سرمایه گذاری در بورس آمریکا [سال 2023] بایدها و نبایدها

سرمایه گذاری در بورس آمریکا
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

سرمایه گذاری در بورس آمریکا می­تواند یک هدف بزرگ برای اکثر سرمایه گذاران در بورس باشد. سازمان بورس آمریکا یکی از بزرگ­ترین بازارهای مالی بوده و شرکت­ های بزرگ جهان در این بورس فعالیت می­کنند. در حقیقت ما شرکت بین المللی نداریم و فقط می­توانیم به عنوان یک سرمایه گذار به بازار بورس آمریکا نگاه کنیم. در این حالت آیا می­توان بدون توجه به تحریم­‌ها اقدام به سرمایه گذاری در بورس آمریکا کرد؟ چگونه می­توان از این روش سود به دست آورد؟ در این مقاله سعی می­کنیم به سوالات شما پاسخ داده و مزایا و معایب سرمایه گذاری در بورس آمریکا را برای شما توضیح دهیم.

سرمایه گذاری در بورس آمریکا امکان پذیر است؟

سرمایه گذاری در بورس آمریکا برای سرمایه گذاران امکان پذیر است. کسانی که در بازار بورس آمریکا سرمایه گذاری می­کنند معمولا از دو روش به سود می­رسند. در واقع هنگامی که سرمایه گذار سهمی خریداری می­کند، هم از افزایش قیمتی که سهام در آینده خواهد داشت سود می­برد و هم از سودی که در اثر افزایش تورم در داخل کشور به وجود آمده است. سرمایه گذاری در بورس آمریکا نیز چالش­های خاص خود را دارد. به این معنا که خیلی کار ساده‌­ای نیست و لازم است شخص دانش و اطلاعات اولیه بسیاری در این زمینه داشته باشد.

بزرگان اقتصاد در پاسخ به افرادی که می‌گویند کجا سرمایه‌ گذاری کنیم این گونه می‌گویند که هیچ‌وقت همه پول‌تان را در یک جای خاص سرمایه‌گذاری نکنید و سعی کنید در قسمت‌ های مختلفی سرمایه گذاری کنید. که در مقاله ” کجا سرمایه گذاری کنیم ” انواعی از سرمایه گذاری پر سود را براتون معرفی کردیم که حتما بهش نیاز دارید

بازار فارکس آمریکا

ویژگی‌ های خاص بازار فارکس باعث شده تا سرمایه‌ گذاران از سرمایه‌ گذاری در بازار بورس، به بازار فارکس روی آورده و به راحتی به معاملات ارزی خود بپردازند که در مقاله “بورس ارز فارکس چیست” نفاوت بازار بورس و فارکس را نوشتیم که حتما مطالعه کنید

شرکت­ های فعال در  بازار بورس آمریکا

بازار بورس آمریکا یکی از بازارهای مالی محبوب برای سرمایه گذاری در جهان است. در کشور آمریکا شاخص بورس به عنوان یک سنجش از اقتصاد کلان مطرح شده و در سال 2020 این بازار به طور میانگین روزانه 6 میلیارد دلار معامله کرده است.رمحبوبیت بازار بورس آمریکا موجب شده است که شرکت­‌ ها بزرگ جهانی سرمایه گذاری در بورس آمریکا را در برنامه مالی خود برای سرمایه گذاری قرار دهند.

از جمله این شرکت ‌­ها می­توان به: گوگل، آمازون، امریکن ایرلاین، مک‌دونالدز، والت دیزنی، فیسبوک، اوبر، شرکت مایکروسافت، شرکت هواپیمایی بوئینگ، برند نایک و … اشاره کرد. اگر تمایل دارید لیست تمام این شرکت‌­ها را ببینید می‌توانید به آدرس barchart.com مراجعه نموده و نماد شرکت‌­ها و اطلاعات جانبی آن­‌ها را مطالعه کنید.

مشکلات سرمایه گذاری در بورس آمریکا برای ایرانیان

سرمایه گذاری در بازار بورس آمریکا برای ایرانیان داخل ایران تقریبا امری غیر ممکن است. از جمله دلایلی که موجب می­شود ایرانیان نتوانند در این بازار سرمایه گذاری کنند تحریم ایرانیان از سوی کشور آمریکا است. همچنین سرمایه گذاری ایرانیان در داخل ایران نیز حرام اعلام شده است زیرا منجر به تامین منافع کشور آمریکا می­شود. اما خوشبختانه مردم کشورمان راه­‌هایی پیدا کرده­اند که از طریق آن می­توانند در این بازار سرمایه گذاری کرده و کسب درآمدکرد. در ادامه سعی می کنیم این راه­ها را به شما معرفی کنیم.

بازار بورس آمریکا

روش ­‌های میانبر سرمایه گذاری در بورس آمریکا (ورود به بازار بورس ارز جهانی)

سرمایه گذاری در بازار بورس آمریکا می تواند بهترین راه سرمایه گذاری در ایران باشد. با وجود تمام محدودیت‌­های داخلی و خارجی از سوی آمریکا عده­ای از مردم ایران در بازار بورس آمریکا فعالیت می‌­کنند. این افراد از روش‌های مختلفی سرمایه گذاری در بورس آمریکا را انجام می­دهند که در ادامه برخی آن­‌ها برای شما بیان می­کنیم.

برنامه Robinhood markets

اپلیکیشن Robinhood markets یکی از اپلیکیشن­‌ هایی است که توسط شرکت آمریکایی را بینهود تهیه شد تا افراد از طریق آن بتوانند در بازار بورس آمریکا سرمایه گذاری کنند. متاسفانه این شرکت نیز با اعمال تحریم ‌ها علیه ایران، ایرانیان را تحریم کرد بنابراین افرادی که در داخل ایران هستند نمی­توانند از این روش برای سرمایه گذاری استفاده کنند. این اپلیکیشن دارای مزایای بسیار زیادی است و برای ایرانیانی که در خارج از ایران هستند بسیار مورد استفاده است.

روش ­‌های میانبر سرمایه گذاری در فارکس

برخی بازار فارکس را بزرگ­ترین بازار مالی در دنیا می­دانند که میلیاردها دلار در روز در این بازار جا­به ­جا می­ شود. آموزش فارکس و این که افراد بتوانند در این بازار کسب درآمد کنند از اهمیت بالایی برخوردار است

افراد واسطه، راهی برای ورود به بورس آمریکا

یکی دیگر از روش سرمایه گذاری در بورس آمریکا کمک گرفتن از افراد واسطه است. برای این کار لازم است کسی که مورد اعتماد شما است را پیدا کنید که خارج از کشور ایران باشد.

به این ترتیب می­توانید او را به عنوان وکیل خود قرار داده و از این روش در بورس آمریکا شرکت کنید. ذکر دو نکته خالی از لطف نیست اول این که شخصی که انتخاب کرده‌­اید حتما در کشوری باشد که از طرف آمریکا تحریم نشده است و دوما شخصی بسیار قابل اعتماد باشد. در هر صورت تمامی سهام به نام آن شخص است و می­تواند ادعای مالکیت کند. در صورت این ادعا شما نمی­توانید از حق خود دفاع کنید و عملا سرمایه خود را از دست داده‌­اید.

روبوفارکس راهی دیگر برای سرمایه گذاری در بورس آمریکا

یکی از بزرگ­ترین بروکرهایی که در سراسر جهان فعالیت می­کند بروکر روبوفارکس است. بروکر روبوفارکس به مشتریان خود در فارکس، ارزهای دیجیتال، نفت و … خدمات ارائه می دهد. این بروکر خدمات را به ایرانیان به گونه‌­ای ارائه می­دهد که تحریم‌­ها دور زده می­شود. بنابراین می­تواند راهی برای ایرانیان باشد تا بتوانند وارد بازار بورس آمریکا شوند و از محبوب­ترین و پراستفاده ترین بروکرها در ایران به حساب می­آید.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در بورس آمریکا

سرمایه گذاری در بازار بورس آمریکا همان­طور که با چالش­‌هایی دارد با شیرینی‌هایی نیز همراه است که باعث می­شود برخی افراد تمام این چالش­‌ها را بپذیرند و در این مسیر قدم بگذارند از جمله مزایای سرمایه گذاری در بورس آمریکا عبارت­اند از:

  1. شخص مالک نست و در نتیجه مالیاتی هم نمی­پردازد.
  2. می­توان تحریم­ها را دور زد و سرمایه گذاری لای‌ه­ای انجام داد.
  3. کارمزد خرید و فروش پایین است.
  4. نداشتن سررسیدی برای تسویه و بهره سواپ

از جمله معایب سرمایه گذاری در این بازار مالی می­توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. سرمایه گذار مالک فیزیکی سهام نیست.
  2. سود تقسیمی به سهامدار تعلق نمی گیرد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در بورس آمریکا

کلام آخر

سرمایه گذاری در بازار بورس آمریکا با چالش ‌­های بسیار زیادی برای ایرانیان مواجه است. با این حال جذابیت ­‌هایی نیز دارد که موجب می­شود عده بسیاری تمایل داشته باشند در این بازار فعالیت کنند. راه ‌­هایی وجود دارد که ایرانیان در داخل و خارج ایران می­توانند وارد بازار بورس آمریکا شوند و سرمایه گذاری در بورس آمریکا را شروع کنند. داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می­تواند به افراد کمک بسیار زیادی کند، بنابراین لازم است افراد در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند.

برخی از سوالات رایج:

1. چگونه می توان در بازار سرمایه گذاری آمریکا سرمایه گذاری کرد؟

وقتی سرمایه گذار سهمی می خرد با افزایش ارزش آن سهم و در نهایت با فروش آن می تواند به سود برسد و هم از طریق تورمی که در داخل کشور به وجود می آید به سود می رسد.

2. مشکلات سرمایه گذاری در آمریکا برای ایرانیان چیست؟

با توجه به شرایط ایران و تحریم هایی که وجود دارد سرمایه گذاری در آمریکا سخت است و از طرفی این موضوع در ایران نیز حرام اعلام شده است.

3. راه های میانبر برای سرمایه گذاری در بورس امریکا چیست؟

1. افراد واسطه
2. روبوفارکس

دیدگاه‌های شما

2 دیدگاه دربارهٔ «سرمایه گذاری در بورس آمریکا [سال 2023] بایدها و نبایدها»

  1. خیلی ممنونم از مطلب خوب و مفیدتون ، واقعا سرمایه گذاری بلند مدت تو بازار های مالی جهانی جذاب و هیان انگیز هست من سود 10 ساله رو به صورت مرکب محاسبه کردم و رشد خیلی خوبی خواهد داشت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان