0 تا 100 ادوب xd: آموزش رایگان Adobe Xd

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

ادوب xd یکی از نرم‌افزارهای جدیدی است که توسط شرکت بزرگ Adobe منتشر شده است. این برنامه چند سالی است که در بازار انتشار یافته و در همین مدت‌زمان، طرفداران بسیاری از آن خود کرده است. تیم تحقیقاتی دکتر ویز در این مقاله، به بررسی جزئی‌تری درباره این نرم‌افزار محبوب خواهد پرداخت. اگر شما نیز به این موضوع علاقه دارید و تمایل دارید که با استفاده از آن پیشرفت کنید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مشاوره رایگان برای طراحی لوگو

لطفا اطلاعات خود را جهت مشاوره تکمیل فرمایید

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

*

 

ادوب xd چیست؟

برای اینکه با معنی ادوب xd آشنا شوید، خوب است بدانید که این نرم‌افزار که در سال 2016 در بازار عرضه شده است، برای نوعی طراحی گرافیکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که گفتیم، این برنامه را شرکت Adobe رونمایی کرده است که این شرکت، یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین شرکت‌های موجود در زمینه طراحی و گرافیک می‌باشد.

این شرکت، نرم‌افزارهای مشهور دیگری اعم از فتوشاپ، افترافکت و… را نیز طراحی کرده است. بدین ترتیب، می‌توان گفت که شرکت ادوب یکی از بهترین و موفق‌ترین شرکت‌ها در این زمینه شناخته می‌شود. ازاین‌رو، موفقیت چشمگیر این نرم‌افزار هم چندان دور از انتظار نیست.

حالا برای اینکه بهتر با نرم‌افزار ادوب xd آشنا شوید، لازم است بدانید که این نام، مخفف Adobe Experience Design می‌باشد که به معنای «تجربه طراحی» به کار می‌رود. همان‌طور که گفتیم، این برنامه برای کارهای طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید برای شما سؤال پیش بیاید که برای طراحی با استفاده از چه برنامه‌هایی می‌توان از این نرم‌افزار استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت که این نرم‌افزار برای طراحی‌های UX و همچنین UI بسیار کاربردی است.

شما با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید بهترین طراحی‌های لازم برای رابط کاربری و تجربه کاربری کسب‌وکار خود را ایجاد کنید. تا این بخش مقاله، با مفهوم کلی ادوب xd آشنا شدیم. در ادامه، به بررسی بیشتر و همچنین اهمیت این نرم‌افزار خواهیم پرداخت.

دلیل ساخت برنامه ادوب xd

اگر بخواهید بدانید که چرا این برنامه به وجود آمد و در کل، فلسفه ساخت آن چه بود، باید به این بخش از مقاله توجه خاصی داشته باشید. این‌طور گفته می‌شود که این نرم‌افزار محبوب برای رقابت با برنامه‌هایی مانند فتوشاپ و Sketch ساخته شد و همچنین بسیار هم موفق عمل کرد. این نرم‌افزار در برابر نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ و Sketch بسیار پیشرفته‌تر و بهینه‌تر بود. این امر موجب می‌شد که یادگیری آن نیز ساده‌تر باشد و به همین دلیل هم افراد بیشتری به آن هجوم آوردند.

نکته مهمی که در مقایسه ادوب xd با فتوشاپ و Sketch وجود دارد، این است که یادگیری آن برنامه‌ها بسیار مشکل بود. اگرچه فتوشاپ نیز برای طراحی‌های رابط و تجربه کاربری مورداستفاده قرار می‌گرفت، اما مشکلات زیادی حین استفاده از آن برای کاربران به وجود می‌آمد. این امر موجب شد که نیاز به یک برنامه ساده و آسان برای یادگیری با بهترین کارایی و کیفیت برای طراحان احساس شود و منجر به ساخت برنامه adobe xd شود.

آموزش ادوب xd

حالا نوبت به آن می‌رسد تا بعد از آشنایی با نرم‌افزار ادوب xd با نحوه کار با آن نیز آشنا شوید. همان‌طور که پیش‌ از این نیز گفتیم، استفاده از این برنامه نسبت به سایر نرم‌افزارها بسیار راحت‌تر می‌باشد. شما این امکان را دارید که با استفاده از تلفن‌های هوشمند، تبلت و … از این نرم‌افزار و کاربردی استفاده کنید. ما در ادامه مقاله دکتر ویز، به آموزش اداب xd خواهیم پرداخت. با استفاده از این نرم‌افزار شما می‌توانید طراحی‌های رابط کاربری و تجربه کاربری کسب‌وکار خود را انجام دهید.

در اولین صفحه‌ای که بعد از ورود به این نرم‌افزار با آن مواجه می‌شوید، صفحه آغازین آن (یعنی welcome screen) می‌باشد. در همین بخش اول، قالب‌های متنوعی مشاهده می‌کنید که اندازه آنها نیز با یکدیگر تفاوت دارند. شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود آنها را انتخاب کرده یا حتی این امکان را دارید که اندازه موردنظر خود را به آن اضافه نمایید. علاوه بر این، در صفحه آغازین ادوب xd برخی موضوعات دیگر نیز مشاهده می‌کنید که می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این برنامه یا رابط و تجربه کاربری کسب کنید. میدانید فیگما (Figma) چیست ؟

مشاوره رایگان برای طراحی لوگو

لطفا اطلاعات خود را جهت مشاوره تکمیل فرمایید

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

*

 

فضای کار ادوب xd

فضای کاری و داخلی این برنامه از دو قسمت تشکیل شده است؛ بخش‌های طراحی (Design) و بخش پروتوتایپ (Prototype) که شما می‌توانید از بالا سمت راست این اپلیکیشن، به آنها دسترسی داشته باشید. در قسمت طراحی یا Design شما می‌توانید با استفاده از عناصر متفاوتی که این نرم‌افزار به شما ارائه می‌دهد، استفاده کرده و طراحی‌های متفاوتی ایجاد نمایید. شما این امکان را دارید که با کپی کردن صفحات طراحی در آرت بوردها، طراحی خود را آغاز کنید. حتی از این طریق می‌توانید طرح خود را تغییر هم دهید.

بخش دیگری که در این قسمت ادوب xd وجود دارد، پروتوتایپ یا Prototype می‌باشد که به طراحان این امکان را می‌دهد تا بین آرت بوردهای موجود، لینکی ایجاد کنند. بدین ترتیب، آنها می‌توانند تأثیراتی که این طراحی‌ها بر یکدیگر می‌گذارند را تعریف نمایند. بعد از انجام پروژه و اتمام آن، شما می‌‌توانید با کلیک روی آیکون پیش‌نمایش یا Preview که در سمت راست بالای صفحه وجود دارد، آن را مشاهده کنید. حتی می‌توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید آن را با فرمت‌های مختلف ذخیره نمایید.

ادوب xd

 

مزایای استفاده از ادوب xd

بعد از اینکه با مختصری از آموزش Adobe xd آشنا شدید، وقت آن رسیده است که مزیت‌های استفاده از ادوب xd را نیز بدانید. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که ما استفاده از این نرم‌افزار با به شما پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه، برخی از مهم‌ترین دلایلی که استفاده از این نرم‌افزار برای طراحی‌های UI و UX نیاز دارید را بررسی می‌کنیم.  در مورد هویت بصری بیشتر بدانید.

  • یادگیری آسان: همان‌طور که گفتیم، این نرم‌افزار هیچ پیچیدگی خاصی نداشته و شما می‌توانید خیلی راحت آن را یاد گرفته و برای طراحی از آن استفاده کنید.
  • عدم نیاز به سخت‌افزار: مزیت دیگری که موجب محبوبیت برنامه ادوب xd شده است، این می‌باشد که هیچ نیازی به سخت‌افزارهای عجیب‌ و غریب نداشته و به‌راحتی روی هر سیستمی نصب می‌شود.
  • مناسب برای طراحی UX و UI: این نرم‌افزار با استفاده از ویژگی‌های مخصوصی که دارد، موجب می‌شود طراحی برای تجربه و رابط کاربری را آسان کند.
  • پشتوانه قوی شرکت سازنده: همان‌طور که گفتیم، این برنامه را شرکت حرفه‌ای و قدرتمند Adobe ساخته است که موجب می‌شود یک پشتوانه قوی برای این نرم‌افزار در نظر گرفته شود.
  • سرعت بالا: استفاده از برنامه Adobe XD به شما این امکان را می‌دهد تا در کمترین زمان، بهترین کیفیت و طراحی را داشته باشید.
  • پلاگین‌های متنوع: شما می‌توانید با خرید یا دانلود رایگان انواع پلاگین‌های موجود، قابلیت‌های بیشتری بر نرم‌افزار ادوب xd خود اضافه نمایید.
  • استفاده رایگان: یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد این برنامه را به بسیاری از نرم‌افزارهای مشابه ترجیح می‌دهند، این است که استفاده از آن کاملاً رایگان می‌باشد و شما نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید.
  • موجود برای اندروید و ios: نکته جالب‌توجه درباره این برنامه، دردسترس‌بودن آن برای تمام سیستم‌عامل‌ها مانند اندروید و ios می‌باشد.

کلام آخر

ادوب xd یکی از محبوب‌ترین برنامه‌هایی است که استفاده از آن برای عموم راحت و کاملاً رایگان است. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه، طراحی‌های UI و UX خود را تا حد زیادی باکیفیت و منحصربه‌فرد انجام دهید. لازم به ذکر است که این نرم‌افزار به طور مداوم در حال آپدیت دادن است و در هر آپدیت خود، امکانات و قابلیت‌های بیشتری به کاربران ارائه می‌دهد. ما در این مقاله از دکتر ویز، به بررسی برنامه محبوب ادوب xd و نحوه کار آن پرداختیم. شما می‌توانید باتوجه‌به موارد ذکر شده، در طراحی‌های خود پیشرفت چشمگیری کنید. بهترین شرکت طراحی لوگو را بشناسید.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *