بیش از 90 نمونه از برترین جملات انگیزشی برای تقویت روحیه

قوی ترین جملات انگیزشی
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

در برخی از اوقات در اوج خستگی و ناامیدی، یک جمله انگیزشی می ‌تواند نیروی تازه‌ای را برای بلند شدن و ادامه مسیر، به ما دهد. معمولا ما از تاثیر جملات انگیزشی برای تقویت اراده و باورهای خود اطلاع داریم ولی برخی از افراد به این موضوع اهمیت چندانی نمی‌دهند و به آن ایمان ندارند. شما جزء هر کدام یک از افراد هستید، خواندن و مطالعه جملات این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

بسیاری از جملات انگیزشی بزرگان به قدری فوق ‌العاده هستند که بارها و بارها در همه جا تکرار شده‌اند و نسبت به دیگر جملات معروف ‌تر هستند. شاید یک جمله انگیزشی بتواند اثرات به ‌سزایی در روحیه شما بگذارد. جملات انگیزشی کوتاه سبب ایجاد روحیه و انگیزه در افراد شده و به آن‌ ها انرژی مثبت می ‌دهد.هم چنین در مقاله “بهترین فیلم های انگیزشی” به معرفی ۱۳ فیلم انگیزشی پرداخته ایم که مطالعه آن میتواند مفید باشد.

بسیاری از ما اغلب اوقات در حالت سکون هستیم و تمایل داریم کسی یا چیزی ما را از جای خود بلند کند. مطالعه جملات انگیزشی مثبت می‌تواند در افزایش امید به زندگی برای پیمودن راهی که در زندگی در پیش داریم کمک بسیاری به ما کند. به ‌ویژه چنان‌چه این جملات نتیجه گذر عمر و تجارب افراد معروف جهان باشد. در این بخش چند مورد از بهترین و معروف ‌ترین جملات انگیزشی را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

جملات انگیزشی

جملات انگیزشی

1. به افرادی که به شما حسادت می ‌کنند احترام بگذارید، آن ‌ها افرادی هستند که از صمیم قلب باور دارند شما بهترین هستید.

2. اغلب مردم منتظر سال جدید برای شروع جدید با عادت‌ های قدیمی هستند.

3. من به ضرورت اقدام، باور دارم. دانستن کافی نیست، باید دانسته‌ های خود را به کار گیریم. تنها خواستن کافی نیست، باید کاری را انجام بدهیم. «لئوناردو داوینچی»

4. بسیار اهمیت دارد بگذارید بعضی چیزها از بین بروند؛ خودتان را از آن ‌ها آزاد سازید و از دست آن ‌ها خلاص شوید. منتظر نباشید تا دیگران قدر تلاش‌ های شما را بدانند و عشقتان را درک کنند. در را ببندید، آهنگ را عوض کنید، خانه ‌تکانی کنید، گردوغبارها را از بین ببرید، از آنچه هستید دست بردارید و به آنچه که واقعا هستید روی اورید. «پائولو کوئلی»

5. دلیل این ‌که آدم‌ ها به سختی احساس خوشبختی می ‌کنند این است که گذشته را، بهتر از آن ‌چه که بوده می ‌بینند. حال را بدتر را از آنچه که هست و ترس از آینده را بیشتر از آنچه که خواهد بود، می ‌دانند.

6. زندگی جریان دارد، چه بخواهیم و چه نخواهیم اتفاقات خوب و بد وجود دارند و این ما هستیم که باید با انرژی روزهای خوب و بد را بگذارنیم.

7. تا وقتی که به این فکر چسبیده‌ اید که دلیل خوب زندگی نکردن خود، بیرون از وجود شما است، هیچ تغییر مثبتی در شما رخ نمی‌دهد. تنها و تنها خود شما مسئولیت جنبه ‌های قطعی موقعیت زندگی خود را برعهده دارید؛ تنها و تنها خود شما قدرت تغییر آن را دارید.

8. مردم اغلب می‌ گویند انگیزه‌ها دوام ندارند. خب، تاثیر حمام نیز ماندگار نیست. به همین سبب توصیه می ‌شود هرموقع احساس نیاز کردید دوش بگیرید. «زیگ زیگلار» (روان‌شناس)

9. نبردهای ارزشمند برای کسب مدال ‌های طلا نیستند. نبرد درونی، آن نبرد نامرئی درون همه وجود دارد؛ نبرد ارزشمند آن‌جاست. «جسی اُونز» (قهرمان ورزشی سیاه‌ پوست آمریکایی که پیروزی‌اش در المپیک، هیتلر را به خشم آورد).

10. زمانی که شهامت قدرتمند بودن را پیدا می ‌کنیم تا بتوانیم از توانایی‌ ها و استعدادهای خود برای تحقق چشم ‌اندازم استفاده کنیم، ترس ما رفته ‌رفته بی ‌اهمیت ‌تر می ‌شود. «آدری لرد» (نویسنده و فعال حقوق زنان)

11. برای رسیدن به آرزوهای خود نترسید. هدفت را بزرگ انتخاب کنید. انتخاب یک هدف بزرگ موجب می‌ شود جسارت پیدا کرده و ریسک کنید و ببینید که توانایی‌ های شما بسیار بیشتر از این است که الان درحال استفاده از آن هستید. شما همانند یک هواپیمای جنگنده هستید که به تمام تجهیزات جنگی پیشرفته مجهز هستید؛ اما با آن تنها هندوانه جا به ‌جا می‌ کنید. توانایی ‌های خود را کشف کنید و خودت را برای داشتن یک زندگی رویایی دعوت کنید و بعد برای رسیدن به آن تلاش کنید که به آن برسید.

12. تمام انسان ‌ها نابغه هستند، ولی در صورتی که برای سنجش میزان نبوغ یک ماهی، توانایی او در بالا رفتن از درخت را ملاک قرار دهید، آن ماهی در تمام مدت زندگی خود احساس خواهد کرد که یک احمق است.

13. زمانی که واقعا برایتان اهمیتی نداشته باشد که دیگران در رابطه با شما چگونه فکر می ‌کنند به درجه‌ ای از آزادی می ‌رسید که بعد از آن می‌ توانید به هر موفقیتی دست پیدا کنید.

جملات انگیزشی مثبت

14. از تمام افرادی که در زندگیم دست رد به سنه من زدند سپاسگذارم، به همان دلیل بود که کارهای خود را خودم انجام دادم و الان در این جایگاه قرار دارم. «آلبرت اینشتین»

15. عمر کوتاه است پس زندگی کنید. عشق کمیاب است، پس به چنگش بیاورید. خشم بد است، پس عاشق شوید. ترس ترسناک است، تا وقتی که با آن مقابله نکردید، خاطرات شرین هستند پس قدر آن‌ها را بدانید. «اوژن فودور»

16. تنها راه انجام دادن کارهای بزرگ، دوست داشتن کاری است که انجام می‌دهید. چنان‌چه تا به حال آن را پیدا نکردید، به گشتن خود ادامه دهید و تا وقتی که آن را پیدا نکردید، متوقف نشوید. «استیو جابز»

17. زمانی که می‌گویید سخت است مترادف جمله “من به قدر کاقی قوی نیستم تا برایش بجنگم” است. تمام کنید این حرف‌های مزخرف را! مثبت باشید و هر چقدر هم سخت باشد، باید بیرون بروید و آن را به دست آورید. «وینس لومباردی»

18. برای شکست‌های خود ناراحت نشوید، برای فرصت‌هایی که بدون امتحان کردن، آن‌ها را از دست داده‌اید ناراحت باشید. «جک کنفیل»

19 – درد امروز شما، می‌تواند به نقطه قوت شما در آینده تبدیل شود. در هر چالش، رویارویی با آن فرصتی برای رشد شما خواهد بود. «لس براون»

20. اعتماد به نفس جذاب ‌ترین ویژگی است که یک نفر می‌تواند داشته باشد. چه‌طور کسی می ‌تواند ببیند شما چه ‌قدر بی ‌نظیر هستید وقتی خود شما نتوانید آن را ببینید؟

21. ما از آدم‌هایی که وارد زندگی‌مان می‌شوند چیزهای بسیاری یاد می‌گیریم، حالا برخی تجربه‌های سخت به دست می‌آورند برخی تجربه‌های بدون سختی؛ ولی در آخر تمام آن‌ها بی‌قیمت هستند. «جورج ویل»

22. شاد بودن به این معنی نیست که همه چیز خوب است، شاد بودن به این معنی است که شما تصیمیم گرفتید فراتر از هر آنچه که کامل نیست را ببینید. «ری کراک مک دونالد»

23. این موفقیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را ایجاد می‌کند. «برایان تریسی»

24. بسیاری از شکست‌های زندگی به این دلیل است که نمی‌دانیم چقدر به موفقیت نزدیک هستیم، وگرنه هرگز تسلیم نمی‌شدیم.

25. بزرگ ‌ترین ریسک، ریسک نکردن است! در این دنیا که به سرعت در حال تغییر است، تنها استراتژی که شکست را ضمانت می ‌کند، ریسک نکردن است. «مارک زاکربرگ»

26. موفقیت این نیست که هرگز اشتباه نکنیم، بلکه این است که یک اشتباه را دوبار تکرار نکنیم. «جرج برناد شو»

27. آدم‌ های موفق، همواره به دنبال فرصت‌هایی برای کمک به دیگران هستند. افراد ناموفق همواره سوال می‌پرسند: این کار، چه سودی برای من دارد؟ «برایان تریسی»

28. زمانی که مدام بگویی گرفتارم، هیچ وقت آزاد نمی‌شوی زمانی که مدام بگویی وقت ندارم، هیچ وقت زمان پیدا نمی‌کنی زمانی که مدام بگویی فردا انجام خواهم داد، آن فردا هیچ وقت نمی‌آید! «افلاطون»

29. بزرگ ‌ترین ضعف ما در تسلیم شدن پنهان است؛ همواره مطمئن‌ ترین راه برای موفقیت، تلاش دوباره خواهد بود! «ادیسون»

30. ماه راه رفتن را با زمین خوردن یاد می ‌گیریم، اگر هرگز زمین نخوریم هیچ وقت قادر به راه رفتن نخواهیم بود. «رابرت کیوساکی»

31. پول عدد است و اعداد هیچ وقت به اتمام نمی‌رسند. چنان‌چه پول تو را خوشحال می‌کند، جست‌وجوی تو برای شادمانی هرگز به پایان نخواهد رسید. «باب مارلی»

32. اگر تمام مدل آدم‌ها تو را دوست دارند یک جای کارت اشتباه است؛ هیچ کس نمی‌تواند همه  راضی نگه ‌دارد! «پائولو کوئیلو»

33. مهم‌ترین چیز در زندگی چیست؟ تنها یک چیز مهم است، شادی. هرگز اجازه ندهید کسی شادی شما را بگیرد.

34. سختی ‌ها برای این نیستند که شما را متوقف کنند و درهم بشکنند. سختی‌ها وجود دارند تا شما را برای رشد و پیشرفت آماده کنند. «جول اوستین»

35. آن‌ها تو را باور نمی‌کنند تا وقتی که انجامش دهی!

36. یکی از بهترین انواع تفریحات، انجام دادن کارهای غیرممکن است. «والت دیزنی»

جملات انگیزشی اثر گذار

37. لذت بخش‌ ترین حس از انجام کاری که دیگران می ‌گویند: “نمی‌توانید انجام دهید” به دست می‌آید.

38. شما هیچ وقت متوجه نمی ‌شوید که چه‌ قدر قوی هستید تا زمانی که قوی بودن تنها راه شما باشد. «باب مارلی»

39. شرکت «کوکاکولا» در سال اول تنها 25 بطری به فروش رساند، به جای دلسرد شدن تلاش کنید!

40. افرادی که امروز رویاهای تور را مسخره می‌کنند زمانی که به هدفت رسیدی برای دیگران تعریف می‌کنند که روزی تو را می‌شناختند!

41. برای شروع نباید عالی باشید، ولی برای عالی بودن باید شروع کنید.

42. شما به خاطر این ‌که پول ندارید فقیر نیستید، بلکه اگر آرزویی نداشته باشید فقیر هستید. «رندی گیج»

قوی ‌ترین جملات انگیزشی

برخی اوقات جملات انگیزشی تنها یک جمله نیستند و به سادگی نمی ‌توان از کنار آن‌ها گذشت. زمانی که با انگیزه و پرانرژی هستید با تاثیر جملات با انگیزه می ‌توانید از لحظات زندگی خود لذت بیشتری ببرید و احتمالا خوش اخلاق ‌تر و مهربان ‌تر نیز بشوید.

با استفاده از قوی ‌ترین جملات انگیزشی می ‌توانید بیشتر و بهتر کار کنید و به صورت کلی خواهید دید که کیفیت زندگی با خود را در برهه‌ هایی که پر از انگیزه و انرژی مثبت هستید  به صورت محسوسی با زمانی که بی انگیزه و ناامید هستید، تفاوت دارد. همچنین در مقاله “سخنان وارن بافت” به جملات وارن بافت سرمایه گذار مشهور جهان  پرداخته ایم.

43 . تنها باید متوجه شوید چه زمانی واقعا نزدیک به موفقیت هستید؛ زیرا دیگر هیچ وقت تسلیم نمی‌شوید و مهم نیست آن ‌وقت دیگر شرایط چقدر رو به سختی برود.

44. مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرید. این را بدانید که تنها شما هستید که می‌توانید خود را تا جایی که می‌خواهید برسانید، نه هیچ کس دیگری.  (لس براون)

45. من از کارهایی که انجام دادم هیچ وقت پشیمان نمی‌شوم، ولی از شانس ‌هایی که برای انجام یک سری کارها داشتم و هیچ کاری انجام ندادم پشیمان هستم.

46. چالش ‌ها برای سرگرم کردن زندگی هستند و غلبه بر آن موجب معنادار شدن زندگی می‌ شود. «جاشوه جی مارین»

47. یکی از کلیدهای موفقیت، داشتن نظم در انجام دادن کارهایی است که باید انجام دهید؛ حتی در صورتی که تمایلی به انجام آن ندارید ولی می‌دانید مهم هستند و باید انجام شوند. «برایان تریسی»

48. افرادی که صبور هستند، اتفاقات خوبی برای آن‌ها رخ می‌دهد و اتفاقات عالی برای افرادی رخ می‌دهد که اتفاقات عالی زندگی را خود با تلاش‌شان محقق می‌کنند. (مطالعه مقاله “تلاش و کوشش در کار” می تواند مفید باشد.)

49. در مسیر سربالایی، به منظره بالای کوه فکر کنید.

50. موفقیت در آروزها ارتباط مستقیم با قدرت اراده ما دارد. «دیل کارنگی»

51. کار، ارزان‌ ترین دارویی است که برای برطرف کردن نگرانی در دسترس است. «دیل کارنگی»

انواع جملات انگیزشی اثر گذار

52. اگر انتظار و توقع نداشته باشید، همه دوست تو هستند. «رابیندرانات تاگور»

53. مشورت، هنری است که با کمک آن می‌توانید تمام افراد را به همکاری با خود وادارید. «رالف والدو امرسون»

54. مردان کم‌ مایه به شانس اعتقاد دارند، مردان با اراده و خردمند به علت و معلول. «رالف والدو امرسون»

55. یک ستایش کوچک، نتایج شگفت ‌انگیزی را در پی دارد. «رالف والدو امرسون»

56. سرسخت و سمج و پایدار باشید و هرگز تسلیم نشوید. «وینستون چرچیل»

57. ناامید، هرگز برنده نمی‌شود و برنده، هرگز ناامید نمی‌شود. «پرمودا باترا»

58. سال ‌ها کار سخت شما ممکن است یک شبه ویران شود، ولی این موضوع نباید شما را از ادامه سخت ‌کوشی و تلاش بازدارد. «مادر ترزا»

59. کار یعنی هر چیزی که وادار به انجام دادن آن باشید و بازی یعنی هر چیزی که وادار به انجام دادن آن نباشید. «مارک تواین»

60 . تسلط بر سرنوشت و جامه عمل پوشاندن به رویاها هدف پایانی زندگی است. «مارک فیشر»

61. برای بیشتر داشتن ابتدا باید بیشتر بشوید. «گوته»

62. از اشتباهات خود شرمنده نشوید و آن را جرم ندانید. «کنفسیوس»

63. اگر به خطا رفتی، از برگشتن ترسی نداشته باش. «کنفسیوس»

64. ترسوی حقیقی از پرواز نمی‌ترسد، بلکه آن کسی که با ترس پرواز را یاد می‌گیرد، ترسو است. «گابریل گارسیا مارکز»

65. تمام انسان‌ها می‌خواهند در قله کوه زندگی کنند، بی‌ آن که به خوشبختی آرمیده در دست خود نگاهی بیندازند. «گابریل گارسیا مارکز»

66. رویاهای کوچک را آرزو نکن، چرا که برای تکان دادن قلب به اندازه کافی قدرت ندارند. «گوته»

67. به تنهایی قادر به تغییر دنیا نیستید اما می‌توانید سنگی را به آب بیندازید تا موج‌های بسیاری خلق کنید. «مادر ترزا» (فعال امور خیریه)

68. اگر می‌دانستید که باورهای شما چقدر قدرتمند هستند، حتی برای یه ثانیه منفی فکر نمی‌کردید!

جملات انگیزشی اثر گذار

جملات انگیزشی تاثیرگذار شامل موارد زیر هستند:

69. اگر شما شکست می‌خورید، نشان‌ دهنده این است که دارید کاری را انجام می‌دهید و انجام دادن کاری نشان می‌ دهد که شما یک شانس دارید.

70. موفقیت شما به توجه به شایستگی، رویا و هدف شما و نحوه‌ برخورد شما با مخالفت ‌ها اندازه‌ گیری می ‌شود.

71. افراد موفق از شکست ترس ندارد. ولی می ‌دانند برای موفقیت چه‌ طور باید از آن درس بگیرند و رشد کنند.

انواع جملات انگیزشی

72. افراد بازنده از شکست خوردن هراس دارند.

73. این‌ که درآمد خود را افزایش دهید مهم‌‌‌تر از این است که هزینه‌های خود را کاهش دهید. به جای این‌ که رویاهای خود را دور بریزید، روح خود را رشد دهید.

74. از تغییر هراس دارید؟ شکست خواهید خورد.

75. پول هدف نیست، پول ارزش نیست. ارزش از رویاهای شما به دست می‌آید و پول کمک می‌کند به آن برسید.

76. تا وقتی که جوان هستید یاد بگیرید، نه این ‌که پول به دست آورید.

77. موفق ‌ترین افراد در دنیا کسانی هستند که سوال می‌ کنند. آن‌ها همواره در حال یادگیری هستند. همواره در حال رشد کردن هستند.

78. همواره یادتان باشد، ذهن شما بزرگ ‌ترین دارایی شما محسوب می‌شود. پس حواس‌تان باشد که چه چیزی را درون آن می‌ریزید.

79. شکست موقتی است ولی فقر ابدی.

80. باید بخواهیم تا بتوانیم.

81. دیگران را همان گونه که هستند، بپذیرید.

82. هنر گوش دادن را یاد بگیرید، فرصت‌ها گاهی به آهستگی در می‌زنند.

83. انسان زمانی که چیزی را با تمام باورش بخواهد تلاش می‌کند و سرانجام آن را به دست می‌آورد.

84. منتظر نمانید تا اتفاق‌های خوب به سمت شما بیایند، رویدادهای خوب را خود شما رقم می‌زنید.

85. از گذشته خود درس بگیرید. در حال زندگی کنید و به فردای خود امیدوار باشید.

86. امید برای افرادی است که جرات می‌کنند تا رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند، پس امیدواری به رویاها و تخیلات شما بستگی دارد.

87. برای سخت ‌ترین اتفاق ‌ها آماده هستم، ولی انتظار بهترین ‌ها را دارم.

88. پیش از این ‌که آینده را حوادث اطراف ما رقم بزنند این اعتماد به نفس ماست که آن را می‌ سازد.

جملات انگیزشی مثبت

جملت انگیزشی مثبت شامل موارد زیر هستند:

89. ترجیح می‌دهم از اشتیاق بمیرم تا از ملامت

90. سخت‌ ترین کار، تصمیم‌ گیری برای اقدام است، باقی تنها به سرسختی بر می‌گردد.

91. فرصت ‌ها اتفاق نمی ‌افتند، شما خالق آن‌ ها هستید.

92. با انگیزه بودن هیچ هزینه‌ ای برای ما ندارد ولی می ‌تواند همه چیزی را برای شما تامین کند.

93. روشن و قطعی بودن هدف نقطه‌ آغاز تمام موفقیت‌ های شما است.

94. اگر شکست بخورید ممکن است ناامید شوید، ولی در صورتی که تلاش نکنید حتما شکست می‌خورید.

95. موفقیت، مجموعه‌ای از تلاش‌های کوچک است که هر روز تکرار شده‌اند.

96. اگر چیزی هنوز ذهن شما را درگیر کرده ارزش این را دارد که برای به دست آورن آن ریسک کنید.

97. یک روز خوب، یک حال خوب، یک حس فوق‌العاده، این‌ها را خودت به دست بیاور و منتظر نباش افراد دیگر آن‌ها را برای تو به‌وجود آورند.

برخی از سوالات رایج:

1. تاثیرات جملات انگیزشی درروزمره افراد چیست؟

در دنیای شلوغ و ماشینی این روزها رسیدن افراد به هدف های مورد نظرشان با چالش های زیادی مواجه است به همین دلیل استفاده از جملات انگیزشی می تواند باعث تقویت ذهن و روح افراد شود.

2. چند مورد از جملات انگیزشی مثبت بنویسید؟

1. شما خالق فرصت ها هستید آن ها اتفاق نمی افتند جز به وسیله خودتان
2. موفقیت شامل مجموعه مشخص از اهداف شماست.
3. شما برای رسیدن به خواسته و آرزوهایتان کافی هستید.

3. چند مورد از جملات انگیزشی قوی را نام ببرید؟

1. افراد صبور دستاوردهای بزرگ تری دارند.
2. مسئولیت زندگی را خودتان بر عهده گیرید.
3. اشتباهات باعث رشد و پیشرفت شما می شود.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

30.000 تومان

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

تخفیف استثنایی

65.000تومان

30.000 تومان