بهترین برنامه برای تولید و انتشار پادکست (بهترین برنامه پادکست) [podcast]

برنامه پادکست چیست
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

برای دریافت پادکست‌ ها معمولا از بهترین برنامه پادکست خبرخوان استفاده می ‌شود و این برنامه‌ ها روی رایانه ‌ها و یا حتی گوشی‌ های موبایل قابل اجرا هستند. پادکست در واقع برای پخش صوتی در برنامه‌ های رسانه دیجیتال در اینترنت است که آن ‌ها را با برنامه ‌های پادکست می ‌توان در رایانه‌ها گوش داد. این روش ارائه محتواها در سال ۲۰۰۴ محبوبیت پیدا کرده و در همان سال گسترش یافته است گاهی به این روش رادیوی اینترنتی می‌ گویند.

پادکست‌ ها می ‌توانند 1 یا 2 دقیقه از یک قطعه خبری، خلاصه‌ای از آن و یا یک مصاحبه کار ۳ ساعته با فرکانس از روزانه تا ماهانه باشند. پادکست روانشناسی، مذهبی، هنری از انواع پادکست‌ های رایگان است. پادکست ‌ها دو معنای عام و خاص نیز دارند معنای خاص و اصلی پادکست فایل ‌های صوتی است که برروی برنامه ‌های مشخصی عمل می‌ کند و شما می ‌توانید به کمک برنامه‌ هایی که برای گوش دادن به پادکست طراحی شده است به پادکست موردعلاقه خود گوش دهید.

اگر اطلاعات کافی در مورد پادکست ندارید قبل از این مقاله حتما  مقاله ” پادکست چیست؟ ” را مطالعه نمایید.

معمولا امکان دانلود برنامه پادکست برای همه وجود دارد و کسی مجبور نیست حتما آن ‌ها را به‌صورت آنلاین گوش دهند. در این مقاله قصد داریم شما را با برنامه ‌های پادکست آشنا کنیم تا بتوانید بهترین برنامه پادکست را برای برنامه روزانه خود انتخاب کنید.

نرم افزار ساخت پادکست

بهترین برنامه های پادکست

  • پادکست فارسی چنل بی: این پادکست برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در ایران منتشر و بهترین برنامه پادکست آن زمان به‎ جساب می ‌آمد. از آن به بعد هر سه هفته یک ‌بار این پادکست در سایت آن‌ ها منتشر می ‌شود. در هر یکی از گزارشات، ماجرایی واقعی که در یک رسانه معتبر انگلیسی منتشر شده است، به زبان فارسی بازگردانی می ‌شود و تمام کاربران می ‌توانند به آن گوش دهند. براساس آن‌ چه در سایت این پادکست اعلام شده است از زمستان سال 1395 پادکست ‌ها با همکاری یک تیم سه نفره با نظارت کاربران تولید می ‌شود. از مهم ‌ترین مزیت‌ های این پادکست این است که باعث شده که ما یک مرجع خوب برای گوش دادن به حوادث واقعی داشته باشیم و همچنین این پادکست از حرفه ‌ای ‌ترین پادکست ‌ها است.
  • پادکست بی پلاس: این پادکست نیز از مهم‌ ترین و از جمله بهترین برنامه پادکست به حساب می‌ آ‌ید که در آن خلاصه کتاب ‌های غیر داستانی به زبان فارسی بیان شده است. البته آن‌ چه که سازندگان این پادکست گفته ‌اند این است که پادکست ‌های آنان نباید جایگزین کتاب خواندن شود بلکه هدف این است که کاربران با گوش دادن به آن‌ به خواندن کتاب علاقه‌‌مند به شوند.
  • پادکست رادیو مرز: بهترین برنامه پادکست برای افرادی است که عاشق تفکراند و هدف اصلی آن‌ ها به چالش کشیدن روابط است. حقیقتا هر چیزی که باعث ایجاد فاصله بین انسان‌ ها شود این نوع پادکست را به وجود می ‌آورد. این پادکست بیش ‌تر به مسائلی می‌ پردازد که موجب اختلاف بین انسان ‌ها می‌شود و بیشتر اوقات باعث جدا شدن دنیای آن‌ ها از یکدیگر می ‌‌گردد.
  • پادکست کرن: این پادکست نیز از حرفه ‌ای ‌ترین پادکست ‌ها است که به بررسی رشته‌‌ هایی مانند موسیقی، نقاشی و خطاطی می ‌پردازد. همچنین بهترین برنامه پادکست برای هنرمندان است و به فارسی ترجمه شده و معمولا کار این پادکست خلاصه ‌کردن متون است و شنیدن این پادکست ‌ها بسیار لذت بخش است.
  • پادکست فارسی پرگار: اگر شبکه‌ هایی مانند بی بی سی را دنبال کرده باشید حتما با برنامه پرگار آشنایی دارید اگر هم فرصت تماشا کردن آن را نداشتید می ‌توانید پادکست‌ های آن را گوش دهید. این نوع پادکست بهترین برنامه پادکست برای علاقه‌م ندان به اخبار به‌روز دنیا است و معمولا درباره بحث میان دو یا سه نفر درباره موضوعات مختلف سیاسی، دینی، ادبی یا اعتقادی است.
  • پادکست رادیو دیو: نوعی مجله شنیداری در رشته فرهنگی‌ و هنری است. این پادکست براساس تم مشخصی که دارد مجله‌ های شنیداری را به کاربران ارائه می ‌دهد. اگر به فرهنگ و هنر علاقه زیادی دارید توصیه می ‌کنیم این نوع پادکست را از دست ندهید زیرا در این پادکست بهترین برنامه پادکست برای ارائه مجله‌ های شنیداری در حوزه فرهنگی است. در مقاله “بهترین پادکست های فارسی” به معرفی ۱۷ تا از معروفترین پادکست های فارسی پرداخته ایم که مطالعه آن می تواند مفید باشد.

نرم افزار پادکست ویندوز

برنامه پادکست چیست؟

همان ‌طور که گفتیم برای دریافت پادکست‌ ها معمولا از برنامه‌ های خبرخوان استفاده می‌ شود و این برنامه ‌ها روی رایانه ‌ها و یا حتی گوشی ‌های موبایل قابل اجرا هستند. پادکست برای پخش صوتی در برنامه ‌های رسانه دیجیتال در اینترنت است که آن‌ ها را با برنامه ‌های پادکست می‌ توان در رایانه‌ ها گوش داد.

شاید تا کنون این شوال برای شما پیش آمده باشد که برنامه پادکست چیست؟ پادکست ‌ها دو معنای عام و خاص نیز دارند معنای خاص و اصلی پادکست فایل ‌های صوتی است که برروی برنامه‌ های مشخصی عمل می ‌کند و شما می ‌توانید به کمک برنامه ‌هایی که برای گوش دادن به پادکست طراحی شده است. معمولا امکان دانلود برنامه پادکست برای همه وجود دارد و کسی مجبور نیست حتما آن را به‌صورت آنلاین و همان لحظه گوش کند.

پادکست‌ ها معمولا سریالی و پشت سرهم هستند و قسمت ‌های جدید آن توسط کاربران از طریق ایمیل یا سایر برنامه های مجازی قابل دریافت است. ساخت پادکست ‌ها به افراد این امکان را می‌ دهد تا بتوانند با افراد مختلف رابطه نزدیک‌تری برقرار کنند.

در حقیقت وقتی ما تصمیم می ‌گیریم که یک پادکست بسازیم صدای ما به‌صورت مستقیم به کاربران می‌رسد و نیازی به سانسور یا حذف برخی گفته‌ ها نیست. لازم نیست که بگوییم که صدا نسبت به متن چه مزایا یا معایبی دارد چرا که گاهی پادکست ‌ها نتیجه‌ای فوق العاده دارند در صورتی که ممکن است متن‌ ها این منظور را نوانند در آن لحظه به ما برسانند.

نرم افزار پادکست ویندوز

یکی از برنامه های خوب برای پادکست در سیستم ویندوز برنامه فیدخوان است که کاربرد و طرفدار زیادی دارد. نرم افزار clementine player نیز برنامه مناسبی برای نرم افزار پادکست ویندوز است. برای دریافت این اپلکیشن باید فیلترشکن مناسبی داشته باشید.

برای نصب این برنامه در سیستم عامل ویندوز پس از دریافت و نصب برنامه پادکست برای افزودن لینک پادکست از سکن راست منو کلمه internet را انتخاب کرده و سپس روی کلمه podcast راست کلیک کنید و addpodcast را انتخاب کنید لینک پادکست مورد نظر را وارد کرده و go را بزنید؛ نرم افزار اطلاعات فید شده را دریافت می‌کند در آخر با زدن دکمه add podcast در فیلد وارد شده و اشتراکتان فعال می‌ شود.

نرم افزار ساخت پادکست

در این بخش شما را با سه نرم افزار ساخت پادکست آشنا می‌کنیم:

  • Adobe audition
  • Sound forge
  • Audacity

برای تولید فایل صوتی، بهترین راه استفاده از نرم‌افزارهای تولید پادکست در محیط ویندوز است. اما خوشبختانه علاوه بر این نرم‌افزارها، انواع اپلیکیشن ساخت پادکست نیز وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید از طریق تلفن همراه اسمارت خود نیز، فایل‌های صوتی‌تان را ایجاد کنید که در مقاله “برنامه پادکست ساز” به انواع نرم افزار ها برای ساخت پادکست پرداختیم که حتما مطالعه کنیدبهترین برنامه پادکست

سخن آخر

امروزه در زمینه‌ های مختلفی مانند ادبیات، تاریخ، سیاست، رشته‌ های ورزشی و.. فایل‌ های صوتی مخصوصی به نام پادکست تولی می ‌شود که کاربران علاقه ‌مند به محتواهای صوتی می‌ توانند از از آن استفاده کنند. این رسانه پویا می‌ تواند یکی از بهترین راه‎ ها برای تامین انرژی روزانه شما در هرکجای دنیا باشد.

تولیدکنندگان پادکست معمولا آن را به‌صورت سریالی در بازه زمانی‌ های مشخص به ‌صورت هفتگی یا ماهیانه منتشر می ‌کنند و کاربران علاقه ‌مند می ‌توانند آن را از برنامه‌ هایی مانند اسپاتیفای یا وب سایت‌ های مختلف دریافت کنند. اگر می ‌خواهید با افراد مختلف رابطه برقرار کنید و صدا‌یتان را به گوش دنیا برسانید می ‌توانید پادکست ضبط کنید و در فضای مجازی به اشتراک بگذارید.

 

برخی از سوالات رایج

1.بهترین برنامه‌های پادکست کدامند؟

  • پادکست فارسی چنل بی
  • پادکست بی پلاس
  • پادکست کرن
  • پادکست فارسی پرگار

2.برنامه پادکست چیست؟

پادکست‌ها دو معنای عام و خاص دارند. معنای خاص و اصلی پادکست فایل‌های صوتی است که برروی برنامه‌های مشخصی عمل می ‌کند و شما می‌ توانید به کمک برنامه‌هایی که برای گوش دادن به پادکست طراحی شده است از محتویات آن بهره ببرید. پادکست برای پخش صوتی در برنامه ‌های رسانه دیجیتال در اینترنت طراحی شده است که آن‌ها را می‌توان در رایانه ها با استفاده از برنامه ‌های پادکست گوش داد.

3.سه نرم افزار معروف ساخت پادکست کدامند؟

  • Adobe audition
  • Sound forge
  • Audacity

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان