لیست 7 تا از بهترین زبان های برنامه نویسی در جهان + میانگین درآمد

لیست بهترین زبان های برنامه نویسی در جهان
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

پیشرفت تکنولوژی و ورود آن به زمینه‌های مختلفی مانند صنعت، بازرگانی، حسابداری و … سبب شده تا نیاز جامعه به افرادی که مهارت برنامه نویسی دارند بیش‌تر از گذشته شود و به‌ طبع افراد زیادی برای یادگیری بهترین زبان برنامه نویسی اقدام کنند.

هرساله با پیشرفت و ایجاد ایده‌های جدید در زمینه برنامه نویسی، زبان‌های جدید جایگزین زبان‌های برنامه نویسی قبلی می‌شود و برنامه‌نویسان باید هر ساله اطلاعات و توانایی‌های خود را به‌روزرسانی کنند. اگر شما هم به‌دنبال یادگیری بهترین زبان برنامه نویسی برای پیشرفت مهارت یا کسب ‌و کار خود هستید بهتر است در این مقاله همراه ما باشید تا بهترین زبان برنامه نویسی در ایران و دنیا را به شما معرفی کنیم.

بهترین زبان های برنامه نویسی در جهان

  1. پایتون (Python)

یکی از اصلی‌ترین زبان‌های برنامه نویسی که در سال 1991 توسط «خیدو فان سروم» طراحی شده زبان برنامه نویسی پایتون است. زبان برنامه نویسی پایتون بهترین زبان برنامه نویسی برای هک است و افرادی که می‌خواهند استخراج اطلاعات، اسکن‌کردن، ردیابی و شناسایی داده‌ها را انجام دهند می‌توانند از پایتون استفاده کنند.

 بهترین زبان های برنامه نویسی در جهان

هدف اصلی تشکیل زبان برنامه نویسی پایتون بالابردن خوانایی کدهای مختلف است به‌طوری که نویسه‌های فاصله خالی در آن معنادار هستند و به دفعات زیاد  استفاده می‌شوند. یکی از تغییراتی که زبان پایتون در  زمینه برنامه نویسی ایجاد کرده حذف آکولاد برای تعریف بلاک کدها است؛ در این زبان برنامه نویسی برای نوشتن بلاک کدها از نویسه فاصله و پیش‌بردن متن برنامه استفاده می‌شود.

در حقیقت برای نوشتن بلاک کدها در زبان برنامه نویسی پایتون، در ابتدای هر سطر از بلاک کد تعدادی نویسه فاصله وارد می‌شود و به تعداد بلاک کدهای درونی اضافه می‌کند این کار سبب می‌شود بلاک کدها به‌صورت خودکار شکلی منظم به خود می‌گیرند.

نکته‌ای که بهتر است درباره این زبان برنامه نویسی بدانید این است که در سال 2020 زبان پایتون2، 18 و 7 پشتیبانی نمی‌شوند و تنها از زبان پایتون 3 و نسخه‌های بعدی آن پشتیبانی می‌گردد. در ادامه مواردی مانند نقطه ضعف، نقطه قوت، سختی، یادگیری و میزان درآمد آن را بررسی خواهیم کرد.

  • نقطه قوت

  1. این زبان برنامه نویسی از سیستم‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند.
  2. کتابخانه‌های پشتیبان جامعی دارد.
  3. با استفاده از این زبان برنامه نویسی می‌توانید سخت‌ترین و پیچیده‌ترین نرم‌افزارها را مقیاس‌گذاری کنید.
  4. زبان پایتون بر اساس برنامه نویسی شیء‌گرا طراحی شده است.
  5. بهبود عملکرد برنامه نویسی با این زبان امکان‌پذیر شده است.
  • نقطه ضعف

  1. دسترسی به لایه‌های دیتابیس زبان پایتون ساده و درحال توسعه است.
  2. این زبان برنامه نویسی برای انجام عملیات محاسبات با گوشی همراه (Mobile Computing) خیلی مناسب نیست.
  • سختی یادگیری

این زبان، بهترین زبان برنامه نویسی برای افرادی است که می‌خواهند یادگیری زبان‌های برنامه نویسی مختلف را شروع کنند.

  • کاربرد

زبان پایتون برای اپلیکیشن‌های کسب‌وکار، انجام محاسبات علمی و رابط کاربر گرافیکی در دسکتاپ بسیار مناسب است و کاربرد زیادی دارد.

  • میانگین درآمد

اگر به تازگی شروع به یادگیری این زبان کرده‌اید میزان درآمد شما بین 5 تا 6 میلیون خواهد بود اما اگر سابقه‌کار شما بیش از 3 سال است بین 8 تا 10 میلیون درآمد خواهید داشت.

انواع زبان برنامه نویسی

  1. جاوا (Java)

جاوا به ‌عنوان بهترین زبان برنامه نویسی در سال 1991  توسط «جیمز گاسلینگ» در شرکت «سان مایکروسافت» طراحی و به بازار ارائه شد. جاوا یک زبان برنامه نویسی شیءگرا است که که شباهت‌های بسیاری به زبان سی پلاس دارد اما از قابلیت‌های سطح پایین، کم‌تر پشتیبانی می‌کند.

قابلیت جالب زبان برنامه نویسی جاوا این است که به‌صورت خودکار مدیریت حافظه را انجام می‌دهد و برنامه‌های نوشته شده آن نسبت به زبان‌های نسل C با ضریب اطمینان بیش‌تری عمل می‌کنند. نحوه عملکرد برنامه جاوا به این گونه است که برنامه‌های آن به‌صورت بایت، کد و سپس توسط ماشین مجازی جاوا (JVM) به کدهای ماشین تبدیل می‌شوند این مسئله سبب می‌شود که برنامه‌هایی که به زبان جاوا کدنویسی شده‌اند برای عملکرد خود به سیستم عامل خاصی نیاز نداشته باشند.

شعار اصلی جاوا «یک بار و همه جا اجرا کن» است و به‌خوبی توانسته این شعار را در برنامه‌های خود عملی سازد به همین‌دلیل می‌توان از آن به‌عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای کسانی که به‌دنبال یادگیری زبان‌های ساده برنامه نویسی هستند نام برد. جالب است بدانید این زبان برنامه نویسی در هفت سال پیاپی در نظرسنجی Stack Overflow عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی را به خود اختصاص داده است در نتیجه می‌توان از آن به‌عنوان بهترین زبان برنامه نویسی 2022 یاد کرد. در ادامه شما را با نقاط ضعف، نقاط قوت، کاربرد و درآمد آن آشنا خواهیم کرد.

  • نقاط قوت

  1. تعداد کتابخانه‌های متن‌باز در این زبان برنامه نویسی بسیار زیاد است.
  2. جاوا از ابزار قدرتمندی برخوردارد است که به‌سرعت توسعه میابند.
  3. یک زبان برنامه نویسی شیءگرا است.
  • نقاط ضعف

  1. مدیریت حافظه بسیار پرهزینه‌ای دارد.
  2. قابلیت (Templates) ندارد و این موضوع سبب ایجاد محدودیت برای ایجاد ساختارهای باکیفیت می‌شود.
  • سختی یادگیری

این زبان برنامه‌ نویسی نسبت به زبان پایتون سخت‌تر است اما درکل یادگیری آن بسیار آسان‌تر از سایر زبان‌های برنامه نویسی است.

  • کاربرد

از این زبان برنامه نویسی برای توسعه اپلیکیشن‎های وب و بیگ دیتا استفاده می‌گردد.

  • میانگین درآمد

درآمد این زبان برنامه نویسی برای افرادی که زیر 2 سال سابقه دارند 5 تا 6 میلیون و برای کسانی که بیش از 2 سال سابقه دارند 7 تا 10 میلیون است.

  1. سی پلاس پلاس (++C)

بهترین زبان برنامه نویسی برای افرادی که می‌خواهند یک زبان همه‌کاره، شیءگرا و چندرگه را یاد بگیرند، زبان سی پلاس پلاس است. سی پلاس پلاس یکی از کامل‌ترین و همه جانبه‌ترین زبان‌های برنامه نویسی است که از برنامه نویسی ساخت‌یافته، برنامه‌نویسی شیءگرا و برنامه نویسی جنریک پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های دیگر زبان c++ شامل نوستار آزاد، داده نوشتار چند مدلی و داده ایستا است که معمولا به زبان‌های ساده ترجمه می‌شود. قابلیت جالبی که این زبان برنامه نویسی دارد این است که سی پلاس پلاس از برنامه‌سازی شیء بنیاد نیز پشتیبانی می‌کند.

به‌این‌صورت که اشیاء را می‎‌توان در این زبان برنامه نویسی از کلاس‌هایی ایجاد کرد که نظم اولیه ندارند و سلسله مراتب وراثت و رده‌‌ها در آن رعایت نشده است این مسئله سبب پشتیبانی c++ از برنامه‌سازی شیء بنیاد یا Object – based programming می‌شود.

یکی دیگر از دلایلی که زبان سی پلاس پلاس را به‌عنوان بهترین زبان برنامه‌نویسی سطح متوسط معرفی کردیم این است که می‌توان از زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا و پایین به‌صورت همزمان پشتیبانی کند. در ادامه درباره سایر نقاط ضعف، قوت و… آن می‌پردازیم.

c++ یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در جهان

  • نقاط قوت

  1. کتابخانه‌ها و کامپایلرهای این زبان برنامه نویسی بسیار زیاد است و این موضوع سبب محبوبیت آن در بین برنامه نویسان شده است.
  2. Garbage Collector در بک گراند این زبان برنامه نویسی اجرا نمی‌شود.
  3. از آن‎جایی که ساختار اصلی زبان برنامه نویسی C++ شباهت زیادی به زبان‌های جاوا، C و C# دارد افرادی که به این زبان‌ها مسلط باشند می‌توانند به راحتی سی پلاس پلاس را یاد بگیرند.
  • نقاط ضعف

  1. در C++، سیستم شیءگرا نسبت به سایر زبان‌ها ضعیف است.
  2. افراد تازه‌کار و مبتدی به‌سختی می‌توانند این زبان برنامه نویسی را یاد بگیرند زیرا کتابخانه استاندارد آن کوچک و ساختار کلی آن پیچیده است.
  • سختی یادگیری

همان‌طور که گفتیم ساختار این زبان برنامه نویسی برای افرادی هیچ تجربه‌ای از کار با زبان‌های دیگر مانند جاوا ندارد نسبتا دشوار است به‌ همین‌دلیل نمی‌توان از آن به‌عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای افراد مبتدی نام برد.

  • کاربرد

بهترین زبان برنامه نویسی برای بازی سازی، کامپایلرهای گرافیکی و محاسبات پیشرفته، زبان C++ است.

  • میانگین درآمد

درآمد این زبان برنامه نویسی برای سابقه کار زیر دو سال 5 تا 6 میلیون و سابقه کار بالای دو سال 7 تا 10 میلیون است.

  1. جاوا اسکریپت (JavaScript)

در بسیاری از موارد زبان‌های برنامه نویسی جاوا و جاوا اسکریپت را به‌عنوان یک زبان برنامه نویسی معرفی می‌کنند اما باید بگوییم این دو هیچ ارتباطی با یک‌دیگر ندارند و تنها دلیل شباهت اسمی آن‎ها این است که زمانی که جاوا اسکریپت به بازار معرفی شد، جاوا بسیار محبوب و بهترین زبان برنامه نویسی آن زمان بود. زبان جاوا اسکریپت در سال 1995 توسط «برندان ایچ» به ‌عنوان زبانی با قابلیت‌های چند الگویی، زبان سطح بالا و کمپایل درجا معرفی شد.

این زبان برنامه نویسی توابع کلاس اول دارد، نوع‌دهی آن به‌صورت پویا است و شیءگرایی آن براساس پیش‌نمونه است. از نظر شکل ظاهری زبان جاوا اسکریپت شباهت زیادی با زبان‌های جاوا، C، C++ و C# دارد به همین‌دلیل می‌تواند در آن دستوراتی مانند For، if، try و… را یافت همچنین این شباهت، یادگیری جاوا اسکریپت را نیز بسیار آسان‌تر می‌کند. یکی از تفاوت‌هایی که جاوا اسکریپت با سایر زبا‌ن‌های برنامه نویسی دیگر دارد این است که این زبان را می‎توان به دوصورت شیءگرا و ساخت‌یافته مورد استفاده قرار داد. در ادامه به توضیح سایر نقاط ضعف و قوت آن خواهیم پرداخت.

  • نقاط قوت

  1. به آسانی می‌توان این زبان برنامه نویسی را یادگرفت.
  2. توانایی جاوا اسکریپت در کارکردن با انواع اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف می‌تواند عنوان بهترین زبان برنامه نویسی را به آن نسبت بدهد.
  3. جاوا اسکریپت بسیار سریع و سمت کاربر (client – side) است به ‌صورتی که سمت کاربر آن در مرورگر به ‌سرعت اجرا می‌شود.
  4. زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یک‌سری تکه‌کدهایی دارد که اصطلاحا آن را (snippets) می‌نامند؛ این تک‌کدها در یک‌سری صفحات وب خاصی اجرا می‌شوند و قابلیت پشتیبانی توسط گریزمانکی (Grease Monkey) را دارند.
  • نقاط ضعف

  1. امکان وراثت چندگانه (multiple inheritance) در زبان جاوا اسکریپت وجود ندارد زیرا این زبان تنها از وراثت یگانه (single inheritance) پشتیبانی می‌کند.
  2. متد کپی در جاوا اسکریپت وجود ندارد.
  3. این زبان برنامه نویسی در مرورگرهای مختلف به شکل‌های متفاوتی تفسیر می‌شود.
  • سختی یادگیری

همان‌طور که گفتیم جاوا اسکریپت از نظر ظاهری به جاوا و C++ شباهت زیادی دارد و یادگیری آن برای کسانی که با دو زبان قبلی کار کرده‌اند بسیار آسان است.

  • کاربرد

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (JavaScript)

توسعه بازی، اپلیکیشن‌های وب و موبایل ازجمله کاربردهای این زبان جاوا اسکریپت است.

  • میانگین درآمد

درآمد این زبان برنامه نویسی برای سابقه کار زیر 2 سال 5 تا 6 میلیون و برای سابقه کار بالای دو سال 7 تا 10 میلیون است.

  1. پی اچ پی (PHP)

زبان برنامه نویسی پی اچ پی در سال 1995 توسط «راسموس لِردورف» طراحی و به بازار عرضه شد؛ در سال 2013 برروی 244 وب‌گاه و 2 میلیون سرور وب نصب شده بود و در آن زمان به‌ عنوان بهترین زبان برنامه نویسی شناخته می‌شد.

پی اچ پی یک زبان برنامه نویسی شیءگرا است که به‌عنوان یک زبان ساده برای توسعه وب طراحی شده است و می‌تواند برای نرم‌افزارهای غیر وب یا گرافیکی کاربرد داشته باشد.

کدهای پی اچ پی به‌وسیله سرور وب آن تفسیر می‌شود به این صورت که برروی سرور وب یک نرم‌افزار پی اچ پی نصب شده و این نرم‌افزار می‌تواند کدهای مربوطه را به‌طور مستقیم برروی کابل HDML قرار بدهد. مزیتی که نرم افزار پی اچ پی دارد این است که می‌توان آن را برروی بیش‌تر سرورهای وب و تمامی سیستم عامل‌ها به‌صورت یک شل جداگانه نصب کرد.

اگر به یادگیری زبان پی اچ پی علاقه دارید بهتر است به این نکته توجه کنید که از سال 2022 این زبان برنامه نویسی از پشتیبانی ویندوز خارج شده است. در ادامه درباره سایر نقاط ضعف و قدرت آن را بررسی خواهیم کرد.

  • نقاط قوت

  1. به‌دلیل سیستم ابزار اتوماتیک خوبی که دارد برای تست و به‌ کارانداختن برنامه‌ها مناسب است.
  2. این زبان برنامه نویسی متن‌باز (open source) است و انجمن نرم‌افزاری وسیعی دارد.
  3. اجرای زبان پی اچ پی برروی سیستم‌های عامل مختلف بسیار آسان است.
  4. پی اچ پی ازجمله زبان‌های برنامه نویسی شیءگرا است.
  • نقاط ضعف

  1. متن‌باز بودن زبان برنامه نویسی پی اچ پی، امنیت آن را به‌ خطر می‌اندازد و آن را در گروه زبان‌های غیرامن قرار می‌دهد.
  2. پی اچ پی فاقد ابزرهای خطایابی است به همین‌دلیل امکان اصلاحات و رفع اشکال در آن وجود ندارد.
  3. سرعت زبان پی اچ پی برای توسعه وب سایت‌های مختلف پایین است.
  • سختی یادگیری

زبان پی اچ پی از جمله زبان‌های برنامه نویسی ساده است که یادگیری آن برای افراد مبتدی چندان پیچیده نیست پس اگر می‌خواهید وارد دنیای برنامه نویسی شوید و نمی‌دانید از کدام زبان کار خود را شروع کنید باید بگوییم پی اچ پی بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع کار شما است.

  • کاربرد

این زبان برنامه نویسی برای توسعه سیستم‌های مدیریت محتوا، اپلیکیشن‌های مربوط به تجارت الکترونیک و وب کاربرد زیادی دارد.

  • میانگین درآمد

اگر سابقه کار شما کمتر از 2 سال است 5تا 6 میلیون و اگر بالای دو سال است بین 7 تا 10 میلیون درآمد خواهید داشت.

  1. سوئیفت (Swift)

در سال 2014 زبان برنامه نویسی سوئیفت به‌عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای توسعه macOS، ios، whatchOS و tvOS و همچنین برای کار با فریمورک‌های Cocoa و Cocoa touch شرکت اپل توسط «کریس لانتر» طراحی شد.

سوئیفت یک زبان برنامه نویسی از نوع کامپایلر است که هدف طراحی آن تعامل با حجم زیادی از کدهای objective-C و کاهش خطاهای برنامه نویسی و بالابردن امنیت آن است. پشتیبانی زبان سوئیفت از مفاهیم پایه‌ای سبب شده تا زبان objective-C انعطاف‌پذیری بالاتری پیدا کند و گسترش بیش‌تری بیابد.

همان‌طور که گفتیم بالابردن امنیت برنامه نویسی یکی از اهداف اصلی طراحی سوئیفت است به همین‌منظور این زبان برنامه نویسی سیستمی معرفی کرده است که به رفع خطاهای برنامه نویسی مانند اشاره‌گرهای خالی کمک می‌کند.

همچنین معرفی نگارش‌های ساده‌تر برای سهولت در خواندن کدها یکی دیگر از اقدام‌های سوئیفت برای کاهش درصد خطاهای رایج در برنامه نویسی است.

یکی از کارهایی که شرکت اپل با بهینه‌سازی سوئیفت انجام داد این بود که سربار فراخوانی‌های متدها را ازبین ببرد تا عملکرد برنامه را ساده‌تر کند؛ شرکت اپل از این فرایند به‌عنوان یک تغییر بزرگ در «برنامه نویسی قرارداد محور» یاد می‌کند. در ادامه سایر ویژگی‌های این زبان را بررسی خواهیم کرد.

زبان برنامه نویسی سوئیفت (Swift)

  • نقاط قوت

  1. نزدیک بودن کدهای برنامه نویسی سوئیفت به زبان انگلیسی سبب شده تا خوانایی آن راحت‌تر شود این مسئله سبب شده تا این زبان در لیست بهترین زبان برنامه نویسی 2019 قرار بگیرد.
  2. با ایجاد قابلیت مدیریت حافظه خودکار، دیگر نشت حافظه در آن وجود نخواهد داشت.
  3. انعطاف زبان برنامه نویسی سوئیفت در افزودن ویژگی‌های جدید در آن سبب شده تا در رده زبان‌های سطح بالا قرار بگیرد و بهترین زبان برنامه نویسی برای افرادی که با برنامه‌های ios سروکار دارند باشد.
  4. کدهای زبان سوئیفت سطرهای بلندی ندارد این امر سبب راحتی برنامه نویسان در خوانایی و انجام عملیات لازم برروی کدهای آن می‌شود.
  • نقاط ضعف

  1. جدید بودن این زبان برنامه نویسی سبب شده تا مخزن (pool) توسعه‌دهنگان آن محدود باشد.
  2. ارائه آپدیت‌های متعدد در ورژن‌های اپل سبب ناپایداری سوئیفت شده است.
  • سختی یادگیری

روان و کوتاه‌بودن کدهای سوئیفت و نزدیک‌بودن آن به زبان انگلیسی کار را برای افرادی که می‎خواهند این زبان را یاد بگیرند آسان کرده است پس می‌شود این‌طور نتیجه گرفت که یادیگری آن برای افراد سطح متوسط کار سختی نیست.

  • کاربرد

همان‌طور که گفتیم شرکت سازنده این زبان برنامه نویسی، اپل است در نتیجه از سوئیفت می‌توان برای ارتقاء تمام اپلیکیشن‌ها و برنامه‎‌های ios استفاده کرد.

  • میانگین درآمد

میانگین درآمد برای سابقه کار زیر دو سال 5 تا 7 میلیون و برای سابقه کار بالای دو سال 7 تا 10 میلیون است.

  1. سی شارپ (C#)

زبان برنامه نویسی سی شارپ زبانی چندالگویی و نظم‌یافته مدل‌های امری، تابعی، شیءگرا و عمومی است که جزئی از بستر دات‌نت است و توسط شرکت مایکروسافت در سال 2000 به بازار عرضه شد. زبان سی شارپ یکی از زبان‌های برنامه نویسی سطح بالایی است که به‌وسیله زمان اجرای زبان مشترک از چارچوب دات‌نت پشتیبانی می‌گردد و توسط مایکروسافت ویژوال استودیو شناخته می‌شود.

زبان برنامه نویسی سی شارپ از نظری شیءگرا بودن به زبان C++ شباهت زیادی دارد و از زبان‌های دیگر مانند جاوا و جاوا اسکریپت تأثیر زیادی گرفته است.

هدف اصلی از طراحی این زبان برنامه نویسی سادگی و مدرن بودن آن به‌وسیله دریافت استانداردهای ECMA و ISO است تا بتواند بهترین زبان برنامه نویسی برای اهداف عمومی باشد. پشتیبانی سی شارپ از سیستم‌ عامل‌های گوناگون و قابلیت آن در توسعه نرم‌افزارهای مختلف سبب شده تا این زبان برنامه نویسی به‌عنوان یک زبان بین‌المللی شناخته شود.

  • نقاط قوت

  1. به‌راحتی با سیستم عامل ویندوز یک‌پارچه می‌شود.
  2. عدم اجازه استفاده از انواع اشاره‌گرها سبب شده تا امنیت آن نسبت به سایر زبان‌ها مانند C++ بیش‌تر باشد.
  3. یادگیری این زبان برنامه نویسی برای افرادی که با زبان C آشنایی دارند بسیار راحت است.
  4. ادغام کتابخانه سی شارپ با NET امکان دسترسی به مخزن پشتیبانی و عملکردی را آسان تر می‌کند.
  • نقاط ضعف

استفاده از اشاره‌گرها در بلاک‌های ناامن سبب می‌شود تا امنیت این زبان برنامه نویسی در سطح بالایی قرار نگیرد.

بهترین زبان های برنامه نویسی

  • سختی یادگیری

همان‌طور که گفتیم زبان سی شارپ شباهت بسیاری به زبان برنامه نویسی C++  دارد به همین‌دلیل یادگیری آن برای افرادی که با سایر زبان‌های برنامه نویسی آشنایی دارند بسیار آسان است. همچنین سادگی و روان‌بودن این زبان، یادگیری را برای افراد مبتدی آسان می‌کند.

  • کاربرد

برای توسعه اپلیکیشن‌های وب و اپلیکیشن‌های سازمانی چند سکویی ( Enterprise Cross-Application Development) کاربرد دارد.

  • میانگین درآمد

افرادی که زیر دوسال با این زبان کار می‌کنند 5 تا 7 میلیون و افرادی که بالای 2 سال کار می‌کنند 7 تا 10 میلیون درآمد خواهند داشت.

جمع بندی

پیشرفت  روزانه تکنولوژی در جوامع گوناگون سبب شده تا نیاز شرکت‌های مختلف به افرادی که بر زبان‌های مختلف برنامه نویسی تسلط دارند بیش‌تر شود و به‌دنبال آن افراد بیش‌تری به یادگیری زبان‌های مختلف برنامه نویسی روی بیاورند.

امروزه ده‌ها نوع زبان برنامه نویسی در دنیا وجود دارد و هرساله زبان‌های جدید جایگزین زبان‌های برنامه نویسی قدیمی می‌شود و به‌ همین‌دلیل برنامه‌نویسان باید همیشه اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند.

در این مقاله 7 مورد از بهترین زبان‌های برنامه‌ نویسی که شامل پایتون، جاوا، سی پلاس پلاس، جاوا اسکریپت، پی اچ پی، سوئیفت و سی شارپ می‌شود را به شما معرفی کردیم تا بتوانید با آگاهی بر ویژگی‌ها، میزان سختی یادگیری و میزان درآمد آن‌ها بهترین زبان برنامه نویسی را انتخاب کنید.

برخی از سؤالات رایج:

1. بهترین زبان های برنامه نویسی دنیا چیست؟

1. پایتون
2. جاوا
3. سی پلاس پلاس
4. جاوا اسکریپت

2. اهمیت یادگیری زبان برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسی یکی از اصلی‌ترین نیاز های افراد در عصر حاضر است با توجه به برنامه های متفاوتی که این روزها انسان از آن ها استفاده می‌کنند برنامه نویسی نیاز بیشتر افراد در کسب و کارهای متفاوت است.

3. مزیت پایتون نسبت به دیگر زبان های برنامه نویسی چیست؟

پایتون مناسب‌ترین زبان برنامه نویسی برای استخراج و به دست آوردن و اسکن کردن اطلاعات در حوزه های مختلف است به همین دلیل توجه زیادی به آن می‌شود.

دیدگاه‌های شما

3 دیدگاه دربارهٔ «لیست 7 تا از بهترین زبان های برنامه نویسی در جهان + میانگین درآمد»

  1. با سلام
    تشکر از اطلاعات مفیدی که در اختیار قرار دادید. ارزوی موفقیت میکنم براتون

  2. این درآمد هایی که نوشین بروزه؟ اگر مقاله قدیمیه خوب تاریخ چاپ مقاله رو بنویسید لطفا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان