است تا بیشتر در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ به شما توضیح دهیم و بگوییم که Influencer marketing چیست و 6 اشتباه رایج در اینفلوئنسر مارکتینگ را به شما معرفی کنیم. همچنین برای مطالعه دقیق ‌تر این مبحث حتما سری به مقاله «ابزار کاربردی دیجیتال مارکتینگ» بزنید.

6 اشتباه رایج در اینفلوئنسر مارکتینگ

بازاریابی تأثیرگذار چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ به زمانی گفته می‌ شود که یک شخص اینفلوئنسر و یا کسی که در زمینه خاصی متخصص شناخته می‌شود و از شهرت بالایی برخوردار است به شما کمک کند تا محصولاتتان را به بازار عرضه نمایید. در خصوص اینفلوئنسرها نیز باید به شما بگویم که معمولاً به افرادی گفته می‌ شود که تاثیر زیادی بر خرید افراد و یا کسانی دارند که آن‌ ها را دنبال می‌ کنند و تبلیغ یک محصول از جانب آن ‌ها باعث می ‌شود تا عده‌ ای به خرید آن محسوب رو آورند.

به طور کلی تاثیرگذاری اینفلوئنسر مارکتینگ در توسعه و ارسال پیام‌ های تبلیغاتی از طریق افراد با نفوذ، رهبران عقاید و یا بازیگران و افرادی با فالوورهای بالا در رسانه ‌های اجتماعی است و نه از طریق شرکت و یا خود برند. بازاریابی تاثیرگذار را نمی ‌توان یک شاخه جدید از بازاریابی به حساب آورد اما می ‌توان با قاطعیت این را گفت که با رشد شبکه ‌های اجتماعی میزان استفاده از این نوع بازاریابی نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است.

دلیل محبوبیت این نوع بازاریابی این است که بازاریابان متوجه شده‌اند که میزان تاثیرگذاری اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار زیاد است می‌تواند تاثیری بسزا و چشمگیر در میزان فروش یک برند داشته باشد. اینفلوئنسر مارکتینگ شامل یک مارک تجاری است که با یک اینفلوئنسر آنلاین به منظور بازاریابی یکی از محصولات و خدمات خود همکاری می‌کند.

درخصوص اینفلوئنسرها و یا افراد تأثیرگذار نیز باید به شما بگویم که این افراد می ‌توانند شامل بازیگران، خوانندگان و حتی افرادی با فالوورهای بالا در رسانه ‌های اجتماعی باشند و هیچ گونه محدودیتی برای اینفلوئنسر شدن وجود ندارد. اینفلوئنسرها  تنها باید این توانایی را داشته باشند تا مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کنند به گونه ‌ای که تمامی حرف‌ های آن‌ ها برای دنبال کنندگانشان تاثیرگذار باشد و منجر به ثبت خرید شود.

اینفلوئنسر می ‌تواند حتی یک عکاس محبوب و فعال در اینستاگرام باشد یا یک وبلاگ نویس امنیتی در توییتر یا حتی یک مدیر محترم بازاریابی در لینکدین. همواره درون هر صنعت خاصی افرادی با نفوذ وجود دارند که شما به منظور تبلیغ مارک تجاری خود فقط  باید این افراد را  پیدا کنید و برای تبلیغ با آن‌ ها به توافق برسید. برای مدیریت بهتر صفحات لینکدین کسب و کار خود از خدمات مدیریت لینکدین دکتر ویز مشاهده کنید.

برخی از این افراد ممکن است صدها و یا میلیون‌ ها نفر فالوور داشته باشند و اصولا این افراد کسانی هستند که جذاب ‌ترین پست ‌های اجتماعی را در مورد موضع تخصصی خود ارسال می ‌کنند و  بهترین تصاویر را به اشتراک می ‌گذارند و سرگرم کننده ‌ترین فیلم‌ ها را می‌ سازند و آموزنده ترین بحث ‌های آنلاین را انجام می ‌دهند. پس با توجه به موضوعاتی که برای شما ارائه دادیم دیگر می ‌دانید بازاریابی تاثیرگذار چیست و چگونه کار می‌کند.

۶ اشتباه رایج در اینفلوئنسر مارکتینگ که تجارت شما را فلج می‌کند

اگر به اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و یا هر حساب کاربری دیگر خود در شبکه‌ های اجتماعی مراجعه کنید مشاهده خواهید کرد که اینفلوئنسرها از تمامی اقشار جامعه هستند و به تبلیغ محصولات و خدمات مختلف می‌پردازند.

البته با داغ شدن بازار اینفلوئنسر مارکتینگ تقریبا می ‌توان گفت که تعداد زیادی اینفلوئنسر فعال در این شبکه ‌های اجتماعی وجود دارند که در حال فعالیت هستند و هر کدام از آن‌ها میزان قابل توجهی فالوور به دست آورده ‌اند.

اگر برای شما جای سوال دارد که این افراد چگونه در این راستا موفق شده ‌اند و یا اینکه خودتان قبلا وارد این مارکت شده ‌اید و نتوانستید به موفقیت چشمگیری در این زمینه برسید ما در این بخش از مقاله شش خطای رایج در این مارکت را به شما معرفی می ‌کنیم که شما با جلوگیری از بروز چنین اشتباهاتی در تجارت خود می ‌توانید به طور موفق در این زمینه فعالیت کنید.

  1. فقدان یک برنامه بازاریابی دقیق

داشتن یک برنامه درست حسابی برای بازاریابی تاثیرگذار یک امر خیلی ضروری است. باید بدانید که شما وارد این صنعت نمی ‌شوید چون دیگران قبلاً این کار را کرده ‌اند و در آن موفق شده ‌اند و همچنین همکاری شما با یک اینفلوئنسر به منظور فروش بیشتر چیزی کاملا حیاتی نیست که موفقیت شما فقط و فقط وابسته به آن باشد.

شما با داشتن یک برنامه مبارزاتی دقیق در این نوع بازاریابی می‌فهمید که دقیقا می ‌خواهید چه کار کنید و به چه هدفی برسید. پس قبل از اینکه بخواهید ارتباط خود را با رسانه ‌های اجتماعی قویتر کنید و شروع کارتان را با یک اینفلوئنسر آغاز کنید سعی کنید تا چشم انداز روشنی از کمپین بازاریابی مورد نظر خود را در ذهنتان داشته باشید.

شما باید در این راه قاطع باشید و اهدافی قابل دسترس و واقع بینانه برای خود تنظیم نمایید. داشتن یک برنامه دقیق به شما به میزان مشخصی انگیزه می ‌دهد تا بتوانید به سمت هدفتان حرکت کنید.

Influencer marketing چیست

  1. فقط بر روی تعداد فالوور تمرکز نکنید

امروزه اینفلوئنسرهای زیادی در شبکه ‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و اولین دلیل برای انتخاب اینفلوئنسرها توسط یک شرکت و یا مارک تعداد فالوورهای آن‌ ها در شبکه ‌های اجتماعی است. البته باید بگویم تعداد فالوور مسئله بسیار مهمی در این زمینه محسوب می ‌گردد اما تنها عاملی نیست که شما باید به هنگام یافتن یک اینفلوئنسر مورد توجه قرار دهید.

اینکه شما بتوانید در در بازاریابی تاثیرگذار موفق عمل کنید به این بستگی دارد که بتوانید یک شخص قابل اطمینان و ایده‌آل را برای این شغل انتخاب نمایید و اگر در درجه اول فقط و فقط بر روی تعداد دنبال کنندگان او تمرکز کنید احتمالاً نرخ تعامل را نادیده خواهید گرفت. به این دلیل می‌گوییم که فقط داشتن تعداد فالوور بالا در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر کافی نیست، زیرا اینفلوئنسر کسی است که بتواند مخاطبین خود را به منظور استفاده بیشتر از کمپین خود تحریک و درگیر کند.

گاهی افراد با فالوور‌های کمتر موفق می‌شوند تا تعامل بیشتری نسبت به افرادی که تعداد فالوور های بی ‌شمار دارند با مردم برقرار نمایند و اینستاگرام نمونه کاملی از تاثیر میکرو اینفلوئنسر در عمل محسوب می‌گردد.

  1. همکاری را به یک معامله یکبارمصرف تبدیل نکنید

اگر شما یک کمپین تاثیرگذار و موفق را با کمک یک اینفلوئنسر آغاز کرده ‌اید و به نتیجه قابل قبولی نیز در این راه رسیده ‌اید اما هنوز قصد دارید تا در برنامه ‌های بعدی خود شخص دیگری را جایگزین او کنید باید بگویم که این یک سناریوی رایج است که اغلب بازاریابان سعی می‌کنند تا مانند وعده‌ های غذایی مختلف در یک منو، اینفلوئنسرها و فعالان شبکه ‌های اجتماعی خود را تعویض کنند، اما آن‌ها باید بدانند که این کار اگرچه سرگرم کننده به نظر می‌رسد اما اصلا برای تجارتشان مناسب نیست.

پس به عنوان یک بازاریاب و صاحب یک برند و شرکت زمانی که توانستید با کمک یک اینفلوئنسر در زمینه بازریابی موفق شوید و توسط یک بازاریابی بی ‌عیب و نقص به کمک یک اینفلوئسر تجارت خود را ارتقا دهید، سعی کنید تا با او یک رابطه طولانی مدت در تجارت برقرار کنید.

  1. پایبند بودن به یکی از رسانه‌های اجتماعی

زمانی که شما در تمامی پلتفرم‌ها و برنامه‌ های رسانه‌ های اجتماعی حضور داشته باشید همیشه در یکی از آن‌ها موفقتر از سایرین عمل خواهید کرد و دنبال کننده بیشتری ممکن است پیدا کنید. به همین منظور است که بازاریابان سعی می‌کنند تا افرادی را پیدا کنند تا در هر یک از این پلتفرم‌ها و رسانه‌های اجتماعی موفقتر عمل کنند و باعث توسعه بازاریابی آن‌ها در آن رسانه گردند.

پس اگر از قبل در یک برنامه و پلتفرم رسانه اجتماعی حضوری قدرتمند پیدا کرده‌ اید حال سعی کنید تا در یک بستر دیگر اینفلوئنسری را انتخاب نمایید تا بتوانید کم کم در شاخه ‌های بیشتری فعالیت نمایید و تعداد بازدیدکنندگان و دنبال کنندگان خود را کم کم افزایش دهید. همچنین برای مطالعه کامل‌تر در این مورد می‌توانید از مقاله «استراتژی محتوا چیست؟» کمک بگیرید.

بازاریابی تأثیرگذار چیست

  1. اینفلوئنسری را انتخاب نکنید که با حوضه تجارت شما هم‌خوانی نداشته باشد

به هنگام انتخاب یک اینفلوئنسر و تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی حتماً باید این نکته را در نظر داشته باشید که همواره ارتباطی عمیق بین اینفلوئنسر و زمینه کاری شما وجود دارد و این همان چیزی است که در نهایت باعث می ‌شود تا مردم از شما خرید کنند و یا به خدمات شما روی آورند. شما همواره باید به دنبال برقراری ارتباط بین محصول و خدمات خود با سبک زندگی اینفلوئنسری که انتخاب کرده ‌اید باشید تا بتوانید از این طریق مردم را مجاب به انتخاب  برند خود کنید.

  1. توجه کنید که فالوورهای اینفلوئنسری که انتخاب می‌کنید واقعی باشد

حتماً تا کنون واژه خرید فالوور فیک به گوشتان خورده است. همان‌ طور که امروز اکثر افراد فعال در شبکه‌ های اجتماعی می ‌دانند سایت ‌ها و شرکت ‌هایی وجود دارند که اقدام به فروش تضمینی فالوور به افراد می ‌کنند. اکثر فروشگاه‌ های اینترنتی به منظور ایجاد اعتماد برای خرید در افراد اقدام به خرید فالوور تقلبی می‌نمایند.

حال به منظور ارتقای تجارتتان به واسطۀ اینفلوئنسر مارکتینگ باید یک اینفلوئنسر با تعداد واقعی فالوور پیدا کنید نه شخصی را که بیشتر فالوورهای خود را از طریق پرداخت پول خریده است، زیرا در این صورت این شمایید که ضرر خواهید کرد.

همچنین راه‌ های زیادی به منظور شناخت و تشخیص فالوورهای فیک از واقعی وجود دارد و برنامه‌ های زیادی برای گوشی‌ های ios و اندروید ساخته شده است که شما با مراجعه به آن‌ ها و بررسی میزان لایک‌ ها و کامنت ‌ها در ۱۰ پست آخر او می‌ توانید میزان فالوور فیک را تشخیص دهید.

Influencer marketing  چیست؟

این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که ساعاتی از روز را در فضای مجازی و دیدن افراد مختلف با دنبال‌کننده‌های فراوان سپری نکند. اینفلوئنسر مارکتینگ، واژه‌ای آشناست که تاثیر بسزایی بر کسب‌وکارهای مختلف گذاشته است. در این بین هستند کسانی که در تلاش برای جذب مخاطب بوده و در این کار موفق عمل کرده‌اند و به عنوان اینفلوئنسر یا افراد تاثیرگذار شناخته می‌شوند. اینجاست که می‌توان به یک همکاری جالب بین مدیران کسب‌وکار و اینفلوئنسرها رسید. اینفلوئنسر می‌تواند یک عکاس، مدل، خواننده و یا تنها یک فرد با دنبال‌کننده‌های بالا باشد که صاحبان کسب‌وکار بسته به زمینه‌ی فعالیت خود، از آن‌ها برای شناساندن محصول یا خدمات‌ کمک می‌گیرند.

اینفلوئنسر مارکتینگ از کجا شروع شد؟

در اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی، زمانی که سرویس اشتراک‌گذاری ویدئوی یوتیوب توسط گوگل خریداری شد، عده‌ای شروع به فعالیت در یوتیوب کردند و توانستند توجه زیادی را به خود جلب کنند. به این شکل که افراد مختلف این ویدئوها را تماشا می‌کردند و به اشتراک می‌گذاشتند. به مرور زمان و با گسترش شبکه‌های اجتماعی این روند، به یک روال عادی و جدانشدنی تبدیل شد و عده‌ی زیادی تصمیم به ورود به این حوزه گرفتند به طوری که امروزه افرادی را می‌بینیم که تنها با اشتراک‌گذاری زندگی روزمره‌ی خود پا به این عرصه گذاشته و به نظر می‌رسد موفق هم بوده‌اند.

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران

از آن‌جا که تبلیغات رسمی شبکه‌های اجتماعی در ایران قابل اجرا نیست، تنها راه تبلیغات در این شبکه‌ها در ایران، اینفلوئنسر مارکتینگ است. همین موضوع اهمیت این روش بازاریابی را هرچه بیشتر می‌کند. برای اجرای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران باید به سراغ اینفلوئنسرها رفت و به آن‌ها تبلیغ سفارش داد.

اما دشواری‌ها و پیچیدگی‌های این روش مارکتینگ مثل پیدا کردن بهترین اینفلوئنسرهایی که با کسب‌وکار شما مرتبط باشد، گفتگو با آن‌ها و هماهنگی‌های اجرای تبلیغات موردنظرتان، عاملی است که ممکن است شما را به سمت آژانس‌های حرفه‌ای تبلیغات دیجیتال سوق دهد. برای مثال یکی از این آژانس‌ها، گروه تبلیغات دیجیتال دیما است که تجربه‌ی زیادی در اجرای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ دارد.

انواع اینفلوئنسرهایی که می‌توانید از طریق گروه تبلیغات دیجیتال دیما با آن‌ها ارتباط بگیرید:

  • سلبریتی‌ها (افراد مشهور)
  • واینرها
  • بلاگرها
  • میکرو، ماکرو و مگا اینفلوئنسرها

به علاوه، برای انتخاب اینفلوئنسرها و ارتباط با آن‌ها می‌توانید از پلتفرم‌هایی مثل پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ دیما سوشال کمک بگیرید. این پلتفرم‌ها فهرستی از اینفلوئنسرها در حوزه‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهند که به کمک فیلترهای مختلف قابل انتخاب هستند.

اینفلونسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران، شاید نوپا باشد اما با سرعتی سرسام‌آور در حال گسترش است. روش‌های مختلفی برای بازاریابی از جمله تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای سطح شهر وجود دارند اما هم هزینه و هم تاثیرگذاری آنها بر مخاطب جای بحث دارد. شاید ساده‌ترین نوع بازاریابی، بازاریابی دهان‌به‌دهان باشد که تقریبا تمام ما آن را تجربه کردیم. برای مثال فرض کنید محصولی را که به تازگی خریده‌اید یا جایی که برای اولین بار رفته و از آن راضی بوده‌اید را با آب و تاب برای آشنایان خود شرح می‌دهید؛ یک بازاریابی موثر بدون صرف هیچ هزینه ای. اما یک کسب‌وکار نوپا قبل از رونق گرفتن بخاطر کیفیت، نیاز به دیده شدن دارد و باید کار خود را به مخاطب معرفی کند.

چرا باید به اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام توجه ویژه داشته باشیم؟

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران است و تخمین زده می‌شود که بیش از ٢٠ میلیون کاربر ایرانی در این پلتفرم فعالیت می‌کنند که چیزی حدود ٣٠ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود.

اینفلوئنسرها از لحاظ میزان فالوور در چهار گروه کلی دسته بندی می‌شوند:

 

  • مگا اینفلوئنسر: بالای یک میلیون فالوور
  • ماکرو اینفلوئنسر: ١٠٠هزار تا یک میلیون فالوور
  • میکرو اینفلوئنسر: ١٠ تا ١٠٠ هزار فالوور
  • نانو اینفلوئنسر: کم‌تر از ١٠ هزار فالوور

نکته‌ی مهم در رابطه با این دسته بندی، میکرو اینفلوئنسرها هستند که نباید آن‌ها را دست‌کم گرفت چون با وجود تعداد فالوورهای کمتر، ارتباط قوی‌تری با مخاطبان خود دارند.

کرونا عاملی مهم در گسترش زندگی آنلاین

کرونا، یادآور قرنطینه، خانه‌نشینی و گشت‌وگذار در فضای مجازی است و همه‌ی ما خواسته یا ناخواسته با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ پس برای تبلیغات چه جایی بهتر از فضایی که هر کسی از هر کجای جهان امکان دسترسی داشته و زمان زیادی را در آن سپری می‌کند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ، شمشیری دو لبه در موفقیت کسب و کار

اشتباهات بساری در اینفلوئنسر مارکتینگ وجود دارند که نه تنها می‌توانند مانع شما برای رسیدن به موفقیت باشند، بلکه منجر به از دست رفتن سرمایه و ناامیدی شما در ادامه‌ی مسیر می‌شوند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

از جمله رایج‌ترین اشتباهات در اینفلوئنسر مارکتینگ، انتخاب اینفلوئنسر اشتباه است. تا حد امکان باید اینفلوئنسری را انتخاب کرد که به زمینه‌ی فعالیت ما مرتبط باشد.

نکته‌ی بعدی در خصوص اینفلوئنسرهای اینستاگرام با فالورهای فراوان اما فیک است. در هر زمانی از تاریخ و هر زمینه‌ای، افرادی هستند که می‌خواهند راه صدساله را یک‌شبه طی کنند و اینفلوئنسر مارکتینگ هم از این قاعده مستثنی نیست. این روزها فالوور و حتی لایک و بازدید فیک، بازار داغی دارد و در انتخاب اینفلوئنسر برای تبلیغات باید به این نکات توجه دوچندان داشت.

بنابراین برای گرفتن نتیجه‌ای بهتر و موفقیت در بازاریابی دیجیتال، باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا برد یا از افرادی که متخصص این حوزه هستند کمک گرفت. همچنین آموزش اینفلوئنسر مارکتینگ، شرکت در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ و شناخت پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند بسیار کارآمد و مفید باشد.

نتیجه‌گیری

اگر کمپین‌ های اینفلوئنسر مارکتینگ به طور موثر و اصولی اجرا شوند می‌توانند برای مارکت ‌ها و مشاغل معجزه کنند. پس اگر قصد دارید تا با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برند و تجارت خود را تبلیغ نمایید، پس باید از پرداختن به هرگونه اشتباه در این زمین خودداری کنید.

ما در این مقاله از دکتر ویز علاوه بر اینکه به شما توضیح دادیم اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی تاثیرگذار چیست همچنین به شما ۶ اشتباه رایج در اینفلوئنسر مارکتینگ را معرفی کردیم که با جلوگیری از رخ دادن هر یک از این ۶ اشتباه در مارکت خود می‌ توانید در این زمینه از مارکتینگ بسیار موفق عمل کنید.

برخی از سوالات رایج

1.اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ به شیوه‌ ای از بازاریابی و تبلیغات گفته می‌ شود که در آن یک شخص اینفلوئنسر و یا کسی که در زمینه خاصی متخصص شناخته می ‌شود و از شهرت بالایی نیز برخوردار است به شما کمک کند تا محصولاتتان را به بازار عرضه نمایید.

2.اشتباهات رایج در اینفلوئنسر مارکتینگ شامل چه مواردی است؟

  1. فقدان یک برنامه بازاریابی دقیق
  2. تمرکز کردن تنها برروی تعداد فالوور
  3. تبدیل کردن همکاری به یک معامله یکبار مصرف
  4. پایبند بودن تنها به یکی از رسانه‌ های اجتماعی
  5. انتخاب یک اینفلوئنسر که با حوضه تجارت شما هم‌خوانی نداشته باشد.

3.اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسرها معمولاً افرادی هستند که می‌توانند تاثیر زیادی بر خرید مردم و یا کسانی داشته باشند که آن‌ها را دنبال می‌کنند و تبلیغ یک محصول از جانب این افراد باعث می‌شود تا عده‌ای اقدام به خرید آن محصول کنند.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان