21 تکنیک برای افزایش فروش کسب و کار پوشاک در سال 1402

فوت و فن لباس فروشی و کسب و کار پوشاک
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

آیا به فکر راه اندازی کسب و کار پوشاک هستید؟ یا اینکه ایده‌ی راه‌اندازی تولیدی پوشاک دارید؟ یا اینکه می‌خواهید کسب و کار لباس خود را گسترش دهید؟ برای این کار نیاز است که فوت و فن لباس فروشی را بدانید و از آن ها در فروش آفلاین و آنلاین خود استفاده کنید.

بوم کسب و کار پوشاک یکی از راه‌های کسب درآمد در شرایط فعلی کشور است. با نگاهی دقیق‌تر به شرایط حال حاضر کشور و به ویژه دنیا می‌­توان گفت مشارکت در بوم کسب و کار پوشاک و لباس یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد در ایران است. با این حال بسیاری از افراد در این مسیر با چالش‌ها و دغدغه‌های فراوانی مواجه می‌­شوند که در این نوشتار سعی شده تا مختصری راجع به این موانع توضیح داده شود.

این نکته هم حائز اهمیت است که منابع متعددی برای آموزش این مسیر وجود دارد و ما در این نوشتار سعی می­‌کنیم تا به مختصری از بهترین منابع به آموزش این مسیر بپردازیم و امید است باعث افزایش آگاهی افراد دراین زمینه شود و قدمی در جهت افزایش آگاهی شما در حوزه بالا بردن بازدهی محصولات و به خصوص راه‌اندازی فروشگاه پوشاک گردد.

همچنین باید به شما بگویم که در این مقاله قرار است به شما 21 فوت و فن کسب و کار پوشاک در ایران را آموزش دهیم. کسب و کار پوشاک نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا یک تجارتی پر سود محسوب می‌شود، که اگر در همان ابتدای راه‌اندازی کار خود بتوانید همه‌ی امور را بر اساس برنامه‌ریزی و اصولی جلو ببرید زمینه پیشرفت بسیاری را برای شما فراهم می‌کند.

کسب و کار پوشاک یک صنعت 3 تریلیون دلاری است و سالانه بیش از یک تریلیون پوشاک در سراسر جهان فروخته می‌شود. این تجارت یک بازار بزرگ است و سود ناشی از آن این دلیل را که چرا کسی می‌خواهد وارد این بازار شود را قابل فهم‌تر می‌کند.

اما نباید فراموش کنید که رقابت در کسب و کار پوشاک به شدت شدید است؛ بنابراین شما علاوه بر اینکه باید اصولی صنعت خود را جلو ببرید بلکه می‌بایست از همین ابتدا با داشتن ایده‌هایی خلاقانه وارد این صنعت شوید.

در واقع اگر می‌خواهید نحوه صحیح و اصولی راه اندازی یک طرح کسب و کار پوشاک را بیاموزید و صفر تا صد تولیدی لباس را یاد بگیرید و با بوم مدل کسب و کار پوشاک آشنا شوید این مقاله برای شما مناسب خواهد بود. انواع همکاری در فروش لباس را بشناسید. شما می‌توانید با طراحی و راه‌اندازی یک پیج اینستاگرام کار خود را در این زمینه شروع کنید.

21 فوت و فن لباس فروشی در سال 1402

راه های موفقیت در کسب و کار پوشاک

1- برای رسیدن به موفقیت برنامه ریزی کنید

برای چگونگی اداره تجارت لباس خود برنامه‌ای تهیه کنید. نوشتن و اجرای یک برنامه‌ریزی حساب شده در ابتدای هر فعالیتی همیشه مفید است. این طرح به عنوان یک نقشه عمل می‌کند که چگونگی دستیابی شما به اهداف خود را طی حداقل چند سال آینده نشان می‌دهد.

برای درک بهتر بوم کسب و کار پوشاک و بوم کسب و کار تولیدی لباس لازم است تا بازار لباس و پوشاک خود را درک کنید. آگاهی در این مسیر باعث افزایش قدرت و تسلط شما بر کسب و کار پوشاک می­‌شود که همین موضوع در دراز مدت باعث افزایش سود و بازدهی کسب و کار شما می­‌شود.

لازم به ذکر است در برنامه‌ریزی خود شما باید اهدافی چون مدل و بوم کسب و کار، استراتژی فروش، استراتژی بازاریابی، میزان بودجه، برنامه دراز مدت برای کسب سود بیشتر و غیره را تعیین کنید، همچنین این را در نظر بگیرید که اگر شما بخواهید افراد دیگری را وارد حیطه کاری خود کنید چه شرایطی را باید امروز محیا نمایید.

انواع روش های برنامه ریزی در زمینه کسب و کار پوشاک شما را مجبور می‌کند که در همین ابتدا سؤالات سخت را از خود بپرسید و از جنبه‌های مختلف به فعالیت تجاری خود نگاه کنید. ایده کسب و کار یک سند زنده است که با گذشت زمان تغییر کرده و تکامل می‌یابد. همچنین در نظر داشته باشید که هر لحظه ممکن است تا حوادث غیرمنتظره‌ای رخ دهد و شما باید بتوانید شرایط را به خوبی مدیریت نمایید و از هدف اصلی تعیین شده برای خود دور نگردید.

2- بازار لباس خود را درک کنید

وقتی درباره انتخاب نوع و دسته لباس خود تصمیم گرفتید، باید به این سؤالات پاسخ دهید که «آیا نوع انتخاب شما مناسب شرایط و بازار پوشاک کشور یا منظقه تان است؟» پس قبل از اقدام بهتر است تا بازار مورد نظر خود را بررسی کنید و مارک‌های دیگر لباس و موفق‌ترین‌های این صنعت را بشناسید. بوم مدل کسب و کار پوشاک به چه صورتی است؟

برای بالا بردن اطلاعات خود می‌توانید در وب جستجو کنید، به مغازه‌ها مراجعه کنید، به رفتار مصرف کننده نگاه کنید و مجلات مربوطه را بخوانید. شما می‌خواهید تا کسب و کار پوشاک خود را در رقابت با سایرین برجسته تر کنید.

فوت و فن کسب و کار پوشاک

این نکته را بدانید که اگر از ایده‌های مطرح و اجرا شده از رقیبانتان کپی کنید، ممکن است که همیشه شماره دو این رقابت باقی بمانید. پس اطمینان حاصل کنید که تجارت لباس خود را از سایر رقیبان متمایز می‌کنید و با انجام  اینکار برای خریداران ارزش قائل می‌شوید.

در واقع شما در این مرحله از راه‌اندازی کسب و کار پوشاک می‌بایست نوع فعالیت پوشاک خود را مشخص کنید، برای مثال قصد دارید یک فروشگاه یا بوتیک احساس احداث کنید و یا اینکه اجناس خود را از طریق کسب و کار اینترنتی پوشاک به فروش برسانید.

همچنین باید مشخص کنید که دوست دارید کسب و کار پوشاک بچه راه‌اندازی کنید یا تهیه پوشاک برای بزرگسالان (پوشاک فروشی بزرگسالان) را ترجیح می‌دهید، که البته انتخاب هر کدام از این موارد جدا از سلیقه شخصی شما به میزان بودجه در دسترس، نوع بازاری که در آن فعالیت می‌کنید، مکان فروشگاه یا مغازه شما، ترجیحات زیبایی شناختی و سبک زندگی شما بستگی دارد.

فوت و فن فروشندگی لباس

3- روش های بازاریابی و تبلیغاتی

شناخت روش بازاریابی اینترنتی به شما این امکان را می­‌دهد در جهت بوم کسب و کار پوشاک با بستر گستره‌­تر و بزرگ­تری مانند اینترنت در ارتباط باشید به همین جهت نیاز است تا علم و آگاهی خود را راجع به فروش و بازاریابی اینترنتی در جهت افزایش بازدهی در بوم کسب و کار پوشاک افزایش دهید و همچنین به واسطه تبلیغات و همکاری فروش کالای خود را افزایش دهید. امروزه همکاری در فروش اینترنتی  و همکاری در راه‌اندازی فروشگاه پوشاک یکی از بهترین راه‌های افزایش بازدهی و رونق در کسب و کارهای مختلف است.

شناخت بازار و البته شناخت رقیب‌هایی که با آن­ها در جهت بوم کسب و کار پوشاک تعامل می­‌کنیم بستر مناسبی را برای افراد فراهم می­‌آورد تا بیشتر و بهتر به شناخت نسبت به کسب و کار خود برسند تا در جهت فروش محصول خود به بیشترین سود دست یابند از طرفی چه کسب و کار اینترنتی پوشاک داشته باشید و یا با احداث یک فروشگاه به فعالیت خود در زمینه کسب و کار لباس ادامه دهید.

نباید این موضوع را فراموش کنید که روش‌های بازاریابی و تبلیغاتی یکی از مهمترین عوامل موفقیت شما در این صنعت است زیرا تبلیغات و بازاریابی تقاضای فروشگاه لباس شما را به میزان چشمگیری افزایش خواهد داد. برای تبلیغات موثرتر نیاز است که حتما یک سایت قوی داشته باشید. ما در دکتر ویز خدمات طراحی سایت پوشاک را به شما ارائه می دهد.

همچنین تعیین روش‌های ارائه متناسب با نوع مخاطب و متناسب با شکل مغازه موضوعی است که بسیار اهمیت دارد. برای همین است که باید در همین ابتدا بر روی استراتژی‌های فروش خود بیشتر و با دقت کار نمایید.

روش های بازاریابی برای کسب و کار پوشاک

4- تجارت خود را به صورت قانونی ثبت نمایید

اگر قصد راه‌اندازی تولیدی پوشاک دارید، باید بدانید که برای فعالیت در این زمینه نیاز به کسب جواز تأسیس دارید. در واقع این نوع جواز مختص تولیدی هاست و تهیه آن به نوعی اجباری است. همچنین قبل از به ثبت رساندن تولیدی خود باید مشخص کنید که می‌خواهید شرکتتان حقیقی یا حقوقی باشد.

همچنین این نکته را بدانید که با طی کردن مراحل کسب جواز قانونی در حیطه پوشاک شما می‌توانید بر روی جوازتان وام بگیرید و به گسترش کسب و کار پوشاک بپردازید.

ابتدا باید نامی ‌تک و غیر مشابه به هیچ صنعت مشابه‌ای را انتخاب نمایید، سپس می‌بایست به سایت مورد نظر برای دریافت مجوز مربوطه به راه اندازی تولیدی پوشاک مراجعه نموده و پس از پرداخت هزینه و پر کردن اطلاعات لازم اقدام به کسب مجوز نمایید.مجوز شما در صورتی که تمام مراحل قانونی را درست طی نموده باشید طی 2 هفته یا 14 روز صادر خواهد گشت.

5- برترین رقبای خود را بشناسید و درباره ی روش کسب و کار آنها تحقیق کنید

به دلیل پرطرفدار بودن این نوع کسب و کارها رقابت بین فروشگاه‌های پوشاک بسیار زیاد است ولی این مهم است که شما پیشنهادات و قیمت‌های مناسب و رقابتی را به مشتریانتان ارائه دهید که با سایر فروشگاه‌ها متفاوت باشد به ویژه فصول مختلف تعطیلات.

شما با ارائه کیفیت و طراحی متمایز از سایر رقیبان و همچنین ارائه قیمت‌های مناسب می‌توانید در مدت زمان کوتاهی مشتریان خود را چند برابر کنید و همچنین از رقیبان خود پیشی بگیرید. علاوه بر کیفیت و نوع اجناسی که در پوشاک فروشی خود به فروش می‌رسانید، نحوه برخورد شما و یا فروشندگان تان با مشتری‌ها باید بسیار گرم و صمیمانه همچنین متفاوت با سایر فروشگاه‌ها باشد.

بازاریابی اینترنتی فروش لباس

6- انتخاب مارک و کیفیت لباس

برای انتخاب مارک و کیفیت لباسی که قرار است در فروشگاه خود به فروش برسانید وقت و تأمل زیادی صرف کنید. بسیاری از مارک‌های لباس در خارج کشور وجود دارد که در سطح جهانی شناخته شده هستند و طرفداران خاص خود را دارند؛ بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که اجناسی که قرار است برای فروش وارد مغازه خود کنید باید از مارک‌های معروف باشد و یا اینکه محصول تولیدی خودتان باشد.

7- استخدام نیروی کار مناسب در فروشگاه پوشاک

در واقع شما با انتصاب یک متخصص در زمینه فروش که سابقه کافی در این حیطه داشته است و از دانش کافی برای داشتن رفتاری مناسب  با مشتریان برخوردار است، می‌توانید تا حدودی خیال خود را از این بابت راحت نمایید.

علاوه بر استخدام یک نیروی کار برای فروش اجناس، شما باید به فکر استخدام یک فرد مناسب برای انجام کارهای حسابداری و مالی مغازه خود باشید. همچنین شما نیز به عنوان صاحب این کسب و کار می‌توانید بر کارگران و مغازه نظارت کلی داشته باشید.

البته در شروع کار حتماً استخدام چند فرد برای انجام این امورات واجب نمی‌باشد و خودتان به تنهایی می‌توانید از پس آن بربیایید.اما اگر در آینده‌ای نه چندان دور تصمیم به گسترش شعبه‌های کسب و کار لباس خود دارید حتماً به استخدام چند فرد خبره در این زمینه نیاز پیدا خواهید کرد.

اصول مغازه داری پوشاک

8- انتخاب دکور مناسب

انتخاب یک دکور شیک و جذاب می‌تواند مشتریان را به سمت فروشگاه پوشاک شما جذب کند. دقت و توجه به رنگ‌های استفاده شده در دکور فروشگاه و انتخاب طرحی مناسب با نوع تجارتتان می‌تواند شما را حرفه‌ای‌تر نشان دهد و به علاوه توجه هر چه بیشتر مصرف‌کنندگان را به خود جلب نماید.

دقت به خرج دادن در زمینه انتخاب نمایی متمایز از شیشه و قرار دادن تابلویی شیک و زیبا که نام برند، تولیدی یا فروشگاه شما بر آن نوشته شده است و همچنین داشتن نورپردازی مناسب می‌تواند شما را هزاران قدم از رقیبان کاریتان جلوتر بیاندازد.

بهترین تبلیغات برای لباس فروشی

9- اهمیت دادن به طراحی لباس

طراحی لباس هسته اصلی کار شماست. حتی اگر خودتان شخصاً در این زمینه مهارت کافی ندارید، باید کسی را پیدا کنید که از طراحی لباس، ساخت لباس و توسعه و معرفی محصول اطلاعات و تجربه کافی داشته باشد.

طراحی لباس یک برنامه یکبار مصرف نیست که فقط یکبار به انجام آن نیاز داشته باشید بلکه از می‌توان بعد از کیفیت آن را مهمترین عاملی دانست که تجارت پوشاک شما به آن نیاز حیاطی دارد.

وقتی شما مجموعه و نوع کسب و کار خود را خود را ساختار و تعریف کرده باشید، آن زمان است که یک طراح می‌تواند شروع به طراحی کند. در واقع طراح لباس تولیدی شما می‌بایست در وهله اول در نوع طراحی های خود نوع نیاز مردم و نوع پوشاک مرسوم در جامعه ای که در آن زندگی می‌کنید را مورد هدف قرار دهد؛ و محصولات جدید را به بازار تارگت معرفی کنید.

10- پارچه و تولیدکنندگان را پیدا کنید

اما اگر قصد فعالیت در زمینه فروشگاه و یا مغازه فروش پوشاک را دارید، باید به دنبال پیدا کردن تولید کنندگان پوشاک مورد نظر خود باشید. به پروسه یافتن کارخانه یا محلی که مواد و لوازم جانبی مورد نیازشما را به صورت عمده ارئه دهد تأمین منبع می‌گویند.

در واقع شما با یافتن کارخانه‌ها و تولیدی‌های اصلی و خرید بی‌واسطه از آن‌ها  حجم عمده می‌توانید خریدی بسیار اقتصادی و به صرفه داشته باشید.

زیرا تولید کنندگان اصلی به این دلیل که ترجیح می‌دهند تمرکز خود را بیشتر در طراحی و تولید محصولات بگذارند تا بازاریابی و خرده فروشی آنها، پس با قیمتی بسیار منصفانه اجناس خود را به شما می‌فروشند. در واقع قبل از اینکه منبع تأمین پوشاک خود را انتخاب کنید باید به صورت حضوری به آنجا سرزده و از نزدیک کارهای آنها را مشاهده نمایید.

چگونه در تولید پوشاک موفق باشیم

11- یک استراتژی قیمت گذاری مناسب برای لباس ها انتخاب کنید

در واقع پس از اتمام کار و تولید محصول، شما می‌توانید با سنجیدن عواملی چون زمان صرف شده، پول کارگر، کیفیت و … اقدام به قیمت‌گذاری نمایید. هنگامی‌که مجموعه شما تعریف شد و مواد لازم را تهیه کردید و کارخانه‌هایی را برای خرید عمده پیدا نمودید، آن زمان است که دیگر درک بهتری از هزینه‌ها خواهید داشت.

قیمت‌گذاری و مرحله‌ای از تجارت پوشاک است که تعادل را بین صوت و قیمتی که مشتری مایل به پرداخت آن است را تعیین می‌کند. قبل از قیمت‌گذاری براساس سود زحمات خود، شما باید به درستی درک کنید که مشتریان شما چه قشری هستند، عادت‌های خرج کردن آنها به چه شکل است  و همچنین باید بدانید که که چقدر مایل به پرداخت هزینه برای کالای شما است.

انواع فوت و فن لباس فروشی (فوت و فن فروشندگی) وجود دارد که فروشندگان با استفاده از آن فوت و فن‌ها می‌توانند مقدار فروش خود را بسیار بالاتر ببرند. در این مطلب 21 شگرد فروش پوشاک را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تأثیر بهتری روی مشتریان خود گذاشته و فروش بالاتری را نیز تجربه کنید.

برخی از انواع فوت و فن لباس فروشی، بر ذهن ناخودآگاه مشتریان اثر کرده و باعث می‌شود آن‌ها برای خرید محصول شما، بیشتر ترغیب شوند. در بین انواع فوت و فن لباس فروشی و کار در لباس فروشی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، چنین تأثیرات ناخودآگاهی هم قرار دارد. این فوت و فن‌ها به قرار زیر هستند:

12- به مشتریان خود گزینه بیشتر ندهید

یکی از اقوام ما تعریف می‌کرد که یکبار برای خرید کت‌شلوار به یک مغازه رفته و از یکی از کت‌شلوارها بسیار خوشش آمده است، اما همینکه خواسته است تا کت‌شوار را پرو کند، فروشنده گفته بود که چند رنگ دیگر هم داریم و رنگ‌های دیگر را به او نشان داده بود.

آن فرد هم با دیدن رنگ‌های بیشتر، نتوانسته بود انتخاب کند و گفته بود: «واقعاً در بین این رنگ‌ها نمی‌دونم کدومو انتخاب کنم، یک روز دیگر با همسرم برمی‌گردم!» این در حالی است که اگر فروشنده رنگ‌های دیگر را به این فرد نشان نداده بود، او همان رنگی که در ویترین دیده بود را می‌خرید.

پس دادن گزینه‌های بیشتر به مشتریان، جالب نیست و وقتی دیدید مشتری از یک جنس یا رنگ خوشش آمده، اجازه دهید همان را از شما بخرد و هیچ توصیه‌ای به او نکنید.

13- اطلاعات اضافی ندهید

نکته دیگری که می‌توان در رأس لیست فوت و فن لباس فروشی قرار داد، توضیحات اضافه‌ای است که گاهی فروشنده‌های پوشاک به مشتریان می‌دهند و با این کار، هم فروش خود را خراب کرده و هم مشتری را هم کلافه می‌کنند.

اطلاعات اضافی به مخاطب نه تنها باعث افزایش آگاهی او نمی‌­شود بلکه باعث بی‌میل شدن او از خرید محصول نیز می­‌گردد باید توجه داشت اگر محصول شما پوشاک است دادن اطلاعاتی در زمینه همکاری در فروش موبایل که در اینجا محصول بی ربطی است باعث نمی­شود تا محصول شما بیشتر دیده شود و به فروش برود همچنین هیچ اجباری ندارد که شما تمام موارد مربوط به لباس را برای خریدار توضیح دهید.

اگر خود مشتری در مورد جنس شما سؤال پرسید، مجازید تا تنها پاسخ سؤالش را بدهید، اما هرگز توضیحات اضافه را لحاظ نکنید. این مورد نیز مانند دادن گزینه‌های بیشتر که توضیح دادیم، مشتری را دچار شک کرده و از خرید بازمی‌دارد.

14- حتماً تخفیف بدهید

بعضی از رفتارها هستند که مردم همیشه از فروشنده‌ها انتظار آن را دارند، یکی از همین موارد هم تخفیف دادن است. اگر محصول شما بسیار باکیفیت بوده و قیمت کاملاً متناسبی هم داشته باشد، اما شما به مشتری تخفیف ندهید، او نسبت به خرید از شما، احساس خوبی ندارد. بنابراین بهتر است همیشه جایی برای تخفیف بگذارید تا هر گاه مشتری درخواست تخفیف کرد، بتوانید آن را لحاظ کرده و رضایت خاطر مشتری خود را فراهم کنید.

ممکن است برخی از مشتریان، درخواست تخفیف‌های زیادی داشته باشند، اما شما در هر صورت همان مقداری که مجاز می‌دانید را تخفیف بدهید و ضمن خوش اخلاقی، از موضع خود کوتاه نیایید. در این صورت هم شما تخفیف داده‌اید و هم مشتری هم یاد می‌گیرد تا در خریدهای بعدی که از شما دارد، درخواست نامعقولی نداشته باشد.

15- یک ویترین حرفه‌ای داشته باشید

هر فوت و فن لباس فروشی که عنوان می‌کنیم، باید در راستای سلیقه مشتریان باشد. بنابراین ویترین خود را طوری دیزاین کنید که اکثر مدل‌های پوشاک شما به‌صورت خلاقانه و مرتب در آن وجود داشته باشید. چراکه حدود 70 درصد مشتریان، از روی دیدن نمونه‌های داخل ویترین، به داخل فروشگاه‌تان می‌آیند و خرید می‌کنند. پس وقت کافی برای مرتب کردن ویترین بگذارید و سعی کنید چیدمان ویترین خود را به صورت‌ دوره‌ای مثلاً چند هفته یا چند ماه یکبار عوض کنید.

16- امکان معاوضه و پس گرفتن لباس را به مشتریان بدهید

امکان معاوضه لباس از آن فوت و فن لباس فروشی‌هایی است که به صورت ناخودآگاه حس خوبی را در مشتری ایجاد می‌کند. اگر توجه کرده باشید، وقتی به مغازه‌های پوشاک‌فروشی مراجعه می‌کنیم، در اکثر آن‌ها این جمله به دیوار نصب شده که: «جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود!» مطمئن باشید هیچ مشتری دوست ندارد چنین جمله‌ای را در مغازه شما ببیند، بنابراین اگر شما نیز این کار را کرده‌اید، بلافاصله این عنوان را بردارید تا حس اطمینان بیشتری به مشتریان خود ببخشید. وقتی مشتری می‌بیند که شما جنسی که فروخته‌اید را پس نمی‌گیرید یا معاضه نمی‌کنید، حس می‌کند که شما خودتان هم به محصول‌تان اطمینان ندارید که آن پس نمی‌گیرید.

پس لازم است تا طبق یک سری اصول که مشتری هم باید رعایت کند (جنس استفاده شده را پس از مدت زمان زیادی برنگرداند)، شما هم این امکان را برای آن‌ها در نظر بگیرید و مطمئن باشید که از 100 مورد، یکی یا دو مورد نهایتاً برگردانده می‌شود، اما در نزد بقیه مشتریان، شما یک فروشنده مطمئن خواهید بود.

17- مشتریان خود را به صفحات اجتماعی خود اضافه کنید

یکی دیگر از فوت و فن لباس فروشی که می‌تواند فروش بالای ما را رقم بزند، انتشار تصاویر یا ویدئوهایی از محصولات جدیدمان در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام است. سعی کنید لینک ورود به این صفحات را روی کارت ویزیت خود چاپ کنید و آن را به همه مشتریان خود بدهید.

آن‌گاه برخی‌ها که دیر به دیر به مغازه‌تان می‌آیند، از روی تصاویر پیج‌ یا کانال‌تان، محصولات تازه را دیده و برای خرید حضوری اقدام می‌کنند. البته اگر امکان خرید آنلاین و تحویل درب منزل را هم فعال کرده باشید که باز برای خودتان و مشتریان بهتر خواهد بود.

18- محصولات خاص داشته باشید

دنیای پوشاک، دنیای بسیار گسترده‌ای است و مدل‌های گوناگونی از آن وجود دارد. شما می‌توانید با کمی جستجو، در کنار محصولات اصلی خود، یک سری محصولات خاص هم داشته باشید. برای مثال، در کار انواع لباس‌های اسپرت زنانه، یک سری تی‌شرت‌های خاص با طرح‌های زیبا را نیز عرضه کنید که در دیگر قسمت‌های بازار پیدا نشوند. این محصولات خاص باعث می‌شوند تا فروشگاه شما در نظر مشتریان بیشتر دیده شود.

19- طوری با مشتریان رفتار کنید که دوست دارید با خودتان رفتار شود

اگر فروشندگی شغل اصلی شماست، بهتر است تمام انواع فوت و فن لباس فروشی را با دقت بالاتری نسبت به فروشندگان موقتی، اجرا کنید، چراکه آینده و موفقیت شغلی شما به رضایت مشتریان شما بستگی دارد. بنابراین ضمن برخورد با هر نوع مشتری، اعم از مشتریان خوش‌اخلاق، بداخلاق، چانه‌زن و ….  خودتان را جای آن‌ها بگذارید و طوری رفتار کنید که دوست دارید فروشنده دیگری با شما رفتار کند.

20- محصولات باکیفیت بفروشید

ممکن است محصولات بی‌کیفیت و ارزان، در ابتدا مشتریان زیادی را به سمت فروشگاه شما بکشاند، اما این شلوغی و فروش زیاد، موقتی خواهد بود. این در حالی است که اگر محصولات شما باکیفیت و دارای قیمت متناسب با کیفیت‌شان باشند، ممکن ابتدا زیاد مورد قبول مشتریان واقع نشوند، اما هر مشتری که یک بار از شما خرید کند، برای دفعات پی در پی، باز هم به شما مراجعه خواهد کرد.

چراکه کیفیت محصولات شما به آن‌ها ثابت می‌شود. اما ارزان فروشی محصولات بی‌کیفیت، تنها برای کسب‌وکارهای فروشگاهی موقتی مناسب است. پس هرگز در اجرای فوت و فن لباس فروشی خود، به محصولات بی‌کیفیت و ارزان متوصل نشوید. (بهتر است به قدرت خرید مشتریان خود هم دقت داشته باشید!)

21- تخصصی کار کنید

دنیای امروز، دنیای تخصص‌محوری است؛ این تخصص را در یک رده شغلی نیز باید رعایت کرد. مثلاً اگر شما لباس مجلسی می‌فروشید، فقط باید لباس مجلسی در فروشگاه‌تان داشته باشید. اگر لباس بچه‌گانه می‌فروشید، دیگر نباید لباس بزرگسالان را عرضه کنید. اگر لباس ورزشی می‌فروشید، باز هم باید همیشه در راستای عرضه همین محصولات گام بردارید.

آن‌گاه مشتریان شما کاملاً می‌دانند برای خرید چه چیز به شما مراجعه می‌کنند. شاید در ابتدا، وجود محصولات متنوع در یک فروشگاه، کاملاً ایده‌آل به نظر برسد. اما اخیراً ثابت شده که کسب‌وکارهای تخصصی، رشد بالاتری را تجربه خواهند کرد. چراکه تمرکز فروشنده صرفاً روی سری محصولات است و می‌تواند به بهترین شیوه ممکن آن‌ها را ارائه کند.

نتیجه گیری

کسب و کار پوشاک باید بر طبق بوم کسب و کار تولیدی لباس یا عرضه آن ایجاد شود. چرا که فوت و فن فروشندگی لباس، نمی‌تواند برای شغل دیگری استفاده شود. بازاریابی تولیدی خیاطی‌ها و همچنین انواع فوت و فن پارچه فروشی هم، روش‌های مختص به خود را دارند. پارچه فروشی و لباس فروشی، دو مقاله متفاوت هستند که در دو رده شغلی هم قرار می‌گیرند. همچنین در این نوشتار سعی شد به اهمیت حوزه فروش و بوم کسب و کار پوشاک پرداخته شود.

این حوزه به جهت فراوانی در محصولاتی که دارد مانند همکاری در فروش لوازم التحریر در قدم اول سخت و دشوار به نظر می رسد با این حال سعی شد تا حدی به این موضوع و چگونگی افزایش تقاضا و گسترش کسب و کار پرداخته شود. با این حال حوزه های مختلفی چون راه اندازی فروشگاه پوشاک و کار لباس فروشی نیز وجود دارد که می­توان به آن پرداخت و اطلاعات مفید و سودمندی را کسب نمود به بیانی دیگر

ممکن است فردی در فروش لباس مردانه یا بچه‌گانه تبحر بسیاری داشته باشد، اما نتواند یک پارچه فروش خوب باشد، فوت و فن پارچه فروشی را نداند. بنابراین باید برای فروشندگی لباس، حتما فوت و فن لباس فروشی لحاظ شود، نه فوت و فن یک شغل مشابه!

قبل از راه اندازی کسب و کار پوشاک و مشغول شدن در این حرفه، خوب است که به جمع آوری اطلاعات بپردازید و از اشخاص با تجربه در این زمینه که صفر تا صد تولیدی لباس را می‌دانند مشاوره و مشورت بگیرید.

ولی قبل از اینکه سود چشمگیر این نوع تجارت شما را از دیدن حقایق و سختی‌های آن غافل کند، باید به شما بگویم که ادامه فعالیت در این راه به فداکاری و حوصله زیادی نیاز دارد و شما را هر روز با چالش‌های جدیدی آشنا خواهد کرد. بعد از اینکه مقاله ما را به خوبی مطالعه کردید و سختی های این شغل را با دل و جان پذیرفتید می‌توانید کاملاً آگاهانه در راه احداث این کسب و کار قدم بردارید.

سؤالات متداول 

برترین فوت و فن لباس فروشی در سال 1401 کدامند؟

1. برنامه‌ریزی برای رسیدن به موفقیت

2. درک بازار لباس

3. آشنایی با روش‌های بازاریابی و تبلیغاتی

4. تجارت خود را به صورت قانونی ثبت نمایید

5. برترین رقبای خود را بشناسید و درباره روش کسب و کار آنها تحقیق کنید

6. انتخاب مارک و کیفیت لباس

7. استخدام نیروی کار مناسب در فروشگاه پوشاک

8. انتخاب دکور مناسب

9. اهمیت دادن به طراحی لباس

تأثیر استفاده از محصولات با کیفیت بر افزایش فروش لباس چگونه است؟

ممکن است محصولات بی‌کیفیت و ارزان، در ابتدا مشتریان زیادی را به سمت فروشگاه شما بکشاند، اما این شلوغی و فروش زیاد، موقتی خواهد بود. این در حالی است که اگر محصولات شما باکیفیت و دارای قیمت متناسب با کیفیت‌شان باشند، ممکن ابتدا زیاد مورد قبول مشتریان واقع نشوند، اما هر مشتری که یک بار از شما خرید کند، برای دفعات پی در پی، باز هم به شما مراجعه خواهد کرد چراکه کیفیت محصولات شما به آن‌ها ثابت می‌شود.

استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی چگونه منجر به افزایش فروش می‌شود؟

یکی دیگر از فوت و فن لباس فروشی که می‌تواند فروش بالای شما را رقم بزند، انتشار تصاویر یا ویدئوهایی از محصولات جدیدتان در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام است. سعی کنید لینک ورود به این صفحات را روی کارت ویزیت خود چاپ کنید و آن را به همه مشتریان خود بدهید.

دیدگاه‌های شما

6 دیدگاه دربارهٔ «21 تکنیک برای افزایش فروش کسب و کار پوشاک در سال 1402»

  1. تخصصی کار کنید
    این تیتر به شدت من رو مجذوب خودش کرد.
    واقعا تخصصی کار کردن می تونه یک فروشنده رو از فرش به عرش برسونه.
    مثلا عمده فروشی لباس که به صورت تخصصی فقط و فقط روی فروش لباس به صورت کلی تمرکز داره.
    سایت مثل دیجی استایل و بانی مد و …. علاوه بر فروش لباس به فروش ساعت و کفش اکسسوری و عطر هم مشغولند که این کسب و کارها رو از حوزه متخصص بودن دور کرده.
    جا داره باز هم تشکر کنم از این مقاله خوب و ارزشمند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان