15 سایت برتر فریلنسری و دورکاری ایرانی و خارجی

بهترین سایت های فریلنسری خارجی برای ایرانیان
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

در سال‌های اخیر پروژه‌های فریلنسری بسیار رونق پیدا کرده‌اند. افراد می‌توانند از داخل یک کشور یا شهر دور افتاده برای شرکت‌های بزرگ کار کنند و از آن‌ها دستمزد بگیرند. فریلنسری به معنی این است که پروژه‌های مشخصی را از راه دور دریافت کرده و با انجام صحیح آن پروژه‌ها، از بهترین سایت‌های فریلنسری درآمد کسب کنید.

خوشبختانه امکان انجام این کار در کشورمان نیز از طریق بهترین سایت‌ های فریلنسر خارجی و ایرانی انجام می‌شود. در این مطلب لیستی از سایت های فریلنسری خارجی و ایرانی را در اختیار شما می‌گذاریم تا اگر به دورکاری علاقمند هستید، بتوانید پروژه‌های مورد علاقه خود را از آن‌ها دریافت کنید. پس با هم به بررسی این لیست می‌پردازیم:

بهترین سایت فریلنسری

در دنیای امروزی کسب و کارهای زیادی وجود دارد که هر کدامشان ویژگی‌های مثبت و منفی زیادی دارند که حتماً مقاله «ایده های کسب و کار» را مطالعه کنید.

بهترین سایت‌ های فریلنسری خارجی

قبلاً درباره شغل فریلنسری گفتیم. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله فریلنسر کیست؟ را بخوانید. اگر شما به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید یا به هر طریقی بتوانید با پروژه‌های خارجی ارتباط برقرار کنید، با فعالیت در سایت‌های دور کاری خارجی، درآمدهای دلاری و یوروریی خواهید داشت. طبیعی است که با کاهش ارزش ریال، داشتن درآمدهای ارزی، منفعت بیشتری برای شما دارد. به همین خاطر ابتدا به سراغ معرفی بهترین سایت های فریلنسری خارجی برای ایرانیان می‌رویم تا به‌ صورت مختصر با شیوه کاری آن‌ها آشنا شویم:

سایت فریلنسری Upwork

از نمونه سایت‌های فریلنسری خارجی می‌توان آپورک را بستری برای ارائه بزرگترین پروژه‌ های دورکاری دنیا در نظر گرفت. در این سایت فریلنسرها (افرادی که از راه دور کار می‌کنند) می‌توانند براساس توانایی‌ها و مهارت‌های خود پروژه دریافت کنند. همچنین اخذ پروژه‌های کوتاه‌ مدت، بلند مدت، سطح تخصصی پروژه‌ها نیز توسط خود فریلنسر تعیین می‌شود. اگر از داخل ایران بتوانید با پشتیبانی این سایت ارتباط بگیرید و رزومه خوبی از توانایی‌هایتان بسازید، به‌راحتی می‌توانید از طریق این سایت درآمد کسب کنید.

سایت فریلنسری FlexJobs

سایت دور کار فلکس ‌جاب نیز یکی دیگر از بهترین سایت فریلنسری خارجی و بستری مناسب برای یافتن مشاغل ریموت (دورکاری) و پاره‌وقت است که با ثبت‌نام در آن می‌توانید پرو‌ژه‌های خوبی دریافت کنید. لازم به ذکر است که تمام کارهای فریلنسری این سایت، به ‌صورتی کاملاً طبقه ‌بندی شده و مرتب در دسترس دورکاران قرار می‌گیرند. اما برای اخذ برخی از مشاغل که بازار کاری خوبی دارند، باید هزینه اولیه اخذ این مشاغل به فلکس‌ جاب پرداخت شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به بخش راهنمای سایت فلکس ‌جاب (سایت های فریلنسری) مراجعه کنید.

سایت فریلنسری SolidGigs

سالید‌گیگ سایت دیگری از سایت های خارجی فریلنسری است که می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شما را به پروژه‌های موردنظرتان برساند. بعضاً پیش می‌آید که فریلنسرها وقت زیادی را برای پیدا کردن پروژ‌های موردنظر خود صرف می‌کنند؛ گاهی این جستجو چنان آنان را خسته می‌کند که دیگر نایی برای انجام پروژه ندارند. اما در این سایت هر پروژه‌ای که به صورت یک هفته ‌ای در آن قرار می‌گیرد، برای انجام به شما ارسال می ‌شود.

شما تنها با تکمیل کردن اطلاعات کاربری و مهارتی خود می‌توانید پروژه‌ های متناسب را دریافت کنید. البته برای فعالیت در این سایت باید مبلغ اولیه دو دلار پرداخت شود.

سایت فریلنسری Fiverr

فایور نیز یکی از قدیمی‌ترین فریلنسری در سایت های خارجی است که در آن دورکارها می‌توانند مبلغ پیشنهادی خود را اعلام کنند. جالب است بدانید که در این سایت حتی می‌توانید پروژه‌های ساده ‌ای با مبلغ «5 دلار» دریافت کنید. دستمزد پروژه‌های حرفه ‌ای بالاتر خواهد بود. اما اخذ پروژه‌های ساده از سایت فایور، می‌تواند تجربه خوبی برای شما ایجاد کند تا با دنیای فریلنسری خارجی‌ آشنا شوید.

شبکه فریلنسری LinkedIn

قطعاً لینکدین را می‌توان حرفه‌ای‌ترین شبکه اجتماعی کسب‌وکار دانست که در آن می‌توان پروژه‌های کوچک و بزرگ دورکاری را اخذ کرد و آن را جز بهترین سایت های اینفلوئنسری حساب کرد. همچنین افراد می‌توانند یا مشاهده پُست کاری سایر کاربران، با شیوه کارهای فریلنسری آشنا شوند. بیشتر فعالیت‌های شغلی در لینکدین، تمام‌ وقت هستند، اما فعالیت‌های پاره‌ وقت را نیز می‌توان در بین آنها پیدا کرد.

پنج مورد از بهترین سایت های فریلنسر جهانی را به شما معرفی کردیم. شیوه کار در بیشتر سایت‌های دور کاری خارجی شبیه به هم است. یعنی اگر شما یاد بگیرید با یک سایت فریلنسری خارجی ارتباط برقرار کنید و از آن پروژه بگیرید، همین کار را می‌توانید با تغییرات جزئی در مورد سایر سایت‌ها انجام دهید. حالا به سراغ معرفی بهترین سایت های فریلنسری ایرانی می‌رویم:

سایت های فریلنسری تایپ

شغلی که انتخاب می‌کنیم تأثیر مستقیم بر سبک زندگی ما دارد. با یک بررسی ساده می‌توانیم به نتایج قابل توجهی برسیم. اگر انتخاب شغل صرفاً برای کسب درآمد باشد، با توجه به هدف که همان کسب پول بیشتر است، ممکن است به هر فعالیتی دست بزنیم و برایمان مهم نباشد که چه تأثیراتی روی خودمان یا دیگران دارد.

تا اینجای مقاله شما را با سایت‌های فریلنسری خارجی آشنا کردیم، در ادامه با معرفی سایت فریلنسری ایرانی همراه ما باشید.

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی

اگر به هر دلیلی، گرفتن پروژه‌های دور کاری خارجی برایتان سخت است یا علاقه‌ای به انجام آن ندارید، می‌توانید روی بهترین سایت های فریلنسری ایرانی حساب کنید. خوشبختانه سایت ‌های دورکاری داخلی خوبی نیز وجود دارد که در حال حاضر پروژه ‌های مناسبی را به دور کارها ارائه می‌کنند. پنج مورد از بهترین سایت های فریلنسر ایرانی به قرار زیر هستند:

سایت فریلنسری «پونیشا»

بالغ بر 200 هزار نفر در سایت پونیشا فعالیت فریلنسری انجام می‌دهند. صاحبان این سایت با هدف گردآوری متخصصین امور خاص و دورکارها پلتفرم خود را ایجاد کرده‌اند و معتقدند که فریلنسرها می‌توانند دنیای بهتری برای زندگی خلق کنند. فعالیت‌های دورکاری از رفت‌ و آمدهای غیرضروری جلوگیری کرده و باعث می‌شود تا کارفرمایان و دورکارها در اسرع وقت به نتایج کاری مورد نظرشان دست پیدا کنند. پونیشا یکی از بهترین سایت‌های فریلنسری ایران است.

از جمله پروژه‌هایی که می‌توان در پونیشا پیدا کرد، پروژه‌های برنامه‌نویسی، طراحی گرافیکی، طراحی اپلیکیشن، نویسندگی، اپراتوری، بازاریابی، مشاوره، حسابداری و …. است. پونیشا یکی از سایت‌های فریلنسری برنامه‌نویسی در ایران است. عضویت در پونیشا و اخذ پنج پروژه اول از آن، کاملاً رایگان است.

سایت فریلنسری «انجام میدم»

«انجام میدم» یکی از بهترین سایت فریلنسر ایرانی است. فریلنسرهایی که در این سایت فعالیت می‌کنند، استعدادها، توانمندی‌ها و مهارت‌های خود را در قالب گزینه‌ای به نام «کاره» در سایت ثبت می‌ کنند و با رعایت اصول قیمت ‌گذاری، برای انجام پروژه ‌های متناسب با توانایی خود، نرخ تعیین می‌کنند. آنگاه کارفرمایان با جستجو در میان گزینه‌های «کاره»، پیشنهاد کاری خود را برای فریلنسر موردنظرشان ارسال می‌کنند. عضویت و دریافت اشتراک ماهیانه در سایت «انجام میدم» رایگان است. اما حدود 20 درصد از درآمد فریلنسرها به «انجام میدم» برمی‌گردد.

سایت فریلنسری «تایپیران»

(سایت‌های فریلنسری تایپ) سایت‌های فریلنسر تایپ زیادی در سطح کشور وجود دارند که تایپیران یکی از بهترین این سایت‌ها است. در این سایت کلیه فعالیت‌های مبتنی بر تایپ، طراحی اسلاید در پاورپوینت، پروژه‌های Spss، صفحه ‌آرایی، ورود اطلاعات به اکسل، تایپ فایل‌های صوتی، مقاله‌نویسی، تحقیق و … انجام می‌شود. تایپیران با استفاده از برگزاری آزمون‌های آنلاین و دیگر آزمون‌های اعتبارسنجی، بهترین فریلنسرها را شناسایی کرده و همواره در جهت بهتر انجام شدن پروژه‌ها گام برمی‌دارد.

سایت فریلنسری «پارسکدرز»

دیگر سایت فریلنسر ایرانی (بهترین سایت های فریلنسر ایرانی)، پارسکدرز است که با گرو گذاری وجوه کارفرماها، امنیت کاری فریلنسرها را تضمین می‌کند. این سایت حدود 11 سال است که به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کند و در حال حاضر، بالغ بر 100 هزار متخصص در آن مشغول به کار هستند.

طراحی وب، گرافیک ‌های دو و سه بعدی، رفع اشکالات درسی، سئو، تایپ، ترجمه و …. از جمله فعالیت‌هایی هستند که بیشتری تعداد انجام را در پارسکدرز دارند. این سایت نیز مانند دیگر سایت ‌های فریلنسری داخلی، رابط کاربری آسانی دارد و شما با کمی جستجو، می‌توانید به تمام گزینه‌های فریلنسری پارسکدرز دسترسی داشته باشید.

سایت فریلنسری «کاریشه»

کاریشه یکی از بهترین سایت‌ های فریلنسری ایرانی است که در آن کلیه خدمات و فعالیت‌ها بر روی پروژه‌های تایپ و ترجمه، برنامه نویسی، بازاریابی، ساختمان، تعمیرات، موسیقی، گرافیک و …. انجام می ‌شود. کاریشه رابط کاربری راحتی دارد و با ارائه‌ی اپلیکیشن تحت موبایل خود، کار فریلنسرها را بیشتر از پیش راحت کرده است. در این سایت هر فریلنسر می‌تواند مهارت‌ها و نمونه ‌کارهای خود را ثبت کند تا بسته به مقدار توانایی‌اش، به او پروژه سپرده شود.

سایت‌هایی که معرفی کردیم، جز بهترین سایت های فریلنسر ایرانی بودند. البته به غیر از این موارد، سایت‌های معتبر دیگری نیز در ایران وجود دارند که از جمله آنها می‌توان سایت ای ‌استخدام، ورکفا، دورکار،‌ گودکو، سان‌تایپ، پارس ‌فریلنسر و منکارتو را نام برد.

سایت های فریلنسر ایرانی

کسب‌وکارهای خانگی معمولاً از تعداد بسیار محدودی کارمند تشکیل شده است که معمولاً اعضای اصلی آن‌ خانواده است در مقاله «کسب و کار خانگی» به انواع کاسبی در خانه پرداختیم که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید.

شرایط دورکاری در سایت‌ های خارجی چگونه است؟

برای دریافت پروژه از بهترین سایت فریلنسر خارجی، باید رزومه مرتب و قابل قبولی را ارائه دهید. این سایت‌ها بر ارزش کپی ‌رایتینگ بسیار تأکید دارند و اگر متوجه شوند که کار شما کپی ‌برداری است، از دادن پروژه به شما خودداری خواهند کرد. با توجه به تحریم بودن بانک‌های ایرانی، در صورت انجام کار، دستمزد خود از چنین سایت‌هایی را می‌توانید از راه‌های زیر دریافت کنید:

  • از طریق ویزا کارت (VisaCard)
  • از طریق مستر کارت (MasterCard)
  • از طریق حساب بین‌المللی پی‌پال (PayPal)
  • از طریق کیف‌پول‌ الکترونیکی ارزهای دیجیتال مانند «بیت‌کوین» و «اتریوم»

گاهی برای فعالیت در سایت‌های فریلنسری خارجی، باید آی ‌پی خود را تغییر دهید، البته برخی از سایت‌ها هستند که با آی ‌پی ایران هم می‌توان در آن‌ها فعالیت کرد. توصیه می‌شود که برای کار در هر سایت خارجی، حتماً در قسمت راهنمای آن سایت‌ها، کلیه قوانین را مطالعه کنید تا بعدها به خاطر ناآگاهی از یک گزینه، زحمات و وقت ارزشمند شما به هدر نرود.

شرایط دور کاری در سایت‌ های ایرانی چگونه است؟

شرایط دور کاری در سایت‌های ایرانی بسیار راحت‌تر از کار در سایت‌های خارجی است. اما این دلیل نمی‌شود که رزومه‌ای نامرتب برای سایت‌های فریلنسری ایرانی ارسال کنید.

خودتان را جای کارفرماها بگذارید، اگر شما پروژه‌ای برای واگذاری داشتید، آن را به کدام فریلنسرها می‌سپردید؟! بنابراین سعی کنید در کار با هر سایتی اعم از ایرانی و خارجی، حتماً کار خود را به خوبی پیگیری کنید و رزومه‌ قابل توجهی ارائه دهید. شما هر توانایی داشته باشید، با معرفی و پرزنت درست آن مهارت، می‌توانید نظر کارفرماها را جلب کنید؛ حتی اگر تنها مهارت شما «تایپ کردن» باشد! می توانید برای افزایش مهارت های خود و برای شروع حرفه ای فریلنسری مقاله چگونه فریلنسر شویم؟ را بخوانید.

معمولاً کمیسیون سایت‌های داخلی برای انجام هر پروژه توسط فریلنسرها، بین 10 تا 20 درصد است. گرفتن اولین پروژه‌ها در بیشتر سایت‌های ایرانی رایگان است، اما گرفتن پرژو‌ه‌های خاص، به ارتقا حساب کاربری و پرداخت هزینه بیشتر توسط فریلنسرها نیاز دارد. سایت‌های دور کاری ایرانی، دستمزد فریلنسرها را به شماره‌حساب یا شماره کارت آن ها واریز می ‌کنند.

جمع بندی

در این مقاله سعی بر آن شد که بهترین سایت های فریلنسر ی خارجی و ایرانی را به شما معرفی کنیم . شما می‌توانید با کسب درآمد از سایت‌های فریلنسری خارجی به درآمدهای دلاری دسترسی پیدا کنید. سایت‌های فریلنسری برنامه‌نویسی زیادی وجود دارد که شما با توجه به تخصص و مهارت‌های خود می‌توانید به‌عنوان فریلنسر ایرانی از آنها بهره ببرید.

سایت فریلنسری ایرانی با سایت‌های فریلنسری خارجی تفاوت چندانی ندارند عمده تفاوت آن را تسلط نسبی به زبان انگلیسی برای کار کردن با سایت‌های فریلنسری خارجی می‌توان عنوان کرد.

برخی از سؤالات رایج

1.بهترین سایت‌های فریلنسر خارجی کدامند؟

  1. سایت فریلنسری Upwork
  2. سایت فریلنسری FlexJobs
  3. سایت فریلنسری SolidGigs
  4. سایت فریلنسری Fiverr
  5. شبکه فریلنسری LinkedIn

2.بهترین سایت‌های فریلنسر ایرانی کدامند؟

  1. سایت فریلنسری «پونیشا»
  2. سایت فریلنسری «انجام میدم»
  3. سایت فریلنسری «تایپیران»
  4. سایت فریلنسری «پارسکدرز»
  5. سایت فریلنسری «کاریشه»

3. شرایط دورکاری در سایت‌های ایرانی چگونه است؟

 معمولاً کمیسیون سایت‌های داخلی برای انجام هر پروژه توسط فریلنسرها، بین 10 تا 20 درصد است. گرفتن اولین پروژه‌ها در بیشتر سایت‌های ایرانی رایگان است، اما گرفتن پرژو‌ه‌های خاص، به ارتقا حساب کاربری و پرداخت هزینه بیشتر توسط فریلنسرها نیاز دارد. سایت‌های دورکاری ایرانی، سایت‌های دورکاری خارجی، دستمزد فریلنسرها را به شماره‌ حساب یا شماره کارت آنها واریز می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

10 دیدگاه دربارهٔ «15 سایت برتر فریلنسری و دورکاری ایرانی و خارجی»

  1. سلام و ممنون از مقاله ی خوب تون،
    سایت های ایرانی در مقایسه با پلتفرم های مشابه خارجی عالی دارن فعالیت میکنن و برای شروع عالیه و کارمزدشون نسبتا شبیه به آپ ورک و فای ور بین 10 تا 20 درصد هست.
    اما زمانی که تصمیم میگیرین وارد بازار جهانی بشین بعضی از این پلتفرم های خارجی در همون مرحله ی اول، اجازه ثبت نام به کاربر ایرانی نمیدن، محدودیت تایید هویت برای بعضی از کشورها وجود داره. و نکته دوم با توجه به کاهش ارزش ریال کشورمون، داشتن درآمد ارزی خالی از لطف نیست. اینروزها که شرایط تبدیل ارز خارجی به ارز دیجیتال و انتقال به کیف پول مون رو داریم، چرا برای پلتفرم هایی که ارز دیجیتال رو پشتیبانی میکنن کار نکنیم، ماهیت اصلی بلاک چین و ارز دیجیتال از بین بردن محدودیت ها و مرزهاست.
    با یه سرچ ساده دنبال این پلتفرم ها بگردید و بازار کار خودتون رو گسترش بدید. یکی از اون ها که اتفاقا تعداد قابل ملاحظه ای هم فریلنسر ایرانی داره اسمش CryptoTask هست. کارمزدش ۳٪ هست اونم تازه اگر از قرارداد ایمن استفاده کنی. خودمون بهتر میدونیم برای ما رقابت زیاد آسون نیست اما ارزش اش رو داره.

  2. محمدعلی همت

    ممنون.. مفید بود..
    روش نقدکردن دستمزد ازسایت های خارجی باتوجه به تحریم… ازطریق سایت های واسطه رومطرح نکردید.. لطفا توضیح این موردراهم بذا ید.. سپاسگزارم

    1. خوشحالیم که مقاله براتون مفید بوده. ممنونم از پیشنهاد خوبتون حتما این مورد در آپدیت بعدی به محتوا اضافه می شود. حتما دوباره بهمون سر بزنید و مطب پیشنهادی تون رو بخونید.

  3. سلام . کاریشه و تایپیران منقضی شده. لطفا سایت poldesigners.com رو اضاف بفرمایید .ممنون از مقاله خوب

    1. خوشحالیم براتون مفید بوده. ممنونم از پیشنهاد خوبتون. حتما در آپدیت بعدی به محتوا اضافه می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان